Reg. datum: 14 december 2006
Reg. datum: 14 december 2006
Dus dat lijkt me ook verstandiger, ondanks dat ik vinyl op zich leuker vind en ik daar wel al mee overweg kan. Met cd-spelers zal ik alles moeten leren.
Pioneer CDJ400 of 800 uitzoeken dus
Muzieksmaak Mages, K3: "Hocus Pocus, Iedereen kan PoM pyroblast"
In het geval van liefde voor vinyl, misschien toch maar de 800 kiezen, aangezien grote jogdials enigszins in de buurt komen van vinyl schijven.
LoLz.
Nee, ff serieus, proberen en kijken wat je lekker vindt.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Ik zou het wel weten.
[ Weebl 'n Bob ][ Fotoboek ][ Last.fm ][ Platen *UPDATE* ]
Of een CDJ800, of een goed gepatchede SLDZ
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Als het een beetje meezit ga ik volgende week Traktor Scratch aanschaffen btw
Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12701 ook goed spul?quote:Ome_Les schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:54:
Ik hou ook van groot en oerdegelijk. Dus dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.
Of een CDJ800, of een goed gepatchede SLDZ
Gabbertje! || Wel een leuk spel.
Zit je ook bij EuroFabriek? Leuk want iets na de 10 euro is je account opeens weg. ;)
In Traktor kun je ook zien wanneer er een break aankomt. (Waveform display.quote:Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:48:
ff tussendoor over cd spelers, bij vinyl kan je de plaat 'lezen', dwz dat je de breaks e.d. aan ziet komen. Is dat bij cd spelers ook mogelijk? Ik weet van de CDJ1000 dat ie wave-forms weergeeft, maar werkt dat practisch en is dat alleen bij de cdj1000? Of moet je bij het draaien met cd's veel kennis van je tracks hebben..?
Als het een beetje meezit ga ik volgende week Traktor Scratch aanschaffen btw
Als ik geld en ruimte ervoor had en zou besluiten om op CD over te gaan, ja.quote:
Sommige mensen zweren erbij, sommige mensen vinden de CDX helemaal niks. Ik zou zeggen, gewoon proberen.
Probeer hem vooral eens uit in de winkel, ik vond het zelf een verschrikkelijk ding, maar als je een draaiende platter wilt wel een optie, al zou ik dan zelf voor de duurdere Denon's kiezen met de 7" platter.quote:
I know, daarom vroeg ik het ook over cd-spelersquote:Ome_Les schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:14:
[...]
In Traktor kun je ook zien wanneer er een break aankomt. (Waveform display.)
[...]
ik ken naast de CDJ1000 geen andere cd-speler met waveform display.
En ja het is wel handig mixen als je de waveform ziet, noodzakelijk is het echter niet, maar een handigheidje zeker. ik gebruik het altijd om heel snel cue's te zetten, omdat je kan zien waar het intro ophoud, zonder door een hele plaat heen te skippen.
Sjoewe wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:41 (35%)
Dat weerhoudt mij dus echt van de aanschaf van cd-spelers.. Ik heb geen zin altijd elke track van buiten te kennen..quote:Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:39:
Nee dan komt het puur op je platen kennis aan. Je hebt alleen zo'n balkje soms waaraan je kan zien op hoeveel procent van het nummer je bent, maar dan houdt het ook op.
ik ken naast de CDJ1000 geen andere cd-speler met waveform display.
En ja het is wel handig mixen als je de waveform ziet, noodzakelijk is het echter niet, maar een handigheidje zeker. ik gebruik het altijd om heel snel cue's te zetten, omdat je kan zien waar het intro ophoud, zonder door een hele plaat heen te skippen.
Maar het went snel genoeg en ik neem aan dat je iedere track die je live mixt toch tenminste wel een paar keer gehoord hebt voor je 'm d'r in legt.
Wat ik het voordeel vind van het mixen met cd's (of timecode for that matter) is dat je een loop kan zetten bijvoorbeeld 4 maten voor een break. Dan zet je die loop op scherp met de andere track, en laat je 'm lekker doorlopen. Als het dan tijd is om van track te wisselen knal je de loop eruit, je weet precies wanneer de break of de vocals komen.
Tsja, ik wil graag zien wat ik aan het doen ben, en niet blind aanklooienquote:
Maargoed, ik hoor toch al bij een minderheid van mensen die niet met de Sennheiser hd-25 om kan gaan
Maakt allemaal niet uit, als het een beetje meezit ga ik toch over op Traktor Scratch
Dan zit je dus eigenlijk alleen aan digitaal vast. Op een draaitafel kun je immers ook niet echt een waveform display zien.quote:Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:43:
[...]
Dat weerhoudt mij dus echt van de aanschaf van cd-spelers.. Ik heb geen zin altijd elke track van buiten te kennen..
Het is meer een kwestie van ervaring. Toen ik begon moest ik ook alles 'op de grafiekjes' gelijk leggen en als je meer draait en je favoriete platen vaker hoort begin je vanzelf wel een aantal nummers uit je hoofd te kennen. En dan zul je ook zien dat veel nummers van hetzelfde genre dezelfde structuur hebben, en ga je daar op anticiperen.
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Ik heb al jaren draaitafels hoorquote:Stoney3K schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:07:
[...]
Dan zit je dus eigenlijk alleen aan digitaal vast. Op een draaitafel kun je immers ook niet echt een waveform display zien.
Het is meer een kwestie van ervaring. Toen ik begon moest ik ook alles 'op de grafiekjes' gelijk leggen en als je meer draait en je favoriete platen vaker hoort begin je vanzelf wel een aantal nummers uit je hoofd te kennen. En dan zul je ook zien dat veel nummers van hetzelfde genre dezelfde structuur hebben, en ga je daar op anticiperen.
Dan zit je echter wel met een platter die dan wel mag draaien maar een feeling heeft van lik me vestje. Denon zet wel heel stoer in de folder dat de S3500 een true turntable feeling heeft maar ik vraag me toch sterk af van welke draaitafel die feeling af komt.quote:Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:46:
[...]
Probeer hem vooral eens uit in de winkel, ik vond het zelf een verschrikkelijk ding, maar als je een draaiende platter wilt wel een optie, al zou ik dan zelf voor de duurdere Denon's kiezen met de 7" platter.
De CDX vind ik een perfecte cd speler, grote jog met een goede feeling, effecten en last but not least het beetkeaper systeem. Erg handige functie voor het makkelijk kunnen maken van perfecte loops.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Traktor kun je toch ook met CD spelers gebruiken?quote:Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:32:
[...]
I know, daarom vroeg ik het ook over cd-spelers
Mja als er iets moet draaien doe mij dan uiteindelijk maar een timecode setup.quote:Reind schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:44:
[...]
Dan zit je echter wel met een platter die dan wel mag draaien maar een feeling heeft van lik me vestje. Denon zet wel heel stoer in de folder dat de S3500 een true turntable feeling heeft maar ik vraag me toch sterk af van welke draaitafel die feeling af komt.
De CDX vind ik een perfecte cd speler, grote jog met een goede feeling, effecten en last but not least het beetkeaper systeem. Erg handige functie voor het makkelijk kunnen maken van perfecte loops.
Ok, jij wintquote:Ome_Les schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:41:
[...]
Traktor kun je toch ook met CD spelers gebruiken?
Best irritant want zo ben ik dus ook gaan mixen en het erge is.... het lukt zo altijd. Nu baart oefening kunst maar dit is nou 1 van de dingen waarom IK niet meet van software af zou willen in combinatie met een hardware setup.quote:Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:55:
Dan zet je die loop op scherp met de andere track, en laat je 'm lekker doorlopen. Als het dan tijd is om van track te wisselen knal je de loop eruit, je weet precies wanneer de break of de vocals komen.
Daarnaast heb je 1 groot voordeel met loopen op een dergelijke manier, als ie gelijk loopt doet ie dat desnoods ook een uur lang zonder enige correctie. GE-WELDIG
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Een cd speler setup aanschaffen is echt gewoon veelste duur aangezien ik dan toch Pioneer CDJ-800's wil aanschaffen, Met mengpaneel kom ik al gauw op 1500-1750 Euro. 2de hands aanschaffen blijft nog duur. Eigenlijk vind ik CD's draaien helemaal niks hebben ondanks dat in principe muziek gratis is, illegaal gezien.
Een 2de hands draaitafelset aanschaffen is veel goedkoper. Kan 2 SL1200's krijgen voor 450-500,-, mengpaneel erbij en klaar. Goed, platen kosten geld, maar als ik in clubs en feestjes ga draaien kosten MP3's me ook geld. Ik heb wel veel meer feeling met draaitafels.
Denk dat het toch gewoon old skool draaitafels worden. Ik voel me thuis op SL1200's. Ik kan elke maand wel 100,- aan platen aankopen, lijkt me niet zon probleem.
Nog wel even een mengpaneel uitzoeken. 2 kanaals en bass/mid/high/gain regelaars, das alles wat ik wil. Een Pioneer DMJ 400 of Ecler Nuo 2.0 komt over een aantal maanden wel.
Reg. datum: 07 december 2004
Ik wil je niet van je ideëen afbrengen (met platen draaien is zeer vet), maar 100 euro aan platen, dat zijn slechts 10 platen... 100 euro aan mp3's, dat zijn 50 à 80 mp3's.quote:Kaap schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:48:
Denk dat het toch gewoon old skool draaitafels worden. Ik voel me thuis op SL1200's. Ik kan elke maand wel 100,- aan platen aankopen, lijkt me niet zon probleem.
Ik download zelf veel meer dan 10 mp3's per maand. En dan heb je ook nog platen waarvan je niet zeker weet of je ze goed vind. Waarbij pas duidelijk wordt zogauw je ze in een set heb zitten of het nou echt een goed plaatje is. Genoeg vinyl in m'n kast wat ik in eerste instantie wel goed vond, maar na 2x draaien toch niet meer zo.
Naast 4 cd-spelers heb ik ook een setje technics staan, maar platen zijn me toch veel te duur. Af en toe koop ik er een keer één omdat het gewoon heel vet is om mee te draaien, maar met cd's kan ik meer en is na flinke investeringen goedkoper.
Ras wijzigde dit bericht 11-05-2008 02:40 (5%)
athlon64 3500+, xfx 6600GT, 2x512 pc3200 kingston, a8n-sli deluxe, 2x160GB 1x500GB, NEC3500, Hauppage PVR-500