www.everythingisspiritual.com
[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicIk heb onlangs de harddisk van mijn Macbook vervangen. Zit nu een 7200rpm 200GB harddisk in van Seagate, werkt als een trein en was makkelijk te installeren. Voor de oude harddisk (120GB) heb ik een externe behuizing gekocht (zo'n Icy Box geval, wel mooi dingetje) en heb daar een beetje een probleempje mee.
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen. Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen. Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen. Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen. Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
Niks vreemds aan. Tijdens 't opstarten heeft een schijf meer energie nodig, dat kan je USB poort niet leveren dus is er een tweede nodig. Om 'm te laten draaien is minder energie nodig, dus geen probleem met een enkele poort.quote:sOid schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:46:
Als ik 'm niet aansluit op twee USB poorten start hij niet op en gaan er ledjes knipperen op de Icy Box. Als ik de tweede wel aansluit werkt het prima. Het vreemde is, dat wanneer hij is opgestart ik rustig de tweede (voedingskabel) eruit kan halen.
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Een powered USB poort moet verplicht precies 500mA op 12V kunnen leveren. Niet meer, niet minder.quote:Nu heb ik het er even met 'n vriend over gehad en hij denk dat er iets als 'USB power saving' aanstaat. Normaal kun je dit in de bios uitvinken maar de Macs hebben geen bios. Is dit op een andere manier uit te schakelen/te omzeilen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
M'kay. Dankje
Dan zal ik hier maar mee moeten leren leven. Beetje irritant is 't wel maargoed, ik wou toch al een USB hub kopen.

vandaag had ik dus dit ineens
Weet iemand (misschien iemand die het zelf ook heeft gehad) hoe Apple hier mee om gaat? m'n macbook is nu 15 maanden oud en uiteraard normaal mee omgegaan...
Gezien in dit topic over precies het zelfde probleem wordt gesproken lijkt het mij een defect van apple zelf...
Burton '08 - '09, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?
Underworld X360 GamerTag MacBook + iMac
Reg. datum: 14 augustus 2006
Ik heb inmiddels een probleem met printen. Ik wil graag vanaf mijn netwerk printen. Mijn printer staat aangesloten op een Windows XP computer en ik wil nu via mijn MAC draadloos kunnen printen. Alles is gelukt, behalve dat er iets geprint wordt. Ik heb alles gevonden, printer is gewoon zichtbaar en als ik een opdracht geef aan de printer wordt op de XP pc de melding gegeven dat er geprint wordt. Alleen print hij dan niet. De printer maakt wel een geluid, maar pakt geen vel papier. Iemand idee hoe of waar de fout zit?
Lijkt me eerder iets verkeerds aan de printer dan aan je Macbook/Mac OSquote:Kramsunnie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:08:
Ik heb inmiddels een probleem met printen. Ik wil graag vanaf mijn netwerk printen. Mijn printer staat aangesloten op een Windows XP computer en ik wil nu via mijn MAC draadloos kunnen printen. Alles is gelukt, behalve dat er iets geprint wordt. Ik heb alles gevonden, printer is gewoon zichtbaar en als ik een opdracht geef aan de printer wordt op de XP pc de melding gegeven dat er geprint wordt. Alleen print hij dan niet. De printer maakt wel een geluid, maar pakt geen vel papier. Iemand idee hoe of waar de fout zit?
Lijkt mij eigenlijk niet, ik heb op mijn vorige laptop altijd gewoon goed kunnen printen via die printer.
Ik heb printers wel vaker ineens bizarre kuren zien vertonen. Maar werkt hij nog wel met de pc waarop hij aangesloten staat? Da's wel belangrijk om te wetenquote:Kramsunnie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:32:
Lijkt mij eigenlijk niet, ik heb op mijn vorige laptop altijd gewoon goed kunnen printen via die printer.
Heb woensdag de nieuwe Macbook van ¤ 1199 besteld
. Als het goed is krijg ik hem vandaag of maandag binnen. Ik kan niet wachten!
Reg. datum: 19 maart 2004
Reg. datum: 19 maart 2004
Kan een normale macbook dit niet?quote:Schijf blijft prima werken, kan zelfs 720p .mkv HD films afspelen.
Jawel, maar de doorvoersnelheid van USB is langzamerquote:
Reg. datum: 17 april 2005
Reg. datum: 17 april 2005
Ik heb gister eindelijk een macbook gekocht.
fijne notebook.
Ik probeerde een film te kijken uit 2007 vrij nieuw dus, maar als ik hem op fullscreen kijk met VLC player dat lijkt het net alsof de drivers niet geinstalleerd zijn. Het beeld is niet echt goed om aan te zien.
Moet ik bepaalde video drivers instaleren?
fijne notebook.
Ik probeerde een film te kijken uit 2007 vrij nieuw dus, maar als ik hem op fullscreen kijk met VLC player dat lijkt het net alsof de drivers niet geinstalleerd zijn. Het beeld is niet echt goed om aan te zien.
Wellicht http://perian.org/ en http://www.flip4mac.com/.quote:mektoub schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:23:
Ik heb gister eindelijk een macbook gekocht.
fijne notebook.
Reg. datum: 09 oktober 2004
hallo, heb sinds kort ook een macbook... en alles wat ik nu intoets wordt ook gezegd door de macbook met zo'n vervelende engelse stem, ook als ik ergens op klik etc. hoe stop ik dit?
edit: heb het al gevonden... wat was dat irritant zeg, wist niet goed hoe ik moest zoeken op internet en kwam er net achter dat het voiceover heet.
edit: heb het al gevonden... wat was dat irritant zeg, wist niet goed hoe ik moest zoeken op internet en kwam er net achter dat het voiceover heet.
hardcore_bass wijzigde dit bericht 08-03-2008 16:30 (29%)
Reg. datum: 12 maart 2007
Reg. datum: 12 maart 2007
Ja! Ik heb het dus ook en de mijne is ook ongeveer zo oud. Dit is een bekend probleem bij Apple en heeft gewoon te maken met een matige constructie van de topcasing. Ik heb even naar card services in Zwolle gebeld en daar kunnen ze hem sowieso repareren, maakte niets uit hoe oud de macbook was. Dit valt overigens voor zover ik weet ook onder een type garantie dat wettelijk vastgelegd is: Je mag van een product bij normaal gebruik verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat (dit is waarschijnlijk vastgelegd voor een aantal soorten apparaten) en het is echt NIET normaal te noemen dat de topcasing gewoon onder je ogen afbrokkelt. Er zijn vele anderen volgens mij met dit probleem en het is toch een soort eerste-generatie kwaaltjequote:Underworld schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:25:
![]()
![]()
[afbeelding]
vandaag had ik dus dit ineens
Weet iemand (misschien iemand die het zelf ook heeft gehad) hoe Apple hier mee om gaat? m'n macbook is nu 15 maanden oud en uiteraard normaal mee omgegaan...
Gezien in dit topic over precies het zelfde probleem wordt gesproken lijkt het mij een defect van apple zelf...
Ik zou zeggen: zoek even je dichtsbijzijnde service provider op (kan meestal ook wel via de winkel waar je hem gekocht hebt) of bel even met de apple service lijn (ook al heb je geen applecare, weet niet precies hoe dit werkt, ik heb direct met CARD services gebeld).
Het is dus gewoon te fixen ook al heb je geen Apple garantie meer! Ik ben echt heel blij dat ze dit konden repareren en ik vind het eigenlijk wel schandalig dat Apple zo'n ruk materiaal gebruikt heeft voor de topcasings. Er lopen hier op de uni genoeg collega studenten rond met exact dit probleem.
Ik heb ze beide geïnstalleerd en vrijwel alles werktquote:mektoub schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:39:
thx sOib moet ik beide instaleren?
of 1 van de 2.
Ik ben sinds gisteren ook een trotse bezitter van zo'n wit wonder.
Wat mij opvalt is dat mijn superdrive best veel herrie maakt bij inslikken en uitwerpen van een schijfje. Eerst zoemt ie flink en dan volgen er een paar flinke tikken. Hoort dit?
Wat mij opvalt is dat mijn superdrive best veel herrie maakt bij inslikken en uitwerpen van een schijfje. Eerst zoemt ie flink en dan volgen er een paar flinke tikken. Hoort dit?
Reg. datum: 31 januari 2002
Reg. datum: 31 januari 2002
Hier vind je meer informatie over de diverse geluiden.quote:pimsaint schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
Ze/zen of me/men schrijven terwijl je z'n of m'n bedoelt is geen dyslexie, dat is luiheid!
haha dat vroeg ik me net af, heb het ook hier en heb ook sinds kort een macbook, maar blijkbaar hoort dit.quote:pimsaint schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
Downloaden jullie wel eens via nieuwsservers? Welke programma's zijn daarvoor aan te raden? Want ik kom er echt totaal niet uit op Mac os qua nieuwsservers etc.
Reg. datum: 06 december 2007
Reg. datum: 06 december 2007
Als het goed is, moet uitzendinggemist t ook gewoon goed doen.quote:sOid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:54:
[...]
Alleen uitzendinggemist nog niet goed, beetje jammer...
Het enige is dat je aan het begin van een progamma wat geduld moet hebben,
daarna werkt ie gewoon 'goed' (naar mijn wete dan
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.