Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2003

Voor een zwager van mij een paar weken geleden Telfort Internet zonder vaste telefonie aangevraagd en krijg kreeg een paar dagen geleden de brief met het volgende onderwerp:

Telfort internet-aanvraag niet uit te voeren.

Ook kreeg hij een mail met daarin enkele redenen waarom het niet uit te voeren was. Één daarvan was dat er nog signaal op stond. Ik een modem aangesloten, geconfigureerd voor kpn en het test accout kpn met ww kpn ingevuld en wat denk je : de kpn afvangpagina met de melding dat de adsl verbinding goed is.

Ik kpn gebeld omdat dit signaal niet van hem is maar van de vorige bewoners, met de vraag hoe hun daar mee om gaan. Na lang wachten omdat het een niet allerdaagse vraag was kwam hij terug met het antwoord dat het geen probleem moet zijn om op die lijn adsl van telfort aan te vragen. Dit lijkt mij sterk en ik denk ook dat de reden van het afwijzen van de adsl aanvraag bij telfort mede hierdoor komt.

Hoe denken jullie hierover ???

CM Stacker | P5W DH Deluxe | Intel E6600 | Zalman 9500AT | 2 GB PC5300 Kingston | Gigabyte 7600GT passief | 2x Nec AD-7173A | Nec DV-5800E | Logitech Dinovo Desktop 2.0 | WD740ADFD | 2 x Hitachi Deskstar T7K250 | Iiyama Prolite E481S-B

* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:14:
Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.
Het is een dubbele wandcontactdoos:
Hier is het plaatje: http://img169.imageshack.us/img169/7158/stekkerdoosiy1.jpg
Maar dan het onderste boven en het bovenste onder.
En dat wil ik een plaatje/foto van wat er achter in de muur zit.

Alvast Bedankt,

NavadeH0
Ik heb hier een paar docs staan met veel info over is/ra etc.

There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't

Reg. datum: 13 juli 2007

quote:
breeeem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:43:
Ik kpn gebeld omdat dit signaal niet van hem is maar van de vorige bewoners, met de vraag hoe hun daar mee om gaan. Na lang wachten omdat het een niet allerdaagse vraag was kwam hij terug met het antwoord dat het geen probleem moet zijn om op die lijn adsl van telfort aan te vragen. Dit lijkt mij sterk en ik denk ook dat de reden van het afwijzen van de adsl aanvraag bij telfort mede hierdoor komt.

Als je bij de aanvraag aangeeft dat er al ADSL aanwezig is, zou dit inderdaad geen probleem moeten geven. Let wel: zou moeten...

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
breeeem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:43:
Voor een zwager van mij een paar weken geleden Telfort Internet zonder vaste telefonie aangevraagd en krijg kreeg een paar dagen geleden de brief met het volgende onderwerp:

Telfort internet-aanvraag niet uit te voeren.

Ook kreeg hij een mail met daarin enkele redenen waarom het niet uit te voeren was. Één daarvan was dat er nog signaal op stond. Ik een modem aangesloten, geconfigureerd voor kpn en het test accout kpn met ww kpn ingevuld en wat denk je : de kpn afvangpagina met de melding dat de adsl verbinding goed is.

Hangt er vanaf...

Je zal moeten kijken of er ook nog een kiestoon op de lijn staat of dat het alleen ADSL is. Als het alleen ADSL is vraag dan eens een overstap aan alsof je al ADSL hebt :) Als het goed gaat en er momenteel geen opheffing op die lijn gepland staat kan je gewoon overstappen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 20 maart 2003

ben er net achter gekomen dat de vorige bewoner op dat adres een telefoonnummer heeft op www.detelefoongids.nl.
Vanavond nog even kijken of het om een analoge lijn gaat of IPB.

bedankt voor jullie hulp

CM Stacker | P5W DH Deluxe | Intel E6600 | Zalman 9500AT | 2 GB PC5300 Kingston | Gigabyte 7600GT passief | 2x Nec AD-7173A | Nec DV-5800E | Logitech Dinovo Desktop 2.0 | WD740ADFD | 2 x Hitachi Deskstar T7K250 | Iiyama Prolite E481S-B

Reg. datum: 19 oktober 2005

Alweer hoi :*)

Nah had dus lekker snel internet , maar dat was maar van korte duur , wat eigelijk
bijna nooit gebeurd , het internet basis modem heeft het bijna begeven , dan branden alle lampjes voor een paar minuten ,dan doet ook alles het , maar dan valt de modem spontaan helemaal uit .
helpdesk gebeld, die zeggen dat de modem het begeven heeft , kon ik zelf ook wel op komen maar jah pfff .
Nu gaan ze met de hoogste spoed ...ahum dat zeggen ze steeds , die bestelde draadloze modem opsturen , 9 weken geleden al besteld, had die al lang moeten hebben , maar door bla bla bla was er vertraging ...
nu ben ik weer iets vergeten te vragen aan de helpdesk , alhoewel die weten het ook vaak niet ,
dus vraag ik het liever hierzow,
Als ik die draadloze modem ooit zou mogen krijgen , moet ik die draadloze modem ook opnieuw activeren , en de telefoon ook opnieuw activeren in de modem , of is het gewoon plug en play ?
Alvast bedankt :*)

Come and fetch my bone

Goed, ik zit ook weer met een lekker probleem. Die lievelingetjes AHUM... van Tele2 wilden pas vanaf 16 mei het signaal van de lijn af gooien zodat telfort erop kon, maar nou heb ik telfort al 2x gebeld met de melding dat het 16 mei moet worden en zij zeggen nog steeds 29-4... Is hier middels een ander telefoonnummer nog wat aan te doen of mag ik opnieuw beginnen met Telfort aan te vragen? :'(

Virus Infections, Spyware, Trojans & Adware.....kortom VISTA

Reg. datum: 27 augustus 2002

één advies: laat het opruimen. Heb het ooit met een andere dienst gehad van ze "we zetten uw rekening nummer wel op 00000" maar ergens aan de achterkant stapelen ze financieel door. als er dus ooit ook maar 1 euro wel op de rekening staat heb je de poppen aan het dansen.
just my-2-cents
quote:
CremersDH schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:19:
quote]Johny_B schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Als je ooit iets van moviestream hebt gebruikt dan blijf je facturen van 0 euro ontvangen. Als je direct adsl hebt gehad en je account op de service pagina's van kpn is niet goed afgesloten dan blijf je ook nulfacturen ontvangen. Even bellen/mailen met KPN en dan zetten ze dat uit. Factuur van 0 euri is beter dan dat ze je nog echt wat in rekening brengen ;)
[/quote]

Inmiddels gebeld en op verzoek gemaild.

Je wil nooit weten wat hun oplossing was ? Heel professioneel hebben ze mijn email adres vervangen door xx@xx.xx. Dan krijg ik inderdaad de mail niet meer. Maar wat een klungerige oplossing is dat zeg....

Reg. datum: 03 april 2008

quote:
Saphira schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:58:
Alweer hoi :*)

Nah had dus lekker snel internet , maar dat was maar van korte duur , wat eigelijk
bijna nooit gebeurd , het internet basis modem heeft het bijna begeven , dan branden alle lampjes voor een paar minuten ,dan doet ook alles het , maar dan valt de modem spontaan helemaal uit .
helpdesk gebeld, die zeggen dat de modem het begeven heeft , kon ik zelf ook wel op komen maar jah pfff .
Nu gaan ze met de hoogste spoed ...ahum dat zeggen ze steeds , die bestelde draadloze modem opsturen , 9 weken geleden al besteld, had die al lang moeten hebben , maar door bla bla bla was er vertraging ...
nu ben ik weer iets vergeten te vragen aan de helpdesk , alhoewel die weten het ook vaak niet ,
dus vraag ik het liever hierzow,
Als ik die draadloze modem ooit zou mogen krijgen , moet ik die draadloze modem ook opnieuw activeren , en de telefoon ook opnieuw activeren in de modem , of is het gewoon plug en play ?
Alvast bedankt :*)
Je hoeft niet het draadloze modem (ADSL activering) opnieuw te activeren maar wel de telefoon opniew.

