Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Nieuw TopicKijk hier even, heb ik nog niet getest, maar het kan wel.quote:I_am_akira schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:04:
nog een vraagje ik kan het zelf niet goed terug vinden
quicktime movie trailers van apple kan je die nu ook streamen?
kan de plugg in nergens vinden
Dankje.quote:xdc schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:56:
* xdc volgt dit topic , en gaat nu zijn htpc gelijk installen met media portal
respectvoor TS , voor dit hele boekwerk wat onderhand is getikt!
Moet je nu die 2 skins naast elkaar laten draaien ?
ik zag dat jij gebruikt van monochrome en xface , welke gebruik je wanneer ?
Beide gebruik ik afwisselent, tot frustratie van mijn vriendin die maar niet went aan 1 menu
Je kan zo veel skins als je wilt installeren, en degene kiezen die je wilt in de config.
I'm just taking care of business
- wat bedoel je precies? heb geen idee.quote:Neefdave schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:06:
Waar kan ik ergens instellen dat als ik een film afspeel een srt bestand automatisch met de zelfde naam erbij moet pakken?! Plus die fanart is moeilijk te vinden. Elke keer Warning: mysql_connect()
- Fan art ga ik behandelen.
Hier kan ik natuurlijk niet veel mee.quote:Neefdave schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:25:
Vaag, bij mij werkt het niet
Omschrijf je probleem een beetje!
goeie staat erbij.quote:I_am_akira schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:13:
ben er uit waarom hij steeds 720p player ging als scherm 1080p staat
kwam door windows vista premium 32bit aero skin
die moet uitstaan
nu ziet die netjes 1080p en speelt de defaut player ook correct
mss ene tip
Ok thx, weet niet van ondertitels, gebruik ze niet..quote:zeus.hestia schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:16:
[...]
Ik heb alle standaardinstellingen en bij mij neemt hij de ondertitels zonder problemen als ze dezelfde naam hebben.
Radio ga ik ook doen, maar moet ik zelf eerst testen, ik luiter eigenlijk nooit Radio sinds ik Last.FM gebruikquote:Mystikal schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:40:
Heeft er iemand info over de instellingen voor Radio? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ben al een beetje aan het rommelen geweest, maar het lukt me nog niet.
Ik heb een asx bestandje gedownload en deze in de MP config naar deze map gewezen. Toch speelt MP het niet af.
Weet wel dat zowel internetstreams als 'normale' radio werkt via MP...
ThaClown wijzigde dit bericht 12-12-2007 14:30 (6%)
Dat is nou juist het mooie, MP heeft zeer veel skins en elke is anders.quote:alvi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:58:
Ik zat daarnet nog even naar de vista MC te kijken, en dat is qua visuele feel en gebruiksgemak toch beter geordend als je het mij vraagt. MP komt vaak nog iets te veel over als een rommeltje, ondanks de extra functies. Misschien moet je wel een keuze maken en hoort een mce gewoon niet zoveel features te hebben. Alles voor de éénvoud.
Vooral de cross bar interface vind ik wel beter eigenlijk. (hoofdscrollbalk verticaal, met horizontaal daarop extra opties). Een beetje zoals de playstation interface maar dan andersom.
Sommige de navigatie links/rechts/boven/onder net wat je wilt.
Maarja als je alles geluik duidelijk wilt zonder zelf te tweaken dan is WMC wel beter ja...
(terug naar startpost)
Info Hier te vinden op het forum.
TV series info word gehaald van Online TV Database.
Hier kun je controleren of je serie bijvoorbeeld de goede naam heeft en of je alle afleveringen heb.
Als je je favoriete series wilt aangeven en zelf wilt bepalen welk hoesje/banner je ziet in MP dan moet je je even aanmelden.
Mijn skin (16:9)
Monochrome
Skins die FanArt kunnen weergeven...
Voor 16:9:
X-Face
Foofaraw
SpinSafe Revolve
Replicant
Voor 4:3:
Project Mayhem III
Foofaraw
Mijn install:
1 Download de TV-series plugin.
Installeer deze volgens de installatie handleiding die erbij zit.
2 (optioneel) voor Nederlands, de vertaling is hier te vinden.
Stop de .XML in de MP-TVSeries_lang folder.
3 (EDIT: nodig! bevat belangrijke fix!) download de SVN versie van de TV-Series plugin = de laatste update.
Vervang de .DLL in mediaportal/plugins/windows/ met deze nieuwe .DLL.
4 (optioneel maar erg mooi) download de TV Series logo's en plaats in \MediaPortal\thumbs\.
5 (optioneel voor FanArt) Download de de laatste FanArt pack.
Plaats deze in een map Fan Art (dus niet fan art of FanArt!) en doe deze in: ...mediaportal/tumbs.
(Wil je de DVD hoesjes zien zoals ik heb, dan sla je dit gewoon over).
6 Belangrijk VOOR het scannen van je series!
Hernoem al je series zodat het seizoen en aflevering nummer klopt, en zo dat alle filenames gelijk van opzet zijn.
Ik heb bijv: <serie naam> - <seizoen>.<aflevering>.avi dus Lost - 02.01.avi of 24 - 01.03.avi.
Handig hiervoor Bulk Rename Utility.
7 Ga naar de TV-Series config onder plugins. (rechter muisknop op MP-TV Series)

8 'Parsing Expressions' deze moet gelijk zijn als je bestandsnamen (stap 6).
Bij mij dus: <series> - <season>.<episode>.<ext>.
De anderen kun je uitvinken.

9 Tab 'Import Settings' > 'Import Paths' geef hier het pad (of meerdere) aan naar je TV serie videobastanden.
Druk nog niet op 'Start Import'!

10 Tab 'Import Settings' > 'Online Data Sync'
Vink aan:
'Download data for Tv series form online database' (moet http://www.thetvdb.com/intefaces zijn)
'Download Episode Snapshots'
'Watch my import folders for changes automatically'

11 In de tab 'Views' kun je bepalen welke series je wilt zien in welk keuzemenu.
Bijvoorbeeld sorteren op nieuwste of wel/niet gezien.

12 'Media Portal Display Control' hier bepaal je de look van je menu.
- Je kunt bepalen wanneer er een automatische update is van de serverdata (ik heb 1x per dag).
- 'Random banners' geeft je elke keer een andere TV Serie Banner, heb ik uit. Heb de mooiste uitgezicht op Online TV Database en benoemd als favorite.
- 'Name of Plugin' kies zelf je naam, ik heb gewoon 'TV Series'.
- 'Series View Settings' hoe wil je het serie overzicht zien?
Met 'Graphical' zie je Fanart, met 'Text' zie je de banners (ik heb dus text).
- 'Season View Settings' deze laat ik op 'text'.
- Voor logo's click je onder 'logo configuration en kies je welke logo's je wilt.
Ik heb de zwarte logo's met glas:
Genre (geef pad naar \MediaPortal\thumbs\TVSeries Logos\BlackSilver\Glas\Misc)
FullHD (geef pad naar FullHD logo)
720P (geef pad naar 720P logo)
Zender (geeft pad naar \MediaPortal\thumbs\TVSeries Logos\BlackSilver\Glas\Channel Logos).
Je ziet de logo's alleen als MP ook aan je bestanden kan zien wat de info is... Dus als je een FullHD logo wilt zien bij een bestand dan moet in de info wel staat dat de resolutie van het bestand 1940x1080 is. dit kun je aanpassen in de tab 'Details' na het scannen.

12 Alles goed? Nu kun je in de tab 'Import Settings op 'Start Import' drukken en wat koffie gaan drinken ofzo, want het duurt even als je veel series heb...
EDIT: ALLES WERKT WEER GEBRUIK WEL DE SVN!!
ThaClown wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:25 (236%)
Reg. datum: 09 juli 2003
kan je series ook handmatig toevoegen, hij ziet nip/tuck niet
Onder MCE2005 werkt dit wel prima.
Hoicks wijzigde dit bericht 12-12-2007 15:23 (10%)
Peace, Love, Unity & Respect | Website! | Specs | T.Net Profile
Reg. datum: 04 september 2007
Je kent het vast wel. Je download een divx waarvan je de subtitles los download. Deze kan je via VLC player toevoegen aan de film, gewoon aanvinken bij subtitles. Bij andere programma's werkt het ook zo dat als de divx en het srt bestand de zelfde naam hebben deze de srt automatisch pakt. Bijvoorbeeld:quote:ThaClown schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:25:
[...]
- wat bedoel je precies? heb geen idee.
- Fan art ga ik behandelen.
American Pie - Beta House.avi &
American Pie - Beta House.srt
Playstation 3 40GB / DS3 / 12 Games / 5 Blu-rays / Sony HDMI Home Cinema / Samsung 32" LCD
Tijdens het afspelen 2x op 'i' (info) drukken dan krijg je een submenu waarin je subtitle kan kiezen.
Geef de bestanden van de serie de naam Nip Tuck (dus niet Nip/Tuck) dan vind ie em (ik heb die serie ook)quote:CkY2k3 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:06:
(myseries plugin)
kan je series ook handmatig toevoegen, hij ziet nip/tuck nietde rest wel...
Hmm dat Last.FM gebruik ik ook, maar ik dacht dat onderdeel van Radio was. Oftewel ik begrijp het nog niet. Wellicht nog wat extra uitleg? (als je een keer tijd hebt hoor, je hebt het al aardig druk met alle reply's). Je verzet wel erg goed en veel werk! Complimenten!quote:ThaClown schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:30:
[...]
Radio ga ik ook doen, maar moet ik zelf eerst testen, ik luiter eigenlijk nooit Radio sinds ik Last.FM gebruik
Weet wel dat zowel internetstreams als 'normale' radio werkt via MP...
Enzo
Last.FM is eigenlijk 3 dingen.
- (op de achtergrond) Het houdt wat voor muziek je afspeeld en vergelijkt dit met iedereen die ook Last.FM heeft.
- Persoonlijke radio aan de hand van jou smaak (Last.FM Radio)
- Een automatische playlist creator aan de hand van jou smaak (Audio Scrobbler)
Audio Scrobbler kun je aanzetten onder current playlist.
Hiermee vult MP automatisch jou playlist aan met nummers die passen bij songs die je in de playlist hebt.
Meestal zet ik een nummer of 6 waar ik zin in heb in de list, en de rest wordt vanzelf toegevoegd!
ThaClown wijzigde dit bericht 12-12-2007 17:10 (11%)
Reg. datum: 24 juli 2007
PSPonderdelen wijzigde dit bericht 12-12-2007 17:15 (20%)
PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner
Welke skin gebruik je?
En heb je de configuratie wel gestart en ingesteld?
Reg. datum: 24 juli 2007
Ik heb bij de configuratie die ik kreeg te zien bij de eerste keer opstarten alleen de mappen aangepast waar alles gevonden kan worden (muziek, afbeeldingen enz). Skin heb ik niet veranderd,heb even een screenshot gemaakt:

EDIT: Na media portal overnieuw te hebben geinstalleerd werkt die perfect
PSPonderdelen wijzigde dit bericht 12-12-2007 18:22 (18%)
PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner
ID3-TagIT snap ik ook weinig van. Als ik de folder open met nummers gebeurt er wel wat. Maar moet nu nog steeds handmatig in MP om informatie vragen.
Edit:
ThaClown, ik heb ook series in DVD (iso) formaat. Kan ik deze ook gewoon in onderliggen mappen plaatsen met de goede naam? Bijvoorbeeld: Grey's Anatomy - Seizoen 2 deel 1 ?
Dat het programma hem automatisch mount met Daemon Tools en vervolgens afspeelt in MP?
Moet ik dan deze structuur gebruiken?
Grey's Anatomy
- Grey's Anatomy Seizoen 1
- Deel 1
- Deel 2
- etc....
- Grey's Anatomy Seizoen 2
- zelfde hier
- Grey's Anatomy Seizoen 3
- zelfde hier
Edit2:
Blijkbaar willen iso's gewoon niet
Neefdave wijzigde dit bericht 12-12-2007 20:15 (58%)
Reden: structuur vraagen
Playstation 3 40GB / DS3 / 12 Games / 5 Blu-rays / Sony HDMI Home Cinema / Samsung 32" LCD
You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT
You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.