quote:
Ten eerste betwijfel ik ten zeerste of je dat spaargarantgebeuren af mag trekken - dat lijkt me namelijk niet te vallen onder de noemer "hypotheek
rente", en het is die rente die je af mag trekken.
Daarnaast geef je niet genoeg informatie: die 850 euro, is dat alleen rente? En is dat alleen rente die je ook daadwerkelijk af mag trekken (je mag niet altijd 100% aftrekken als je niet in je eerste koophuis zit, namelijk).
Als ik 42% van die 850 afhaal en daar die 175 bijtel kom je op 668. Dat komt al beter in de buurt
Ten slotte denk ik dat jij zit te kijken naar een VT (voorlopige teruggave), terwijl dit topic gaat over de aangifte inkomstenbelasting 2007. Klein doch significant verschil

quote:
Je wilt beweren dat je zelf niet weet hoeveel hypotheekrente je betaalt
Het is misschien geen slecht idee om dat dan eerst eens uit te zoeken; je bank kan je dat zo vertellen, als het goed is.
quote:
Hypotheek is 225.000 en rente is dacht ik 4.7%
Dan betaal je zo'n 880 per maand aan rente. Die 175 die je eerder noemde heeft waarschijnlijk (belastingtechnisch) weinig met je hypotheekrente te maken, dat klinkt als geld dat je op een spaarrekening zet om over 30 jaar of zo je hypotheek af te lossen. Dat is niet aftrekbaar.
Dido wijzigde dit bericht 15-01-2008 15:08 (27%)