Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 maart 2001

quote:
hadebaja schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Heb zojuist orange aan de lijn gehad, doordat ik op het KPN netwerk zit kan ik niet hoger komen dan 8MB, de 4MB nu was inderdaad aan wel laag en hij raadde me aan de kabel tussen de livebox en de wand te vervangen zodat er minder ruis zou zijn... gaan we maar eens proberen vanavond...
Je kunt wel zien dat je pas nieuw bent bij orange en dit topic :)

Het ligt ALTIJD aan de klant, en nooit aan orange.
Dat verhaaltje van die kabel tussen LB en isra, vertellen ze altijd en aan iedereen.

Yeah..... right

Reg. datum: 24 september 2000

quote:
m0ridin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:58:
Same, trage verbinding de laatste paar dagen waarbij regelmatig sites niet willen openen (soms met veel geluk naar veel refreshen dan wel). Geen idee waar het vandaan komt, hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad met orange...
Hetzelfde hier (locatie Utrecht). Heb nog nooit problemen met de verbinding gehad maar nu sinds een paar dagen zijn sommige sites niet of nauwelijks te bereiken. Resetten van Livebox heeft geen resultaat. Up- en download snelheid is gewoon goed, speedtest.nl geeft wel maar 20 - 35 connecties per minuut aan. Er staan verder geen torrents of andere p2p programma open.

Reg. datum: 14 augustus 2004

Zelfde probleem hier. Ineens hele hoge pings van tegen de 200 in multiplayer games waar ik daarvoor gewoon tussen de 30 en 50ms had. Vijf tabs tegelijk openen in Firefox lukt ook niet meer en als de LB gereset wordt werkt het even goed dus het ligt aan Orange |:( Over drie weken zit ik bij Telfort gelukkig, en dit geeft maar weer aan dat dat een goede keus is geweest.

In WOW krijg ik gewoon ping tegen de 900:| Was dat de server of die gekke livebox? Ik mag hopen die server!
Reg. datum: 14 augustus 2004

quote:
dennus2006 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:26:
In WOW krijg ik gewoon ping tegen de 900:| Was dat de server of die gekke livebox? Ik mag hopen die server!
Ik denk geen van beide ;) Ik hou het op het netwerk van Orange :)

quote:
objectief2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Ik denk geen van beide ;) Ik hou het op het netwerk van Orange :)
Als het zo blijft ben ik er snel weg :|
Dit kan niet, graforange :X
Reg. datum: 16 februari 2006

Hier is het sinds 2 dagen ook niet al te best, vanaf een uur of 6 's avonds zie ik dat m'n usenet download snelheid terug zakt naar zo'n 300kB/s gemiddeld i.p.v. 430kB/s. Gelukkig is het *nog* niet zo dramatisch als wat ik lees van anderen die nog maar 20kB/s halen en gewoon 5 minuten een pagina zien laden. Maar het is toch echt diep triest dit.

En ze blijven beloven dat alles goed komt, maar die beloftes kennen we, de snelheidsverhoging kwam in november, toen december, toen maart en nu weer april. Tss..

Reg. datum: 02 juli 2001

Ik heb na een aantal maanden afwachtend te zijn geweest nu Orange aansprakelijk gesteld. Ze blijven in gebreke met een ondeugdelijk product. Bovendien eis ik mijn abonnementsgeld terug. Ik heb daarover met iemand van opzeggingen over gesproken.

Ondanks het feit dat mijn abbo nog tot november loopt, ben ik van mening dat ik lang genoeg gewacht heb en hef ik de overeenkomst op. Ik ga er niets eens een brief voor schrijven; dit is een pure wanprestatie.

Alle argumenten zijn natuurlijk al eens voorbij gekomen vanuit Orange: kabels, afstand centrale, KPN wachtlijst, blabla. Voorheen had ik ADSL lite van Wanadoo/Orange met een snellere verbinding dan nu. Kom dan niet met een verhaal aanzetten dat ik geen 4 Mb kàn krijgen. Orange belooft het op meerdere fronten en dan zal zo'n foonmiep mij vertellen dat het niet gegarandeerd is.

Ik heb ze tot april gegeven en wil binnen een week weten of dat haalbaar is. Anders gaat deze jongen met behoud van telefoonnummer en teruggave van betaalde kosten gewoon over. Kwestie van doorzeuren, heb ik gemerkt. Elk argument van hun kant veeg je simpelweg van tafel. Orange: maak eens waar wat je belooft.

Reg. datum: 01 december 2005

Zo te zien ben ik niet de enigste. Ze hebben echt problemen met HTTP... als ik newsservers bereik heb ik bijna me volledige snelheid en als ik via http download dan kom ik max aan 50 kb. Terwijl ik een ADSL lijn van 4Mbit heb! Dan komt er nog bij dat me telefoonverbinding echt super slecht is. Soort knipper licht je kent het wel... iemand horen stotteren aan de lijn. Nu baal ik dat ik KPN heb opgezegt..... 8)7

Argg oftewel dit is allemaal de oorzaak van die onderhoud dus ben flink pissed.... Heb weer gemaild. Ze wilde dat ik van BBned ff 100MB downloade en mijn ADSL statistieken zou mailen met de resultaten heb ik maar gedaan....

Tevens heb ik te horen gekregen bekende dat orange in oudbeijerland helemaal er uit lag van de week! Heel de verbinding daar weg.... Gaat echt niet goed.

Ik zie nu deze mail in mijn mail box
quote:
Geachte *xppn*,

Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.

De werkzaamheden vinden plaats rond:

periode: 13 t/m 18 maart 2008
tijdstip: tussen 11:00-17:00 uur
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode

herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Indien u merkt dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding van Orange niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht *** minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Hou er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (¤ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
to BlondMM:
Ben zelf ook maar aan het rondkijken gegaan voor nieuwe abonomenten. Zal Alice wat zijn? Ik wacht even deze onderhoudsbeurd af en anders ga ik ook me contract proberen te ontbinden.... Heb nog steeds me 8Mbit niet |:(

Reg. datum: 27 mei 2005

Geweldig dit. 'S nachts nog gedownload, pc automatisch uit. Kijk ik vanochtend naar de modem, zie ik dat die lampjes spastisch aan het doen zijn. Internet knipperde en de dataled knipperde, wat vreemd was omdat niemand achter de pc zat :S

Ik modem gereset omdat er geen internet, maar ook geen telefoon meer was. Nu komt het mooie, telefoon gaat wel 1 of 2x over als er gebeld wordt, maar de livebox geeft aan dat er geen TELEFONIE mogelijk is, alsof het staat uitgeschakeld in mijn abbonement. Als ik vanmiddag weer telefoon heb, dan ga ik wéér orange bellen en maar eens verhaal halen.

www.respawning-ranters.net

Reg. datum: 29 mei 2006

quote:
sasquatch schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:32:
[...]

Hetzelfde hier (locatie Utrecht). Heb nog nooit problemen met de verbinding gehad maar nu sinds een paar dagen zijn sommige sites niet of nauwelijks te bereiken. Resetten van Livebox heeft geen resultaat. Up- en download snelheid is gewoon goed, speedtest.nl geeft wel maar 20 - 35 connecties per minuut aan. Er staan verder geen torrents of andere p2p programma open.
Hier ook Utrecht. Verder is ook hier de snelheid verder prima...connecties per minuut heb ik nog niet gechecked, zal ik vanavond eens bekijken. Gisteren leek het even goed te werken maar vandaag weer gepruts (hoorde ik van mn vriendin die nu thuis zit).

Bah, als dit maar geen gewoonte gaat worden. Staat ook niets van werkzaamheden vermeld op de site.

Reg. datum: 06 maart 2006

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 13 2008 om 17:30:48 UTC+0200)

Download : 336.3 KByte/sec
Upload : 92.9 KByte/sec
Connection : 599.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Dit zijn mijn resultaten. Best dramatisch, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb. En ik woon 1,5 km van telefooncentrale af.

Reg. datum: 13 maart 2001

quote:
ILoveAmor schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:32:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Aug 13 2008 om 17:30:48 UTC+0200)

Download : 336.3 KByte/sec
Upload : 92.9 KByte/sec
Connection : 599.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Dit zijn mijn resultaten. Best dramatisch, terwijl ik een 20 mbit verbinding heb. En ik woon 1,5 km van telefooncentrale af.
Die site is niet representatief voor je download, maar alleen voor je conn/min en je pingtijden.
Voor je downloadsnelheid kun je beter op http://speedtest.bbned.nl even de 100 mb download proberen.

Yeah..... right

meuh
Reg. datum: 13 april 2001

Mm raar, die bbned test van 100 MB gaat op fullspeed, maar als ik iets willekeurig van een site download (bij XP SP3 RC2 ofzo van de microsoftsite) dan is het wel steeds maar 30 a 40 KB/s, en je gaat me niet vertellen dat MS al 4 dagen niet meer kan leveren dan precies die snelheid!

bah...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
boesOne schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:13:
Mm raar, die bbned test van 100 MB gaat op fullspeed, maar als ik iets willekeurig van een site download (bij XP SP3 RC2 ofzo van de microsoftsite) dan is het wel steeds maar 30 a 40 KB/s, en je gaat me niet vertellen dat MS al 4 dagen niet meer kan leveren dan precies die snelheid!

bah...
Alles is afhankelijk van verbindingen en servers. Als de servers van microsoft druk zijn, kan het gebeuren dat je lage snelheden haalt. Als je op bbned je fullspeed haalt moet je er gewoon van overtuigd zijn dat het wel snor zit met je verbinding en snelheid.

Verder zou je hier nog eens kunnen testen op
http://www.speedtest.net/

een tevreden orange abonnee.

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 2.5.1 Apps2sd

Reg. datum: 31 januari 2007

Nee hoor, ik download bij bbned met ca 100 kb (op speedtest.nl met ca 40kb). Maar netzoals boesboes download ik van vrijwel iedere site (op uitzonderingen na) met maar ca 30-40 kb...

Orange gaf zelf ook al toe dat de fout bij hun ligt, dus is absoluut niet de server van MS of een andere willekeurige site...

Tevens zie ik steeds meer mensen hier die hetzelfde probleem hebben.

Ben nu DIKO aan het downloaden van www.vmesquita.com en dat gaat maar met 26kb/s...

Spurlie wijzigde dit bericht 13-03-2008 23:25 (8%)

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

Reg. datum: 16 juli 2006

Ik heb 20mbit family van orange, heb nog de wannadoo livebox. Mare dat gaat al jaren prima ik haal een download snelheid van 1,5 mb/sec.

Nu Wil ik van mijn dure KPN huistelefoon af en overweeg ik Orange telefonie. Wat zijn hierbij de voordelen of de valkuilen die jullie tegen zijn gekomen??

Ik ben erg huiverig over het veranderen van mijn telefoon want ik zit dan wel weer een jaar aan orange vast, en ik weet nie tof er straks een goede provider komt die internet+Telefonie+digitale tv komt aanbieden, vooral digitale tv vind ik interessant, op dit moment heb ik gewoon nog oude 'gratis' kabel tv :p

Wat raden jullie mij aan??

Reg. datum: 25 maart 2004

eergisteren waren ze me toch aan het kloten bij orange. hele tijd online offline online offline echt super irritant.

zat met me iphone hele tijd speedtest te draaien. en kreeg heel af en toe een download van 870kbs ipv 420 wat ik normaal heb. maar zat gisteren nog steeds aan de 420 echt irri, zit graag te wachten op die 8mbit :D

Core2Duo E6600 @ 2.8GHz # MSI Platinum 975x Powerup # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 3072mb 5300 667Mhz # 320 Maxtor 7200rpm 16mb # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows Vista Ultimate OEM

www.robertjan.org

Bij KPN blijven, Telefonie van Orange levert je alleen een hoop gezeik en problemen op. Je betaalt weliswaar minder, maar de service en de dienst zelf is om te janken.

Nikon D50, Nikkor 18-70 f3.5-4.5, Tamron 80-210 f4.5-5.6, Nikkor 50mm f1.8, Crumpler Stunner

Reg. datum: 16 juli 2006

quote:
RobertJ schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:33:
Bij KPN blijven, Telefonie van Orange levert je alleen een hoop gezeik en problemen op. Je betaalt weliswaar minder, maar de service en de dienst zelf is om te janken.
umm ok.. ik heb nu zon belvrijaltijd abbo bij kpn, ik moet alleen iets anders vindne om naar mobiele nummers te bellen, zit te dneken aan een Ben simonly abbo.

Mare is er een ander telefonie alternatief dan orange? dat wel goekdoper is dan kpn maar goed werkt?

en zijn de mensne hier met problemen allemaal met 4mbit of 8mbit? Lijtkwel of ik de enige ben met 20mbit en zonder problemen :/

Reg. datum: 11 augustus 2003

Tsja marktwerking noem(d)en ze dat. Er zijn maar een paar spelers.KPN, Orange ennuh denk denk...
Okay Telfort enzo maar dat is powered bij KPN en een beetje de low-budget-tegenhanger van Orange. Alice is dezelfde zut als Orange wat betreft problemen. Xs4all, HetNet enz loopt allemaal over KPN dus weinig snelheid voor veel geld.

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Rye schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:36:
Geweldig dit. 'S nachts nog gedownload, pc automatisch uit. Kijk ik vanochtend naar de modem, zie ik dat die lampjes spastisch aan het doen zijn. Internet knipperde en de dataled knipperde, wat vreemd was omdat niemand achter de pc zat :S

Ik modem gereset omdat er geen internet, maar ook geen telefoon meer was. Nu komt het mooie, telefoon gaat wel 1 of 2x over als er gebeld wordt, maar de livebox geeft aan dat er geen TELEFONIE mogelijk is, alsof het staat uitgeschakeld in mijn abbonement. Als ik vanmiddag weer telefoon heb, dan ga ik wéér orange bellen en maar eens verhaal halen.
Misschien was je livebox aan het updaten?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

Mijn welgemeende excuses als deze vraag al een keer voorbij is geweest. Ik heb al flink zitten zoeken, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb de livebox zo ingesteld dat WOL werkt via internet (UDP poort 7 naar 192.168.1.255 ge-NAT). Nu werkt dit voor een minuutje of 15/20, en daarna werkt het niet meer. Ik ben erachter dat het heeft te maken met de ARP tables van de Livebox. Die worden denk ik om het kwartier geflushed.

Is er een manier om een statisch ARP adres in te geven? Of een andere work-around misschien?

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

Reg. datum: 04 december 2001

quote:
HellBeast schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:24:
Mijn welgemeende excuses als deze vraag al een keer voorbij is geweest. Ik heb al flink zitten zoeken, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb de livebox zo ingesteld dat WOL werkt via internet (UDP poort 7 naar 192.168.1.255 ge-NAT). Nu werkt dit voor een minuutje of 15/20, en daarna werkt het niet meer. Ik ben erachter dat het heeft te maken met de ARP tables van de Livebox. Die worden denk ik om het kwartier geflushed.

Is er een manier om een statisch ARP adres in te geven? Of een andere work-around misschien?
Heb geen verstand van WOL; maar alle adressen eindigend op 255 zijn broadcast adressen en het lijkt me niet slim om daar naar toe te NAT'en. Denk dat je beter je PC een statisch IP kan geven (bijv. 192.168.1.10) en daar naar toe kan laten forwarden. Hoe dan ook zou ik nooit .0 of .255 adressen aan hosts toewijzen.

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

quote:
hvdberg schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:35:
[...]

Heb geen verstand van WOL; maar alle adressen eindigend op 255 zijn broadcast adressen en het lijkt me niet slim om daar naar toe te NAT'en. Denk dat je beter je PC een statisch IP kan geven (bijv. 192.168.1.10) en daar naar toe kan laten forwarden. Hoe dan ook zou ik nooit .0 of .255 adressen aan hosts toewijzen.
WOL werkt juist op een broadcast adres. Hij verzend een magic packet naar het broadcast adres waar het MAC adres inzit van je netwerkkaart.

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: