Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2002

quote:
goosse schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:25:
Sinds 2 jaar orange en internet werkt eigenlijk altijd ( op 2 weken na toen de bliksem ingeslagen was in het stroomhuisje verderop) helaas kan ik dat niet zeggen van het bellen via de livebox.
Om de paar weken moet ik het moden even resetten want dan blijken we niet bereikbaar te zijn (internet werkt op dat moment wel prima).
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er eventueel een oplossing voor?
Ik heb nu 1 jaar Orange en ben ook een aantal keer onbereikbaar geweest, had last van spookgesprekken of de telefoonverbinding werkte maar één kant op (beller hoort mij wel, ik de beller niet).

Regelmatig helpdesk gemaild en gebeld. De dramatische kwaliteit van de antwoorden en bijzonder slechte behulpzaamheid hebben me bijna doen besluiten te stoppen met Orange.

Een maand of twee terug vroeg een helpdeskmedewerker me echter de livebox te resetten (adapter eruit, zwart knopje naast adapteringang ingedrukt houden, adapter er weer in, zwart knopje weer loslaten) en sindsdien geen last meer gehad. Hoop dat dat zo blijft ;)

En toen zat fatal 3 weken zonder internet... paar dagen geleden heeft m'n pa een brief de deur uit gedaan waar hij ze nog tot 5 maart geeft ( nog paar daagjes dus ) en dat hij vanaf dan per direct alle betalingen naar orange stopzet. als ze niet willen luisteren zullen ze het maar moeten voelen...

Zodra de 5e voorbij is stoppen we orange en gaan we naar UPC een 6 mbit abbotje ofzo iets dergelijks

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 18 september 2003

Ik zit nu ongeveer een klein weekje bij Orange en eigenlijk is alles tot op heden keurig goed verlopen. De telco-telco van Tweakdsl naar Orange ging vlekkeloos. Ik heb misschien hooguit een half uurtje zonder internet gezeten, wat nu net de tijd was dat ik de livebox ging installeren. Ze hebben die livebox volgens mij ook wat geupgrade aangezien deze geen moeite heeft met de vele verbindingen die Azureus vaak maakt. Ook is de snelheid respectabel. Ik kom op ongeveer 12 a 13mbit down en 1 mbit up, maar dat is ook wel logisch aangezien ik op ongeveer 2 kilometer van de centrale zit. De telefoongesprekken gaan prima, de kwaliteit is vergelijkbaar met KPN. Gisteren een brief gehad van KPN over de opzegging van mijn KPN abonnement, dus ook dat heeft Orange goed geregeld. Nee, tot op heden geen klachten, dus voorlopig krijgt Orange en 10/10 :) :)
Proud member of TeamBVD
Reg. datum: 10 februari 2000

Heb 3 weken zonder internet gezeten en haal met de beloofde tot 8mbit verbinding nog geen 400kB.
Na heen en weer mailen met de helpdesk kwam uiteindelijk de mededeling dat er infrastructurele problemen zijn en dat ze verwachten dat de snelheidsverhoging rond 25 maart 2008 een feit zo zijn.
Wat moet ik hier nu weer van geloven???? Ze hebben al zoveel crap uitgekraamd.

Antec P180, Antec Truepower 550 watt, Asus P5Q Pro, Intel q6600 4 gieg Kingston 1066, 2250 gieg HD, Samsung Writemaster, Samsung 16x dvd, Syncmaster 225BW

Reg. datum: 01 april 2004

Ik geef het op.....zojuist nog maar eens een keertje gebeld...weer aangegeven dat ik al vanaf 28 januari zit te wachten op mn oplevering....nu vertelde de beste man aan de andere kant van de lijn dat ik maar een nieuwe aanvraag moest indienen....de aanvraag die nu nog uit staat blijkt 'vast' te staan en hij verwacht dat hier niets meer mee gebeurd... :( :( :(
dit is echt uniek.....nog nooit meegemaakt....maar erg triest!! Nu kan ik dus weer van voor af aan beginnen en dan duurt het zeker weer 3 weken voordat de boel is opgeleverd....als dat goed gaat....
ik ben nu echt ten einde raad en wil heel orangei niet meer zien of horen....wie heeft er een goede tip??

Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Ron25 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:56:
Ik geef het op.....zojuist nog maar eens een keertje gebeld...weer aangegeven dat ik al vanaf 28 januari zit te wachten op mn oplevering....nu vertelde de beste man aan de andere kant van de lijn dat ik maar een nieuwe aanvraag moest indienen....de aanvraag die nu nog uit staat blijkt 'vast' te staan en hij verwacht dat hier niets meer mee gebeurd... :( :( :(
dit is echt uniek.....nog nooit meegemaakt....maar erg triest!! Nu kan ik dus weer van voor af aan beginnen en dan duurt het zeker weer 3 weken voordat de boel is opgeleverd....als dat goed gaat....
ik ben nu echt ten einde raad en wil heel orangei niet meer zien of horen....wie heeft er een goede tip??
Als je aanvraag niet goed is gegaan en je moet deze overnieuw doen... dan vraag je toch gewoon bij een andere provider je verbinding aan?

I intend to live forever. So far, so good.

Reg. datum: 13 november 2004

Ik zit nu een week zonder internet en men lijkt het niet te kunnen maken.
Wanneer kan ik opzeggen (abbo sinds 13 dec. 2007) Ik kan eerder opzeggen dan pas na een jaar toch?
Zij leveren niet de beloofde dienst. Wie kan me het duidelijk uitleggen en heeft de juiste adressen waar ik mijn brief aan moet richten en wellicht een voorbeeld broef?

Dank voor jullie hulp

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

quote:
Fanaat schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:37:
Heb 3 weken zonder internet gezeten en haal met de beloofde tot 8mbit verbinding nog geen 400kB.
Na heen en weer mailen met de helpdesk kwam uiteindelijk de mededeling dat er infrastructurele problemen zijn en dat ze verwachten dat de snelheidsverhoging rond 25 maart 2008 een feit zo zijn.
Wat moet ik hier nu weer van geloven???? Ze hebben al zoveel crap uitgekraamd.
ik haal hier nog geen 250 kb en heel veel hick ups. soms schiet die ff naar de 500 kb en dan meteen weer terug. Mijn verbinding voor de livebox was veel stabieler (gewoon analoog thompson modem).

ik heb gister maar 20mbit @home aangevraagd. ga proberen bij orange onder mijn contract uit te komen, 2mbit ipv beloofde 4-8mbit, en als dat niet lukt maar gewoon dubbel betalen... 8)7

Reg. datum: 20 juli 2001

Dit zijn mijn modem waardes.
De afstand is ongeveer 1 km.
Donwload zit gemiddeld op 4500 kbps
Upload zit gemiddeld op 700 kbps
Het lijkt me een beetje weinig?????

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14172 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 294
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 36
ES-teller van 1 dag 0

There is no such thing as try, only do or do not.....

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Je modem traint goed in (1016 up en 14172 down), het traag downloaden zit dus op je PC of tussen je modem en de pc en ligt niet aan Orange.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

quote:
The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:58:
Je modem traint goed in (1016 up en 14172 down), het traag downloaden zit dus op je PC of tussen je modem en de pc en ligt niet aan Orange.
klopt dit altijd?

mijn modem traint in op 1025 up & 7999 down.

heb een pc rechtstreeks op modem aangesloten (geen router / switch), op pc XP sp2 en geen firewall / virusscanner en haal nog geen downloads van 250kb+

dus ik snap niet waar dit aan kan liggen...

www.robertjan.org

Pff, de technische dienst belt me ALWEER niet... Dat is de 3e keer dat ze binnen een week zouden bellen en dat ze het gewoon niet doen...

Nikon D50, Nikkor 18-70 f3.5-4.5, Tamron 80-210 f4.5-5.6, Nikkor 50mm f1.8, Crumpler Stunner

Reg. datum: 01 april 2004

quote:
IkWilbert schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:20:
[...]

Als je aanvraag niet goed is gegaan en je moet deze overnieuw doen... dan vraag je toch gewoon bij een andere provider je verbinding aan?
Ik ben er inderdaad klaar mee...vanochtend mn aanvraag in zijn geheel laten annuleren...het was in een minuut gepiept!!! _/-\o_

dat wordt dus zoeken naar een andere provider en voorlopig meeliften op de buren O-)

Proud member of TeamBVD
Reg. datum: 10 februari 2000

quote:
The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:58:
Volgens de TD van Orange zegt dat trainen niet alles.
Mijn livebox traint ook behoorlijk (dicht bij 8 mbit account)
Download is echter om te huilen.
Volgens hen ligt dat aan de infrastructuur die nog niet ge-updated is

Antec P180, Antec Truepower 550 watt, Asus P5Q Pro, Intel q6600 4 gieg Kingston 1066, 2250 gieg HD, Samsung Writemaster, Samsung 16x dvd, Syncmaster 225BW

*Plop*

Naar mijn weten is dat redelijk onmogelijk, de modem haalt die snelheid gewoon. Waar zou het dan nog geknepen kunnen worden? Enkel op de modem zelf en op de pc van de gebruiker -> klant domein dus. Wat bedoelen ze met "infrastructuur" dan? :?

quote:
The Legend schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:19:
Naar mijn weten is dat redelijk onmogelijk, de modem haalt die snelheid gewoon. Waar zou het dan nog geknepen kunnen worden? Enkel op de modem zelf en op de pc van de gebruiker -> klant domein dus. Wat bedoelen ze met "infrastructuur" dan? :?
kan volgens mij toch echt.

dit zegt mijn modem:

Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb

en op mijn schone pc / geen firewall / geen AV / XP SP2 haal ik de helft van de tijd een miezerige 2,5mbit bij speedtest.nl, bij downloaden van iso / grote test bestanden ook meestal maar rond de 200kb/s

*Plop*

Testen met meerdere pc's, telkens maar 1 tegelijk direct op de modem aangesloten en kijken of je dan nog steeds een trage verbinding ervaart. Indien mogelijk kun je ook een andere modem proberen.

The Legend wijzigde dit bericht 04-03-2008 19:11 (16%)

Only in BOERAKKER
Reg. datum: 31 januari 2007

Ik heb sinds november problemen met orange:

Statistieken
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.5 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Welnu, met usenet is mijn snelheid met ups en downs maximaal 280 kb/s, wat voorheen (maandje terug), in exact dezelfde condities, 420 kb/s was, dat was toendertijd mijn max, want 4000kbit gedeeld door 10 is idd 420 kb/s (ongeveer althans).

Ik heb al een aantal malen naar orange gemaild, allereerst eind november, omdat ze prominent op de site vermelden dan in november de snelheid verdubbeld zou worden van 4 naar 8 mbit.

Dit is tot op heden niet gebeurt, wel had orange aangekondigd in een brief dat tussen eind jan en begin feb onderhoud gepleegd zou worden ivm de verdubbeling. Sindsdien is mn internetsnelheid k*t en ben ik pissedoff!

Orange houdt zich angsvallig stil en het is wachten totdat (@ Fanaat ) dat het 25 maart verholpen is, anders ga ik mijn ouders bevelen een andere ISP te gebruiken!

nu.nl - Algemeen
21:33 BOERAKKER - Man meerdere malen overreden op snelweg
20:28 DEN HAAG - Geen straf voor weigerachtig peloton
20:15 CANCUN - Orkaan Ida eist levens in El Salvador

Reg. datum: 17 december 2001

Hoi,

Ik heb al vrij lang Orange extra 20Mbit + telefonie en daarvoor betaal ik ¤ 29,95 aan Orange. Daarnaast nog het belbudget van KPN a ¤ 10,50 per maand. Ik wil nu helemaal af van mijn vaste telefoon, dus alleen nog adsl via Orange voor internet. Schiet ik hier financieel iets mee op (rekening houden met opzegkosten)? Moet ik mijn belbudget opzeggen bij KPN of via Orange? Het telefoonabonnement van Orange is aan te passen op de Orange site. Dat houdt echter alleen in dat je extra diensten kunt afnemen, er staat niets over opzeggen.
Als ik alleen ADSL neem, betaal ik dan ¤ 23,50 per maand of ook nog die ¤ 9,95 om de lijn te huren?
!

Reg. datum: 03 juli 2005

rawhide, even de startpost lezen daarin staan de meeste antwoorden op je vragen.

met vriendelijke groet,

Reg. datum: 31 mei 2006

In Januari verhuizing doorgegeven, 6 Februari heeft KPN mijn telefoon netjes (belbudget) verhuisd.

Helaas was orange was echter vergeten te registreren dat ik zou verhuizen. Dus op dat moment hebben ze dat alsnog gedaan. Netjes briefje thuis gekregen met de mededeling dat ik 25 feb weer aangesloten zou worden. Uiteraard is er nog helemaal niets gebeurd, nix geen internet.
Helpdesk doet het af als 'technische storing' zonder dat ze een nieuwe datum kunnen noemen.

Heb ze gisteren een aangetekend schrijven stuur waarin ik ze nog 2 weken geef.
Daarna eenzijdige ontbinding wegens wanprestatie en ga ik lekker op zoek naar wat anders.
Gelukkig is orange in ieder geval niet eigenaar van de lijn...

Reg. datum: 05 maart 2008

iemand ervaring met Orange ADSL extra icm speedtouch 510 ?

*Plop*

Kan prima werken alleen de ST510 is naar mijn weten enkel geschikt voor ADSL1 en kan dus maar tot 8mbit halen.

quote:
The Legend schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:49:
Kan prima werken alleen de ST510 is naar mijn weten enkel geschikt voor ADSL1 en kan dus maar tot 8mbit halen.
ik heb op mijn adsl st510 ook alle lampjes groen branden en zie dat mijn verbinding netjes 4 mbit is, maar ik kan verder niet het internet op, ook pingen etc niet..ik heb hierover contact gehad met Orange HlpDsk, echter zij snappen er zelf volgens mij helemaal niks van.

quote:
svdbcameleon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:52:
[...]

ik heb op mijn adsl st510 ook alle lampjes groen branden en zie dat mijn verbinding netjes 4 mbit is, maar ik kan verder niet het internet op, ook pingen etc niet..ik heb hierover contact gehad met Orange HlpDsk, echter zij snappen er zelf volgens mij helemaal niks van.
ik heb de modem een reset gegeven, de installatie opnieuw uitgevoerd, en eindelijk (er was weer internet) _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: