Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juni 2002

quote:
MarZ_E schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:42:
[...]

Op de vernieuwde (NL) site staat dat ie 19 euro moet gaan kosten, :?
Tja.. omdat ik oude mb besteld had en nieuwe krijg en omdat de remote wel bij de oude zou zitten? Anyway ik kan de service van de apple store wel waarderen :)
zal bij alle orders van vorige week ook wel gedaan worden..

Ik vraag me trouwens af hoe lang de nieuwe mb's meegaan qua batterijduur.. ik vond bij m'n oude mb al dat ik er lekker lang mee kon werken zonder op te laden.

irongangster wijzigde dit bericht 27-02-2008 13:35 (24%)

Reg. datum: 31 oktober 2007

Heb juist gebeld en mag men macbook terugsturen na 8 dagen.
Duurt 5 a 7 dagen en dan nieuwe bestelling doen.
Service van Apple is echt goed..

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?

Het doosje van de iPod is in de loop der jaren heel erg dun geworden. Geen FireWire kabel, geen oplader, geen dock voor de luxe modellen....
Daar staat tegenover dat de iPod nu redelijk in de pas loopt qua prijs. En als bezitter van een iPod Nano 3G mis ik echt de lader niet. De houder zou ik niet gebruiken (want: MacBook), en FireWire is naar mijn mening goed vervangen door USB.

Op het moment dat ze de MacBook goedkoper kunnen maken door minder accessoires toe te voegen (want imo gebeurt), juich ik dat alleen maar toe. Wat mij betreft mogen ze alles behalve de lader en de installatie+documentatie-cd's weglaten. Alles wat ik gebruik koop ik er wel bij.

Krisp wijzigde dit bericht 27-02-2008 15:37 (3%)

Waar blijft de zomer nou?

Bij A-mac staan de Santa Rosa MB's inmiddels tussen de acties :P Voor 899,- de basic SR MB, das dus 150,- goedkoper dan ze twee dagen geleden waren :P

Het mooiste is nog dat ze zelfs nog wat MB's in de aanbieding hebben van de generatie van voor november 2007 _O- Wel grappig die snelle updates :+

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

quote:
Krisp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:36:
[...]

Daar staat tegenover dat de iPod nu redelijk in de pas loopt qua prijs. En als bezitter van een iPod Nano 3G mis ik echt de lader niet. De houder zou ik niet gebruiken (want: MacBook), en FireWire is naar mijn mening goed vervangen door USB.
De lader miste ik juist wel, aangezien het laden van je Ipod via het stopcontact nog altijd beter is voor de accu dan via de usb poort ;)

Ben wel blij met de update van de macbook, ben van plan dr 1 aan te gaan schaffen binnekort en iedere zei eerst van er komt geen update etc en nou toch wel :) Is niet zo zeer die 0.2 ghz die hem sneller maakt maar vooral het stroomverbruik wat lager is en SSE4 instructie set die met software die daar voor geoptimaliseerd is toch wel wat sneller zal zijn :)

Roll on!

quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?

Het doosje van de iPod is in de loop der jaren heel erg dun geworden. Geen FireWire kabel, geen oplader, geen dock voor de luxe modellen....
Mijn stelling mbt de remote is ook op andere accessoires toepasbaar. Heel mooi dat Apple in het verleden een iPod 3rd gen aanbood voor dik 450 euro, inclusief hoesje, dock, oplader en FW kabel, maar diezelfde accessoires kan ik er nu los bijkopen voor minder dan ( $prijs_toen - $prijs_nu ). Bovendien zat er voorheen alleen een FW kabel bij, waar heel veel met name Windows gebruikers (die het grootste deel van de iPod gebruikers vertegenwoordigen) niets aan hadden omdat hun PC geen firewire had. Door dus niet meer alle accessoires er standaard bij te doen, kan je je product goedkoper aanbieden (marktwerking) en betalen klanten niet voor accessoires die ze misschien helemaal niet willen.

Ik snap dus niet waarom je er nu weer een probleem van maakt. De accessoires zijn er nog steeds, alleen nu moet je ze er los bijkopen. Maar als je ze er los bijkoopt is de totaalprijs nog steeds lager dan de 'package-deal' van voorheen. Eigenlijk gaan we er dus op vooruit!

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:26:
Bij A-mac staan de Santa Rosa MB's inmiddels tussen de acties :P Voor 899,- de basic SR MB, das dus 150,- goedkoper dan ze twee dagen geleden waren :P

Het mooiste is nog dat ze zelfs nog wat MB's in de aanbieding hebben van de generatie van voor november 2007 _O- Wel grappig die snelle updates :+
Ik zie ze staan, wat een heerlijk prijsverschil zeg!! Die van de vorige generatie ( nov-2007) zijn dan in verhouding nog best duur ( 999 euro)

Reg. datum: 14 augustus 2006

Ik ben van plan een Macbook te kopen maar ik heb nog een vraagje.

Ik internet nu met een Linksys router. Kan ik deze router ook gewoon gebruiken als router voor mijn Macbook? En kan ik via het netwerk ook printen? Dus een printer die via het netwerk is aangesloten op een Windows computer.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Whieee schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:35:
[...]

Mijn stelling mbt de remote is ook op andere accessoires toepasbaar. Heel mooi dat Apple in het verleden een iPod 3rd gen aanbood voor dik 450 euro, inclusief hoesje, dock, oplader en FW kabel, maar diezelfde accessoires kan ik er nu los bijkopen voor minder dan ( $prijs_toen - $prijs_nu ). Bovendien zat er voorheen alleen een FW kabel bij, waar heel veel met name Windows gebruikers (die het grootste deel van de iPod gebruikers vertegenwoordigen) niets aan hadden omdat hun PC geen firewire had. Door dus niet meer alle accessoires er standaard bij te doen, kan je je product goedkoper aanbieden (marktwerking) en betalen klanten niet voor accessoires die ze misschien helemaal niet willen.

Ik snap dus niet waarom je er nu weer een probleem van maakt. De accessoires zijn er nog steeds, alleen nu moet je ze er los bijkopen. Maar als je ze er los bijkoopt is de totaalprijs nog steeds lager dan de 'package-deal' van voorheen. Eigenlijk gaan we er dus op vooruit!
Vergeet een puntje van de firewire kabel niet: Wat verrekte makkelijk was, was dat je permanent een USB-kabel aan je computer kon hebben, en de firewire kabel permanent aan je oplader. Want nu moet je dus én een oplader kopen én een extra USB-kabel, anders blijf je kloten met kabels.

Qua accesoires zit de Macbook nu op 76 euro, met een kostprijs van op zijn hoogst 10 euro. De Macbook zou een giga value-boost krijgen als de remote en alle mini-dvi adapters er gratis bij zaten.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 09 augustus 2003

quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Vergeet een puntje van de firewire kabel niet: Wat verrekte makkelijk was, was dat je permanent een USB-kabel aan je computer kon hebben, en de firewire kabel permanent aan je oplader. Want nu moet je dus én een oplader kopen én een extra USB-kabel, anders blijf je kloten met kabels.

Qua accesoires zit de Macbook nu op 76 euro, met een kostprijs van op zijn hoogst 10 euro. De Macbook zou een giga value-boost krijgen als de remote en alle mini-dvi adapters er gratis bij zaten.
Bij een iPod oplader krijg je gewoon een kabeltje, dus die redenatie slaat nergens op. Los daarvan, dit is het Macbook topic. Feit is gewoon dat er nu minder bij de Macbook zit. Je betaalt er echter een stuk minder voor, dus eigenlijk ga je er alleen maar op vooruit. Genoeg over accessoires, op naar de gebruikservaringen! :9~

JottemJ wijzigde dit bericht 27-02-2008 20:55 (3%)

quote:
JottemJ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:46:
[...]

Bij een iPod oplader krijg je gewoon een kabeltje, dus die redenatie slaat nergens op. Los daarvan, dit is het Macbook topic. Feit is gewoon dat er nu minder bij de Macbook zit. Je betaalt er echter een stuk minder voor, dus eigenlijk ga je er alleen maar op vooruit. Genoeg over accessoires, op naar de gebruikservaringen! :9~
Zo is dat! Iemand al een nieuwe Macbook in het wild gespot/gebruikt?

Weet iemand trouwens of er behalve internals nog wat aan het exterieur is veranderd, of is het exact hetzelfde als de santa rosa macbooks?

One step beyond!

quote:
Kramsunnie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:12:
Ik ben van plan een Macbook te kopen maar ik heb nog een vraagje.

Ik internet nu met een Linksys router. Kan ik deze router ook gewoon gebruiken als router voor mijn Macbook? En kan ik via het netwerk ook printen? Dus een printer die via het netwerk is aangesloten op een Windows computer.
Tuurlijk werkt die router. Zijn allemaal standaarden waar Apple niet van afwijkt hoor :)
Via netwerk printen hangt wel af van de soort printer (of er drivers zijn voor Apple, maar voor de meeste printers is dit wel het geval). Het kan wel een beetje klote zijn om dat allemaal goed te laten werken, maar als 't eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar.

Overigens had je (vooral de eerste vraag) dit ook zelf kunnen uitvinden :)
Reg. datum: 25 augustus 2003

quote:
sOid schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:29:
[...]

Tuurlijk werkt die router. Zijn allemaal standaarden waar Apple niet van afwijkt hoor :)
Via netwerk printen hangt wel af van de soort printer (of er drivers zijn voor Apple, maar voor de meeste printers is dit wel het geval). Het kan wel een beetje klote zijn om dat allemaal goed te laten werken, maar als 't eenmaal werkt heb je er geen omkijken meer naar.

Overigens had je (vooral de eerste vraag) dit ook zelf kunnen uitvinden :)
Let wel op dat niet alle printers werken bij apple.

One step beyond!

quote:
macondo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:31:
[...]

Let wel op dat niet alle printers werken bij apple.
Ehm, dat staat er in hoor :)
Reg. datum: 07 juni 2000

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Zo is dat! Iemand al een nieuwe Macbook in het wild gespot/gebruikt?

Weet iemand trouwens of er behalve internals nog wat aan het exterieur is veranderd, of is het exact hetzelfde als de santa rosa macbooks?
Nope, UPS was net een half uur eerder langs geweest dan ik thuis was. Dus morgen maar op het werk laten afleveren ;)

quote:
nadd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:02:
[...]

Nope, UPS was net een half uur eerder langs geweest dan ik thuis was. Dus morgen maar op het werk laten afleveren ;)
Aii das balen :P Een dag langer wachten kan een eeuwigheid lijken als je erop zit te wachten :+
We verwachten uiteraard wel volledig verslag van je bevindingen als je hem binnen hebt :+

Reg. datum: 20 juli 2006

Het is gewoon dezelfde MacBook die we hier allemaal hebben alleen dan een stukje sneller.
Hej dat heb ik nou helemaal zelf bevonden zonder dat ik de nieuwe heb :)

quote:
Svennos_1990 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:24:
Het is gewoon dezelfde MacBook die we hier allemaal hebben alleen dan een stukje sneller.
Hej dat heb ik nou helemaal zelf bevonden zonder dat ik de nieuwe heb :)
Nou dan kunnen we dit topic net zo goed dichtgooien :')

Wat dacht je van benchmarks/performance van de nieuwe architectuur onder Leopard, toename batterij levensduur. Snelheid oude basismodel vergeleken met nieuwe basismodel enz.

Ik heb nog geen benchmarks kunnen vinden, alleen van de Pro tot nu toe..

Reg. datum: 14 augustus 2006

Weet iemand of deze nieuwe Macbook ook al in de Apple stores liggen of dat je ze alleen nog maar online kunt bestellen?

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Kramsunnie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:41:
Weet iemand of deze nieuwe Macbook ook al in de Apple stores liggen of dat je ze alleen nog maar online kunt bestellen?
toevallig was ik dinsdag in een apple store in r'dam (wilde toch de air wel eens zien :) ) en daar hadden ze de nieuwe macbooks die ochtend binnen gekregen en mochten ze ze vanaf drie uur verkopen.

quote:
Kramsunnie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:41:
Op de website van a-mac staat dat ze ze al op voorraad hebben :) Volgens mij liggen ze inmiddels wel bij de meeste Apple resellers.

Roll on!

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Ik heb nog geen benchmarks kunnen vinden, alleen van de Pro tot nu toe..
En die zijn nutteloos? Vergeet niet dat er verder niet zoveel ingrijpends is veranderd aan de MacBook. Grotere disk en snellere CPU. De chipset, geheugen en graphics blijven onveranderd. Wat je dus ziet is:

2.6GHz Merom (4MB L2) is ongeveer even snel als 2.5GHz Penryn (6MB L2)

2.4GHz Merom (4MB L2) is iets sneller dan een 2.4GHz Penryn (3MB L2)

Door het 45nm procede zal een Penryn-based MacBook iets langer meegaan op accu, maar verwacht geen wonderen. Een kwartiertje meer bij 'wireless productivity' zal ongeveer het verschil zijn.

Zouden de SEE4 instructies niet bijdrage aan wat meer snelheid?

Roll on!

In geekbench lijkt het in ieder geval niet veel uit te maken...

Zie ook: http://www.appleinsider.c...cbook_pro_benchmarks.html

Reg. datum: 06 januari 2000

quote:
Whieee schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:55:
In geekbench lijkt het in ieder geval niet veel uit te maken...

Zie ook: http://www.appleinsider.c...cbook_pro_benchmarks.html
Ze noemen aan het eind van dat artikel ook nog een koelere macbook door de nieuwe processor. Daar ben ik dan wel benieuwd naar :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: