[Feedback] Policy en FAQs

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:58

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Zoals je misschien gemerkt hebt is er het één en ander veranderd in Apple Talk: om ook helemaal te conformeren aan web 2.0 standaarden draaien we op dit moment proef met een "architecture of participation", waarbij we gebruik maken van de Wisdom Of Crowds: user contributed FAQ's!

Hierbij hoort natuurlijk een nieuwe policy, maar vooral een hele sloot aan nieuwe FAQ's, waar jij aan mee kunt schrijven.

Op dit moment staan er als proef een tweetal FAQ's: FAQ: MacBook Pro en FAQ: MacBook, waarin iedereen rechten heeft om te posten.

Natuurlijk willen we graag weten wat jullie van deze nieuwe policy en het nieuwe systeem van FAQ's vinden. Wat kan er beter? Zeg het ons hier!

[ Voor 12% gewijzigd door dawuss op 14-06-2007 09:55 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 10:21
Niets aan toe te voegen. Duidelijk ;)

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 16:15

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Goed initiatief, geeft wat meer waarde aan GoT als community ;)

Hoe zit dat met fouten in posts van andere users in zo'n FAQ trouwens? Neem aan dat je niet discussie gaat voeren in zo'n FAQ zelf. leon1e in "FAQ: MacBook" hier bijvoorbeeld:
Let op! Uit de licentievoorwaarden: dit is bèta software, de licentie verloopt op 30 september 2007 of bij de eerstvolgende commerciële release van de Apple Software (Leopard), welke eerder komt.
Da's niet waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:46
De vraag die bij mij als eerste opkomt
-> is dit wel een functie die een forum moet hebben.

Naar mijn mening is dit wel iets voor got, mar niet in het huidige forum.

Toch is het een erg god idee.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:47

Nitai

Live the life you love.

Leuk idee :) Neemt wat werk uit handen voor modjes...heheh

Ik denk dat je dan zaken heel makkelijk terug kunt vinden zoals ik vaak kon terug vinden in de geweldige FAQs van WOS.

[ Voor 51% gewijzigd door Nitai op 14-06-2007 11:49 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
Misschien goed idee voor zo'n FAQ topic is voor mensen die willen switche.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik vind het wel een goed idee. Heb ook al m'n eerste post gemaakt in het Macbook Pro topic, hoop dat die zo de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
R4NCOR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:56:
Hoe zit dat met fouten in posts van andere users in zo'n FAQ trouwens? Neem aan dat je niet discussie gaat voeren in zo'n FAQ zelf.
Dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Natuurlijk hebben we altijd Schop een Modje, maar het zou bijvoorbeeld ook in een TopicReport of PM kunnen, al maakt dat discussie wat lastiger. Hier hebben we nog niet echt over nagedacht :)
mr.inno schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:07:
Naar mijn mening is dit wel iets voor got, mar niet in het huidige forum.
Het zal inderdaad nooit zo goed werken als een wiki. Misschien ooit wel een leuke nieuwe feature voor React :)
Nitai schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:
Leuk idee :) Neemt wat werk uit handen voor modjes...heheh
Tuurlijk, het is algemeen bekend dat wij luie donders zijn :P Maar serieus: een FAQ onderhouden in je eentje is een behoorlijk werk, terwijl de userbase die de vragen stelt dat ook prima kan (en nu dus ook mag!)
RobbertC schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:56:
Ik vind het wel een goed idee. Heb ook al m'n eerste post gemaakt in het Macbook Pro topic, hoop dat die zo de bedoeling is?
Is inderdaad een veelgestelde vraag, ziet er goed uit :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Dit is echt wel een geniaal systeem. Hoop dat het in de andere fora ook wordt toegepast.

Dit zal alleen maar leiden tot betere en uitgebreidere faq's. Want dat in je eentje moeten doen lijkt mij inderdaad onbegonnen werk. En alles in de startpost, of elke vraag in een andere post, wat maakt het uit. Via de index kan je toch gemakkelijk overal naar toe.

Vraagje: wordt de index in de startpost automatisch aangepast als er een extra faq bijkomt? Of vergt dat nog steeds manueel werk van jullie uit? In het eerste geval zitten jullie op rozen :) Enkel nog nalezen en laten staan of trashen. Ideaal dit

edit: blijkbaar niet als ik in de osx faq kijk. Jammer, dit zou nog wel geautomatiseerd mogen gebeuren. Nu is het telkens nodig dat een mod de startpost edit met de nieuwe entries van nieuwe faqs.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 14-06-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Goed initiatief! Alleen jammer van die lelijke zwarte borders om de FAQ-tabellen, past imho totaal niet op dit mooie forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed idee dit!

Wel jammer dat nu al vrij algemene FAQ's bij een specifiek product geplaatst wordt, zoals "Kan dat opstartgeluid ook zachter" bij de Macbook FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Cubix schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:38:
Goed idee dit!

Wel jammer dat nu al vrij algemene FAQ's bij een specifiek product geplaatst wordt, zoals "Kan dat opstartgeluid ook zachter" bij de Macbook FAQ.
Dan is het aan de gebruiker om ook even de faqs te doorlopen van een paar heel gelijkwaardige producten. Daar is nog niemand van gestorven. Beetje zoeken zal je altijd wel hebben.

Bvb, je weet gewoon dat een mac mini en een macbook in feite dezelfde apparaten zijn. Dus je kan je informatie een beetje bij beide halen (behalve natuurlijk over specifieke macbook hardware, but you get the point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Voor de MacBook Pro FAQ : Misschien handig om het verschil tussen een CD en een C2D uit te leggen, zeker nu details met betrekking tot Leopard bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:02:
edit: blijkbaar niet als ik in de osx faq kijk. Jammer, dit zou nog wel geautomatiseerd mogen gebeuren. Nu is het telkens nodig dat een mod de startpost edit met de nieuwe entries van nieuwe faqs.
Klopt, dat werkt (nog) niet zo. Het zou in principe wel mogelijk moeten zijn met JavaScript, want de posts hebben, zo lang ze netjes volgens de template worden gemaakt, een erg herkenbare XPATH signatuur :) Als iemand daar heel handig mee is, wordt hulp natuurlijk altijd gewaardeerd.
Anoniem: 10445 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:00:
Voor de MacBook Pro FAQ : Misschien handig om het verschil tussen een CD en een C2D uit te leggen, zeker nu details met betrekking tot Leopard bekend zijn.
Dat is inderdaad iets waar veel vragen over kunnen komen. Gelukkig mag iedereen dat nu toevoegen O-)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Wat een titel voor drie simpele faqs! Verder goed initiatief, maar het had wel met wat minder poeha aangekondigd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om te beginnen en te kijken of het werkt zijn er drie FAQ's gemaakt, maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Als je een goed idee hebt voor een nieuwe FAQ, mag je dat natuurlijk hier melden, of contact met ons opnemen via DM/Mail/IRC/ICQ/MSN.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Anoniem: 143246 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
Wat een titel voor drie simpele faqs! Verder goed initiatief, maar het had wel met wat minder poeha aangekondigd mogen worden.
Wij hebben duidelijk een verschillend gevoel voor humor :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

[b][message=28225385,noline]dawuss schreef op donderdag 14 juni 2007 @

[...]

Dat is inderdaad iets waar veel vragen over kunnen komen. Gelukkig mag iedereen dat nu toevoegen O-)
Done. Added bij Mac Book Pro, maar gaat eigenlijk op voor alle macs, denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Eigenlijk moet er dus nog een FAQ bij... een voor de algemene dingen die niet gebonden zijn aan bepaalde apple modellen. Daar kunnen dan dingen als de core duo en randapparatuur (is toch allemaal USB tegenwoordig) enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
Daedalus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:47:
Om te beginnen en te kijken of het werkt zijn er drie FAQ's gemaakt, maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Als je een goed idee hebt voor een nieuwe FAQ, mag je dat natuurlijk hier melden, of contact met ons opnemen via DM/Mail/IRC/ICQ/MSN.
Zo als een FAQ lijst voor mensen die willen gaan switche.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
mr.inno schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:11:
[...]

Zo als een FAQ lijst voor mensen die willen gaan switche.
Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk namelijk dat vrijwel alle "frequentlyl asked questions" belangrijk zijn voor een switcher.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

stukje switchers toevoegen! al die onnodige vragen waardoor je de antwoorden niet meer ziet die je nodig hebt kun je er zo tussenuit vissen!

en misschien onderverdelen in catagorieen? hardware(geheugen, geluidskaarten videokaarten) software(programma's die gewoon goed werken en handig zijn) , systeem (macbook, MBP, iMac, Mac Mini)

tot nu toe zeer goed idee, maar wanneer krijgt gathering.tweakers die mooie layout van tweakers.net???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
dawuss schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Hoe zie je dat precies voor je? Ik denk namelijk dat vrijwel alle "frequentlyl asked questions" belangrijk zijn voor een switcher.
Nou, switchers stellen bijna altijd vragen over programma's en instellingen. Dingen die ze altijd al deden op windows en nu op mac willen doen..
In de faq voor switchers kun je dan dingen aan halen als.
  • msn
  • file shares
  • printers
  • 2 knopige muis
  • veel gemaakte fouten
  • top 10 tips
Dat zijn de eerste paar dingen die in mij opkomen. Ik denk dat het kijken naar de topics die wannabe switchers starten een verdere indruk geeft over wat er in zo'n faq kan staan

[ Voor 3% gewijzigd door mr.inno op 15-06-2007 17:07 ]

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

mr.inno schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:06:
[...]

Nou, switchers stellen bijna altijd vragen over programma's en instellingen. Dingen die ze altijd al deden op windows en nu op mac willen doen..
In de faq voor switchers kun je dan dingen aan halen als.
  • msn
  • file shares
  • printers
  • 2 knopige muis
  • veel gemaakte fouten
  • top 10 tips
Dat zijn de eerste paar dingen die in mij opkomen. Ik denk dat het kijken naar de topics die wannabe switchers starten een verdere indruk geeft over wat er in zo'n faq kan staan
Het belangrijkste voor een switcher is de vraag of er een vervanger is voor "Applicatie X" en zo ja, wat dit dan is + in hoeverre het "Applicatie X" ook echt vervangt.

Daar zou een apparte switch-faq voor gemaakt kunnen worden. Oppassen dat het niet teveel op dat handige software topic gaat lijken, maar ik denk dat er wel wat mee te doen valt.
Pagina: 1