[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 22:25
Shit, ik dacht: laat ik eens wat adapters kopen zodat ik m'n macbook met een beamer of lcd kan verbinden. Ik had alleen zo'n mini-dvi naar dvi adapter. Daarom een dvi-to-vga en dvi-to-hdmi (M to F) adapter besteld. Komen ze vandaag binnen, blijken ze niet te passen. Het zijn dvi-i adapters en op de kabel van Apple past alleen dvi-d. :/

Zijn er toevallig ook mini-dvi naar dvi-i kabels te koop? Zo nee, iemand dvi-d adapters te ruil? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als je het scherm digitaal wilt aansluiten kun je een gaatje boren zodat de connector past. Heb ik ook gedaan, werkt perfect maar wel een beetje gedoe natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:04
Ik had even een vraagje. Als ik thuis ben, sluit ik meestal meteen m'n magsafe aan, m'n boxen, internet en muis. Dan zijn alle kabeltjes verbonden behalve m'n kabel naar m'n tv. Eigenlijk wil ik ze gewoon allemaal erin knallen, maar zo gauw ik m'n tv kabel erin stop, wordt m'n scherm uitgebreid. En dat is helemaal niet handig aangezien m'n tv een metertje verder staat en er dan soms ineens schermpjes op komen te staan die ik dus niet kan zien. Opzich scheelt het als ik "Duplicate screen" instel, maar dan zit ik vast aan een 4:3 verhouding op m'n MacBook wat ik dus niet trek. Weet iemand ergens een knopje ofzo om bureaublad uitbreiding in/uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
(Fn) F7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou iemand voor mij op een nieuw model macbook kunnen testen hoe goed BF2, GTA vice city en GTA SA draaien?
Settings gewoon op medium.

Alvast bedankt!

Groeten,
Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:57:
Zou iemand voor mij op een nieuw model macbook kunnen testen hoe goed BF2, GTA vice city en GTA SA draaien?
Wat schuift dat? :+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

respect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Alvast bedankt!

Groeten,
Niek
Wil ik best doen.
Heb jij dan even die spellen voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ik de VS, als uitwisselingstudent, gewoon met studentenkorting kopen in de Applestore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 22:23
Hoe lang duurt het bij jullie voordat jullie Macbook met Leopard is opgestart? Hiermee bedoel ik de tijd die het Macbook nodig heeft om geheel op te starten en een willekeurige applicatie te openen. En hoe lang duurt het openen van Word?

Ik vraag dit omdat mijn Macbook (2,0 Ghz en 2 GB geheugen) traag opstart sinds ik Leopard heb. Het opstarten en openen van Firefox duurt in totaal dik een minuut. Nadat ik het bureaublad met alle icoontje zie, duurt het nog minstens 20 seconden voordat Firefox geopend wordt. Ook het openen van Word (zowel Office 2004 als Office 2008) duurt behoorlijk lang. Veel langer dan mijn Macbook er na mijn mening over zou meten doen. Tiger was ook aanmerkelijk sneller voor mijn gevoel. Overigens heb ik Leopard over Tiger geïnstalleerd en niet de harde schijf geformateerd. Alle updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Lang opstarten van Office 2008 is 'normaal', daar hebben wel meer mensen (waaronder ik) last van.

En een upgrade kan wel eens van dit soort problemen opleveren. Ik zou zeggen doe eens een format en installeer Leopard schoon.

[ Voor 40% gewijzigd door Frietsaus op 29-04-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:11:
Hoe lang duurt het bij jullie voordat jullie Macbook met Leopard is opgestart? Hiermee bedoel ik de tijd die het Macbook nodig heeft om geheel op te starten en een willekeurige applicatie te openen. En hoe lang duurt het openen van Word?

Ik vraag dit omdat mijn Macbook (2,0 Ghz en 2 GB geheugen) traag opstart sinds ik Leopard heb. Het opstarten en openen van Firefox duurt in totaal dik een minuut. Nadat ik het bureaublad met alle icoontje zie, duurt het nog minstens 20 seconden voordat Firefox geopend wordt. Ook het openen van Word (zowel Office 2004 als Office 2008) duurt behoorlijk lang. Veel langer dan mijn Macbook er na mijn mening over zou meten doen. Tiger was ook aanmerkelijk sneller voor mijn gevoel. Overigens heb ik Leopard over Tiger geïnstalleerd en niet de harde schijf geformateerd. Alle updates zijn geïnstalleerd.
Ik heb het niet gemeten, maar wat ik wel weet is dat je beter een format kan doen en dan Leopard installeren. Ik had zelf ook in november Leopard gekocht en een upgrade gedaan vanaf m'n 10.4 install (Core (1) Duo 2Ghz, 2GB) en het viel me op dat Safari vaak crashte en programma's (met name Lightroom) énorm traag was. Vorige week had ik iets van dit moet toch sneller kunnen, en heb ik een backup gemaakt op een externe HD en een fresh leopard install gedaan (dus incl. formatteren). Nou echt, het draait weer helemaal als een zonnetje. Ik wilde eerst nog een nieuwe Mac gaan kopen aangezien deze alweer bijna 2 jaar oud is maar met de snelheden die ik nu weer heb kan ik er zeker nog wel een jaartje tegenaan :)

Ik heb trouwens in Deel 10 van dit topic gezegd dat m'n MacBook rare geluiden maakte en dat dit door de fan kwam. Heb dus de MacBook open geschroefd met behulp van een guide van iFixIt.com en kwam erachter dat de fan te laag hing en daardoor zoemgeluiden ging maken. Heb de fan een beetje aangedrukt maar helaas werd het niet veel beter. Toen ben ik maar eens gaan rondkijken waar ik dan een nieuwe fan vandaan kon halen. Ze hebben bij iFixIt een webshop maar ik wilde het eerst in NL proberen maar het blijkt dus dat je geen losse onderdelen kan kopen van Apple in de winkels, deze werden alleen geleverd aan de TD'ers van resellers en ik moest hem dan maar langsbrengen. Geen idee hoeveel dat kostte, na een kwartier in de wachtrij staan was ik het beu omdat ik hem toch al zelf wilde repareren en bij iFixIt verkochten ze een 2de hands fan voor 50 dollar (excl. $30 shipping).
Hoewel de dollarkoers voor mij als koper al prettig was besloot ik toch nog eventjes verder te zoeken want 50e voor een simpel koelertje vond ik toch nog wel wat veel. Ik ben toen op http://www.macrecycling.com/ gestuit waar ik voor slechts $35 dollar een nieuwe fan kon kopen, daar kwam weliswaar nog $20 shipping bij maar omgerekend is dat nog steeds 35 euro wat ik al een schappelijkere prijs vond. Meteen maar besteld en vandaag in huis gekregen (duurde precies 6 dagen, weekend meegerekend) en meteen ingebouwd met dezelfde iFixIt guide en het draait weer als een zonnetje :) dus mocht iemand nog spare parts nodig hebben raad ik aan om eens bij MacRecycling te kijken, je kunt betalen via PayPal dus ook als je geen creditcard hebt (zoals ikzelf) kun je daar terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:42:
Lang opstarten van Office 2008 is 'normaal', daar hebben wel meer mensen (waaronder ik) last van.

En een upgrade kan wel eens van dit soort problemen opleveren. Ik zou zeggen doe eens een format en installeer Leopard schoon.
Ik ben het aan het overwegen, maar heb er nu nog niet de tijd voor (ben in de afronding van het kopen van een huis). Tevens wil ik eerst weten of het niet normaal is dat het zo lang duurt. Hoe lang duurt het opstarten van jouw Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Heb even twee filmpjes gemaakt voor je, dan kan je daar mee vergelijken:
Opstarten
Word 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:13:
Opstarten
Word 2008
Bedankt voor de video's!! Ik heb nu eens goed getimed en ik zie toch een groot verschil. Word opstarten duurt bij mij 47 seconden, dus bijna dubbel zo lang. Het opstarten van de Macbook (totdat Firefox opgestart is) duurt maar liefst 1 minuut en 54 seconden. Dat wordt dus een herinstallatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Alvast bedankt!

Groeten,
Niek
Ik heb het 2Ghz C2D model van eind 2007 en GTA SA doet het hier op medium settings goed, als ik de settings opvoer word het wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik het typenummer vandaag kan halen? Ik wil graag Applecare aanschaffen - bij voorkeur via eBay - maar het werkt alleen op het juiste artikel/type-nummer. Maar hoe kom ik achter het juiste nummer? Bijv. MA519LL/A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Applecare voor MBP is artikel MA515LL/A. Ik heb goede ervaringen met deze powerseller

Edit: Macbook is artikel MA519LL/A, ik dacht dat dit het MBP gedeelte was

[ Voor 32% gewijzigd door jatmoos op 29-04-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Het is dan gewoon kwestie van online je gegevens inklappen van je macbook en dan loopt de applecare dus? (dus binnen 1 jaar na aanschaf van mijn MB in mijn geval).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:52:
[...]

Ik heb het 2Ghz C2D model van eind 2007 en GTA SA doet het hier op medium settings goed, als ik de settings opvoer word het wel erg traag.
Ah das goed om te horen, ik zit zelf namelijk na te denken om een macbook 2.4 Ghz te kopen. Maar wil wel graag weten of die games er een beetje op draaien. High settings is voor mij neit echt nodig, als ze op medium maar soepel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Hoe maak ik een screenshot met mn MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

J0sTJos schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
Hoe maak ik een screenshot met mn MacBook?
Door de FAQ door te lezen: Hoe maak ik in vredesnaam een schermafdruk onder Mac OS X?.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 11-09 14:29
Hallo,

Alvast bedankt!

Groeten,
Niek
Een macbook is niet gemaakt om te gamen. De grootste beperking is de x3100 videochip. Alhoewel deze chip op papier veel meer zou moeten kunnen dan de GMA950 valt dit in de praktijk tegen, voornamelijk door slechte driverondersteuning. Gamen kan wel, zeker wat oudere games, maar het draait allemaal niet super. Als je echt wilt gamen kun je of beter een Macbook Pro kopen, of een windows laptop met dedicated videokaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:36:
[...]

Een macbook is niet gemaakt om te gamen. De grootste beperking is de x3100 videochip. Alhoewel deze chip op papier veel meer zou moeten kunnen dan de GMA950 valt dit in de praktijk tegen, voornamelijk door slechte driverondersteuning. Gamen kan wel, zeker wat oudere games, maar het draait allemaal niet super. Als je echt wilt gamen kun je of beter een Macbook Pro kopen, of een windows laptop met dedicated videokaart....
Ik wacht eigenlijk tot de nieuwe serie (hopelijk al juni) macbooks word gelanceerd. Ik hoop dat ze daar een betere videokaart in proppen.
Macbook pro gaat eigenlijk net wat boven me budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
De losse videokaart is een van de belangrijke verschillen tussen de MB en MBp. Het is dus erg onwaarschijnlijk dat er een goede kaart in de MB komt. De onboard videokaart zal natuurlijk wel geactualiseerd worden, maar een hoogvlieger zal het nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
mensen ik zo af en toe mijn macbook (late2006) aangesloten op mijn lcd sony kdl40v3000 doormiddel van minidvi naar dvi en dvi naar hdmi. Films kijken e.d. wil wel goed op full screen alleen wou ik vandaag call of duty 2 spelen kreeg ik maar een kein schermpje midden op de tv. Verder werkt alles wel goed want hij is wel fullhd 1080P aangesloten. En hebben meerdere mensen ervaring met het kijken van fullhd bestanden? .mkv. Ik vond dat hij deze bestanden met vlc nog wel aardig haperend afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
tom_aagten schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:04:
mensen ik zo af en toe mijn macbook (late2006) aangesloten op mijn lcd sony kdl40v3000 doormiddel van minidvi naar dvi en dvi naar hdmi. Films kijken e.d. wil wel goed op full screen alleen wou ik vandaag call of duty 2 spelen kreeg ik maar een kein schermpje midden op de tv. Verder werkt alles wel goed want hij is wel fullhd 1080P aangesloten. En hebben meerdere mensen ervaring met het kijken van fullhd bestanden? .mkv. Ik vond dat hij deze bestanden met vlc nog wel aardig haperend afspeelde.
Op welke resolutie had je Call of Duty dan lopen? 1920 bij 1080? Zo niet, dan gaat ie inderdaad de resolutie scalen, als je TV dat al kan (en Sony is daar dus wel goed in). Games op 1080p draaien met een Macbook is sowieso onmogelijk..

Je 2e vraag had je zelf kunnen beantwoorden met een simpele search hier op tweakers of via Google. Dan had je gevonden dat 1080p behoorlijk wat vraagt van een Macbook, en dat VLC helemaal niet geoptimaliseerd is voor 1080 en .mkv bestanden. Inmiddels is er al wel andere software, namelijk XMBC die er schijnbaar wat beter in is. Dit is al vaker besproken in dit topic. Kortom, in het vervolg even je huiswerk doen, dan kunnen we het niveau hier op tweakers iets hoger houden dan een vraagbaak voor open deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:13:
Opstarten
Word 2008
Ondertussen heb ik Leopard opnieuw geïnstalleerd en het systeem is nu in 48 seconden op het bureaublad (na 65 seconden is Firefox open). Het opstarten van Word duurt 5 seconden. Dat is dus een heel verschil!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
ok sorry dan voor die 2e vraag. mwb die 1e vraag. Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, het bleef een klein scherm op mijn televisie zelf, soms gebruik ik ook wel eens 1600x1200 omdat die beter te lezen is wanneer ik aan het internetten ben, maar ook bij cod2 deed hij het niet. Maar als je toch alles wel fullscreen op de tv krijgt waarom een spel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:09:
[...]

Ondertussen heb ik Leopard opnieuw geïnstalleerd en het systeem is nu in 48 seconden op het bureaublad (na 65 seconden is Firefox open). Het opstarten van Word duurt 5 seconden. Dat is dus een heel verschil!!
Dat was vast niet de eerste keer dat je Word ging opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
tom_aagten schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:13:
ok sorry dan voor die 2e vraag. mwb die 1e vraag. Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, het bleef een klein scherm op mijn televisie zelf, soms gebruik ik ook wel eens 1600x1200 omdat die beter te lezen is wanneer ik aan het internetten ben, maar ook bij cod2 deed hij het niet. Maar als je toch alles wel fullscreen op de tv krijgt waarom een spel niet?
De resolutie van Mac Os is niet automatisch de resolutie van je game. Dit kun je vaak in de settings van je game instellen. Meestal staat ie default op 800x600. Het zou ook kunnen dan OpenGL je beeld niet stretched over je hele TV. Je zou dus in de settings van je game moeten gaan neuzen.

Ter illustratie: als ie op 800x600 staat is dit ongeveer het beeld wat je zou moeten krijgen. Klopt dat?
Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/foto/call.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:15:
[...]

Dat was vast niet de eerste keer dat je Word ging opstarten ;)
Volgens mij wel. De eerste keer na de installatie duurde inderdaad langer (ongeveer 25s). Maar daarna ging het heel snel (natuurlijk had ik Word eerst helemaal afgesloten). Ook na een herstart ging het opstarten direct snel.....

Overigens: wat is een herinstallatie van OSX toch fijn/gemakkelijk in vergelijking met Windos XP/Vista! Veel gemakkelijker om instellingen/bestanden te importeren, programma's installeren is veel gemakkelijker en het instellen van bv het draadloos internet is ook veel gemakkelijker!

[ Voor 25% gewijzigd door L.N. op 01-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Mijn drukknop van mn mousepad reageert erg slecht. Alleen nog maar in het midden en rechterkant met goed hard drukken.
Kan ik die zelf losmaken en schoonmaken oid? Ik krijg 'm er niet bepaald makkelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:20:
Mijn drukknop van mn mousepad reageert erg slecht. Alleen nog maar in het midden en rechterkant met goed hard drukken.
Kan ik die zelf losmaken en schoonmaken oid? Ik krijg 'm er niet bepaald makkelijk vanaf.
is niet zelf te doen, moet je namelijk je tocase losmaken, en hierna je trackpad loshalen. met andere woorden: retourtje AASP wordt dit als je je eraan stoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

J0sTJos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:20:
Kan ik die zelf losmaken en schoonmaken oid?
Probeer dit eens: http://ibloggedthis.com/2...d-squishy-button-problem/

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 11-09 22:25
tweak_dude schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:48:
Als je het scherm digitaal wilt aansluiten kun je een gaatje boren zodat de connector past. Heb ik ook gedaan, werkt perfect maar wel een beetje gedoe natuurlijk.
Bedankt voor de tip nog, werkt digitaal inderdaad prima zo! Bij A-mac was me verteld dat je een dvi-naar-vga stukje kan gebruiken om bv een beamer analoog aan de sluiten, dat werkt dus niet! Kost het me toch weer 19 euro voor zo'n rottig kabeltje van apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sheepdog schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor de tip nog, werkt digitaal inderdaad prima zo! Bij A-mac was me verteld dat je een dvi-naar-vga stukje kan gebruiken om bv een beamer analoog aan de sluiten, dat werkt dus niet! Kost het me toch weer 19 euro voor zo'n rottig kabeltje van apple..
Wat raar dat het niet werkt, bij mijn MacBook kan ik met de dvi-vga kabel probleemloos beamers aansturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES :S ook ik heb een cpu whine/shizzle in mn macbook, het is er 1 van de santa rosa serie van begin dit jaar.

Ik neem aan dat het anzich geen problemen op zal leveren, maar is dit normaal? of niet gezond?

Zit er een apple reseller in tilburg waar ik hem kan afgooien mocht het niet kloppen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55
Ik heb een 2tal kleine vraagjes waarvoor ik het niet nodig vond om een nieuwe topic voor open te maken, ze zijn als volgt:

Als mijn accu 100% is blijft hij finishing charge aangeven, mijn ledje in mijn lader kleurt niet groen maar blijft orange.

En mijn beeldscherm kan ik linksonder indrukken en hoor je hem klikken. Je ziet dat hij er iets uitkomt.
Is dit normaal?

Kunnen jullie hier antwoord opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
cmegens schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:22:
[...]

De resolutie van Mac Os is niet automatisch de resolutie van je game. Dit kun je vaak in de settings van je game instellen. Meestal staat ie default op 800x600. Het zou ook kunnen dan OpenGL je beeld niet stretched over je hele TV. Je zou dus in de settings van je game moeten gaan neuzen.

Ter illustratie: als ie op 800x600 staat is dit ongeveer het beeld wat je zou moeten krijgen. Klopt dat?
[afbeelding]
ja dit klopt maar ik krijg hem dus niet "stretched" over de hele tv ook niet als ik de resolutie verander in het spel.

EDIT
ah vergeet het, op een frisse dag heb ik 1 resolutie over het hoofd gezien die wel fullscreen is. nog bedankt iig.

[ Voor 8% gewijzigd door tom_aagten op 02-05-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Daros schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:09:
Ik heb een 2tal kleine vraagjes waarvoor ik het niet nodig vond om een nieuwe topic voor open te maken, ze zijn als volgt:

Als mijn accu 100% is blijft hij finishing charge aangeven, mijn ledje in mijn lader kleurt niet groen maar blijft orange.

En mijn beeldscherm kan ik linksonder indrukken en hoor je hem klikken. Je ziet dat hij er iets uitkomt.
Is dit normaal?

Kunnen jullie hier antwoord opgeven?
Antwoord op het 2e: Heb ik ook. Is niet erg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Whaha! Super!
Werkt als een malle!

Goede tip!
Voor iedereen die een 'lamme' muisknop op z'n MacBook heeft: doe een origamivouwwerkje onder het rondje onder de MousePad (als je de batterij eruit hebt gehaald)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbook 2,4 wit gekocht. Heerlijk apparaatje tot nu toe, inmiddels al helemaal naar eigen wensen ingericht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Weet niet of het mag, maar ondanks was bij surfspot.nl de macbook te koop met 14% korting, helaas kan ik daar nu niet meer van profiteren. (actie afgelopen) Weet iemand nog een andere manier om wat korting te krijgen op een macbook? 8% vind ik niet zoveel :p

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 05-05-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geluid komt er bij jullie uit jullie MacBook? Mijn vorige model was namelijk echt stil, je hoorde geen gezoem, "lopende processor" of whine. De MacBook die ik nu heb heeft namelijk een soort bromtoon. Dit komt komt linksboven onder het toetsenbord vandaan. Het is best irritant, vooral als je in een stille ruimte werkt hoor je het goed. Hoe zit dit bij jullie macbooks? Mijne is een nieuw model 2.1 Core 2 Duo (wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:31:
Hoeveel geluid komt er bij jullie uit jullie MacBook? Mijn vorige model was namelijk echt stil, je hoorde geen gezoem, "lopende processor" of whine. De MacBook die ik nu heb heeft namelijk een soort bromtoon. Dit komt komt linksboven onder het toetsenbord vandaan. Het is best irritant, vooral als je in een stille ruimte werkt hoor je het goed. Hoe zit dit bij jullie macbooks? Mijne is een nieuw model 2.1 Core 2 Duo (wit).
Mijn 2.16GHZ wit heeft ook een flinke CPU whine. Ben benieuwd hoe dat zit met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is al mijn 3e (!) MacBook. Eerst had een flikkerend scherm is is na 4 reparaties vervangen. Het nieuwe model had dus ook die zoemtoon en is toen meteen vervangen. Nu heeft dit derde model ook die zoemtoon.

Ik snap er helemaal niks van, als ik twee keer achter elkaar een model met zoemtoon krijg zijn er eigenlijk maar twee redenen; 1) die zoemtoon hoort gewoon in de MacBook en leer er mee leven, 2) er is een hele batch MacBooks met zoemtoon in omloop.

Ik wordt er in ieder geval knettergek van. Heb alles geprobeerd; bij Photobooth aanzetten gaat het niet weg, updaten werkt niet, fancontrol werkt niet. Daarnaast weet ik niet precies wat het is, kan een fan zijn, maar net zo goed ook een processor.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:07:
Dit is al mijn 3e (!) MacBook. Eerst had een flikkerend scherm is is na 4 reparaties vervangen. Het nieuwe model had dus ook die zoemtoon en is toen meteen vervangen. Nu heeft dit derde model ook die zoemtoon.

Ik snap er helemaal niks van, als ik twee keer achter elkaar een model met zoemtoon krijg zijn er eigenlijk maar twee redenen; 1) die zoemtoon hoort gewoon in de MacBook en leer er mee leven, 2) er is een hele batch MacBooks met zoemtoon in omloop.

Ik wordt er in ieder geval knettergek van. Heb alles geprobeerd; bij Photobooth aanzetten gaat het niet weg, updaten werkt niet, fancontrol werkt niet. Daarnaast weet ik niet precies wat het is, kan een fan zijn, maar net zo goed ook een processor.

Iemand nog tips?
CPU whine is dus wel een geldige reden voor reparatie/vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:13:
[...]
CPU whine is dus wel een geldige reden voor reparatie/vervanging?
nee, maar wel als het binnen de garantie is wil het wel een onder coulance gebeuren. Opzich werkt de machine er namelijk niet minder op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb nu al 3x meegemaakt dat mijn Macbook Black (begin 2007) uitvalt als ik op alleen accu werk.
- Meestal rond de 20%
- Geen enkele melding dat de acculading laag is.. Terwijl ik dat altijd wel heb gehad maar dan rond de 10% accu.

Wat moet ik hiermee? Is ergens in te stellen dat er bij 20% een melding komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
J0sTJos schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:35:
Ik heb nu al 3x meegemaakt dat mijn Macbook Black (begin 2007) uitvalt als ik op alleen accu werk.
- Meestal rond de 20%
- Geen enkele melding dat de acculading laag is.. Terwijl ik dat altijd wel heb gehad maar dan rond de 10% accu.

Ik krijg de melding altijd pas bij 5-6 % volgens mij.
En als je dan de lader niet aansluit nog eens bij 2-3 % ofzo en daarna gaat ie vanzelf uit, maar als je dan de adapter aansluit dan kun je weer verder gaan waar je gebleven was.

Dus als je er vaker last van hebt dan zou ik er even mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Oke, interessant voorval. Ik heb een MacBook 2.1 die volgens de papieren tot 3GB zou moeten ondersteunen. Ik heb er 4GB draaiend in zitten. Schijn bedriegt of klopt dit echt?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8yXTLsuwGSOt1ARFbCt7QnVA/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yDeat01F1FVlQbc0JOvcsvSg/thumb.png

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Mad_Demon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:00:
Oke, interessant voorval. Ik heb een MacBook 2.1 die volgens de papieren tot 3GB zou moeten ondersteunen. Ik heb er 4GB draaiend in zitten. Schijn bedriegt of klopt dit echt?

[afbeelding]

[afbeelding]
Normaal gesproken zou je daar dan 3 GB moeten zien staan, nu hij ook daadwerkelijk 4 GB "ziet" dan kan je MB er ook gebruik van maken. 8)

Edit: Niet dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Hmmz, ik heb ook een 2.1 Versie alleen mijn SMC versie is anders, ga het toch eens proberen morgen denk ik.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
J0sTJos schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:35:
- Meestal rond de 20%

Ik heb er ook last van. Ik heb het idee dat het aan een ongecalibreerde accu ligt. Alleen kom ik nooit aan dat calibreren toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mad_Demon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:00:

[afbeelding]

[afbeelding]
Het probleem is, zoals je al hebt gemerkt, niet zozeer dat 4 GB aan geheugen niet wordt herkend. Het probleem is dat geheugencontroller maar 32-bits is en daardoor niet genoeg adressen heeft om het gehele geheugen te kunnen aanspreken. Dit zie je ook als je het Free en Used bij elkaar optelt: 737,02 MB + 2,26 GB = 3051,26 MB.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk sinds vanochtend dat de behuizing van mijn MacBook kraakt als ik een beetje druk zet op het plastic rechts van de touchpad, waar je je rechterpols neerlegt tijdens het typen. De kraak is er niet alleen als ik echt express druk zet maar ook als ik mijn pols er gewoon op laat rusten, ik heb er voorheen nooit last van gehad. Iemand die een oplossing weet of moet ik maar gewoon contact opnemen met Apple en vragen om een reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Daedalus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:01:
[...]
Het probleem is, zoals je al hebt gemerkt, niet zozeer dat 4 GB aan geheugen niet wordt herkend. Het probleem is dat geheugencontroller maar 32-bits is en daardoor niet genoeg adressen heeft om het gehele geheugen te kunnen aanspreken. Dit zie je ook als je het Free en Used bij elkaar optelt: 737,02 MB + 2,26 GB = 3051,26 MB.
Zie je wel, ik wist dat het niet kon kloppen! 8)7 Goed gezien!

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Daedalus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:01:
[...]
3051,26 MB / 1024 = 2,97974609375 GB >:) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Dat is MacBook afhankelijk dan? Ik heb iig een 2,4Ghz MacBook en heb netjes:
3GB free en 1016MB used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Nieuwere modellen, zoals de jouwe, ondersteunen idd tot 4 GB. In het vorige model kan je wel 4 GB stoppen, maar effectief wordt er dan maar 3 gebruikt, zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En anders kijk je even in de MacBook FAQ: Hoeveel geheugen kan er maximaal in mijn MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een macbook die iets ouder is dan 1,5 jaar. De laatste maand heb ik gemerkt dat de batterij zeer sterk achteruit gegaan is. Deze houdt het nog met moeite een uurtje vol, waar dit vroeger vaak het 5-voudige was.

Is er een manier om de capaciteit van de batterij terug at op te krikken ofzo? Of is de enige oplossing een nieuw exemplaar kopen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Misschien dat je batterij kalibreren nog wel wat wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je me ff uitleggen hoe ik dit moet doen? Heb ik een programma nodig ofzo? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hee, de "gebruik de accu 2&5 uur niet " tekst is nieuw.
Thanks.
Ga ik testen!
(accu is een beetje verpest door de tussentijds laden op vakantie.)
Nu 2 uur met 99% max.
(energie stand zuinig, scherm op allerlaagste stand)

Edit, en herhaal deze stappen om de 2 maanden is ook nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door weeraanmelden op 08-05-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Zo heb de knoop doorgehakt.. Ik ga er een kopen.. maar ik heb nog wel een vraagje voor ik hem koop..

Als ik een scherm aan de macbook hang, kunnen beide schermen verschillende resoluties gebruiken? Dus 1280x800 laptop en 1280x1024 voor het externe scherm..

En tot welke resolutie loopt het scherm lekker maximaal? ik lees in FAQ 1400x1050@90hz maar de FAQ is volgens mij een beetje gedateerd.. (wordt nog over office 2008 in de toekomst gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

bechown schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:23:
Zo heb de knoop doorgehakt.. Ik ga er een kopen.. maar ik heb nog wel een vraagje voor ik hem koop..

Als ik een scherm aan de macbook hang, kunnen beide schermen verschillende resoluties gebruiken? Dus 1280x800 laptop en 1280x1024 voor het externe scherm..
Ja.
En tot welke resolutie loopt het scherm lekker maximaal? ik lees in FAQ 1400x1050@90hz maar de FAQ is volgens mij een beetje gedateerd.. (wordt nog over office 2008 in de toekomst gesproken)
1920 x 1200

http://www.apple.com/macbook/specs.html

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
Aah thanks.. had over dit stukje op die pagina heen gelezen:

Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 by 1200 pixels on an external display, both at millions of colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
Ik zocht nog een mooie tas voor me macbook en kwam uit op een Crumpler: The Boomer (L).
Perfecte tas voor macbook en heerlijk stevig.

Afbeeldingslocatie: http://www.addonsworld.co.uk/shopimages/products/extras/TBM-001_1.jpg

Hopelijk heb ik nu geen dooie schijven meer, want met die sleeve had ik dat wel telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb zelf een Boomer XL, zelfde kleur, daar past mijn Asus 15,4 inch nog maar net goed in.

Een vraagje zit ook aan een macbook te denken, natuurlijk wil ik heel graag met MacOSX gaan draaien, echter ben ik toch erg benieuwd naar de cross compabiliteit.

Ik heb begrepen dat als je bootcamp gebruikt dat je dan in Windows (setup) alleen het in bootcamp gereserveerde stukje hardeschijfruimte ziet. Of zie je weldegelijk in windows OSX partities staan?

Maar ik vraag mij dus af hoe dat zit met het uitlezen van elkaar, stel ik wil mp3's opslaan, en ik wil ze vanuit MacOSX en Windows kunnen benaderen. Is dat mogelijk?

Kan ik dus een partitie of iets dergelijks aanmaken waar ik vanuit beide OS'en op kan werken. Of kan ik NTFS lezen vanuit MacOSX (met tools), en vanuit Windows HFS lezen (met tools)?

Ben wel benieuwd naar deze cross compability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 10:31
Ja dat is mogelijk, er is zoals je zelf al zegt voor osx een tool waardoor je NTFS kunt schrijven.
Merk je verder niks van dat het is geinstalleerd, je kan alleen ineens schrijven op je windows partitie.
Hoe de tool heet weet ik even niet meer.

Een andere mogelijkheid is je windows partitie FAT32 maken.
Maar dat lijkt me niet zo handig want dan mogen bestanden geloof ik niet groter zijn dan 4 gb?

[ Voor 55% gewijzigd door Mandarijntje op 15-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Paragon bedoel je. Echt top programmatje, merk je inderdaad nix van, alles werkt meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 10:31
Nee dat was hem niet.
Maar ik heb even gezocht en ben er achter welke ik had gebruikt.
http://www.macupdate.com/info.php/id/24481/ntfs-3g
Deze is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Die kan je inderdaad ook gebruiken, alleen is Paragon stukken sneller :) Maar idd wel betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

En voor de Windows kant is er MacDrive. Helaas wel betalen, maar werkt uitstekend. Is ook handig als je externe schijven op beide platforms wilt gebruiken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 22:00
Hallo,

ik ben sinds gisteren een ' overstapper ' van diehard microsoft fanboy, naar een Macbook gebruiker. Het is een redelijke ommezwaai kan ik jullie vertellen.

Nu ben ik lekker aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst, maar er is 1 ding waar ik zo snel niet achter kom. Ik heb hier thuis een fileserver staan; hoe maak ik een snelkoppeling naar een map op die server?

Volgens mijn is het supersimpel, maar kijk er overal overheen. Een normale snelkoppeling is een alias maken geloof ik, maar die optie krijg ik niet.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb vandaag mijn belastingteruggave ontvangen, dit geld gaat besteed worden aan een MacBook. Nu ben ik benieuwd op welke wijze ik een MacBook met de meeste korting kan bestellen, is dat d.m.v. studentenkorting via de website van Apple (circa 6% korting) of via een ander kanaal?

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 16-05-2008 09:34 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Qoriox schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:12:
Volgens mijn is het supersimpel, maar kijk er overal overheen. Een normale snelkoppeling is een alias maken geloof ik, maar die optie krijg ik niet.
In een van die menuutjes bovenin (als je in Finder zit) staat de optie "Ga...". Als je die aanklikt krijg je een venster waarin je naar netwerkshares kan browsen, of gewoonweg intikken. Tik bijvoorbeeld:

smb://<pc-naam>

Daarna krijg je een inlogvenster en de keuze welke share je wilt gebruiken. Ik ga er bij dit voorbeeld trouwens van uit dat je naar een Windows bak connect.

ik hoop dat ik het me goed herinner, macbook ligt thuis

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 16-05-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
tiguan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:00:
[...]

In een van die menuutjes bovenin (als je in Finder zit) staat de optie "Ga...". Als je die aanklikt krijg je een venster waarin je naar netwerkshares kan browsen, of gewoonweg intikken. Tik bijvoorbeeld:

smb://<pc-naam>

Daarna krijg je een inlogvenster en de keuze welke share je wilt gebruiken. Ik ga er bij dit voorbeeld trouwens van uit dat je naar een Windows bak connect.

ik hoop dat ik het me goed herinner, macbook ligt thuis
Inderdaad, zover kom ik ook. Maar nu wil ik een shortcut op mijn dock of bureaublad rechtstreeks naar een werkmap op de (windows) server. Is dat wel mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Qoriox schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:12:

Nu ben ik lekker aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst, maar er is 1 ding waar ik zo snel niet achter kom. Ik heb hier thuis een fileserver staan; hoe maak ik een snelkoppeling naar een map op die server?
Als je bedoelt 'hoe maak ik iets dat vergelijkbaar is met een drivemapping naar een netwerkshare?' Dan is dit het antwoord: Zoek in de finder de fileserver (onder Shared in de sidebar), dubbelklik erop, voer je logingegevens in. Vervolgens zijn er 2 opties:

1) Wanneer je een snelkoppeling wil naar de share zelf, kan dit in je Dock, of in het 'go to' venster.

-In je Dock.
Rechtsklik op de gewenste gedeelde map en kies 'Show Original'. Sleep het icoon dat vervolgens geselecteerd wordt naar je Dock (rechts van de separator)

-Go to venster.
In de finder, druk ⌘+K. Voer het adres in van de share (bijvoorbeeld: smb://mijnfileserver/mijnmap) en klik op het + knopje ernaast. De share wordt nu opgenomen in de favorites.

2) Wanneer je een snelkoppeling wilt naar een map in een share (smb://mijnfileserver/mijnmap/mijnfiles), doe je het volgende: Dubbelklik op de gewenste gedeelde map, rechtsklik op de submap waarnaar je de snelkoppeling wilt maken en kies 'Make Alias'. Sleep de alias met ⌘ ingedrukt naar de plaats waar je de snelkoppeling wilt plaatsen (je Desktop bijvoorbeeld).

Je kan ook in dit geval de map in je dock slepen. Sla het maken van een alias over, en sleep de gewenste map in je Dock (rechts van de separator).

Good luck :)

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 16-05-2008 11:33 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Whieee schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:32:
[...]

Als je bedoelt 'hoe maak ik iets dat vergelijkbaar is met een drivemapping naar een netwerkshare?' Dan is dit het antwoord: Zoek in de finder de fileserver (onder Shared in de sidebar), dubbelklik erop, voer je logingegevens in. Vervolgens zijn er 2 opties:

1) Wanneer je een snelkoppeling wil naar de share zelf, kan dit in je Dock, of in het 'go to' venster.

-In je Dock.
Rechtsklik op de gewenste gedeelde map en kies 'Show Original'. Sleep het icoon dat vervolgens geselecteerd wordt naar je Dock (rechts van de separator)

-Go to venster.
In de finder, druk ⌘+K. Voer het adres in van de share (bijvoorbeeld: smb://mijnfileserver/mijnmap) en klik op het + knopje ernaast. De share wordt nu opgenomen in de favorites.

2) Wanneer je een snelkoppeling wilt naar een map in een share (smb://mijnfileserver/mijnmap/mijnfiles), doe je het volgende: Dubbelklik op de gewenste gedeelde map, rechtsklik op de submap waarnaar je de snelkoppeling wilt maken en kies 'Make Alias'. Sleep de alias met ⌘ ingedrukt naar de plaats waar je de snelkoppeling wilt plaatsen (je Desktop bijvoorbeeld).

Je kan ook in dit geval de map in je dock slepen. Sla het maken van een alias over, en sleep de gewenste map in je Dock (rechts van de separator).

Good luck :)
So far for ' create shortcut' :P Maar het is gelukt! Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Sinds afgelopen maandag ben ik ook in het bezit van een Macbook. Tot nu toe bevalt het goed, het is alleen nog erg wennen. Zoals iedere keer naar de rechterbovenhoek... Wat ik ook nog mis op het moment is de startbalk. Snel switchen tussen programma's wil daardoor nog niet helemaal lukken. Echter ik heb inmiddels de f3 toets ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Cmd-tab ftw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Weet iemand of de huidige macbook HDCP complaint is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

duncanvdlinden schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:08:
Weet iemand of de huidige macbook HDCP complaint is?
Voor zover ik weet wordt HDCP door alle Mac's niet ondersteund. Zeker omdat er (nog) geen Mac's met Blu-ray of HD-DVD drives beschikbaar zijn, lijkt me dit ook niet echt nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Daedalus op 17-05-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Heb het even nagezocht schijnt wel te werken, iemand met een gewone macbook, en een macbook pro is het gelukt in Vista een HDCP beveiligde blueray af te spelen (mbv externe drive). Iemand er wel is mee gewerkt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Deze sneltoets wist ik inmiddels :P
Echter ik vind het (nog wennen?) vreemd, dat het niet als alt-tab in windows werkt.
Wanneer ik daar meerdere explorer vensters open heb staan, kan ik daar zonder moeite tussen alt-tabben, terwijl dit op de apple niet gaat... Dan geeft hij maar 1x safari aan, ook al heb je er drie of vier open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Pittie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:54:
[...]

Echter ik vind het (nog wennen?) vreemd, dat het niet als alt-tab in windows werkt.
Wanneer ik daar meerdere explorer vensters open heb staan, kan ik daar zonder moeite tussen alt-tabben, terwijl dit op de apple niet gaat... Dan geeft hij maar 1x safari aan, ook al heb je er drie of vier open staan.
cmd+` FTW... veel handiger dan in Windows. En met exposé kan het natuurlijk ook!

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 17-05-2008 09:17 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:25
[...]

Misschien is het programma Witch wel handig als je alt-tab van windows gewent bent, hiermee laat hij echt alle vensters zien die open staan, en ook vensters die geminimaliseerd zijn komen er tussen te staan. Je vindt het programma hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
http://www.mactipper.com/...-between-all-windows.html heb je helemaal geen witch voor nodig (ik heb het er iig weer afgegooid, werkte retetraag bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje. Hoe duur is de standaard (2.1ghz, 1GB ram) macbook op dit moment bij Surfspot?

Ik ga volgend jaar studeren, en ik wil dus een Macbook kopen. Zelf wil ik er dan 4GB in zetten. Maargoed, de vraag is dus wat de huidige prijs daar is (bij SS), want ik moet inloggegevens van de UvT hebben, die heb ik dus nog niet omdat ik bezig ben met examens en officieel nog niet ingeschreven ben.

Ik kan hem echter ook via de Apple store kopen, daar is het al goed als je toegelaten bent tot een uni. Als het prijsverschil minimaal is (apple store is zo'n 940 euro), kan ik net zo goed via de Apple store kopen, kan ik hem eerder in bezit hebben en 4Gb erin zetten. Dan koop ik wel Office 2008 via SS.

Dus zou iemand even willen kijken of weet iemand het toevallig uit z'n hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:51:
Heb een vraagje. Hoe duur is de standaard (2.1ghz, 1GB ram) macbook op dit moment bij Surfspot?

Ik ga volgend jaar studeren, en ik wil dus een Macbook kopen. Zelf wil ik er dan 4GB in zetten. Maargoed, de vraag is dus wat de huidige prijs daar is (bij SS), want ik moet inloggegevens van de UvT hebben, die heb ik dus nog niet omdat ik bezig ben met examens en officieel nog niet ingeschreven ben.

Ik kan hem echter ook via de Apple store kopen, daar is het al goed als je toegelaten bent tot een uni. Als het prijsverschil minimaal is (apple store is zo'n 940 euro), kan ik net zo goed via de Apple store kopen, kan ik hem eerder in bezit hebben en 4Gb erin zetten. Dan koop ik wel Office 2008 via SS.

Dus zou iemand even willen kijken of weet iemand het toevallig uit z'n hoofd?
Die inlognaam krijg je vrij snel al hoor, vanaf dat moment kun je 'm al bestellen.
Ik had 'm voor de zomervakantie al.

Hij kost nu via SS 899,64 euro. Scheelt toch weer 40 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
[...]

Exposé vind ik hiervoor het beste. Heb die mooi op m'n muis geprogrammeerd, dan hoef ik niet eens naar het toetsenbord te grijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is omdat OS X via een ander systeem werkt. Je hebt namelijk een applicatie open staan, en binnen die applicatie heb je weer vensters open staan. Een soort van hiërarchie. Het kan ook zo zijn dat een applicatie geen vensters open heeft staan.

CMD + TAB gebruik je om tussen applicaties te switchen, CMD + ` gebruik je om binnen de applicatie weer tussen vensters te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

pfff, vanacht aan een drama ontsnapt. Had m'n MB aan de accu hangen op m'n bureau in de slaapkamer. Ineens word ik midden in de nacht wakker van een brandlucht. Een beetje verdwaasd kijk ik in het donker om me heen, zie ik wat gloeien :? Bleek dus dat het dunne kabeltje (van de accu naar m'n macbook) aan de kant van de accu bijna volledig was doorgebrand aan de basis :(

Ik dus meteen stekker eruit getrokken en op een veilige plek gezet. Gelukkig is er niks met m'n MB, maar stel dat ik het niet had gemerkt, dan weet ik niet of ik dit bericht nog had kunnen plaatsen [/drama-mode].

Enfin, vanochtend dus vrij pissig naar de winkel gegaan. M'n garantie was eigenlijk al verlopen, maar kreeg gelukkig gratis een nieuwe accu mee. Nu maar hopen dat deze niet spontaan in de fik vliegt..

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Je bedoelt de oplader zeker? De accu heeft geen draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:16:
[...]

Die inlognaam krijg je vrij snel al hoor, vanaf dat moment kun je 'm al bestellen.
Ik had 'm voor de zomervakantie al.

Hij kost nu via SS 899,64 euro. Scheelt toch weer 40 euro. :)
Dankje!

Ik lees nu overigens ook iets op de Apple site:

Korting voor studenten
Speciaal voor studenten en aankomende studenten die regelmatig met de Office-producten van Microsoft werken, heeft Apple een interessante kortingsactie opgezet. Wie tussen 29 mei en 30 juni 2008 een Mac aanschaft bij een Apple Premium Reseller, betaalt slechts € 39 (i.p.v. € 139) voor Office voor Mac 2008. Meer informatie over deze actie en de voorwaarden vind je op http://www.readytostudy.nl/ .

*Twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

tiguan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:50:
Je bedoelt de oplader zeker? De accu heeft geen draadje.
ja ik bedoel de witte power supply idd

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.