Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Terr Moderator SGD/SPV
Suiker op je patat

quote:
notsonewbie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:48:
[...]

De boel update niet goed in de lijst van het forum, zie bijv. topic:

In de index:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4 1 2 3 last Stronkie 66 19-02-2008 12:44
In het echt:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4

De laatste reactie was niet van stronkie, dat was ik, het tijdstip klopt wel.
De naam die je naast een topic ziet is de naam van degene die hem gestart heeft ;)

M.u.v. topics die gemerged zijn, maar dat is zeldzaam en niet relevant verder :P

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

Most Wanted: Super Smash Brawl

De tags die nu al bij enkele topics gebruikt worden verplicht stellen, en dan meteen een functie maken om deze te filteren zodat je bijv. alleen all topics met de ps3 of met de multi-platform tag ziet.
Voor de rest is alles wel oke eigenlijk :)

Wii :) Playing Enemy Territory for life look for me @ Wolfenstein Italia

Afternaft

Heb zelf zoiets van: het gaat wel okee in SGD, SPV kom ik eigenlijk nauwelijks behalve als ik zelf een probleem heb. Sterker nog: dan pak ik de Search en kijk niet direct in SPV.

SPV mag wat mij betreft meer aandacht krijgen, een FAQ-update mag wel waar de heren moderators het nodig vinden. Voor de rest: SGD splitsen? Don't think so. Ik zou er echter wel iets van kleuren bij aangeven, een soort indexlijstje.

Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.

Deze optie zal de topicstarter zelf aan moeten vinken zodat het duidelijk is, want nu vind ik het een grote brei waarin het overzicht snel zoek raakt.
Nu wordt het nogal een brei

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Reg. datum: 07 december 2004

Hmm, een feedback topic... meteen maar eens mijn grootste 'probleem' neerplempen... ;)
quote:
PromWarMachine schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:56:

Voor de grote topics is er volgens mij maar 1 goede oplossing. Maar dat is geen oplossing die binnen bereik ligt van de SGD/SPV crew. De topic-delen zouden via React aan elkaar gelinkt moeten kunnen worden. Een grote array met alle topic-id's van alle delen. Dit koppelen gebeurd door mods.

Vervolgens krijg je een extra zoekoptie naast 'zoeken in dit topic', namelijk 'zoeken in alle delen'.
Dat vergemakkelijkt het zoeken in grote delen in zeer grote mate, waardoor een vraag niet in alle delen terugkomt en de grote topics weer wat overzichtelijker worden, op termijn.
Niet alleen het zoeken wordt op die manier problematisch. Het is idd zo dat zoeken niet werkt in topics van 1000 posts. Als het topic 150 posts heeft, en je wordt afgeflaimed omdat je iets vraagt wat op het einde van het vorig topic aan bod komt, is dat niet terecht. Niet iedereen kan continu elke post en elk deel helemaal gelezen hebben.

Als je dan ook eens effectief op zoek gaat naar de vorige delen, blijkt dat ook nog niet zo evident te zijn. (tenzij ze gelinkt staan in de TS, maar dat is ook vaak niet het geval) Probeer maar is via de algemene SGD search een ouder 'groot PS3' topic terug te vinden. In de lijst die je dan krijgt staan ze 'raar' geordend, sommige vind je niet terug, enz...

Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!. Een topic is in no time vol, waardoor vragen ondergesneeuwd worden en er niet echt iets binnen een topic kan opgebouwd worden (aan relevante info). Terugkerende vragen zijn namelijk vaak een tijdelijk fenomeen. Het gaat over iets wat in een bepaalde tijdspanne 'hot' is en daarna weer wegzakt. Een topic van 1000 posts is echter te kort om dat te omvatten.
Denk aan vragen over bepaalde games. (komen en gaan), bepaalde nieuwe bundles, nieuwe hardware, enz... Allemaal erg tijdelijk.

edit: behalve de vragen zoals: welke tv moet ik gebruiken met m'n ps3. Die zijn van alle tijden en die zijn ook gewoon lomp :p

Waarom ik specifiek dan een probleem heb met die 1000 posts:
Ik volg 'mijn' topics die ik vaak lees door gewoon op mijn eigen profiel te klikken. Dan zie ik alle topics waar ik zelf in gereageerd heb (en dus interessant vind). Ik reageer echter niet zo vaak in het PS3 topic, maar volg het wel met aandacht. Nu, voor je het weet wordt het topic gesloten en valt het uit die lijst, waardoor ik het nieuwe topic mag gaan zoeken en één of andere post mag gaan bedenken om het terug in m'n lijst te krijgen. (terugvind post, maar ik kleed het dan wel wat in :p )

Andere topics lopen prima met >1000 posts (motor-topic, horloge topic, ...) Ik denk niet dat er tegenwoordig nog zoveel technische beperkingen zijn? En laat het ook niet voor elk topic toe, maar maak een uitzondering voor de consoletopics en typische grote topics, dat zou al een eerste stap zijn...

Nu pas valt dit topic me op :o. Nou ja.

- Misschien betere moderatie in bepaalde consoletopics? In het ps3 topic zie ik dat er dagelijks heel wat modder geworpen wordt naar de 360, waarbij het gemakkelijk reacties uitlokt (ik weet dat ik ook regelmatig bijt bij deze flamebaits)? Zelf over de 360 klagen en vervolgens klagen dat er over de 360 gepraat wordt in "hun" topic omdat hun argumenten bediscussiëerd worden: het is een oneindige cyclus :|

- het is al genoeg aangeklaagd geweest: de dubbele standaarden en de laksheid wat betreft het illegaal copiëren op de nintendo DS, waarbij er al veel te lang een welgekend topic openstaat, waar een heleboel illegale zaken verdoken besproken worden. Dit valt extra op doordat diezelfde mensen in het "gewone" DS topic dan komen spreken over "ja ik heb dit en dat spel gespeeld", dezelfde dag dat het in de US of JP uitkomt (maw: ze KUNNEN het gewoon niet offiëel hebben).
quote:
Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:58:
Heb zelf zoiets van: het gaat wel okee in SGD, SPV kom ik eigenlijk nauwelijks behalve als ik zelf een probleem heb. Sterker nog: dan pak ik de Search en kijk niet direct in SPV.

SPV mag wat mij betreft meer aandacht krijgen, een FAQ-update mag wel waar de heren moderators het nodig vinden. Voor de rest: SGD splitsen? Don't think so. Ik zou er echter wel iets van kleuren bij aangeven, een soort indexlijstje.

Geel Groen = XBox
Rood Paars = PC
Groen Blauw = Wii
Blauw Rood = PS3
Paars Geel = Multiplatform.

Deze optie zal de topicstarter zelf aan moeten vinken zodat het duidelijk is, want nu vind ik het een grote brei waarin het overzicht snel zoek raakt.
Zo kleuren geupdate zodat de kleur ook bij de console past :Y)

Dit zou dan kunnen in soort van bolletjes (bijv. deze http://tweakimg.net/g/bullets/bullet_life.gif zoals ook de frontpage gebrukt wordt) voor elke topicnaam.

Verder vindt ik dit wel een erg goed idee. En volgens mij is dit niet zo heel moeilijk uit te werken voor het devteam om dit op hele of enkel het Spielerij forum toe te passen.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 21-02-2008 18:39 (12%)

quote:
alvi schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:26:
Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!.
En dan blijven ze langer in m'n posthistory staan. Iets waar ik weinig behoefte aan heb, als een bepaald topic me op een gegeven moment niet meer interesseert. Daarnaast komt het nog wel 's voor dat de topicstart een update moet krijgen en door iemand anders gedaan wordt. Voor beide is op dit moment geen andere oplossing dan het sluiten van het huidige topic en het openen van een nieuw deel. Technische beperkingen zijn overigens inderdaad niet het probleem.
quote:
Ik volg 'mijn' topics die ik vaak lees door gewoon op mijn eigen profiel te klikken. Dan zie ik alle topics waar ik zelf in gereageerd heb (en dus interessant vind). Ik reageer echter niet zo vaak in het PS3 topic, maar volg het wel met aandacht. Nu, voor je het weet wordt het topic gesloten en valt het uit die lijst, waardoor ik het nieuwe topic mag gaan zoeken en één of andere post mag gaan bedenken om het terug in m'n lijst te krijgen. (terugvind post, maar ik kleed het dan wel wat in :p )
Waarom maak je geen gebruik van de bookmarks optie? Die optie is er niet voor niets :).

LP | House | AJ
It's a basic truth of the human condition that everybody lies.

Blijf positief

quote:
Terr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:28:
Beste Spielerij-ers,

[...]

Bijvoorbeeld: Hoe vind je de sfeer in Spielerij?
Goed. :) Het is een actief subforum waar veel gepost wordt.
quote:
Wat vind je van het gehanteerde beleid?
Goed. :) Er wordt goed en snel ingegrepen waar nodig. Maar ... (zie volgende punt)
quote:
Zijn er dingen waar we als crew beter op moeten letten?
Het zou soms wel iets beter kunnen met het sluiten van grote topics. Ik weet dat vroeger grote topics zouden kunnen zorgen voor een trage forum en dat het nu zo goed als niet meer het geval is, wilde ik het toch even zeggen. De regels zijn hier dat een topic dicht gaat als het meer dan 1000 post heeft. Dan moet het topic ook wel dicht gaan als het de 1000 post heeft overschreden. (Of je zou het beleid iets moeten aanpassen.) Dit is wel een extreem voorbeeld, dat zou dus in het vervolg iets sneller moeten kunnen. Ik bedoel nu niet dat er gelijk bij 1000 post het topic onherroepelijk gelijk dicht moet, dat niet, maar misschien zou hier iets meer aandacht moeten krijgen.

Ook (als voorbeeld) dit, dit en dit soort post, is eigenlijk gewoon een vorm van (zwaar) offtopic gaan. TheZeroorez zegt er wat van en diegene gaat er nog op in. Misschien moet naar dit soort situaties ook nog gekeken worden, alhoewel ik het gevoel heb dat het de laatste tijd wel beter gaat.
quote:
Mis je topics over bepaalde dingen of horen sommige dingen hier juist niet thuis? Andere ideeën of opmerkingen?

[...]
Uuhm, niet dat ik zo snel kan bedenken. :P
Naast die twee kleine opmerkingen vind ik het wel goed zo. :)

Regeneration wijzigde dit bericht 23-02-2008 11:20 (17%)

Fallus Giganticus

Ik ben zeker een groot voorstander van een opsplitsing van het forum.

Je hoeft niet per se het op te splitsen op console type maar misschien op merk.

Nintendo ( alle consoles en gameboys )
PC
Playstation ( alle consoles )
Microsoft Xbox ( alle consoles )
Sega ( alle consoles )

Ik vind het nu zeker onoverzichtelijk en lastig om een specifiek topic met een oogopslag te vinden.

Ook mag van mij het spielerij vragen/problemen forum verdwijnen. De problemen worden altijd hier besproken en dat forum lijkt mij dus overbodig.

Nagato lv 70 UD Shadowpriest / manabattery. Moesasjij lv 70 UD Rogue

Dan blijf je met het probleem van de multiplatfrom games
Squeakyclean NL
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
master007 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:53:
Dan blijf je met het probleem van de multiplatfrom games
Mijns inziens is dat juist geen probleem.

Bijvoorbeeld: ik speel op m'n X360 CoD4. Daarbij probeer ik regelmatig het topic hier op tweakers te volgen. Het probleem met dit topic is dat daar ook veel PC mensen posten. Resultaat: veel posts over tweaks, servers, setups, updates en alles wat bij PC gamen hoort. Voor een X360/PS3 speler allemaal n.v.t. Dit leest er onhandig en daar stoor ik me in dat topic dan ook veevuldig aan.

Mij lijkt een scheiding van iig. consoles en PC een stap in de goede richting in het overzichtelijk maken van het spielerij subforum.
Een splitsing voor alle verschillende consoles is hierbij wellicht overbodig: veel multiplatform games zijn vrijwel gelijk en kunnen daarom in 1 topic besproken worden.

Dat is natuurlijk alleen zo als we ook "Het Grote ... Topic"-topics blijven gebruiken. Want dat vind ik ook in aanmerking komen voor een "make over". Dit soort topics zijn erg onoverzichtelijk waardoor veel vragen tientalle keren voorbij komen.
Een oplossing hiervoor zouden subforums zijn voor grote games en een algemeen forum voor kleinere games.
Zodra een topic over een bepaald spel te groot wordt: verhuizen naar zijn eigen forum waar iedereen losse topics over dit spel kan maken.

Ik ben blij dat jullie vragen om feedback. Hopelijk komen jullie met een goed ontwerp waardoor het hele Spielerij forum verbeterd wordt.

Succes.

Livetag: SqueakyClean NL

Suiker op je patat

De posts die ik quote staan niet in de originele volgorde, maar dan loopt mijn 'verhaal' iets beter
quote:
Regeneration schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:12:
[...]

Goed. :) Het is een actief subforum waar veel gepost wordt.

[...]

Goed. :) Er wordt goed en snel ingegrepen waar nodig. Maar ... (zie volgende punt)

[...]

Het zou soms wel iets beter kunnen met het sluiten van grote topics. Ik weet dat vroeger grote topics zouden kunnen zorgen voor een trage forum en dat het nu zo goed als niet meer het geval is, wilde ik het toch even zeggen. De regels zijn hier dat een topic dicht gaat als het meer dan 1000 post heeft. Dan moet het topic ook wel dicht gaan als het de 1000 post heeft overschreden. (Of je zou het beleid iets moeten aanpassen.) Dit is wel een extreem voorbeeld, dat zou dus in het vervolg iets sneller moeten kunnen. Ik bedoel nu niet dat er gelijk bij 1000 post het topic onherroepelijk gelijk dicht moet, dat niet, maar misschien zou hier iets meer aandacht moeten krijgen.
Daar heb je gelijk in, ik heb er de afgelopen week al extra op gelet (en nu pas reageer ik hierop :P) en het is zeker iets om te blijven letten. Wel zou ik zeggen: liever een topic iets langer door laten lopen, dan een nieuw topic met een niet bijgewerkte startpost.
quote:
Ook (als voorbeeld) dit, dit en dit soort post, is eigenlijk gewoon een vorm van (zwaar) offtopic gaan. TheZeroorez zegt er wat van en diegene gaat er nog op in. Misschien moet naar dit soort situaties ook nog gekeken worden, alhoewel ik het gevoel heb dat het de laatste tijd wel beter gaat.
Dat was even een aparte situatie :P
quote:
[...]

Uuhm, niet dat ik zo snel kan bedenken. :P
Naast die twee kleine opmerkingen vind ik het wel goed zo. :)
Mooi :)

quote:
Jobbie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Mijns inziens is dat juist geen probleem.

Bijvoorbeeld: ik speel op m'n X360 CoD4. Daarbij probeer ik regelmatig het topic hier op tweakers te volgen. Het probleem met dit topic is dat daar ook veel PC mensen posten. Resultaat: veel posts over tweaks, servers, setups, updates en alles wat bij PC gamen hoort. Voor een X360/PS3 speler allemaal n.v.t. Dit leest er onhandig en daar stoor ik me in dat topic dan ook veevuldig aan.
Daar heb je gelijk in, maar zodra het spel even loopt werkt het bij iedereen en gaat het bijna alleen over de gameplay. Het is wel even vervelend als de release date van de PC-versie wat later is.

Maar gepraat over updates is ook niet meer iets wat exclusief is voor de PC. Met Assassin's Creed waren er bijvoorbeeld ook een schep posts over de bugs die de PlayStation 3 versie had. Dat is voor Xbox 360 spelers misschien niet relevant, maar het houdt je wel op de hoogte over het en de gebeurtenissen in de game-wereld.

Overigens heb je bij het idee van de fora te splitsen op console-fabrikant wel meer dan twee dezelfde discussies lopen, omdat je voor iedere console een eigen topic zou hebben. Technisch is het niet mogelijk om op een fijn werkbare manier één topic in meerdere fora te plaatsen, dus dat valt af.
quote:
Mij lijkt een scheiding van iig. consoles en PC een stap in de goede richting in het overzichtelijk maken van het spielerij subforum.
Een splitsing voor alle verschillende consoles is hierbij wellicht overbodig: veel multiplatform games zijn vrijwel gelijk en kunnen daarom in 1 topic besproken worden.
We zijn, onder andere aan de hand van de reacties in dit topic, aan het kijken naar hoe Spielerij anders ingedeeld zou kunnen worden.

Wij neigen niet naar een apart PC-forum, omdat de gameplay immers gelijk is en technische problemen in Spielerij - Problemen & Vragen thuishoren. Het zou zonde zijn als er twee identieke discussies over de gameplay zouden lopen puur en alleen om posts over tweaks en setups te scheiden. Misschien dat we daar nog iets op kunnen bedenken.
quote:
Dat is natuurlijk alleen zo als we ook "Het Grote ... Topic"-topics blijven gebruiken. Want dat vind ik ook in aanmerking komen voor een "make over". Dit soort topics zijn erg onoverzichtelijk waardoor veel vragen tientalle keren voorbij komen.
Een oplossing hiervoor zouden subforums zijn voor grote games en een algemeen forum voor kleinere games.

Zodra een topic over een bepaald spel te groot wordt: verhuizen naar zijn eigen forum waar iedereen losse topics over dit spel kan maken.
Ik vrees dat dat niet mogelijk zou zijn. Dan zou je van Spielerij een eigen website moeten maken :P
quote:
Ik ben blij dat jullie vragen om feedback. Hopelijk komen jullie met een goed ontwerp waardoor het hele Spielerij forum verbeterd wordt.

Succes.
Dank :)

quote:
Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:58:

Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.

Het mooiste zou zijn als je een persoonlijk filter op kon geven, maar zowel een kleurcodering als zo'n filter is helaas ook technisch niet haalbaar.

quote:
alvi schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:26:
Hmm, een feedback topic... meteen maar eens mijn grootste 'probleem' neerplempen... ;)

[...]

Niet alleen het zoeken wordt op die manier problematisch. Het is idd zo dat zoeken niet werkt in topics van 1000 posts. Als het topic 150 posts heeft, en je wordt afgeflaimed omdat je iets vraagt wat op het einde van het vorig topic aan bod komt, is dat niet terecht. Niet iedereen kan continu elke post en elk deel helemaal gelezen hebben.

Als je dan ook eens effectief op zoek gaat naar de vorige delen, blijkt dat ook nog niet zo evident te zijn. (tenzij ze gelinkt staan in de TS, maar dat is ook vaak niet het geval) Probeer maar is via de algemene SGD search een ouder 'groot PS3' topic terug te vinden. In de lijst die je dan krijgt staan ze 'raar' geordend, sommige vind je niet terug, enz...

Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!. Een topic is in no time vol, waardoor vragen ondergesneeuwd worden en er niet echt iets binnen een topic kan opgebouwd worden (aan relevante info). Terugkerende vragen zijn namelijk vaak een tijdelijk fenomeen. Het gaat over iets wat in een bepaalde tijdspanne 'hot' is en daarna weer wegzakt. Een topic van 1000 posts is echter te kort om dat te omvatten.
Denk aan vragen over bepaalde games. (komen en gaan), bepaalde nieuwe bundles, nieuwe hardware, enz... Allemaal erg tijdelijk.

edit: behalve de vragen zoals: welke tv moet ik gebruiken met m'n ps3. Die zijn van alle tijden en die zijn ook gewoon lomp :p
Ik zou juist zeggen: als het 'te kort is om samen te vatten', is het juist makkelijker om zo'n samenvatting te maken en de startpost iets bij te werken. Dat is voor de topic starter makkelijker te doen dan wanneer het vorige topic de omvang heeft van een encyclopedie :P

Terugkerende vragen zijn inderdaad vervelend, maar helemaal uitbannen doe je het nooit. Zelfs in andere fora, waar ieder probleem in een eigen topic komt, zie je dubbele vragen.

Wat volgens mij al zou schelen is als spellen niet meer in de console-topics worden besproken, maar in een apart topic over het desbetreffende spel (en dus alle informatie op een logische plek terecht komt) en de startpost of de 'extra informatie post' daarna bij ieder deel even bijgewerkt wordt. Dat hoeft niet allemaal mooi en flitsend eruit te zien, een eenvoudige opsomming zou al schelen.

Een kortere doorlooptijd van topics helpt ook bij aan het up-to-date houden van informatie. Als er een nieuwe bundel is, dan staat die sneller op een centrale plaats vermeld en is die ook weer sneller weg als de actie is afgelopen.

Voorwaarde is wel dat je binnen de topicreeks iemand (of een groepje mensen) nodig hebt die zo enthousiast over het spel / console zijn dat leuk vinden om te doen :)
quote:

Andere topics lopen prima met >1000 posts (motor-topic, horloge topic, ...) Ik denk niet dat er tegenwoordig nog zoveel technische beperkingen zijn? En laat het ook niet voor elk topic toe, maar maak een uitzondering voor de consoletopics en typische grote topics, dat zou al een eerste stap zijn...
Technische beperkingen zijn er inderdaad niet meer. Vroeger had de forumsoftware er inderdaad problemen mee, nu gebeurt het uit een praktisch oogpunt. In de game-wereld verandert er in korte tijd meer dan in de horloge-wereld, dus af en toe moet je de oude dingen gewoon even achter je laten (muv de interessante info voor in de startpost ;))

Bedankt voor alle feedback tot nu toe trouwens, er zitten goede suggesties tussen :)

Wat mij het beste lijkt is een forum per consolebouwer en een extra forum voor multi-console spellen en één voor pc games, zo heb je ineens spellen per console in de juiste fora en heb je niet het probleem dat er meerdere topics nodig zijn voor de multiconsole spellen.

©MicroSE®, Take Control! / Mijn website

quote:
sanderev66 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:53:
Wat mij het beste lijkt is een forum per consolebouwer en een extra forum voor multi-console spellen en één voor pc games, zo heb je ineens spellen per console in de juiste fora en heb je niet het probleem dat er meerdere topics nodig zijn voor de multiconsole spellen.
En vervolgens heb je een multi console spel waar je 5 fora voor door moet spitten.

Ik heb nog wel een klein klachtje over de modjes in bijvoorbeeld het wow forum. Een bericht verwijderd door een mod met de boodschap 'stoppen jongen jullie weten wel waarom' waar ik als lezer dus niets van snap en het staat in de weg. Verwijder dan het bericht of laat het staan zodat ik snap wat er verwijderd word of meld wat er verwijders is en waar gestopt mee moet worden.

quote:
Terr schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:20:
Het mooiste zou zijn als je een persoonlijk filter op kon geven, maar zowel een kleurcodering als zo'n filter is helaas ook technisch niet haalbaar.
Op Fok! lukt dat prima, daar hebben ze dat blijkbaar al door ;)

Het splitten per console is geen oplossing, en ook nergens voor nodig. Het maakt het alleen maar onoverzichtelijker en onduidelijker. En het voegt ook niks toe.
Laten we nu gewoon de consoletopics alleen over het apparaat gaan, dan gooien we de games in een apart topic. En als een spel dan niet zo populair is, dan krijg je een kleiner topic.
Dan dient de TS van de console-topics ervoor te zorgen dat er duidelijke links naar alle aanverwante spellen in de openingspost staan.

me systeem en natuurlijk whatpulse

Suiker op je patat

quote:
Murcielago schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:34:
[...]

Op Fok! lukt dat prima, daar hebben ze dat blijkbaar al door ;)
Heb je ook gemerkt hoe traag Fok! is? :+

Ik ben eigenlijk ook voor het opsplitsen van SGD in een apart forum voor alle consoles.

Ik kan me nog herinerren dat er een jaar geleden een apart ps3 forum was en dit had grote voordelen. Er was toen veel meer variatie binnen de topics. Je had toen uiteraard nog de algemene topics over de playstation maar ook een speciaal topic over waarom de ps3 nou niet goed verkocht of een ps3 linux topic.

Het is nog steeds mogelijk om deze aparte topics te starten maar omdat je deze topics moet vinden tussen 20-30 andere topics waar dagelijks tientallen berichten worden gepost kan het lastig zijn om meerdere topics te volgen. Het komt voor mij ontzettend vaak voor dat iemand iets schrijft in bijv ps3 als mediacenter topic of ps3 linux topic zonder dat ik het doorheb omdat ik gewoon het grote playstation topic in mijn favourieten heb gezet.

Ik denk dat je bij opslitsing een veel grotere verscheidenheid aan topics gaat krijgen en meer 1 onderwerp krijgt binnen een topic. Nu is het bijna onmogelijk om in grote ps3 topic een discussie te volgen omdat er continu andere dingen doorheen komen zoals problemen, vragen of als er gewoon meerdere discussie tegelijk plaats vinden. Dit zou je allemaal oplossen door apart console forum.

Verder is het jammer van multiplatform games. Ik denk dat het opzich niet dramatisch is omdat er toch veel verschillen zijn tussen verschillende versies. Bij de grote multiplatform topics krijg je weer zelfde probleem dat discussie over achievements tegelijk worden gevoerd met bugs op de pc en slechte prestaties op de ps3. Vaak ook niet echt overzichtelijk.

zerokill wijzigde dit bericht 06-05-2008 23:02 (7%)

PSN: Zerokill

quote:
zerokill schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:59:
Ik ben eigenlijk ook voor het opsplitsen van SGD in een apart forum voor alle consoles.

Ik kan me nog herinerren dat er een jaar geleden een apart ps3 forum was en dit had grote voordelen. Er was toen veel meer variatie binnen de topics. Je had toen uiteraard nog de algemene topics over de playstation maar ook een speciaal topic over waarom de ps3 nou niet goed verkocht of een ps3 linux topic.

Het is nog steeds mogelijk om deze aparte topics te starten maar omdat je deze topics moet vinden tussen 20-30 andere topics waar dagelijks tientallen berichten worden gepost kan het lastig zijn om meerdere topics te volgen. Het komt voor mij ontzettend vaak voor dat iemand iets schrijft in bijv ps3 als mediacenter topic of ps3 linux topic zonder dat ik het doorheb omdat ik gewoon het grote playstation topic in mijn favourieten heb gezet.

Ik denk dat je bij opslitsing een veel grotere verscheidenheid aan topics gaat krijgen en meer 1 onderwerp krijgt binnen een topic. Nu is het bijna onmogelijk om in grote ps3 topic een discussie te volgen omdat er continu andere dingen doorheen komen zoals problemen, vragen of als er gewoon meerdere discussie tegelijk plaats vinden. Dit zou je allemaal oplossen door apart console forum.

Verder is het jammer van multiplatform games. Ik denk dat het opzich niet dramatisch is omdat er toch veel verschillen zijn tussen verschillende versies. Bij de grote multiplatform topics krijg je weer zelfde probleem dat discussie over achievements tegelijk worden gevoerd met bugs op de pc en slechte prestaties op de ps3. Vaak ook niet echt overzichtelijk.
Hoi Zero,

Post het ook hier even: Games forum splitsen? daar loopt een uitgebreide discussie.

Ingamemovies.nl

Ga aub niet opsplitsen op de consoles. Nu heb je er al 5. (Xbox360, Ps3, Wii, Psp, Ds). Wat als er nu weer een console erbij komt? en over 2jaar misschien alweer een opvolger van de Wii, Xbox360 en een nieuwe Ds? Je blijft dan subtopics krijgen. En wanneer vervallen de subtopics dan en waar moet je dan je vraag of je ervaring kwijt :p ?

Graag ook niet opsplitsen onder genre, omdat er veel games al overlappende genres zijn en dit wordt alleen maar erger in de toekomst. En dan krijg je weer discussie weer nu een game onder valt.

Ik vind de Spielerij: games en discussies prima en erg leuk. Houden zo.

Eventueel als splitsing: alle games topic in 1 forum en de game-gerelateerde topics in een ander forum. Topic zoals: "PC gamen nu echt dood?" en "Werken bij een gameontwikkelaar" etc.
wat ik gewoon heel irritant vind en ik weet dat je het niet kan tegen houden zijn de fan boy flammertjes...
PS3 mannetje gaat in 360 topc zeggen dat dit en dit kut is en blabla...\

je zou trouwens kunnen zeggen Sony / Microsoft / Nintendo / PC

NoTimeRemains wijzigde dit bericht 23-06-2008 21:06 (15%)

Normaj - <Fleurs De Mal, Darkspear>
I ain't gonna wear the clothes that you like...

10100111001

Ok.

qed

Per genre is gewoon een goeie methode om de boel een beetje te onderscheiden van elkaar. En je hoeft echt niet veel genres te hebben. 5 ofzo is al meer als zat. En om dit vervolgens goed te doen, is het wellicht een idee om Spielerij uit Softe goederen te halen en er een aparte forumgroep van te maken.

Dus dan zou je zoiets krijgen:
    Spielerij
  • Games Algemeen
    Algemene discussietopics over bijv. ontwikkelaars, 3d technieken binnen games etc...
  • Games per genre:
    • Actiegames
      Spellen als Call of Duty, Hitman, Alone in the Dark etc... kunnen hierin.
    • Avonturenspellen
      Spellen als (MMO)RPG's (WoW, Guild Wars, Final Fantasy, ...), Platformers (Super Mario enzo), Point'n'Click-games etc... kunnen hierin.
    • RTS en management games
      Denk aan Age of Empires, Dungeon Keeper, Rollercoaster tycoon etc.. kan hier.
    • Sport- en racegames
      Sport als EA Sports reeks, PES, NBA-games etc... en Race games als Need for Speed, Burnout, Trackmania etc.. kunnen hierin.
    • Arcade-, Socializing- en Retrogames
      Spreekt voor zich, alle oude videohall + oude games kunnen hierin gezet worden. Denk aan Street Fighter-reeks, Dead or Alive (vechtspellen dus) en oude games als Diablo II, NES of Sega klassiekers (you name it) kunnen hier. Plus games als The Sims, Second Life kunnen ook hier terecht.
  • Problemen en Vragen
  • Al je problemenen van installeer problemen tot vastlopende spellen zegmaar. Zoals SPV altijd al geweest is eigenlijk.
Dit zou wat mij betreft een aardig overzichtelijke indeling zijn voor spielerij.
Misschien heb je dit topic gemist? Games forum splitsen?
Geen idee of ze nu het hele 'genre idee' laten vallen, maar het kan zomaar zijn dat ze toch nog weer, met behulp van de devvers, een andere richting op gaan.

LP | House | AJ
It's a basic truth of the human condition that everybody lies.

quote:
PromoX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:33:
Misschien heb je dit topic gemist? Games forum splitsen?
Geen idee of ze nu het hele 'genre idee' laten vallen, maar het kan zomaar zijn dat ze toch nog weer, met behulp van de devvers, een andere richting op gaan.
Zelf ben ik een fanatieke PS3 gamer en erger ik me soms dood om bepaalde PS3 topics tussen ALLES moet zoeken, zou het niet makkelijker zijn om 4 subforums te maken onder spielerij, met daarin Nintendo,Sony,Microsoft en PC, en onder de namen van de ontwikkelaars dan een subforum met hun handhelds te plaatsen dus:

Spielerij----- PC
Sony - PSP
Nintendo - DS/GBA
Microsoft - ???

Of iig iets in deze trent spreek mij zeer aan, en uiteraard de multigames maar los in het forum laten oid? Omdat het ZOO groot is, is het allemaal nog best lastig. Maar dat zoeken naar sommige topics is echt vervelend.

Zo mijn zegje gedaan, of er iets mee gedaan word is natuurlijk niet aan mij, het is maar een ideetje *O*

Bookmarks? Maak even een bookmark van een bepaald topic dat je graag wil volgen en je hoeft in het vervolg niet meer te zoeken ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws