quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:41:
Nuo4 kun je iig gebruiken met Ableton live. Wat betreft Traktor Scratch, je kunt kijken naar Mackie d.4pro zoals je al aangaf, maar Ecler Evo4 en Korg Zero4 zijn ook zeker geen slechte optie.
Mja, ik streef vooralsnog geen Ableton setup na. Daarnaast ben ik ook niet van plan om m'n VCI100 weg te doen. Dus die wil ik gewoon in de uiteindelijke setup verwerken, om de extra functionaliteiten van Traktor in te mappen. De Evo4 en de Zero4 komen waarschijnlijk behoorlijk boven mijn budget te liggen voor een mixer. De D4.pro is dan weer geen FX mixer, maar heeft wel Xone-achtige filters.
Mijn droom is een Nuo5, maar de realistische voorkeur gaat op dit moment uit naar de Vestax PMC280 pro (ik ben bestwel een Vestax fanboy

). Voor 500 euro nieuw een hele goede koop.
quote:
En ik weet niet of je het een optie vind, maar dit gaat ook een leuk dingetje worden:
[afbeelding]
De U.420d, mocht je deze nog niet kennen, is een production mixer met ingebouwde firewire geluidskaart.
Met deze kun je software aansturen (MIDI), maar je kunt ook draaitafels en andere inputs aansturen.
Het is misschien een plastic oplossing, maar het is bedoeld voor de thuis setup. Check de site voor meer info.
Hij schijnt deze maand uit te komen (18 mei) en ging rond de 250 euro kosten? (laatste weet ik niet helemaal zeker trouwens)
Wat mij betreft een hele leuke optie!
Nee die kende ik inderdaad nog niet
De functionaliteit zit duidelijk wel snor , maar het apparaat is echter niet wat ik zoek. Te weinig kanalen, geen prettige layout. Maar voor ieder ander volgensmij zeker het overwegen waard.
quote:
W00fer schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:10:
Tja Sjoewe als je al geld verdiend met draaien dan is 2000 euro zo terugverdiend lijkt mij.
20 keer een gig van 100 euro en je hebt alles al terug.
Nou zeg dat je 1 keer in de maand een gigje doet, dat is in minder dan 2 jaar terugverdiend.
True, maar 2000 euro is wel de outer most limit. Ik woon samen met m'n vriendin, en ik wil ook gewoon leuke dingen met haar doen. Hoe meer ik moet sparen, des te meer de broekriem aangehaald moet worden. En ik ben daar veelste goed in

Dus zodoende heb ik me een realistisch doel gesteld, van rond de 1500 waarvoor het hier moet staan. Misschien loop ik onderweg tegen een mooie deal aan en kost het me minder, misschien besluit ik dat alles nieuw moet, dan kost het me meer.
Maar maak je geen al te optimistisch beeld van draaien voor geld. Het is een leuke zakcent, maar beslist geen vetpot. Ik kan het ook alleen doen omdat ik er een ander baantje (tnt-post olé olé) op na houd. Alleen de feestdagen zijn echt een goudmijn.

quote:
D'r komen binnenkort misschien wat bruiloften aan

Dat zijn heerlijke melkkoeien. En gala's van studie/studentenverenigingen, dat schiet ook lekker op.
quote:
Ben benieuwd wat eruit komt, en wat je uiteindelijke keuze's worden Sjoewe, wellicht als dat moment dan daar is even een klein verslagje met onderbouwing waarom je uiteindelijk voor dat product gegaan bent? Altijd handig voor andere DJ's in dit topic/forum!
Ja ik zal iedereeen zeker op de hoogte houden, al zal mijn zoekktocht het komende half jaar waarschijnlijk bestaan uit geld sparen. Na de zomervakantie ga ik beginnen met 'jagen' op twee draaitafels. Als het zover is kom ik de beslommeringen hier wel melden.