[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Een _vlek_ op de behuizing van apparaat (zo beschrijft hij het) is wat anders als het verkleuren van behuizing omdat het bijvoorbeeld in contact is geweest met vocht. Dat zijn twee verschillende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
dat weet diegene van de apple care niet, hij ziet jou product niet en omdat het een veelvoorkomend geval is zou hij niet moeilijk doen, denk ik. tenminste mij is nog nooit gevraagd foto's te laten zien of iets dergelijks en de reseller helpt je gwoon wanneer je een casenr hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:33:
[...]

http://www.apple.com/support/

Maar reken er maar niet op dat ze vanwege 1 klein geel vlekje je hele topcase vervangen ;)
nou dat gum truukje heeft toch echt geholpen...gele vlekje is weg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple us heeft nu ook een back to school actie..

ik heb een paar dagen geleden ook een macbook gekocht, geld dezelfde regeling dan met binnen 2 weken omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Als je via Apple Store hebt gekocht val je sowieso onder de wet kopen op afstand en kan je hem terug sturen om vervolgens opnieuw te bestellen. Als je belt kan je miischien een dealtje sluiten zodat je dit kan voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn toestenbord van me Macbook werkt niet helemaal meer goed. Als ik op geluid harder druk krijg ik dashboard en als ik op dashboard druk bebeurt er niks. Het zit alleen in de bovenste rij van het toetsenbord.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
system prefs --> keyboard & mouse --> keyboard --> use all f1, f2 etc uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tom_aagten schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:12:
dat weet diegene van de apple care niet, hij ziet jou product niet en omdat het een veelvoorkomend geval is zou hij niet moeilijk doen, denk ik. tenminste mij is nog nooit gevraagd foto's te laten zien of iets dergelijks en de reseller helpt je gwoon wanneer je een casenr hebt.
Applecare zegt niks. Applecare geeft alleen een casenumber, de ASP kijkt of de klacht terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:27:
Als je via Apple Store hebt gekocht val je sowieso onder de wet kopen op afstand en kan je hem terug sturen om vervolgens opnieuw te bestellen. Als je belt kan je miischien een dealtje sluiten zodat je dit kan voorkomen :)
ik heb em gekocht bij een macme vestiging, en daarnaast ook met een optie om in 10 termijnen te betalen. (niet dat dit nodig was ,maar ik ben er nog niet over uit of ik wel of niet op vakantie ga deze zomer en daarom leek het me wel handig..)
kan het dan alsnog denk je?, en dan heb ik het zowel over inruilen voor een eventuele nieuwere maccook en over een eventuele iPod erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Applecare zegt niks. Applecare geeft alleen een casenumber, de ASP kijkt of de klacht terecht is.
heb nog nooit meegemaakt dat een asp moeilijk ging doen al 2x topcase en 2 bottomcase laten vervangen, ze deden het gewoon als ik maar een casenr had. blijkbaar geluk gehad dan. dus op naar veenendaal als je wat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:15:
[...]

ik heb em gekocht bij een macme vestiging, en daarnaast ook met een optie om in 10 termijnen te betalen. (niet dat dit nodig was ,maar ik ben er nog niet over uit of ik wel of niet op vakantie ga deze zomer en daarom leek het me wel handig..)
kan het dan alsnog denk je?, en dan heb ik het zowel over inruilen voor een eventuele nieuwere maccook en over een eventuele iPod erbij..
Back2School is voor zover ik weet online only, daarnaast kan ik er nog niks van terug vinden op Apple.com/nl . En het ruilen voor een nieuwer model MacBook als die 9 juni wordt aangekondigd zijn ze niet verplicht te doen, geef je ook weinig kans, alleen als je op 8 juni daar een MacBook hebt gekocht zullen ze misschien ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 00:14
Hoe krijg ik de Ipod Nano als drive te zien, hij showed hem alleen in Itunes.. Er staan nog bestanden in de hoofdmap van de mp3 speler en die kan ik er zo dus niet afgooien.. Wanneer ik hem uit sluimeren haal zie ik hem heel even snel op de desktop staan, daarna verdwijnt hij weer.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb sinds kort een Windows partitie via Boot Camp (Beta) op m'n MacBook. Maar als ik 'm aanzet start ie automatisch Windows op. Ik moet bij het opstarten de Option (alt) key ingedrukt houden om te kunnen kiezen welk OS ik wil hebben. Hoe kan ik OSX als standaard OS instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
J0sTJos schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:56:
Ik heb sinds kort een Windows partitie via Boot Camp (Beta) op m'n MacBook. Maar als ik 'm aanzet start ie automatisch Windows op. Ik moet bij het opstarten de Option (alt) key ingedrukt houden om te kunnen kiezen welk OS ik wil hebben. Hoe kan ik OSX als standaard OS instellen?
In OS X naar Systeemvoorkeuren gaan en dan Opstartschijf. Vanuit Windows kan het ook, via de Boot Camp instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
-Cyril- schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:21:
Hoe krijg ik de Ipod Nano als drive te zien, hij showed hem alleen in Itunes.. Er staan nog bestanden in de hoofdmap van de mp3 speler en die kan ik er zo dus niet afgooien.. Wanneer ik hem uit sluimeren haal zie ik hem heel even snel op de desktop staan, daarna verdwijnt hij weer.
In iTunes kun je "gebruik als hardeschijf" aanvinken. Als het goed is is de Nano nu als schijf zichtbaar.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg zometeen mijn macbook binnen.
Hoe kan ik het beste omgaan met de accu.
De eerste keer is deze denk ik zon 40% vol. Gebruiken tot deze leeg is en dan volledig opladen en dit dan 3 of 4 keer doen?

Wat raden jullie aan om de accu zo goed mogelijk te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon beginnen gebruiken zonder er bij na te denken, na een paar cycles calibreren, en dat opnieuw doen na een maand of 2. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks!
wat calibreren is ga ik uit de handleiding halen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:00:
system prefs --> keyboard & mouse --> keyboard --> use all f1, f2 etc uitvinken.
Ik heb je tip verwerkt alleen kan ik nu nergens Mute, geluid zachter en harder geen actie aanvinken. Als ik herstel standaard instelling doe komt het ook niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yesss mijn macbook is binnen! binnen 24 uur geleverd door Dixons.

hoe hou ik dat wit wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:17:
yesss mijn macbook is binnen! binnen 24 uur geleverd door Dixons.

hoe hou ik dat wit wit?
simpel :) niets aan doen... blijft gewoon wit.

Alleen dat appeltje bovenop wordt wel eens vies in de randen, dit krijg ik er ook niet meer af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:39
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:32:
[...]

simpel :) niets aan doen... blijft gewoon wit.

Alleen dat appeltje bovenop wordt wel eens vies in de randen, dit krijg ik er ook niet meer af :(
Die van mij begint anders al wel een beetje te verkleuren links en rechts van de trackpad..Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Chriztiaan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:06:
[...]

Die van mij begint anders al wel een beetje te verkleuren links en rechts van de trackpad..Iemand daar een oplossing voor?
Gummetje (stufje)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat ik me af vraag, als je ander geheugen in je MacBook zet, en hij gaat vervolgens kapot en je moet hem opsturen, moet je het orginele geheugen dan nog hebben? Of moet je het (je eigen nieuwe reepjes) er gewoon uit halen? Kan me voorstellen dat ze je soms een andere MacBook mee teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je garantie niet vervalt als je zelf je geheugen vervangt. Ze leveren er tenslotte niet voor niks een handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Laatst online: 22:25

BasW

Non omnia possumus omnes

Ze kunnen ook bij een APR je geheugen upgraden, dat heb ik althans laten doen. Mijn kleine witte macbookje heeft nu 4gb intern geheugen. Dan hoef je je ook niet druk te maken over garantie.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
Heren en dames ik zit even met een probleempje. Nu al weer een poosje een Penryn 2.4 Ghz Macbookje maar nu wil ik een nieuwe en vooral grotere HDD erin. Zijn er nog echte aanraders ik zit zelf nu te denken aan een 320GB 5400RPM Scorpio. Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
nadd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:49:
Heren en dames ik zit even met een probleempje. Nu al weer een poosje een Penryn 2.4 Ghz Macbookje maar nu wil ik een nieuwe en vooral grotere HDD erin. Zijn er nog echte aanraders ik zit zelf nu te denken aan een 320GB 5400RPM Scorpio. Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?
Als je dit topic even doorleest dan kom je genoeg suggesties en ervaringen tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:41
Zie mijn post in [MacBook] Harde schijf vervangen voor mijn ervaringen met het vervangen van mijn harde schrijf. Ik heb destijds ook gezocht naar het verschil in warmte ontwikkeling echter heb ik daar toen niks over gevonden. Wel meer info gevonden over het stroom verbruik, wat in kan houden dat er ook meer warmte van af kan komen. (Zie de link naar Tom's Hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb je tip verwerkt alleen kan ik nu nergens Mute, geluid zachter en harder geen actie aanvinken. Als ik herstel standaard instelling doe komt het ook niet terug.
Als je ingesteld hebt (SysPrefs -> Keyboard/mouse -? Keyboard) dat je de F toetsen voor software functies wil gebruiken, dan dien je Fn + F12 te drukken voor geluid harder (je hebt een laatste gen MacBook met het 'nieuwe toetsenbord -F3 voor exposé e.d.- neem ik aan?), en F12 voor Dashboard. En omgekeerd is het dus F12 voor geluid harder, en Fn+F12 (of F4) voor Dashboard.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38
martijn007 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Zie mijn post in [MacBook] Harde schijf vervangen voor mijn ervaringen met het vervangen van mijn harde schrijf. Ik heb destijds ook gezocht naar het verschil in warmte ontwikkeling echter heb ik daar toen niks over gevonden. Wel meer info gevonden over het stroom verbruik, wat in kan houden dat er ook meer warmte van af kan komen. (Zie de link naar Tom's Hardware)
Thnx, was idd benieuwd naar gebruikerservaringen en warmteontwikkeling. Volgende week maar even een bestelling plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?
Scorpio:

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts

Seagate Momentus 30Gbyte:

Power Dissipation
Read/Write 2.3 Watt

Wat denk je zelf? Gaat tweehonderd milliwatt meer op een totaal van vijfentwintigduizend milliwatt uitmaken? Minder dan een procent meer warmte en energie-verbruik?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas ook een macbook, heel tevreden erover. Gisteren zat ik in het donker en ik drukte een verkeerde toetsencombinatie in. Nu spreekt een stem alles wat ik typ en wat ik aanklik uit. Hoe krijg ik dit weg? Ook mijn bovenste rij toetsen werken niet meer.. Als ik de fn-toets indruk dan lukt het wel. Dashboard en exposé knop niet.

Middels al opgelost, was even in paniek omdat ik straks een presentatie moet doen en als hij dan alles begint uit te spreken in vervormd-nederlands :+ , dus is nu opgelost gewoon simpel CMD+F5

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Woei heb me macbook binnen uit amerika, heb hem nederlands geinstalleerd, maar bij de timezone selectie staat alleen VS en Canada ertussen. Weet iemand hoe ik heb op de timezone van hier krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:21:
Woei heb me macbook binnen uit amerika, heb hem nederlands geinstalleerd, maar bij de timezone selectie staat alleen VS en Canada ertussen. Weet iemand hoe ik heb op de timezone van hier krijg?
Je moet dat licht wat over amerika schijnt verplaatsen naar amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verrek ik kwam er net achter, stom zeg van mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vrijdag een macbook.

Heb ik nog een antivirus nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:07:
ik heb sinds vrijdag een macbook.

Heb ik nog een antivirus nodig?
niet nodig hoor alleen als je bootcamp gaat draaien dan is het verstadig om het op de windows partitie te installeren.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou voor de uitgaande mail eventueel een anti-virus kunnen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:43:
Je zou voor de uitgaande mail eventueel een anti-virus kunnen gebruiken. :)
Dat is niet mijn probleem.
Als de Windows gebruiker gewoon een scanner voor ingaande mail heeft (als je dat niet hebt op je Windows bak dan ben je gek) dan is er toch niets aan de hand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:45:
[...]

Dat is niet mijn probleem.
Als de Windows gebruiker gewoon een scanner voor ingaande mail heeft (als je dat niet hebt op je Windows bak dan ben je gek) dan is er toch niets aan de hand. 8)
Voorlopig zijn virussen voor mac geen probleem nee, ik zou geen virusscanner installeren op je mac. Dat is gewoon lame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mac gebruikers ;)

Ik ben opzoek naar een notebook en ben ook aan het overwegen een macbook te kopen.
Op mijn werk hoor ik die gene die er mee werken er ook zeer goed over praten zoals: "eenmaal een macbook wil je niet anders meer".
Dat maakt me echt aan het twijfelen en ik lees en zie ook allemaal wel goede dingen.

En trouwens het enige verschil tussen de zwarte macbook en de witte duurste macbook is toch 160 gb hdd en 250 ? is dat het enigste verschil want anders ben je toch gewoon goedkoper uit als je even wat geld bij legd voor een 250gb hdd ?

Ondertussen lees ik vast verder dit topic door:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:15:
Hallo Mac gebruikers ;)

Ik ben opzoek naar een notebook en ben ook aan het overwegen een macbook te kopen.
Op mijn werk hoor ik die gene die er mee werken er ook zeer goed over praten zoals: "eenmaal een macbook wil je niet anders meer".
Dat maakt me echt aan het twijfelen en ik lees en zie ook allemaal wel goede dingen.

En trouwens het enige verschil tussen de zwarte macbook en de witte duurste macbook is toch 160 gb hdd en 250 ? is dat het enigste verschil want anders ben je toch gewoon goedkoper uit als je even wat geld bij legd voor een 250gb hdd ?

Ja dat is het enige verschil tussen zwarte en witte op de kleur na dan. Je betaald dus gewoon voor de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:39:
[...]

Ja dat is het enige verschil tussen zwarte en witte op de kleur na dan. Je betaald dus gewoon voor de kleur.
Je betaald niet enkel voor de kleur, je betaald voor de premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mac gebruikers ;)

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:42:
[...]

Je betaald niet enkel voor de kleur, je betaald voor de premium.
Ja! MacBook Black FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de superdrive nou eigenlijk lightscribe? En zo ja, hoe brand je dit dan? Welk programma etc.

Ik kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Mensen ik heb een vraagje. Ik ben geen apple gebruiker. Maar ik moest afgelopen week een nieuwe witte macbook configureren. Alle updates gedaan. Nu werkt alles prima. Maar zonder voeding kabel werkt de laptop niet. De batterij is 69% opgeladen en zo blijft het ook. Er staat 'batterij wordt niet opgeladen'. Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn afgaande op forum berichten. Maar nergens staat een oplossing. Bovendien zie ik door het bomen het bos niet meer omdat er heel veel verschillende batterij problemen zijn, die heel erg op elkaar lijken.

Is dit probleem hier bij jullie ook bekend? En zijn er al oplossingen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
grote kans dat de accu dood is, gewoon ff langs een reseller gaan en nieuwe accu claimen, hebben ze wel vaak op voorraad. ps misschien handig eerst ff te zorgen voor een casenr via klantenservice apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:59:
Ondersteunt de superdrive nou eigenlijk lightscribe? En zo ja, hoe brand je dit dan? Welk programma etc.

Ik kon het nergens vinden.
Niet dat ik weet. Volgens mij niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:43:
[...]

Niet dat ik weet. Volgens mij niet dus.
Had het ondertussen gevonden ja. In 2004 was er wel het idee om lightscribe toe te passen in de superdrive, maar is er niet van gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Hallo Mac gebruikers ;)

Wellicht nutteloos, maar ik heb vandaag mijn macbook binnen gehad en wil nu al geen windows meer :+ Serieus, dit is echt... geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Rene59 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:49:
[...]

Wellicht nutteloos, maar ik heb vandaag mijn macbook binnen gehad en wil nu al geen windows meer :+ Serieus, dit is echt... geweldig :)
Ik heb een macbook sinds een maand en sluit me helemaal bij je aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 08:34

wasco

brightest crayon in the box

ik had het probleem dat mijn macbook opeens uitviel (power volledig af) terwijl hij nog aangaf voor minstens 35 minuten juice te hebben. Batterij kalibreren enzo maakte niets uit. Dan stootte ik op een post op discussions.apple.com en het lijkt er op dat het probleem opgelost is. Ben niet zeker dat het hier ergens staat (kon het niet vinden) maar dit kan misschien enkele mensen gelukkig maken:

1 Controleer of je perongeluk battery update 1.3 geïnstalleerd hebt:
- Ga naar "MacBook"/System/Library/SystemConfiguration/BatteryUpdater.bundle
- Klik rechts en neem "Get Info".
- Controleer de versie
- Als hier 1.3 staat, dan is dit het probleem. Battery update 1.3 is voor MacBook Pro. Tiger of Leopard hebben deze update per ongeluk geïnstalleerd.

Hoe deïnstalleren?
- Sleep de BatteryUpdater.bundle naar de prullenbak
- Reboot
- Doe software update, dit zou Battery Update 1.2 moeten installeren
- Reboot en reset SMC (System Management Controller)
procedure: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb m'n MacBook, yeah! Klein vraagje alleen; ik wil m'n iTunes map overzetten, en daarvoor moet ik een find&replace doen in de iTunes XML. Daarvoor moet ik het nieuwe path weten, maar wat is dat (standaard van iTunes). Kan nergens vinden hoe je je MacBook dat kan laten zien. Ik dacht file://localhost/Gebruikers/Marten/Muziek/iTunes/iTunes%20Music/ maar dat lijkt niet te werken..

Ah, wacht, dus toch in het Engels, heb iTunes net zelf een bestand laten importeren en toen de XML bekeken, wat slim :P

[ Voor 13% gewijzigd door Muthas op 10-06-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

wasco schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:20:
ik had het probleem dat mijn macbook opeens uitviel (power volledig af) terwijl hij nog aangaf voor minstens 35 minuten juice te hebben. Batterij kalibreren enzo maakte niets uit. Dan stootte ik op een post op discussions.apple.com en het lijkt er op dat het probleem opgelost is. Ben niet zeker dat het hier ergens staat (kon het niet vinden) maar dit kan misschien enkele mensen gelukkig maken:

1 Controleer of je perongeluk battery update 1.3 geïnstalleerd hebt:
- Ga naar "MacBook"/System/Library/SystemConfiguration/BatteryUpdater.bundle
- Klik rechts en neem "Get Info".
- Controleer de versie
- Als hier 1.3 staat, dan is dit het probleem. Battery update 1.3 is voor MacBook Pro. Tiger of Leopard hebben deze update per ongeluk geïnstalleerd.

Hoe deïnstalleren?
- Sleep de BatteryUpdater.bundle naar de prullenbak
- Reboot
- Doe software update, dit zou Battery Update 1.2 moeten installeren
- Reboot en reset SMC (System Management Controller)
procedure: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319
Thanks for this solution!
Ik had er ook last van, bij 35% viel ie al helemaal uit! Maar alleen als m'n externe geluidskaart (die voeding krijgt via de FireWire) eraan hing. Hoop dat dit helpt!
Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

J0sTJos schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Thanks for this solution!
Ik had er ook last van, bij 35% viel ie al helemaal uit! Maar alleen als m'n externe geluidskaart (die voeding krijgt via de FireWire) eraan hing. Hoop dat dit helpt!
Thanks iig!
Hmm.. Op de uni dat stappenplan doorlopen. Kwam thuis, sloot mn geluidskaart aan. En ja hoor, bij 35% weer helemaal uit! Dus ik naar Apple Support bellen. Die gast ging direct voor me uitzoeken of ik een nieuwe kon krijgen, terwijl ik eigenlijk voor info en evt oplossing belde. En ja hoor! Ik kwam in aanmerking voor een uitzondering, zodat ik gewoon een nieuwe krijg! Kreeg casenummer. Direct naar iCentre (Amsterdam CS) gegaan. Het daar voorgelegd aan een of andere slome duikelaar.. Klopte allemaal. Maar de accu moest besteld worden, en ik moest we direct mijn oude accu inleveren. Snapte er niks van, maar het moest toch. Dus nu zit ik thuis zonder accu, totdat ze bellen dat ie binnen is. Very nice top service van Apple! Beetje gaar van iCentre.
Tot zover de mededelingen van Joost...
Moraal van dit verhaal: is er iets met je Mac waarvan je enigszins denkt dat het niet helemaal deugt? Bel Apple Support (telefoonnummer staat op de Apple-website bij Support)!! Niet geschoten is altijd mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36

Shrien

frequent snoozer

Tot mijn grote verdriet heb ik een scheurtje in mijn Macbook kunnen constateren :'(.
Wat zal ik er aan doen ?

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2qn5zqx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/hs496o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Shrien schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:22:
Tot mijn grote verdriet heb ik een scheurtje in mijn Macbook kunnen constateren :'(.
Wat zal ik er aan doen ?
J0sTJos schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:53:
Moraal van dit verhaal: is er iets met je Mac waarvan je enigszins denkt dat het niet helemaal deugt? Bel Apple Support (telefoonnummer staat op de Apple-website bij Support)!! Niet geschoten is altijd mis...
B)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Wat zal ik er aan doen ?

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag precies hetzelfde ontdekt bij mijn MacBook! Opvallend genoeg ziet het er serieus precies hetzelfde uit, maar dan aan de linkerkant...

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

MarkvE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:58:
[...]

Vandaag precies hetzelfde ontdekt bij mijn MacBook! Opvallend genoeg ziet het er serieus precies hetzelfde uit, maar dan aan de linkerkant...
hehe, het zit ons ook niet mee.. :/
morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Weet iemand of het mogelijk is om het fast-user-switch cube effect te gebruiken als je wisselt tussen spaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:39
Shrien schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:07:
[...]

hehe, het zit ons ook niet mee.. :/
morgen maar eens bellen.
Dat is ook precies het stukje waar je scherm op steunt als je hem dichtklapt. Volgens mij komt het wel vaker voor, een maat van me heeft hetzelfde. En ik dacht ook dat het wel gefixt wordt, aangezien juist precies dat stukje ervoor gemaakt zou moeten zijn om iets meer druk te kunnen verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Weet iemand hoe lang je je Macbook in de sluimterstand kan laten staan voordat de batterij op is? Of heeft iemand dat wel eens uitgetest?

Ik lees verhalen van dat je OS X eigenlijk nooit uit hoeft te schakelen, en dat sluimerstand voldoende is. Ik vind het eigenlijk ook wel ideaal, je klapt je laptop open en in 1 ms is je laptop klaar voor gebruik.

Maar je zit natuurlijk wel met je batterij. Het witte LED'je blijft knipperen en als ik het niet verkeerd heb blijft er spanning staan op je geheugenbanken.

Dus ik ben wel benieuwd hoe lang je Macbook het volhoudt op de batterij in de sluimerstand :)
het gaat om een 2,4 GHz

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
_Christiaan_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:02:
Weet iemand hoe lang je je Macbook in de sluimterstand kan laten staan voordat de batterij op is? Of heeft iemand dat wel eens uitgetest?

Ik lees verhalen van dat je OS X eigenlijk nooit uit hoeft te schakelen, en dat sluimerstand voldoende is. Ik vind het eigenlijk ook wel ideaal, je klapt je laptop open en in 1 ms is je laptop klaar voor gebruik.

Maar je zit natuurlijk wel met je batterij. Het witte LED'je blijft knipperen en als ik het niet verkeerd heb blijft er spanning staan op je geheugenbanken.

Dus ik ben wel benieuwd hoe lang je Macbook het volhoudt op de batterij in de sluimerstand :)
het gaat om een 2,4 GHz
Ik heb het nooit getest, maar er zijn wel eens dagen dat ie veel in sluimerstand staat en ik zie de accu dan nauwelijks leeglopen. Volgens mij kost 1 dag in sluimerstand max 15 % van je accu. Globale schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 23:17
Zelfs als de accu leeg raakt in de sleep ben je niets kwijt (met de standaard instellingen). Standaard wordt er altijd een hibernate file weggeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is wel mooi om te weten, hoewel ik eigenlijk niet anders had verwacht dat er een soort 'backup' op zou zitten.

15% per dag zou wel mooi zijn. De batterij van m'n Asus A8 was altijd al na 1 à 2 dagen op.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
_Christiaan_ schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:36:
Dat is wel mooi om te weten, hoewel ik eigenlijk niet anders had verwacht dat er een soort 'backup' op zou zitten.

15% per dag zou wel mooi zijn. De batterij van m'n Asus A8 was altijd al na 1 à 2 dagen op.
Dat sowieso niet.
Het is een ideale functie. Ik doe mn MacBook alleen 's nachts uit, maar 's middags gaat ie gwoon in sleep als ik 'm niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik zet hem eigenlijk helemaal nooit uit.
Alleen om de maand een keertje om te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie kaliberen vaker voorbij komen, hoe doe je dat en waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:29:
ik zie kaliberen vaker voorbij komen, hoe doe je dat en waarmee?
2 zoekwoorden op Google was voldoende... :)

http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.5/nl/9036.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Nu het hier muisstil is, valt het op dat men scherm "zoemt". Ik weet wel niet vanwaar juist de lage toon komt maar hij maakt dit geluid als de lichtsterkte op stand 1 (0=geen licht), 2, 3, 4(minder luid), 8(minder luid), 9, 10, 11, 12, 13, 14(minder luid) staat.
Het rare vind ik dan vooral dat dit niet op de standen 5, 6, 7 en die achter 14 is.
Hebben andere macbook gebruikers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Wat zal ik er aan doen ?

[afbeelding]

[afbeelding]
Valt-ie nog binnen de garantie? Gratis laten vervangen :) Niet? Plakband :D
Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij de MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

Mijn "werkmacbook" 2.0 met 2 gb is na 3 dagen sluimeren in een weekeinde zoals met pasen meestal wel aardig leeg, dan zit er nog 24% in of zo, normaal weekeinde is 44% of zo.
(wel met net een nieuwe accu dankzij de omruil actie van apple, na 1,5 jaar 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door LoneWolf op 12-06-2008 07:20 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Trouwens zijn er MAC gebruikers die een Virus scanner gebruiken zo ja welke ??? Goed ervaringen mee?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31

Eris

-

Waarom heb je een virrus scanner nodig? Er zijn er toch geen virrussen voor. Dus ik heb er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Daarnaast gaat dit topic over de MacBook en niet over virusscanners :) Als je meer wilt weten over virusscanners voor de Mac (en niet MAC, dat is nl. wat anders) zal Google je al een heel eind op weg helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Mac Book Pro zal ik kopen?
Ik ben een game freak en wil aan de slag gaan met Maya en photoshop en heb veel ervaring met Final Cut. Ik hoop ooit eens tekenfilmpjes te kunnen maken. En heb een tv/communicatie opleiding achter de rug en wil nog dingen met tv/media/communicatie ook voor mijn werk later gaan doen.

Ik heb nu een half jaartje gespaard omdat ik een half jaar geleden ben afgestudeerd. ik heb nu 5000 euro op de bank rekening staan. Ook ga ik over een maand beginnen met autorijles en hoop daar snel mee klaar te zijn. De autorijles wordt voor mij betaald. Zal ik daarna een auto kopen? ik woon in amsterdam overigens...heb totaal geen verstand van autos verder..

Zal ik de MacBook Pro kopen 2.4 mhz met een 256 mb videokaart (1800 euro)? 2.5 mhz? met een 512 mb video kaart (2200 euro) of 2.6 mhz met een 512 mb video kaart (2420 euro)?

Verder ben ik er al wel uit dat ik in alle versies 4 gig geheugen zet en de snelste harde schijf...

Ik heb mischien wel wat veel info geplaatst in het begin maar dat is om jullie wat inzage te geven in mijn situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Laatst online: 03-07 12:04
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:09:
Welke Mac Book Pro zal ik kopen?
Ik ben een game freak en wil aan de slag gaan met Maya en photoshop en heb veel ervaring met Final Cut. Ik hoop ooit eens tekenfilmpjes te kunnen maken. En heb een tv/communicatie opleiding achter de rug en wil nog dingen met tv/media/communicatie ook voor mijn werk later gaan doen.

Ik heb nu een half jaartje gespaard omdat ik een half jaar geleden ben afgestudeerd. ik heb nu 5000 euro op de bank rekening staan. Ook ga ik over een maand beginnen met autorijles en hoop daar snel mee klaar te zijn. De autorijles wordt voor mij betaald. Zal ik daarna een auto kopen? ik woon in amsterdam overigens...heb totaal geen verstand van autos verder..

Zal ik de MacBook Pro kopen 2.4 mhz met een 256 mb videokaart (1800 euro)? 2.5 mhz? met een 512 mb video kaart (2200 euro) of 2.6 mhz met een 512 mb video kaart (2420 euro)?

Verder ben ik er al wel uit dat ik in alle versies 4 gig geheugen zet en de snelste harde schijf...

Ik heb mischien wel wat veel info geplaatst in het begin maar dat is om jullie wat inzage te geven in mijn situatie.
Ik neem aan dat je voor 15" gaat? Persoonlijk zou ik even goed nadenken voordat je 220 euro gaat uitgeven aan die 100Mhz extra. Misschien een grotere harde schijf ipv de snelle?
En die 4 gig kan je misschien beter ergens anders kopen, wat dat betreft wordt je echt afgezet door Apple.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTMarcella schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Ik neem aan dat je voor 15" gaat? Persoonlijk zou ik even goed nadenken voordat je 220 euro gaat uitgeven aan die 100Mhz extra. Misschien een grotere harde schijf ipv de snelle?
En die 4 gig kan je misschien beter ergens anders kopen, wat dat betreft wordt je echt afgezet door Apple.
Ja, het wordt de 15 inch.

Het is niet alleen 100 mhz het is ook een videokaart met dubbel zoveel geheugen waar ik over aan het peinzen ben.
De 2.5 mhz versie en de 2.6 mhz versie zit 220 euro verschil in. De versie van 1800 euro zou jij niet nemen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Laatst online: 03-07 12:04
Een flinke portie extra videogeheugen is wel nuttig, en het is daarom een goede optie voor de 2199 te gaan. Ook heb je dan lekker de 250GB schijf. Het is gewoon heel belangrijk of je het dat geld waard vind. Want de MBP 1799 presteert ook gewoon geweldig.

Persoonlijk weet ik niet of die extra geheugen voor de Grafische kaart echt veel uitmaakt in games/videoedditing. Je kan het beste even wat benchmarks zoeken.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kun je niet beter hier posten?
[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Hoe krijg ik mijn beeld op mijn externe monitor (Samsung 226BW) op de goede resolutie in synchroonweergave? Als ik hem er gewoon aanhang is de resolutie gewoon 1680x1050 en heb ik scherp beeld op de Samsung, alleen als ik wil werken op dit scherm en synchroonweergave aanzet wordt de resolutie van de MacBook overgenomen en is het beeld met 1280x800 erg onscherp en lelijk. Ook als ik in systeemvoorkeuren een andere reso selecteer voor mijn monitor wordt het er niet beter op.

Ik dacht dat de MacBook de hogere reso niet aankon, maar nu kreeg ik het vanochtend opeens voor elkaar om wel scherp beeld te krijgen op mijn externe monitor bij synchroonwergave.

Iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:15:
Vraagje:

Hoe krijg ik mijn beeld op mijn externe monitor (Samsung 226BW) op de goede resolutie in synchroonweergave? Als ik hem er gewoon aanhang is de resolutie gewoon 1680x1050 en heb ik scherp beeld op de Samsung, alleen als ik wil werken op dit scherm en synchroonweergave aanzet wordt de resolutie van de MacBook overgenomen en is het beeld met 1280x800 erg onscherp en lelijk. Ook als ik in systeemvoorkeuren een andere reso selecteer voor mijn monitor wordt het er niet beter op.

Ik dacht dat de MacBook de hogere reso niet aankon, maar nu kreeg ik het vanochtend opeens voor elkaar om wel scherp beeld te krijgen op mijn externe monitor bij synchroonwergave.

Iemand enig idee?
Dat heb ik ook inderdaad.. Dan heb je een veel te grote resolutie voor 22" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje:

Iemand enig idee?
Een andere vraag; waarom wil je de synchroonweergave? Wil je andere mensen laten zien wat jij aan het doen bent ofzo? Anders zou ik dat mooi uitzetten en gewoon het laten uitbreiden. Dan weet je zeker dat het scherp is en ook daadwerkelijk wat toevoegt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
minder snel klikken...

[ Voor 96% gewijzigd door Rox_NL op 12-06-2008 20:55 . Reden: happy-click, my bad.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Een andere vraag; waarom wil je de synchroonweergave? Wil je andere mensen laten zien wat jij aan het doen bent ofzo? Anders zou ik dat mooi uitzetten en gewoon het laten uitbreiden. Dan weet je zeker dat het scherp is en ook daadwerkelijk wat toevoegt ;).
Omdat het op een groter scherm wat fijner werkt. Niet dat ik het vaak zou gaan gebruiken, alleen ik vroeg het me af waarom het er zo lelijk uitziet en of dat anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel gezegd: De Macbook kan enkel 1280 * 800 aan, je Samsung kan enkel 1680 * 1050 aan. Als je op een andere resolutie gaat werken wordt het beeld onscherp en totaal niet fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacBook wil eens in de zoveel tijd niet meer uit zijn slaap komen als ik hem open maak. Niets helpt dan, alleen reseten. Ik heb echt geen idee hoe het komt. Hebben jullie hier evaring mee?

