Gathering of Tweakers

Quicksearch
Meh ik heb inmiddels wel de gevoeligheid van de jog shuttles gefixed bij het pitchbenden, maar het blijft wennen.. komt nog bij dat ik geen koptelefoonversterker heb (de koptelefoon-out van de u46dj kan alleen maar een mix van alle kanalen weergeven) dus het wordt spannend :p

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 03 januari 2001

Zat eens mijn early hardcore plaatjes door discogs te halen. Niks bijzonders eigenlijk, totdat ik deze checkte wat men daar nog voor vraagt: http://www.discogs.com/release/217163 65 tot 100,-.

En ik heb hem van een vriend gehad, die had hem in 1996 gekocht en zijn platen lagen al 10 jaar in een kast niks te doen. Ik vind er zelf ook weinig aan, draai niet eens early hardcore, maar hoe bepaal je nou de kwaliteit van zon plaat? De hoes is een beetje geraffeld maar wel heel verder. Beide LP's hebben van die hele fijne krasjes van het draaien die je ziet als je met het licht meekijkt. Maar geen krassen die je hoort in je muziek en ook geen echte beschadigingen.

Hoe bepaal ik nou wat ik voor deze plaat kan vragen?

quote:
Kaap schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:49:
Zat eens mijn early hardcore plaatjes door discogs te halen. Niks bijzonders eigenlijk, totdat ik deze checkte wat men daar nog voor vraagt: http://www.discogs.com/release/217163 65 tot 100,-.

En ik heb hem van een vriend gehad, die had hem in 1996 gekocht en zijn platen lagen al 10 jaar in een kast niks te doen. Ik vind er zelf ook weinig aan, draai niet eens early hardcore, maar hoe bepaal je nou de kwaliteit van zon plaat? De hoes is een beetje geraffeld maar wel heel verder. Beide LP's hebben van die hele fijne krasjes van het draaien die je ziet als je met het licht meekijkt. Maar geen krassen die je hoort in je muziek en ook geen echte beschadigingen.

Hoe bepaal ik nou wat ik voor deze plaat kan vragen?
Volgens mij word zoiets bepaald door oplage, maar kan me vergissen ;)

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Sinds een aantal weken in bezit van een Denon DN-HS5500 en ik moet zeggen... hij bevalt enorm!
Beter dan de CDJ800/1000's waar ik in het verleden op heb gedraaid. :)

http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/HS5500/IMG_1049-th.JPG

http://members.home.nl/djthesp/DJ_The_SP/HS5500/IMG_1059-th.JPG

DJ_The_SP wijzigde dit bericht 20-07-2008 16:47 (21%)

DJ_The_SP's Systeempje | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

«zo niet, dan toch»

quote:
Chiron schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:16:
Meh ik heb inmiddels wel de gevoeligheid van de jog shuttles gefixed bij het pitchbenden, maar het blijft wennen.. komt nog bij dat ik geen koptelefoonversterker heb (de koptelefoon-out van de u46dj kan alleen maar een mix van alle kanalen weergeven) dus het wordt spannend :p
Is het nog een beetje gelukt man?
quote:
DJ_The_SP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:46:
Sinds een aantal weken in bezit van een Denon DN-HS5500 en ik moet zeggen... hij bevalt enorm!

[afbeelding]

[afbeelding]
NICE! WOW!

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Ik heb ongeveer een jaar geleden een BCD3000 gekocht en ben sindsdien compleet verslaafd geraakt aan het DJ-en! Aangezien ik het zo geweldig vindt en daarom ook wat meer kwaliteit, precisie en functies wil, ben ik al een geruime tijd aan het zoeken naar apparatuur wat professioneler is en waar je ook echt mee gezien kan worden buiten je slaapkamer om. Dus tijd om mijn BCD3000 de deur uit te doen.

Wat ik met mijn nieuw apparatuur wil kunnen doen, is eigenlijk twee dingen.
  1. Ik wil nog steeds op mijn gemak alles kunnen aansturen op via mijn PC/Laptop met programma's als Traktor. Dus dat ik op dezelfde manier verder kan gaan zoals ik altijd heb gedaan met de BCD3000.
  2. Apparatuur dat ook zonder tussenstap van een PC/Laptop kan werken. Met het oog op clubs en discotheken waar dit normaal is, lijkt mij dit een goede oefening.
Mijn oog is tijdens mijn zoektocht gevallen op de Denon S1200, ik zie deze overal hoog aangeschreven staan, vooral omdat hij zoveel functies in één heeft voor zo'n zachte prijs EN deze CD-speler kan beide 'analoog?' en digitaal alles aansturen. Ideaal voor mij.

Een (logische?) keuze lijkt mij het volgende: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=26522
  • 2x Denon DN-S1200 CD-Speler
  • 1x Denon DN-X120 DJ Mixer
Stel ik wil nu digitaal gaan draaien zoals ik altijd al gewend ben met mijn BCD3000.
Waar ik dan mee zit, is de mixer. Als ik mezelf goed heb inlezen, dan kan deze gewoon analoog zijn? Dus mijn S1200's als MIDI-controllers gebruiken, en dan de X120 die niet aan mijn PC hoeft te hangen.
Een probleem lijkt mij dan, dat je de input van de mixer niet op je beeldscherm kunt teruglezen? Dus als ik aan wat knoppen draai op de X120, zie ik dit niet terug op Traktor, toch?

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wat is wijsheid?
Welke mixer is goed voor mij om mee te werken, zodat ik nog steeds alles digitaal kan blijven doen, maar ook zonder PC er tussen kan gaan werken met CD's/HDD? Op de mixer heb ik bij voorkeur wel FX mogelijkheden zitten, maar misschien is het ook een optie om mijn BCD3000 er ook nog naast te zetten en die te gebruiken als FX MIDI Machine? :)

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest, mocht het niet zo zijn, vraag maar raak! ;)

[Edit] Verder zie ik vrijwel nergens EQ kill button/switches op mixers zitten. Is de enige manier dan om de knop helemaal linksom te draaien, want het lijkt me toch best wel handig en vooral sneller werken met een knop erbij?

Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 21-07-2008 01:11 (4%)

quote:
Ome_Les schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:04:
[...]

Is het nog een beetje gelukt man?
Ja het ging eigenlijk best wel goed :) output 1 voor de master en monitor naar output 2 :) cue aan op het kanaal waar 2 aan hing, en ik had een djm800 als koptelefoonversterker :p

Feest zelf was een beetje drama qua bezoekersaantal, ik geloof dat er nog geen 40 man geweest zijn :{

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

«zo niet, dan toch»

quote:
Chiron schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Ja het ging eigenlijk best wel goed :) output 1 voor de master en monitor naar output 2 :) cue aan op het kanaal waar 2 aan hing, en ik had een djm800 als koptelefoonversterker :p

Feest zelf was een beetje drama qua bezoekersaantal, ik geloof dat er nog geen 40 man geweest zijn :{
Hmmm... Dat is inderdaad heel erg jammer! Waren er soms te veel andere feesten ofzo?

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Ik ben eens aan het kijken naar CD-spelers. Heb momenteel Turn Tables maar 't kost vrij veel om steeds platen bij te komen terwijl het maar een simpele hobby is (momenteel, misschien leuk bijbaantje voor later :)). CD's kan ik eerst lekker mee oefenen en doen en kan ik op een iets andere manier makkelijk verkrijgen en zelf branden :P Hoewel ik ook CD's legaal koop (zij het met hoesje, zij het MP3's) :)

Ik heb zitten kijken naar spelers van 200-250 euries en kwam de DAP TL-850 tegen. Er staat bij vermeld dat het de Reloop RCD-900s is met een ander logootje op de behuizing. Bron: New-Line.

http://www.new-line.nl/webshop/cat/d1151.jpg

Heeft iemand ervaring met deze uitvoering of met de reloopversie? Of nog tips voor CD spelers voor beginners :)

Imagery Upload Service | Zwei Gegenstände von der gleichen logischen Form sind - abgesehen von ihren externen Eigenschaften - von einander nur dadurch unterschieden, dass sie verschieden sind.

quote:
DJ_The_SP schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:46:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe werkt die pitch slider ? Want als je op deck 1 de pitch vol open zet, hoe werkt dat dan met deck 2 ?

quote:
W00fer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Hoe werkt die pitch slider ? Want als je op deck 1 de pitch vol open zet, hoe werkt dat dan met deck 2 ?
http://www.youtube.com/watch?v=bYC5103l9lQ ;)

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Ik kom toch even terug op mijn verhaal over de effecten mixer. Ik heb deze waarschijnlijk toch niet (genoeg) nodig aangezien er toch al redelijk wat effecten op de DNS1200 zelf zitten.

Dan zit ik alleen nog met de vraag hoe het zit met MIDI en de mixer, kan iemand hier mij meer over vertellen? Als ik op een analoge mixer zoals de Denon X120 aan m'n knoppen draai, dan zie ik dit niet terug in mijn software?

quote:
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:01:
Dan zit ik alleen nog met de vraag hoe het zit met MIDI en de mixer, kan iemand hier mij meer over vertellen? Als ik op een analoge mixer zoals de Denon X120 aan m'n knoppen draai, dan zie ik dit niet terug in mijn software?
Dat klopt, bij een analoge mixer worden de bewerkingen in de mixer zelf uigevoerd, en daar weet de software dus niets van.
quote:
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:01:
Ik kom toch even terug op mijn verhaal over de effecten mixer. Ik heb deze waarschijnlijk toch niet (genoeg) nodig aangezien er toch al redelijk wat effecten op de DNS1200 zelf zitten.

Nope, dan heb je ene mixer nodig met midi ondersteuning, en dan word het qua prijs een heel ander verhaal denk ik. Een Nuo 4 is bij new-line iig ¤ 820, dat is zo even de goedkoopste die ik kan vinden met midi.

«zo niet, dan toch»

quote:
ravenger schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Nope, dan heb je ene mixer nodig met midi ondersteuning, en dan word het qua prijs een heel ander verhaal denk ik. Een Nuo 4 is bij new-line iig ¤ 820, dat is zo even de goedkoopste die ik kan vinden met midi.
Een van de betere inderdaad!

Een goedkopere schijnt de Behringer DDM400 te zijn, voor ¤399,- als ik mij niet vergis. (Weet alleen niet zeker of deze al verkocht wordt, en inderdaad voor deze prijs)

Ome_Les wijzigde dit bericht 21-07-2008 15:38 (8%)

Voor ¤399,- is het wel een heel erg uitgebreide mixer nietwaar...? Is het voor zo'n prijs nog wel betrouwbaar?

Er zitten in ieder geval wel heel wat leuke features op, alleen voor mij misschien zelfs iets té veel. Al kan dat nooit een probleem zijn natuurlijk. Die phones uitgang lijkt me alleen wel heel erg verrot zitten.

Iemand ervaring met dit apparaat?

http://www.zen.pqsound.co.za/images/DDM4000_top.jpg

[Edit]Kijk, dit lijkt dan toch al direct weer een stuk aantrekkerlijk en overzichtelijker voor dezelfde prijs als de DDM4000, de Reloop RMX-40 USB.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/audiofanet/normal/8/8/88222.jpg

Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 21-07-2008 17:45 (22%)

quote:
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:32:
Voor ¤399,- is het wel een heel erg uitgebreide mixer nietwaar...? Is het voor zo'n prijs nog wel betrouwbaar?

Er zitten in ieder geval wel heel wat leuke features op, alleen voor mij misschien zelfs iets té veel. Al kan dat nooit een probleem zijn natuurlijk. Die phones uitgang lijkt me alleen wel heel erg verrot zitten.

[afbeelding]

[Edit]Kijk, dit lijkt dan toch al direct weer een stuk aantrekkerlijk en overzichtelijker voor dezelfde prijs als de DDM4000, de Reloop RMX-40 USB.

[afbeelding]
Wat heb je nu zelf uitgezocht dan? Niks lijkt mij anders had je een mooi lijstje aan specs naast elkaar kunnen zetten.
quote:
Helmet Kamikaze schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:32:

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar net wat je wilt eh; wel of geen midi, wel of geen effecten, veel of relatief weinig kwaliteit, duur of goedkoop. Er zijn genoeg mixers op de markt in elke klasse.

quote:
rhodium schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Wat heb je nu zelf uitgezocht dan? Niks lijkt mij anders had je een mooi lijstje aan specs naast elkaar kunnen zetten.
Ik heb nu het volgende bij elkaar gezocht;
  • 2x Denon DN-S1200
  • 1x Reloop RMX-40 USB
De DN-S1200's heb ik uitgekozen aangezien ze overal neergezet worden als erg goede CD-spelers om mee te beginnen en een goede prijs/kwaliteit zijn. Ook heeft het MIDI, iets wat ik ook wil.

Ik heb voor de Reloop gekozen, wederom omdat iedereen er erg positief over is, het ook een goede prijs/kwaliteit schijnt te zijn en omdat het ook aan te sturen is met MIDI. Het is natuurlijk wel zo fijn/makkelijk/compleet om ook een MIDI Mixer te hebben in plaats van alleen MIDI Spelers.

Op deze manier kan ik thuis/kleine feesten gewoon lekker aankloten met een laptop setup en ondertussen ook al mezelf trainen in het echte traditionelere werk met CD's zonder laptop erbij.

Mij lijkt het een logische beredenering, wat vinden jullie ervan? Kan ik misschien toch ergens beter uit voor dezelfde prijs of kan ik met het bovenstaande apparatuur toch niet doen wat ik voor ogen heb? :)

Even voor de duidelijkheid:
quote:
ravenger schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:23:
Maar net wat je wilt eh; wel of geen midi, wel of geen effecten, veel of relatief weinig kwaliteit, duur of goedkoop. Er zijn genoeg mixers op de markt in elke klasse.
Wél MIDI, wel effecten (hoeft niet uitgebreid maar wel de standaard), kwaliteit maakt me niet heel erg veel uit, zolang ik maar wel waar voor m'n geld heb en ze wel een aantal jaartjes meekunnen als er zuinig mee om gegaan wordt.

Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 21-07-2008 21:36 (17%)

Dus alle input van die mixer zie ik niet terug op software als Traktor?

Wat raden jullie mij dan aan? Met welke mixer in dezelfde prijsklasse (als die er is) kan je ook de input van je mixer terug zien op software als Traktor?

[Edit]
Ik zit even na te denken over het feit of ik het wel écht nodig heb dat ik het terug kan lezen op mijn software en begin nu erg te twijfelen, aangezien ik natuurlijk ook alles prima op de mixer zelf kan zien. 8)7

Heh.. Moeilijk moeilijk moeilijk dit allemaal. ;)

Helmet Kamikaze wijzigde dit bericht 21-07-2008 23:03 (93%)

*iBlink

Beste mensen, kunnen jullie mij software adviseren waarmee ik het eea. kan remixen. Ik denk dan aan, stukje hiervan knippen, stukje daarvan, plak enz. Beetje Magix Music Maker idee, maar dan minder knullig. :P

thunderstruck

Overal wordt de vraag gesteld wat je dan wel met usb kan op de Reloop RMX-40 USB.

Ik heb deze en dit kun je ermee:

-Voer audio UIT vanaf je PC naar je mixer. Je hebt 2 aansluitingen dus 2 kanalen.
-Voer audio UIT vanaf je mixer naar je pc, zodat je op kunt nemen.

Het is dus GEEN midi mixer.

In de Reloop RMX-40 USB zit een multichannel geluidskaart, en dus hoef je geen Maya 44 ofzo meer te kopen.

Klopt niet helemaal, want de Reloop heeft geen sound OUT (alleen via de master) en geen gescheiden OUT. Dus je kunt geen tijdcode of dat soort dingen gebruiken.

Daarvoor heb je een U46DJMK2 nodig.

«zo niet, dan toch»

quote:
Chandler479 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:21:
Beste mensen, kunnen jullie mij software adviseren waarmee ik het eea. kan remixen. Ik denk dan aan, stukje hiervan knippen, stukje daarvan, plak enz. Beetje Magix Music Maker idee, maar dan minder knullig. :P
Misschien is het handig om ook ff het "How to become a Producer" topic te lezen.

Als je opzoek bent naar Music Maker idee, kun je kijken naar Ableton Live/MixMeister/Cubase.

Het is alleen vaak wel ff iets ingewikkelder als dat je denkt. ;)

quote:
Mafkees schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:52:
Ik ben eens aan het kijken naar CD-spelers. Heb momenteel Turn Tables maar 't kost vrij veel om steeds platen bij te komen terwijl het maar een simpele hobby is (momenteel, misschien leuk bijbaantje voor later :)). CD's kan ik eerst lekker mee oefenen en doen en kan ik op een iets andere manier makkelijk verkrijgen en zelf branden :P Hoewel ik ook CD's legaal koop (zij het met hoesje, zij het MP3's) :)

Ik heb zitten kijken naar spelers van 200-250 euries en kwam de DAP TL-850 tegen. Er staat bij vermeld dat het de Reloop RCD-900s is met een ander logootje op de behuizing. Bron: New-Line.

[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze uitvoering of met de reloopversie? Of nog tips voor CD spelers voor beginners :)
Waarom geen timecoded systeem? Je hebt de draaitafels immers al staan. CD's kun je rippen (mp3/wav) naar de pc en dan kun je die alsnog gebruiken. :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws