Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Ik heb ze aangesloten met XLR kabel tot aan de geluidskaart, en daar XLR -> Cinch om ze op de geluidskaart aan te sluiten.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
kwalitietsverschil schijnt er niet echt te zijn volgens mij, voordeel is da tje geen losse versterker nodig hebt
je zal dus ook een koppel: tulp - xlr nodig hebben
[ I love rock & roll, throw another dime at the DJ baby ]
In principe zijn de versterker en boxen op elkaar aangepast. Volgens dit principe zou je dan dus ook een beter geluid moeten hebben.quote:X.ExceL schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:33:
actieve hebben volgens mij altijd xlr
kwalitietsverschil schijnt er niet echt te zijn volgens mij, voordeel is da tje geen losse versterker nodig hebt
Pepsi- proef heb ik echter nog nooit kunnen nemen.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Hoeft niet altijd, meestal wel. Verschil tussen XLR en Jack bijvoorbeeld is op lange afstand en de connector is duurzamer (meer PA-opbouw, shouw en stou gericht) op ten duur naar veel gebruikt. En jack kan een complete inputbuss vernielingen zodra je er een ram-zijwaarts opgeeft. XLR houdt makkelijk 100kg van beetje kwaliteit (jah ervaring mee). Plus er zijn XLR connectoren met een balanced/unbalanced knop er ingebouwt.quote:X.ExceL schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:33:
actieve hebben volgens mij altijd xlr
Cinch/RCA/Tulp hoe jullie het ook willen noemen is leuk maar niet echt pro/duurzaam. Niks temaken met geluidskwaliteit (noujah cinchbussen kraken snel na heftig gebruik) maar geen switch tussen balanced/unbalanced wat not done is voor vele PA gebeuren en studio opbouw.
Trouwens de input op XLR is +4 dBu en op jack/phone is -10 dBu (Volgens de officiele afspraken/regels in de studio/muziek wereld)
He Lesquote:Ome_Les schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:52:
[...]
In principe zijn de versterker en boxen op elkaar aangepast. Volgens dit principe zou je dan dus ook een beter geluid moeten hebben.
Pepsi- proef heb ik echter nog nooit kunnen nemen.
Beter geluid... ligt er aan wat je beter geluid vind. Vaak zijn de versterkers van de monitoren (nearfield voor mixxen en tracking in studio's bv) zo afgestelt om rond 0db+ mix op normale luisterstand geluid te weergeven wat kwa FQ loop vlak is, geen kleuring en "dood/kil" is en ook nog eens op volume afspeelt wat de "norm" is kwa mixvolume. (je hebt 3 volume regeling in de ketting, input/mix/output en dat alles moet altijd goed in verband zijn).
Wil je echt hard gaan en basssss voelen. Koop geen monitors maar voor een PA set of in die geest. Nearfield monitoren zijn gemaakt om goed en duidelijk stereo beeld tegeven op een luisterafstand van rond de 1m in een hoek van 60e op de juiste sweetspot op testellen.
Mauce wijzigde dit bericht 15-05-2008 02:33 (40%)
-= Greenhouse Productions Paris =-
De volgende aankoop wordt een nieuwe mixer, maar dat zal nog even op zich laten wachten
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
Nice one man! Ben erg benieuwd hoe WLAM gaat klinken! echt!quote:Mauce schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:18:
[...]
He Les, even een break van de WLAM mix hier, we gaan de nacht door. Nu even de laatste cd van De Jeugd van Tegenwoordig checken, mijn god niet mijn muziek maar god wat brilliante mafkezen ook.
En ja.. JvT is echt een haat liefde verhouding.
Hoera voor mijn Peavey P.A. setjequote:Beter geluid... ligt er aan wat je beter geluid vind. Vaak zijn de versterkers van de monitoren (nearfield voor mixxen en tracking in studio's bv) zo afgestelt om rond 0db+ mix op normale luisterstand geluid te weergeven wat kwa FQ loop vlak is, geen kleuring en "dood/kil" is en ook nog eens op volume afspeelt wat de "norm" is kwa mixvolume. (je hebt 3 volume regeling in de ketting, input/mix/output en dat alles moet altijd goed in verband zijn).
Wil je echt hard gaan en basssss voelen. Koop geen monitors maar voor een PA set of in die geest. Nearfield monitoren zijn gemaakt om goed en duidelijk stereo beeld tegeven op een luisterafstand van rond de 1m in een hoek van 60e op de juiste sweetspot op testellen.
In ieder geval ben ik ook weer van plan om mijn DJ carriere weer naar een hoger plan te tillen
Puyol Tauren Druid L70, Ruiz UD Rogue L65, Salma BE Mage L70, Naresh Hunter L??,Trollbane. XBOX 360
1 * Numark DM1050, 2de hands voor 3 tientjes, jaartje oud en zelden gebruikt.
1 * Technics SL1200 MK2, 2de hands van collega. Hij had hem nieuw gekocht destijds. Die had er heel af en toe oude LP's op gedraaid. Voor 250,- wastie van mij. Gister gekregen en hij's echt puntgaaf. Geen krasje, helemaal niks mis mee.
Mijn ouders hadden nog een oude 5.1 home cinema set thuis staan. Gekeken, zat een Aux ingang op. Mooi! Meenemen dus.
Nu nog 1 Technics SL1200 vinden. Kan er wel 1 krijgen in de buurt, maar die persoon draagt 345,- ervoor en dat is best iets meer dan de gem. prijs op marktplaats etc. Aan de andere kant, hier in Zeeland staan ze zelden te koop. Wat zouden jullie doen? Die duurdere halen of maar gewoon afwachten of er mischien nog 1 te koop komt te staan hier in de buurt.
To do list:
1 * SL1200 aanschaffen
2 * elementen/naalden aanschaffen
2 * Slipmatten aanschaffen
Mwah op zich wil ik zo snel mogelijk aan de slag. Aan de andere kant zou ik wel heel even kunnen wachten, maar SL 1200's in Zeeland? Zelden.quote:Empathy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:29:
Tsja, heb je er haast mee, of kan het wel wachten? Persoonlijk heb ik meer moeite met wachten dan er wat meer voor moeten betalen
Wat voor elementen ga je er onder zetten Ortofon of Stanton ? Ik zelf heb de Stanton AL500MKII er onder zitten, anders gezegt de meest standaard elementen.quote:
Puyol Tauren Druid L70, Ruiz UD Rogue L65, Salma BE Mage L70, Naresh Hunter L??,Trollbane. XBOX 360
Het kanaal waar het distorted geluid uit komt is trouwens ook niet te bedienen met de control vinyl. TS pikt het signaal niet helemaal goed op..
Iemand misschien enig idee?
Reg. datum: 09 augustus 2005
http://Joomlabridge.org Joomla! en Mambo Bridge Support voor SMF, PHPbb etc
Mooie prijs! Arnhem is alleen heel ver weg, ik woon helemaal in Vlissingen.quote:Superdaantje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:37:
[...]
Heb er nog één staan waar ik niks meer me doe
http://superdaantje.nl/index.php?topic=6.0
Je platencollectie daarintegen, Lost label, ik zie Paddo staan. Lekker hoor. Heb je toevallig een lijst van welke platen je hebt?
Kaap wijzigde dit bericht 17-05-2008 19:09 (18%)
Reg. datum: 25 maart 2005
Nou vraag ik me met betrekking tot Traktor 3 een paar dingetjes af (ongetwijfeld noob vraagjes):
Is er een shortkey om een bepaalde waarde, bijv. de High level van de deck A equalizer snel naar 0 te brengen? Met de BCD 3000 heb je dat zo gedaan, maar met de muis is het nog niet ideaal (net als de pitch).
En is er een manier om BMP waarde van een nummer weer terug naar origineel te brengen? Af en toe wil ik een tweede nummer laten syncen met het andere nummer. BPM/pitch waarde veranderd, maar uiteindelijk wil ik, wanneer ik enkel nog nieuwe nummer afspeel, de originele BPM waarde weer terug, zodat het niet meer zo versneld/vertraagd klinkt.
Nu is een midi controller sowieso nodig om een beetje fatsoenlijk te kunnen mixen (en een nummer via headphone te kunnen beluisteren om cuepoint in te stellen), maar zolang ik die nog niet heb, blijft het even spelen met de muis. Heb nog heel wat oefening nodig wil ik een beetje redelijk kunnnen mixen, maar goed, dat komt vanzelf wel.
Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl
Er is helaas geen lijst beschikbaar ... ik heb de afgelopen jaren al me platen verkocht zo'n 2000 dit is wat nog over isquote:Kaap schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Mooie prijs! Arnhem is alleen heel ver weg, ik woon helemaal in Vlissingen.
Je platencollectie daarintegen, Lost label, ik zie Paddo staan. Lekker hoor. Heb je toevallig een lijst van welke platen je hebt?
Men mag altijd de platen bekijken alvorens men ze koopt
Muhahaha zon SL1200 verzenden? Zal inderdaad aardig wat verzendkosten opleveren!quote:
Neej snap ik. Ik zie dat er wel platen tussenzitten van Lost Records AKA Cold Rush Records. Dat zijn eigenlijk de enige die ik echt zoek. Rave Creator, Steve Shit, Bleepmaster etc. Als je wellicht die apart zou willen verkopen...DM maar! http://www.discogs.com/label/Cold+Rush+Records zijn de releases die ik bedoel.quote:Superdaantje schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:19:
[...]
Er is helaas geen lijst beschikbaar ... ik heb de afgelopen jaren al me platen verkocht zo'n 2000 dit is wat nog over is
Men mag altijd de platen bekijken alvorens men ze koopt
Kaap wijzigde dit bericht 18-05-2008 00:54 (57%)