Reg. datum: 15 oktober 2006
Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last
Nieuw TopicEr zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.quote:Thombias schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:25:
[...]
Heb je NT1 er nog tussen zitten? Die moet er zo ie zo tussen uit.
Waarschijnlijk zal in de centrale de boel wel omgezet zijn.
Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.quote:Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
[...]
Kan je eens een betere foto maken van de onderste foto? En als het kan ook even van de binnenkant. Het lijkt dat op een kastje (Met relais) wat vroeger tussen de isra en verschillende telefoons gezet werd zodat als er 1 telefoon werd opgepakt je met de andere telefoons niet kon meeluisteren.

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black
Afstand volgens bbned zegt niks. Dat is de hemelsbrede afstand. De draad onder de grond kan best een paar straten om lopen. De attenuation downstream waarde in je modem bepaald je maximale snelheid en geeft daarmee een beeld van je lijnkwaliteit/afstand die je modem tot de centrale ziet.quote:kaajee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:05:
[...]
Repeat: Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?
O ja, de afstand van het modem tot het ISRA punt is ongeveer 1,5meter........
Anyone?
Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.quote:Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]
Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.
[...]
Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro
idd, als je hem open schroef zul je zien dat het een soort van verdeelpunt is oid..quote:Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:16:
[...]
Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.
DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.
Echt waar? Gratis?quote:rainmaker2k schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:46:
Vandaag eindelijk verbinding gekregen. Officieel is hij overmorgen pas opgeleverd, maar kon hem vandaag al gebruiken. De snelheid is echt top (1,86 MByte per seconde).
Ik had geen vaste telefoon erbij genomen, omdat ik die in principe nooit gebruikt. Maar ben er gelukkig wel achtergekomen dat de modem in principe ook ingesteld kan worden om te telefoneren via Voipbuster. Ik bel voortaan dus gratis.
Nee het is niet gratis. Wel goedkoop.quote:
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Neequote:Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd?
Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).quote:Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd? Want bij bitcomet blijft me IP block en dus op oranje staan. Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Iemand die weet of telfort dit blokkeerd?
bokskater wijzigde dit bericht 15-04-2008 22:46 (8%)
Direct op ISRA punt:quote:youniverse schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:34:
Boh gek! Internet lag er even 10sec uit, blijkbaar heeft Telfort 'm geupgradetNu zit ik op:
DSL Up 11982 kbps / 1066 kbps
Nice nice. Morgen dan maar even m'n modem verplaatsen; als ik 'm direct aan het isra-punt hang heb ik 2dB minder demping. Hopelijk pers ik er nog een Mbitje uit...
Moet ik dezelfde port nummers gebruiken zoals bij het voorbeeld en kan ik dit ook gebruiken bij de instellingen voor bitcomet?quote:bokskater schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:43:
[...]
Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).
Na wat gedoe is p2p prima gelukt.
Edit: zo was het mij gelukt
Robin4 wijzigde dit bericht 16-04-2008 00:11 (7%)
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Het is inderdaad niet helemaal gratis. Elke keer dat je je credits opwaardeert kan je 120 dagen gratis bellen naar vrijwel alle landen. Daarna betaal je per minuut met de credits die je hebt opgebouwd.quote:NavadeH0 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]
Echt waar? Gratis?
En klopt het dat je het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten?
Als je in het modem de firewall aan hebt staan, moet je ook bij de instellingen daar van bepaalde 'Rules' instellen. Nogal omslachtig gedoe, heb de firewall in het modem daarom ook maar uit gezet.quote:Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
May the bubbles be with ya.
Dit is een vrij groot ISRA. Hierin kunnen 10 of 20 aderparen zijn afgewerkt. Kan, hoeft niet natuurlijk. Het kan ook zijn dat er een kabel is met 2 paren en meer niet. Kan ook dat er een kabel in zit met 20 paren en er maar 2 zijn verbonden (ingelast) in de straat.quote:Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]
Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.
[...]
Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
bjck wijzigde dit bericht 16-04-2008 15:29 (11%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
E6600|HD4870|2GBCorsair|Asus P5B|Creative extreme-audio|160+500GB
Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.quote:NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:14:
Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.
Het is een dubbele wandcontactdoos:
Hier is het plaatje: http://img169.imageshack.us/img169/7158/stekkerdoosiy1.jpg
Maar dan het onderste boven en het bovenste onder.
En dat wil ik een plaatje/foto van wat er achter in de muur zit.
Alvast Bedankt,
NavadeH0
Het is me eindelijk gelukt het aan de praat te krijgen!quote:kaajee schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:31:
[...]
Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.
Dus eerst rood-blauw proberen (op de bovenste 2 'gaten'), kijken of je modem synct. Anders oranje-wit proberen........
Weet je zeker dat je al via de nieuwe Telfort lijn internet en niet via Tiscali (of een wireless netwerk van de buren)? Check ff http://www.watismijnip.nlquote:mpnext schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
Heb hier een probleem met de laptop van mijn tante
Ze kan geen email meer verzenden maar ontvangen gaat prima.
Voorheen zat ze bij Tiscali ADSL en is nu overgestapt naar Telfort.
Zowel het oude tiscali en het nieuwe telfort kunnen geen email verzenden.
In het veld uitgaande email staat gewoon smtp.telfort.nl
Het volgende bericht krijg ik
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Tja je kan TCPOptimizer proberen, maar ik betwijfel of dat veel zal helpen omdat je zo dichtbij de centrale woont wat dus ook problemen kan aanduiden.quote:NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]
Het is me eindelijk gelukt het aan de praat te krijgen!![]()
Maar bij www.speedtest.nl kreeg ik deze resultaten:
Download: 1204.9 KByte/sec
(=9639 kbps)
Upload: 67.9 KByte/sec
(=543 kbps)
Connection: 246.0 Conn/min
Ping Test Nederland: 20.0 ms
Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
Hoe kan ik het verbeteren?
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
En dit: ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Alvast Bedankt voor jullie hulp,
NavadeHo
Ga eens een andere test gebruiken dan speedtest. Dit is helemaal geen goede test. Ga gewoon een testbestand downloaden van de server van telfort. Download het volgende bestand eens en kijk wat dan de snelheid is: 100mb testbestandquote:NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]
Het is me eindelijk gelukt het aan de praat te krijgen!![]()
Maar bij www.speedtest.nl kreeg ik deze resultaten:
Download: 1204.9 KByte/sec
(=9639 kbps)
Upload: 67.9 KByte/sec
(=543 kbps)
Connection: 246.0 Conn/min
Ping Test Nederland: 20.0 ms
Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
Hoe kan ik het verbeteren?
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
En dit: ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Alvast Bedankt voor jullie hulp,
NavadeHo
Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro
Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last
Dit topic is gesloten.