Reg. datum: 19 oktober 2005

quote:
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:54:
[...]

Je hoeft niet het draadloze modem (ADSL activering) opnieuw te activeren maar wel de telefoon opniew.
Bedankt voor je reactie , dacht ff dat ik meschien wel allerlij instellingen moet doen in het nieuwe modem ,maar als dat alles is ,alleen het activeren van de telefoon , valt het meschien allemaal wel weer mee :)

Reg. datum: 08 januari 2005

quote:
mpnext schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
Heb hier een probleem met de laptop van mijn tante
Ze kan geen email meer verzenden maar ontvangen gaat prima.
Voorheen zat ze bij Tiscali ADSL en is nu overgestapt naar Telfort.
Zowel het oude tiscali en het nieuwe telfort kunnen geen email verzenden.
In het veld uitgaande email staat gewoon smtp.telfort.nl
Het volgende bericht krijg ik
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.
Heb al sinds januari een soortgelijk probleem met één van mijn adressen, maar dan met de inkomende mail. Probeer eens smtp.tiscali.nl bij de uitgaande server.

Groeten, Ronald

Me OS X

Ok dan, go Telfort! :P

Ik verhuis per aankomende 23 april naar een eigen appartement en dacht, ik zal maar op tijd een internetverbinding aanvragen. De telefoonlijn wordt namelijk door de huidige bewoner toch niet gebruikt, dus op 29 maart internet + bellen aangevraagd met een nieuwe nummer.
Blijkt alles vandaag al geactiveerd te zijn. :+ Doen ze goed.

* Iemand nog suggesties?

Reg. datum: 24 januari 2000

Ja hoor.. mijn aanvraag op het 2e aderpaar is voor de 2e maal afgewezen omdat het "technisch onuitvoerbaar" zou zijn. Ik zie in mijn meterkast toch keurig een ISRA-punt zitten met 2 RJ11 uitgangen en voldoende aderparen om dit te faciliteren :Z
Ik ga nu KPN maar eens lastig vallen denk ik.
*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Kun je ook in de wijkcentrale kijken of dat 2e aderpaar ook daadwerkelijk is aangesloten? :z

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Hardstyle Movements

Ikke wel :D

Hardstyle Movements

quote:
The Legend schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:23:
Kun je ook in de wijkcentrale kijken of dat 2e aderpaar ook daadwerkelijk is aangesloten? :z
Vorige keer kreeg ik de melding dat er in de centrale onvoldoende vrije aansluitingen beschikbaar waren :X
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:59:
Ja hoor.. mijn aanvraag op het 2e aderpaar is voor de 2e maal afgewezen omdat het "technisch onuitvoerbaar" zou zijn. Ik zie in mijn meterkast toch keurig een ISRA-punt zitten met 2 RJ11 uitgangen en voldoende aderparen om dit te faciliteren :Z
Ik ga nu KPN maar eens lastig vallen denk ik.
Dat je ISRA al voorbereid is op 2 aansluitingen wil niet zeggen dat in de straat ook 2 lijnen zijn gekoppeld. Die tweede is gewoon loos dus op je adres, komt vaker voor :)
quote:
ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:28:
[...]

Vorige keer kreeg ik de melding dat er in de centrale onvoldoende vrije aansluitingen beschikbaar waren :X
Die zin zou volledig moeten zijn met: 'voor jouw adres'. Er is op de centrale geen lijn meer beschikbaar voor gebruik naar je huis/pand. Er is geen aderpaar in de administratie of ze zijn bezet die aanwezig zijn.

bjck wijzigde dit bericht 18-04-2008 13:33 (27%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

Als je wordt afgewezen omdat er geen tweede aderpaar is, is dat dan nadat je in stap 3 gezet bent of nog in stap 2?

Ik zat in stap 3 sinds vrijdag totdat ik gisteravond de afwijzing ontving.
prettig gestoord

quote:
ScuL schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:04:
Ik zat in stap 3 sinds vrijdag totdat ik gisteravond de afwijzing ontving.
En dan ga je weer terug naar stap 2 ofzo?

Reg. datum: 27 februari 2008

Vorige week een keurige brief van XS4all ontvangen dat mijn abbo per 1-4 opgezegd is bij hun (1-4 was ook mijn aansluitdatum bij Telfort) en dat ik het te veel betaalde abbonnementsgeld over April terug gestort krijg. Keurig netjes! 6 weken aangehouden voor de opzegtermijn en ben keurig netjes op de afgesproken dag aangesloten en keurig netjes door XS4all opgezegd. Heb zelf niets hoeven doen... TOP.
Jammer alleen dat ze nu bij XS de snelheden aan het verhogen zijn. Hadden ze het iets eerder gedaan was ik misschien wel gebleven.

In mijn geval dus een textbook switch van XS4all - Telfort en de snelheid is keurig. Ben alleen niet te spreken over die Zyxel bagger.... heb als een rappe mij Speedtouch 780 weer aangesloten en naar Telfort omgezet en draaien als een dolle... Upload op de Speedtouch is 150 kbit lager dan op de zyxel, echter de download blijft bij de Speedtouch strak op 15555 kbit staan terwijl hij bij de Zyxel op en neer schommelt tussen de 8000 en 15000 kbit (op zowel de draadloze als de niet draadloze zyxel....). Ga er op korte termijn verder geen energie meer insteken om uit te vinden waar dat aan ligt.... Die 150 kbit up kan me gestolen worden. (ok misschien als er eens een nieuwe firmware uit komt).

Mochel wijzigde dit bericht 18-04-2008 14:50 (6%)

Reg. datum: 18 april 2008

30 Mei krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Nu vroeg ik mij af. Wanneer kan ik ongeveer internet gaan bestellen? Ik wil geen vaste lijn ofzo Dus alleen internet van Telfort.
Ik heb geen idee wat de huidige bewoners voor verbindingen hebben.

Daarnaast vroeg ik me af hoe dat draadloze modem is. In principe moet het singnaal de meterkast uit en de gang ingaan. Maar het is een vrij nieuw appartement uit '96. Kan ik hier problemen mee krijgen?

quote:
CraZaay schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:12:
[...]

En dan ga je weer terug naar stap 2 ofzo?
Nee het wordt volledig geannuleerd en je kunt weer opnieuw beginnen zodra "de technische problemen" verholpen zijn. Dan moet je dus weer door die week afkoelperiode heen :(
prettig gestoord

quote:
jordybe schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:44:
30 Mei krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement.
Nu vroeg ik mij af. Wanneer kan ik ongeveer internet gaan bestellen? Ik wil geen vaste lijn ofzo Dus alleen internet van Telfort.
Ik heb geen idee wat de huidige bewoners voor verbindingen hebben.
30 mei bestellen, tenzij je iets anders afspreekt met de huidige bewoners (heb ik ook gedaan). Je kunt immers niet iets aanvragen op een adres waar je niet woont. Telfort stuurt ook nog eens post naar je nieuwe adres :)

Leg het even voor aan de bewoners, en bestel dan 3 weken voor oplevering zou ik zeggen.

Reg. datum: 07 januari 2006

Nog 6 dagen voordat mijn verbinding wordt aangesloten. Mijn status staat nog steeds op 4, en wanneer ik de modem aansluit, branden alleen de power licht en die daaronder. Wat moet er perse branden voordat je verbinding hebt ?

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: