Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juni 2000

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:01:
[...]

Aii das balen :P Een dag langer wachten kan een eeuwigheid lijken als je erop zit te wachten :+
We verwachten uiteraard wel volledig verslag van je bevindingen als je hem binnen hebt :+
Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit wordt getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.
Vanmiddag thuis hard aan de slag met wat software installeren en dan heerlijk aan het werk en WoW op de bank. Wel zo gezellig voor de vriendin.

Waar blijft de zomer nou?

quote:
nadd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:
[...]

Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit word getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.
Vanmiddag thuis hard aan de slag met wat software installeren en dan heerlijk aan het werk en WoW op de bank. Wel zo gezellig voor de vriendin.
De eerste reply gesubmit door een Penryn Macbook op GoT _O_ (waarschijnlijk)
:+

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

Haha hebben we daar al een Hall of Fame voor?

Maar eerste indrukken zijn heerlijk apparaatje, accuduur kan ik nog niks zinnigs over zeggen, vanuit de doos meer dan 2 uur op gewerkt maar ik neem aan dat ie eerst een paar laadcycles nodig heeft.

Wel tienduizend updates van Mac Office 2004 Student Edition via Surfspot aangeschaft maar dat was te verwachten van een jaar oude CD ;)

S intended
Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
nadd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:19:
[...]

Hehe inderdaad gelukkig vandaag direct laten afleveren op mijn werk. Dus dit wordt getypt op een nieuwe generatie macbook. Eerst indrukken heerlijke machine maar ja mijn vorige was een g3 dual usb dus dat was te verwachten.
lol ja gezellig, lekker samen farmen. anyway, mooie mac heb je gekocht. ik denk dat ik zelf wacht met het aanschaffen van een mb of mbp tot montevina want ik verwacht nogal wat upgrades dan. (inclusief alu macbook)

So give 'em the peace - capice? - let 'em rest in peace.

Tsja om nog langer op mn G3 te werken had ik echt geen zin in, ik was al heel blij verrast met deze update. Dus pas bij de volgende update huilen als er weer allemaal mooie goodies en specs bij zitten.

Reg. datum: 28 februari 2008

Ik wil graag een macbook kopen, maar zit met 1 klein vraagje:

Kan je op de MacBook 2.1 GHz Photoshop, Illustrator en bijv. Itunes makkelijk tegelijk draaien en mee werken.
Of kan ik dan beter de 2.4 GHz versie nemen?

Als ik dit weet kan ik hem vanmiddag nog halen :)

S intended
Reg. datum: 19 januari 2005

ik zou de 2.4 kopen, want hij is iets duurder, en ik weet niet of de processorsnelheid zoveel uitmaakt, maar je moet die 1gb intern sowieso upgraden naar 2 of 4 (als je, zoals je zegt, wilt multitasken) dus koop die middelste. Krijg je tenminste ook nog een dvd brander

So give 'em the peace - capice? - let 'em rest in peace.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Updates updates updates...

En elke keer als ik mijn eerste generatie Macbook open klap ben ik weer dolgelukkig. :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

quote:
Groovegans schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:05:
ik zou de 2.4 kopen, want hij is iets duurder, en ik weet niet of de processorsnelheid zoveel uitmaakt, maar je moet die 1gb intern sowieso upgraden naar 2 of 4 (als je, zoals je zegt, wilt multitasken) dus koop die middelste. Krijg je tenminste ook nog een dvd brander
Ok had ik wel verwacht al :) bedankt

SSBM KING
Reg. datum: 15 maart 2004

Kan iemand mij vertellen of de macbook met een GMA x3100 problemen hebben met het afspelen van 1080p film in het matroska formaat ( mkv x264 ) via een extern scherm met een resolutie van 1920 x 1200.

En hoeveel verschil maakt die penryn update uit? Behalve dat de macbook wat koeler blijft? Ik zie dat de L2 cache van 4 naar 3 MB gegaan is. Maakt dit verschil tussen het switchen tussen programma's?

