kkthnxbaibbq

*Ahum*
Ooit in 1994 begon ik met draaien. In 1995 kocht ik 2 SL1200's en ging verder. Eind 1999 had ik op diverse kleine feestjes en in discotheken gestaan. In 2000 verkocht ik alles want Hardcore was toen dood, voor even.
Enkele van mijn vrienden zijn wel verder gegaan, daar zitten er 2 nu van geregeld op B2S feesten, hebben een eigen organisatie en een 3de zit meer de kanten op van Masters of Hardcore en dergelijken. Als ik wel eens meeging kriebelde het. Dat publiek, yummie!
Vorige week beseft dat ik eigenlijk teveel thuis zit. Ik heb geen hobby. Draaien? Hmmm, ik heb wat belletjes gepleegt en 1 van bovenstaande nodigde me uit om eens langs te komen. 2 uurtjes verder zette ik vrijwel elke plaat weer gelijk en kwam het redelijk tot mixen. De kennis van platen ontbrak waardoor ik af en toe niet uitkwam of de plaat afliep. De basics zijn echter wel weer beoefend en bewezen.
Ik heb nu 3 maanden de tijd, eind juli zou ik mijn eerste feestje weer moeten hebben. Maar ja, ik moet wel een nieuwe set gaan bouwen. Eerst nog es paar keer oefenen of de fun echt terugkomt, dan pas kopen. Ik doe me in ieder geval wel een beetje orienteren, maar over draaitafels kom ik niet echt uit.
In mijn ervaring is er maar 1 draaitafel, dat is een SL1200. Ik zie echter dat er tegenwoordig veel meer merken zijn die volgens vele reviews absoluut niet slecht zijn. Reloop, Gemini PT-2400 bijvoorbeeld. Ik wil toch de vraag aan ervaren mensen stellen:
Is bijvoorbeeld zon Gemini PT-2400 een draaitafel die gewoon even goed is als een SL1200? Of blijft, hoe goed klonen e.d. ook zijn, Technics nog steeds de onverslagen koning? De Reloop RP-6000 MK6 Black Turntable is kwa prijs natuurlijk wel interresanter. Maar is hij ook net zo goed. Ik wil namelijk wel een set kopen, maar wel tafels waarmee ik gewoon niet onderdoe voor de SL1200's zoals ze vroeger hun status hadden.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn beeldvorming?
Muzieksmaak Mages, K3: "Hocus Pocus, Iedereen kan PoM pyroblast"