quote:
Geqxon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:33:
[...]
Het is niet enkel de remote. Bij de iBook naar Macbook overgang was het de Mini-VGA die moest sneuvelen, nu is het de remote, wat gaat het volgende worden?
Het doosje van de iPod is in de loop der jaren heel erg dun geworden. Geen FireWire kabel, geen oplader, geen dock voor de luxe modellen....
Mijn stelling mbt de remote is ook op andere accessoires toepasbaar. Heel mooi dat Apple in het verleden een iPod 3rd gen aanbood voor dik 450 euro, inclusief hoesje, dock, oplader en FW kabel, maar diezelfde accessoires kan ik er nu los bijkopen voor minder dan ( $prijs_toen - $prijs_nu ). Bovendien zat er voorheen alleen een FW kabel bij, waar heel veel met name Windows gebruikers (die het grootste deel van de iPod gebruikers vertegenwoordigen) niets aan hadden omdat hun PC geen firewire had. Door dus niet meer alle accessoires er standaard bij te doen, kan je je product goedkoper aanbieden (marktwerking) en betalen klanten niet voor accessoires die ze misschien helemaal niet willen.
Ik snap dus niet waarom je er nu weer een probleem van maakt. De accessoires zijn er nog steeds, alleen nu moet je ze er los bijkopen. Maar als je ze er los bijkoopt is de totaalprijs nog steeds lager dan de 'package-deal' van voorheen. Eigenlijk gaan we er dus op vooruit!