Ik draai OSX Leopard 10.5.3, maar bij 10.5.2 had hij er ook wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Iemand enig idee?
Het is onmogelijk om bij synchroonweergave 2 verschillende resoluties te gebruiken want stel je voor, een plaatje van 1280 pixels breed vult op je MacBook het hele scherm, op je TV/monitor maar driekwart. Dan zou je tweede beeldscherm dus iets extra en anders laten zien, en is het dus sowieso geen synchroonweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik overweeg van een macbook te kopen, en ik zou deze graag af en toe aansluiten op mijn dell 24" op de -analoge- input. Ik vind op allerlei sites tegenstrijdige waarden over wat de maximale resolutie is die een macbook aankan op zijn vga output. Kan hij nou 1920x1200 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien ben ik gek, maar waarom geloof je de specificaties op Apple.com niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calculon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:58:
Ik overweeg van een macbook te kopen, en ik zou deze graag af en toe aansluiten op mijn dell 24" op de -analoge- input. Ik vind op allerlei sites tegenstrijdige waarden over wat de maximale resolutie is die een macbook aankan op zijn vga output. Kan hij nou 1920x1200 aan?
Het staat niet voor niets op Apple.com..
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Let wel, een Macbook heeft GEEN VGA aansluiting, maar een mini DVI poort.
Daarop moet je een mini DVI naar VGA kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de bedoeling om je vraag te crossposten, zeker niet in een topic dat weinig met je vraag te maken heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 15-06-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dit weekend een nieuwe macbook gekocht maar nu begon ik meer en meer te lezen over het barstprobleem...

Nu is mijn vraag of apple daar al iets aan deed bij de laatste generatie macbooks of het risico nog steeds "groot" is dat dit voorkomt.

Bijkomende vraag: heeft dit te maken met hoe je met je macbook omgaat of is't een probleem waar je niets aan kan doen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Tevens vroeg ik me af hoe krasbestendig de buitenkant eigenlijk is (of je er bijvoorbeeld zonder zorgen een dik boek op kan leggen, wat iemand dit weekend deed)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:49:
[...]

wat is nutteloos :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zo na 1,5 week gespeelt te hebben met me macbook kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb de 2,4ghz 160gb 2gb ram versie. Uit Amerika was ik alles bij elkaar 938 euro kwijt inclusief een sleeve. Niet verkeert dacht ik. Kan aardig uit de voeten met OSX. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is een fijne ftp client. Overal zitten wel haken en ogen aan. Ik heb geprobeerd Transmit. Hij voldoet aan mijn belangrijkste eisen: implicit ssl support en FXP. Echter vind ik de wachtlijst niet handig. Het bied geen mogelijkheid flexibel te schuiven met de tranfsers (per file).
Yummy FTP heeft al een wat betere wachtrij, deze laat je zien bij welke file hij is. Wel flexibel met schuiven van transfers, echter dan moet je file voor file doen en kan maar 1 regel naar boven en naar beneden verplaatsen per klik. Leuk dus als je een hele rits transfers heb. Verder is de splitscreen in Yummy niet aan te passen qua kollommen en scrollen de 2 finders beiden tegelijk.

Weet iemand een goede ftp client die Implicit SSL ondersteund, kan fxpen, en een handige wachtrij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

duncanvdlinden schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:37:
zo na 1,5 week gespeelt te hebben met me macbook kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb de 2,4ghz 160gb 2gb ram versie. Uit Amerika was ik alles bij elkaar 938 euro kwijt inclusief een sleeve. Niet verkeert dacht ik. Kan aardig uit de voeten met OSX. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is een fijne ftp client. Overal zitten wel haken en ogen aan. Ik heb geprobeerd Transmit. Hij voldoet aan mijn belangrijkste eisen: implicit ssl support en FXP. Echter vind ik de wachtlijst niet handig. Het bied geen mogelijkheid flexibel te schuiven met de tranfsers (per file).
Yummy FTP heeft al een wat betere wachtrij, deze laat je zien bij welke file hij is. Wel flexibel met schuiven van transfers, echter dan moet je file voor file doen en kan maar 1 regel naar boven en naar beneden verplaatsen per klik. Leuk dus als je een hele rits transfers heb. Verder is de splitscreen in Yummy niet aan te passen qua kollommen en scrollen de 2 finders beiden tegelijk.

Weet iemand een goede ftp client die Implicit SSL ondersteund, kan fxpen, en een handige wachtrij heeft?
Cyberduck??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ondersteund geen implicit ssl, en nog een eis die ik vergeten was, er moet een transcript window en een mogelijkheid om een raw command door te voeren inzitten.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.