Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 oktober 2001

Zoals bekend gaat de LiveBox snel over z'n nek wanneer er sprake is van teveel connecties. Het aantal toegestane connecties in download programma's naar beneden halen is dan wel een optie maar dit heeft nog weinig nut wanneer je met meerdere mensen achter dezelfde LiveBox hangt. Je zit dan zo weer te hoog.

Best kans dat het probleem verholpen word door de LiveBox in bridge mode te zetten maar na het helemaal lezen van die topic ben ik tot de conclusie gekomen dat dit voor de LiveBox instabiel en te veel behelpen is.

Het probleem ligt hem in het feit dat connection table volloopt. Voor zover ik weet is het te lang vasthouden van de connecties hier de oorzaak van. Nu zat ik te denken, is er:
a) geen mogelijkheid om via telnet de timeout te verlagen naar een 15min. i.p.v. de vaak standaard 15 dagen? Of
b) geen mogelijkheid om via telnet op commando een cleanup te forceren?

Aangezien ik achter de LiveBox nog een Linksys router heb hangen met een alternatieve firmware zou je in het laatste geval in de router om de zoveel tijd een script uit kunnen laten voeren.

Mijn kennis van Telnet is echter niet toereikend. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

Reg. datum: 08 juli 2006

De onderlinge relatie van de orange collega's is ook niet al te best las ik net :X :

Een medewerker van telecombedrijf Orange is vandaag door een collega doodgestoken. Het incident vond plaats in een kantoor van het bedrijf aan de Groenhovenstraat in Den Haag. Dat heeft de politie laten weten.

De twee hadden ruzie, maar het is onduidelijk waarover. De dader, een 37-jarige Rotterdammer, is aangehouden. De identiteit van het slachtoffer wilde de politie nog niet vrijgeven. De steekpartij vond plaats op de werkvloer, waar collega's getuige waren van het incident. Orange heeft voor hen slachtofferhulp geregeld.

Reg. datum: 27 februari 2000

En het heeft niets met het breedband gedeelte van Orange te maken. Die zitten nl. in Amsterdam.
In Den Haag zit de mobiele afdeling van Orange..

Oh ja, dacht laat het nog ff weten

Ben eindelijk van die hoeren af, me pa had ze boze brief gestuurd en 2 dagen daarna gebeld, en we konden opeens van ze af, nu weet ik niet of dit toevallig met die 21 dagen te maken had, maar hoe dan ook, ben van ze af...

Grappige is dan ook, een dag later belde ze me pa op z'n mobiele nummer, met de ultiem lompe vraag waarom we van ze af waren gestapt... ook konden ze het niet snappen dat upc zoveel sneller een verbinding kon opleven ( naar upc shop gegaan en uur later thuis aangekomen en het deed het )

Hoe dan ook, mij zal je hier niet meer in dit topic zien :P ik ga lekker chillen in het upc topicje :P woei

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 31 januari 2007

Ik heb nu een paar maandjes mijn Livebox draadloos gemaakt met behulp van een wireless router.
Nu heb ik sindskort (1 a 2 weken) een erg lage downloadsnelheid als ik iets van een site download of via nieuwsgroepen. Als ik op speedtest.nl een download check doe dan is dit wel de normale +400kb.

Hebben meerdere mensen hier last van of zal dit aan mijn router liggen?

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

quote:
Spurlie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:24:
Test je lijn eens zonder router, en dan weet je of het daar aan ligt... Lijkt mij.
Reg. datum: 11 augustus 2003

Wou ik net ook gaan zeggen :)

Reg. datum: 06 november 2002

Wat zijn bij jullie eigenlijk de gemiddelde pingtijden ?

Ik vind dat deze erg hoog liggen, rond de 35ms, naar transip.nl, hebben jullie dit ook ?

Komt dit door de livebox of zit orange niet op het "echte" kpn netwerk, met planet internet had ik toch netjes 7ms naar transip.nl of dergelijke servers in amsterdam.

Ik ben erg benieuwd.

Reg. datum: 28 januari 2002

quote:
Fr4gGie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:04:
Wat zijn bij jullie eigenlijk de gemiddelde pingtijden ?
Ik vind dat deze erg hoog liggen, rond de 35ms, naar transip.nl, hebben jullie dit ook ?
Ik ping transip.nl in 23ms (Orange ADSL Extra & Telefonie).

Sinds een paar weken moet ik veel reloads doen om webpagina's geopend te krijgen. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt...

fmb wijzigde dit bericht 09-03-2008 20:09 (17%)

CCENT
Reg. datum: 29 augustus 2006

Pingen naar transip duurt hier ook zo'n 20~25Ms. Downloaden via usenet gaat hier met zo'n 425Kb/s maar toch moet ik (net als fmb) websites soms een paar keer F5'en voordat ze reageren. Op dat moment word er niet gedownload oid. Wanneer de website echt te voorschijn komt gebeurt dat ook snel...

quote:
Freerk schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:18:
maar toch moet ik (net als fmb) websites soms een paar keer F5'en voordat ze reageren.
Dat is interessant, blijkbaar ben ik niet de enige. Dat stemt hoopvol, alhoewel, maakt ons wsch. afhankelijk van Orange om het op te lossen...
Downloadsnelheid bij mij met usenet is 15 Mbit/s (van de 20 Mbit/s), daar ben ik prima over te spreken.

Reg. datum: 06 november 2002

Oke, en hoever zitten jullie van de centrale af ?

Ik zo een 1500m, lijkt me niet de oorzaak dus, en zit Orange dus wel op het "echte" kpn netwerk (zelfde als planet e.d.) ?

_Sp[A]nX_

ik wil mijn livebox aanpassen met een port forward.... standaard lukt dat wel maar ...

hardware dreambox 7020 sat ontvanger met linux

nu

internet 80 naar 80 intern en dat is mijn web-tv
internet 8047 naar 8047 intern naar little apache

Maar ik wil .....

internet 80 naar 8047 verwijzen (dus niet intern! ik wil intern 80 gebruiken voor webtv)
internet 81 naar 80 verwijzen naar webtv, als ik ooit toch nog van thuis iets klaar moet zetten om op te nemen op mijn dreambox

is hier een manier voor en niet de poort 1 op 1

Damn it's good 2 B a Tweaker!

Volgens deze site zit ik op ongeveer 350 meter van de telefooncentrale.

quote:
Spurlie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:24:
Ik heb nu een paar maandjes mijn Livebox draadloos gemaakt met behulp van een wireless router.
Nu heb ik sindskort (1 a 2 weken) een erg lage downloadsnelheid als ik iets van een site download of via nieuwsgroepen. Als ik op speedtest.nl een download check doe dan is dit wel de normale +400kb.

Ik heb nu de Livebox direct aan de pc gehangen en internet is nog steeds zeer traag.....
Ligt dus puur aan Orange zelf! Morgen (weer eens) contact opnemen met de helpdesk!!...

Jarenlang tevreden klant van wanadoo/orange geweest en de laatste maanden behoorlijk wat problemen...

Reg. datum: 27 februari 2000

Kan nog steeds een verrotte tcp-stack zijn.

Paar dingen die je kan proberen:

- Booten van een livecd
- Testen of TCP-Optimizer helpt
- Factory reset van de livebox.

Reg. datum: 21 december 2000

[kraak bij telefoongesprek - één van de oplossingen?]
Ik lees op de vorige pagina's dat er wat mensen zijn met een kraak op de telefoongesprekken. Zelf ook regelmatig last gehad totdat ik merkte dat het alleen gebeurde als ik met mn computer de volle bandbreedte gebruikte. De download stoppen en de kraak was weg.
Nu heb ik mn download altijd iets geknepen (in Sabnzbd bv een bandwidth limit van 0.02). Nu komt het nooit meer voor dat ik een kraak op de lijn heb.
Kennelijk werkt de priorisering van VOIP niet zo goed....

[download stort in na chat]
Anderzijds heb ik wel een probleem dat na (het lijkt er althans op) een MSN chat de downloadsnelheid van 1101.67KB/s naar ongeveer 720KB/s zakt. Een reset van de livebox corrigeert dit weer.
Ik weet niet 100% zeker dat dit met MSN te maken heeft, maar vroegûh wel, en sinds de laatste firmware heb ik dus last van dit verschijnsel.
Heeft iemand er een oplossing voor? Anders kan ik elke nacht resetten. Die kids van me chatten wat af :/
Overigens heb ik op GOT wat searches gedaan, maar het aantal hits is enorm, en mn antwoorden staan er niet tussen.

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van enkel het internetbellen-gedeelte van orange? Ik merk dat ik deze nauwelijks gebruikt en voordeliger ben met enkel een belbudget abbo. (ik bel maandelijks minder dan 10 euro)

Ik moet vandaag of morgen nieuw internet bestellen. Nu is er zoveel keuze, waaronder ook Orange.
Het gaat mij echter alleen om het internet, dus zonder telefonie.

Ik wil dan graag een 20 MBIT abonnement, maar nu wil ik graag van jullie weten wat in de praktijk die 20 Mbits betekent. Er staat niet voor niks TOT 20 Mbits. Ik zit trouwens zo'n 1250 meter van de centrale.

Een andere vraag gaat over de livebox. Ik hoor dat deze nog wel eens voor problemen kan zorgen?

Bekijk hier mijn site over de iPhone! http://www.iPhonePlace.nl/

HBZNPLT!

Is er eergisteren een nieuwe firmware of zo uitgerold??!! Kan elke f*cking dag mijn livebox rebooten omdat alles uitgevallen is...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

quote:
Lizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:08:
Kan nog steeds een verrotte tcp-stack zijn.

Paar dingen die je kan proberen:

- Booten van een livecd
- Testen of TCP-Optimizer helpt
- Factory reset van de livebox.
Allemaal geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Ik heb net een downloadtest gedaan op speedtest.nl en ik kom zelfs op een gemiddelde van 39.4 KByte/sec uit! :(

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Haaguit schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52:
Is er eergisteren een nieuwe firmware of zo uitgerold??!! Kan elke f*cking dag mijn livebox rebooten omdat alles uitgevallen is...
Ik heb nog steeds 3202WNLB_22204E, volgens mij is deze niet nieuw. Maar mijn livebox valt ook niet uit (de livebox is bij mij een van de weinige dingen die het nog steeds goed doet).
Wel werden bij mij de afgelopen dagen pagina's erg traag geladen. Het ging volgens mij ergens mis bij het opbouwen van een connectie. Downloaden ging namelijk wel op zijn max. (max. betekend dus 220 kb/s omdat Orange nog steeds geen snelheidsverhoging heeft doorgevoerd (ze zijn het niet eens waard om van deze zin een flame richting Orange te maken)).
Maar als ik bijv. www.google.com pingde, dan mislukte meestal 1 of 2 van de 4 pogingen.
Maar gelukkig is dat weer over.

Nu Orange maar weer eens een mailtje sturen hoe het met de snelheidsverhoging staat (ben benieuwd welke smoes en / of vooruitschuifmededeling ze nu weer hebben).

Reg. datum: 21 december 2000

Doe eens een reset vanaf het menu. Gaat het daarna sneller?
(zoals ik in mn post, hierboven ook geschetst heb)

quote:
ArnieNFW schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:34:
Doe eens een reset vanaf het menu. Gaat het daarna sneller?
(zoals ik in mn post, hierboven ook geschetst heb)
Nope, werkt ook niet. Nu een gemiddelde van 35.7 KByte/sec...

Dit komt mij heel bekend voor:
quote:
--Niels-- schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:18:
[...]

Wel werden bij mij de afgelopen dagen pagina's erg traag geladen. Het ging volgens mij ergens mis bij het opbouwen van een connectie.

Spurlie wijzigde dit bericht 11-03-2008 19:48 (57%)

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

quote:
Haaguit schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52:
ha, ik heb dat rotding maar aan een schakelklok gehangen. Elke nacht om 6 uur en om 12 uur gaat ie een kwartier uit. Dan ben ik wel wat langer van een verbinding verzekerd.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: