nou eerste post van dit topic.
vorig jaar 2 maanden problemen gehad met orange toen ik een adsl verbinding op een bepaald adres wilde overzetten naar een nieuw kpn nummer; oude telf. nummer ging naar een ander adres (vader ging verhuizen) en wij bleven op dit adres wonen met een nieuw kpn nummer; minstens voor 60 euro aan telefoonkosten gemaakt waar ik niks van terug heb gezien (volgens mij 1 maand gratis abonnement a 20 euro)
nu wil ik in dec07 overstappen naar nieuw sneller abonnement met livebox (ik denk: beter als overstappen naar een nieuwe provider met lange downtime). 6 weken geduurd voor de aanvraag er eindelijk doorheen was (bel je een week later "nee we zien niks in ons systeem van een aanvraag").
livebox 1 week geleden geleverd. de 27e werd oude verbinding afgesloten. gisteravond livebox alvast aangesloten; vanmorgen had ik weer verbinding. meteen beetje surfen en verbinding voelde al trager aan als wat ik had (300kb/s had ik voorheen).
advies helpdesk: modem korter bij hangen (had 10m+ telefoonkabel naar livebox)
verder heb ik niks naar isra punt oid gekeken. ik heb maar 1 telefoonaanluiting (hier zat eerst een splitter op) en is dus hoofdaansluiting, wandcontactdoos niet geopened.
toen ik overstapte hoopte ik 8mbit te krijgen, maar nu blijkt dat dit volgens orange-site tussen de 4 en 8mbit moet zijn?
verschillende speedtesten en dit komt er uit:
- speedtest.nl 1700kbs 3091kbps 5041kbps 4654kbps 5136kbps 2705kbps 1600kbps
erg wisselend dus.
- speedtest.net snelste: 4620kbps average 3674kbps
- bbned allemaal rond de 2mbit
- deze download
http://test.sbp.leaseweb.net/100mb.bin blijft op 200kb per seconde hangen
-
https://www.xs4all.nl/all.../bandwidthmeter/index.php geeft een download van 1.33 mbit per seconde
-
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin blijft rond de 200 kb/s hangen
al met al blijkt mijn internet verbinding alleen maar langzamer te zijn geworden tov van me oude speedtouch510...
dit zijn me livebox waardes (en afstand test op internet geeft een afstand van 540meter...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 15.1 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 15 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0 |
Heb Orange al weer 20 minuten moeten lastig vallen (a 0,2 per minuut) en ze hebben een ticket voor de technische dienst aangemaakt.
De vraag: mag ik nog hopen op een stabiele 6mbit+ verbinding (8mbit geloof ik al lang niet meer)?
en als 2e: stel verbinding blijft structureel op 3 tot 4 mbit hangen, kom ik nog van me jaarcontract af wat dus vandaag pas is ingegaan?