[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:36
Ik heb nu een aantal weken mijn macbook maar heb nog 2 kleine vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

Is er een mogelijkheid om een nieuwe finder windows te openen met een sneltoets vanuit een ander programma? Dus wanneer ik bij voorbeeld in mail of firefox zit ik dan een nieuw finder windows kan openen met een toetsencombinatie?

Daarnaast is mijn taal engels alleen alles wat ik tik in mail of firefox word onderstreept, kan je de taal funcationaliteit naar het nederlands zetten ergens?
Al opgelost.

Op me muis heb ik "vorige" en "volgende" maar deze werken niet, hoe moet je dit configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
vorige en volgende is meestal cmd-[ en cmd-].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Dankje!

Ik lees nu overigens ook iets op de Apple site:

Korting voor studenten
Speciaal voor studenten en aankomende studenten die regelmatig met de Office-producten van Microsoft werken, heeft Apple een interessante kortingsactie opgezet. Wie tussen 29 mei en 30 juni 2008 een Mac aanschaft bij een Apple Premium Reseller, betaalt slechts € 39 (i.p.v. € 139) voor Office voor Mac 2008. Meer informatie over deze actie en de voorwaarden vind je op http://www.readytostudy.nl/ .

*Twijfel*
Voor studenten kost Office 2008 for Mac sowieso maar circa 4 tientjes volgens mij via Surfspot. Zo bijzonder is deze actie dus niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben van plan iemand een macbook uit amerika mee te laten nemen, zijn er nog bepaalde zaken naast de layout + stekker die anders zijn aan de amerikaanse macbook?
Ik weet dat macosx meertalig is, maar kan een amerikaanse versie ook nederlands geinstaleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:47:
Ik ben van plan iemand een macbook uit amerika mee te laten nemen, zijn er nog bepaalde zaken naast de layout + stekker die anders zijn aan de amerikaanse macbook?
Ik weet dat macosx meertalig is, maar kan een amerikaanse versie ook nederlands geinstaleerd worden?
Heb er zelf ook een uit New York, wat een machien :9. Maar dat vroeg je niet zeker. Ik kan je vertellen dat de enter toets verschillend is, hij is kleiner. Imo stoort het niet, leopard is meertalig dus perfect in het Nederlands in te stellen. De lader is ook geen probleem, zo'n achtvormige audio kabel past ook perfect. Geen nadelen dus afaik.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2h2mafa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/14mrjaw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kost een europeese duckhead slechts 29 euro, dus als je het ook daadwerkelijk netjes wilt kan dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik vind die beschrijvingen op de toetsen veel beter eigenlijk.
Waarom hebben wij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
een euro-duckhead kost maar 9 euro hoor bij de lokale mac seller!
ik heb ook een mb uit de USA. Uit "doune-overwegingen" had mijn importeur de batterij opgeladen en een Nederlandse versie van Mac OS geïnstalleerd, zodat er niets nieuws geimporteerd werd ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimsaint schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:50:
een euro-duckhead kost maar 9 euro hoor bij de lokale mac seller!
ik heb ook een mb uit de USA. Uit "doune-overwegingen" had mijn importeur de batterij opgeladen en een Nederlandse versie van Mac OS geïnstalleerd, zodat er niets nieuws geimporteerd werd ;)
Toch zou je bij een controle uit mogen leggen waarom je een platte enter-toets hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week woensdag zijn mijn examens voorbij. En om dat te vieren wil ik, naast dat ik keihard ga feesten, 4 gb werkgeheugen kopen voor in mijn MacBook.
Nu vond ik deze link tussen mijn bladwijzers. Ik vraag me af of dit geschikt geheugen is voor een MacBook van de laatste generatie. Zo ja, dan schaf ik daar dinsdag 2 reepjes van aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:09
rhodium schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:37:
Hopelijk heb ik nu geen dooie schijven meer, want met die sleeve had ik dat wel telkens.
Nog geen 2 weken later :( weer een dode schijf.
Rare is dat mijn laptop van HP uit jaren 0 nog steeds zijn 10GB hddtje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:34:
Volgende week woensdag zijn mijn examens voorbij. En om dat te vieren wil ik, naast dat ik keihard ga feesten, 4 gb werkgeheugen kopen voor in mijn MacBook.
Nu vond ik deze link tussen mijn bladwijzers. Ik vraag me af of dit geschikt geheugen is voor een MacBook van de laatste generatie. Zo ja, dan schaf ik daar dinsdag 2 reepjes van aan. :)
zou eerder pc5400 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rhodium schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:12:
[...]

Nog geen 2 weken later :( weer een dode schijf.
Rare is dat mijn laptop van HP uit jaren 0 nog steeds zijn 10GB hddtje heeft.
Hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? Ik heb die tas ook en mijn MacBook doet het nog steeds perfect ;). Ik heb de MacBook in een Gimp zitten en die weer in de Boomer :). Zijn de schijven vervangen onder garantie of heb je het zelf gedaan?
Als je het zelf doet, gebruik je dan ook netjes het bevestigingsbakje? (vast wel, maar jouw verhaal is wel heel bizar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mijn macbookje is ook uit de Vs, maar werkt helemaal prima! Alleen even een andere duckhead voor je adapter kopen.

Duckhead is overigens iets van 13 euro meende ik me te herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Je kan ook - wel minder mooi- een normale euro steker op je MacBook adapter aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.e-d.nl/images/eurostekker_200.jpg
Dit zijn 2 euro bij de bouwmarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door weeraanmelden op 22-05-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
weeraanmelden schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:26:
Je kan ook - wel minder mooi- een normale euro steker op je MacBook adapter aansluiten.
[afbeelding]
Dit zijn 2 euro bij de bouwmarkt.
Maar die zijn lelijk.

@Rhodium: Als je schuiven telkens crashen doe je volgens mij echt iets verkeerds, ik ken niemand waarbij zijn schijf binnnen 2 jaar (bij intensief gebruik) is gecrashed.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

FTMarcella schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Maar die zijn lelijk.

@Rhodium: Als je schuiven telkens crashen doe je volgens mij echt iets verkeerds, ik ken niemand waarbij zijn schijf binnnen 2 jaar (bij intensief gebruik) is gecrashed.
definieer ook eens 'de schijf crasht'. Gaat de motoriek van de disk stuk? Of gaat het filesystem stuk? Ook is het onlogisch om de oorzaak van 'crashende schijven' bij je sleeve te leggen. Als je MacBook al 'schijven eet' zou ik eerder zeggen dat er iets met de MacBook mis is, of met de manier waarop je je MacBook behandelt (al kan ik daar natuurlijk niet echt over oordelen op dit moment). Feit is dat de kans dat 3 achtereenvolgende schijven in hetzelfde -correct werkende- apparaat in korte tijd stuk gaan te verwaarlozen is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Whieee schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
[...]

definieer ook eens 'de schijf crasht'. Gaat de motoriek van de disk stuk? Of gaat het filesystem stuk? Ook is het onlogisch om de oorzaak van 'crashende schijven' bij je sleeve te leggen. Als je MacBook al 'schijven eet' zou ik eerder zeggen dat er iets met de MacBook mis is, of met de manier waarop je je MacBook behandelt (al kan ik daar natuurlijk niet echt over oordelen op dit moment). Feit is dat de kans dat 3 achtereenvolgende schijven in hetzelfde -correct werkende- apparaat in korte tijd stuk gaan te verwaarlozen is.
De schijven gingen allemaal tikken als of de schijf dus te veel klappen opving.
FTMarcella schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Maar die zijn lelijk.

Maat van me heeft zelfde problemen totdat die van een sleeve naar een goede tas ging.

[ Voor 22% gewijzigd door rhodium op 22-05-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

rhodium schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:25:
[...]

De schijven gingen allemaal tikken als of de schijf dus te veel klappen opving.

[...]

Maat van me heeft zelfde problemen totdat die van een sleeve naar een goede tas ging.
Rhodium, ik heb m'n Powerbook, Macbook en ook Macbook Pro allemaal met een sleeve (Tucano Second Skin). Geen van ze heeft ooit problemen gehad met de hd. Weet je zeker dat het hierdoor komt? Zijn er vaste plekken waar je je Macbook neerzet? etc. Het moet aan iets anders liggen als je schijven elke keer sneuvelen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:05
En wat me ook wel handig lijkt is dat voordat je je macbook in de sleeve schuift.
Je even controleert of hij wel echt in sluimerstand is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Altijd in een sleeve, in een normale rugzak zitten. Nooit problemen!
Maakt die sluimerstand nog uit dan? Ik zet m altijd gewoon helemaal uit. Voelt op een of andere manier veiliger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in een sleeve in m'n rugzak, altijd gewoon dichtklappen en inpakken. Werkt prima, als het ledje gaat pulsen staat hij in sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 08:46
Ik ga binnen korte tijd eindelijk een Macbook kopen. Nu moet ik, los daarvan, binnekort een nieuwe externe monitor kopen, huidige is kaduuk. Ik zag een Fujitsu Siemens met ingebouwde webcam/mic. Werken deze ook als ik m'n Macbook er op aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
josduisings schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:14:
Ik ga binnen korte tijd eindelijk een Macbook kopen. Nu moet ik, los daarvan, binnekort een nieuwe externe monitor kopen, huidige is kaduuk. Ik zag een Fujitsu Siemens met ingebouwde webcam/mic. Werken deze ook als ik m'n Macbook er op aansluit?
Waarschijnlijk werken die niet, tenzij FJS of een doe-het-zelver daar drivers voor ontwikkeld heeft (wat me overigens zeer sterk lijkt). MacBooks hebben zelf wel een ingebouwde iSight-cam en een mic, die kan je (tenzij je je mb dichtklapt en je monitor met een los toetsenbord en muis wilt gebruiken) toch gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past elke pc5400 geheugen voor notebooks in de apple en kan ik dit installeren met behoud van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:56

Japie.G

Colour Classic

heb net een hitachi 7k200 200gb schijf in mn macbook geschoven en geïnstalleerd. Sjeetje, als je snelheidswinst wil hebben moet je een dergelijke 7200RPM schijf er in stoppen, wat een enorme snelheidswinst zeg! De upgrade van 1, naar 2gb deed veel, maar ik heb het gevoel dat de HD nog meer uitmaakt! Hij voelt nu echt aan als een desktop computer qua snelheid! En geluidsproductie/accu duur maakt bijna niets uit! Sterker nog, hij is volgens mij stiller dan de default 120GB hitachi schijf!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
Hmm, ik twijfelde zelf of ik moest upgraden, heb nu een macbook met 160 gb 5400rpm. Heb in plaats van een nieuwe hd 4gb geheugen gekocht.

Is het het echt waard? waaraan merk je voornamelijk dat het sneller is ? En, het is een 2.5 inch disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:56

Japie.G

Colour Classic

Qoriox schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:41:
Hmm, ik twijfelde zelf of ik moest upgraden, heb nu een macbook met 160 gb 5400rpm. Heb in plaats van een nieuwe hd 4gb geheugen gekocht.

Is het het echt waard? waaraan merk je voornamelijk dat het sneller is ? En, het is een 2.5 inch disk?
Ja je merkt het echt hoor! Het is dan ook wel een van de snellere schijven op de markt (specifiek de 200, of de 100gb versie van deze schijf, heeft iets te maken met de datadichtheid ofzo geloof ik). Je merkt het vooral aan het openen van programma's die nog niet geopend zijn. Merkbaar sneller starten van programma's dus! Lijkt me ultiem, 4gb + een 7200rpm;16mbcache hd!

Overigens heb ik deze (klik) schijf gekocht. Past perfect zonder gekkigheid. Met een paar minuten zit hij erin!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
duncanvdlinden schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:47:
Je kunt net zo goed een MacBook in NL kopen. Wanneer je iemand een MacBook mee laat nemen moet je bijvoorbeeld nog BTW en invoerrechten laten betalen. De totaalprijs van je MacBook uit Amerika wordt hiermee ongeveer gelijk aan de prijs van een MacBook in NL.
Je kunt natuurlijk ook degene die je MacBook meeneemt door het "niets-aan-te-geven-poortje" laten lopen op het vliegveld maar die persoon riskeert dan een flinke boete. Ik zou dat zelf niet voor iemand anders doen en ik zou dat ook niet van iemand anders vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu jullie toch over harddisk praten, ondersteunt de Macbook ook SATA-II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

argro schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:23:
[...]
Je kunt net zo goed een MacBook in NL kopen. Wanneer je iemand een MacBook mee laat nemen moet je bijvoorbeeld nog BTW en invoerrechten laten betalen. De totaalprijs van je MacBook uit Amerika wordt hiermee ongeveer gelijk aan de prijs van een MacBook in NL.
Je kunt natuurlijk ook degene die je MacBook meeneemt door het "niets-aan-te-geven-poortje" laten lopen op het vliegveld maar die persoon riskeert dan een flinke boete. Ik zou dat zelf niet voor iemand anders doen en ik zou dat ook niet van iemand anders vragen.
die maat van mij die 'm voor mij heeft meegenomen, neemt er vrij regelmatig 1 mee voor iemand en heeft nooit iets hoeven betalen. Natuurlijk moet je dan geen pech hebben, maar 't heeft mij totaal 450 euro uitgespaard op een macbook met 4gb + wat extra zooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
gratis_vodka schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:01:
[...]

die maat van mij die 'm voor mij heeft meegenomen, neemt er vrij regelmatig 1 mee voor iemand en heeft nooit iets hoeven betalen. Natuurlijk moet je dan geen pech hebben, maar 't heeft mij totaal 450 euro uitgespaard op een macbook met 4gb + wat extra zooi....
Je kunt natuurlijk geluk hebben maar ik zou dat risico niet nemen, zeker niet voor iemand anders. Wanneer je met zo'n laptop in je tas door het "niets-aan-te-geven-poortje" loopt ben je gewoon strafbaar, in feite is het zelfs smokkel. Wees je er dus van bewust dat er risico's aan zitten en dat het strafbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mijn ouders zijn de 4e en de 5e Juni in las vegas, weten jullie hoe ik alvast een reservering kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
De discussie over het importeren van een Macbook past beter in het Shopping Forum. Het is dus handiger om daar een topic aan te maken :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software had ik ook alweer nodig om sommige films met quicktime met geluid af te spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
nu jullie toch over harddisk praten, ondersteunt de Macbook ook SATA-II ?
SATA-I, maar sata II schijven werken natuurlijk prima ze zijn backwards compatible. De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:32:
[...]

SATA-I, maar sata II schijven werken natuurlijk prima ze zijn backwards compatible. De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past. ;)
SATA-II biedt wel meer voordelen dan enkel de doorvoersnelheid. Zo ook NCQ, hotswapping en meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:35:
[...]

SATA-II biedt wel meer voordelen dan enkel de doorvoersnelheid. Zo ook NCQ, hotswapping en meer. :)
Als ik de Wikipedia pagina zo bekijk heeft een SATA AHCI controller ook ondersteuning voor NCQ en hotswapping. Mijn Macbook 1,1 herkent in ieder geval ook dat interne schijf NCQ ondersteunt. Of het daadwerkelijk ook wordt gebruikt weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 25-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:32:
[...]

... De doorvoersnelheid van SATA-II wordt nog door geen een enkele schijf gehaald. Dus Sata-I voldoet prima in een laptop van 13,3" omdat daar altijd maar 1 schijf in past. ;)
http://azerty.nl/producte...ata-3-0gb-s-g-force-.html
dus deze schijf bestaat niet? maar het is goed te weten dat de macbook sata I heeft

gisteren nog ff getimed hoe lang mn macbook aan kan staan op de batterij: 6u45m !!!(beeldscherm aan). Dank u Coolbook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:19:
[...]

http://azerty.nl/producte...ata-3-0gb-s-g-force-.html
dus deze schijf bestaat niet? maar het is goed te weten dat de macbook sata I heeft

gisteren nog ff getimed hoe lang mn macbook aan kan staan op de batterij: 6u45m !!!(beeldscherm aan). Dank u Coolbook :P
Dat de schijf die snelheid van de standaard ondersteunt wil niet zeggen dat die ook wordt gehaald ;)
Men zou net zo goed een standaard met maximum van 10000 MB/s kunnen specificeren. Niet dat je er wat aan hebt, maar het staat leuk ;) Gewoon naar benchmarks kijken dus en je niet door nietszeggende cijfertjes laten beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
Ik weet niet of deze vraag off-topic is, maar ik denk dat ik net als iedereen enorme problemen heb om filmpjes op webpagina's goed af te spelen. Ik gebruik sinds ik mn mac heb flip4mac als browser plugin, maar deze kan niet doorspoelen.. Dit is zo verschrikkelijk irritant, ik heb me helemaal rotgezocht maar nog steeds geen vervanger gevonden die a la windows gewoon normaal een filmpje op een site kan openen EN doorspoelen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dan wel geschikt geheugen neem ik aan? Zo ja, dan ga ik voor dit geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Nitai schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Rhodium, ik heb m'n Powerbook, Macbook en ook Macbook Pro allemaal met een sleeve (Tucano Second Skin). Geen van ze heeft ooit problemen gehad met de hd. Weet je zeker dat het hierdoor komt? Zijn er vaste plekken waar je je Macbook neerzet? etc. Het moet aan iets anders liggen als je schijven elke keer sneuvelen.
Ik neem hem overal mee naar toe waarvoor die bedoelt is :P. Enige vaste plek is mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
MaxMadu schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:22:
Ik weet niet of deze vraag off-topic is, maar ik denk dat ik net als iedereen enorme problemen heb om filmpjes op webpagina's goed af te spelen. Ik gebruik sinds ik mn mac heb flip4mac als browser plugin, maar deze kan niet doorspoelen.. Dit is zo verschrikkelijk irritant, ik heb me helemaal rotgezocht maar nog steeds geen vervanger gevonden die a la windows gewoon normaal een filmpje op een site kan openen EN doorspoelen. Iemand een suggestie?
Klopt, wordt nog steeds niet goed ondersteund.
Sowieso gaat het afspelen van uitzendinggemist veel minder goed op de Mac dan op de PC.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

-elw00d schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Sowieso gaat het afspelen van uitzendinggemist veel minder goed op de Mac dan op de PC.... :X
True.. True.. Maar is er een oplossing voor?
Miss WMP for Mac installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:49:
[...]

Dit is dan wel geschikt geheugen neem ik aan? Zo ja, dan ga ik voor dit geheugen. :)
Niet geschikt dacht ik zo, kijk eens in de startpost :) . Met een klikje moet je daar goed kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
J0sTJos schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:35:
[...]

True.. True.. Maar is er een oplossing voor?
Miss WMP for Mac installeren?
Ik zet de afleveringen aan, meteen op pauze, wacht totdat ze helemaal gebufferd zijn en sla ze dan op op mijn harde schijf. Afspelen in welk programma je maar wil en verder geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verbal_Kint schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Ik zet de afleveringen aan, meteen op pauze, wacht totdat ze helemaal gebufferd zijn en sla ze dan op op mijn harde schijf. Afspelen in welk programma je maar wil en verder geen problemen..
Hoe gaat dat opslaan dan? Kan nergens vinden waar je zo'n aflevering kan downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Ik weet niet precies hoe ik alles heb ingesteld, maar als ik ga afspelen laat ik het hele bestand bufferen (balkje wordt donkergrijs). Een klikbaar voorbeeld van hoe het er bij mij uitziet..
Afbeeldingslocatie: http://www.rnix.nl/pics/save.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verbal_Kint schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:00:
Ik weet niet precies hoe ik alles heb ingesteld, maar als ik ga afspelen laat ik het hele bestand bufferen (balkje wordt donkergrijs). Een klikbaar voorbeeld van hoe het er bij mij uitziet..
[afbeelding]
I see.. Thanks!
Wel grote bestanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

-elw00d schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Even voor de volledigheid-- uitzendinggemist streamt ook MPEG-4 tegenwoordig, werkt perfect in QT.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje domme vraag maar is het mogelijk om een 5.1 speakerset aan te sluiten op de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang dat ding een optische ingang heeft kan dat prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
CyBeR schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Even voor de volledigheid-- uitzendinggemist streamt ook MPEG-4 tegenwoordig, werkt perfect in QT.
Super rlxed!
Ik heb 'm nu op QT gezet, werkt natuurlijk veel beter. Op een bepaald moment inspringen is nu geen probleem meer.
Bedankt voor de tip. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Sinds ik een iPhone heb is het eigenlijk al zeker dat de laptop die ik ga aanschaffen voor het studeren een MacBook wordt. Maar dan, hoe en wat? Afwachten op een nieuw model, ik weet niet of ik dat wel vol hou :P In juni heeft Apple dacht ik weer dat event en als ze dan niks aankondigen is de kans op een totaal andere MacBook wel erg klein of niet? En als een product binnen twee weken na aanschaf wordt geupdate kan je bij Apple toch nog omruilen (wanneer is dat event dan precies, kan de naam niet meer vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel minstens augustus/september worden denk ik, dat is namelijk ongeveer een half jaar na de vorige.

Recent Releases
2/2008
11/2007
5/2007
11/2006
5/2006
7/2005
10/2004
4/2004
10/2003
4/2003
11/2002

Volgens lijstje op macrumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Als je twijfelt tussen 2GB (2x 1GB -> dus een paar) of 3GB (1x 1GB + 1x 2GB -> dus géén paar) in je MacBook2,1 die max 3GB ondersteund....
Dan moet je dit artikel even lezen:

http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Ik zat zelf namelijk te twijfelen en daar staat uitgebreid getest wat "beter" is. Als je je MacBook voornamelijk voor fotobewerking, tekstverwerken, enz. gebruikt komt 3GB beter uit de bus. Echter voor gaming (iets waar je in mijn beleving geen MacBook voor koopt!!) kun je beter voor een paar van 2GB kiezen.
En je ziet zelfs dat een paar van 4GB een lichte winst oplevert, alhoewel er nog steeds maar 3GB aangesproken zal worden.

Ik weet in ieder geval wat ik ga bestellen, de 3GB. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

-elw00d schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:26:
Als je twijfelt tussen 2GB (2x 1GB -> dus een paar) of 3GB (1x 1GB + 1x 2GB -> dus géén paar) in je MacBook2,1 die max 3GB ondersteund....
Dan moet je dit artikel even lezen:

http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Ik zat zelf namelijk te twijfelen en daar staat uitgebreid getest wat "beter" is. Als je je MacBook voornamelijk voor fotobewerking, tekstverwerken, enz. gebruikt komt 3GB beter uit de bus. Echter voor gaming (iets waar je in mijn beleving geen MacBook voor koopt!!) kun je beter voor een paar van 2GB kiezen.
En je ziet zelfs dat een paar van 4GB een lichte winst oplevert, alhoewel er nog steeds maar 3GB aangesproken zal worden.

Ik weet in ieder geval wat ik ga bestellen, de 3GB. 8)
Vreemd.. Mij werd in MacHouse Amsterdam toch zwaar aangeraden om qua RAM een identiek paar qua grootte en merk te gebruiken. Ze zeiden nog net niet dat het schadelijk was, maar werd zeer zwaar afgeraden om geen identiek paar te gebruiken.
Maar dat is mijn ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:11:
Zal wel minstens augustus/september worden denk ik, dat is namelijk ongeveer een half jaar na de vorige.

Recent Releases
2/2008
11/2007
5/2007
11/2006
5/2006
7/2005
10/2004
4/2004
10/2003
4/2003
11/2002

Volgens lijstje op macrumors.
Vandaar misschien ook al die Back To School aanbiedingen t/m september? Om van de laatsten der huidige versie af te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
J0sTJos schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:49:
[...]

Vreemd.. Mij werd in MacHouse Amsterdam toch zwaar aangeraden om qua RAM een identiek paar qua grootte en merk te gebruiken. Ze zeiden nog net niet dat het schadelijk was, maar werd zeer zwaar afgeraden om geen identiek paar te gebruiken.
Maar dat is mijn ervaring..
Je ziet de resultaten. Ik geloof eerder een test met keiharde cijfers dan een Apple verkoper die denkt dat ie dr verstand van heeft. :P
Als je op de verkopers van tegenwoordig af moet gaan, dan koop je 9 van de 10 keer het verkeerde. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu seizoen 1 van sopranos aan het kijken met quicktime, ik heb perian al geinstalleerd en kan alle afleveringen bekijken met geluid, op een aflevering na.

Als ik die bewuste aflevering wil zien wordt ik doorverwezen naar deze pagina:

http://www.apple.com/quic...3646563&csubtype=6d730161

Ik heb divx geinstalleerd maar ik heb nog steeds geen geluid voor die aflevering, welk programma van die pagina moet ik installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik weet niet hoe het op de Mac zit, maar mss heb je geluk en is het hetzelfde.
Ik heb dat probleem namelijk ook gehad, dat er een paar (films in mijn geval) waren, waar het beeld het wel deed, maar ik geen geluid hoorde. Maar nadat ik AC3filter (of een soortgelijk programma) had geïnstalleerd, kreeg ik ook geluid erbij. Mss iets om te proberen?
Ik had dit probleem btw wel op een XP machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Ik heb sinds kort een probleempje. Iedere keer nadat ik mijn macbook uit de standby heb gehaald, begint mijn fan te blazen. IstatPro geeft dan ook een CPU belasting aan van minimaal 50%. De Macbook uitzetten door de powerknop 10 seconden vast te houden en dan weer opnieuw op te starten lost dit probleem op, totdat ik dus weer de Macbook in standby zet en er weer uit haal. Nu blijkt dat volgens iStatPro het proces NMBD 99% processing verbruikt. Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/Afbeelding3.png

Nu blijkt dit process iets met sambasharing te maken te hebben, en inderdaad wanneer ik geen netwerk heb, dan is er geen probleem. Maar ik heb niks gedeeld staan en ben niks op het netwerk aan het doen, dus wat kan dit zijn?

Ow, en Mac OS 10.5.3 is al geinstalleerd? Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
cmegens schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:49:
Ik heb sinds kort een probleempje. Iedere keer nadat ik mijn macbook uit de standby heb gehaald, begint mijn fan te blazen. IstatPro geeft dan ook een CPU belasting aan van minimaal 50%. De Macbook uitzetten door de powerknop 10 seconden vast te houden en dan weer opnieuw op te starten lost dit probleem op, totdat ik dus weer de Macbook in standby zet en er weer uit haal. Nu blijkt dat volgens iStatPro het proces NMBD 99% processing verbruikt. Zie screenshot:
[afbeelding]

Nu blijkt dit process iets met sambasharing te maken te hebben, en inderdaad wanneer ik geen netwerk heb, dan is er geen probleem. Maar ik heb niks gedeeld staan en ben niks op het netwerk aan het doen, dus wat kan dit zijn?

Ow, en Mac OS 10.5.3 is al geinstalleerd? Is dit een bug?
Kun je niets op Google vinden over het probleem?
Als je niets gedeeld hebt, waarom staat dat proces sowieso te draaien? Je hebt dus windows-deling uit staan in systeemvoorkeuren - delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
-elw00d schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:06:
[...]

Kun je niets op Google vinden over het probleem?
Als je niets gedeeld hebt, waarom staat dat proces sowieso te draaien? Je hebt dus windows-deling uit staan in systeemvoorkeuren - delen ?
Ja ik heb dit via Google kunnen vinden, waarin precies hetzelfde probleem wordt beschreven:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=206386
Nu is de oplossing die wordt aangedragen dus niet toereikend, gezien ik helemaal niets deel over het netwerk, en mijn firewall ook netjes aanstaat...
Als ik echter de netwerkkabel uit mijn Macbook haal, stopt het process en loopt de fan na een minuutje netjes terug. Ik snap er dus niks meer van....

Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/Afbeelding4.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door cmegens op 30-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
cmegens schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:39:
[...]

Ja ik heb dit via Google kunnen vinden, waarin precies hetzelfde probleem wordt beschreven:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=206386
Nu is de oplossing die wordt aangedragen dus niet toereikend, gezien ik helemaal niets deel over het netwerk, en mijn firewall ook netjes aanstaat...
Als ik echter de netwerkkabel uit mijn Macbook haal, stopt het process en loopt de fan na een minuutje netjes terug. Ik snap er dus niks meer van....

[afbeelding]
Ik zou even een nieuw topic openen en je probleem aandragen.
Wellicht kan iemand op tweakers je helpen.
Omdat je het probleem in dit algemene topic hebt geopend zullen veel minder mensen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Misschien heel stom enzo, maar ik ben sinds afgelopen weekend over gestapt van mijn trouwe iBook naar mijn nieuwe MacBook. Maar waarom zijn die knoppen verplaatst :?
Die F9, F10 enz. Ze doen 't nog wel met FN maar toch.

En waarom heeft 't ding scherpe hoeken? Dat is helemaal gek. Waar de inham zit om 't scherm te openen zitten hoekjes met die inham, die zijn scherp. De hoeken waaraan de de schermhendel zit zijn ook scherp (casing) Waarom zijn die niet net zoals voorgaande modellen iets afgerond. Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
zwahiel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:
Misschien heel stom enzo, maar ik ben sinds afgelopen weekend over gestapt van mijn trouwe iBook naar mijn nieuwe MacBook. Maar waarom zijn die knoppen verplaatst :?
Die F9, F10 enz. Ze doen 't nog wel met FN maar toch.

En waarom heeft 't ding scherpe hoeken? Dat is helemaal gek. Waar de inham zit om 't scherm te openen zitten hoekjes met die inham, die zijn scherp. De hoeken waaraan de de schermhendel zit zijn ook scherp (casing) Waarom zijn die niet net zoals voorgaande modellen iets afgerond. Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(
Ik heb er nog nooit last van gehad!
Misschien productiefoutje?! Ik zou even kijken in de winkel of ze het daar ook hebben. Ik vind ze bij mij iig niet scherp. En hoe ik ook probeer, ik zou er nog niet eens een banaan mee in 2en kunnen snijden...

Ik heb trouwens zojuist 3GB in mn MacBook2,1 geplaatst, dus maximaal. Ipv standaard 1GB. Wat een verschil, dat je merk je al gelijk bij alles. Alle apps starten vele malen sneller, vooral Word. Dat duurde eerst nogal lang. En het opstarten van de MacBook zelf duurt nu minder dan 20 sec vanaf de **boing**. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door -elw00d op 30-05-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Iemand ervaring met het draaien van een }:O (b.v. de D.net of BOINC client) op een MBP ?
Het ding wordt namelijk bloedheet bij langdurige load en eigenlijk vertrouw ik het niet helemaal ...
de meeste }:O clients stressen de CPU namelijk nog een stukje harder dan "standaard 100% load".

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
-elw00d schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:25:
[...]

Ik heb er nog nooit last van gehad!
Misschien productiefoutje?! Ik zou even kijken in de winkel of ze het daar ook hebben. Ik vind ze bij mij iig niet scherp. En hoe ik ook probeer, ik zou er nog niet eens een banaan mee in 2en kunnen snijden...
Niet zo scherp om te snijden ;)
Maar zeker scherper dan de randen van de iBook. En dat is bij alle MB's zo zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
zwahiel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:
Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(
Je hebt je vingers er al mee opengehaald... dat lukt me ook niet hoor, al ga ik er 10x overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit de plaats is voor mijn vraag, maar ben pas net op dit forum so correct me if i'm wrong.

Ik een paar dagen geleden een macbook aangeschaft (de witte 2,4 ghz versie, met een UK keyboard) en heb altijd met windows gewerkt dus het werken met mac is dus ff wennen om een understatement te gebruiken...

WAt ik mij afvroeg is of iemand hier misschien een lijst heeft met alle keyboard shorcuts/sneltoetsen van Leopard??

Je zou mij behoorlijk uit de brand helpen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:22:

WAt ik mij afvroeg is of iemand hier misschien een lijst heeft met alle keyboard shorcuts/sneltoetsen van Leopard??

Alvast bedankt!
Een snelle zoektocht op Google brengt mij al op http://www.usingmac.com/2...ductivity-booster-hotkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks man!! ik zocht me kapot, maar ik zal wel niet de goede zoekterm hebben gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
VeeGee schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Misschien is het programma Witch wel handig als je alt-tab van windows gewent bent, hiermee laat hij echt alle vensters zien die open staan, en ook vensters die geminimaliseerd zijn komen er tussen te staan. Je vindt het programma hier
Dankjewel nog voor deze tip! Ik vind het inderdaad een handig programma. Echter door tijdgebrek heb ik nog niet heel veel tijd voor mijn macje gehad.. Maar daar komt binnenkort verandering in :).
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:40:
[...]

Dat is omdat OS X via een ander systeem werkt. Je hebt namelijk een applicatie open staan, en binnen die applicatie heb je weer vensters open staan. Een soort van hiërarchie. Het kan ook zo zijn dat een applicatie geen vensters open heeft staan.

CMD + TAB gebruik je om tussen applicaties te switchen, CMD + ` gebruik je om binnen de applicatie weer tussen vensters te switchen.
Aah dit wist ik bijvoorbeeld ook nog niet! Dankjewel voor deze informatie iig!

[ Voor 32% gewijzigd door Pittie op 31-05-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van de zomer naar Amerika en ben ondertussen helemaal verliefd geworden op een macbook. Is het handig om die daar vandaan te importeren? Hoe zit het met de taal? Ik weet dat Mac OS X meertalig is maar hoe kan ik dat dan veranderen als ik hem daar koop? Zijn er verder nog dingen die ik in Nederland erbij moet kopen als ik er 1 uit Amerika haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je dat zo graag wil, doe dan ook moeite en gebruik de zoekfunctie even. Dit is al zoveel langsgekomen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:01:
Ik ga van de zomer naar Amerika en ben ondertussen helemaal verliefd geworden op een macbook. Is het handig om die daar vandaan te importeren? Hoe zit het met de taal? Ik weet dat Mac OS X meertalig is maar hoe kan ik dat dan veranderen als ik hem daar koop? Zijn er verder nog dingen die ik in Nederland erbij moet kopen als ik er 1 uit Amerika haal?
Het is handig ja gezien de dollar maar ik zou wel oppassen voor undercovers op het vliegveld. Ik zou de stekker in je koffer doen en macbook in handbagage zodat ze niet zien dat het een amerikaanse macbook is. Je kan de macbook gewoon in het Nederlands instellen. Het enige wat je moet kopen is een nieuw stekkertje die je op die amerikaanse stekker zet, kost je 2 euro ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta op het punt om deze aan te schaffen MacBook (white), 13.3-inch, 2.4GHz Intel Core 2 Duo.

Zal ik dit nu al doen of wachten tot na de wwdc?
Ik ga ermee internetten, office gebruiken en misschien een film af en toe afspelen,meer niet voorlopig.

Wat raden jullie mij aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:47:
ik sta op het punt om deze aan te schaffen MacBook (white), 13.3-inch, 2.4GHz Intel Core 2 Duo.

Ik ga ermee internetten, office gebruiken en misschien een film af en toe afspelen,meer niet voorlopig.

Voor wat jij ermee wil gaan doen kan je de 2,16 ghz ook wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar zit wat in.
maar stel dat ik in de toekomst meer wil dan is 2,4 en 2 gig geheigen wel prettig.

of is 2,1 en 1 gig geheugen genoeg? scheelt wel 200 euro,makkelijk verdiend,maar aan andere kant maar 200 euro

en wachten tot na 9 juni, wwdc?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Apple heeft een regeling dat als er binnen twee weken na aanschaf van een product een nieuwe versie van datzelfde product komt je kostenloos kan ruilen, dus nee, je hoeft niet te wachten. Ik heb hem zelf ook een paar dagen geleden besteld (aanschafdatum is pas wanneer ie verstuurd wordt, en dat is nog niet gebeurd) :)

Overigens ben ik voor de witte 2,4 gegaan. Eigenlijk was ik van plan een 2,1 te nemen en dan 4GB ram erin te stoppen, maar een DVD-brander wou ik niet missen (slimme truc Apple .. :( ), als 2GB te weinig blijkt (waarschijnlijk wel met XP op de achtergrond) zet ik er alsnog 4GB in. Die 300 Mhz verschil boeit vrij weinig, een dubbel (of 4-dubbel) RAM heeft dan meer effect.

Als je 200 euro er voor hebt zou ik wel de 2,4 nemen, dan heb je gewoon de snelste processor mogelijk, Superdrive, 2GB RAM dus uitbreiden hoeft niet perse wat ik met 1GB wel sowieso zou doen, en een iets grotere HD :)

[ Voor 13% gewijzigd door Muthas op 01-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:47:

Waarom niet een paar dagen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je nou checken hoeveel % je nog over hebt van de accu van je macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:23:
Apple heeft een regeling dat als er binnen twee weken na aanschaf van een product een nieuwe versie van datzelfde product komt je kostenloos kan ruilen, dus nee, je hoeft niet te wachten. Ik heb hem zelf ook een paar dagen geleden besteld (aanschafdatum is pas wanneer ie verstuurd wordt, en dat is nog niet gebeurd) :)

....
....
Thanks voor je antwoord. Ik koop hem via mijn werk,krijg de btw terug,dus dan scheelt het me nog maar 100 euro ongeveer.
Denk ik toch maar gewoon bestellen, hij voldoet perfect aan mijn wensen.

waarom niet wachten? die 2 weken omruilen eventueel vind ik prima, anders maar pech.

Thanks voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Mja, als het een minimale update betreft ga ik niet ruilen, dan ben ik hem ook weer een week of 3 kwijt. En ik schat de kans ook heel erg klein, wat in hemelsnaam moeten ze er nog aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:39
Laatst vroeg ik me wat af. Ik heb zelf de middelste versie gekocht omdat deze een Superdrive heeft, maar nu na 3 maanden heb ik eigenlijk pas 2x een CD erin geknald. Gebruiken jullie de Superdrive veel? (mensen met de middelste MacBook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cheapo versie van de Macbook heeft toch ook een SuperDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Apple.com/store intypen is sneller..? In ieder geval, nee ;)

Anyway, net wat filmpjes gekeken op Apple.com en Youtube. Kan echt niet wachten tot ik er mee aan de gang, zitten echt geweldige dingen in (Spaces en Elipsé Exposé :+ _/-\o_ ).

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 01-06-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:39
Expose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Die ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:35:
Hoe kun je nou checken hoeveel % je nog over hebt van de accu van je macbook?
Coconut Of iStatPro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Chriztiaan schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:12:
Laatst vroeg ik me wat af. Ik heb zelf de middelste versie gekocht omdat deze een Superdrive heeft, maar nu na 3 maanden heb ik eigenlijk pas 2x een CD erin geknald. Gebruiken jullie de Superdrive veel? (mensen met de middelste MacBook)
Ik gebruik 'm haast nooit. Ik heb 'm eigenlijk alleen gebruikt voor installatie van Leopard, en zelfs dat was niet eens nodig, want ik had 'm ook eerst op een externe harddisk kunnen gooien. En verder 2x voor een CD'tje ofzo. Ik zou dus prima kunnen leven met een MacBook Air die geen optical heeft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
60 CD's geript..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 2e hands Macbook gekocht ook wit...en heeft 1 klein geel vlekje aan de boven kant die ik er niet uit kan halen. Ik heb begrepen dat je het kan laten vervangen bij mac winkeltje? Nu weet ik niet of deze garantie heeft omdat ik hem 2e hands heb gekocht..dus mijn vraag is is dit case vervanging actie alleen voor macbooks met garantie? En kan ik op een ander manier achter komen of ik nog garantie heb? Door middel van serie nummer checken ergens ofzo? hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Chriztiaan schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:12:
CD's rippen. DVD's kijken. DVD's branden. Software installeren.
Dus vrij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:10:
Ik heb nu een 2e hands Macbook gekocht ook wit...en heeft 1 klein geel vlekje aan de boven kant die ik er niet uit kan halen. Ik heb begrepen dat je het kan laten vervangen bij mac winkeltje? Nu weet ik niet of deze garantie heeft omdat ik hem 2e hands heb gekocht..dus mijn vraag is is dit case vervanging actie alleen voor macbooks met garantie? En kan ik op een ander manier achter komen of ik nog garantie heb? Door middel van serie nummer checken ergens ofzo? hoop dat jullie mij kunnen helpen..
http://www.apple.com/support/

Maar reken er maar niet op dat ze vanwege 1 klein geel vlekje je hele topcase vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Maar reken er maar niet op dat ze vanwege 1 klein geel vlekje je hele topcase vervangen ;)
misschien heb je daar gelijk in maar ja wie niet waagt wie niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:21:
Apple.com/store intypen is sneller..? In ieder geval, nee ;)

Anyway, net wat filmpjes gekeken op Apple.com en Youtube. Kan echt niet wachten tot ik er mee aan de gang, zitten echt geweldige dingen in (Spaces en Elipsé Exposé :+ _/-\o_ ).
ik kan ook niet wachten!! morgen heb ik hem. Net betaald.
Besteld bij Centralpoint,was gewoon voorraadig en maar 5 euro duurder inclusief verzendkosten.
Me baas betaald hem via de zaak en ik aan hem het bedrag ex btw. Toch 200 euro verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:33:
[...]

gewoon met de apple care lijn bellen en probleem voorleggen dat je last heb van verkleuring, ook buiten de garantie zullen ze een casenr aanmaken waarmee je naar de reseller kunt gaan en hem laten vervangen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.