Reg. datum: 01 augustus 2004
Reg. datum: 01 augustus 2004
Als ik een van de eerste badges neem (of oversla ivm productiefouten) dan moet dat wel loslopen. Die MIDI apparaten dat is nog steeds niet de mainstream markt (CD en Vinyl zijn véél groter).quote:Reind schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:28:
Och er kan zat stuk, er zijn een aantal Vestax VCI-100 gebruikers geweest met jog problemen (eerste batch) en vergeet niet dat er altijd nog dingen als faders, potmeters en leds e.d. in een apparaat zitten... kan allemaal stuk.
Dat zal binnen de termijn die ik het apparaat gebruik: op een zolderkamertje, enkele uurtjes per week makkelijk die garantietermijn van een jaar fabrieksgarantie halen. Bovendien, mocht het stukgaan, dan betaal ik die reparatie gewoon. Dat kan makkelijk van de 300 euro die ik overhoudt na aanschaf uit de VS.
Ik denk dat jij je dan nog lelijk vergist.
Ik denk van niet, die apparaten worden meestal zo zwaar door een stevige ijzeren staaf voor stabiliteit.
Dus geld dat voor iedere fabrikant? Je apparaat zal hoe dan ook terug moeten naar de shop en die zal het moeten gaan regelen met Vestax, vaak gaat ie dan van shop naar importeur en dat kost tijd, helemaal wanneer dat aan de andere kant van de oceaan moet gebeuren.
Tja, iedere reparatie kost tijd
Als jij bij de aankoop van je apparaat een klein beetje had opgelet dan had je dat geweten. Denon de schuld geven dat JIJ niet op hebt zitten letten is natuurlijk best wel een beetje vreemd. Denon levert de hardware en is niet verantwoordelijk voor het ondersteunen van software. Dat was pas het geval geweest wanneer men een compleet pakket had geleverd.
BMW verkoopt ook geen auto's die op geen enkel bandenformaat kunnen rijden. Het is een samenspel van hardwarefabrikant én softwareleverancier. Denon kan geen onverkoopbaar product de markt opsmijten. Zeker niet als ze een naam hoog te houden hebben.
Dat is nog maar de vraag, bij de Pioneer CDJ-400 hoor je links en rechts ook dat er steken zijn gevallen op het midi vlak en de ondersteuning was er ook niet vanaf dag 1 voor alle software. Daarnaast verkoopt Pioneer straks de drive unit niet los, je hebt dus OF een controller OF een volledige set en later een losse drive unit gaan kopen word dus onmogelijk tenzij shops zelf complete paketten op gaan delen in losse onderdelen maar hoe gaat men dat dan doen met serie nummers e.d? Weet verder nog niemand wat van, zelfs Pioneer weet niet hoe ze dat no precies op moeten gaan lossen terwijl die optie wel aangedragen word als oplossing voor het probleem.
Daarnaast moeten we eerst nog maar gaan zien of Pioneer deze keer wel fatsoenlijk uit kan gaan leveren. De Pioneer CDJ-400 is namelijk maar mondjes maat beschikbaar en dat is niet omdat hij met bosjes de deur uit vliegt. Als ik het bij de diverse shops hoor is het 10 bestellen en handjes dicht knijpen als je er uiteindelijk 4 binnen krijgt.
Zo is er bij ieder merk wel wat te zeiken en vandaag de dag ben je als early adopter van een nieuw apparaat niets meer dan een veredelde beta tester...
Bovendien reserveer ik op tijd bij de importeur.