Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 oktober 2006

quote:
Thombias schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:25:
[...]

Heb je NT1 er nog tussen zitten? Die moet er zo ie zo tussen uit.
Waarschijnlijk zal in de centrale de boel wel omgezet zijn.
Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.
quote:
Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
[...]

Kan je eens een betere foto maken van de onderste foto? En als het kan ook even van de binnenkant. Het lijkt dat op een kastje (Met relais) wat vroeger tussen de isra en verschillende telefoons gezet werd zodat als er 1 telefoon werd opgepakt je met de andere telefoons niet kon meeluisteren.
Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.

http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_002_956.jpg.xs.jpg
http://xs226.xs.to/xs226/08162/15042008_003_599.jpg.xs.jpg
Dit is van boven.

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Reg. datum: 25 maart 2005

quote:
kaajee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:05:
[...]

Repeat: Moet ik me hier gewoon bij neerleggen of zijn er nog mogelijkheden?

O ja, de afstand van het modem tot het ISRA punt is ongeveer 1,5meter........

Anyone?
Afstand volgens bbned zegt niks. Dat is de hemelsbrede afstand. De draad onder de grond kan best een paar straten om lopen. De attenuation downstream waarde in je modem bepaald je maximale snelheid en geeft daarmee een beeld van je lijnkwaliteit/afstand die je modem tot de centrale ziet.
Even in dit topic zoeken en je vindt zat info daarover.

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

Er zit geen vierkante NT1 (die ze tegenwoordig uitgeven) meer tussen. De draden zitten direct op dat rare kastje aangesloten.

[...]

Ik heb nog even wat foto's van dat kastje gemaakt. Het ziet er extreem ouderwets en gaar uit.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

Reg. datum: 19 juli 2002

Vandaag eindelijk verbinding gekregen. Officieel is hij overmorgen pas opgeleverd, maar kon hem vandaag al gebruiken. De snelheid is echt top (1,86 MByte per seconde).

Ik had geen vaste telefoon erbij genomen, omdat ik die in principe nooit gebruikt. Maar ben er gelukkig wel achtergekomen dat de modem in principe ook ingesteld kan worden om te telefoneren via Voipbuster. Ik bel voortaan dus gratis. _/-\o_

Cowpoop.nl
Reg. datum: 08 september 2005

quote:
Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:16:
[...]

Draai hem eens open dat kastje en laat de binnenkant zien. Asl het is wat ik denk dat het is kan dat ding er tussenuit en ga je een veel snellere verbinding krijgen.
idd, als je hem open schroef zul je zien dat het een soort van verdeelpunt is oid..
waarschijnlijk met wat corrossie enzo.. Even netjes verbinden met je "isra" er boven, zal waarschijnlijk wel schelen...

DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Reg. datum: 03 april 2008

quote:
rainmaker2k schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:46:
Vandaag eindelijk verbinding gekregen. Officieel is hij overmorgen pas opgeleverd, maar kon hem vandaag al gebruiken. De snelheid is echt top (1,86 MByte per seconde).

Ik had geen vaste telefoon erbij genomen, omdat ik die in principe nooit gebruikt. Maar ben er gelukkig wel achtergekomen dat de modem in principe ook ingesteld kan worden om te telefoneren via Voipbuster. Ik bel voortaan dus gratis. _/-\o_
Echt waar? Gratis?
En klopt het dat je het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten?

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Nee het is niet gratis. Wel goedkoop.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 04 januari 2005

Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd? Want bij bitcomet blijft me IP block en dus op oranje staan. Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Iemand die weet of telfort dit blokkeerd?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd?
Nee :)

blurb..
Reg. datum: 11 augustus 2006

quote:
Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:
Klopt het dat telfort P2P programmas blokkeerd? Want bij bitcomet blijft me IP block en dus op oranje staan. Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Iemand die weet of telfort dit blokkeerd?
Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).
Na wat gedoe is p2p prima gelukt :) .

Edit: zo was het mij gelukt

bokskater wijzigde dit bericht 15-04-2008 22:46 (8%)

Longtime Member
Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
youniverse schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:34:
Boh gek! Internet lag er even 10sec uit, blijkbaar heeft Telfort 'm geupgradet :) Nu zit ik op:
DSL Up 11982 kbps / 1066 kbps
Nice nice. Morgen dan maar even m'n modem verplaatsen; als ik 'm direct aan het isra-punt hang heb ik 2dB minder demping. Hopelijk pers ik er nog een Mbitje uit... :)
Direct op ISRA punt:
Ik kom ook van een upgrade van speedlinq en heb ook de 12 Mb/s limiet.
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db

800 meter van de centrale, Adsl2PLUS modem, speedlinq 4Mbit>trained 4689 Kb/s.

Ik zou dus gewoon 19Mb/s moeten kunnen halen.

Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
bokskater schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:43:
[...]

Dat modem van Telfort is wat vaag (hier een Zyxel 2602).
Na wat gedoe is p2p prima gelukt :) .

Edit: zo was het mij gelukt
Moet ik dezelfde port nummers gebruiken zoals bij het voorbeeld en kan ik dit ook gebruiken bij de instellingen voor bitcomet?

Dus als het goed is moet ik gewoon de shareaza tutorial gebruiken?

Robin4 wijzigde dit bericht 16-04-2008 00:11 (7%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Reg. datum: 19 juli 2002

quote:
NavadeH0 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Echt waar? Gratis?
En klopt het dat je het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten?
Het is inderdaad niet helemaal gratis. Elke keer dat je je credits opwaardeert kan je 120 dagen gratis bellen naar vrijwel alle landen. Daarna betaal je per minuut met de credits die je hebt opgebouwd.

Maar ik hoef in ieder geval niet iedere maand 10 euro extra te betalen voor een vast nummer. :D

Bubblemaker

quote:
Robin4 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:37:Ik heb port forwarding geprobeerd (wellicht doe ik iets fout, maar heb de handleiding gevolgd op www.portforwarding.com voor bitcomet. Maar mijn status staat nog steeds op oranje.
Als je in het modem de firewall aan hebt staan, moet je ook bij de instellingen daar van bepaalde 'Rules' instellen. Nogal omslachtig gedoe, heb de firewall in het modem daarom ook maar uit gezet.

May the bubbles be with ya.

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Koekiee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is van boven.
Dit is een vrij groot ISRA. Hierin kunnen 10 of 20 aderparen zijn afgewerkt. Kan, hoeft niet natuurlijk. Het kan ook zijn dat er een kabel is met 2 paren en meer niet. Kan ook dat er een kabel in zit met 20 paren en er maar 2 zijn verbonden (ingelast) in de straat.

De kap kan er vanaf en dan zie je 2 gedeeltes. Eéntje waar jij bij kan en een andere afgesloten kant.

bjck wijzigde dit bericht 16-04-2008 15:29 (11%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 03 april 2005

Volgens mij heeft Telfort zogoed als alle problemen opgelost, 3 posts hier de laatste 18 uur. :)

Reg. datum: 05 september 2005

Scherpe analyse!

E6600|HD4870|2GBCorsair|Asus P5B|Creative extreme-audio|160+500GB

Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.
Het is een dubbele wandcontactdoos:
Hier is het plaatje: http://img169.imageshack.us/img169/7158/stekkerdoosiy1.jpg
Maar dan het onderste boven en het bovenste onder.
En dat wil ik een plaatje/foto van wat er achter in de muur zit.

Alvast Bedankt,

NavadeH0

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:14:
Ik moest van Telfort aan het ISRA punt in de woonkamer knoeien, maar nu weet ik niet meer welk draadje waar moest.
Misschien dat iemand een zelfde ISRA punt heeft en werkend Telfort en dan zijn aderparen kan tekenen of op de foto kan zetten (of een site waar staat hoe het moet) zodat ik het weer goed kan doen.
Het is een dubbele wandcontactdoos:
Hier is het plaatje: http://img169.imageshack.us/img169/7158/stekkerdoosiy1.jpg
Maar dan het onderste boven en het bovenste onder.
En dat wil ik een plaatje/foto van wat er achter in de muur zit.

Alvast Bedankt,

NavadeH0
Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.
Dus eerst rood-blauw proberen (op de bovenste 2 'gaten'), kijken of je modem synct. Anders oranje-wit proberen........

Reg. datum: 22 februari 2007

Heb hier een probleem met de laptop van mijn tante
Ze kan geen email meer verzenden maar ontvangen gaat prima.
Voorheen zat ze bij Tiscali ADSL en is nu overgestapt naar Telfort.
Zowel het oude tiscali en het nieuwe telfort kunnen geen email verzenden.
In het veld uitgaande email staat gewoon smtp.telfort.nl
Het volgende bericht krijg ik
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.

prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

Ik heb vorige week maandag Telfort aangevraagd voor op m'n nieuwe adres, waar ik begin mei de sleutel van krijg. Dit uiteraard met medeweten en instemming van de huidige bewoners.

De aanvraag is gedaan voor het tweede aderpaar, en ik vraag me af of een eventuele afwijzing (omdat er geen tweede aderpaar is bijvoorbeeld) alleen per post komt of dat dit ook terug te vinden is in de online orderstatus (daar wordt alleen aan de brief gerefereerd). Dit omdat ik de huidige bewoners niet tijdens hun drukke verhuizing lastig wil gaan vallen over de door Telfort naar hun adres gestuurde brief.

quote:
kaajee schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:31:
[...]

Kan bij iedereen weer anders zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn er maar 4 aders: rood, blauw, oranje en wit. Combi's in de regel zijn rood-blauw en oranje-wit.
Dus eerst rood-blauw proberen (op de bovenste 2 'gaten'), kijken of je modem synct. Anders oranje-wit proberen........
Het is me eindelijk gelukt het aan de praat te krijgen! _/-\o_
Maar bij www.speedtest.nl kreeg ik deze resultaten:

Download: 1204.9 KByte/sec
(=9639 kbps)

Upload: 67.9 KByte/sec
(=543 kbps)

Connection: 246.0 Conn/min

Ping Test Nederland: 20.0 ms

Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
Hoe kan ik het verbeteren?
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
En dit: ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Alvast Bedankt voor jullie hulp,

NavadeHo

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
mpnext schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:01:
Heb hier een probleem met de laptop van mijn tante
Ze kan geen email meer verzenden maar ontvangen gaat prima.
Voorheen zat ze bij Tiscali ADSL en is nu overgestapt naar Telfort.
Zowel het oude tiscali en het nieuwe telfort kunnen geen email verzenden.
In het veld uitgaande email staat gewoon smtp.telfort.nl
Het volgende bericht krijg ik
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Zou ik morgen moeten bellen met de helpdesk of weet iemand een oplossing? Bedankt.
Weet je zeker dat je al via de nieuwe Telfort lijn internet en niet via Tiscali (of een wireless netwerk van de buren)? Check ff http://www.watismijnip.nl ;)

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]

(=9639 kbps)

(=543 kbps)

Volgens mij ligt dit zwaar onder de maat en dan te bedenken dat ik bij de postcode test bij telfort.nl de volle 20MB zou kunnen krijgen...
En dit zegt bbned: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 142 meter.
ADSL2+ is beschikbaar.

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

NavadeHo
Tja je kan TCPOptimizer proberen, maar ik betwijfel of dat veel zal helpen omdat je zo dichtbij de centrale woont wat dus ook problemen kan aanduiden.

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
NavadeH0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
[...]

(=9639 kbps)

(=543 kbps)

ADSL2+ is beschikbaar.

NavadeHo
Ga eens een andere test gebruiken dan speedtest. Dit is helemaal geen goede test. Ga gewoon een testbestand downloaden van de server van telfort. Download het volgende bestand eens en kijk wat dan de snelheid is: 100mb testbestand

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: