“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Wat zijn nu handige sites voor overstappers? |
|
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Hoe zet je mail in een .pst bestand van Outlook over in Mail op je Mac? |
Als verstokt gebruiker van Windows en Outlook heb je vast enorme mailarchieven op je computer staan. Die .pst-files zijn niet zo heel eenvoudig over te zetten, lijkt het. Het overzetten van mail uit Outlook naar de Mac kan via een aantal programmaatjes, zoals O2M (waar je een klein bedrag voor moet betalen). Je kunt het ook gratis doen. Wat heb je dan nodig: - Een computer waarop je Windows kunt draaien - Het mailprogramma Thunderbird op je Windows computer (gratis te downloaden) - Een extra uitbreiding SmartSave van Thunderbird (ook gratis te downloaden) - Het mailprogramma Entourage op je Mac (is een onderdeel van Office voor de Mac, dat je als verstokt Windows gebruiker waarschijnlijk wel zult aanschaffen, omdat het ook Word, Powerpoint en Excel bevat) Met deze benodigdheden kun je grote .pst bestanden en je completen inbox overzetten naar Entourage of Mail op je Mac. Het overzetten van een .pst-file werkt als volgt: 1. Installeer Thunderbird en de uitbreiding Smartsave op je Windows-computer. Start Thunderbird op en geef aan dat je alles uit Outlook wil kopieren. 2. Geef in Thunderbird per directory aan dat je deze wilt exporteren. Bij mij gebeurde hier iets vreemds. Als ik dit via de menubalk aangaf, gebeurde er niks. Maar als ik de directory selecteerde en met m'n rechtermuisknop klikte, dan kon ik kiezen voor 'exporteren' (de exacte omschrijving onder de knop was ietsje anders) en kon ik die directory exporteren. Let op: je kunt ook subdirectories mee exporteren, maar zorg ervoor dat die directories niet al te groot worden. Dan worden er fouten gemaakt bij het exporteren en komen niet alle mails mee. Ik heb directories tot zo'n 200 mails foutloos kunnen exporteren, boven de 1.000 mails ging het echter mis. Je ziet nu een lange lijst met directories, alle mails zijn nu in directories geplaatst en elke mail wordt opgeslagen in een apart .eml bestandje. 2. Verplaats de totale lijst met alle subdirectories waarin de mails staan naar je Mac, bijvoorbeeld via een harddisk, een netwerkverbinding, ofzo. 3. Open de lijst met bestanden op je Mac via Finder en open tegelijkertijd Entourage. Zet beide programma's zo dat je de schermen naast elkaar in beeld hebt. 4. Maak in Entourage per directory een map aan. Dat is even wat werk als je veel subdirectories hebt, maar daarna gaat het snel. 5. Selecteer in Finder alle mails uit een directory en sleep ze over naar de betreffende map in Entourage. Je hoeft de extensie .eml van de bestanden NIET te wijzigen, Entourage kan de .eml bestanden gewoon aan. 6. Klaar! Je mailarchief is nu in Entourage beschikbaar. 7. Eventueel kun je nu je mail vanuit Entourage nog heel eenvoudig overzetten naar Mail, dat kun je gewoon in Mail aangeven en alles komt in een keer prima over. Het is even wat werk, maar je hoeft hiervoor dus geen extra software aan te schaffen, zoals O2M. Misschien zijn er mensen die een betere/snellere manier hebben gevonden. Dan hoor ik dat graag (heb zelf nog wat grote .pst-files die ik nog niet heb geimporteerd). Ik kon zelf op internet echter niet veel vinden en dit was het beste wat ik na een avondje google heb gevonden. |
Verwijderd
Overzetten van Outlook agenda en adresboek naar Mail en iCal |
Een tip om je agenda en adresboek uit Outlook snel en eenvoudig over te zetten op je Mac: maak een gratis account aan op Plaxo.com en log in vanaf je oude Windows-computer. Je kunt nu een tooltje downloaden waarmee je je agenda en al je contactpersonen eenvoudig synchroniseert met Plaxo (of eenmalig inleest). Vervolgens log je vanaf je Mac in op hetzelfde account bij Plaxo en stel je ook een Sync-relatie naar je Mac in. Even laten draaien van de Sync en voila... al je contactpersonen en je hele agenda uit Outlook zijn overgezet op je Mac. Simpel! Tijdens het overzetten van je adresboek wordt je gevraagd of je je contactpersonen wilt importeren, maak je niet ongerust: je contactpersonen krijgen hierdoor GEEN uitnodigingen van Plaxo. Dat kun je wel instellen, maar komt pas later en dit kun je ook gewoon weigeren. Je kunt Plaxo zo instellen dat er geregeld wordt gesynchroniseerd. Bovendien kun je syncen naar meerdere computers/Macs tegelijk. Je agenda en contactpersonen zijn op deze manier altijd online beschikbaar, daar hoef je geen .Mac account meer voor te nemen. Ook leuk van Plaxo is dat je je agenda kunt openstellen voor bepaalde contacten, zodat zij kunnen zien hoe het zit met je beschikbaarheid. Helaas werkt het syncen van je Mac met Plaxo nog niet voor je takenlijst in Outlook. Die kun je wel uploaden naar Plaxo, maar ze ondersteunen het syncen met de Mac nog niet, wellicht dat dit in de toekomst nog gaat komen. |
Dit topic is gesloten.