Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 50 51 52 53 last

Reageer Nieuw Topic
I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:25:
Oef... iemand nog een cursus MIDI mappen voor noobs in de aanbieding? :')
Hoe bedoel je Les met mappen? Heb je problemen met het aansturen van Je BCR in live? Het toe kennen van je encoders met evt plugins/knoppen?

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:00:
[...]

Hoe bedoel je Les met mappen? Heb je problemen met het aansturen van Je BCR in live? Het toe kennen van je encoders met evt plugins/knoppen?
Dat inderdaad. :D

Wil een specifieke setup gaan bouwen, zodat ik eigenlijk Ableton precies aan kan sturen zoals ik het wens te doen.
Ik wil dus een aantal tracks zo kunnen besturen.

• push - start clip
rotary - track volume
• button - selection up
• button - selection down
• rotary - EQ8 hi (high pass?)
• rotary - EQ8 med
• rotary - EQ8 low (low pass?)

Hiernaast nog een paar VST aansturings tracks en een mastertrack waarin ik ook het mastertempo kan besturen.

Gaat leuk worden, alleen ben ik bang dat ik vanavond in het half uurtje dat ik ermee heb kunnen spelen, een paar stappen vergeten ben te zetten. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

AboutDJ

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:25:
Oef... iemand nog een cursus MIDI mappen voor noobs in de aanbieding? :')
Gewoon zelf mee beginnen, zo moeilijk is het niet en ondanks dat het een ontiegelijk pleureswerk is in het begin kan het nooit kwaad om er zelf mee bezig te gaan. Je leert namelijk meer dan je denkt als je een beetje knoppen aan het toewijzen bent en komt soms functies tegen waarvan je het bestaan niet af wist.
quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:04:
Sorry voor het onnodige mailtje dan maar. ;)
Oh maakt niet uit hoor, altijd fijn om te weten dat er mensen zijn die je mailen als de zaak niet werkt al was je vandaag niet de enige. Toen ik namelijk mijn telefoon uit de lader trok zag ik ook al dat ik door 4 man ge-sms't was en 11 gemiste oproepen had. Ik zal voortaan wat eerder een mededeling plaatsen voor er onnodig paniek uitbreekt ;)

Reind wijzigde dit bericht 04-06-2008 01:04 (33%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
Reind schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:02:
[...]

Gewoon zelf mee beginnen, zo moeilijk is het niet en ondanks dat het een ontiegelijk pleureswerk is in het begin kan het nooit kwaad om er zelf mee bezig te gaan. Je leert namelijk meer dan je denkt als je een beetje knoppen aan het toewijzen bent en komt soms functies tegen waarvan je het bestaan niet af wist.
Wat Les en ik net op msn hadden besproken. Ableton heeft een midi learn pattern mode die je gewoon eigenwijs helemaal zelf moet programmeren met het midi learn systeem. Je komt idd dingen tegen waar je nooit achter zal komen tot je er mee begint.

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Eerst even nieuwe powerpack en videokaart in mijn pc zetten en dan maar eens wat meer tijd in mijn controllertje gooien dan maar. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Extreme Audio

Ok, mijn volgende aankoop wordt een nieuwe (of 2e handse) effectenmixer uit de middenklasse.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende mixers:

- Denon DN-X1500
- Synq SMX-2
- Vestax PMC-280 Pro
- Pioneer DJM-600

Mijn eisen:

- 3 of meer kanalen (met het oog op de toekomst)
- Effecten
- Duurzaam (moet een paar jaar mee kunnen, heb nu al jaren een Gemini UMX-7 en die doet het nog steeds goed)

De lengte van de faders maakt me niet uit, heb wel de voorkeur voor soepele faders. Het is gewoon voor thuisgebruik, dus dat ding hoeft geen liters bier te kunnen verdragen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment een beete uit naar de Denon, puur om de build quality. De Synq is ook een goede optie, alleen vind ik hem er gigantisch plastic uit zien. De Vestax is ook een mooie mixer, maar die heeft niet zoveel leds per kanaal om het volume nauwkeurig af te lezen. De Pioneer is gewoon een easy to use mixer met een matig geluid, en hij is gewoon oud ;)..

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de mixers te testen dus moet ik het puur op reviews en gebruikerservaringen doen. Dus... heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? :)

Oja, mijn budget ligt rond de 500 - 800 euro..

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:
Ok, mijn volgende aankoop wordt een nieuwe (of 2e handse) effectenmixer uit de middenklasse.
Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende mixers:

- Denon DN-X1500
- Synq SMX-2
- Vestax PMC-280 Pro
- Pioneer DJM-600

Mijn eisen:

- 3 of meer kanalen (met het oog op de toekomst)
- Effecten
- Duurzaam (moet een paar jaar mee kunnen, heb nu al jaren een Gemini UMX-7 en die doet het nog steeds goed)

De lengte van de faders maakt me niet uit, heb wel de voorkeur voor soepele faders. Het is gewoon voor thuisgebruik, dus dat ding hoeft geen liters bier te kunnen verdragen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment een beete uit naar de Denon, puur om de build quality. De Synq is ook een goede optie, alleen vind ik hem er gigantisch plastic uit zien. De Vestax is ook een mooie mixer, maar die heeft niet zoveel leds per kanaal om het volume nauwkeurig af te lezen. De Pioneer is gewoon een easy to use mixer met een matig geluid, en hij is gewoon oud ;)..

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de mixers te testen dus moet ik het puur op reviews en gebruikerservaringen doen. Dus... heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? :)

Reind's review over de Vestax had mij in ieder geval overtuigd dat ik die zou prefereren boven de Pioneer DJM-400. Slechts enkele tientjes meer voor meer channels en meer effecten. Heb hem afgelopen weekend bij Feedback in R'dam onder handen gehad en ik vond hem zeer fijn. De faders zijn bij nieuwe aanschaf best stroef, maar dat schijnt door een aardige hoeveelheid smeermiddel te komen wat dan juist een averechts effect creeert. Na enkele keren draaien is die stroefheid er wel af.

Die Synq vond ik zelf ook erg plasticachtig, maar ik lees er wel veel positiefs over van gebruikers.

Weet er iemand een of meerdere goede DJ gear stores in de Randstad, dichtbij het station (aangezien ik er met de trein naartoe moet)?

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:17:

[knip]

De Vestax is gewoon een hele goeie mixer voor een nette prijs. Die staat ook hoog op mijn lijstje.

Eventueel zou je kunnen zeggen, ik spaar 100 euro meer en koop een Ecler Nuo5 (te vinden vanaf €899,-). Dan heb je wel echt een van de beste FX-mixers die van de afgelopen paar jaar in handen. :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

quote:
VincentG schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:43:
Weet er iemand een of meerdere goede DJ gear stores in de Randstad, dichtbij het station (aangezien ik er met de trein naartoe moet)?
Feedback R'dam ligt praktisch naast het station.

Extreme Audio

quote:
Sjoewe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:56:
[...]

De Vestax is gewoon een hele goeie mixer voor een nette prijs. Die staat ook hoog op mijn lijstje.
De prijs en de review staat mij ook wel aan, alleen die mixer heeft maar kleine vu-meters per kanaal.. Lijkt mij niet echt fijn en nauwkeurig werken, of ben ik daar weer een zeikerd in?

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

quote:
Kaap schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:09:
[...]

Feedback R'dam ligt praktisch naast het station.
Zowel vestiging Rotterdam Noord als Utrecht is ruim een uur met de trein en een flink treinkaartje. Bij Utrecht is het nog eens een kwartier lopen, maar weet hem wel te vinden.
Zou ook nog eens naar ToneControl in Haarlem kunnen, is ca 20min lopen van het station.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

Bij utrecht pak je bus 11 en stap je uit bij de 4e halte (naam even kwijt) en dan sta je letterlijk voor de deur! Maar ja, het gaat je inderdaad een treinkaartje kosten plus nog die paar busstempels.

Ik zou het er echter wel voor over hebben als ik jou was, want om nou gear te gaan kopen zonder dat je het gezien hebt is eigenlijk echt not-done :)

heaven.

Kwam zojuist deze actie tegen: http://www.rjshop.nl/product/774/

De oude Ecler Nuo 3 voor 399,-. Erg interresante aanbieding moet ik zeggen.

De nieuwere 3.0 zou een eternal crossfader hebben, andere PFL knoppen, VU / kanaal en zou de curve van de faders ingesteld kunnen worden.

Crossfader gebruik ik zowiezo nooit. VU / kanaal is dan wel weer handig, maar ik vind het niet super erg als het ontbreekt. Alleen weet ik niets over die curve. Is de oude curve van de vorige modellen zo slecht dan voor beatmatchers?

Kaap wijzigde dit bericht 04-06-2008 12:08 (60%)

quote:
osc4r schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:56:
Bij utrecht pak je bus 11 en stap je uit bij de 4e halte (naam even kwijt) en dan sta je letterlijk voor de deur! Maar ja, het gaat je inderdaad een treinkaartje kosten plus nog die paar busstempels.

Ik zou het er echter wel voor over hebben als ik jou was, want om nou gear te gaan kopen zonder dat je het gezien hebt is eigenlijk echt not-done :)
Jup, zeker als je nog wat twijfeld en op het web toch altijd wel wisselvallige reacties leest. 9 / 10 zijn er uiterst tevreden over, maar hebben hem nog maar erg kort, en de laatste weet altijd wel een minpuntje te vinden. Ben alleen bang dat je in een zaak niet de gewenste sets kunt proberen en alsnog geen goede keuze kan maken.

Beatport is my...

Je kunt altijd d'r een mailtje aan wagen naar Feedback Utrecht / Rotterdam om te vragen welke spullen ze allemaal in de shop zelf hebben staan. Aan de hand daarvan kan je dan Rotterdam/Utrecht kiezen (allebei ongeveer even duur ook denk ik om naar toe te gaan vanuit jouw positie).

Succes :)!

heaven.

Phat Winex

Voor DJ gear in Utrecht moet je niet naar de Feedback gaan. Trust me. Er is weinig know-how (ze zijn meer van de studio apparatuur) en de service is niet echt op over naar huis te schrijven.
Je kan beter naar The Music House op de Oude Gracht gaan daar staat iemand die verstand heeft van zaken, maar er staat vaak niet veel opgesteld om te testen. Dus daar moet je over mailen.
Maar als je naar de Feedback wilt ga dan naar Rotterdam, want dat hebben ze teneerste 3 keer zoveel apparatuur staan en ten tweede ook veel meer ervaren verkopers op het gebied van d DJ apparatuur.

[me="Sjoewe"]woont practisch naast de Feedback in Utrecht

Phat Winex

quote:
Empathy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:17:
[...]

De prijs en de review staat mij ook wel aan, alleen die mixer heeft maar kleine vu-meters per kanaal.. Lijkt mij niet echt fijn en nauwkeurig werken, of ben ik daar weer een zeikerd in?
Mja ze zijn klein. Ik heb zelf alleen uberhaupt niet heel erg veel behoefte aan VU-meters per kanaal.

quote:
Sjoewe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:26:
Voor DJ gear in Utrecht moet je niet naar de Feedback gaan. Trust me. Er is weinig know-how (ze zijn meer van de studio apparatuur) en de service is niet echt op over naar huis te schrijven.
Je kan beter naar The Music House op de Oude Gracht gaan daar staat iemand die verstand heeft van zaken, maar er staat vaak niet veel opgesteld om te testen. Dus daar moet je over mailen.
Maar als je naar de Feedback wilt ga dan naar Rotterdam, want dat hebben ze teneerste 3 keer zoveel apparatuur staan en ten tweede ook veel meer ervaren verkopers op het gebied van d DJ apparatuur.

[me="Sjoewe"]woont practisch naast de Feedback in Utrecht
Ok thnx, dan wordt het een keertje Rotterdam bezoeken.

«zo niet, dan toch»

@VincentG

Volgens mij zit er in de waarderpolder nog een magazijn/shop voor een webshop.
Ik weet alleen even niet meer hoe die zaak heet? :?

Beatport is my...

quote:
VincentG schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:37:
[...]

Ok thnx, dan wordt het een keertje Rotterdam bezoeken.
Oke die snap ik niet, hij prijst een winkel die alsnog in Utrecht zit + nog eens veel dichterbij het station dan Feedback en je gaat toch naar Rotterdam :P ?

heaven.

quote:
osc4r schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Oke die snap ik niet, hij prijst een winkel die alsnog in Utrecht zit + nog eens veel dichterbij het station dan Feedback en je gaat toch naar Rotterdam :P ?
Ja, uit zijn post merkte ik op dat de Feedback in Rotterdam groot is en komt ook over alsof die groter is dan de andere zaak in Utrecht. In beide gevallen werkt er ervaren personeel. Alhoewel ik in feite beide winkels zou kunnen vragen of ik de Pioneer 400 of DNS-1200 serie mag testen. Qua rijstijd maakt het niet veel uit. Denk dat Feedback in Rotterdam uiteindelijk iets dichterbij is (wat dichterbij het station).

«zo niet, dan toch»

Hey VincentG, ik heb nog even gekeken en dit was die winkel die ik eerder bedoelde:
http://www.4djsonly.com
4DjsOnly
Izaak Enschedeweg 25
2031 CR Haarlem

;)

AboutDJ

quote:
Kaap schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:58:
De nieuwere 3.0 zou een eternal crossfader hebben, andere PFL knoppen, VU / kanaal en zou de curve van de faders ingesteld kunnen worden.
Nee de eternal fader PAST er in maar zit er NIET in. Nice try van Ecler om het op de mixer te vermelden maar daar trappen we niet in ;)

Wat betreft de curve, die is niet linear maar steil, onderin doet ie vrij weinig en vanaf het midden gaat het hard omhoog. Als je daarmee kunt leven (ik vond het heerlijk) is het prima, wil je zuinig schuiven (zo noem ik het altijd ;) ) dan valt de mixer af.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Vanavond ook maar even de reviews van de Pioneer CDJ-400 en Denon DN-S1200 lezen en nog wat meer over de DJM-400 en X-120 mixers proberen te vinden.

Voordeel van CDJ-400 is MP3 ondersteuning van CD's, als ik me niet vergis. Voordeel van beide spelers is de midi-ondersteuning. Is het in dat opzicht mogelijk om twee spelers met een Macbook te verbinden, zodat elke speler een deck in Tractor kan aansturen?
Voordeel van de DJM-400 is de inloop sampler en is wat uitgebreider qua functies/effecten (is dan ook zowat 2x zo duur). Een sampler zit ook op menig CD speler, maar toch. De effecten op de mixer maakt me niet erg warm. Menig cd-speler heeft dan vaak leukere effecten met de touch-sensitive jogwheels.

Wordt dan eens testen welke combinatie ik het lekkerste vind draaien/mixen/werken.
Daarna moet ik nog eens kijken hoe ik het op mijn kamer wil gaan neerzetten. Wil mijn speakers er ook wel fatsoenlijk bij kunnen plaatsen en wil ook nog gewoon fatsoenlijk achter mijn PC kunnen zitten. Op dit moment is dat nog een probleem, maar is ongetwijfeld wel een oplossing voor te bedenken.

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 50 51 52 53 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: