Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Reageer Nieuw Topic
Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
rhodium schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:22:
ik heb nu 2 turntables over gekocht van een tweaker :P. Alleen wat is dat moeilijk als je midi en cd gewend bent. Je hebt niks om af te kijken. Moet echt nog even leren goed te luisteren want nu hoor ik het gewoon nog niet of ze al bijna bij elkaar zijn.
Feli! tt's zijn Liev O+
Min tip: Als je begint met beatmatchen op tt's zou ik de kant die je erin wilt gaan mixen standaard te hoog pitchen. Vertragen (vinger tegen de platter) is immers makkelijker dan versnellen bij tt's. Door steeds iets je harder te duwen rem je af tot je merkt dat je in de buurt bent, dan je pitchfader wat omlaag trekken en nog eens proberen te cue'en. Op een gegeven moment hoor je gelijk welk deck het is en corrigeer je bijna instictief. ;)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

B Housed!

heb net 2e hands 2031's opgehaald
het bolletje dat op de onderste speaker zit is ingedeukt
ik heb al geprobeert hem open te schroeven alleen dat lukt niet echt....
iemand enig idee hoe je het bolletje weer kan ''ontploppen''
vacuum zuigen met de stofzuiger misschien?.....
help!

B Housed!

Phat Winex

quote:
Steelduines schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
heb net 2e hands 2031's opgehaald
het bolletje dat op de onderste speaker zit is ingedeukt
ik heb al geprobeert hem open te schroeven alleen dat lukt niet echt....
iemand enig idee hoe je het bolletje weer kan ''ontploppen''
vacuum zuigen met de stofzuiger misschien?.....
help!
Ja, stof zuiger erop zetten, maar wel op de zachtste stand (!!!) en dan langzaam harder zetten tot 'ie weer terugplopt.

B Housed!

Bedankt! het is gelukt!
met een beetje improvisatie
want onze stof zuiger heeft maar een stand(dyson)
Thanks!!!!!!!!!

B Housed!

http://robin.imdesign.nl/share/pics/setje01.jpg

Komt alleen nog andere mixer welke minimaal 4 kanalen heeft zodat ik eventueel nog cd-spelers/midi deck kan aansluiten. Hoofdtelefoon en stapel kabels al besteld. Straks geen bromtonen/pieptonen meer :9
quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Feli! tt's zijn Liev O+
Min tip: Als je begint met beatmatchen op tt's zou ik de kant die je erin wilt gaan mixen standaard te hoog pitchen. Vertragen (vinger tegen de platter) is immers makkelijker dan versnellen bij tt's. Door steeds iets je harder te duwen rem je af tot je merkt dat je in de buurt bent, dan je pitchfader wat omlaag trekken en nog eens proberen te cue'en. Op een gegeven moment hoor je gelijk welk deck het is en corrigeer je bijna instictief. ;)
Ja, het is nu oefenen en oefenen en oefenen. Heb mooi vakantie dus dat gaat wel goed komen :D

rhodium wijzigde dit bericht 16-07-2008 17:31 (56%)

Reg. datum: 16 april 2007

Op die mixer kan je ook 2 CD-spelers aansluiten hoor ;)

je 2 tt's op phono-ingangen, en de CD-spelers op line-ins :)
quote:
EZ_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:55:
Op die mixer kan je ook 2 CD-spelers aansluiten hoor ;)

je 2 tt's op phono-ingangen, en de CD-spelers op line-ins :)
Het kan, maar dan blijf ik zitten met beperkte mogelijkheden kan niet van linker turntable naar de linker cd-speler mixen dan.
Phat Winex

Warom wil je cd-spelers als je ook turntable's hebt? Voor het geld van een halve cd-speler heb je al een timecode systeem. ;)

Reg. datum: 16 april 2007

quote:
rhodium schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Het kan, maar dan blijf ik zitten met beperkte mogelijkheden kan niet van linker turntable naar de linker cd-speler mixen dan.
Ja, da's idd wel een nadeel, 'k zit nu in die situatie, 1 tt en 2 CD-spelers op een 2-kanaalsmixer, hoewel'k zelden 3 kanalen tegelijk zou gebruiken, zou een 3de kanaal wel handig zijn om voor te beluisteren :)

Achjah, aan het einde van de vakantie eens zien hoeveel'k verdiend heb, en dan misschien een Reloop RMX-30 of 40 bestellen :D
quote:
Sjoewe schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:08:
Warom wil je cd-spelers als je ook turntable's hebt? Voor het geld van een halve cd-speler heb je al een timecode systeem. ;)
Dan moet je ook wel een PC of laptop hebben :P
Meh.. zaterdag moet ik na m'n dj set meteen een live set doen, had erop gerekend dat er nog een dj tussen zat zodat ik de gelegenheid had om m'n laptop om te bouwen naar live. Nu ga ik heel asociaal windows booten op m'n macbook pro zodat ik daarmee kan dj'en, en met m'n andere laptop ernaast de live set neer kan plempen :p
Hopelijk kom ik uit met de ingangen op de djm800.. en anders laten ze maar een extra mengpaneeltje aanrukken :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

.nl

quote:
Chiron schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:39:
Meh.. zaterdag moet ik na m'n dj set meteen een live set doen, had erop gerekend dat er nog een dj tussen zat zodat ik de gelegenheid had om m'n laptop om te bouwen naar live. Nu ga ik heel asociaal windows booten op m'n macbook pro zodat ik daarmee kan dj'en, en met m'n andere laptop ernaast de live set neer kan plempen :p
Hopelijk kom ik uit met de ingangen op de djm800.. en anders laten ze maar een extra mengpaneeltje aanrukken :)
Succes kerel.. ene hoe bedoel je liveset.. eigen tracks ?
cu @ #loungecafe

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

Shabba FC olé olééé!

quote:
rhodium schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Dat is een probleem wat alleen in je hoofd zit, want in de situatie die je beschrijft kan je ook wel van je linker draaitafel naar je rechter cd-speler mixen... die is namelijk vrij.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Reg. datum: 15 februari 2005

quote:
Shabbaman schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Dat is een probleem wat alleen in je hoofd zit, want in de situatie die je beschrijft kan je ook wel van je linker draaitafel naar je rechter cd-speler mixen... die is namelijk vrij.
Maar misschien doet hij een bootleg met de linker draaitafel en rechter cd-speler. :P

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

quote:
Quinie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Succes kerel.. ene hoe bedoel je liveset.. eigen tracks ?
cu @ #loungecafe
improvisatie met Propellerheads Rebirth + Ableton, beetje ouwe meuk acid house achtig (en de mac os binary wil niet op leopard, want die slikt geen classic apps meer :()

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Dat mag je mij uitleggen dan, want ik kom veel hoger qua geld uit.

Ok ben ik zo gestoord om de mixer mee te nemen op vakantie en daarop de mp3speler en mobiel in te pluggen? :P

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:32:
Ok ben ik zo gestoord om de mixer mee te nemen op vakantie en daarop de mp3speler en mobiel in te pluggen? :P
kan je niet pitchen dus heb je er eigenlijk niks aan :P

koop 2 crappy cd spelertjes op MP en verkoop ze er na weer, hooguit 2 tientjes verlies als je pech hebt

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

Ik haat beatmixen. :P
Maar sowieso heb ik normaal de desktop ingeplugd op de mixer via djDecks dus cd's heb ik niet eens haha.

Phat Winex

quote:
W00fer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Dat mag je mij uitleggen dan, want ik kom veel hoger qua geld uit.
Torq, compleet, ¤200 euro

Tenzij jij voor dat geld een fatsoenlijke cd-speler weet...

«zo niet, dan toch»

quote:
Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:13:
Ik haat beatmixen. :P
Maar sowieso heb ik normaal de desktop ingeplugd op de mixer via djDecks dus cd's heb ik niet eens haha.
RadioDJ of sync-user ftl! :N

:P

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

.nl

quote:
Chiron schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:28:
[...]

improvisatie met Propellerheads Rebirth + Ableton, beetje ouwe meuk acid house achtig (en de mac os binary wil niet op leopard, want die slikt geen classic apps meer :()
Ik moet nodig is na je komen kijken.. hoe zit dat eigenlijk kom ik in aanmerking voor een paar VIP kaarten :P :P

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

quote:
Omdat ik telkens vaker cd-spelers tegen kom dan turntables en moet toch ergens op oefenen :)
Reg. datum: 10 juli 2002

Ik heb ook CD tabletops en draaitafels. Ik ben toch wel erg blij dat ik voor die CD spelers ben gegaan, draait een stuk lekkerder dan TT's imo. Enige wat klote is dat ik veel CD's moet branden, dus daarom wil ik waarschijnlijk alsnog voor een tijdcodesysteem gaan, maar dan wel bediend via de CD spelers. Ik vind het corrigeren en beatmatchen gewoon een stuk lekkerder gaan op die dingen.

Music is an expression of pure emotion

Shit.. djsetje gaat uiteindelijk toch traktor + mac + vci100 worden, in windows (djdecks + vinyl control) doet m'n geluid kraakerdekraak na 5 seconden.. en ik heb het nog niet op kunnen lossen.. wordt ff een stoomcursusje traktor :+ en binnenkort op zoek naar een fatsoenlijke geluidskaart.

«zo niet, dan toch»

mwah... dat is wel te doen toch?

Het zal zeker niet veel afwijken denk ik. ;)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: