My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
How to Become a DJ deel XV
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last
Reageer Nieuw TopicReloop RMX-40 DSP Blackfire is prima en ziet er net iets beter uit dan de usb versie. Zelf heb ik deze ook aangeschaft omdat ik een dure mixer onzin vind voor gebruik thuis.quote:Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:20:
Dus alle input van die mixer zie ik niet terug op software als Traktor?
Wat raden jullie mij dan aan? Met welke mixer in dezelfde prijsklasse (als die er is) kan je ook de input van je mixer terug zien op software als Traktor?
[Edit]
Ik zit even na te denken over het feit of ik het wel écht nodig heb dat ik het terug kan lezen op mijn software en begin nu erg te twijfelen, aangezien ik natuurlijk ook alles prima op de mixer zelf kan zien.![]()
Heh.. Moeilijk moeilijk moeilijk dit allemaal.
Reg. datum: 14 juni 2007
Check mijn laatste mixtape!! ik ga op vakantie en neem mee.....
Download:
www.djvunk.com/mixtape.html
tracklist:
01. Pryda - Pjanoo
02. Cahill - Trippin On You (Thomas Gold vs Dave Ramone Mix)
03. Groovenatics - You Got Mail (Original Mix)
04. Chocolunatix - Corozon (dB Mix)
05. Igor Valente - Rocking Down The House (Original Mix)
06. Jesse Garcia - Ibiza (Original Mix)
07. Kraak & Smaak - Squeeze Me (Zen Duca's Eclectical Bootleg)
08. Ian Carey – Keep On Rising (Mark Junior & Alex Sandrino Mix)
09. David Vendetta ft David Goncalves - Freaky Girl (Erick E Mix)
10. Martin Solveig - I Want You (Laidback Luke Remix)
11. Starkillers - Killer (John Made Remix)
12. Estelle ft Kanye West – American Boy (Dirtcaps Fix)
13. NouveauBeats & Kid Kaio - Shoop Jackin'
14. De Jeugd Van Tegenwoordig - Datvindjeleukhe
15. Aart Lus & Ed Lip - Ik Bin Su Eil
16. Afrojack - Do My Sexy Fuck (Fatslop Mash-up)
17. Stylus Robb - Ininna Tora (Nick Corline Remix)
18. ALVARO - Mendes on R.I.O. 2008 (Original Mix)
19. Copyright ft. Mr. V & Miss P - In Da Club (Shake Shut up Mix)
20. MYPD - Mundo Samba (R.I.O Original Mix)
21. Rune RK - Calabria (Update Mix)
22. Filip Le Frick - Da Latin Bomb (Original Mix)
23. Madcon - Beggin (Funk D RMX)
24. J-Lectric - Latin Beats (Original Mix)
25. Yves Larock vs Ian Oliver - Rise Up Bucovina (Alex Astero Mix)
Laat ff horen wat je ervan vond!
gr rob
djvunk.com
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo ontzettend graag wil dat je, de mixer input krijgt te zien in bijvoorbeeld traktor...quote:Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:20:
Dus alle input van die mixer zie ik niet terug op software als Traktor?
Wat raden jullie mij dan aan? Met welke mixer in dezelfde prijsklasse (als die er is) kan je ook de input van je mixer terug zien op software als Traktor?
[Edit]
Ik zit even na te denken over het feit of ik het wel écht nodig heb dat ik het terug kan lezen op mijn software en begin nu erg te twijfelen, aangezien ik natuurlijk ook alles prima op de mixer zelf kan zien.![]()
Heh.. Moeilijk moeilijk moeilijk dit allemaal.
Voor spelers kan ik het nog begrijpen aangezien je allerlei leuke snufjes hebt zoals instant loops van 4 maten etc.
Vrijwel alle DJ's die ik ken, die werken met Midi om te mixen die gebruiken gewoon hun eigen mixer om extern het geluid te regelen en in de software alleen een speler.
Dit heeft natuurlijk ook wel de rede dat een mixer altijd meteen zal reageren, niet afhankelijk is van de computer op deze manier en vaak zelfs beter werkt aangezien dingen zoals equalizer curves etc op een heuse DJ mixer beter zijn dat die van de software.
DJ_The_SP's Systeempje | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Reg. datum: 06 oktober 2007
Je hebt gelijk, ik kwam daar ook achter toen ik die edit gemaakt had. Ik had me gewoon blind zitten staren erop zonder er echt verder over na te denken. Ik ga gewoon een normale mixer erbij kopen.quote:DJ_The_SP schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:58:
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo ontzettend graag wil dat je, de mixer input krijgt te zien in bijvoorbeeld traktor...
Voor spelers kan ik het nog begrijpen aangezien je allerlei leuke snufjes hebt zoals instant loops van 4 maten etc.
Die RMX-40 DSP Blackfire ziet er inderdaad erg netjes uit en heeft voldoende effecten, ik loop dan alleen nog tegen het 4-kanalen gebeuren aan. Is het wel verstandig om dit te doen, want volgens mij heb ik er helemaal niks aan aangezien ik maar 2 spelers heb, of zitten er toch wel wat voordelen aan?
Want anders kan ik ook wel gewoon een 2-kanalen mixer kopen met effecten erop. Een erg goede wat ik hier en elders vaak zie terugkomen is de Pioneer DJM-400 (¤469), als ik het goed zie heeft deze vrijwel dezelfde functies als de RMX-40 (¤379). Deze is alleen wel duurder dan de RMX-40 terwijl het maar een 2-kanaals is. Betaal je dan alleen voor het merk zoveel of zit er nog meer achter?
Verder ben ik ook nog de Reloop IQ-2+ tegen gekomen voor ¤299,-, alleen scheelt dit ook maar ¤100,- tenopzichte van de RMX-40.
Eigenlijk is mijn vraag, wat is slim om te doen, een 4-kanalen mixer of 2-kanalen mixer? Naast het overduidelijke feit dat je met een 4-kanalen mixer kan uitbreiden, zitten er verder nog voordelen aan?
[edit] Samples in kunnen laden lijkt me ook een voordeel, verder nog meer voor- of nadelen?
[edit2] Aangezien de DN-S1200's ook Flanger, Filter en Echo/loop effecten heeft, blijven alleen Pan, Trans, Delay, Phase, Pitch Shifter - effecten over die ik dan extra heb op de RMX-40
Alleen hoe vaak gebruik je die effecten? Pitch Shifter spreek voor zich, Pan is toch dat hij geluid de heletijd tussen je boxen heen en weer slingert? Trans, Delay, Phase (bijna hetzelfde als Flanger?) weet ik niet wat ze ze doen.
Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 22-07-2008 23:31 (13%)
Reg. datum: 14 augustus 2002
Omdat ik een beetje lui ben, wil ik er per se eentje met USB-aansluiting omdat ik al m´n MP3s al op een harde schijf heb staan.
Qua opties kom ik eigenlijk alleen de Pioneer´s CDJ-400 tegen. Groot voordeel is dat deze 'redelijk' kunnen scratchen, iets wat met de CDJ 200 en CDJ 100 niet tot nauwelijks gaat (even los van dat ze geen USB hebben).
Ik heb al vrij veel reviews en filmpjes op Youtube bekeken en die 400's lijken me wel echt heel gaaf.
Maar zijn er nog andere opties die ik zou moeten beschouwen, voordat ik ze misschien zou kopen?
Of het waar is weet ik niet maar misschien een tip voor je om het eens goed te onderzoeken.
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
De Denon heeft USB aansluiting om een HDD aan te sluiten, en je kan zelfs twee spelers linken met een console kabel, zodat je een HDD op de ene speler aansluit, en via de console kabel ook op de de andere speler je mp3s kunt lezen van je HDD.
ravenger wijzigde dit bericht 23-07-2008 11:02 (47%)
Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"
Bedoel je op het moment dat je je set aanset (en al een library hebt aangemaakt) of bedoel je het aanmaken van de library?quote:Matsie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:22:
Ik heb verder geen ervaring met de CDJ-400 maar ik heb wel ergens gelezen dat het echt een eeuwigheid duurt voordat je een redelijk aantal aan mp3's in de speler hebt geladen.
Of het waar is weet ik niet maar misschien een tip voor je om het eens goed te onderzoeken.
Klopt het dat die Reloop RMP-2 geen USB aansluiting heeft? Hoofdeis is namelijk dat de speler wel een USB-ingang heeft om een HDD op aan te sluiten. Wel handig dat die RMP-2 meerdere cue points kan opslaan.quote:ravenger schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:00:
Er zijn best wat alternatieven voor de CDJ-400 op te noemen. De Denon DN-S1200 en de Reloop RMP-2 bijvoorbeeld zijn ook het afwegen waard.
De Denon heeft USB aansluiting om een HDD aan te sluiten, en je kan zelfs twee spelers linken met een console kabel, zodat je een HDD op de ene speler aansluit, en via de console kabel ook op de de andere speler je mp3s kunt lezen van je HDD.
De S1200 zal ik zeker nog onder de loep nemen.
Reg. datum: 29 september 2005
Dat is dus helaas niet waar. Hadden ze dat maar gedaan, het zou ideaal geweest zijn.quote:ravenger schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:00:
Ik citeer even iets van de website aboutdj.nl uit de recensie van de DN-S1200:
Denon heeft echter 1 grote fout gemaakt op de S1200 en dat is dat wanneer je 2 S120’s aan elkaar hangt je geen gebruik kan maken van één en dezelfde harddisk. Je kunt alles uitwisselen tussen 2 S1200’s, je kunt 2 S1200’s doorzoeken met 1 toetsenbord maar 1 harddrive aan sluiten op de S1200 en die delen met de andere speler gaat niet. Jammer maar helaas en ik vind het wel een missertje van Denon want als ik iets niet wil is dat ik steeds de harddisk moet verplaatsen van A naar B.
Jammer, want verder lijkt het mij ook een erg mooi ding...
Hmm raar idd, ik dacht dat het wel kon, zelf nog niet getest, ik heb er namelijk nog geen tweequote:XNightmare schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Dat is dus helaas niet waar. Hadden ze dat maar gedaan, het zou ideaal geweest zijn.
Denon heeft echter 1 grote fout gemaakt op de S1200 en dat is dat wanneer je 2 S120’s aan elkaar hangt je geen gebruik kan maken van één en dezelfde harddisk. Je kunt alles uitwisselen tussen 2 S1200’s, je kunt 2 S1200’s doorzoeken met 1 toetsenbord maar 1 harddrive aan sluiten op de S1200 en die delen met de andere speler gaat niet. Jammer maar helaas en ik vind het wel een missertje van Denon want als ik iets niet wil is dat ik steeds de harddisk moet verplaatsen van A naar B.
Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"
Deze functie zit alleen op de HS5500. Ook wel D Link genoemd.quote:XNightmare schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Dat is dus helaas niet waar. Hadden ze dat maar gedaan, het zou ideaal geweest zijn.
Deze afweging is er inderdaad één die veel gemaakt word.quote:
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten en je hebt ze zelf eigenlijk al genoemd. Het komt erop neer dat je kwantiteit en kwaliteit zal gaan moeten afwegen.
Als je voor jezelf weet dat je voorlopig alleen wil gaan stoeien met die 2, S-1200's dan zou ik inderdaad een DJM400 overwegen aangezien je dan kwalitatief meteen op het juiste niveau zit.
Ook als je nog aan het kijken bent of DJing iets voor jou is de DJM400 de betere keus....
Deze heb je namelijk ook veel sneller verkocht als je straks toch wil stoppen met de hobby.
Voor mij persoonlijk vind ik 2 of 3 kanalen veel te weinig. Ik heb namelijk altijd booths gehad met meerdere apparaten of tijdens feesten met vrienden van me (welke ook dj's zijn) die dan hun platenspelers aan willen sluiten omdat ik alleen 2 cd decks bij me heb.
Vandaar dat ik volgende maand ook de Ecler Evo 5 ga kopen.
(Het gaat bij die mixer natuurlijk niet alleen om de 5 kanalen, maar het weegt wel mee).
Houd er wel rekening mee, dat wanneer je de spelers in MIDI mode gebruikt je niets meer hebt aan de effecten, je bent dan afhankelijk van de software. Ik vind het persoonlijk fijner als de effecten in de mixer zitten.quote:Helmet Kamikaze schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:11:
[...]
[edit2] Aangezien de DN-S1200's ook Flanger, Filter en Echo/loop effecten heeft, blijven alleen Pan, Trans, Delay, Phase, Pitch Shifter - effecten over die ik dan extra heb op de RMX-40
Alleen hoe vaak gebruik je die effecten? Pitch Shifter spreek voor zich, Pan is toch dat hij geluid de heletijd tussen je boxen heen en weer slingert? Trans, Delay, Phase (bijna hetzelfde als Flanger?) weet ik niet wat ze ze doen.
Da_maniaC wijzigde dit bericht 23-07-2008 19:27 (138%)
DJ_The_SP's Systeempje | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Da_maniaC wijzigde dit bericht 23-07-2008 19:27 (98%)
Reg. datum: 04 maart 2008
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Iemand enig idee hoe of wat? Moet ik gaan solderen?quote:Nog even een tip over deze modules. De modules gebruiken maar één kant
van de fader (dus maar één faderbaan van de stereo fader). Je kunt de
betrouwbaarheid verhogen door beide faderbanen te gebruiken. Raadpleeg
voor eventuele verdere uitleg een bevriende techneut.
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
Dat is inderdaad persoonlijk, ik vind voor het DJ werk 100mm faders geen toegevoegde waarde hebben. Dat dateq faders gewoon allemaal aanvoelen alsof je met je vinger door een natte %&$ glijd is heel wat anders. Want ze voelen wel echt ontzettend fijn die faders.quote:MegaMarc schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:08:
en toch, ben ik blij, na dit alles gelezen te hebben: dat mijn dateq wat langere faders heeft dan de behringer of djm mixers..
Het zal mij benieuwen hoe de faders van de Ecler Evo serie aanvoelen.
Dat hangt af van de aansluitmethode van de faders, bij mijn oude mixer zaten deze namelijk met connectoren vast aan het pcb van de fader. Maar ik denk dat Dré bedoelt dat de gemini een gecombineerd stereo signaal door de fader stuurt terwijl de faders die hij heeft liggen 2 kanalen hebben (links en rechts).quote:Empathy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:09:
Vrienden! Omdat ik de komende maanden een beetje krap bij kas zit (er zit een koopwoning aan te komen) heb ik besloten geen nieuwe mixer aan te schaffen maar m'n good ol' Gemini UMX-7 van nieuwe faders te voorzien (er zit er eentje een beetje los, maar klinkt na 5 jaar nog perfect!). Bij New-Line hadden ze er nog een aantal liggen uit een UMX-SE, die ook op de UMX-7 werken. Nu stuurde Dré mij het volgende mailtje:
[...]
Iemand enig idee hoe of wat? Moet ik gaan solderen?
Ipv ground en signal op je oude fader heb je dan 2 keer een signal aansluiting en 1 keer een ground.
(Je kan je signal aansluiting dan dus doorverbinding van het eerste naar het tweede kanaal).
Da_maniaC wijzigde dit bericht 24-07-2008 16:29 (48%)
Reg. datum: 01 augustus 2004
Definieer het "er beter uitzien dan de USB versie". Als je het over de rubberen knoppen hebt vind ik dat geen meerwaarde.quote:rhodium schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:35:
[...]
Reloop RMX-40 DSP Blackfire is prima en ziet er net iets beter uit dan de usb versie. Zelf heb ik deze ook aangeschaft omdat ik een dure mixer onzin vind voor gebruik thuis.
Zijn er nog andere draaitafels die van een USB ingang zijn voorzien? Ik heb helaas nog geen andere, betaalbare kunnen ontdekken.quote:XNightmare schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Het zouden namelijk mijn eerste stapjes in de DJ-wereld zijn, dus het moet qua kosten niet al te gek worden. Liefst zou ik met zo'n 1000 euro klaar zijn (2 decks + een mixer). Maar met de USB-eis lijkt dat niet te lukken...
Enige alternatief dat ik zie is iets als een Numark IDJ2. Niet echt robuust of rijkelijk uitgerust, vergeleken met de andere opties, maar wel betaalbaar EN voorzien van USB....
Reg. datum: 06 oktober 2007
Mmmh, gaaf hoor! Erg netjes zo alles in het wit! Bevalt de RMX-40 een beetje?quote:Matsie schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:38:
We zien:
2x Reloop RMP-2 Ltd
1x Reloop RMX-40 Ltd
We zien nog niet:
Reloop RHP-10 Ltd
Ik ga zéééér binnenkort (vanavond of morgen) ook de RMX-40 bestellen! Alleen dan de Blackfire editie. Dat, en ook 2 Denon S1200's.
Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 27-07-2008 18:47 (4%)
Ja ik vind het er zelf ook erg netjes uitzien in deze kleurenquote:Helmet Kamikaze schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:46:
[...]
Mmmh, gaaf hoor! Erg netjes zo alles in het wit! Bevalt de RMX-40 een beetje?
Ik ga zéééér binnenkort (vanavond of morgen) ook de RMX-40 bestellen! Alleen dan de Blackfire editie. Dat, en ook 2 Denon S1200's.
Maar tot nu toe bevalt de RMX-40 erg goed. Heb er uiteraard nog niet veel ervaring mee maar de eerste indrukken zijn prima. De faders voelen iig goed aan, er is genoeg ruimte tussen de potmeters en er zijn (voor mij) meer dan genoeg opties en mogelijkheden. Ben er dus erg tevreden over, en heb zeker geen spijt van mijn aanschaf
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Mijn Numark 1720X van 8 jaar oud begint nu toch wat gebreken te vertonen, 1 kanaal doet het nog maar half (alleen rechts), en soms heb ik dat probleem ook bij de main out. Vraag is nu, ding laten repareren, of eens gaan kijken naar een andere mixer.
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last