Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 44 45 46 47 last

Reageer Nieuw Topic
PSN: remczero
Reg. datum: 04 april 2004

Na een hele tijd niet gedraait te hebben en praktisch al mijn apparatuur verkocht te hebben, wil ik toch weer een thuisset aan gaan schaffen. Voorheen heb ik alleen met cd's gedraait maar door alle ontwikkelingen wil ik over gaan stappen op time-coded vinyl, icm mijn laptop. Echter ben ik hier absoluut niet bekend mee. Zeker omdat ik een set wil om voor de hobby thuis mixjes te doen, ipv drive in werk lijkt me dit wel een mooie oplossing.

Nu ben ik op zoek naar een goedkoop setje draaitafels en een audio interface. Vroeger was dat simpel, gewoon een RP-2000 of 4000/ Sl1200 setje en je was klaar. Ik zag echter dat het aanbod nogal verandert is. Het moet in ieder geval direct drive zijn en bruikbare torque. Tegelijkertijd betaalbaar.

Ik kom zelf tot dit setje:

- ESI U46 SE audio interface.
- 2*American Audio ttd 2400
- Voorlopig nog mijn oude mixer (ps626i), later vervangen voor een ecler nuo

Nu kom ik zo'n beetje bij het hele timecode verhaal. Veel verschillende fabrikanten maken die platen. De software die ik normaal gebruik op de pc is virtual dj. Echter wil ik platen die ook werken met traktor en dj decks. Kan ik het beste voor final scratch platen gaan, of zijn er alternatieven?

Met betrekking tot de apparatuur. De TTD 2400 is uitlopend heb ik al gezien, daarom waarschijnlijk zo goedkoop dus. Is dit een beetje een bruikbare draaitafel? Hij heeft >1kg/cm3 torque zag ik, maar heeft iemand in de praktijk ervaring met dit beestje?

Bovendien de audio interface: Deze ondersteund asio 2.0 en heeft voldoende in/outputs. Betekend dit automatisch dat de interface bruikbaar is voor timecode of komt daar nog wat anders om de hoek kijken

Edit: Nog een andere vraag. Heb je preamps nodig? Ik hoor steeds vaker dat software dat ook kan doen. Is dat een alternatief?

remczero wijzigde dit bericht 26-05-2008 15:26 (3%)

quote:
Reind schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Ik heb een EVO5 staan, dat is mixer + midi controller + effect unit in 1 ;)

[afbeelding]

En ja hoor Loops werken nog gewoon evenals hotstarts e.d.op een cd speler. Dingen als effecten e.d. werken weer niet en ook master tempo van de CDJ hoef je niet aan te zetten want het zal niet werken (al denken sommige mensen toch echt dat het helpt).

Loopen doe ik overigens niet op de CDJ maar op de EVO5 en dan binnen traktor, zo heb ik altijd loops die kloppen en kan ik ze ook nog eens voor en achteruit verschuiven terwijl ik een visuele weergave heb van het nummer op mijn scherm.

[...]

Ik denk het niet want de importeur is er mee gestopt binnen korte tijd omdat Ecler voor zover mij bekend zich niet echt aan de afspraken gehouden heeft. De importeur heeft vervolgens gezegd "bekijk het dan maar" en nu is er dus geen officiele importeur in NL en das mooi zonde.

Beetje dom van Ecler om JUIST nu ze een goede importeur hadden zich van deze kant te laten zien maarja we zien merken wel vaker domme dingen doen.
Zo dat ziet er vet uit! Ik ga meteen maar eens ff wat lezen over die EVO5. Eigenlijk ook niet doen natuurlijk, want dan wordt het totaal plaatje weer duurder ;)
Bedankt voor de uitleg btw :)
Reg. datum: 19 januari 2001

quote:
remczero schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:28:
Nu kom ik zo'n beetje bij het hele timecode verhaal. Veel verschillende fabrikanten maken die platen. De software die ik normaal gebruik op de pc is virtual dj. Echter wil ik platen die ook werken met traktor en dj decks. Kan ik het beste voor final scratch platen gaan, of zijn er alternatieven?
djDecks kan overweg met zowat alle type platen, hoewel die van virtual dj niet echt aan te raden zijn (in djDecks), final scratch platen zijn echter prima, maar werken dan weer niet in virtual dj denk ik.
quote:
Bovendien de audio interface: Deze ondersteund asio 2.0 en heeft voldoende in/outputs. Betekend dit automatisch dat de interface bruikbaar is voor timecode of komt daar nog wat anders om de hoek kijken
Voor djDecks en VirtualDJ is dit inderdaad voldoende.
In traktor werkt timecode denk ik enkel met de hun eigen geluidskaart, of met een beperkt aantal erkende/certified mixers.
quote:
Edit: Nog een andere vraag. Heb je preamps nodig? Ik hoor steeds vaker dat software dat ook kan doen. Is dat een alternatief?
Het is absoluut belangrijk voor de beste resultaten dat het signaal van de platenspeler versterkt wordt.
De ESI U46DJ heeft echter pre-amps ingebouwd, dus als je de ingangen daarvan op 'phono' insteld heb je geen extra pre-amps meer nodig.
Bovendien zijn er ook steeds meer platenspelers die naast een phono out ook gewoon een (door de platenspeler versterkte) line-out hebben, dus in dat geval heb je ook geen aparte pre-amps meer nodig.
Enkel indien je geluidskaart enkel line ingangen heeft, en je platenspeler geen line uitgang heb je dus nog pre-amps nodig.
OJAJOH?!
Reg. datum: 21 februari 2007

Ik heb hier nog 2 Super Oem draaitafels, een mixer en headphones staan die ik kwijt wil, het gaat om het volgende:

2x Super OEM Citronic PD-45 Ultima (ZONDER NAALDEN)
1x Numark DM3050
1x Stanton DJ Pro 2000

Bon is aanwezig, het betreft 2 jaar oude gear, die in perfecte staat verkeerd, alles heeft altijd onder theedoeken gestaan en is nooit de slaapkamer uit geweest, gaat weg ivm beëindigen van m'n hobby, ben altijd zeer zuinig op de spullen geweest.

vraagprijs is 450 euro, gezien het gewicht van het totaal denk ik dat het het makkelijkst is als ik het langs kom brengen, hiervoor vraag ik uiteraard wel een vergoeding afhankelijk van de afstand.

misschien dat dit niet het topic is om 2ehands gear te verkopen maar zou zo gauw niet weten welke tweaker zoekt op DJ gear op een computerforum, vandaar dat ik dit bericht in het DJ-Topic heb geplaatst.

Geïnteresseerd? ik heb foto's dus mail naar thomblokkAThotmailPUNTcom als je meer wilt weten...

The number one enemy of progress is question

Reg. datum: 23 april 2008

quote:
Sjoewe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:59:
Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.
Sta nog steeds verbaasd over de koppel die die dingen uitpoepen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

[afbeelding]

Alles eraan is fout, maar het is wel my first Ecler. O+
Al enig id wat voor een high end mixer het zal worden?

Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

[afbeelding]

Wow...er zouden wetten moeten zijn tegen dit soort lelijkheid :+

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
mattie1992 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:21:
[...]

Al enig id wat voor een high end mixer het zal worden?
Het liefste een Ecler Nuo5 als ik een degelijk exemplaar tweedehands tegenkom voor een goede prijs, maar een nieuwe Vestax PMC-280, of een SynQ SMX-2 staan ook hoog op de nominatie.
Of misschien een Allen & Heath Xone 42 mocht ik daar tweedehands op stuiten.

Maar goed dat zien w over een paar maanden wel weer. Ik heb vandaag ook Traktor Scratch aangeschaft, dus het heeft me nu allemaal wel genoeg gekost.
Nu is het wachten tot alles binnenkomt en binnenkort m'n booth 'bouwen', al houdt dat eigenlijk niet meer in dan 6 verstelbare poten onder m'n ikea meubel schroeven.

Sjoewe wijzigde dit bericht 26-05-2008 20:38 (13%)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Wat ik me afvraag:
Bij de BCD 3000 kun je neem ik aan geen samples opnemen tijdens het spelen die je gedurende het mixen kunt gebruiken? Hoorde vanmiddag een sessie op hardFM waarin je zo nu en dan 'tainted love' hoorde. Heb het iig niet op de BCD 3000 kunnen ontdekken.
Hoe beheers je eigenlijk je tracks als je met de BCD 3000 aan het mixen bent? Moet je met de muis steeds een nieuwe track in een van de decks slepen, zodat je daarmee kan mixen, want voor zover ik heb kunnen merken, doe je dit niet met de BCD 3000. Anderzijds zag ik op wat filmpjes ook niet iedereen met een tobo/muis bij de hand.
Als je met CD's bezig bent, kun je gewoon per deck naar de gewenste track, maar met de BCD 3000 lijkt me dit toch wat minder makkelijk gaan.

Een paar goede CD decks en mixer klinkt ook wel interessant, maar vind dat nog iets te kostbaar. Je zit zo op 400/500 per stuk en voor het toaalprijsje kan ik beter eerst voor mijn rijbewijs gaan. Of zijn er leuke instapsets voor beginners?
Twijfel zo nu en dan nog best wel of ik niet meteen wat meer uit moet geven. Enerzijds wil ik niet te veel uitgeven (wat nou als het me na korte tijd al niet meer bevalt), anderzijds wil ik dan ook wel gelijk wat goeds en niet na een paar maanden het idee te hebben een miskoop gedaan te hebben door er te weinig aan gegeven te hebben.
Wat dat betreft zit ik met de BCD 3000 denk redelijk safe. Erg lage instapkosten en een leuk speeltje om het mixen aan te kijken/voelen. Zeker als ik naar de prijzen van cd decks + mixer kijk, schikt dat me nog wat af.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Phat Winex

quote:
VincentG schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:22:
Wat ik me afvraag:
Bij de BCD 3000 kun je neem ik aan geen samples opnemen tijdens het spelen die je gedurende het mixen kunt gebruiken? Hoorde vanmiddag een sessie op hardFM waarin je zo nu en dan 'tainted love' hoorde. Heb het iig niet op de BCD 3000 kunnen ontdekken.
Je ziet het verkeerd, dat ligt namelijk geheel aan de software waar je mee werkt. De BCD3000 kan namelijk zelf helemaal 'niks', net als alle andere MIDI-controllers. Het enige dat het apparaat kan is signalen uitsturen, die in de software toegewezen kunnen worden aan een iedere willekeurige functie. Als jij wil dat je jogwheel ook de playknop is dan kan dat. Handig is anders maar je snap het punt hopelijk. Als jij software gebruikt met een sampler dan kan je zo stukjes loopen of samplen.
quote:
Hoe beheers je eigenlijk je tracks als je met de BCD 3000 aan het mixen bent? Moet je met de muis steeds een nieuwe track in een van de decks slepen, zodat je daarmee kan mixen, want voor zover ik heb kunnen merken, doe je dit niet met de BCD 3000. Anderzijds zag ik op wat filmpjes ook niet iedereen met een tobo/muis bij de hand.
Zelfde verhaal, je kan knoppen op de BCD toewijzen om door je playlist te bladeren en tracks te loaden.
quote:
Als je met CD's bezig bent, kun je gewoon per deck naar de gewenste track, maar met de BCD 3000 lijkt me dit toch wat minder makkelijk gaan.
Dat snap ik niet. Het is zelfs makkelijker om naar bepaalde tracks te gaan, omdat je een zoekfuntie hebt die op veel verschillende parameters kan zoeken zoals bijvoorbeeld genre of bpm.
quote:
Een paar goede CD decks en mixer klinkt ook wel interessant, maar vind dat nog iets te kostbaar. Je zit zo op 400/500 per stuk en voor het toaalprijsje kan ik beter eerst voor mijn rijbewijs gaan. Of zijn er leuke instapsets voor beginners?
Tja wat vind je zelf belangrijker, ik denk niet dat wij de mensen zijn die je dat moeten vertellen. ;)
quote:
Twijfel zo nu en dan nog best wel of ik niet meteen wat meer uit moet geven. Enerzijds wil ik niet te veel uitgeven (wat nou als het me na korte tijd al niet meer bevalt), anderzijds wil ik dan ook wel gelijk wat goeds en niet na een paar maanden het idee te hebben een miskoop gedaan te hebben door er te weinig aan gegeven te hebben.
Wat dat betreft zit ik met de BCD 3000 denk redelijk safe. Erg lage instapkosten en een leuk speeltje om het mixen aan te kijken/voelen.
Ja een midi controller is een prima manier om kennis te maken met het DJ'en, maar tegelijkertijd vergt het wel wat meer werk dan een gewone DJ-set, omdat het allemaal nog niet helemaal uitontwikkeld is zul je zelf wat meer moeten instellen zo nu en dan.
quote:
Zeker als ik naar de prijzen van cd decks + mixer kijk, schikt dat me nog wat af.
Tja electronica is nou eenmaal duur spul, maar aan de andere kant behoud DJ-gear wel redelijk goed zijn waarde, dus mocht je het zat zijn dan kan je vaak nog wel redelijk goed tweedehands verkopen. Het schrijft in iedergeval minder af dan een auto :+

Ik zit te denken om over te gaan op 2 cd-spelers en een mixer in plaats van midi. Dit is echt omdat ik meer wil gaan draaien en clubs bieden vaak niet de mogelijkheid om zelf je apparatuur aan te sluiten.

Zelfs had ik in gedachten Pioneer CDJ 200 (2x) + Pioneer DJM 400. Alleen is de CDJ 400 maar 200 euro duurder. Is deze 200 euro de moeite waard of lekker de CDJ 200 behouden.

Ik draai hardstyle en zoek dus een goed setje met BPM counter op de CD speler. Als iemand een ander setje weet welke beter of even goed is, maar goedkoper op prima. Ik wil max 1500 euro uitgeven.

Mijn VCI-100 gaat weg iig dan, want daar ga ik toch niks meer mee doen dan.

rhodium wijzigde dit bericht 26-05-2008 23:22 (6%)

Reg. datum: 24 december 2002

Als cd-spelers zou je ook kunnen kijken naar Reloop RMP-2's of Denon S1200's, deze zijn een stuk recenter dan de Pioneer CDJ200. Vooral de Denon schijnt prima te zijn voor het geld.

En je blijft met die VCI-100 toch de BPM in traktor 'afkijken' he. ;) Heb ik ook al last van.

Sc00t wijzigde dit bericht 26-05-2008 23:39 (23%)

Phat Winex

quote:
rhodium schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:21:
Ik zit te denken om over te gaan op 2 cd-spelers en een mixer in plaats van midi. Dit is echt omdat ik meer wil gaan draaien en clubs bieden vaak niet de mogelijkheid om zelf je apparatuur aan te sluiten.
Nou ik draai best vaak buiten de deur, en ik heb echt nooit nooit een probleem gehad om met m'n eigen gear te kunnen draaien. Ik kondig het altijd wel even netjes aan en kom een kwartiertje eerder om het even op te bouwen, maar dat je de gelegenheid niet krijgt, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
quote:
Zelfs had ik in gedachten Pioneer CDJ 200 (2x) + Pioneer DJM 400. Alleen is de CDJ 400 maar 200 euro duurder. Is deze 200 euro de moeite waard of lekker de CDJ 200 behouden.
De CDJ400 is wel een stuk meer CD-speler dan de 200. Veel meer funties, waaronder dus midi bijvoorbeeld. Je zou ook de Denon DNS-1200 kunnen overwegen. Die zijn alweer meer doorontwikkeld dan de CDJ400 op het midivlak bijvoorbeeld, en ook nog eens een beetje cheaper als ik me niet vergis. De CDJ200 is een prima speler maar technisch gezien wel achterhaald zo langzamerhand.
quote:
Ik draai hardstyle en zoek dus een goed setje met BPM counter op de CD speler. Als iemand een ander setje weet welke beter of even goed is, maar goedkoper op prima. Ik wil max 1500 euro uitgeven.
Die Denons dus, of een setje tweedehands CDJ800mkII's voor het betere werk. :)
quote:
Ja je zal hem wel makkelijk kwijt kunnen denk ik zo. Ik heb besloten om de mijne te houden als extra controller voor Traktor Scratch en om gewoon nog de buitenshuisfeestjes te blijven doen.
In iedergeval tot ik wat meer skillz op de tt's heb :')

De Reloop RMP-2's zien er daarbij wel erg gruwlijk mooi uit.
Alleen weet ik niet of ik deze samen met de Reloop RMX 40 DSP/USB mixer moet kopen. Het ding ziet er wel leuk uit alleen de prijs is nogal laag. Ik vertrouw dat toch niet helemaal.

Na het lezen van wat reviews blijkt dit toch een prima bakkie te zijn. Nog even paar dag snuffelen en dan bestel ik die zooi :).

Bedankt voor de info! :9

rhodium wijzigde dit bericht 27-05-2008 02:24 (84%)

Reg. datum: 03 januari 2001

Voor dat budget zou ik echt kijken naar 2de hands CDJ-800's. Die heb je voor 1000,-, dan heb je wel de speler die je in de clubs terugvindt, danwel zijn uitgebreide variant, de CDJ-1000.

Hou je nog 500,- over, Ecler Nuo 2.0 of een Pioneer DJM-400 mixer.

Dan heb je wel een burte set bij elkaar, maar je bent er dan ook wel klaar mee.

De Jos

quote:

[afbeelding]

Ecler is zo slecht nog niet, ik heb zelf de sclat8... Prima apparaat om mee te werken.
Alleen het design van de jouw is spuuglelijk ;)

Even een afbeelding van mijn mixer:
http://www.kirsch-akustik.de/Vermietung/Beschallung/DJ-Equipment/n_g_sclat8_8.jpg

Allus haet un end, behalve de wors.. die haet d'r twië !

Phat Winex

quote:
Lifestyle71 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:11:
[...]

Ecler is zo slecht nog niet, ik heb zelf de sclat8... Prima apparaat om mee te werken.
Alleen het design van de jouw is spuuglelijk ;)

Even een afbeelding van mijn mixer:
[afbeelding]
Ja joh, slecht is Ecler allerminst. Ik ben een behoorlijke Ecler fanboy zelfs. Maar lelijk is 'ie zeker.
Ik zal de bevindingen wel posten als 'ie binnenkomt van de week. :)

Gebruik je ook echt 8 kanalen? :o

Sjoewe wijzigde dit bericht 27-05-2008 08:56 (3%)

@ Sjoewe : thnx.
Wordt dan denk toch de BCD 3000 voor mij, aangezien het voorlopig nog een beetje bij spelen zal blijven en de prijs erg gunstig is en de ruimte op mijn kamer niet bepaald optimaal is voor een 'grote' set.

Nou moet ik alleen nog even kijken hoe ik het geluid ga doen. Heb wel een stereo en een surround set, maar die staan een kwartslag gedraaid tov mijn PC.
Zou op den duur de PC speakers wel kunnen gebruiken (en later vervangen voor wat beters), maar zit je dan niet steeds het kabeltje van je speaker te wisselen tussen BCD 3000 en PC? Of je zou BCD 3000 als permanente geluidskaart moeten laten dienen. Alsnog zul je dan wel een verloopje nodig hebben om van tulp male naar headphone jackplug te gaan.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

quote:
.....
......
Noem je prijs :D

heaven.

AboutDJ

quote:
Dat doe ik nu al 3 jaar en nog altijd zonder problemen. Oftewel een heel leuk argument maar het klopt niet echt. Clubs houden er tegenwoordig zelfs rekening mee dat er dj's zijn die eigen spul mee nemen en zetten niet alles helemaal vast.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Phat Winex

Ik trek altijd wel veel bekijks met de VCI100 juist, ding licht natuurlijk ook op als een lampenwinkel in het donker. Zeker in combinatie met het oplichtende logo in m'n Macbook Pro. Dan komen mensen toch al vaak even gluren wat er nu weer staat. En na wat argwaan levert het eigenlijk alleen maar positieve reacties op als ze zien dat je je achter dat ding helemaal uit de naad staat te draaien.

Ik moet er eens aan denken op pics van de opstelling te maken volgende keer dat ik ergens sta te draaien. Kan de website ook wel gebruiken.

De Jos

quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:56:
[...]

Ja joh, slecht is Ecler allerminst. Ik ben een behoorlijke Ecler fanboy zelfs. Maar lelijk is 'ie zeker.
Ik zal de bevindingen wel posten als 'ie binnenkomt van de week. :)

Gebruik je ook echt 8 kanalen? :o
Nee, meestal 4. Maar komende vrijdag heb ik een bruiloft waar de band Johan een acoustische sessie doet, en dan is het wel gemakkelijk. switches omzetten, en je hebt die andere 8 ingangen ter beschikking. Plus het feit dat alle kanalen los te vervangen zijn.. da's gewoon super !

Allus haet un end, behalve de wors.. die haet d'r twië !

Reg. datum: 23 april 2008

Misschien tof als andere mensen ook even een foto showen van hun opstelling en apperatuur? Zelf vind ik het altijd leuk om te zien, zijn vast veel mensen het met mij eens!

Jup, vind dat ook altijd wel leuk om te zien.
Zag net een video op YouTube van de Pioneer CDJ 400 en dat brengt me toch weer aan het twijfelen. :P
Wacht nog wel even tot ik zeker weet wat ik wil. Twijfel nu nog te veel.

quote:
VincentG schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:18:
Jup, vind dat ook altijd wel leuk om te zien.
Zag net een video op YouTube van de Pioneer CDJ 400 en dat brengt me toch weer aan het twijfelen. :P
Wacht nog wel even tot ik zeker weet wat ik wil. Twijfel nu nog te veel.
Dat heb ik nu ook. Maar geld speelt toch wel een aardige rol en daarbij ook de looks van het apparatuur. Het komt zowat midden in me kamer te staan.

nog een pic van mijn VCI-100

http://robin.imdesign.nl/share/pics/vci-100.jpg

rhodium wijzigde dit bericht 27-05-2008 16:43 (8%)

Reg. datum: 24 december 2002

Horen zoveel lampjes het te doen? Heb zelf ook een Vestax-VCI 100 (geen mixvibes editie) met Traktor 3.3 maar zoveel lampjes heb ik toch niet hoor (bijvoorbeeld bij de effect controls).

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 44 45 46 47 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: