Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Extreme Audio

De gemiddelde DJ met cd spelers, draait gewoon met cd's :)
Met Tracktor Scratch is het mogelijk middels deze cd spelers mp3's op je laptop aan te sturen :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
mattie1992 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:54:
Merci! Maar nu wordt vooral mij laatste stuk van de vraag beantwoord!
Neem als voorbeeld de gemiddelde dj met 2 cdj en 1 djm, hebben die meestal gewoon een laptop? Met wat voor software? Wat gebruik jij Sjoewe?
Ik heb een vestax Vestax VCI100 in combinatie met een Macbook Pro, M-audio Audiophile Firewire en Traktor 3.3 en ook een (timecode) vinyl setup. :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Reg. datum: 23 april 2008

quote:
Sjoewe schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Ik heb een vestax Vestax VCI100 in combinatie met een Macbook Pro, M-audio Audiophile Firewire en Traktor 3.3 en ook een (timecode) vinyl setup. :)
Ok, mss een vreemde vraag... Maar wat is een timecode vinyl setup?

Phat Winex

quote:
mattie1992 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:28:
[...]

Ok, mss een vreemde vraag... Maar wat is een timecode vinyl setup?
In principe verschilt een timecode vinyl setup, niet van de gewone vinyl-DJ setup. Ik heb dus twee draaitafels en een mixer. Echter daar komt nog een systeem bij, namelijk het Timecode systeem.
Simpel gezegd, werkt dit als volgt. Je koopt een speciale externe geluidskaart voor de pc en twee timecode-platen. Op deze platen staat een speciaal signaal dat door de geluidskaart geinterpreteerd kan worden. En die timecode-platen speel je gewoon op je huistuinenkeuken draaitafel af.

(Vergelijk het met een fax en de hoorn opnemen terwijl je faxt. Dan khoor je ook een geluidssignaal, dat aan de andere kant van de lijn tot een digitaal signaal wordt omgezet.)

Met deze signalen worden dan twee virtuele decks aangestuurd op je pc. Zodat je dus met MP3's kan draaien alsof het platen zijn. Behalve het feit dat je een playlist op je pc maakt, in plaats van platen in je koffer steekt, merk je amper verschil met draaien. Zelfs als je de naald op tilt en 'm verder op in de plaat weer in prikt, springt de mp3 gewoon instant mee.

Een uitgebreidere uitleg heeft Reind ooit geschreven op zijn site: -klik

Reg. datum: 03 januari 2001

Vanmiddag bij iemand geweest die zon Technics SL-DZ1200 had. Wow wat een ding :9~

Hed Kandi
Reg. datum: 27 september 2005

quote:
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:26:
Vanmiddag bij iemand geweest die zon Technics SL-DZ1200 had. Wow wat een ding :9~
http://www.dumpert.nl/mediabase/12690/e9a374cb/index.html

«zo niet, dan toch»

In het begini is hier een hoop gezeur mee geweest, maar na de firmware update schijnt het wel top te zijn. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Mjah ziet er wel vet uit. Jongen had echt geen verstand van 2de hands prijzen. Heeft die voor 450,- aan maat van me verkocht. 1.5 jaar oud maar. Zijn SL1210 was ook zo oud en puntgaaf. 300,- voor betaald. Zat zelfs geen eens een krasje op de stofkap.

Geleende SL kan dus terug, Nu nog besluit nemen over Ecler Nuo 2.0 of Pioneer 400.

Pioneer 400!:D

Phat Winex

quote:
Onderbouw je mening wel even. Dat fanboy geroep heeft niemand wat aan.
quote:
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:37:
Mjah ziet er wel vet uit. Jongen had echt geen verstand van 2de hands prijzen. Heeft die voor 450,- aan maat van me verkocht. 1.5 jaar oud maar. Zijn SL1210 was ook zo oud en puntgaaf. 300,- voor betaald. Zat zelfs geen eens een krasje op de stofkap.

Geleende SL kan dus terug, Nu nog besluit nemen over Ecler Nuo 2.0 of Pioneer 400.
Probeer ze allebei vooral eens uit. Het zijn mixers met ieder een heel eigen stijl.
Ecler heeft lekker grote knoppen en een full cut EQ, maar heeft geen effecten aan boord. De Pioneer is gewoon een soort klein broertje van de 'echte' Pioneer mixers, maar deze mist de full cut EQ.

Tja ben je een Pioneer fanboy of niet? Ander kan je misschien de 400 beter links laten liggen. De FX mogelijkheden zijn een typisch geval van 'net niet helemaal' in vergelijking met de wat duurdere Pioneers. De Ecler is een no-nonsense 2-kanaals mixer met de genen van de Nuo serie.

Ik vind de Nuo serie van Ecler tot de beste DJ-mixers ooit behoren. Maar dat is persoonlijk. Ik zou ze vooral uitproberen. Ze zijn verschillend genoeg om tot een keuze te komen.

Sjoewe wijzigde dit bericht 24-05-2008 20:35 (7%)

Nou kijk, effecten zijn wel grappig, maar ik zou er alleen thuis af en toe gebruik van maken. Mocht ik weer op feestjes komen te draaien zal ik het niet gebruiken. Ik vind de grote EQ knoppen van de Nuo 2.0 wel heel erg mooi. Ik hou van grove apparatuur ook. Reden dat ik dan toch twijfel is omdat ik zoveel mensen zie geilen op Pioneer. Daar zal toch een reden voor zijn lijkt me.

Echter een goede comparison van de 2 heb ik nog niet gevonden. Laat staan een uitgebreide review van de Nuo 2.0

Ze beide testen is lastig. Ik ken niemand die 1 van deze 2 mixers heeft staan. Ik ga volgend weekend naar Feedback in R'dam met een maat. Dagje weg, soort van Ikea dagje maar dan bij Feedback haha. Hoop dat ze daar beide staan om te testen.

Phat Winex

quote:
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:34:
Nou kijk, effecten zijn wel grappig, maar ik zou er alleen thuis af en toe gebruik van maken. Mocht ik weer op feestjes komen te draaien zal ik het niet gebruiken. Ik vind de grote EQ knoppen van de Nuo 2.0 wel heel erg mooi. Ik hou van grove apparatuur ook. Reden dat ik dan toch twijfel is omdat ik zoveel mensen zie geilen op Pioneer. Daar zal toch een reden voor zijn lijkt me.

Echter een goede comparison van de 2 heb ik nog niet gevonden. Laat staan een uitgebreide review van de Nuo 2.0

Ze beide testen is lastig. Ik ken niemand die 1 van deze 2 mixers heeft staan. Ik ga volgend weekend naar Feedback in R'dam met een maat. Dagje weg, soort van Ikea dagje maar dan bij Feedback haha. Hoop dat ze daar beide staan om te testen.
Pioneer is de huidige club standaard. Pioneer heeft gewoon via goeie promotie en een aantal goeie producten (CDJ1000 en DJM600/800) een groot deel van de club scene in handen gekregen.
Dat hebben ze aangevuld met een hele goede service en garrantie afhandeling.
Zodoende heeft Pioneer gewoon een goede en stabiele naam opgebouwd.
Een deel van de reden dat je veel Pioneer fanboys hebt is deze professionaliteit, een ander deel van de mensen wil een Pioneer omdat dat het 'standaard' merk is.
Dat is voor de CDJ's misschien ook wel terecht, maar op het gebied van de mixers...

Maar Pioneer is niet echt een technologisch innovatief merk. Pioneer brengt afgezien van de DVJ-lijn eigenlijk geen 'spannende' dingen uit.

Persoonlijk: (En men heeft dus zodoende soms ook wel oogkleppen op voor alle andere mooie mixers die worden gemaakt.)

Ecler vind ik gewoon een sympathiek merk. Het is net als Rodec (België) en Dateq (Nederland) een Europees product (uit Spanje), dat zich door innovatie en kwaliteit een plek heeft verzekerd in het high-end segment. Het is duidelijk een ander filosofie dan Pioneer, met full-cut EQ's en veel experimenten met MIDI en effecten units. Veel innovatie (met wisselend succes.)
Zelf koop ik ooit een mooie tweedehands Nuo5, dus je moet ook niet al teveel waarde hechten aan mijn Ecler fanboyschap. :')

Edit: Haha we zijn het dus eigenlijk niet eens op de punten die jij aandraagt. Maar ik bedoel allerminst Pioneer te 'dissen', dat niemand dat denk. :X

Sjoewe wijzigde dit bericht 25-05-2008 09:58 (8%)

HD3870 CrossFire

En daarbij sluit ik me ook aan bij Sjoewe.

Pioneer heeft inderdaad innovatieve producten op de markt gezet. Okee, de DJM-600 had baggerfaders en een brakke headroom, maar met de DJM-800 en CDJ-1000MK3 is de toon gezet.

De reden dat ik voor Pioneer kies, is dat het overzichtelijk in elkaar steekt. Neem de CDJ-1000 en de S-3500 / S-5500 van Denon. Laatstgenoemde hebben - naar mijn mening - een lay-out die op een kindercreche lijkt, een en al chaos. Bovendien vind ik dat een cd-speler bedoeld is om de cd's af te spelen met een eventueel effect. De effectenbak op de Denon S-3500 / S-5500 vind ik ruk en overbodig. De X-1500 is ook al voorzien van een effectenbak die over dezelfde effecten beschikt als de Denon-spelers.

Pioneer pakt zeker niet te spectaculair uit met hun CDJ-serie. De CDJ-1000MK3 is voorzien van scratch en brake, meer ook niet. Maar dat hoeft van mij ook niet. Eenvoud van de speler staat voor mij voorop (het liefst wel een fatsoenlijke speler). De DJM-800 heeft net zoals Denon de effectenbak op de mixer en dat is zoals ik vind dat het hoort :)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Maar DaMarcus, als eenvoud voorop staat, waarom ben je dan bereid zoveel geld weg te leggen voor Pioneer? Er zijn toch wel andere eenvoudige spelers die al snel goedkoper zijn?

HD3870 CrossFire

Omdat ik een drive-in run - KvK aangesloten - en de Tiëso-vloot veel wordt gehuurd. Dus die verdien je ook sneller terug.

En de CDJ-1000 is een en al eenvoud.

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Ok!
offtopic:
Heb je ook een site?

«zo niet, dan toch»

offtopic:
Klik op het huisje onder zijn avatar?

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

HD3870 CrossFire

quote:
Ome_Les schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:40:
offtopic:
Klik op het huisje onder zijn avatar?
Hoop de site na de examens weer in de lucht te hebben :)

AboutDJ

quote:
DaMarcus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:56:
Omdat ik een drive-in run - KvK aangesloten - en de Tiëso-vloot veel wordt gehuurd. Dus die verdien je ook sneller terug.

En de CDJ-1000 is een en al eenvoud.
Maar meneer Thijs werkt veelal met A&H (die hij overigens voor zover mij weet als 1 van de weinige stukjes dj gear echt aangeschaft heeft..) en heeft voor zover mij bekend zelfs een EVO5 in de studio staan ;)

Ik heb de wel bekende roze sl's eens aan de kant gegooid en er 2 CDJ's voor in de plek gezet. Had ik al veel eerder moeten doen omdat het gewoon veel handiger werkt in combinatie met tijdcode en ik mezelf zo mooi meteen de aanschaf van nieuwe naalden kon besparen want die waren echt op (trokken nog net geen krullen op een plak vinyl ;) ).

Nu dus 2 CDJ's en zowaar ruimte over... kan nu eindelijk fatsoenlijk mijn asbak kwijt ;)

http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_cdj.jpg

Reind wijzigde dit bericht 26-05-2008 02:52 (4%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Die Booth van Glorious is zo mooi!

offtopic:
Reind, kunnen we binnenkort eens een review verwachten over de Nuo x.0 serie?

Phat Winex

Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.
Sta nog steeds verbaasd over de koppel die die dingen uitpoepen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/audiofanet/normal/1/8/18078.jpg

Alles eraan is fout, maar het is wel my first Ecler. O+

«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:59:
Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.
Sta nog steeds verbaasd over de koppel die die dingen uitpoepen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

[afbeelding]

Alles eraan is fout, maar het is wel my first Ecler. O+
Super man! Ik blijf dat ding mooi vinden. ;)

Ziet er nice uit Reind.
Zit zelf ook steeds meer te denken aan mixer + 2 cd decks, maar blijf denk toch voor de Behringer BCD 3000 gaan. Instapprijs vind ik voor een paar degelijke cd decks, mixer en eventueel wat goede speakers anders toch wat te hoog.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

quote:
Reind schreef op maandag 26 mei 2008 @ 02:51:
[...]

Maar meneer Thijs werkt veelal met A&H (die hij overigens voor zover mij weet als 1 van de weinige stukjes dj gear echt aangeschaft heeft..) en heeft voor zover mij bekend zelfs een EVO5 in de studio staan ;)

Ik heb de wel bekende roze sl's eens aan de kant gegooid en er 2 CDJ's voor in de plek gezet. Had ik al veel eerder moeten doen omdat het gewoon veel handiger werkt in combinatie met tijdcode en ik mezelf zo mooi meteen de aanschaf van nieuwe naalden kon besparen want die waren echt op (trokken nog net geen krullen op een plak vinyl ;) ).

Nu dus 2 CDJ's en zowaar ruimte over... kan nu eindelijk fatsoenlijk mijn asbak kwijt ;)

[afbeelding]
Heb jij eigenlijk ook nog controllers in gebruik bij traktor scratch? Werkt het loopen etc met de cdj's gewoon icm traktor scratch? Wil het ook gaan aanschaffen eigenlijk :9~
AboutDJ

quote:
gomaster schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:
[...]

Heb jij eigenlijk ook nog controllers in gebruik bij traktor scratch? Werkt het loopen etc met de cdj's gewoon icm traktor scratch? Wil het ook gaan aanschaffen eigenlijk :9~
Ik heb een EVO5 staan, dat is mixer + midi controller + effect unit in 1 ;)

http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/ecler_evo5_10.jpg

En ja hoor Loops werken nog gewoon evenals hotstarts e.d.op een cd speler. Dingen als effecten e.d. werken weer niet en ook master tempo van de CDJ hoef je niet aan te zetten want het zal niet werken (al denken sommige mensen toch echt dat het helpt).

Loopen doe ik overigens niet op de CDJ maar op de EVO5 en dan binnen traktor, zo heb ik altijd loops die kloppen en kan ik ze ook nog eens voor en achteruit verschuiven terwijl ik een visuele weergave heb van het nummer op mijn scherm.
quote:
Kaap schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:35:
offtopic:
Reind, kunnen we binnenkort eens een review verwachten over de Nuo x.0 serie?
Ik denk het niet want de importeur is er mee gestopt binnen korte tijd omdat Ecler voor zover mij bekend zich niet echt aan de afspraken gehouden heeft. De importeur heeft vervolgens gezegd "bekijk het dan maar" en nu is er dus geen officiele importeur in NL en das mooi zonde.

Beetje dom van Ecler om JUIST nu ze een goede importeur hadden zich van deze kant te laten zien maarja we zien merken wel vaker domme dingen doen.

Reind wijzigde dit bericht 26-05-2008 12:24 (25%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: