Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2002

quote:
roald15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:11:
Hij doet het nu denk ik wel,, ik heb me nu ingelogt met een online ftp programma,, en dan kan ik alles wel zien als ik inlog met mijn ip..
Alleen nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat??
Het is mij niet echt duidelijk wat je hier probeert te vertellen. Wat bedoel je met een online ftp-programma?
Wat bedoel je met "nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat?"

Maar zoals Pim hierboven ook aangeeft: deze discussie wordt erg offtopic in dit topic.

Reg. datum: 14 januari 2000

Ik heb momenteel 3 sites (en couting ;) ) die het niet doen:
Fok, Sourceforge (betreft blijkbaar alleen http://notepad-plus.sourceforge.net/nl/site.htm), Newzleech.

Anderen via Orange met hetzelfde probleem?

Helsie wijzigde dit bericht 25-02-2008 11:38 (26%)

Reg. datum: 04 december 2001

quote:
jozy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:53:
Lekkere Loempia ik heb begrepen dat jij over bent gegaan naar Telfort.
Ik zou dit zelf ook prefereren alleen zou ik graag je ervaringen willen weten omtrent het gehele proces.
Hoe heb je dit aangepakt en heb je veel downtime ervaren
Moet je zelf bij orange alles opzeggen en dan alles bij telfort aanvragen etc
(wnr weet je je exacte afsluitdatum is dat de datum van contractingang etc)

Graag zou ik je ervaringen willen weten
Bij mijn overgang van KPN InternetPlusBellen naar Orange ADSL+Telefonie heb ik het volgende gedaan: bij Orange een telco migratie aangevraagd; KPN IPB werd hierdoor automatisch opgezegd; downtime bedroeg +/- 30 minuten.

Je moet dus (ik zou wel ruim voor einde contractdatum) bij Telfort een migratie van Orange naar Telfort aanvragen; zodra precies bekend is wanneer geleverd wordt nog een aangetekende brief naar Orange sturen en aangeven dat je een ISP migratie hebt aangevraagd en dat je het contract daarmee beeindigd (vul tevens datum van migratie in).

Als je namelijk gaat opzeggen en dan pas een Telfort abbo aanvraagt moet eerst je lijn gesloopt worden en een nieuwe lijn voor Telfort opgeleverd worden; gevolg hiervan is, is dat je ongeveer 3 weken downtime ervaart.

Succes, en zorg dat je duidelijk richting Orange communiceert.

Fully Zalman Cooled
Reg. datum: 14 juli 2002

Thanks for the info :)
Reg. datum: 11 augustus 2003

En niet eerder opzeggen dan dat Orange je lijn overneemt! Neem een overlap (minstens een week of 2) anders knikkert KPN je lijn eraf op de dag dat je opzegt en als je vertraging bij Orange hebt (komt weleens voor dan kunnen ze de lijn niet meer overnemen. Bel wel altijd na bij KPN of je abbo is opgeheven anders krijg je dubbele rekeningen. Orange geeft het wel netjes door maar KPN heeft er nogal een handje naar om te doen of hun neus bloed. Iets met contract bla bla dat Orange niet voor je mag opzeggen.

Reg. datum: 25 februari 2008

Even een vraagje.

Voor ik strax heel de wirwar van forum berichten gaat doorzoeken...
Weet er iemand of oranje telefonie al werkt als je de livebox ingesteld heb als bridge?

Groetsels

Reg. datum: 27 september 2002

Oke denk dan toch dat ik wil proberen om terug te gaan naar analoog en dan wissel naar orange extra + telefonie.
Wat is dan de beste manier om te handelen? En waar moet ik bij kpn aankloppen voor een omschakeling van ISDN>analoog (kosten?,duur?).
-KPN vragen om omschakeling
-Orange vragen om wisseling van ADSL basic > ADSL extra + telefonie.
-En daarbij dus vragen om een analoge livebox.
-KPN telefoon abbo op laten zeggen, maar dat regelt orange toch al of nie?

btw, los vraagje: zo'n live box heeft niet net zoveel aansluitingen als zo'n multi speedtouch geval (4x utp).

Dell Precision M4300, T7700 2.4 ghz, 4 Gb RAM, 320 GB 7200 RPM HD, Nvidia Quadro FX360 512MB, @ WUXGA Dell 2407WFP

87167191
Reg. datum: 13 november 2001

quote:
Elwood Blues schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:04:
Ook nog een (vooralsnog) positief bericht over de klantenservice van Orange.

[knip telefoonstoring die nu bij de technische dienst van Orange ligt te wachten op een oplossing. Zou teruggebeld worden hierover.]

Laat nog wel even weten hoe het afloopt, en of ik dan nog steeds tevreden ben ;)
Een week later nog geen reactie van Orange, en nog steeds een zwaar irritant tikkende lijn. De credits van Orange tikken langzaam af... ;) Als ze het niet op tijd oplossen stap ik over naar een andere provider.

Ik heb trouwens wel eens gezocht in dit topic (en voorgangers ervan) naar mensen met vergelijkbare klachten, maar heb niks gevonden. Is er echt niemand die die dezelfde problemen heeft? Klachtenomschrijving: een voortdurend krakend/tikkend geluid door de telefoon, hoorbaar aan beide kanten van de lijn. Klinkt alsof er iemand met zo'n klik-kikkertje aan het klooien is (maar ik geloof niet in kaboutertjes dus dat zal het niet zijn).

Elwood Blues wijzigde dit bericht 27-02-2008 09:37 (6%)

www.robertjan.org

Ik heb een soortgelijk probleem als Elwood Blues, met als enig verschil dat de kraak op de telefoonlijn alleen in het begin van gesprekken aanwezig is, na een minuutje of 3 verdwijnt het. Ook ik heb alle mogelijke kabel/telefoon/livebox combinaties geprobeerd maar het probleem blijft bestaan (en is ontstaan sinds) met Orange.

Ik had overigens 5 weken geleden al een belofte dat iemand van de technische dienst me terug zou bellen (na een week) en dat is gewoon niet gebeurd. Toen een mail gestuurd (die volgens de jongen op de helpdesk wel ontvangen was, want er was een aantekening van) maar daar is ook nooit op gereageerd. Gister weer gebeld, en wederom de belofte gekregen dat de technische dienst me zou gaan bellen. Het zou me alleen niet verbazen als ze gewoon weer niet reageren. Erg jammer en niet bepaald ter ontkenning van hun belabberde reputatie op het gebied van service.

* RobertJ begint nu wel pissig te worden...

Nikon D50, Nikkor 18-70 f3.5-4.5, Tamron 80-210 f4.5-5.6, Nikkor 50mm f1.8, Crumpler Stunner

random gestoord
Reg. datum: 03 juni 2002

Ik ben ook aan het overwegen om Orange als nieuwe ISP te nemen (heb appartementje gekocht waar ADSL2+ ligt :Y) )

Hoe zit Orange qua fair use policy? Ik zit nu bij xs4all en download geregeld 200-450GB per maand, dat word straks misschien nog wel erger met 20mbit (nu 8mbit)

En ik las dat sommige modem/routers probs hadden met Orange, iemand hier ervaringen met de 780WL van Thompson/Alcatel? Moet je nu via een workaround je mac adres kloonen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗ T.net ID en Specs
╚═╩═╩═╝

Reg. datum: 23 december 2007

quote:
Thund3r schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:45:
Ik ben ook aan het overwegen om Orange als nieuwe ISP te nemen (heb appartementje gekocht waar ADSL2+ ligt :Y) )

Hoe zit Orange qua fair use policy? Ik zit nu bij xs4all en download geregeld 200-450GB per maand, dat word straks misschien nog wel erger met 20mbit (nu 8mbit)

En ik las dat sommige modem/routers probs hadden met Orange, iemand hier ervaringen met de 780WL van Thompson/Alcatel? Moet je nu via een workaround je mac adres kloonen?
Als je verstandig bent stort je je niet in de ellende die Orange heet.

www.robertjan.org

quote:
smithx schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:28:
[...]

Als je verstandig bent stort je je niet in de ellende die Orange heet.
Ach ja, 't mag niets kosten he, dan ben jij bij hun aan het goeie adres. Ze verdienen overigens die marges ruim terug door hun helpdesk-telefoonkosten... :/

Nikon D50, Nikkor 18-70 f3.5-4.5, Tamron 80-210 f4.5-5.6, Nikkor 50mm f1.8, Crumpler Stunner

Reg. datum: 13 februari 2005

Neeeeeeeeeeeeeee orange wat doe je! 8)7 Ze zijn echt helemaal gek daar. Nog steeds na al die maanden geen internet en telefonie, in gebreke gesteld, contract laten ontbinden, contract opgezegd wat wederzijds is goed bevonden, krijg ik nu brieven dat ik mijn contract uit moet dienen en omdat ik achterstallige betalingen heb daarom ben afgesloten. Moet nu een of ander nummer bellen van 45 cent per minuut omdat ik ze ook niet meer kan mailen (orange mail afgesloten). Wat een organisatie is dat zeg. de 26e zou mijn telfort verbinding eindelijk worden opgeleverd maar ik heb nog steeds geen linesync, ik vermoed dat orange de boel aan het dwarsbomen is :'( . Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen! Dit is echt te schandalig..Ik wil gewoon een werkende internet en telefonie verbinding, meer vraag ik niet :(

Ik zit nu 2 weken zonder internet... heb nu maar een achtelijk duur linksys ding gekocht zodat ik van de buren het internet kan genieten... en het mooie is volgens orange is er nog maar sinds 1 week een case, terwijl ik toch echt 2 weken geleden geeist heb dat er een case gemaakt werd... wat ze vervolgens dus niet gedaan hebben... dus ik zit waarschijnlijk nog ruim 2 weken zonder internet omdat ze pas na 21 dagen een contract willen ontbinden. ( gore ************************ ) ook boeit het ze geen ene ruk dat ik al sinds het begin al problemen met ze heb. ik heb zoiets van als je veel problemen met een bepaalde klant heb, zorg dan gewoon dat je onder een contract uit kan komen ofzo.

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Mbt de laatste 2 posts.
doitall: Als je ze in gebreke hebt gesteld en ze zijn daar mee accoord gegaan, niks meer doen. Wel zorgen natuurlijk dat je brieven/bewijzen daarvan klaar hebt liggen mocht er een vervelend iemand aan de deur komen. Dat nummer a 45 c/pm lekker in dat donkere gat van hun laten stoppen. 8)

Fatal Mind: in gebreke stellen en eens uitzoeken waar ze die 21 dagen vandaan halen en of dat wettelijk wel okay is. Blijkbaar vinden ze dat je 3 weken niet moet zeuren en daarna houden ze je nog een tijdje aan het lijntje.

Nja, staat als het goed is in de algemene voorwaarden... en d'r gaat binnenkort een brief de deur uit die alles mooi beschrijft.

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 01 april 2004

Orange....wat een triest bedrijf is dat zeg...!
Ook ik zit al weken (28 januari zou alles opgelverd worden) te wachten tot mijn lijn opgeleverd wordt....sinds die tijd dus verstoken van internet en telefonie...echt ongeloofelijk wat een ballen bedrijf....

Kreeg ik gisteren per post een brief...en dat terwijl ik ze al 80x gemaild en gebeld heb...staat er in de brief dat er technische problemen zijn met het systeem dat nieuwe aanvragen verwerkt en ik daardoor nog steeds moet wachten op de oplevering....en wat staat er in...'we weten nog niet wanneer de problemen zijn opgelost, de datum van oplevring kunnen we helaas nog niet afgeven 8)7 MAAR u hoeft de eerste maand na oplevering geen abonnementskosten te betalen' ....HUFTERS!! Wat heb ik hier nu aan.... |:(

Maar zijn er meer mensen die zo'n brief hebben ontvangen? Zo ja, wat wa de tijd voordat de lijn uiteindelijk opgeleverd werd na deze brief gekregen te hebben? Ik ben het nu echt zat en zit dus over de 21 dagen heen dat Orange in gebreke is gebleven....ik zou dus de hele zwik af kunnen blazen, echter heb ik alle gegevens, inclusief telefoonnummer, al half januari ontvangen. Deze heb ik dus af laten drukken op mijn verhuiskaartjes etc. Dus heb geen zin om alles weer te gaan wijzigen en naar een ander provider over te stappen..

Al met al een puinhoop en een behoorlijk frustrerende situatie.....onbegrijpelijk dat Orange zo met klanten om mag gaan....wanneer gaat de OPTA/Consumentenbond/etc is optreden tegen dit bedrijf... :?

nou eerste post van dit topic.

vorig jaar 2 maanden problemen gehad met orange toen ik een adsl verbinding op een bepaald adres wilde overzetten naar een nieuw kpn nummer; oude telf. nummer ging naar een ander adres (vader ging verhuizen) en wij bleven op dit adres wonen met een nieuw kpn nummer; minstens voor 60 euro aan telefoonkosten gemaakt waar ik niks van terug heb gezien (volgens mij 1 maand gratis abonnement a 20 euro)

nu wil ik in dec07 overstappen naar nieuw sneller abonnement met livebox (ik denk: beter als overstappen naar een nieuwe provider met lange downtime). 6 weken geduurd voor de aanvraag er eindelijk doorheen was (bel je een week later "nee we zien niks in ons systeem van een aanvraag").

livebox 1 week geleden geleverd. de 27e werd oude verbinding afgesloten. gisteravond livebox alvast aangesloten; vanmorgen had ik weer verbinding. meteen beetje surfen en verbinding voelde al trager aan als wat ik had (300kb/s had ik voorheen).

advies helpdesk: modem korter bij hangen (had 10m+ telefoonkabel naar livebox)
verder heb ik niks naar isra punt oid gekeken. ik heb maar 1 telefoonaanluiting (hier zat eerst een splitter op) en is dus hoofdaansluiting, wandcontactdoos niet geopened.

toen ik overstapte hoopte ik 8mbit te krijgen, maar nu blijkt dat dit volgens orange-site tussen de 4 en 8mbit moet zijn?
verschillende speedtesten en dit komt er uit:
- speedtest.nl 1700kbs 3091kbps 5041kbps 4654kbps 5136kbps 2705kbps 1600kbps
erg wisselend dus.
- speedtest.net snelste: 4620kbps average 3674kbps
- bbned allemaal rond de 2mbit
- deze download http://test.sbp.leaseweb.net/100mb.bin blijft op 200kb per seconde hangen
- https://www.xs4all.nl/all.../bandwidthmeter/index.php geeft een download van 1.33 mbit per seconde
- ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin blijft rond de 200 kb/s hangen

al met al blijkt mijn internet verbinding alleen maar langzamer te zijn geworden tov van me oude speedtouch510...

dit zijn me livebox waardes (en afstand test op internet geeft een afstand van 540meter...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Status ADSL-lijn     Verbonden
ADSL standaard     G992_3_A
Upstream     1020 Kb
DownStream     7992 Kb
Afname     Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge     Dichtbij : 15 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller     0
Firmware     0xe15080a
ES-teller van 15 min     0
CRC-fouten     0
ES-teller van 1 dag     0

Heb Orange al weer 20 minuten moeten lastig vallen (a 0,2 per minuut) en ze hebben een ticket voor de technische dienst aangemaakt.

De vraag: mag ik nog hopen op een stabiele 6mbit+ verbinding (8mbit geloof ik al lang niet meer)?

en als 2e: stel verbinding blijft structureel op 3 tot 4 mbit hangen, kom ik nog van me jaarcontract af wat dus vandaag pas is ingegaan?

dokter in de dop

Iemand die ook last heeft van torrent verkeer wat gecapped is? Dingen waarvan ik zeker weet dat ik meer dan (max) 6 kb/s moet halen, blijft in totaal onder de 6 kb/s.. Voorheen werkte alles, nu niets meer. Volgens bbned.speedtest.nl haal ik 1,70MB/s, dus daar ligt het niet aan.

Zie je een spelfout? Wijs me er dan even op, waardeer ik altijd!
Mijn blog!

Reg. datum: 24 april 2005

Mijn zus heeft Orange met een speedtouch 330 usb modem. Nu wil ze graag een tweede pc aansluiten. Dit gaat niet lukken met een 330. Aangezien er nogal wat beton (2 verdiepingen) te overbruggen is voor een draadloos modem hierbij de vraag welk draadloos modem geschikt is in combinatie met Orange ADSL

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
MoiZie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:37:
Iemand die ook last heeft van torrent verkeer wat gecapped is? Dingen waarvan ik zeker weet dat ik meer dan (max) 6 kb/s moet halen, blijft in totaal onder de 6 kb/s.. Voorheen werkte alles, nu niets meer. Volgens bbned.speedtest.nl haal ik 1,70MB/s, dus daar ligt het niet aan.
Een lage torrent snelheid kan ook betekenen dat er iets niet goed gaat in je port forwardings, geloof ik.

dokter in de dop

Er is niets veranderd. Van de ene op andere dag (ding staat daar doelloos te downloaden) trage snelheid.

Zie je een spelfout? Wijs me er dan even op, waardeer ik altijd!
Mijn blog!

Reg. datum: 06 april 2007

Sinds 2 jaar orange en internet werkt eigenlijk altijd ( op 2 weken na toen de bliksem ingeslagen was in het stroomhuisje verderop) helaas kan ik dat niet zeggen van het bellen via de livebox.
Om de paar weken moet ik het moden even resetten want dan blijken we niet bereikbaar te zijn (internet werkt op dat moment wel prima).
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er eventueel een oplossing voor?
Ik heb zelf sinds gisteren de livebox op 1 mtr van het isra punt gezet stond eerst boven en dat kostte een meter of 20 aan telefoonkabel voordat hij bij de livebox was. Ik heb hoop dat dat misschien het probleem oplost maar als er iemand nog een goed idee heeft???

Die 20 meter kabel er tussen uit kan in ieder geval al een verschil maken... (cat5/cat6 kabel kan eventueel wel) Kijk het even aan hoe het nu gaat met die meter ertussen. En anders gewoon de helpdesk gaan lastigvallen. :)

Reg. datum: 13 juli 2007

En geen aftakkingen tussen je ISRA punt en je modem. Dit is bij mij een tijdlang oorzaak geweest van de meest wazige telefoonproblemen, terwijl internet het gewoon deed (zou eigenlijk ook niet moeten kunnen werken met die constructie, maar deed het dus wel...).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: