Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
vidifotografie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:38:
[...]

met dvdshrink kan je je iso laden en deze converteren naar vob bestanden volgens mij, deze kan je dan afspelen op je ps3
Weet je ook nog een gratis programma? _/-\o_

Verdwaalde gast

quote:
Optimes_Prime schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:33:
[...]

Want DVD-Shrink is niet gratis???
http://www.dvdshrink.org/what.html

12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
Was blijkbaar bij de niet gratis-versie terecht gekomen :)

Thanks

Heb em geprobeerd maar als ik de file mount dan zegt SHRINK dat hij de file niet kan lezen. Andere opties?

Optimes_Prime wijzigde dit bericht 03-01-2008 17:03 (16%)

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
scorpie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:20:
Via de XMB gewoon naar music gaan, dan naar je wmp11 share, dan kies je voor albums en dan het eerste nummer aanklikken, dan gaat hij zo de hele cd af.
Ja, maar de nummers van de cd staan alfabetisch, terwijl ik eigenlijk de nummers gewoon in de chronologische volgorde wil afspelen, net zoals je een CD afspeelt.

Reg. datum: 22 december 2007

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:23:
[...]

Probeer eens te kijken of deze ook custom quantization matrices gebruiken (ik check het met mpeg 4 modifier van http://www.moitah.net/ , kijken onder video info )
Bij mij ligt het daar altijd aan. Aangezien mijn ouwe stand-alone speler daar ook al problemen mee had en alles netjes was omgezet naar standaard matrices heb ik me echt afvraagd of iedereen nu gek was dat sommige files niet speelden ;)
Bedankt! :)
Dat is inderdaad het probleem. Ik gebruikte die MPEG 4 Modifier al voor mijn KiSS Divx-player, want die heeft problemen met Packed Bitstreams, maar kan in tegenstelling tot de PS3 dus kennelijk wel een Custom Quantization Matrix aan.

Misschien dat een nieuwe firmware het oplost, maar vooralsnog is de PS3 kieskeurig met XviDs:
quote:
xvid (as fourcc) is ok
gmc and qpel is out
custom matrix is out
open-dml is ok
Audio frames: aligned on interleaves , Audio frames: split across interleaves is BOTH OK if stream isn't PACKED
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1077609#post1077609
Ik gebruik zelf AutoGK voor het encoderen van XviD bestanden. Om de output geschikt te krijgen voor de PS3 is mijn ervaring dat je onder Hidden Options (CTRL+F9) de optie "enable standalone support" moet aanvinken en 'ESS' moet kiezen onder "Standalone chipset". Dat voorkomt dat AutoGK een Custom Quantization Matrix gebruikt.

Verdwaalde gast

quote:
Optimes_Prime schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:47:
[...]

Was blijkbaar bij de niet gratis-versie terecht gekomen :)

Thanks

Heb em geprobeerd maar als ik de file mount dan zegt SHRINK dat hij de file niet kan lezen. Andere opties?
Dan is óf de ISO beschadigd óf de indeling van de VIDEO_TS mappen kloppen niet (of andere dingen zoals menu's die eruit gesloopt zijn).

Maar je kan toch ook gewoon de ISO uitpakken met winrar/peazip/welk-ander-zip-programma-dan-ook?

12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
Optimes_Prime schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:33:
[...]

is dvd shrink niet gratisch??? anders even op de bekende plaatsen zoeken

ok dit was een typisch gevalletje van eerst reageren en dan lezen voor mij... was al opgelost :)

vidifotografie wijzigde dit bericht 04-01-2008 08:57 (16%)

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

Reg. datum: 27 januari 2000

Kan je ook opgeven dat je een aantal cds na elkaar wilt afspelen? Dat ging in XBMC met de xbox y-toets.

Antec SX635B-II | Athlon XP2500+ (512/333) | Asus A7N8X Deluxe Rev2 1.008 | 2x512MB Dane pc3200@2700 | 2x Hitachi 7K250 80GB 8MB SATA RAID-0 | ASUS 1608P3S DVD+RW 1.24 | Gainward NV 7600 GT AGP 256MB | Win XP Pro

quote:
Twixie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:12:
[...]

Ja, maar de nummers van de cd staan alfabetisch, terwijl ik eigenlijk de nummers gewoon in de chronologische volgorde wil afspelen, net zoals je een CD afspeelt.
Kun je niet proberen te sorteren op nummers, met driehoekje, en dan sort by? Of bestaat de optie niet om op nummer te sorteren? (Kan hier even niet kijken)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Ik lees hier inmiddels van alles over verschillende streaming tools. Maar volgens mij zijn ze allemaal aan het coderen zodat je kwaliteitsverlies hebt. Ik vind dat Tversity helemaal een drama. Het beeld ziet er niet uit. Je kan dan nog beter de moeite nemen om een dvdtje te branden en in je ps te draaien.

Is er nu al een truckje om HD gewoon te streamen zoals dat ook mogelijk is bij de 360? Wat dat betreft heeft de xbox het op dit moment nog beter voor elkaar.

Kun je de .TS bestanden met een MPEG2 codec goed streamen? Of moet je alles omzetten naar MP4?

Ik snap er niks van bij mij werken 4GB+ .vob files gewoon perfect (gisteren weer een paar getest) dmv. streaming met nero mediahome en ook na een copy naar de interne PS3 HD. Is er dan echt niemand anders die grote .vob files heeft kunnen streamen?

Alleen crashed mediahome wel regelmatig.

Furfoot wijzigde dit bericht 04-01-2008 11:27 (14%)

http://www.esoteric-warriors.com

quote:
WinXMedia AVI/WMV MP4 convertor. WinXMedia AVI/WMV MP4 Converter is een krachtige en gebruiksvriendelijke MP4 Video/M4A audioconvertor. Met dit programma kan u diverse videobestanden omzetten in MP4-video en M4A-audiobestanden. U kan deze dan afspelen via uw MP4-speler. Zijn gebruik is eenvoudig: De belangrijkste eigenschappen: - zet AVI (DivX, XviD, MPEG4, YUV...) om naar MP4-video en M4A-audio - zet MPEG1(MPG,MPEG,MPA,DAT) om naar MP4-video en M4A-audio - zet MPEG2(MPG,MPEG,VOB) om naar MP4-video en M4A-audio - zet WMV om naar MP4-video en M4A-audio - zet ASF om naar MP4-video en M4A-audio - zet MP2 MP3 WAVE om naar iPod-audio - ondersteunt MP4-video met AAC-audio - deelt grotere bestanden in verschillende kleinere - biedt een videoplayer om vooraf te kijken en video's te selecteren - conoleert het conversieproces in een videomodus - kan gegroepeerde videobestanden van verschillende formaten tegelijkertijd omzetten - ondersteunt het selecteren van een bepaald deel van de video om om te zetten, door het instellen van een beginpunt en de duur - voorziet een gebruiksvriendelijke, op Quicktime gelijkende ackbar - gebruiksvriendelijke interface
Ik ga hier maar even mee aan de gang vanmiddag en kijken wat daar uit komt. Of heeft iemand dit al geprobeerd?

Terr wijzigde dit bericht 05-01-2008 15:35 (0%)

Reg. datum: 03 december 2003

quote:
Furfoot schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:23:
Ik snap er niks van bij mij werken 4GB+ .vob files gewoon perfect (gisteren weer een paar getest) dmv. streaming met nero mediahome en ook na een copy naar de interne PS3 HD. Is er dan echt niemand anders die grote .vob files heeft kunnen streamen?

Alleen crashed mediahome wel regelmatig.
Mediahome van Nero werkte bij mij ook niet lekker.
Wat ik gedaan heb is:
    vob files vanaf dvd in ifo mode extracten met dvd decrypter, je krijgt dan 1 ifo bestand en het vob bestand (de max grootte op onbeperkt zetten, anders krijg je nog stukken vob van 1 gb).
    Met autogk kun je deze vob file omzetten naar een divx file en daarbij de audio indeling (ac3) en subtitles meenemen
    Deze divx file sharen en streamen naar de PS3. Gaat perfect !

Reg. datum: 01 augustus 2002

Ik zoek eigenlijk een TVersity-achtige tool die films kan streamen zonder de video te transcoden maar wel de audio (Dolby Digital 5.1) te transcoden naar bijv. stereo. Bestaat zoiets inmiddels?

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
kbloem schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:06:
Ik lees hier inmiddels van alles over verschillende streaming tools. Maar volgens mij zijn ze allemaal aan het coderen zodat je kwaliteitsverlies hebt. Ik vind dat Tversity helemaal een drama. Het beeld ziet er niet uit. Je kan dan nog beter de moeite nemen om een dvdtje te branden en in je ps te draaien.

Is er nu al een truckje om HD gewoon te streamen zoals dat ook mogelijk is bij de 360? Wat dat betreft heeft de xbox het op dit moment nog beter voor elkaar.

Kun je de .TS bestanden met een MPEG2 codec goed streamen? Of moet je alles omzetten naar MP4?
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan. Ofwel staat je video resolution bij TVersity te laag (standaard 320*480 ofzo 8)7 ), of je hebt compressie of bitrate te laag gezet. Als ik hier een aflevering van een serie stream ziet het er echt perfect uit op een HD ready tv scherm, en nee, zulke slechte ogen heb ik echt niet ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
kbloem schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:06:
Klopt
quote:
Goh, hoelang bestaad het xbmc gebeuren al... en hoeveel langer is de 360 al op de markt in vergelijking tot de ps3.. Kortom hiervoor moeten we gewoon geduld hebben of erg slim zijn
quote:
.ts is volgens mij goed te streamen... toch kopieer ik liever alles naar mn externe hd zodat ik geen stotteringen heb

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

kbloem: MP4 HD, h264 vob, m2ts WMV en DivX HD bestanden zijn zonder problemen te streamen op een PS3, (met wat beperkingen in Audio in WMV en file length voor wat anderen)
Welk HD formaat wil je precies streamen ? Ik stream al tijden MP4 en vob zonder problemen.

(Vobs ook groter dan 4 GB, geen probleem, die hebben geen split nodig. De 4 GB MP4 beperking is een MP4 versie 0(?) beperking (32 bit filesize limit, geen filesystem probleem, anders had je een bestand > 4 GB ook nooit naar de HD kunnen kopieren.))

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:16:
kbloem: MP4 HD, h264 vob, m2ts WMV en DivX HD bestanden zijn zonder problemen te streamen op een PS3, (met wat beperkingen in Audio in WMV en file length voor wat anderen)
Welk HD formaat wil je precies streamen ? Ik stream al tijden MP4 en vob zonder problemen.

(Vobs ook groter dan 4 GB, geen probleem, die hebben geen split nodig. De 4 GB MP4 beperking is een MP4 versie 0(?) beperking (32 bit filesize limit, geen filesystem probleem, anders had je een bestand > 4 GB ook nooit naar de HD kunnen kopieren.))
Via de nieuwsgroepen zijn alle afleveringen van bijv. Prison Break, Heroes, One Tree Hill, Grey's Anatomy en House in HD te downloaden. Ik wil hier dan subs onder zetten. Ik heb al begrepen dat je dan het beste gebruik kunt gaan maken van MKV containers. En die wil ik gaan streamen. Het mooiste is als je dan hard de subs in een videostream kunt bakken en vervolgens hier een mp4tje van maken.

Ik zoek naar een goede oplossing hiervoor. Is nog lastig. Moet wel zeggen dat dit met de 360 ook nog niet kon.

quote:
kbloem schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:40:
[...]
Via de nieuwsgroepen zijn alle afleveringen van bijv. Prison Break, Heroes, One Tree Hill, Grey's Anatomy en House in HD te downloaden. Ik wil hier dan subs onder zetten. Ik heb al begrepen dat je dan het beste gebruik kunt gaan maken van MKV containers. En die wil ik gaan streamen. Het mooiste is als je dan hard de subs in een videostream kunt bakken en vervolgens hier een mp4tje van maken.

Ik zoek naar een goede oplossing hiervoor. Is nog lastig. Moet wel zeggen dat dit met de 360 ook nog niet kon.
Voor MKV -> MP4 heb ik zelf een tool gemaakt, aangezien ik niet verwacht dat Sony (of Microsoft) een MKV container gaat supporten (er kleven nogal wat copyright issues aan het MKV formaat). Probleem voor zowel de PS3 als de 360 is dat ze nog niet de hele MP4 standaard ondersteunen zodat subs hard in de video stream encoded moeten worden (soft subs wordt nog niet ondersteund) en dan ben je dus aangewezen op een full recode met bijvoorbeeld PS3Video9 (met kwaliteitsverlies en zeer veel geduld). Zonder subs is het niet veel werk om het aan de gang te krijgen zonder kwaliteitsverlies.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Ik zie door de bomen het bos niet meer zullen we maar zeggen

Er zijn meerdere topics over en ik kan een aantal vragen niet duidelijk vinden.

IK heb gisteren eindelijk een LCD-televisie gekocht, een Sharp Full-HD LC-37X20E, nu wil ik graag op deze TV gebruik maken van de mogelijkheden die hij heeft wat betreft kwaliteit. Dus films kijken op de maximale resolutie.
Ben ik gisteren in de winkel westen kijken voor Blue-ray speler maar die is niet veel goedkoper als een PS3. Dus nu ben ik aan het over wegen om een PS3 te gaan kopen en volgens mijn kan hij dan ook gelijk mijn Kiss 1500 Divx player vervangen.

Nu heb ik enkele vraagjes wat betreft de functionaliteit van de PS3 Staat waarschijnlijk allemaal wel verdeeld ergens in de verschillende topic's maar het is niet 1 duidig voor mijn.

- is het mogelijk om ook via de PS3 HD-films te streamen via het netwerk, (volgens mijn wel als ze als MP4 zijn, of kan het alleen als je ze brand? )
- Kan je een externe HDD aansluiten op de PS3 en de bestanden (films Divx enz., foto's en mp3) te benaderen.
- Films die geen 1080 en/of 720 zijn worden deze geupscald als je ze aflijkt of niet, of is dat ook helemaal niet goed.
- Moet ik nog ergens op letten als ik vanmiddag naar de winkel ga ? ( ik heb verder geen oude PS2 spellen of zo)

NAC Breda

Reg. datum: 27 januari 2000

anyone? Geef toe dat ik zelf weinig gezocht heb maar heb alleen internet via de gsm nu :-(
quote:
jaspov schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:36:
Kan je ook opgeven dat je een aantal cds na elkaar wilt afspelen? Dat ging in XBMC met de xbox y-toets.

Antec SX635B-II | Athlon XP2500+ (512/333) | Asus A7N8X Deluxe Rev2 1.008 | 2x512MB Dane pc3200@2700 | 2x Hitachi 7K250 80GB 8MB SATA RAID-0 | ASUS 1608P3S DVD+RW 1.24 | Gainward NV 7600 GT AGP 256MB | Win XP Pro

quote:
Arie26 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:55:
- is het mogelijk om ook via de PS3 HD-films te streamen via het netwerk, (volgens mijn wel als ze als MP4 zijn, of kan het alleen als je ze brand? )
Je kan het streamen maar als je netwerk niet snel genoeg is dan kan het gaan stotteren e.d. ivm de bandbreedte die HD kawaliteit nodig heeft. Tevens zitten er wat limitaties aan de grootte die de bestanden mogen hebben.
quote:
- Kan je een externe HDD aansluiten op de PS3 en de bestanden (films Divx enz., foto's en mp3) te benaderen.
Jep let er wel op dat je HDD fat32 geformatteerd dient te zijn en je voor directe toenadering de mappen dient aan te maken op je PC of anders (Driehoekje show all). Tevens zullen Divxjes vanaf versie 3.1 werken. Ook dienen de subtitels er hard in te zitten een apart .srt oid zal de PS3 zelf niet pakken. Je kan ook gaan transcoden via het netwerk vanaf je pc zie dus dit topic daarvoor.
quote:
- Films die geen 1080 en/of 720 zijn worden deze geupscald als je ze aflijkt of niet, of is dat ook helemaal niet goed.
Deze zullen gescaled worden naar de instelling van je PS3 1080p etc. Maar bedenk wel shit comes in? shit comes out. De PS3 is geen tovenaar oid ;)
quote:
- Moet ik nog ergens op letten als ik vanmiddag naar de winkel ga ? ( ik heb verder geen oude PS2 spellen of zo)
Niet zozeer, probeer een goed gevoel bij je koop te hebben. Winkels als bartsmit etc zijn nogal makkelijk om je garantie e.d. naar Sony af te schuiven. Misschien kan je ergens anders een leuk pakketje vinden de MM heeft de PS3 vaak voor 380 staan.

Succes

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

quote:
Frank J. schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:18:

Tevens zitten er wat limitaties aan de grootte die de bestanden mogen hebben.
Is deze 4 Gb of niet, want de meeste HD films zijn al een stuk groter natuurlijk of is deze groter?
quote:
Frank J. schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:18:

Jep let er wel op dat je HDD fat32 geformatteerd dient te zijn en je voor directe toenadering de mappen dient aan te maken op je PC of anders (Driehoekje show all). Tevens zullen Divxjes vanaf versie 3.1 werken. Ook dienen de subtitels er hard in te zitten een apart .srt oid zal de PS3 zelf niet pakken. Je kan ook gaan transcoden via het netwerk vanaf je pc zie dus dit topic daarvoor.
Eigenlijk zijn alle divx bestanden die ik op deze manier heb wel zo gemaakt, dus dat zal het probleem niet zijn.

Die FAT32 geld toch niet voor de mappen op je PC hey ~

NAC Breda

quote:
Arie26 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:29:
[...]

Is deze 4 Gb of niet, want de meeste HD films zijn al een stuk groter natuurlijk of is deze groter?
volgens mij zit er een restrictie van 4GB op alle bestanden behalve DIvX daar zit een 2GB limit op.
quote:
Die FAT32 geld toch niet voor de mappen op je PC hey ~
misschien was ik hier niet helemaal duidelijk over. Je kan niet zomaar je mappen op je PC sharen. Je dient dit via een DNLA applicatie te doen (WMP11 Nero Tversity zie startpost). Je mappen hoeven voor DNLA niet fat32 geformatteerd te zijn. Wel moet je externe USB HDD die je op je ps3 direct aansluit fat32 geformatteerd te zijn.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Ik ben momenteel ook bezig om te streamen naar me PS3, maar nog zonder resultaat.
Ik heb de 60GB versie met de 2.10 software, en een PC met Vista en WMP11.
Beide zitten op de router. Ik krijg NAT type 2, UPnP is beschikbaar en mediaserver is in geschakeld op de PS3.

Nu wil ik WMP11 gaan gebruiken hiervoor, na langpuzzelen heb ik het voor erkaar om een mediabibliotheek samen te stellen en deze te delen, maar ik krijg al geen PS3 of onbekend apparaat te zien als ik wil gaan delen. En op de PS naar mediaservers zoeken levert ook geen resultaat op.
Ik probeer het momenteel alleen even met MP3tjes.

Ik kan wel gewoon internetten enzo op de PS.

Waar kan het aanliggen en waar kan ik eventueel kijken of ik wel verbinding met mijn PC heb op de PS of andersom.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws