Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 september 2002

Dilemmaatje hierzo

Huidig:
ISDN, Orange ASDL Basic (6 mbit)

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:
ISDN, Orange ASDL extra @ 8 mbit

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
En btw, een fax werkt dan toch ook niet meer of wel? (via VOIP)

Dell Precision M4300, T7700 2.4 ghz, 4 Gb RAM, 320 GB 7200 RPM HD, Nvidia Quadro FX360 512MB, @ WUXGA Dell 2407WFP

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Slurpgeit schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Zie mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9384 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dB)
Ver weg : 7.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 144
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de centrale zou ik 788 meter van de centrale moeten zitten, maar volgens deze waardes rond de 1,9km.

Zijn al die fouten (HEC, CRC) trouwens iets waar ik me druk om moet maken?
Ik heb mensen gezien met vergelijkbare dB waardes die 13-16Mbit haalden. Het ligt natuurlijk niet alleen aan de attenuation maar ~9Mbit lijkt me dan toch weinig. Ik meen me te herinnern dat de SNR-Marge volgens Orange tussen de 10 en 11 moet zijn. Bij jou is dat 8, dat lijkt me wel laag maar wat het precies is? :P

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Reg. datum: 26 november 2003

Nou ja, ik meen ook een hoge piep door de kiestoon van onze telefoon te horen. En die CRC en HEC fouten? Heeft het daar iets mee te maken?

Reg. datum: 04 december 2001

Grrr, internetverbinding en daarmee ook telefonie weg. Zag zojuist in het modem dat de teller was gereset, dat duidt erop dat de werkzaamheden aan de centrale uitgevoerd zijn. Plots viel de verbinding weg en herstarten van de Livebox biedt geen oplossing. Helpdesk is niet bereikbaar vanwege drukte. Het gekke is dat de ADSL verbinding er wel is:
quote:
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 25.9 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 17 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Tegelijkertijd zie ik:
quote:
Livebox configuratiemenu : Livebox

internetverbinding niet geactiveerd wijzigen
telefonie niet geactiveerd wijzigen
Kennelijk krijgt de Livebox dus geen IP van de DHCP server.

Mocht dit zo doorgaan met Orange dan stel ik ze zeker in gebreke want de beloofde verhoging laat ook nog steeds op zich wachten.

MacBláát

En internet kickt net weer in nu ik aan de telefoon hing. Internet zit nu nog direct aan mijn PC, zo mijn router er maar weer eens tussen drukken. Tellers niet gereset.

me_mrtn wijzigde dit bericht 20-02-2008 18:36 (7%)

PSN: memrtn

Ik kom net van de telefoon af met de helpdesk. Mijn SNR marge klopt interdaar niet, en ook volgens orange zit ik maar 708 meter van de centrale af. Of ik vanwege de wekzaamheden aan het netwerk volgende week even terug wil bellen, dan wordt er een utigebreide lijnmeting gedaan.

Reg. datum: 02 mei 2006

quote:
The Legend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:06:
[...]

Zo kun je alles wel gaan dood relativeren. De primaire levensbehoeften zijn eten en drinken, slaap, rust en warmte. Over al het andere mag je dus niet klagen? Discussies over ethiek en moraal moet je niet in een ISP topic willen voeren. Het gaat hier om een dienstverlener die z'n werk niet goed doet, daar mag je over klagen lijkt me.
Helemaal mee eens. Maar ik vraag me dan ook af wat het nut is om hier te klagen in plaats van bij de veroorzaker van het probleem zelf. Ik vind hem weinig objectief om voor anderen een referentie te zijn. Verder vond ik zijn reactie gewoon wat overdreven. Ik ga hem niet vertellen dat ik het zo vervelend voor hem vind en dat ik met hem meeleef.

Zojuist weer een storing meegemaakt van zon 20minuten

Omgeving Zundert

Reg. datum: 11 december 2004

Ik ben eigenlijk best wel tevreden over Orange.

1x is de modem stuk gegaan, gebeld, ze bleven volhouden dat het aan mijn bekabeling lag (kabel van 10cm ofzo, recht op de connector gewikkeld).

Maargoed, ze zouden met terugbellen, zelf maar een nieuwe Zyxel modem geinstalleerd ... yep, probleem opgelost.

3 maanden later belde ze me terug of ik het probleem nog had ... je kan je voorstellen dat dat niet zo'n prettig gesprek was waarom ze me in godsnaam na 3 maanden pas terugbellen. :)

... Waardeloze service, livebox is ook troep ... verder nooit problemen gehad, werkt allemaal prima.

CoolerMaster Centurion 5 (papst), Asus A8N32-SLI, Optreron 165 2,7ghz (Thermaltake Bigfan), 480w Tagan, 2x 1GB DC Corsair, MSI 7900GTO), 2x Maxtor 250gig RAID 0, 2x Maxtor 300gig

quote:
pigsbutt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:06:
[...]

Mag ik met je mee?

*alvast houten knuppel uit kast haalt*
hehe, i'll let ya know :P
quote:
Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:31:
Dilemmaatje hierzo

Huidig:
ISDN, Orange ASDL Basic (6 mbit)

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:
ISDN, Orange ASDL extra @ 8 mbit

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
Het is volgens mij wel mogelijk om adsl te hebben met 2 telefoonnummers, 1 voor gewoon telefonie en 1 natuurlijk dan voor die Fax, maat van me heeft dat nu ook, alleen zit die bij de kpn zelf. 'k weet niet of orange ook mee wil werken...
quote:
The_Alchemist schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Helemaal mee eens. Maar ik vraag me dan ook af wat het nut is om hier te klagen in plaats van bij de veroorzaker van het probleem zelf. Ik vind hem weinig objectief om voor anderen een referentie te zijn. Verder vond ik zijn reactie gewoon wat overdreven. Ik ga hem niet vertellen dat ik het zo vervelend voor hem vind en dat ik met hem meeleef.
Daar zit natuurlijk wel wat in, jullie kunnen er ook niks aan doen :P maar toch, ik erger me er de tering aan en wou ff me ei kwijt :P dit is toch ongeveer wel het '' orange klachten topic ''

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 22 februari 2008

Weer een tevreden orange gebruiker erbij..

4 Weken geleden opgebeld door KPN met de boodschap dat we beter kunnen overstappen naar een internet+bellen abbo, mijn moeder die de telefoon opnam telefoon maar aan mij gegeven, en gevraagd naar de specs van de internet verbinding waar het mij voornamelijk omgaat. We zouden dan van de 3000/512 naar 4000/256 gaan wat mij uiteraard niet een tevreden zou gaan maken, dit heb ik ook tegen hem gezegd, de helpdesk mederwerker kon hier ook niks beters van maken dus heb hem maar medegedeeld dat we wel naar een andere provider gingen overstappen, ook omdat we al heel lang de discussie thuis hadden dat we gewoon teveel betaalde voor internet en telefoon aansluiting 34,95 p/m internet (HetNet) + 80 per 2 maanden aan telefoon rekening. Maargoed ouders vonden KPN heilig en moesten en zouden daarbij blijven. Door dit telefoontje werden ze met de neus op de feiten gedrukt dat ze gewoon teveel betaalden !!
Na een beetje zoeken op internet uiteindelijk op Orange Extra uit 20Mbit/1Mbit. Omdat in dit boerengat (Hasselt) we nog oude wijkcentrales hebben zouden we maar tot de 8Mbit/1Mbit kunnen halen, opzich al een hele vooruitgang tav ons oude 3000/512 abbo.
Orange gebeld, abbo besteld en onze overstapdatum ging 20 feb worden, nog 3 weekjes wachten dus.
In de tussentijd is gaan rondneuzen over ervaringen van Orange Extra hier in dit forum, toen kreeg ik toch wel me twijfels of alles goed zou gaan komen, maargoed de tijd zal het wel leren.

1 Week voor onze overstapdatum (20 feb) livebox en toebehoren binnengekregen, na het pakketje open te hebben gemaakt bleek dat er in de livebox iets rammelde. Als ik door de roostertjes heen keek zag ik al dat er een losse condensator rammelde. Maar livebox deed het wel gewoon, was te benaderen en geen foutmeldingen (lampjes ed). Toch maar de helpdesk opbellen en mijn verhaal verteld. Ze zouden een nieuwe livebox opsturen als hun technische dienst had beoordeeld na aanleiding van het report die de helpdesk medewerker had opgemaakt of er een nieuwe livebox opgestuurd zou gaan worden.

19 februari kwam ik er 's middags achter dat we waren afgesloten door HetNet, geen internet meer.
Meteen kijken of ik al aangesloten was door Orange, oude SMC router gaf al aan dat er al een 8000/1024 signaal op onze lijn stond.
Dit deed het nog niet dus maar de wireless adapter uit de doos gepakt zodoende maar tijdelijk het hele huis op het internet van de buren.

20 februari lees ik op school een e-mailtje van Orange dat onze internetaansluiting is overgezet(mailtje verstuurd om 02:15 's nachts). Vol spanning dus 's middags om 4 uur naar huis gaan om te kijken of het nu wel zou werken.
Thuis aangekomen livebox geinstalleerd, telefoon aangesloten etc etc.. Netjes netjes met de meegeleverde CD installeren (deze keer maar niet de eigenwijze uithangen) en na een kleine 10 minuten hadden we zowaar internet van Orange.

22 februari krijgen we een pakketje van TNT een nieuwe livebox en retourdoos van Orange om de oude terug te sturen. Vanmiddag dus even kijken of de nieuwe livebox het ook doet en deze gebruiken ipv de rammelde livebox waar ik nu op zit te RDPen..

Al met al een supertevreden Orange Extra abbonee erbij.. Mede door de slechte reacties op dit forum dacht ik laat ik mijn verhaal is doen.

ps. In de livebox bij telefoongegevens staat ook een telefoonnummer van de huidige aansluiting, we hebben ons oude nummer gehouden en dit doet het ook allemaal. Huistelefoon naar mobiel gewoon goede nummerweergave, toch staat er in livebox een heel ander nummer van onze telefoonaansluiting, komt dit vaker voor?

782 meter van wijkcentrale:

http://www.speedtest.net/result/237474991.png

Gjalt Kootstra wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:00 (1%)
Reden: Plaatje

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Nu met de Orange helpdesk aan de telefoon. Standaard verhaal; heeft u virusscanners of firewalls geinstalleerd? Als ik op de webinterface van de Livebox een te lage snelheid zie 8)7

Nou, de vriendelijke dame van Orange kon er helaas niets aan doen. De snelheid was goed. Dat ik met een andere modem een hogere snelheid haal was niet relevant en de snelheid werd waarschijnlijk ook nog beinvloed door de kabel naar mijn PC 8)7 Wat een stel prutsers daar. Is het nu helaas pindakaas of is het een kwestie van blijven bellen totdat je een werknemer aan de lijn krijgt die er wel verstand van heeft :?

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Ik begon mijn verhaal gelijk over mijn slechte SNR waardes en dergelijke, en de man aan de andere kant leek zowaar te weten waar hij het over had. Hij heeft gelijk mijn lijn doorgemeten, gekeken hoever ik daadwerkelijk van de centrale zit, en gezegd dat die waardes inderdaad niet kloppen. Mijn ping was overal goed, behalve de laatste hop (mijn huis in blijkbaar) was iets boven de 50MS).

Van deze meneer moet ik ergens volgende week terugbellen voor een lijnmeting, omdat ze nu met werkzaamheden bezig zijn.

Reg. datum: 23 februari 2008

Hallo,

Ik heb ook de livebox, en nu wil ik een server maken (ftp) nu lukt het me wel om een lokaal ftp server te maken,

maar niemand anders kan hem dan bekijken (buiten mijn netwerk)

Nu las ik al iets over dat je je ip (192.168.1.11) moet koppelen aan je echte ip...

hoe doe je dat in je livebox?? ik zie het nergens staan..

Reg. datum: 27 juli 2006

Hallo, ik heb Serv-U als FTP server en werkte direct zonder iets in de livebox te hoeven veranderen.
Natuurlijk wel een port instellen.

Reg. datum: 02 mei 2006

quote:
Gjalt Kootstra schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:57:
Weer een tevreden orange gebruiker erbij..

Jij zou eens een blog moeten starten

Heel verhaal, knip knip knip...
Het feit dat je zo dicht op de centrale zit, zou betekenen dat je 20Mbit wel moet halen. Jij hebt thuis of teveel bekabeling, of je zit niet zo dicht op de centrale als je denkt of jouw pc blokeert de snelheid.

Reg. datum: 15 juli 2004

quote:
roald15 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
Hallo,

Ik heb ook de livebox, en nu wil ik een server maken (ftp) nu lukt het me wel om een lokaal ftp server te maken,

Nu las ik al iets over dat je je ip (192.168.1.11) moet koppelen aan je echte ip...

http://192.168.1.1/ Firewall... Poorten open zetten.

ja, ik heb ook een poort open gezet,, 8484,, maakt het dan nog uit welke?
lokaal doet de server het wel, maar daar buiten nog niet...

quote:
The Legend schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:21:
Nu met de Orange helpdesk aan de telefoon. Standaard verhaal; heeft u virusscanners of firewalls geinstalleerd? Als ik op de webinterface van de Livebox een te lage snelheid zie 8)7

Nou, de vriendelijke dame van Orange kon er helaas niets aan doen. De snelheid was goed. Dat ik met een andere modem een hogere snelheid haal was niet relevant en de snelheid werd waarschijnlijk ook nog beinvloed door de kabel naar mijn PC 8)7 Wat een stel prutsers daar. Is het nu helaas pindakaas of is het een kwestie van blijven bellen totdat je een werknemer aan de lijn krijgt die er wel verstand van heeft :?
en dit is precies de reden waarom ik ben weggegaan bij Orange, ze liegen en zijn harstikke onbeschoft !
Je kunt me verhaal lezen in het Telfort Topic, ik ben naar telfort gemigreerd
quote:
roald15 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
Hallo,

pleur je livebox in Bridge modus, en laat je server je dhcp oppakken ?

Def!ance wijzigde dit bericht 24-02-2008 13:12 (22%)

Macbook Alu 2.0Ghz 4GB DDR3 | http://www.veg-charisma.nl

Reg. datum: 28 januari 2002

quote:
roald15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:30:
ja, ik heb ook een poort open gezet,, 8484,, maakt het dan nog uit welke?
lokaal doet de server het wel, maar daar buiten nog niet...
Je moet de poort openzetten die het programma gebruikt om verbinding te maken met de server. Dat zal ook de poort zijn waar de server naar "luistert".

Voor bepaalde services zijn standaard poorten: http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Fully Zalman Cooled
Reg. datum: 14 juli 2002

Lekkere Loempia ik heb begrepen dat jij over bent gegaan naar Telfort.
Ik zou dit zelf ook prefereren alleen zou ik graag je ervaringen willen weten omtrent het gehele proces.
Hoe heb je dit aangepakt en heb je veel downtime ervaren
Moet je zelf bij orange alles opzeggen en dan alles bij telfort aanvragen etc
(wnr weet je je exacte afsluitdatum is dat de datum van contractingang etc)

Graag zou ik je ervaringen willen weten

quote:
Def!ance schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:11:
[...]

en dit is knip....

[...]

pleur je livebox in Bridge modus, en laat je server je dhcp oppakken ?
Wat bedoel je met Bridge modus?? en dhcp??

En ik heb nu poort 20 t/m 21 opengezet, en bulletproof ftp server op poort 21 ingesteld.. maar nu kan ik nog steeds niet inloggen via mijn ip..

je moet dan toch gewoon in tikken: ftp://85.15x.xxx.xx:21 (heb geen zin om mijn ip adress hier neertezetten...) maar dat doet ie niet...
ftp://192.168.1.11:21 dit wel..

Acties:

Door: Pim.
Moderator NOS/BV
EnCE

quote:
roald15 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:02:
[...]

Wat bedoel je met Bridge modus?? en dhcp??

En ik heb nu poort 20 t/m 21 opengezet, en bulletproof ftp server op poort 21 ingesteld.. maar nu kan ik nog steeds niet inloggen via mijn ip..

je moet dan toch gewoon in tikken: ftp://85.15x.xxx.xx:21 (heb geen zin om mijn ip adress hier neertezetten...) maar dat doet ie niet...
ftp://192.168.1.11:21 dit wel..
Welkom op het forum !
Ik denk dat je dit verhaal even moet doorlezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

Hij doet het nu denk ik wel,, ik heb me nu ingelogt met een online ftp programma,, en dan kan ik alles wel zien als ik inlog met mijn ip..

Alleen nu kan ik dus mijn eigen ftp niet zien als ik dan inlog..:S hoort dat??

Reg. datum: 18 maart 2007

quote:
Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:31:

Zoiets kan wel voor elkaar gekregen worden maar makkelijk is anders. Er moet een hoop worden aangepast om een lijn van isdn naar analoog te maken en je betaald dan ook kosten daarvoor (remigratiekosten geloof iets van 70 euro). Je fax blijft het dan wel doen, mits je een ISDN fax hebt (wat ik betwijfel). Waarschijnlijk heb je er nu iets van een centrale tussen zitten ? Quattrovox of iets dergelijks? Als dat zo is kun je de fax moeiteloos gebruiken op je analoge lijn (let wel, 2 gesprekken tegelijk is dan natuurlijk niet mogelijk meer)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: