Het basismodel had een 2ghz SR processor, dit is nu een 2,1ghz Penryn. De cache is verlaagd omdat dit het stroomverbruik terugdringt en zorgt voor iets minder prestaties, dit vang je nu op door de hogere snelheid. Zeker vanwege de nieuwe SSE4 ondersteuning verwacht ik dat in de toekomst je meer zal hebben aan de Penryn dan de SR. Bijkomend voordeel is dat de Penryn wat langer zonder stopcontact zou moeten kunnen.quote:Fruitsnote schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ik ben er geloof ik al uit dat die nieuwere de goedkopere is (want die staat zelf ook voor die prijs op de Apple site en andere sites) dus met 2,1 Ghz proc. en alleen dvd lezer er in hebben gestopt..
Maar ik vind het raar dat ze de cache hebben verlaagd en van 2,2 naar 2,1 ghz zijn gegaan. (Of is de proc. de Santa Rosa versie? -wat het ook zegt-)
Vreemd?
[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicBerichten: 177
Reg. datum: 10 oktober 2005
Reg. datum: 10 oktober 2005
Heeft iemand deze harde schijf: pricewatch: Western Digital Scorpio WD3200BEVT in gebruik icm een MacBook? Werkt dat goed?
Reg. datum: 28 oktober 2007
Zo juist paar uurtjes geleden me eigen macbook besteld via me werk, nieuwste model met de 2.4ghz penryn en de 2 gig dr in 
Reg. datum: 03 november 2007
@Boris Jeltsin:
daar is een apart topic voor geloof ik, lees die eens na? Wellicht dat daar ervaringen in staan
EDIT:
gefeliciteerd ray, ik ben van plan net zo'n configuratie te bestellen binnen nu en een maand
daar is een apart topic voor geloof ik, lees die eens na? Wellicht dat daar ervaringen in staan
EDIT:
gefeliciteerd ray, ik ben van plan net zo'n configuratie te bestellen binnen nu en een maand
_Diesel_ wijzigde dit bericht 03-03-2008 19:54 (39%)
To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.
sinds een tijdje heb ik een toch heel raar probleem. als ik mijn accu volledig heb opgeladen blijft hij na het afkoppelen toch op 100% staan totdat hij de melding geeft dat hij bijna leeg is. soms doet hij het wel en soms niet, heel apart maar het is best wel irriterend. het lampje op de accu zelf geeft dezelfde informatie als de percentages in de informatiebalk. wie weet wat het probleem is en hoe het op te lossen is? bvd.
tom
tom
Ackten
Ze zijn niet van 2,2 naar 2,1 ghz gegaan. Het model wat voorheen 1,8 ghz had (die witte zonder DVD-brander) heeft nu 2,1 ghz en de modellen die 2,2 ghz hadden (de witte en de zwarte met DVD-brander) hebben nu 2,4 ghz.quote:Fruitsnote schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:56:
[...]
Ik ben er geloof ik al uit dat die nieuwere de goedkopere is (want die staat zelf ook voor die prijs op de Apple site en andere sites) dus met 2,1 Ghz proc. en alleen dvd lezer er in hebben gestopt..
Maar ik vind het raar dat ze de cache hebben verlaagd en van 2,2 naar 2,1 ghz zijn gegaan. (Of is de proc. de Santa Rosa versie? -wat het ook zegt-)
Vreemd?
Wanneer je dus een nieuw model met 2,1 ghz vergelijkt met een "oud" model met 2,2 ghz dan vergelijk je het huidige instapmodel (zonder DVD-brander) met het model boven het instapmodel van de oude serie (met DVD-brander). Beide modellen zijn nu voor een vergelijkbaar bedrag te koop, dit komt doordat het "oude" model flink afgeprijst is.
PS: heeft Apple eigenlijk ook een naam voor de verschillende versies van de MacBook? Dan bedoel ik dus een naam voor de drie varianten van de MacBook (twee witte en één zwarte) die er te koop zijn. Dat praat een stuk makkelijker in bovenstaande kwestie.
argro wijzigde dit bericht 03-03-2008 20:27 (11%)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Correctie: Het vorige instap model had een 2.0Ghz core 2 duo met 4Mb cachequote:argro schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:25:
[...]
Ze zijn niet van 2,2 naar 2,1 ghz gegaan. Het model wat voorheen 1,8 ghz had (die witte zonder DVD-brander) heeft nu 2,1 ghz en de modellen die 2,2 ghz hadden (de witte en de zwarte met DVD-brander) hebben nu 2,4 ghz.
Wanneer je dus een nieuw model met 2,1 ghz vergelijkt met een "oud" model met 2,2 ghz dan vergelijk je het huidige instapmodel (zonder DVD-brander) met het model boven het instapmodel van de oude serie (met DVD-brander). Beide modellen zijn nu voor een vergelijkbaar bedrag te koop, dit komt doordat het "oude" model flink afgeprijst is.
PS: heeft Apple eigenlijk ook een naam voor de verschillende versies van de MacBook? Dan bedoel ik dus een naam voor de drie varianten van de MacBook (twee witte en één zwarte) die er te koop zijn. Dat praat een stuk makkelijker in bovenstaande kwestie.
To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.
Ah handig die informatie.
Doe ik er dan goed aan om het nieuwe instapmodel te nemen, of de oude middenmoot (uit 200?)? Branden kan ik wel op m'n Windhoos (en brand toch haast geen dvdtjes).
Edit: Oh 2007, zie 't al. Maar dan nog.. Wat voor verschil in snelheid zit er in de oude 2,2 ghz en de nieuwe generatie 2,1 ghz?
Doe ik er dan goed aan om het nieuwe instapmodel te nemen, of de oude middenmoot (uit 200?)? Branden kan ik wel op m'n Windhoos (en brand toch haast geen dvdtjes).
Edit: Oh 2007, zie 't al. Maar dan nog.. Wat voor verschil in snelheid zit er in de oude 2,2 ghz en de nieuwe generatie 2,1 ghz?
Fruitsnote wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:25 (31%)
hand·te·ke·ning (de) - eigenhandige ondertekening
Reg. datum: 21 juli 2006
Reg. datum: 21 juli 2006
Dat ligt aan je budget, en wat je wilt. Nu heb je voor 999,= de allernieuwste instap MB. Bij A-MAC staan de vorige generatie macbooks al met korting, de instap kost daar 899,= .quote:Fruitsnote schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:22:
Ah handig die informatie.
Ik zou lekker voor die nieuwe gaan als je toch geen dvd's brandt op je mb.
In het engels kun je het hier lezen : everymac
Het komt er in het kort op neer dat aan de buitenkant niet veel veranderd is, maar die nieuwe Penryn processor zuiniger is en nog een aantal voordelen, lees ze
basicbeat wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:47 (14%)
Mijn voorkeur gaat dan denk ik uit naar de nieuwere.
- Toch 50 euro goedkoper (kan ik uitbesteden aan 2x 1 gig ram)
- Het niet kunnen dvd branden vind ik geen punt (afspelen is voldoende)
Ik heb nu AMDx2 2,2ghz - 2gig ram, en de mac met 2,1 ghz (wauw wat een verschil) is dan toch al een stuk sneller (en stabieler etc etc).
?
Het verschil in cachegeheugen, zal dat duidelijk merkbaar zijn?
edit: Oh bedankt voor het editten, met je mening
- Toch 50 euro goedkoper (kan ik uitbesteden aan 2x 1 gig ram)
- Het niet kunnen dvd branden vind ik geen punt (afspelen is voldoende)
Ik heb nu AMDx2 2,2ghz - 2gig ram, en de mac met 2,1 ghz (wauw wat een verschil) is dan toch al een stuk sneller (en stabieler etc etc).
Het verschil in cachegeheugen, zal dat duidelijk merkbaar zijn?
edit: Oh bedankt voor het editten, met je mening
Fruitsnote wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:59 (16%)
hand·te·ke·ning (de) - eigenhandige ondertekening
Dank je, ja het lange wachten is begonnen nu, nieuwe model macbooks was nog niet op voorraad op ons hoofdkantoor moet waarschijnlijk tot volgende week dinsdag of vrijdag wachten maar goed dat is een ander topicquote:_Diesel_ schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:51:
Hoe oud is je MacBook? Hoe warm worden de componenten gemiddeld? Bij de eerste generatie MacBooks was het 'onverwachts uitvallen' een bekend probleem dat ook onder garantie gerepareerd werd.quote:Thooijs schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:38:
Ik heb een raar probleem met mijn MacBook. Sinds een paar dagen gaat hij zomaar uit als ik er niets mee doe (typen, muizen).
Morgen even langs HTR.
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"
Reg. datum: 12 maart 2007
Dag allemaal. Ik heb sinds anderhalf jaar een MacBook en ik ben er op zich tevreden over, maar volgens mij heeft ie wel alle kuren die al eerder voorbij gekomen zijn.
Ik vroeg me af of ik ondanks alles niet toch nog aanspraak zou kunnen maken op garantie ook al is deze nu wel afgelopen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een aardige kluit geld neerlegt voor een product en het dan niet goed functioneert. Voor zover ik me kan herinneren mag je van een product verwachten dat deze voldoet aan redelijke eisen bij normaal gebruik (en zeker voor zo'n duur product).
De problemen bij mij bestaan uit:
* Knipperend beeld als ik de brightness maximaal zet.
* Afbrokkelende topcasing die nu steeds verder uit begint te scheuren.
* Verkleurende topcasing (OK, dit zal waarschijnlijk altijd gebeuren en is niet zozeer de fout van Apple, misschien wel, wie zal het zeggen).
* Harde schijf uit de serie die in de risico groep zou vallen van Seagate, het model dat spontaan zou kunnen crashen. Is nog niet gebeurd in die anderhalf jaar tijd overigens. Nu moet ik zeggen dat dit laatste Apple niet persoonlijk aan te rekenen valt, aangezien Seagate helaas gewoon een zeer matige serie schijven geproduceerd heeft.
Het ergste vind ik nog wel dat de topcasing van het ding aan het afbrokkelen is, die andere problemen zijn nog enigszins de kop in te drukken.
Ben ik nou de enige die het echt niet gaaf vind dat Apple voor zoveel duiten een matige constructie levert? Ik ben verder zeer tevreden over het OS (werk er al tijden erg graag mee) en de hardware (op de HD na dan toch).
Sorry als dit eigenlijk in een eigen topic thuishoort. Ik moet zeggen dat ik dergelijke overwegingen (wanneer wel, wanneer niet) op veel fora erg vaag vindt. Op andere fora krijg ik nog wel eens te horen dat het juist geen nieuw topic waard is maar je wordt dan doorverwezen naar een ander topic met dezelfde discussie
Ik vroeg me af of ik ondanks alles niet toch nog aanspraak zou kunnen maken op garantie ook al is deze nu wel afgelopen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een aardige kluit geld neerlegt voor een product en het dan niet goed functioneert. Voor zover ik me kan herinneren mag je van een product verwachten dat deze voldoet aan redelijke eisen bij normaal gebruik (en zeker voor zo'n duur product).
De problemen bij mij bestaan uit:
* Knipperend beeld als ik de brightness maximaal zet.
* Afbrokkelende topcasing die nu steeds verder uit begint te scheuren.
* Verkleurende topcasing (OK, dit zal waarschijnlijk altijd gebeuren en is niet zozeer de fout van Apple, misschien wel, wie zal het zeggen).
* Harde schijf uit de serie die in de risico groep zou vallen van Seagate, het model dat spontaan zou kunnen crashen. Is nog niet gebeurd in die anderhalf jaar tijd overigens. Nu moet ik zeggen dat dit laatste Apple niet persoonlijk aan te rekenen valt, aangezien Seagate helaas gewoon een zeer matige serie schijven geproduceerd heeft.
Het ergste vind ik nog wel dat de topcasing van het ding aan het afbrokkelen is, die andere problemen zijn nog enigszins de kop in te drukken.
Ben ik nou de enige die het echt niet gaaf vind dat Apple voor zoveel duiten een matige constructie levert? Ik ben verder zeer tevreden over het OS (werk er al tijden erg graag mee) en de hardware (op de HD na dan toch).
Sorry als dit eigenlijk in een eigen topic thuishoort. Ik moet zeggen dat ik dergelijke overwegingen (wanneer wel, wanneer niet) op veel fora erg vaag vindt. Op andere fora krijg ik nog wel eens te horen dat het juist geen nieuw topic waard is maar je wordt dan doorverwezen naar een ander topic met dezelfde discussie
Renegade2000 wijzigde dit bericht 04-03-2008 15:58 (9%)
Waarom kom je daar na anderhalf jaar pas mee en niet meteen?
Of begin je nu pas last te krijgen van de problemen die je hebt opgesomt?
Omdat ik dus dacht dat het nog wel mee zou vallen maar de problemen zijn er nog steedsquote:Reef_91 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:14:
Waarom kom je daar na anderhalf jaar pas mee en niet meteen?![]()
topcase kun je na de garantie ook nog laten vervangen, ik zou als ik jou zo hoor gewoon is contact opnemen met de klantenservice. die helpen je vaak vriendelijk ook al heb je geen apple care.
Ackten
Goed punt. Wil ik ook zeker proberen, maar officieel moet je dus apple care hebben en anders brengen ze 50 euro in rekening.quote:tom_aagten schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:18:
topcase kun je na de garantie ook nog laten vervangen, ik zou als ik jou zo hoor gewoon is contact opnemen met de klantenservice. die helpen je vaak vriendelijk ook al heb je geen apple care.
Ik weet niet hoe ik ze zou moeten contacten. Kun je gewoon dat nummer bellen en dan helpen ze je ook al heb je geen applecare?
ja idd gewoon technische service bellen 0900 7777 703 en ze helpen je gewoon als jij ook vriendelijk bent 
Ackten
Ik ben altijd vriendelijk aan de telefoonquote:tom_aagten schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:02:
ja idd gewoon technische service bellen 0900 7777 703 en ze helpen je gewoon als jij ook vriendelijk bent
Anyway. Ik heb nu eerst wat anders geprobeerd, want een collega van me had hetzelfde probleem met zijn MacBook en is ermee naar Zwolle geweest. Daar hebben ze hem kunnen repareren. Ik heb die lui gebeld en ze zeiden "Geen probleem. We vervangen het gewoon en dan moeten we er een aantekening over maken richting Apple". Perfect dus
Binnenkort naar Zwolle dus!
Het scherm en de harde schijf konden ze niet fixen binnen de 'extended garantietermijn', maar dat is op zich niet het allerergste, zolang mijn afbrokkelende casing maar gemaakt wordt! Toch wel netjes van Apple, ondanks dat ik altijd het beeld had dat ze nogal extreem streng waren met garantie dingen.
Groet
Renegade2000 wijzigde dit bericht 04-03-2008 17:11 (13%)
In mei 2007 heb ik een 2Ghz MacBook gekocht.
Nu, 9 maanden later, en 300 Battery Cicles later, is mijn battery dood.
coconut zegt zet bij alle waarden -1, alleen het rare is, dat de check-lampjes onder mijn accu aangeven dat hij vol is...
zodra ik de voeding van me laptop haal, is mijn accu dood.
Ik ga zo maar even bellen met MacInside (Apeldoorn) om te praten over de garantie.
Ik hoorde een verhaal dat in NL de minimale garantie voor een product 2 jaar is. Klopt dit?
coconut zegt zet bij alle waarden -1, alleen het rare is, dat de check-lampjes onder mijn accu aangeven dat hij vol is...
Ik ga zo maar even bellen met MacInside (Apeldoorn) om te praten over de garantie.
Ik hoorde een verhaal dat in NL de minimale garantie voor een product 2 jaar is. Klopt dit?
www.everythingisspiritual.com
Euh, mei 2007 is nog geen jaar geleden, dus ik weet niet wat dat uitmaakt?quote:whitehouse schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb net gebeld. Kan gewoon gratisj een nieuwe accu komen halen.
www.everythingisspiritual.com
Dat zit iets anders. Er is een Europese richtlijn die 2 jaar aangeeft alleen heeft NL een ander systeem. Daar heb je zolang garantie als je mag verwachten dat een apparaat werkt (conformiteit oid). Dus als je een wasmachine koopt en je mag redelijkerwijs verwachten dat die 5 jaar zonder problemen moet kunnen werken dan mag je dat ook claimen als de wasmachine van jou zomaar stuk gaat.quote:whitehouse schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
In mei 2007 heb ik een 2Ghz MacBook gekocht.
Het zelfe geldt voor de Macbook.
ze dachten ook dat mijn accu dood was en kreeg een nieuwe mee, nu kom ik thuis en laadt hij nog niet goed op met een nieuwe accu. hij blijft op 0% staan, dan koppel ik het netsnoer eraf valt hij uit, doe ik het netsnoer er weer aan staat hij op 8% en laadt hij weer op en valt niet uit na het ontkoppelen. vreemd wie kan mij helpen? is de enige optie die nog open is; het moederbord is stuk?
Ackten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.