[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicHij haalt bij speedtest.net nog maar de 4 mbit/s ipv 8 maar ik ben al lang blij dat ik verbinding heb. (volgens mij heeft bijna iedereen die overstapt bij orange problemen
Nu heb ik alleen een ander probleempje. We hebben hier thuis 2 pc's, 2 laptops, een wii en een DS. Met ADSL Lite konden die gewoon tegelijk op internet, maar nu de router (S.T. 585) op Bridged staat ipv Routed kan er maar 1 apparaat tegelijk op internet
Kan ik dit op de een of andere manier in de router instellingen oplossen of moet ik nu toch de livebox of een extra router nemen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
Reg. datum: 16 augustus 2003
Opleverdatum is 19 maart, maar gisteren ging mijn xs4all verbinding er al uit, na lang bellen kwam ik er achter dat orange al bezig was met de voorbereidingen. Vandaag kreeg ik mijn livebox binnen dus ik ben alles gaan aansluiten om te kijken wat ik al kon doen. Nu blijkt dat alles al gewoon werkt.
Opzich niet zo heel erg, maar nu werkt niets goed. De telefoon happert constant en internet is heel erg traag. Ik kom niet boven de 350KB/s uit als ik ga downloaden terwijl ik bij xs4all altijd 850KB/s haalde. De afstand kan geen probleem zijn (zit nog geen kilometer van de centrale en de kabels zijn allemaal hetzelfde), maar toch werkt het niet lekker.
Ik denk dat ik maandag maar is goed ga klagen en ga kijken of ze er iets aan kunnen doen (desnoods door een installeur gratis langs te sturen).
Ik heb nu dus al spijt dat ik ben overgestapt, nu maar hopen dat het snel goed gaat komen.
psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond
ManiacsHouse wijzigde dit bericht 15-03-2008 17:44 (9%)
Reg. datum: 16 februari 2006
Reg. datum: 16 augustus 2003
Ik kan 8Mbit halen volgens de website, dus ik neem aan dat ik dat ook gewoon haal. Ik ben net alle kabels gaan vervangen en ik geloof dat de telefoon het al beter doet (weet het niet zeker omdat ie steeds wisseld tussen kpn en orange)quote:maniacshouse schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:43:
check eens op de website van Orange wat voor abbo je kunt krijgen op jouw adres. Extra wil niet meteen zeggen dat je ook 20Mbit krijgt. Als je 8Mbit hebt dan zul je nooit de snelheid van xs4all halen. Dan zit je op het kpn netwerk en dan heb je pech, want daar hebben ze de laatste weken continu gekloot mee...
Maar de snelheid is nu bij http 50KB/s en met usenet 250KB/s max en ze gaven zelf aan dat ik 8Mbit kon halen dus dat klopt gewoon niet.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 13.7 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Maar nog een vraagje, kan het echt zo zijn dat er een verschil zit tussen de xs4all lijn en de orange lijn? Ik dacht dat dit vanaf de centrale gewoon dezelfde lijn was die naar mijn huis liep. Of komt het doordat orange adsl2 gebruikt en xs4all niet?
psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond
Reg. datum: 25 september 2004
Op de website van kassa staan de beloften samengevat. Mijn interesse gaan voornamelijk uit naar de reactie m.b.t. de snelheidsverhoging. Hier wordt weer april als datum genoemd, laten we hopen dat het ze nu dan eindelijk wel lukt. Nu nog afwachten wat de extra vergoeding in gaat houden...quote:DaFrenk schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:06:
Ben benieuwd met wat voor beloftes Orange gaat komen vanavond in Kassa. Neem aan dat het o.a. gaat om de uitblijvende snelheidsverhoging en de stabiliteitsproblemen. Ben erg benieuwd.
De klachten over Orange zijn grofweg in drie hoofdmoten te verdelen: problemen bij het aansluiten van internet/ telefonie, het niet geleverd krijgen van de beloofde snelheid en de ervaringen van klagers met de klantenservice van Orange.
Aansluitingsproblemen
Mensen die zich de afgelopen maanden hebben aangemeld voor een Orangepakket zijn soms nu nog steeds aan het wachten op de aansluiting.
Zo vertelt Geertje Visser dat ze ruim 3 maanden heeft moeten wachten op de internet/ telefonie aansluiting van Orange. Ze is de beloftes van Orange inmiddels meer dan beu en wil van het abonnement af.
Paul Lempers trekt het boetekleed aan en vindt het allemaal erg vervelend. Volgens Orange hebben ze in het laatste kwartaal van vorig jaar zoveel nieuwe aanvragen gekregen dat ze achterstand opgelopen hebben met het aansluiten ervan. Om de mensen die langer dan 21 dagen moeten wachten op hun aansluiting tegemoet te komen biedt Orange aan dat ze kosteloos mogen opzeggen. En natuurlijk hoeven ze niet te betalen voor de periode dat ze geen verbinding hebben. Ook krijgt iedereen die moest wachten een extra maand gecompenseerd door Orange.
Maar hoelang moeten mensen nog wachten voor ze een aansluiting hebben? Orange belooft dat binnen een maand alle aansluitingen op orde zijn. Ze hebben extra mensen aan het werk gezet om dit voor elkaar te krijgen.
Snelheidsproblemen
Vorig jaar adverteerde Orange groots met de mogelijkheid om de internetsnelheid te verdubbelen van 2Mb naar 4Mb, of van 4Mb naar 8Mb. Deze beloftes worden niet nagekomen, want mensen klagen over de te lage snelheid.
De Orange directeur geeft toe dat het een bekend probleem is, met een technische oorzaak. Er is geprobeerd om iedereen per brief op de hoogte te houden, maar Lempers erkent dat Orange onduidelijk is geweest over de termijn waarbinnen het probleem opgelost zou zijn. Want ze wisten het zelf niet. Ook voor deze mensen is er goed nieuws: medio april is de beloofde snelheid op peil en gedupeerden krijgen een extra vergoeding.
Voor mensen met klachten over de verbinding, zoals storing of uitval, wordt per klacht gekeken of er een vergoeding uitgekeerd wordt.
Klantenserviceproblemen
Alle mensen die problemen hebben met hun Orangeverbinding worden verwezen naar de klantenservice. Het nummer kost 20 ct/ minuut maar, wanneer mensen bellen met hun klacht, voelen de meesten zich niet gehoord en zeker niet geholpen. Geertje Visser noemt de service een ‘gezellige babbelbox’ maar voor Angelique Tuijthof is het meer Kafka.
Paul Lempers geeft aan dat toen de problemen ontstonden in januari, de campagne voor nieuwe aansluitingen tijdelijk is stilgelegd. Inmiddels zijn er extra mensen in dienst genomen om alle problemen met de klantenservice binnen een maand op te lossen.
Alle klachten die bij kassa zijn binnengekomen over Orange, zijn in behandeling genomen door Orange, met de garantie dat ze binnen een maand allemaal zijn opgelost. Per geval wordt gekeken of er compensatie wordt geboden.
Helaas geen beloftes over de stabiliteit, al hangen die ook samen met de verhoging vermoed ik. Maar "medio april" vind ik geen "goed nieuws" eigenlijk, maar beter dan niets.
Reg. datum: 26 mei 2006
Moet ik hem herstarten, ik wil van dat ding af!!
Reg. datum: 15 november 2001
Mijn livebox staat al een half jaar aan zonder reboot, heb er nog geen enkele problemen mee gehad.
Ding werkt als een trein. Verbinding is eigenlijk altijd top.
Down met 2Mb/s via usernet.
Telefonie werkt ook uitstekend.
Heb eigenlijk geen klachten.
Reg. datum: 26 mei 2006
Het moet toch gewoon werken?quote:Tito129 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:54:
zet er dan een draadloze router achter.
Mijn livebox staat al een half jaar aan zonder reboot, heb er nog geen enkele problemen mee gehad.
Ding werkt als een trein. Verbinding is eigenlijk altijd top.
Down met 2Mb/s via usernet.
Telefonie werkt ook uitstekend.
Heb eigenlijk geen klachten.
Rare livebox dingen, ze moeten die telefonie instellingen vrijgeven! Dan kan heel die livebox de deur uit;)
Reg. datum: 21 januari 2007
Test je verbinding ook eens een keer doordeweeks, en dan t liefst tussen 8.00 en 17.00. De ervaring met mijn eigen verbinding (momenteel nog 4/1mbit, wacht nog op de upgrade naar 8mbit) is dat vooral 's avonds en in het weekend het lijkt alsof je verbinding flink geknepen wordt door wsl teveel gebruikers. Dit zowel via http als usenet verkeer.quote:thriller schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:16:
[...]
Maar de snelheid is nu bij http 50KB/s en met usenet 250KB/s max en ze gaven zelf aan dat ik 8Mbit kon halen dus dat klopt gewoon niet.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 13.7 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Test het morgen overdag nog eens, grote kans dat je dan gewoon je 8mbit kunt halen.
Die livebox kan maar weinig connections aan. Als je die omlaag brengt in <inser leechtool> dan gaat het een stuk beter.quote:dennus2006 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:29:
Wat een graf livebox is het toch ook:S Ik download draadloos ff 1 gig, en weg is die livebox!
Moet ik hem herstarten, ik wil van dat ding af!!
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Reg. datum: 03 november 2007
Enige oplossing een payserver?
Antwoord op je vraag: JAquote:berto125 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:50:
Misschien een hele stomme vraag, sorry daarvoor, maar ik krijg geen stabiele (snelle) download bij usenet via news.orange.nl. Ik heb gehoord dat dit downloaden via news.orange.nl door orange wordt afgeknepen. Ik ga namelijk maar 50 kb/s, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb.
SPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5
payserver is de!!!!! oplossing. Maar als je perse orange wilt blijven gebruiken kun je al je alias emailadressen gebruiken als inlog op news.orange.nl. Eerst starten met origineel. Als die loopt de andere van pause afhalen....quote:berto125 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:50:
Misschien een hele stomme vraag, sorry daarvoor, maar ik krijg geen stabiele (snelle) download bij usenet via news.orange.nl. Ik heb gehoord dat dit downloaden via news.orange.nl door orange wordt afgeknepen. Ik ga namelijk maar 50 kb/s, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb.
lees dan ook dit even, en je hebt een redelijke downloadsnelheid met een Zeeeeer korte retentie. http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=192240
Ik leg dit allemaal een beetje slecht uit, maar als je zoekt, vindt je je oplossingen wel.... Maar ga maar gewoon voor www.eweka.nl . Deel dit met een paar vrienden, om de kosten te drukken. en je hebt de ideale oplossing.
Lijkt me meer dat de livebox geen connections kan vrijgeven. Als je de livebox om de zoveel tijd restart zodat ie alle connecties vrijgeeft, blijft het werken.quote:boesOne schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:09:
[...]
Die livebox kan maar weinig connections aan. Als je die omlaag brengt in <inser leechtool> dan gaat het een stuk beter.
Tijdschakelklok tussen zetten dus.
Maar dit is overigens bij het grootste deel van de internet providers, voordat je boos op Orange word. Hier is een overzichtje per provider wat voor retentie er is: http://binaries4all.nl/nieuwsservers/quote:berto125 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:50:
Reg. datum: 15 augustus 2006
Mijn vraag: Mijn ouders hebben tot nog toe geen ADSL gehad. Is het nu zeker dat ze geen ADSL-lijn hebben? Ze hebben een vast telefoon-abo van KPN waarop 2 telefoons staan aangesloten. Op de website van Orange blijkt dat het adres geschikt is voor ADSL Extra, doch dat hoeft toch niet te betekenen dat dan ook de snelheid van 20mbit wordt gehaald en/of er niet in ieder geval een nieuwe lijn moet worden aangelegd?
Had ik gechecked en daar kwam 8 tot 15 mbit uit. Ik vraag me alleen af of er in die test rekening wordt gehouden met het wel of niet beschikbaar zijn van een ADSL-lijn. Ik dacht dat een ISDN-lijn nooit meer dan 8Mbit kon verwerken?
EDIT: Ik heb nog even verder gekeken en kwam er al snel achter (het is s'ochtends en dan ben ik heel wat helderder en kan ik alles veel beter doorlezen
Joep7 wijzigde dit bericht 17-03-2008 09:01 (30%)
Reg. datum: 17 maart 2008
Na veel afwegingen naar Orange gegaan. Livebox 1,5week geleden binnen gehad de oplevering was 13maart. 14maart kwam ik thuis en ging ik gretig van start. Na 2dagen nog geen signaal.
Ik Orange bellen wat me opviel was dat ik elke keer binnen 2 minuten geholpen werd, waarbij ik toen ik back in the day MXstream had wel dik 20/30minuten moest wachten.
Bleek achteraf dat de vorige bewoner van het huis nogal een klusser was en de boven en beneden verbinding van de telefoon kabel aan elkaar had gesloten en de orginele echte telefoon kabel gewoon los had hangen.... (handig). Na 2dagen eindelijk achter het probleem gekomen bijna een monteur besteld.
Het loopt nu 3dagen stabiel 1,7mb download (adsl extra + telefonie) enige minpuntje nu is dat de telefoon heel zacht klinkt of dit nu aan Orange ligt of aan mijn toestel heb geen idee. Maak geen gebruik van een KPN lijn laat alles gaan door Orange.
Maar goed met internet ben ik dik te vreden beter dan mijn 650kb verbinding die ik hiervoor had. Erg benieuwd of Orange de snelheid vast blijft houden. Zit zelf 900m van de centrale af. Kan de snelheid nog flink gaan inkakken? of de eerste 2weken dat het zo snel blijft en daarna minder wordt?
1,7 mb download? ADSL Extra is toch 20mbit? Dat is nog altijd zo'n 5 mb per seconde of ben ik nu gek?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.