Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Reind schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:28:

Och er kan zat stuk, er zijn een aantal Vestax VCI-100 gebruikers geweest met jog problemen (eerste batch) en vergeet niet dat er altijd nog dingen als faders, potmeters en leds e.d. in een apparaat zitten... kan allemaal stuk.

Dat zal binnen de termijn die ik het apparaat gebruik: op een zolderkamertje, enkele uurtjes per week makkelijk die garantietermijn van een jaar fabrieksgarantie halen. Bovendien, mocht het stukgaan, dan betaal ik die reparatie gewoon. Dat kan makkelijk van de 300 euro die ik overhoudt na aanschaf uit de VS.

Ik denk dat jij je dan nog lelijk vergist. ;)

Ik denk van niet, die apparaten worden meestal zo zwaar door een stevige ijzeren staaf voor stabiliteit.

Dus geld dat voor iedere fabrikant? Je apparaat zal hoe dan ook terug moeten naar de shop en die zal het moeten gaan regelen met Vestax, vaak gaat ie dan van shop naar importeur en dat kost tijd, helemaal wanneer dat aan de andere kant van de oceaan moet gebeuren.

Tja, iedere reparatie kost tijd

Als jij bij de aankoop van je apparaat een klein beetje had opgelet dan had je dat geweten. Denon de schuld geven dat JIJ niet op hebt zitten letten is natuurlijk best wel een beetje vreemd. Denon levert de hardware en is niet verantwoordelijk voor het ondersteunen van software. Dat was pas het geval geweest wanneer men een compleet pakket had geleverd.

BMW verkoopt ook geen auto's die op geen enkel bandenformaat kunnen rijden. Het is een samenspel van hardwarefabrikant én softwareleverancier. Denon kan geen onverkoopbaar product de markt opsmijten. Zeker niet als ze een naam hoog te houden hebben.

Dat is nog maar de vraag, bij de Pioneer CDJ-400 hoor je links en rechts ook dat er steken zijn gevallen op het midi vlak en de ondersteuning was er ook niet vanaf dag 1 voor alle software. Daarnaast verkoopt Pioneer straks de drive unit niet los, je hebt dus OF een controller OF een volledige set en later een losse drive unit gaan kopen word dus onmogelijk tenzij shops zelf complete paketten op gaan delen in losse onderdelen maar hoe gaat men dat dan doen met serie nummers e.d? Weet verder nog niemand wat van, zelfs Pioneer weet niet hoe ze dat no precies op moeten gaan lossen terwijl die optie wel aangedragen word als oplossing voor het probleem.

Daarnaast moeten we eerst nog maar gaan zien of Pioneer deze keer wel fatsoenlijk uit kan gaan leveren. De Pioneer CDJ-400 is namelijk maar mondjes maat beschikbaar en dat is niet omdat hij met bosjes de deur uit vliegt. Als ik het bij de diverse shops hoor is het 10 bestellen en handjes dicht knijpen als je er uiteindelijk 4 binnen krijgt.

Zo is er bij ieder merk wel wat te zeiken en vandaag de dag ben je als early adopter van een nieuw apparaat niets meer dan een veredelde beta tester...
Als ik een van de eerste badges neem (of oversla ivm productiefouten) dan moet dat wel loslopen. Die MIDI apparaten dat is nog steeds niet de mainstream markt (CD en Vinyl zijn véél groter).

Bovendien reserveer ik op tijd bij de importeur.

Vinyl extremist
Reg. datum: 25 januari 2003

Ik heb vanavond een heletijd op een serato timecode setup mogen draaien, maar tering hee dat is echt relaxed. :o
Ik ben echt opeens grafjaloers. Met vinyl draaien is echt veel leuker dan met m'n VCI100. En ook een stuk moeilijker trouwens. Maar met de Nuo5 die er tussenstond voor de effecten en een harddisk vol lekkere techno, was het echt gaan met de banaan.
Crap. Ik twijfel opeens weer. :+
quote:
Sjoewe schreef op zondag 20 april 2008 @ 03:06:
Met vinyl draaien is echt veel leuker dan met m'n VCI100.
Ben ik niet met je eens. Het heeft beide zijn pluspunten en minpunten vooral omdat vinyl echt van plaat naar plaat mixen is en geen leuke effecten.

Music is my drugs... It wanna make me dance all night long!

quote:
rhodium schreef op zondag 20 april 2008 @ 04:09:
[...]

Ben ik niet met je eens. Het heeft beide zijn pluspunten en minpunten vooral omdat vinyl echt van plaat naar plaat mixen is en geen leuke effecten.
Maar aangezien de muziek niet op het vinyl staat heb je all die effecten wel weer, althans dezelfde die je met de vci ook kunt doen.
«zo niet, dan toch»

Ik wil in de toekomst ook timecoded gaan draaien, maar tot die tijd toch eerst maar controllerbased. ;)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Vinyl extremist

quote:
rhodium schreef op zondag 20 april 2008 @ 04:09:
[...]

Met Serato kan je ook loopen, en de effecten module van de Nuo 5 is echt veel beter dan die in tracktor. Maar wat ik bedoelde is de het draaien zelf. DJ'en is nog steeds even leuk alleen ik vond het mixen veel leuken omdat het zo hands on is. :)
quote:
W00fer schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:43:
[...]

Als ik een van de eerste badges neem (of oversla ivm productiefouten) dan moet dat wel loslopen. Die MIDI apparaten dat is nog steeds niet de mainstream markt (CD en Vinyl zijn véél groter).

Bovendien reserveer ik op tijd bij de importeur.
Ten eerste, waarom is al je tekst vet gedrukt? Als je fatsoenlijk quote is het EN beter te lezen EN komt het niet zo schreeuwerig over.

Ten tweede, productie fouten of niet, er kan altijd iets mis gaan met een apparaat. Ik review aan de lopende band dj gear en ook daar gaat wel eens wat fout, ongeluk zit bijvoorbeeld in een klein hoekje. Daarnaast is een CDJ-800 over het algemeen een cd speler die door mensen gezien word als een hele goede cd speler... vorig jaar kwamen ze bij bosjes terug omdat er een foute elco op het loopwerk zat wat roet in het eten gooide. Oftewel kwalitatief goede producten kunnen soms ook wat mankeren en dat hoeft echt niet de eerste batch te zijn.

Oftewel allemaal hele mooie praat maar geen hond heeft er iets aan en daarnaast zit je er veelal behoorlijk naast. Ik zou eerst wat aan je kundigheid gaan doen op het vlak van midi en controllers als ik jou was, als je namelijk een HC4500 al niet aan de praat krijgt word het straks nog leuk met een VCI-300 waar Vestax uiteindelijk maar ondersteuning voor 1 stukje software gaat leveren.... het gebruikers beperkende ITCH van Serato.

Ik zou me voorlopig eerst eens druk maken om je HC4500 en die aan het werk krijgen in plaats van mezelf druk te maken om een product wat er nog niet is ;)

Reind wijzigde dit bericht 20-04-2008 13:01 (30%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Jongens heb ik iets gemist?
wat is timecoded?

Mensen zijn lui he,
Als je de startpost door keek stond daar een link.

http://www.aboutdj.nl/content/view/717/50/

quote:
Reind schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:53:
[...]

Ten eerste, waarom is al je tekst vet gedrukt? Als je fatsoenlijk quote is het EN beter te lezen EN komt het niet zo schreeuwerig over.

Ten tweede, productie fouten of niet, er kan altijd iets mis gaan met een apparaat. Ik review aan de lopende band dj gear en ook daar gaat wel eens wat fout, ongeluk zit bijvoorbeeld in een klein hoekje. Daarnaast is een CDJ-800 over het algemeen een cd speler die door mensen gezien word als een hele goede cd speler... vorig jaar kwamen ze bij bosjes terug omdat er een foute elco op het loopwerk zat wat roet in het eten gooide. Oftewel kwalitatief goede producten kunnen soms ook wat mankeren en dat hoeft echt niet de eerste batch te zijn.

Oftewel allemaal hele mooie praat maar geen hond heeft er iets aan en daarnaast zit je er veelal behoorlijk naast. Ik zou eerst wat aan je kundigheid gaan doen op het vlak van midi en controllers als ik jou was, als je namelijk een HC4500 al niet aan de praat krijgt word het straks nog leuk met een VCI-300 waar Vestax uiteindelijk maar ondersteuning voor 1 stukje software gaat leveren.... het gebruikers beperkende ITCH van Serato.

Ik zou me voorlopig eerst eens druk maken om je HC4500 en die aan het werk krijgen in plaats van mezelf druk te maken om een product wat er nog niet is ;)
Mijn kennis vind ik voldoende om er wat over te kunnen zeggen. Natuurlijk zal deze niet zoveel zijn als die van jou (aangezien je al 5+ jaar in de scene zit) maar zeker zit ik er niet naast. Dat blijkt ook wel als je de bevestigingen hoort van de meningen die ik uit op diverse fora ;)

Zoals gezegd wat er momenteel geleverd wordt deugt niet 100%, en daar blijf ik bij. Waar Vestax en Pioneer mee komen, dat is nog eventjes afwachten.

quote:
W00fer schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:00:
[...]

Mijn kennis vind ik voldoende om er wat over te kunnen zeggen. Natuurlijk zal deze niet zoveel zijn als die van jou (aangezien je al 5+ jaar in de scene zit) maar zeker zit ik er niet naast. Dat blijkt ook wel als je de bevestigingen hoort van de meningen die ik uit op diverse fora ;)
Correctie... bijna 12 jaar ;)
quote:
Zoals gezegd wat er momenteel geleverd wordt deugt niet 100%, en daar blijf ik bij. Waar Vestax en Pioneer mee komen, dat is nog eventjes afwachten.
Het apparaat werkt prima, ik heb net de review afgerond voor de HC4500 en ik heb hem in alle stukjes software aan de praat gekregen zonder al teveel problemen. Wanneer je er zelf tijd en moeite in stopt werkt het allemaal prima, in sommige gevallen werkt het display niet (eigenlijk alleen met Traktor maar ik kreeg als reply op mijn mail dat die fix al klaar is en met de volgende update mee komt) maar eigenlijk werkt de HC4500 met het gros van de software prima.

Ik heb hem nu zelfs aan Ableton hangen als externe controller en daar werkt ie zelfs in.

De Vestax VCI-300 word straks geleverd met ITCH van Serato, ik heb hier een pre sample liggen van de software en allemaal leuk en aardig maar ik moet het niet want ik wil Traktor. Vestax geeft echter NU al aan dat hun daar 0,0 ondersteuning voor zal gaan bieden, oftewel je zoekt het maar uit als gebruiker. Het gerucht was er zelfs dat Vestax en Serato het op een akkoordje hadden gegooid en dat de VCI-300 met niets anders dan ITCH zou werken. Of daar iets van klopt zullen we moeten zien na de release. Je zit dan dus met hetzelfde probleem, geen ondersteuning voor andere software...

Gelukkig is het gros van de gebruikers stront eigenwijs en als Vestax geen ondersteuning bied voor Traktor dan zoekt men het zelf wel uit, dat is het voordeel van midi, uiteindelijk ben je gewoon eigen baas en bepaal JIJ als gebruiker welke functie er onder een knop gestopt word.

Wat betreft bevestigende antwoorden... er zijn altijd klagende mensen, er zijn altijd mensen die het niet snappen (en helaas pindakaas word dat probleem met de dag groter) of de moeite niet willen nemen het uberhaupt te gaan snappen. En als het dan niet in 1 keer werkt is het ALTIJD de schuld van het product en ligt het nooit aan de onkunde van de eindgebruiker ;)

Mooi voorbeeld is het 0,1% pitchrange verhaal... topen Pioneer met 0,05 en 0,02% kwam was 0,1% ineens niet meer genoeg, je kon er niet precies mee mixen. Oftewel als je een cd speler had die een 0,1% range had en het mixen lukte niet dan was het een k*t apparaat in de ogen van sommigen. Men vergat echter wel even dat het gros van de mensen er feilloos mee kan mixen en dat de o zo geliefde SL1200 waar we onszelf jaren mee vermaakt hebben vergelijkbare stappen neemt en ook nog eens met een zwevende error zit ;)

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:27:
Mensen zijn lui he,
Als je de startpost door keek stond daar een link.

http://www.aboutdj.nl/content/view/717/50/
Kan iemand die link even aanpassen naar -> http://www.aboutdj.nl/tut...n-deel-1-de-hardware.html

Nu kun je namelijk niet naar pagina 2 ;) (lang leve een half werkende legacy mode van Joomla 1.5 ;) )

Vinyl extremist

Ja dat is een mooi overzicht.

Zucht, ik ben echt bevangen geraakt door dat avondje draaien op platen. Ik droom er inmiddels al drie nachten over ( :') ) en op onbewaakte momenten ga ik maar even marktplaats een beetje doorklikken.
Dus ik ben me toch wel een beetje aan het bezinnen op een timcode setup. Zonder haast overigens, want ik kan natuurlijk met de digitale setup voorlopig wel uit de voeten. (en het geld groeit me helaas ook niet op de rug).
Maar wat moet je eigenlijk kopen (en waar moet je beginnen) als je er mee wilt starten?
De meeste timecode tt-sets zijn duidelijk over langere tijd bij-elkaar gesprokkeld: tt's gekocht, mixer gekocht, *.scratch software gekocht. Ik heb echter helemaal niks meer, ik heb mijn mixer de deur uit gedaan om de VCI100 te kopen, en tt's heb ik ook niet. Dus het is carte-blache vooralsnog.

Wat zou een goede aanvang zijn om ermee te beginnen, voor laten we zeggen maximaal 1200 euro?

Voor twee turntables (SL1200 of OEM kloons) kom je tweedehands op ongeveer 550 euro uit, een fatsoenlijke mixer rond de 300- 400 euro en een goedkopere timecode setup zoals de Mixvibes U46MK2 rond de 250 euro.

Is dat een realistische schatting, en zijn er onderweg punten om te bezuinigen of om juist wat meer centen in te steken?
Ik hoor graag meningen en ervaringen. :)
quote:
Reind schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:52:
[...]

Correctie... bijna 12 jaar ;)

Wanneer je er zelf tijd en moeite in stopt werkt het allemaal prima, in sommige gevallen werkt het display niet (eigenlijk alleen met Traktor maar ik kreeg als reply op mijn mail dat die fix al klaar is en met de volgende update mee komt) maar eigenlijk werkt de HC4500 met het gros van de software prima.
De vraag is, wanneer komt die update ?

Zoiezo vind ik de jogwheels op de HC4500 niet je van het. Nogal losjes en klein.

Hm grappig :) Ik gebruik zelf zowel timecode vinyl (serato) als een midi controller (vestax vci-100) met 1 en hetzelfde programma, nl. djdecks.

Er is simpelweg niet te zeggen wat de lekkerste manier is om te draaien, in de ene situatie werkt vinyl het fijnst, en in de andere de vestax. Met de midicontroller kan ik dingen die met vinyl niet kunnen, en andersom. 't is maar net wat je op dat moment nodig hebt. Grootste voordeel voor mij met de controller is dat het simpelweg een lijntje extra in de mixer pluggen is, t.o.v. 2 draaitafels ompluggen voor en na de set, en de timecode vinyl calibreren. (waarna ik er soms achter kom dat het element rot is, bromt, of iets anders waardoor het in eerste instantie niet werkt :p)

Overigens kan ik in allebei de gevallen gewoon loopen en effecten doen enzo, omdat ik met beide manieren ook nog een evolution uc-33 controller gebruik :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:54:
Ja dat is een mooi overzicht.

Zucht, ik ben echt bevangen geraakt door dat avondje draaien op platen. Ik droom er inmiddels al drie nachten over ( :') ) en op onbewaakte momenten ga ik maar even marktplaats een beetje doorklikken.
Dus ik ben me toch wel een beetje aan het bezinnen op een timcode setup. Zonder haast overigens, want ik kan natuurlijk met de digitale setup voorlopig wel uit de voeten. (en het geld groeit me helaas ook niet op de rug).
Maar wat moet je eigenlijk kopen (en waar moet je beginnen) als je er mee wilt starten?
De meeste timecode tt-sets zijn duidelijk over langere tijd bij-elkaar gesprokkeld: tt's gekocht, mixer gekocht, *.scratch software gekocht. Ik heb echter helemaal niks meer, ik heb mijn mixer de deur uit gedaan om de VCI100 te kopen, en tt's heb ik ook niet. Dus het is carte-blache vooralsnog.

Wat zou een goede aanvang zijn om ermee te beginnen, voor laten we zeggen maximaal 1200 euro?

Voor twee turntables (SL1200 of OEM kloons) kom je tweedehands op ongeveer 550 euro uit, een fatsoenlijke mixer rond de 300- 400 euro en een goedkopere timecode setup zoals de Mixvibes U46MK2 rond de 250 euro.

Is dat een realistische schatting, en zijn er onderweg punten om te bezuinigen of om juist wat meer centen in te steken?
Ik hoor graag meningen en ervaringen. :)
Ik denk dat je schatting best wel reëel is:
Turntables- Ik zit zelf te denken aan SL1200s of Stanton (T.90 of T.120c), op AboutDJ zie ik ook iemand die zijn twee SL1200MKIIs weg deed voor 550.
Mengpaneel - Check wat je wilt, tweedehands, nieuw, zelf uit de States halen of gewoon in Nederland.
Ik zit nog wel eens te kijken naar bijvoorbeeld de Ecler Nuo4. Als ik vergelijk, prijs NL en prijs USA kom ik op ¤819,- t.o.v. ¤464,- te staan. Toegegeven dat er nog shipping bijkomt, maar dat zou geen ¤300,- mogen zijn?
Audio interface - dat is maar net wat je ervoor uit wilt geven en welke TC pakket je wilt gebruiken. Ik geloof dat Reloop binnenkort met een vrij goedkope TC oplossing gaat komen. Anders moet je denk ik kijken naar hoe high end je wilt. Of je misschien niet al voldoende hebt aan Numark DJ|iO?

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Vinyl extremist

quote:
Ome_Les schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat je schatting best wel reëel is:
Turntables- Ik zit zelf te denken aan SL1200s of Stanton (T.90 of T.120c), op AboutDJ zie ik ook iemand die zijn twee SL1200MKIIs weg deed voor 550.
Ja op marktplaats staan ze ook voor rond de 275,- stuk. Die op aboutDj staan zijn wel echt afgeleefd, ik ben niet iemand die zonodig voor het cosmetische aspect gaat, maar als je dit ziet ga je je afvragen hoe zachtzinnig er mee omgesprongen is.
quote:
Mengpaneel - Check wat je wilt, tweedehands, nieuw, zelf uit de States halen of gewoon in Nederland.
Ik zit nog wel eens te kijken naar bijvoorbeeld de Ecler Nuo4. Als ik vergelijk, prijs NL en prijs USA kom ik op ¤819,- t.o.v. ¤464,- te staan. Toegegeven dat er nog shipping bijkomt, maar dat zou geen ¤300,- mogen zijn?
Mja een Ecler Nuo3 heb ik tweedehands al vanaf de 300 euro gezien. Dat lijkt me een mooi begin. Een nuo 5 zou helemaal mooi zijn, maar 1000 euro is me iets te gortig op het moment, als ik er tegenaanloop voor een mooie prijs dan zien we dan wel weer.
Importeren zie ik niet zitten, ik heb gewoon tevaak meegemaakt dat er iets niet helemaal goed was en even vervangen moest worden. Dat is nu vaak binnen 2 a 3 weken gedaan, maar als je dan naar de VS moet gaan verzenden dan kost het uberhaupt al een week voor het ding daar is aangekomen, en dan moet het bovendien iedere keer opnieuw door de douane. Ik heb al een keer meegemaakt dat een camera (van het bedrijf waar ik freelance), die ter reparatie was opgestuurd door de douane was tegengehouden, "ja dit is een nieuwe camera, kom maar met de BTW". Kan je weer gaan bewijzen dat je dat al betaald hebt, kost allemaal weer tijd. Geen zin in. Dan liever tweedehands en hier bij de lokale reparatieservice tegen betaling laten doen. Plus dat je ermee zit dat ze in de States met 60hz wisselspanning werken tegenover 50hz in europa. Daar moet dat apparaat ook maar net tegenkunnen. Zie het topic op aboutDJ over die gefrituurde CDJ800's...
quote:
Audio interface - dat is maar net wat je ervoor uit wilt geven en welke TC pakket je wilt gebruiken. Ik geloof dat Reloop binnenkort met een vrij goedkope TC oplossing gaat komen. Anders moet je denk ik kijken naar hoe high end je wilt. Of je misschien niet al voldoende hebt aan Numark DJ|iO?
Ja ik ben niet heel veeleisend op TC gebied denk ik. Als het werkt dan is het voor mij vooralsnog genoeg, ik ben geen ervaren dj als het op vinyl aankomt en ik heb ook vooralsnog geen plannen om ermee de deur uit te gaan (daar heb ik de VCI100 voor) dus als het gewoon werkt vind ik het voldoene. Zolang er maar OSX ondersteuning voor is eigenlijk. Zoiets als die Mixvibes U46DJMk2, zou je dat ook in Traktor 3.3 aan de gang krijgen?

Wat trouwens voor jou misschien wel interessant is als Ableton gebruiker is kijken naar de Korg Zero serie. Dan heb je teneerste de geluidskaart er al in zitten en bovendien heb je al die midiknoppen ook voorhanden. het prijsverschil betaalt zich terug doordat het TC gedeelte er al inzit. :)
«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ja op marktplaats staan ze ook voor rond de 275,- stuk. Die op aboutDj staan zijn wel echt afgeleefd, ik ben niet iemand die zonodig voor het cosmetische aspect gaat, maar als je dit ziet ga je je afvragen hoe zachtzinnig er mee omgesprongen is.
Klopt, ik bedoelde het ook alleen maar als een voorbeeldje. ;)
quote:
[...]
Mja een Ecler Nuo3 heb ik tweedehands al vanaf de 300 euro gezien. Dat lijkt me een mooi begin. Een nuo 5 zou helemaal mooi zijn, maar 1000 euro is me iets te gortig op het moment, als ik er tegenaanloop voor een mooie prijs dan zien we dan wel weer.
Heel erg nice, dat van die Nuo3!
quote:
Importeren zie ik niet zitten, ik heb gewoon tevaak meegemaakt dat er iets niet helemaal goed was en even vervangen moest worden.
[..]
Plus dat je ermee zit dat ze in de States met 60hz wisselspanning werken tegenover 50hz in europa. Daar moet dat apparaat ook maar net tegenkunnen. Zie het topic op aboutDJ over die gefrituurde CDJ800's...
Tja, in de manual van de Nuo4 staat dat de Universal Powerpack hier tegen moet kunnen mits tussen 53Hz en tot ergens in de 60 Hz.
quote:
Ja ik ben niet heel veeleisend op TC gebied denk ik. Als het werkt dan is het voor mij vooralsnog genoeg, ik ben geen ervaren dj als het op vinyl aankomt en ik heb ook vooralsnog geen plannen om ermee de deur uit te gaan (daar heb ik de VCI100 voor) dus als het gewoon werkt vind ik het voldoene. Zolang er maar OSX ondersteuning voor is eigenlijk. Zoiets als die Mixvibes U46DJMk2, zou je dat ook in Traktor 3.3 aan de gang krijgen?
Theoretisch gezien zou het volgens mij mogelijk moeten kunnen zijn. Wat het in de praktijk in zou houden, durf ik echt niet te zeggen.
quote:
Wat trouwens voor jou misschien wel interessant is als Ableton gebruiker is kijken naar de Korg Zero serie. Dan heb je teneerste de geluidskaart er al in zitten en bovendien heb je al die midiknoppen ook voorhanden. het prijsverschil betaalt zich terug doordat het TC gedeelte er al inzit. :)
Thanks en inderdaad de Korg Zero4 is echt de bom. Ben alleen nog een beetje heel erg veel boel bang voor de prijs. ;)

Iemand enig idee wanneer de Reloop Digital Jockey komt ?

Toch maar eens vergelijken met de VCI van Vestax, nu ik de keuze nog heb.

Vinyl extremist

quote:
Ome_Les schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:39:
Klopt, ik bedoelde het ook alleen maar als een voorbeeldje. ;)
Ja ik zie zo langzamerhand door de OEM'en het bos niet meer :')
quote:
Heel erg nice, dat van die Nuo3!
Het was mijn eerste echt lange ervaring met een Ecler mixer, en ik moet zeggen dat je die dikke knoppen en full cut EQ erg snel gaat waarderen. Om over de FX unit maar niet te spreken, maar goed dat is op de Nuo3 natuurlijk niet van toepassing, maar goed effecten zijn leuke speeltjes voor erbij.
Ik hou sowieso m'n VCI100 dus, dan zou ik die altijd nog software effecten kunnen laten doen bijvoorbeeld. MIDI, you got to love it O+
quote:
Tja, in de manual van de Nuo4 staat dat de Universal Powerpack hier tegen moet kunnen mits tussen 53Hz en tot ergens in de 60 Hz.
Okay, ik had ook wat snel doorgeredeneerd vanaf de SL1200's die er volgens mij namelijk niet tegenkunnen. Maar Ecler is natuurlijk ook een Europees merk dat scheelt ook.
quote:
Theoretisch gezien zou het volgens mij mogelijk moeten kunnen zijn. Wat het in de praktijk in zou houden, durf ik echt niet te zeggen.
Reeeeeeeind, Reeeeeeeind, profeet van de TC. Weet jij dit? :+
quote:
Thanks en inderdaad de Korg Zero4 is echt de bom. Ben alleen nog een beetje heel erg veel boel bang voor de prijs. ;)
Tuurlijk is het een duur ding, maar als je het opbreekt in losse onderdelen: DJ/FX-mixer, MIDI-mixer, Geluidskaart, TC-systeem dan valt het me nog aardig mee. Als je het in losse onderdelen aanschaft ben je in ieder geval meer kwijt. Alleen het is allemaal nogal opgepropt, moet je wel tegenkunnen.
Ik heb al wel een DJ met een Korg zero8 gezien (Apparat) en dat was toch wel dikke prima.
quote:
W00fer schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:11:
Iemand enig idee wanneer de Reloop Digital Jockey komt ?

Toch maar eens vergelijken met de VCI van Vestax, nu ik de keuze nog heb.
Augustus '08.

«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:17:
IDD! :Y Daarom probeer ik ook maar een merk te onthouden. :')
quote:
Het was mijn eerste echt lange ervaring met een Ecler mixer, en ik moet zeggen dat je die dikke knoppen en full cut EQ erg snel gaat waarderen. Om over de FX unit maar niet te spreken, maar goed dat is op de Nuo3 natuurlijk niet van toepassing, maar goed effecten zijn leuke speeltjes voor erbij.
Ik hou sowieso m'n VCI100 dus, dan zou ik die altijd nog software effecten kunnen laten doen bijvoorbeeld. MIDI, you got to love it O+
Jups.. Begin MIDI steeds meer te waarderen! d:)b
quote:
Okay, ik had ook wat snel doorgeredeneerd vanaf de SL1200's die er volgens mij namelijk niet tegenkunnen. Maar Ecler is natuurlijk ook een Europees merk dat scheelt ook.
Och... Ik stond wat dat aangaat te kijken dat die Pioneers doorgefikt waren? Hebben die dan geen Planet Earth Connector?
quote:
[...]
Tuurlijk is het een duur ding, maar als je het opbreekt in losse onderdelen: DJ/FX-mixer, MIDI-mixer, Geluidskaart, TC-systeem dan valt het me nog aardig mee. Als je het in losse onderdelen aanschaft ben je in ieder geval meer kwijt. Alleen het is allemaal nogal opgepropt, moet je wel tegenkunnen.
Klopt. Ik ga ook eerst even Full MIDI kijken. Maar eens kijken of dat genoeg aanslaat voor mij. Dan kan ik altijd nog eens kijken of ik nog wat geld over kan houden voor een Zero4. :D
quote:
Ik heb al wel een DJ met een Korg zero8 gezien (Apparat) en dat was toch wel dikke prima.
Jups. Ik zag Sasha er ook behoorlijk mee losgaan op zijn tourblog(Sasha en Digweed tourblog op beatportal).
Zijn Maven Control is/was stuk, dus hij kijken naar oplossingen.
Eerst had hij nog een UC33 geprobeerd, maar die vond hij gaar. Dus besloot hij maar verder te gaan met een Korg Zero8. Waar hij helemaal happy mee schijnt te zijn.

quote:
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:29:
Nope gaat niet werken, althans niet op het gebied van tijdcode. Als je Traktor + tijdcode wil moet je aan de Traktor Scratch en een andere mogelijkheid is er niet... helaas pindakaas. Zit je toevallig nog op het HBO o.i.d? Dan kun je namelijk een educational versie aanschaffen van het systeem... kost je 399 euro. Dat is welliswaar 1/3 van je budget maar second hand is er een hele hoop te vinden en voor 800 euro een paar draaitafels + een crappy mixer om mee te beginnen moet lukken.

Mac ondersteuning is overigens matigjes qua dj software + tijdcode. Traktor en Serato zijn eigenlijk de enige 2 die het vanaf dag 1 ondersteunen en hun zaakjes daarbij ook goed op orde hebben.
quote:
1 á 1,5 maand later dan de VCI-300, als die tenminste op tijd arriveert ;)

Je zit wel op klagen is het niet? ;)
quote:
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:17:
[...]

Kijk eens, http://www.aboutdj.nl/tut...-vergelijkings-tabel.html

Staan ze BIJNA allemaal in (mist 1 of 2 exemplaren voor zover mij bekend maar dat is met een reden ;) )

Reind wijzigde dit bericht 22-04-2008 17:06 (179%)

Vinyl extremist

quote:
Reind schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:00:
Nope gaat niet werken, althans niet op het gebied van tijdcode. Als je Traktor + tijdcode wil moet je aan de Traktor Scratch en een andere mogelijkheid is er niet... helaas pindakaas. Zit je toevallig nog op het HBO o.i.d? Dan kun je namelijk een educational versie aanschaffen van het systeem... kost je 399 euro. Dat is welliswaar 1/3 van je budget maar second hand is er een hele hoop te vinden en voor 800 euro een paar draaitafels + een crappy mixer om mee te beginnen moet lukken.
Ik zit nog een jaar op de UvA, dus dat zou wel mooi zijn. Overigens is Traktor/Serato nog wel iets dat ik van eBay zou durven te kopen.
Maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Eerst maar eens op vakantie. (Berlijn O+ ).
quote:
Mac ondersteuning is overigens matigjes qua dj software + tijdcode. Traktor en Serato zijn eigenlijk de enige 2 die het vanaf dag 1 ondersteunen en hun zaakjes daarbij ook goed op orde hebben.
Tja en anders maar via Fusion draaien. ;(
quote:
Kijk eens, http://www.aboutdj.nl/tut...-vergelijkings-tabel.html

Staan ze BIJNA allemaal in (mist 1 of 2 exemplaren voor zover mij bekend maar dat is met een reden ;) )
Okay, tnx. d:)b

Edit: Hmm dan is een paar Citronic PD45's scoren dus ook wel een goei optie. Naja ik ga het even allemaal z'n beloop laten na de zomer kom ik hier weer bitch'n en moanen over draaitafels en TC. :')

Sjoewe wijzigde dit bericht 22-04-2008 14:37 (6%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws