Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2006

quote:
Spurlie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:42:
[...]

Nope, werkt ook niet. Nu een gemiddelde van 35.7 KByte/sec...

Dit komt mij heel bekend voor:

[...]
Heb ik ook! Ik heb zo nu en dan dat de snelheid wel eens omhoog schiet, maar vaak inderdaad rond de 50 kbit. Dus dat was reden voor mij om vandaag te bellen naar Orange. Deze callcenterboy schoot na een paar tests direct in de lach, dit kwam omdat hij dat soort resultaten nog nooit gezien had. Hij zei, "De verbinding hoor normaal 10 decibel te zijn, bij u is het 31 decibel." Dus ik moest blij zijn dàt ik nog internet had. Dus hij gaat er een call voor aanmaken en zei dat het binnen 2 weken zeker geregeld moest zijn. Ik heb ongeveer een uur na dat telefoon gesprek een aantal behoorlijke pieken gehad. Maar nu is dat niet meer. Ik woon 1,5 km vanaf de telefooncentrale, dus zou een behoorlijke verbinding moeten hebben.
Het zou ook kunnen liggen aan de bekabeling in huis he, de verbinding vanaf het ISRA punt mag niet al te lang zijn.

Edit: Ik vond het callcenter wat beter dit keer als de vorige keer. Een tijdje was het echt een drama, toen bleek het ooit eens zo te zijn dat we niet doorgevoerd zijn toen we ons abboneerden omdat er niet op OK was geklikt. 8)7

Juicyhil wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:04 (14%)

Reg. datum: 31 januari 2007

Net gebeld met Orange en hij heeft allerlei gegevens genoteerd. Hij dacht in ieder geval niet dat het probleem bij mij in huis was, maar dat het dus waarschijnlijk aan Orange zelf ligt. Het wordt doorgegeven aan de technische dienst en als zij vragen hebben of wanneer het probleem opgelost is dan nemen zij telefonish contact met mij op.

Deze keer wel een persoon aan de lijn die iets nuttigs doet!

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

Reg. datum: 03 juli 2005

Weet iemand ook of er al iets meer bekend is over de snelheidsverhoging. ik zit nu nog steeds op mijn oude snelheid.

Reg. datum: 27 mei 2005

Ik heb nu sinds 6 maart ook internet een livebox. Hiervoor zat ik nog zo'n goede ouwe trouwe Speedtouch 546, welke super stabiel was. Maar nu met die livebox http://www.kvdeckmasters.nl/Forum/Smileys/Magic/kots.gif

Een ramp om de boel goed in te stellen met een Linksys router erachter en nog een veel grotere ramp om dat ding stabiel te houden. Het eerste wat me opviel was wat hierboven ook staat. Internetsnelheid gewoon op z'n max (van waar hij op intraint, 5.8mbit, terwijl ik max 8mbit moet hebben), dus ik download met +- 600 a 610kb/s. Maar pagina's laden het ene moment gewoon snel zoals het hoort, vooral 's middags, maar 's avonds en andere willekeurige momenten gaat het super traag. Ik moet soms wel 10seconden wachten voordat hij ook maar begint met laden van tweakers.net, net als alle andere sites. Echt bagger dit.

Ook was inees telefonie weggevallen, terwijl hij het eerst wel deed :| Dus ff op internet gezocht in de FAQ en daar stond zelfs de oplossing :o Een hard reset, dus alle poorten die ik geforward had en de rest van de settings, allemaal weg :'(

Ik ga morgen maar eens even bellen met die sjappen van Orange, want dit kan zo niet. Wel een leuke snelheid, maar het internetten gaat nog lastiger dan met een 56k modem als het op laden van pagina's aankomt.

www.respawning-ranters.net

9778.2 KByte/sec
(=78226 kbps)
Speedtest resultaat

Ze zijn er zeker mee bezig :P

Edit:
21186.1 KByte/sec
(=169489 kbps)

Juicyhil wijzigde dit bericht 11-03-2008 21:35 (23%)

Reg. datum: 03 juli 2005

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 26 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

kan iemand mij vertellen welke maximale snelheid ik kan halen, wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 4mb.

quote:
philip oving schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:56:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 26 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

kan iemand mij vertellen welke maximale snelheid ik kan halen, wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 4mb.
Nou, nu is jouw snelheid 2 Mbit. Het word meen ik verdubbelt, dus dan zou het 4 Mbit worden.

Reg. datum: 27 mei 2005

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5836 Kb
Afname Dichtbij : 38.5 (dB)
Ver weg : 19.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 55
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0

Ik weet niet of dit goed of slecht is, maar het lijkt dat het SNR-marge erg laag is? En waar staat die HEC-teller eigenlijk voor, want ik zie dat ie hierboven op 0 staat.

www.respawning-ranters.net

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Rye schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:17:
Ik heb nu sinds 6 maart ook internet een livebox. Hiervoor zat ik nog zo'n goede ouwe trouwe Speedtouch 546, welke super stabiel was. Maar nu met die livebox [afbeelding]
Dat je internetverbinding niet stabiel is, ligt waarschijnlijk niet aan je livebox. Mijn Livebox heb ik al meer dan een jaar en dat het lang duurt voordat de pagina's er zijn, is iets van de laatste paar dagen bij mij (zoals ik eerder zij, gaat het bij mij nu wel weer normaal).

Voor de mensen boven mij met vragen m.b.t. hun afname dichtbij enz. en hun te behalen snelheid, in de TS staat hier een mooi stukje over:
quote:
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Daar staat ook uitgelegd hoe je met deze waarden je afstand tot de centrale kunt berekenen. Vervolgens kun je dan in het grafiekje kijken wat ongeveer je max. snelheid is die je zou kunnen halen. (Van zelf je conclusies trekken leer je altijd meer dan wanneer iemand alleen het antwoord voorkauwt en als je er niet uit komt, kun je het altijd nog vragen :))

@Rye
HEC staat denk ik voor Header Error Checksum. Deze telt dus dit type fouten. Ik heb geen idee over wat voor tijdspan deze teller dit telt, maar als je bedenkt dat er heel veel pakketjes worden verstuurd en ontvangen, dan lijkt mij 55 niet zo'n groot probleem. (al is het natuurlijk wel interessant om te weten waardoor deze worden veroorzaakt)

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 7 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Niet echt goed bij mij dus?

HBZNPLT!

Mja, livebox reageert gewoon niet, tot na een reset. Snelheid is wel iets minder als eerst (14000 ipv 15200), maar baal ervan. Kreng was retestabiel bij me, en nu twee maal daags de stekker eruit!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

meuh
Reg. datum: 13 april 2001

quote:
Spurlie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:24:
Net gebeld met Orange en hij heeft allerlei gegevens genoteerd. Hij dacht in ieder geval niet dat het probleem bij mij in huis was, maar dat het dus waarschijnlijk aan Orange zelf ligt. Het wordt doorgegeven aan de technische dienst en als zij vragen hebben of wanneer het probleem opgelost is dan nemen zij telefonish contact met mij op.

Deze keer wel een persoon aan de lijn die iets nuttigs doet!
Ik heb sinds een dag of 3, 4 hetzelfde probleem. Max download meestal tussen de 40~50KB/s. Echter is dit met http downloads. Torrent haalt wel >100KB/s. (getest op 3 verschillende computers).
Ik heb geen tv abbo en ben fervent bezoeker van uitzendinggemist, maar de verbinding is te traag voor een goeie stream! Als dit snel gefixxed wordt dan ben ik weg..

Ik heb de livebox ff gewisseld met een ouwe speedtouch (direct op ISRA punt) en die doet hetzelfde. Ergo: probleem zit in de infrastructuur van Orange..

Speculatie: Zouden ze aan het prutsen zijn met trafficshaping?

boesOne wijzigde dit bericht 12-03-2008 09:39 (8%)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Reg. datum: 29 mei 2006

Same, trage verbinding de laatste paar dagen waarbij regelmatig sites niet willen openen (soms met veel geluk naar veel refreshen dan wel). Geen idee waar het vandaan komt, hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad met orange...

Nou ik zou zeggen dat iedereen die dit probleem heeft het even bij de helpdesk van Orange moet melden. Hoe meer gevallen bekend zijn hoe beter ze het kunnen oplossen en hoe sneller ze er werk van maken.

meuh
Reg. datum: 13 april 2001

quote:
Spurlie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:18:
Nou ik zou zeggen dat iedereen die dit probleem heeft het even bij de helpdesk van Orange moet melden. Hoe meer gevallen bekend zijn hoe beter ze het kunnen oplossen en hoe sneller ze er werk van maken.
Ik heb even gemaild naar mijn contact op de escalatiedesk van Orange.. (geen zin om met de reguliere HD te gaan bellen :P)

K'hou jullie op de hoogte..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Reg. datum: 18 augustus 2006

quote:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17948 Kb
Afname Dichtbij : 8.3 (dB)
Ver weg : 0.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 189
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0
Ik zat eerst op 19000kbit, toen op ongeveer 18500, nu op 17948 @200meter van de plaatselijke hoofdcentrale af. Mij hoor je niet klagen maar ik vind dit wel vreemd.

Reg. datum: 29 mei 2006

quote:
boesOne schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:46:
[...]

Ik heb even gemaild naar mijn contact op de escalatiedesk van Orange.. (geen zin om met de reguliere HD te gaan bellen :P)

K'hou jullie op de hoogte..
Pfff, ik probeer ze wel te mailen maar dat formulier 'stel een vraag' timed steeds out. (Ik kan alles wel invullen maar als ik op verstuur klik krijg ik die timeout.) Dit is trouwens vanaf mn werk...

quote:
Spurlie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:24:

Afname Dichtbij : 30.0 (dB)
Ver weg : 18.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 7 (dB)

Niet echt goed bij mij dus?
Voor je huidige snelheden zullen deze waarden geen probleem zijn, maar indien je sneller wilt, dan zal je SNR-marge dichtbij een probleem gaan worden.

Nog even wat extra info over de betekenis van de 'afnamen' en de 'SNR-marge' opgezocht.
SNR staat voor Signal-to-Noise-Ratio en die bedoelde ik. Die SNR wil je zo hoog mogelijk hebben op je lijn, want dan kun je lekker veel bandbreedte krijgen. SNR is ook de waarde die negatief beinvloed wordt door slechte bedrading, of eigenlijk; de Noise wordt hoger, dus de SNR wordt dan lager. De waarde die echter genoemd wordt in de livebox is de SNR-margin. Die SNR-margin blijkt een bedachte waarde die de veiligheidsmarge aangeeft tussen de voor je bandbreedte benodigde SNR en de daadwerkelijke SNR op je lijn. 10dB is de algemeen geaccepteerde en ook door Orange gehanteerde waarde hiervoor.
Afname (attenuation) is hoeveel het signaal verzwakt onderweg (van jou naar de centrale), hoe lager de afname, hoe beter (bij lage afnames is een hogere snelheid haalbaar).

SNR is Signal to Noise Ratio, hoeveel ruis er in het signaal zit. Hoe hoger deze waarde hoe beter (hoe sterker het signaal t.o.v. de ruis is).
En nog een uitgebreider artikel over How to interpret your adsl Line Stats

Reg. datum: 22 augustus 2007

heb een 20 mb verbinding, kom niet verder dan 4 mb, reactie van Orange helpdesk "dit ligt aan de afstand tot de wijkcentrale" kan dit?

Wat voor modem gebruik je?

@ Niels
Bedankt voor de informatie, is nu een stuk duidelijker!

Reg. datum: 19 februari 2008

ik heb probleem met de 20mbit lijn ik haal maar 600kbps met nieuwsgroepen met torrent haal ik 1mb? hoe kan dit is het een instelling ofzo eerst haalde ik wel 1500kbps ik wil graag weer snel downloaden :(

gebruik gewoon live box
en heb 20mbit van orange
newsserver smsusenet

Baazie wijzigde dit bericht 12-03-2008 14:31 (15%)

Spekkies Game pc!!!|..|My Website!|..|Asus EEE 900|..|HP6820s|..|Apple Iphone 3G 8GB|

Had gisteren maar weer een mailtje naar Orange gestuurd m.b.t. het uitblijven van de snelheidsverhoging. Kreeg net deze reactie:
quote:
Tot onze spijt hebben wij een vertraging opgelopen met betrekking tot de snelheidsverhoging van abonnementen. De technische dienst is er op dit moment druk mee bezig om de snelheidsverhogingen doorgevoerd te hebben voor eind april 2008. Vandaag hebben de eerste klanten een snelheidsverhoging gekregen. Een dezer dagen zal dus ook uw snelheid verhoogt worden.
Wij zullen op de hoogte brengen zodra uw snelheid verhoogd gaat worden.
Dus ze gaan er nu van uit dat ze over 1,5 maand de snelheid van iedereen hebben verhoogt. Of het moet natuurlijk weer een smoes zijn om ons 1,5 maand rustig te houden :/, hoop het niet.

Toevallig dat ze vandaag net de eerste klanten van een snelheidsverhoging hebben voorzien (of is dit de standaardreactie van deze maand?).

Wordt toch eens langzaam tijd om een klachtenbrief te sturen. Ik heb speciaal voor de snelheidsverhoging de Livebox aangevraagd. Toendertijd werd immers tegen mij beweerd dat de hogere snelheid van 8Mb al beschikbaar was bij mij, maar niet dus.
Ook al is het maar 1 euro per maand, toch zou ik hier graag een vergoeding van willen zien. Omdat ik nu iets gebruik dat ik eigenlijk niet nodig had en heb aangevraagd doordat Orange de verkeerde informatie heeft verstrekt.

quote:
hadebaja schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:40:
heb een 20 mb verbinding, kom niet verder dan 4 mb, reactie van Orange helpdesk "dit ligt aan de afstand tot de wijkcentrale" kan dit?
Dat kan inderdaad kloppen. Doe bijvoorbeeld hier https://secure.dds.nl/aanmelden/adsl_check.php een psotcodecheck om te checken welke snelheid je kunt verwchten. Neem van mij aan dat je die 20 mb met moeite kunt halen ;) .Verder moet je ook erop letten dat de afstand tussen je ISRA punt en je livebox zo kort mogelijk is. Indien mogelijk hou dit maar iets van een meter ofzo.

Reg. datum: 22 augustus 2007

quote:
ILoveAmor schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen. Doe bijvoorbeeld hier https://secure.dds.nl/aanmelden/adsl_check.php een psotcodecheck om te checken welke snelheid je kunt verwchten. Neem van mij aan dat je die 20 mb met moeite kunt halen ;) .Verder moet je ook erop letten dat de afstand tussen je ISRA punt en je livebox zo kort mogelijk is. Indien mogelijk hou dit maar iets van een meter ofzo.
Heb zojuist orange aan de lijn gehad, doordat ik op het KPN netwerk zit kan ik niet hoger komen dan 8MB, de 4MB nu was inderdaad aan wel laag en hij raadde me aan de kabel tussen de livebox en de wand te vervangen zodat er minder ruis zou zijn... gaan we maar eens proberen vanavond...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: