[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.883 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat dat geen antwoord is op mijn vraag. :+

Edit: Oke, tnx frietsaus!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik doe het met een vochtige microvezel doek. Hij zal niet snel permanent verkleuren, maar hij kan wel vies worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
heren, ik mis een optie in mail. Normaal gesproken kon ik altijd mijn email bekijken zonder echt te openen (dubbelklik), door een gedeeld venster. Want diegene die je geselecteer had die liet hij eronder zien. Nu is echter doordat, ik met een zwart scherm op de knoppen aan het drukken was om hem uit de sluimerstand te krijgen, die optie verdwenen. Wie kan mij helpen om hem terug te krijgen, waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 13:06
tom_aagten schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:14:
heren, ik mis een optie in mail. Normaal gesproken kon ik altijd mijn email bekijken zonder echt te openen (dubbelklik), door een gedeeld venster. Want diegene die je geselecteer had die liet hij eronder zien. Nu is echter doordat, ik met een zwart scherm op de knoppen aan het drukken was om hem uit de sluimerstand te krijgen, die optie verdwenen. Wie kan mij helpen om hem terug te krijgen, waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar ik kan het niet vinden.
Het is geen knopje, maar even bij de box waar je in zit onderste regel vastpakken met je muis of touchpad en omhoog trekken zodat je weer een gedeeld venster krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Jeroen Smolders schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:21:
[...]

Het is geen knopje, maar even bij de box waar je in zit onderste regel vastpakken met je muis of touchpad en omhoog trekken zodat je weer een gedeeld venster krijgt.
thanks mate zat me een ongeluk te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik heb mijn nieuwe MacBook binnen (gewoon mooi wit, met super drive en 2 GB, helemaal standaard dus). Ze hadden mooi alles op vooraad bij MacMe dus lekker spelen. Het is allemaal niet zo heel erg bijzonder, aangezien ik al 3 jaar eigenaar ben van een iBook.

Het valt me wel op dat het scherm vele male mooier is en het feit dat je iets meer ruimte hebt is wel lekker. iSight is natuurlijk ook leuk en ook het geluid is beter dat eruit komt. Ow, en hij is natuurlijk een heel stuk sneller dan mijn iBook. Geweldig! Het wordt helemaal mooi als morgen de Airport Express er is :D

Er is echter 1 probleem waar ik tegenaan loop, en dat is op mijn iBook ook zo:
Ik vind het eigenlijk wel prettig om met het trackpad the 'Draggen' (Drag & Drop), maar als ik dubbel klik dan pakt die het venster inderdaad op, maar hij laat niet snel genoeg meer los. Ik moet krap een seconde wachten voordat ik de muis weer beweeg, anders sleept die het venster weer mee. Is deze vertraging in te korten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Hai!
Ik heb net een Macbook van iemand overgenomen.. En ik wil 'm nu helemaal resetten/formatteren zodat hij weer als nieuw en brandschoon is..
Er staat niks over in de handleiding. En ik kan er ook niks op het forum over vinden..

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:24:
Hai!
Ik heb net een Macbook van iemand overgenomen.. En ik wil 'm nu helemaal resetten/formatteren zodat hij weer als nieuw en brandschoon is..
Er staat niks over in de handleiding. En ik kan er ook niks op het forum over vinden..

Kan iemand mij helpen?
DVD erin en installeren maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

DVD?
Zat er niet bij :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens navragen of de Macbook niet van de vrachtwagen gevallen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Nee.. Aankoopbon zit er wel bij..
Maar geen DVD :S.. K***zooi! Die moet er wel standaard bij zitten?

Er is geen andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Je hebt geen setje met boekjes enzo J0sTJos? Anders ffies apple bellen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

simon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:04:
Je hebt geen setje met boekjes enzo J0sTJos? Anders ffies apple bellen.
Nee.. Zit er allemaal niet bij. De vorige eigenaar zei dat die er niet bij zaten.. Maar lijkt me stug. Ik zie het op de Apple site ook staan:
Inhoud van de verpakking
* MacBook
* Reinigingsdoekje voor beeldscherm
* MagSafe-lichtnetadapter van 60 watt, stekker, netsnoer
* Lithium-polymeerbatterij
* Installatie-/herstel-dvd's
* Gedrukte en elektronische documentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag mbt airport.

Aangezien mijn router nogal ver wegstaat, heeft mijn macbook geen goed ontvangst. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om een USB wireless adapter te kopen, want misschien zijn die sterker? Zoja waar moet ik dan opletten bij het kopen van zon ding? (het liefst moet hij dat chipset hebben die KisMac ondersteund..)

Iemand tips of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Denk 't niet. De draadloze kaart die in de MacBook zit is een van de beste wifi kaartjes met de sterkste ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:43:
Denk 't niet. De draadloze kaart die in de MacBook zit is een van de beste wifi kaartjes met de sterkste ontvangst.
De HP Pavilion van mn moeder heeft een sterkere kaart tho... Wel balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt nog altijd aan de antenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
hoe kan ik instellen dat het backlight niet dimt na een aantal seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
g4wx3 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:13:
Toetsenbord vind ik nog steeds redelijk lastig typen (programmeren), maar de indeling is wel makelijk uit het hoofd te leren.
Zo te zien is een stukje tekst tikken met je toetsenbord ook vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Jeebus schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:34:
hoe kan ik instellen dat het backlight niet dimt na een aantal seconden?
Systeemvoorkeuren --> Energiestand --> Sluimerstand beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit soort WLAN usb ding niet beter?

Click.

aangezien hij een externe antenne heeft ipv de ingebouwde van mn Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:23:

Click.

Dat is toch geen gezicht. :?
Kun je beter nog een accespoint kopen en die op repeaten zetten, daarmee wordt je "draadloze gebied" vergroot en ben je van je probleem af.
De plaats waar je dat ding neerzet heeft alleen stroom nodig, dus ideaal. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door -elw00d op 12-04-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:23:

Click.

De ingebouwde antenne van de Macbook loopt volgens mij van de onderkant van je beeldscherm tot aan de bovenkant van je beeldscherm, en zal door de plastic behuizing een vrij goed signaal geven. Correct me if i'm wrong. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Inderdaad, en die ontvanger ondersteunt enkel b/g en de macbook ondersteunt ook n.
Maar moet router dan ook n ondersteunen of kan heb je met n sowieso meer bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een map met muziek itunes insleep, speelt itunes automatisch 1 van de nummers uit die map af. Weet iemand hoe je instelt dat itunes dat niet doet? In itunes zelf lukt het me niet om dat uit te zetten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een trotse bezitter van een MacBook. Maar nu heb ik perongeluk al mijn adressen uit Address Book verwijderd.. En natuurlijk niet aan gedacht om ze eerst eens te backuppen. Kan ik ze nog terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:05:
Sinds kort een trotse bezitter van een MacBook. Maar nu heb ik perongeluk al mijn adressen uit Address Book verwijderd.. En natuurlijk niet aan gedacht om ze eerst eens te backuppen. Kan ik ze nog terugkrijgen?
Je kunt ze uit je TimeMachine backup restoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je geen TimeMachine gebruikt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:10:
Ditte |:( ? :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Volgens mij heeft 'ie juist geen TimeMachine backup.....

[ Voor 5% gewijzigd door TimmieN op 13-04-2008 18:12 . Reden: Te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat bedoel ik, ik heb nog geen externe opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvlint
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:05:
meestal staat er in je gebruikersmap - bibliotheek - application support - addressbook wel een aantal backups van je adresboek data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze in de map Metadata staan heb ik niet veel geluk, staat niets. Andere bestanden in de map zijn:

AddressBook-v22.abcddb
MailRecents-v4.abcdmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvlint
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
ja, ik zit hier achter 10.4 en daar zit in de map adressbook in application support del bestanden adressbook.data en adressbook.data.previous. Het zou natuurlijk kunnen dat het onder 10.5 weer net een beetje anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is in leopard blijkbaar anders :S. Ik lees nog even verder op internet over AddressBook-v22.abcddb... Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:10:
Dan ben je best de pineut als er iets met je Macbook gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:50:
[...]

Dan ben je best de pineut als er iets met je Macbook gebruikt. :)
goed geantwoord >:)

u gaat door voor de koelkast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
cococless schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:47:
Inderdaad, en die ontvanger ondersteunt enkel b/g en de macbook ondersteunt ook n.
Maar moet router dan ook n ondersteunen of kan heb je met n sowieso meer bereik?
Als je gebruik wilt maken van de extra snelheid wel ja, maar de sterkte van de wireless kaart van de MacBook is echt perfect.

En het gaat meer om de acces points dan om de wireless kaarten, als het om bereik gaat. De acces points bepalen de grootte van het draadloze gebied.

Dus als je ergens wilt ontvangen waar dat niet lukt, kun je beter een grotere antenne op je acces point zetten, of een acces point nemen met een groter bereik.

[ Voor 12% gewijzigd door -elw00d op 13-04-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:57:
[...]

goed geantwoord >:)

u gaat door voor de koelkast ...
ja ok bedankt :), ik heb ook niet het geld om direct een externe opslag te betalen.. maar toch bedankt in ieder geval..

Dan zet ik mijn 265 adressen wel handmatig op mijn iphone -.-"..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 19:30 . Reden: motivatie xD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:21:
[...]

ja ok bedankt :), ik heb ook niet het geld om direct een externe opslag te betalen.. maar toch bedankt in ieder geval..

Dan zet ik mijn 265 adressen wel handmatig op mijn iphone -.-"..
staan ze niet nog op een oude telefoon dan kan je nog een keer syncen?

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Tsja, het eindeloos gezeur van mensen zonder back-up... Niets aan te doen.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier toevallig een soort programma'tje zoals mp3cutter on windows? Freeware dus, zodat ik wat mp3's aan kan passen en stukken weg kan knippen etc. om een leuke beltoon o.i.d te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we weer ontopic gaan? De laatste 19 berichten gaan over alles behalve de MacBook. Vragen als hoe je je verloren data weer terug kunt krijgen of welke software je moet gebruiken om muziek te bewerken hebben niet specifiek met de MacBook te maken. Als je een vraag hebt, die niet specifiek over de MacBook gaat, open dan een nieuw topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je PM.

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 14-04-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

J0sTJos schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:14:
[...]

Nee.. Zit er allemaal niet bij. De vorige eigenaar zei dat die er niet bij zaten.. Maar lijkt me stug. Ik zie het op de Apple site ook staan:
Inhoud van de verpakking
* MacBook
* Reinigingsdoekje voor beeldscherm
* MagSafe-lichtnetadapter van 60 watt, stekker, netsnoer
* Lithium-polymeerbatterij
* Installatie-/herstel-dvd's
* Gedrukte en elektronische documentatie
Heb eindelijk de DVD-jes binnen (vorige eigenaart had ze nog in een verhuisdoos zitten :S).
Nu opnieuw aan het installeren.. Klopt het dat OSX Tiger 15 gb van je Harde Schijf benut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:17:
[...]

Heb eindelijk de DVD-jes binnen (vorige eigenaart had ze nog in een verhuisdoos zitten :S).
Nu opnieuw aan het installeren.. Klopt het dat OSX Tiger 15 gb van je Harde Schijf benut?
Wel als je hem compleet installeerd. Tijdens de installatie-wizard staat er een "Customize" knop onder in het beeld, hier kun je het e.e.a. uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:21:
[...]

Wel als je hem compleet installeerd. Tijdens de installatie-wizard staat er een "Customize" knop onder in het beeld, hier kun je het e.e.a. uitschakelen.
Ok..
Wat raadt jij aan? Compleet? Of zijn er onderdelen die het uitschakelen de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:23:
[...]

Ok..
Wat raadt jij aan? Compleet? Of zijn er onderdelen die het uitschakelen de moeite waard zijn?
Ik kan je aanraden om, wanneer je het niet gebruikt, alle printerdrivers en talen niet mee te laten installeren. Eventueel kun je ook X11 uitvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort, wanneer het nieuwe model Mackbook pro uitkomt, de vorige versie (de recente nu dus) te gaan kopen.
En dan wel de basic versie.
Ik ben nog niet helemaal zeker of het nu een Macbook pro of een gewone Macbook word, vooral vanwege het grote prijsverschil, en ik heb nog wel een paar vraagjes, en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

1. Ik wil de Macbook waarschijnlijk in de ifactors in Den haag gaan kopen, heeft iemand ervaring met deze winkel?
2. Zijn hier mensen met ervaring die ook gamen op hun Macbook (de recente versie)(denk aan spellen zoals Battlefield 2, C&C 3, Generals, GTA SA. Hoe bevalt de graphics en de performance jullie?

Ik twijfel dus echt sterk tussen de macbook pro en de 2,4 Ghz macbook, het gamen vind ik toch wel belangrijk, maar als de gewone macbook ze ook gewoon goed pakt, zal ik toch maar meer moeten overwegen ;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Battlefield 2 kun je zeker vergeten. Zelfs Quake 3 draait niet echt lekker op mijn (oudere) Macbook. Ik zou het jezelf niet aandoen. Macbook = no go voor 3D gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:31:
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort, wanneer het nieuwe model Mackbook pro uitkomt, de vorige versie (de recente nu dus) te gaan kopen.
En dan wel de basic versie.
Ik ben nog niet helemaal zeker of het nu een Macbook pro of een gewone Macbook word, vooral vanwege het grote prijsverschil, en ik heb nog wel een paar vraagjes, en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

1. Ik wil de Macbook waarschijnlijk in de ifactors in Den haag gaan kopen, heeft iemand ervaring met deze winkel?
2. Zijn hier mensen met ervaring die ook gamen op hun Macbook (de recente versie)(denk aan spellen zoals Battlefield 2, C&C 3, Generals, GTA SA. Hoe bevalt de graphics en de performance jullie?

Ik twijfel dus echt sterk tussen de macbook pro en de 2,4 Ghz macbook, het gamen vind ik toch wel belangrijk, maar als de gewone macbook ze ook gewoon goed pakt, zal ik toch maar meer moeten overwegen ;)

Alvast bedankt.
Generals draait in OSX kut op mijn macbook. Met boot camp (windows, wel rebooten dus) gaat wel aardig.
C&C 3 gaat helemaal niet draaien. Las ergens dat de grafische chip gewoon niet ondersteund wordt, dus dat kan je vergeten...

Als je echt wilt gamen moet je toch echt geen macbook hebben. Alleen de hele simpele dingen werken...

[ Voor 17% gewijzigd door DocB op 15-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:47:
[...]

Generals draait in OSX kut op mijn macbook. Met boot camp (windows, wel rebooten dus) gaat wel aardig.
C&C 3 gaat helemaal niet draaien. Las ergens dat de grafische chip gewoon niet ondersteund wordt, dus dat kan je vergeten...

Als je echt wilt gamen moet je toch echt geen macbook hebben. Alleen de hele simpele dingen werken...
Hmmm dat klinkt niet veelbelovend voor de gewone macbook..
Hoe zit eht dan met de pro? Die heeft wel een goede videokaart erin.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je in een ander topic zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Op mijn MB (2.16Ghz, 2GB Ram) draait Generals onder XP vrijwel perfect (hoge grafische instellingen, 30+ fps) en draait C&C3 onder XP ook erg goed (wel op laagste instellingen).

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ arne

dat is toch een macbook met nog een oudere videokaart dan de x3100 of niet?
Als dat zo is zou je denken dat hij op de nieuwe nog beter zou draaien.
Misschoien dat bij de volgende update de gewone macbook ook wel een update qua grafische kaart krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe MacBook van Apple ontvangen ivm een kapot vorig model. Heel relax natuurlijk, alleen heeft dit model last van een "brom" onder het toetsenbord.

Ik heb al aardig wat gezocht en geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Het is best irritant, want ik hoor het ook als ik gewoon aan het typen ben, en dus niet alleen als ik mijn oor op het toetsenbord leg. iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:31:
@ arne

dat is toch een macbook met nog een oudere videokaart dan de x3100 of niet?
Als dat zo is zou je denken dat hij op de nieuwe nog beter zou draaien.
Misschoien dat bij de volgende update de gewone macbook ook wel een update qua grafische kaart krijgt :)
Klopt, mijn MacBook is er nog eentje met een Intel GMA950 en niet al te zware games spelen, gaat eigenlijk prima. Alleen is het jammer dat de chip geen shaders ondersteund waardoor sommige games gewoon niet opgestart kunnen worden, hoewel de MacBook de game makkelijk zou aankunnen. Bij de X3100 is dat probleem al van de baan, dus ik vermoed dat die niet al te zware games makkelijk kan draaien (al dan niet op hoge grafische instellingen).

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je zou het verwachten inderdaad, maar helaas is dat niet waar. Een X3100 heeft meer potentieel, maar de drivers zijn op dit moment ronduit slecht. Sinds de laatste Leopard update is het al een stuk beter, maar om nou te zeggen dat je met een X3100 kan gamen?
Je bent Niekwegbrans een heleboel verwachtingen in aan het praten, en ik ga je verzekeren dat hij teleurgesteld zal zijn. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt best vaag om mijn naam zo te horen :O

Maar ik zal games gaan spelen onder windows, en neit onder Leopard, dus het ligt toch aan windows en niet aan Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Het ligt aan de grafische chip als je games niet kunt spelen. ;) Maar geef eens een paar voorbeelden van games die je wilt spelen, dan zie ik meteen of ik je al dan niet loze beloften aanpraat.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die namen heb ik al genoemd ;)

battlefield 2 (op medium setttings) C&C generals, GTA SA, GTA vice city, the sims 2, dat soort dingen.
en het moet wel goed verlopen, en neit steeds haperen ofzo.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf afgelopen februari het simpelste model MacBook gekocht en wil er ook nog wel eens op gamen.
Halo: Combat Evolved draait lekker, settings staan op medium volgens mij.
Call of Duty 2 draait helemaal super, heb alle settings op extra high staan en haal soms wel 90 fps, ben online ook altijd een van de snelste bij het laden van de map.
Quake 3 draait ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Ja! Ik heb het dus ook en de mijne is ook ongeveer zo oud. Dit is een bekend probleem bij Apple en heeft gewoon te maken met een matige constructie van de topcasing. Ik heb even naar card services in Zwolle gebeld en daar kunnen ze hem sowieso repareren, maakte niets uit hoe oud de macbook was. Dit valt overigens voor zover ik weet ook onder een type garantie dat wettelijk vastgelegd is: Je mag van een product bij normaal gebruik verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat (dit is waarschijnlijk vastgelegd voor een aantal soorten apparaten) en het is echt NIET normaal te noemen dat de topcasing gewoon onder je ogen afbrokkelt. Er zijn vele anderen volgens mij met dit probleem en het is toch een soort eerste-generatie kwaaltje :(

Ik zou zeggen: zoek even je dichtsbijzijnde service provider op (kan meestal ook wel via de winkel waar je hem gekocht hebt) of bel even met de apple service lijn (ook al heb je geen applecare, weet niet precies hoe dit werkt, ik heb direct met CARD services gebeld).

Het is dus gewoon te fixen ook al heb je geen Apple garantie meer! Ik ben echt heel blij dat ze dit konden repareren en ik vind het eigenlijk wel schandalig dat Apple zo'n ruk materiaal gebruikt heeft voor de topcasings. Er lopen hier op de uni genoeg collega studenten rond met exact dit probleem.
Beetje een late reactie op deze quote maar ik heb vandaag pas zin gehad om langs te gaan bij iCentre in Amsterdam.

Ik ben met mijn MacBook dus langs gegaan en heb het probleem voor gelegt, de topcase herkende zij gelijk, probleem komt inderdaad steeds meer en vaker voor, alleen gezien mijn MacBook uit 20/12/2006 stamt wisten zij niet of dit onder garantie ging vallen, zij verwezen mij dus door naar de Applecare helpdesk.
Verder kwam ik een paar weken geleden achter dat aan de onderkant van mijn MB kleine haar scheurtjes bij de ventilator zitten (zeg maar bij het gedeelte waar de tekst van apple zich bevind).
Ook dit heb ik bij hun vermeld.

Ik had Apple gebeld en deze gingen direct een case van mijn probleem(en) maken.

Dit werdt gelijk ook door gezet naar de 2e lijns helpdesk, gezien het een uitzondering op de garantie is en na 20 minuten kreeg ik het geweldige antwoord dat ik zowel een nieuwe topcase als bottom case krijg!!!!

Dus mensen die ook deze problemen hebben, gewoon bellen!
Ze vroegen wel steeds of iCentre dit probleem bevestigt heeft, dus wel belangrijk dat je eerst langs een iCentre gaat alvorens je belt.
Tot nu toe erg tevreden met de service van Apple ook na de garantie periode!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sterk raden jullie het applecare programma aan? Het is nogal duur maar is het zijn geld ook waard? Of is het risico dusdanig laag dat je problemen hebt (aangezien deze generatie macbooks al redelijk oud is) dat het de moeite niet is om extra applecare te nemen? Is het anders beter om pas na een jaar applecare te nemen?
@ hierboven, had jij applecare?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net heb ik mijn MacBook aangesloten op mijn Logitech 50mm boxjes door middel van een jack-to-jack kabeltje, maar ik ben niet echt tevreden (zelf niet voor deze brakke boxjes ;)). Het geluid lijkt heel donker met wat teveel bas. Weet iemand misschien hoe ik hier wat aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:17:
Hoe sterk raden jullie het applecare programma aan? Het is nogal duur maar is het zijn geld ook waard? Of is het risico dusdanig laag dat je problemen hebt (aangezien deze generatie macbooks al redelijk oud is) dat het de moeite niet is om extra applecare te nemen? Is het anders beter om pas na een jaar applecare te nemen?
@ hierboven, had jij applecare?
heb er toen ik de macbook kocht erg over getwijfeld. later door de ervaring kwam ik erachter zoals je hierboven wel leest dat de meeste gevallen zelfs buiten de garantie om worden gerepareerd. vandaar geen apple care voor mij. tot nu toe heb ik al 2x de bottom case laten vervangen en 1x de topcase en 1x de accu. nu nog afwachten hoe het buiten de garantie zal verlopen, maar als je deze topics volgt moet het niet teveel problemen opleveren voor de problemen die de macbook nog wel eens heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik de macbook versie met 2.4ghz, 2gig en 160Gb in bezit. Tot nu toe doet alles het perfect en ik baal soms dat ik nooit eerder voor een mac ben gegaan.

Ik heb een vraag over VMware. Ik heb Xp prof2 draaien via VMware en ik vraag mij af om de wifi daarin apart aan te sturen aangezien ik de wifi op mijn school (HvA) niet werkend krijgt ondanks de handleiding.

Voor Xp is er een handige programma, maar ik kan mijn wifi eigenschappen niet via Xp in VMware zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

tom_aagten schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:59:
[...]

heb er toen ik de macbook kocht erg over getwijfeld. later door de ervaring kwam ik erachter zoals je hierboven wel leest dat de meeste gevallen zelfs buiten de garantie om worden gerepareerd. vandaar geen apple care voor mij. tot nu toe heb ik al 2x de bottom case laten vervangen en 1x de topcase en 1x de accu. nu nog afwachten hoe het buiten de garantie zal verlopen, maar als je deze topics volgt moet het niet teveel problemen opleveren voor de problemen die de macbook nog wel eens heeft.
wow...in hoeveel tijd was dat dan, als ik vragen mag? Naar mijn idee wel erg veel (2x bottom case) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat vervangen gratis? En hoe lang ben je je laptop dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:29:
Net heb ik mijn MacBook aangesloten op mijn Logitech 50mm boxjes door middel van een jack-to-jack kabeltje, maar ik ben niet echt tevreden (zelf niet voor deze brakke boxjes ;)). Het geluid lijkt heel donker met wat teveel bas. Weet iemand misschien hoe ik hier wat aan kan doen?
Als je met iTunes muziek afspeelt kun je de equalizer gebruiken. Dan kun je de bass dus lage freq wat omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Men macbook is ongeveer 2 maand oud.
Had in het begin een pixel test gedaan en toen viel me niets op.
Nu zie ik vlak in het center van men scherm een puntje (ik zit ongeveer een meter van scherm). Als ik dichter kijk is het een zeer klein horizontaal streepje, kunnen 2 dode pixels juist naast elkaar staan?
En ja, ik heb men scherm gekuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 01:26:
Ik ben vandaag... again langs gegaan om hem in te leveren, na veel over en weer en kastje naar de muur gezijk (wat ik jullie bespaar omdat die sukkels bij Apple Nederland ipv een M een N in mijn serienummer verkeerd hadden gespeld 8)7 ), heb ik hem kunnen inleveren, ik zou hem ongeveer een week kwijt zijn.

Pfff...en die gast zij dat het heel goed mogelijk kan zijn dat het over een jaar weer zou terug kunnen komen omdat het simpelweg een ontwerp fout van de MacBook is. :| :/ :'(

Heb is gekeken en denk dat ik voor een Air ga sparen zijn helemaal niet zo duur meer met studenten korting, en das tenminste een aluminum behuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Underworld schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:55:
[...]

wow...in hoeveel tijd was dat dan, als ik vragen mag? Naar mijn idee wel erg veel (2x bottom case) :X
tijdsbestek van een half jaar ofzo, ik moet zeggen dat ik ook altijd pech heb met duurdere apparatuur. maar nu is alles in orde en hoop dat het zo blijft.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 01:26:
je moet afspreken met de service center dat ze hem op de dag maken wanneer je je macbook binnen brengt zodat jij mooi kunt gaan shoppen in die stad en later je macbookje weer mooi mee terugneemt naar huis. ik heb het 2x zo gedaan in veenendaal en er goede ervaringen mee. en ja het is gratis als je maar een casenummer aan laat maken door apple, dus ff bellen met klantenservice van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tom_aagten schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:59:
[...]

Bedankt, dat zal dan een stuk schelen in de prijs voor mij. Iemand kan er één meenemen voor mij vanuit de VS daarmee dat het nu echt wel interessant is, een macbook aan maar (omgerekend) 700 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Underworld schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:23:
[...]

Ik ben vandaag... again langs gegaan om hem in te leveren, na veel over en weer en kastje naar de muur gezijk (wat ik jullie bespaar omdat die sukkels bij Apple Nederland ipv een M een N in mijn serienummer verkeerd hadden gespeld 8)7 ), heb ik hem kunnen inleveren, ik zou hem ongeveer een week kwijt zijn.

Pfff...en die gast zij dat het heel goed mogelijk kan zijn dat het over een jaar weer zou terug kunnen komen omdat het simpelweg een ontwerp fout van de MacBook is. :| :/ :'(

Heb is gekeken en denk dat ik voor een Air ga sparen zijn helemaal niet zo duur meer met studenten korting, en das tenminste een aluminum behuizing...
hmm zou nog ff wachten de geruchten gingen toch de ronde dat de macbook ook van deze materiaal wordt gemaakt in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

tom_aagten schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:23:
[...]

tijdsbestek van een half jaar ofzo, ik moet zeggen dat ik ook altijd pech heb met duurdere apparatuur. maar nu is alles in orde en hoop dat het zo blijft.

[...]

je moet afspreken met de service center dat ze hem op de dag maken wanneer je je macbook binnen brengt zodat jij mooi kunt gaan shoppen in die stad en later je macbookje weer mooi mee terugneemt naar huis. ik heb het 2x zo gedaan in veenendaal en er goede ervaringen mee. en ja het is gratis als je maar een casenummer aan laat maken door apple, dus ff bellen met klantenservice van apple.
agree, was inderdaad vergeten te vertellen dat het gratis was en onder garantie viel: "alleen bij hoge uitzondering bla bla...."

Alleen moet ik toch echt een week wachten. |:(
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:24:
[...]

Bedankt, dat zal dan een stuk schelen in de prijs voor mij. Iemand kan er één meenemen voor mij vanuit de VS daarmee dat het nu echt wel interessant is, een macbook aan maar (omgerekend) 700 euro :D
Ik zou gezien de geschiedennis van de MB toch echt hier over nadenken en in de krant staan dikwijls aanbiedingen van nieuwe MacBooks voor nog geen 800 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:54:
[...]

agree, was inderdaad vergeten te vertellen dat het gratis was en onder garantie viel: "alleen bij hoge uitzondering bla bla...."

Alleen moet ik toch echt een week wachten. |:(

[...]

Ik zou gezien de geschiedennis van de MB toch echt hier over nadenken en in de krant staan dikwijls aanbiedingen van nieuwe MacBooks voor nog geen 800 euro!
Hier in België heb ik nog nooit zo'n promotie gezien. Waren dat oude modellen of de huidige reeks? Ik denk dat de perceptie van de slechte kwaliteit van macbooks vooral ontstaan is doordat ontevreden mensen makkelijker posten op forums. Daarenboven is de huidige generatie toch echt wel volwassen ondertussen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die echt zware problemen hebben met een macbook die bv. pas midden 2007 gekocht is. Ik heb wel eens even gekeken naar de extra kosten, 89 euro voor een extra magsafe voeding (want VS plug is niet compatibel met die hier in belgië) = €89, extra extern toetsenbord want ik ben azerty gewend €50, dan is het prijsverschil al een stuk kleiner, nog maar amper €100 verschil (ik kan studentenkorting krijgen). Nu ben ik niet zeker of die 100 euro het wel waard is om een macbook met een qwerty te kopen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
ps je moet ook niet vergeten dat apple steeds meer marktaandeel krijgt dus zo slecht zullen de producten ook niet zijn en ach als ze maar een goede service hebben en houden, want momenteel hebben ze dat wel vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:20:
[...]

Als je met iTunes muziek afspeelt kun je de equalizer gebruiken. Dan kun je de bass dus lage freq wat omlaag zetten.
Klopt. Ik gebruik alleen geen iTunes of andere programma's. Luister bijvoorbeeld erg veel naar de 3VOOR12 Luisterpaal. Geen sprake van een equalizer dus :(.

Ps. Graag wil ik onderstaand mailtje even met jullie delen. Het was een antwoord op mijn vraag of er manieren waren om de knoppen aan de zijkant van de muis werkend te krijgen bij Firefox of Safari. Wel een erg gemakzuchtig antwoord:
Geachte klant,

Bedankt voor uw e-mail. Dit product heeft niets met het
Besturingssysteem te maken omdat het via een bluetooth verbinding werkt
net als u contact probeert te maken met een mobile telefoon via
Bluetooth.

De knoppen horen standaard te werken het is echter door ons alleen met
Internet explorer getest.

Met vriendelijke groet,

Jessica Ristau
Trust Customer Care

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:36:
[...]

Klopt. Ik gebruik alleen geen iTunes of andere programma's. Luister bijvoorbeeld erg veel naar de 3VOOR12 Luisterpaal. Geen sprake van een equalizer dus :(.
[...]
Ik heb ook wel eens een stukje software gezien om de gehele output van het geluid te wijzigen mbv een equalizer. Ik heb even gezocht op "sound equalizer mac osx" en dan vind je aardig wat info, bijv dit: http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=67507

Zoiets moet namelijk vast wel te vinden zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een goede tip. Zal er morgen een goed naar kijken.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn MacBook zit een nare brom. Als hij aanstaat komt er een een brom onder het toetsenbord vandaan. Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, vraag ik jullie hulp.

Als jullie typen op je MacBook terwijl je gewoon bezig bent (dus niet veel processorkracht nodig) horen jullie je MacBook dan? Volgens mij moet een MacBook stil zijn toch? Als ik aan het typen ben met mn MacBook op mn schoot, hoor ik hem brommen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:26:
In mijn MacBook zit een nare brom. Als hij aanstaat komt er een een brom onder het toetsenbord vandaan. Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, vraag ik jullie hulp.

Als jullie typen op je MacBook terwijl je gewoon bezig bent (dus niet veel processorkracht nodig) horen jullie je MacBook dan? Volgens mij moet een MacBook stil zijn toch? Als ik aan het typen ben met mn MacBook op mn schoot, hoor ik hem brommen.

Ben benieuwd.
Waarschijnlijk de whine. Gaat het weg als je Photo Booth aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:31:
[...]

Waarschijnlijk de whine. Gaat het weg als je Photo Booth aan zet?
Nope, doet het altijd. Zelf heb ik het gevoel alsof er een fan aanloopt, zo klinkt het ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Kijk even bij Activity Monitor of er geen (vreemde) processen bezig zijn.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Arne schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:39:
Kijk even bij Activity Monitor of er geen (vreemde) processen bezig zijn.
Ook niet. Zou ook vreemd zijn want hij doet het al sinds ik hem uit de doos heb gehaald (afgelopen woensdag). Dus ligt dan (denk ik) niet aan software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Dan zou ik even langs de winkel gaan waar je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ga ik ook maar doen. Blijf bezig. Mijn vorige MacBook is 4x gerepareerd voor een kapot scherm (flikkering), na de 4e reparatie heb ik dit model gekregen. Nu is deze dus ook weer "kapot". Heb heel sterk het gevoel dat dit een refurbished exemplaar is. Wat is namelijk de kans dat je na een kapotte MacBook een 2e defect exemplaar krijgt?

Ben het eigenlijk helemaal zat om terug te gaan, maar dit geluid is zo storend als ik aan het werken/studeren ben. Wordt helemaal gek van Apple. Ben benieuwd welk trace ik nu weer in mag gaan. Waarschijnlijk reparaties, reparaties en nog meer reparaties. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:56:
Ja, ga ik ook maar doen. Blijf bezig. Mijn vorige MacBook is 4x gerepareerd voor een kapot scherm (flikkering), na de 4e reparatie heb ik dit model gekregen. Nu is deze dus ook weer "kapot". Heb heel sterk het gevoel dat dit een refurbished exemplaar is. Wat is namelijk de kans dat je na een kapotte MacBook een 2e defect exemplaar krijgt?

Ben het eigenlijk helemaal zat om terug te gaan, maar dit geluid is zo storend als ik aan het werken/studeren ben. Wordt helemaal gek van Apple. Ben benieuwd welk trace ik nu weer in mag gaan. Waarschijnlijk reparaties, reparaties en nog meer reparaties. Bah!
pff kan je niet een ander model vragen? Er was in dit topic in een van de vorige delen ook iemand die maar door lopend problemen had en een Macbook pro kreeg aangeboden van apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:04:
[...]

pff kan je niet een ander model vragen? Er was in dit topic in een van de vorige delen ook iemand die maar door lopend problemen had en een Macbook pro kreeg aangeboden van apple
Wow, das wel een hele mooie deal. Heb net weer een aardig lange en boze mail verstuurd naar mijn contactpersoon bij Apple. Verwacht morgen ochtend een reactie, we zullen zien. Ik heb ze twee keuzes gegeven; of weer een nieuwe MacBook (die ze vantevoren testen) of mijn geld terug. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Quote van de MB specs:
8x slot-loading SuperDrive
(DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Maximum write: 8x DVD-R, DVD+R; 4x DVD-R DL (double layer), DVD+R DL (double layer), DVD-RW, DVD+RW; 24x CD-R; 10x CD-RW
Dan zijn de snelheden die je haalt wel matig. Ik weet niet of Toast de snelheden goed aangeeft maar ik ken verder geen Mac burn programma wat de realtime brandsnelheid aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik gebruik Burn (staat ook in: Onmisbare tools / software - deel 4) En daar gaat het bij mij wel vrij rap mee...

[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 21-04-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik Disco en vind die superieur aan beide eigenlijk.
Toast is wel wat uitgebreider en gebruik ik incidenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een macbook 13,3" 2,4Ghz 2Gb 160Gb, en wat is het toch een heeeerlijke machine zeg. Ik heb meteen een airport express en een draadloze mighty mouse erbij gekocht. De mighty mouse doet zijn werk subliem, en airport express is echt heeeel erg vet!

Ik heb een super snelle verbinding met de airport express, heel makkelijk te installeren enzo. En ik ben helemaal weg van de "airtunes" functie, harman kardon AVR 147 aangesloten met een dikke set boxen. En het werkt perfect! ik kan gewoon vanaf de huiskamer mijn boxen op mijn slaapkamer (op de zolder, woon bij mijn ouders) aansturen! Echt een apple functie, ik ken zo geen ander merk met een dergelijke functie.

Kortom alleen maar lof over dit apparaat, hij is echt mobiel ik doe zon 5 en half uur op 1 lading. En lekker in mijn bed zonder draad muziek downloaden en via airtunes afspelen met mijn bluetooth muisje, het werkt gewoon allemaal perfect. En snel dat hij is! niet normaal opstarten duurt nooit langer dan 25 sec. afsluiten slechts 5 sec., en als ik bijvoorbeeld safari opstart dan is het BOEM en hij staat op het scherm in minder dan een halve seconde. Dit is mijn eerste apple en ik ben er heel tevreden over, in de toekomst haal ik alleen nog maar apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:34:
Ik heb sinds kort ook een macbook 13,3" 2,4Ghz 2Gb 160Gb, en wat is het toch een heeeerlijke machine zeg. Ik heb meteen een airport express en een draadloze mighty mouse erbij gekocht. De mighty mouse doet zijn werk subliem, en airport express is echt heeeel erg vet!

Ik heb een super snelle verbinding met de airport express, heel makkelijk te installeren enzo. En ik ben helemaal weg van de "airtunes" functie, harman kardon AVR 147 aangesloten met een dikke set boxen. En het werkt perfect! ik kan gewoon vanaf de huiskamer mijn boxen op mijn slaapkamer (op de zolder, woon bij mijn ouders) aansturen! Echt een apple functie, ik ken zo geen ander merk met een dergelijke functie.

Kortom alleen maar lof over dit apparaat, hij is echt mobiel ik doe zon 5 en half uur op 1 lading. En lekker in mijn bed zonder draad muziek downloaden en via airtunes afspelen met mijn bluetooth muisje, het werkt gewoon allemaal perfect. En snel dat hij is! niet normaal opstarten duurt nooit langer dan 25 sec. afsluiten slechts 5 sec., en als ik bijvoorbeeld safari opstart dan is het BOEM en hij staat op het scherm in minder dan een halve seconde. Dit is mijn eerste apple en ik ben er heel tevreden over, in de toekomst haal ik alleen nog maar apple!
Precies, het is gewoon top spul.
Je hoeft ook nergens anders meer naar te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Laatst online: 09-09 21:40

Die Airport Express is toch gewoon een draadloze router of niet? Ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een MacBook zal aanschaffen :P

Edit: oooo met een audio-out uitgang! Dat is mooi! O+

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

Das mooi, want ik ga donderdagavond precies dezelfde halen (de Macbook dan)!!
Edit: alleen met 4gb trouwens.

Lang over getwijfeld maar ik ga dan ook de overstap maken naar Apple!

Misschien neem ik wel gelijk die airport express erbij, lijkt me ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker aan te raden Maste__R, er is niets fijner dan een notebook die je lekker kunt verplaatsen enzo. Dus niet al die kabels aan de zijkant erin zoals het groene audio kabeltje, usb poort voor een muis etc.
De powerconnector daarentegen maakt helemaal niets uit, deze zit gewoon vast door magnetisme. Heel makkelijk aan te sluiten en los te koppelen.

EDIT: Tevens maakt de airport express gebruik van het 802.11N protocol. Hierdoor is een draadloze snelheid van 130Mbps haalbaar! De meeste huishoudens maken gebruik van een 100Mbps netwerk, hierdoor kun je dus zonder kabel evensnel bestanden van en naar andere computers verplaatsen. Dit in tegen stelling tot de verouderde (maar nog steeds meest gangbare) 802.11G welke maar 54Mbps is.

EDIT2: Om het verhaal in EDIT 1 af te maken moet er wel worden uitgegaan dat de snelheden 54Mbps of 130Mbps zijn geen doorvoersnelheden maar de ruwe snelheden van het radiokanaal. De radioverbinding is half-duplex (de stations kunnen alleen om-en-om zenden, niet tegelijkertijd) en er gaat tijd verloren bij het omschakelen van richting. Maar er zit dus nogsteeds een wezelijk verschil tussen de 2 protocollen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:09
Vandaag toch iets raars.... VLC player heeft me hele systeem verneukt. Rare is dat dit zelfde euvel ook op me andere mac gebeurde. Syslogd gebruikte telkens 1 core volledig voor het wegschrijven een een fout in VLC. Na deleten van VLC was het probleem ook weg, maar helaas voor me andere mac. Deze boot dus nu niet meer. Alle bestanden netjes gebacktupt en een paar lekker laten testen. Alles was goed, maar booten :(.

Is dit een virus ofzo? Toch wel raar dat het op me beide macbooks verscheen. Allebei draaien leopard en 2 verschillende versies van VLC.

Syslog:
[0x0-0x1e01e].org.videolan.vlc[203]: libdvdread: Can't seek to block {nummertje}

Dit begon direct na een boot. Terwijl vlc niet eens gebruikt werd,

[ Voor 19% gewijzigd door rhodium op 23-04-2008 23:15 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.