In Your Face
Reg. datum: 15 juni 2004

Hallo,

gister is het beeldscherm van de macbook van m'n zusje kapot gegaan (zwarte streepjes, daarna overgang naar helder wit, verder niks). Nu heeft ze hem in oktober via de online store gekocht, maar kun je dan gewoon langs een premium reseller (a-mac den bosch, of htr arnhem) en repareren ze hem dan? of wordt daar moeilijk over gedaan omdat het via de online store gekocht is?

Sigh...

quote:
RobbieB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:03:
Hallo,

gister is het beeldscherm van de macbook van m'n zusje kapot gegaan (zwarte streepjes, daarna overgang naar helder wit, verder niks). Nu heeft ze hem in oktober via de online store gekocht, maar kun je dan gewoon langs een premium reseller (a-mac den bosch, of htr arnhem) en repareren ze hem dan? of wordt daar moeilijk over gedaan omdat het via de online store gekocht is?
Naar mijn weten moeten ze 'm gewoon repareren, althans dat is mij wel gebeurd bij HTR in Veenendaal. Maar ik zou van te voren even bellen dan weet je het zeker.

Ik wilde 'm eerste naar HTR in Arnhem brengen maar dat ging mij geld kosten (niet veel maar toch) omdat ze de macbook naar Veenendaal moesten brengen (daar zit de repairafdeling schijnbaar). Toevallig was ik een keer in de buurt en heb ik hem daar langs gebracht. Moet zeggen dat ik daar goed geholpen ben.

Heb eerst nog gebeld met de Apple online winkel ze zeiden dat ze hem konden ophalen, toen ik vroeg wanneer ik 'm krijg terug zou krijgen en of dat niet sneller kon raadde ze mij aan om een Reseller te bellen.

Macbook Wit C2D 2.0Ghz, 2GB RAM, SuperDrive, 320GB 5400 rpm

Nou ik heb dus net een macbook gekocht.
Allemaal leuk en aardig maar de batterij laad niet op.
Moet je nog wat doen ofzo?
Lampje staat op groen, dat betekend dat de batterij vol is of niet is geinstalleerd. Ik weet dat de batterij niet vol is omdat de macbook niet opstart zonder stroom.

(even tussendoor is het normaal dat je de aan knop een seconde of 2/3 moet indrukken eer die aan gaat?)

<deze ruimte is te huur>
Reg. datum: 17 oktober 2001

quote:
eighty5 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:04:
Nou ik heb dus net een macbook gekocht.
Allemaal leuk en aardig maar de batterij laad niet op.
Moet je nog wat doen ofzo?
Lampje staat op groen, dat betekend dat de batterij vol is of niet is geinstalleerd. Ik weet dat de batterij niet vol is omdat de macbook niet opstart zonder stroom.

(even tussendoor is het normaal dat je de aan knop een seconde of 2/3 moet indrukken eer die aan gaat?)
Af-fabriek hoort de batterij ongeveer 40% vol te zijn. Het kan wel zijn dat in het begin het even duurt voordat het opladen begint... Als 'ie na een paar uur aan de stroom gehangen te hebben nog niet oplaadt zou ik apple of je lokale apple winkel even opbellen...

Bezoek ook eens qixis.com!.

Reg. datum: 14 augustus 2006

Een vraagje.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn Macbook dichtklap de internetverbinding niet automatisch verbreekt?

jeej
Reg. datum: 14 december 2005

quote:
Kramsunnie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:42:
Een vraagje.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn Macbook dichtklap de internetverbinding niet automatisch verbreekt?
ja en als mijn scherm op zwart gaat dan verbreekt mijn inet ook.

hoi jongens

Reg. datum: 28 augustus 2003

In Tiger was daar het programmaatje InsomniaX voor, ik weet alleen niet of die in Leopard ook werkt. Als je alleen het scherm op zwart wil hebben, dan kan je (Leopard-only) ook op ctrl+shift+eject drukken. :)

Reg. datum: 27 september 2007

Mijn macbook toetsenbord casing maakt echt erge krassen als ik eens vergeet om mijn horloge af te doen.
Toch jammer dat dit gebeurd, maar je kan niet alles hebben, maarja bij mijn oude acer (kots :P ) had ik hier totaal geen last van.

Baal er een beetje van eigenlijk :(

En wat gebruiken jullie om je behuizing schoon te maken?
Ik gebruik een microvezel doek (nattig) en droogmaken met washandje.

PSN ID : brouwmeester

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
ps3player schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:11:
Mijn macbook toetsenbord casing maakt echt erge krassen als ik eens vergeet om mijn horloge af te doen.
Toch jammer dat dit gebeurd, maar je kan niet alles hebben, maarja bij mijn oude acer (kots :P ) had ik hier totaal geen last van.

Baal er een beetje van eigenlijk :(

En wat gebruiken jullie om je behuizing schoon te maken?
Ik gebruik een microvezel doek (nattig) en droogmaken met washandje.
Als je er zo van baalt gebruik je toch een skin?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

geen
Reg. datum: 11 oktober 2003

ik wil ook graag een macbookje. Alleen de prijs hé.... En is het niet een beetje overkill omdat ik alleen maar internet, msn, iTunes office en usenet gebruik...?
Ik zie dat ze bij de a-mac nu de MacBook wit 2.16 GHz / Superdrive 999E is..

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Reg. datum: 08 augustus 2004

quote:
Frietsaus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:12:
Als je alleen het scherm op zwart wil hebben, dan kan je (Leopard-only) ook op ctrl+shift+eject drukken. :)
Held! _/-\o_
Ik had een programma en widget gevonden om het scherm op standby te zetten, deze werkte echter niet in Leopard. Maar deze toetsencombinatie werkt wel en is 10x makkelijker! Thanks!

Know Thyself

One step beyond!

quote:
Flipm0de schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:34:
ik wil ook graag een macbookje. Alleen de prijs hé.... En is het niet een beetje overkill omdat ik alleen maar internet, msn, iTunes office en usenet gebruik...?
Ik zie dat ze bij de a-mac nu de MacBook wit 2.16 GHz / Superdrive 999E is..
Tsja, waarom overweeg je überhaupt een Mac?
Reg. datum: 06 december 2007

Ik vind het toch wel een k*t actie van Apple, die nieuwe update.
Heb in november SR MacBook besteld, in december binnen.
kosten toen: bijna ¤1500,- (inc 160 gb+2gig ram+dvi kabel)
kosten nu: ¤1199,-....zelfde config(ex remote en dvi kabel) én betere processor.
Dat betekent dus dat mijn MacBook in amper 3 maanden ¤300,- heeft afgeschreven!
Natuurlijk is het logisch dat wanneer je iets koopt, het alweer verouderd is, maar ik ging uit van een update eens per half jaar, dan vind ik dit dus wel zonde.:(

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
.Robert schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:30:
kosten nu: ¤1199,-....zelfde config(ex remote en dvi kabel) én betere processor.
Natuurlijk is het logisch dat wanneer je iets koopt, het alweer verouderd is, maar ik ging uit van een update eens per half jaar, dan vind ik dit dus wel zonde.:(
Inderdaad, wat een kutstreek dat ze 4 maanden nadat iemand een macbook gekocht heeft zomaar een nieuwere durven te gaan verkopen!

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Me OS X

quote:
.Robert schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:30:
Je hebt maar 1 grote fout gemaakt eigenlijk... Nooit zomaar ergens van uit gaan. :P
Sowieso niet slim om je HDD en RAM te laten uitbreiden in de Macstore. Je had makkelijk 300 euro kunnen uitsparen door het zelf te doen. :)

^^ LOL @ hierboven :+

* Iemand nog suggesties?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: