Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 oktober 2007
Mail verstuurdquote:Totaalgeflipt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:37:
Ik kan nog steeds voor nieuwe aansluitingen kijken wat de verwachte opleverdatum is![]()
Send me a mailtelfort @ totaalgeflipt (punt) nl
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
+1 scherpquote:Thombias schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:59:
[...]
Alleen het modem dichterbij zetten heeft geen zin.
Het draadje tussen je modem en het isra-punt wat korter heeft wel zin.![]()
Jij was vroeg wakker zeker
Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!
Reg. datum: 15 november 2005
Ik had verwacht 4 dagen zonder telefoon te komen zitten maar gister kreeg ik een brief v/d KPN dat per vandaag mijn aansluiting kwam te vervallen.
Vanmorgen nog gewoon signaal dus ik mezelf bellen met m'n mobiel en kreeg ik dat afgesloten toontje.
Daarna gelijk de telefoon aangesloten op het modem, aangemeld et voila, hij doet het.
Kortom, 4 dagen nadat je in stap 5 beland gaat je telefoon over als je van KPN komt.
Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen via KPN.
Aangezien dat mij niet helemaal duidelijk was deel ik het maar even.
Zo als wel vaker gezgt is stap 1 gewoon de langste, daarna kan het snel gaan.quote:wgdejong835 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:42:
30 December aangevraagd en nog steeds op stap 1, ik hoop niet dat dit hetzelfde gaat lopen als de Orange elende.
Ik heb zelf ook vrij lang op stap 1 gestaan.
Wat is trouwens je wens datum wbt de overgang?
This dependency has no dependencies!
Ok bedankt, laten we het afwachten.quote:LoneRanger schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:54:
Zo als wel vaker gezgt is stap 1 gewoon de langste, daarna kan het snel gaan.
Ik heb zelf ook vrij lang op stap 1 gestaan.
Wat is trouwens je wens datum wbt de overgang?
Mijn wensdatum was 24 December bij Orange aangezien ik vorige maand verhuisd ben maar die kunnen niet leveren :-), ik zit nu dus zonder telefoon en internet vandaar dat het zo snel mogelijk van mij mag
Dan is er of iets met de huisnummering+toevoeging(?)+postcode wat anders bij KPN bekend staat bij de lijnen. Of de vorige bewoner die 'eruit gezet is' heeft nog iets op de enige lijn lopen wat de lijn blokkeert. Dan zijn er geen vrije lijnen in dat appartement en kan Telfort je niet aansluiten.quote:Slaapje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:48:
Nou ik kreeg een half uurtje geleden ook een email van telfort dat mijn aanvraag is afgewezen.. Het probleem is dat ik net een nieuw appartement ben ingegaan waar de vorige bewoner uit is gezet. Nu moet ik dus gaan uitzoeken wat er aan de hand is en hoe snel dit kan worden verholpen.. Toch jammer dat het niet in een keer soepel gaat. ( zou trouwens ook het eerste in het hele appartement zijn geweest wat in een keer goed zou zijn gegaan, haha)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Klopt!quote:
<serieus mode>
Maar heeft het geholpen?...Het modem dichterbij het isra-punt?
</serieus mode>
There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't
Reg. datum: 12 augustus 2001
Gisteren kreeg ik echter een telefoontje van de nieuwe bewoners van ons oude appartement. Ze konden geen Telfort aanvragen omdat er nog een andere lijn op stond
Bellen heeft geen zin... Ten eerste: Bij wie moet je zijn? Orange (wijst je door naar KPN), KPN (wijst je door naar Orange) of Telfort (wijst je ook door naar Orange). Natuurlijk zou het Orange moeten zijn, maar daar kom je niet verder dan een telefoniste van SNT (callcenter) die niets anders kan dan standaard vragen beantwoorden.
Ik weet uit ervaring dat dit soort zaken simpelweg niet oplosbaar zijn bij dit soort bedrijven. Ik heb zo een maand moeten wachten op mijn nieuwe aansluiting bij Orange (op mijn nieuwe adres) en uiteindelijk heb ik maar gecancelled en ook Telfort genomen omdat ze mij simpelweg niet aangesloten kregen (ik weet de reden nu nog niet).
Telfort werkt nu prima, dus (eindelijk) ben ik tevreden!
Wat me wel tegen staat bij Telfort is die 30 c/pm van de helpdesk.
Maar ja, wat zijn er nog meer voor keuze mogenlijkheden naast Alice (internet + gratis bellen voor weinig)
hjs wijzigde dit bericht 10-01-2008 13:42 (39%)
Je kan een wensdatum aangeven. Dus het kan wel.quote:hjs schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:
Begin mei is mijn abonnement bij Tele2 afgelopen, is het slim om nu al Telfort aan te vragen, of kan ik beter wachten tot half maart
Volgens verhalen die ik her en der hoor is Alice géén optie. Veel elende etc.quote:Wat me wel tegen staat bij Telfort is die 30 c/pm van de helpdesk.
Maar ja, wat zijn er nog meer voor keuze mogenlijkheden naast Alice (internet + gratis bellen voor weinig)
Maar ja, in mijn dorp is Alice zo ie zo niet te krijgen.
There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't
Maare, ik heb sinds vorige week ook Telfort aangevraagd.
Ik heb nu internet via UPC. Opzeggen is een termijn is 30 dagen, maar ik heb er voor de zekerheid toch 40 dagen van gemaakt. Zodat ik zeker weet dat ik internet heb.
Alleen...moet ik nu dus eigenlijk voor 1 maand en 10 dagen betalen? Oftewel 2 maanden tarief?
Dus kon ik eigenlijk beter zeggen 60 dagen pas afsluiten?
Wat is eigenlijk het voordeel van een multi pc modem? Je kan toch gewoon een router op de normale modem aansluiten?
Dit kan toch wel hoop ik?
Ik lees namelijk wel in de FAQ dat je de router om moet zetten naar een Accesspoint. Maar ik ga geen gebruik maken van telefonie van telfort. Dan maakt het opzich toch niks uit?
Een hoop vragen, maar hoop dat jullie ze allemaal kunnen beantwoorden
DNA_Saint wijzigde dit bericht 10-01-2008 15:09 (33%)
Volgens mij is het zelfs al een router en je hoeft er alleen een switch op aan te sluiten. Het enige verschil is dat het "multi pc" modem al 4 ethernet poortjes heeft en de basis maar 1. Ik heb ook gewoon voor de basis gekozen omdat het toch in de meterkast komt te staan en dan met een cat5 naar boven waar een switch komt te staan en/of een evt wifi access point.quote:DNA_Saint schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:03:
Wat is eigenlijk het voordeel van een multi pc modem? Je kan toch gewoon een router op de normale modem aansluiten?
Dit kan toch wel hoop ik?
Ik heb ook gevraagd naar de contractduur. Deze is 1 jaar en daarna stilzwijgend per maand verlengd.
Ik was echter vergeten te vragen wat de consequenties zijn als je over de grens van FUP gaat. Iemand daar een antwoord op?
http://ccy2.blogspot.com
dan is het 6 weken voordat mijn huidige contract aflooptquote:DNA_Saint schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:03:
Wat is er dan met half maart?
Persoonlijk ga ik voor het modem incl draadloos e.d.quote:Als de opzegtermijn bij de huidige ISP 1 maand bedraagt is het meest optimaal om een overstap aan te vragen met een wens datum over 6 weken.
Dat is ook waarom ik liever voor Telfort ga, dan heb je maar één apparaat dat 24/7 stroom gebruikt ipv het modem, de switch en dan nog een draadloos accespoint
hjs wijzigde dit bericht 10-01-2008 15:17 (10%)
Volgens de site van Telfort zou je een geluidsbestandje in je mailbox moeten krijgen, maar tot nog toe heb ik nog niets ontvangen.
Btw, kun je de voicemailbox ook uitluisteren? En welk nummer moet ik dan bellen?
Erger u niet, verbaas u slechts!
Reg. datum: 30 augustus 2002
Ben van status 4 naar......trommelgeroffel.....status 1 gegaan!!!!
Reden: mijn ader moest gelast worden volgens Telfort. KPN ontkent dit en zegt dat er niks aan de hand is met de lijn. Sterker nog, mijn telefoon van kpn vast werkt perfect. Volgens KPN praat telfort een beetje poep, maar ik zit er mee. Telfort vind dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moet doen.
Zit al vanaf 2 december te wachten....nu kan ik weer overnieuw beginnen
Reg. datum: 30 augustus 2002
Brief met waarschuwing, daarna nog een brief en als dat niet helpt wordt je of gecapped of eventueel afgesloten. Vrij standaard procedure.quote:chunyu schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:14:
Ik was echter vergeten te vragen wat de consequenties zijn als je over de grens van FUP gaat. Iemand daar een antwoord op?
Kijk uit met een nieuwe aanvraag doen!!quote:Yzord schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:20:
pffffffffff,
Ben van status 4 naar......trommelgeroffel.....status 1 gegaan!!!!
Reden: mijn ader moest gelast worden volgens Telfort. KPN ontkent dit en zegt dat er niks aan de hand is met de lijn. Sterker nog, mijn telefoon van kpn vast werkt perfect. Volgens KPN praat telfort een beetje poep, maar ik zit er mee. Telfort vind dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moet doen.
Zit al vanaf 2 december te wachten....nu kan ik weer overnieuw beginnen
Mijn eerste aanvraag werd om technische reden geweigerd, volgens de Status.
Heb een nieuwe aanvraag gedaan en nu blijkt achteraf dat ze de eerste aanvraag toch doorgezet hebben. Met als gevolg dat Telfort dus voor twee abo's geld van m'n rekening afgeschreven heeft.
Nu willen ze me wel tegemoet komen en de eerste aanvraag stop zetten, maar geld terug moet ik zelf aanvragen. Hoezo, tegemoet komen
Erger u niet, verbaas u slechts!
Reg. datum: 28 juli 2002
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb een nieuwbouw appartement zonder ooit iets met KPN gedaan te hebben. De kabel hangt nog los... maar Telfort deelt mij mede:quote:Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:28:
[...]
Kijk uit met een nieuwe aanvraag doen!!
Mijn eerste aanvraag werd om technische reden geweigerd, volgens de Status.
Heb een nieuwe aanvraag gedaan en nu blijkt achteraf dat ze de eerste aanvraag toch doorgezet hebben. Met als gevolg dat Telfort dus voor twee abo's geld van m'n rekening afgeschreven heeft.
Nu willen ze me wel tegemoet komen en de eerste aanvraag stop zetten, maar geld terug moet ik zelf aanvragen. Hoezo, tegemoet komen
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap (ik heb UPC kabel internet, dat heeft er toch geen drol mee van doen?)
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen (nope)
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer) (UPC kabel telefonie)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom. (Nope)
Zucht, gezien de problemen laat ik het maar zitten en blijf nog wel hangen bij UPC.
Zal in elk geval wel even mijn bankrekening in de gaten gaan houden.
Succes allemaal met Telfort.
Heb een draadloos modem van ¤ 70 .
Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"
Dat lijkt me wel dan,quote:seninha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:48:
Van de week is er van onze rekening ruim ¤ 125 afgehaald door TelfortKan iemand aangeven of dit klopt als eerste rekening.
Heb een draadloos modem van ¤ 70 .
70 euro modem
15 euro administratie
2x20 euro abbo
125 euro
Probleem is echter dat ik geen fysieke aansluiting heb in mijn huis, ik heb alleen de dikke blauwe kabel die het huis binennekomt en niet aan zo'n kastje is aangesloten (ben de naam efffe kwijt van dat ding).
Als ik nu via telfort een aanvraag doe, regelen zij dan ook dat dat gedeelte goedkomt (kosteloos?) of moet ik eerst zelf zorgen voor de fysieke aansluiting tussen de lijn die van buiten af mijn huis binnen komt?
Reg. datum: 09 april 2006
staat de voicemail wel aan ? kun je zien online bij telfortquote:Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:22:
Wie heeft er nog meer problemen met de voicemail?
Volgens de site van Telfort zou je een geluidsbestandje in je mailbox moeten krijgen, maar tot nog toe heb ik nog niets ontvangen.
Btw, kun je de voicemailbox ook uitluisteren? En welk nummer moet ik dan bellen?
als het goed is krijg je een email als er iemand een voicemail heeft in gesproken
en die kun je dan afluisteren op je computer
Hoezo 2x ¤ 20 abbo???quote:wgdejong835 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:53:
[...]
Dat lijkt me wel dan,
70 euro modem
15 euro administratie
2x20 euro abbo
125 euro
Ik heb een ¤29 abbo en aangezien mn lijn pas sinds maandag actief is lijkt me dit erg veel.
Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Dit topic is gesloten.