QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW
Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Nieuw TopicHeb zelf thuis een kleine server (van oude PC onderdelen gemaakt), mij HTPC en een werk PC in een netwerk en op alledrie staat MP en dat werkt echt top.
Lees ook veel na op het forum, daar staat erg veel en mijn setup is natuurlijk niet de enig goede configuratie....
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:06 (20%)
(terug naar startpost)
WIKI pictures
Natuurlijk kun je ook je digitale foto's bekijken in MP.
Hieraan is niet veel in te stellen.
1: wederom je mappen aangeven waar de foto's zich bevinden.
ik heb mijn mappen gelijk een naam geven zodat ik ze op soort heb.
Dus: feest, familie, afstuderen, etc.
2: Net als bij films aangeven hoe je de foto's wilt navigeren.
Ik heb mappen als een list en dan de foto's als big icons.
Op langzame PC's kan het beter zijn om geen grote icons te gebruiken.
3: Onder slideshow setting kun je bepalen hoe een diashow vertoond wordt (wel/geen: overgangseffecten, snelheid, shuffle en herhalen)
Zo ziet het selectie menu er uit bij mij...

ThaClown wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:24 (110%)
Reg. datum: 13 maart 2007
In de start meld je dat je ook Blu-ray afspeelt via MP. Bedoel je dan rechtstreeks de folderstructuur vanaf HD? Ik moet deze (en HD-DVD) vooralsnog via PowerDVD afspelen. Geripte BR zijn uiteraard geen probleem.
Als jij dit wel binnen MP voor elkaar hebt, wil ik graag weten hoe je dit gedaan hebt :-)
Dit ga ik nog uitgebreid behandelen maar kort door de bocht:
Ik heb een ATI HD2400Pro deze videokaart gebruikt PowerDVD codecs om HD bestanden verwerken zodat de PC het werk niet hoeft te doen.
Ik speel HD bestanden vanaf mijn harde schijf (zowel BlueRay rips als HDDVD rips)
Een Blueray speler staat hoog op de verlanglijst...
Heel kort mijn instellingen:
Haali Media Splitter installeren.
PowerDVD Ultra (met nieuwste HD update) als codec onder video settings.
FFDShow Audio als audio codec.
Ervoor zorgen dat HD bestanden (.ts en .mkv) verwerkt worden met de PowerDVD codec.
(misschien niet nodig) HD bestanden hernoemen naar .mkv
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:17 (34%)
Ik heb al een tijd MCE2005 maar zoek iets anders (beters).
Wat voor hardware gebruiken jullie nog meer?
En dan ben ik voornamelijk benieuwd naar de HD mogelijkheden.
Ik las in een test bij ome Tom dat de HD ondersteuning voor de HD2400 nog niet optimaal was (t.o.v. de HD2600).
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW
Ik heb niet de behoefte om zelf die AB te gaan programmeren (teveel moeite, uitzoek werk) dus als het out of de box werkt dan heeft Media Portal er binnenkort een nieuwe gebruiker bij.
Silver Surfer...
MP heeft een nieuwe gebruiker...
MCE remote werkt out of the box. Alleen even in de config onder remote 'use MCE Remote' aanvinken.
Heb er zelf ook 1 werkt perfect. helemaal niet configureren....
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:38 (9%)
Reg. datum: 02 juni 2006
Moet nu echt een keertje een mediacenter gaan aanschaffen, er is zoveel mogelijk met zoiets
De ATI 2600 zal inderdaad nog wat beter zijn, maar er waren in eerste instantie beperkingen in de registry gezet. Deze zijn er sinds driver 7.11 als het goed is niet meer. Ik ben in ieder geval tevreden met de 2400Pro, zeker gezien de prijs. Ook blijft deze heerlijk koel, ondanks de passieve koeling. Ik heb zelf een Antec Fusion behuizing, en deze bevalt me ook heel goed. Verder een Asus M2NPV-VM moederbord. Ik gebruik onboard geluid via SPDIF. Processor is een AMD X2 4200+ en ik heb 2 GB geheugen. Verder een Samsung SP2004C HD van 200GB. De rest van de opslag hangt aan het netwerk.
En betreffende de MCE remote: zoals eerder vermeld werkt deze perfect onder MP. Daar hoef je niets aan te doen behalve in MP instellen dat je de MCE remote gebruikt. (ThaClown was me voor, hmm dat MCE keyboard tikt toch niet zo snel vanuit de luie stoel)
buzzbuzz wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:58 (5%)
Ga hier eens naar kijken, heb immidels mijn buik vol van MythTV (wil absoluut niet overweg met SPDIF)quote:n1ck schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:50:
Geweldig topic dit! Ik was sowieso al van plan om binnenkort een media center te bouwen, maar zat nog te twijfelen tussen MCE, MythTV en Media Portal. De keuze is nu gevallen op Media Portal
Vooral al die informatie die je schrijft over hoe je het zodanig moet installeren en configureren is super handig. Bedankt daarvoor, zal ik in de toekomst veel aan hebben
Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2
Met de HD2400 waren eerst idd wat problemen maar sinds de nieuwe driver 7.11 en PowerDVD update werkt elk HD bestand bij mij nu prima.
Reg. datum: 03 maart 2002
kan het nergens aanpassen
ook erg leuk, nu zijn al me codecs door de war pff
De resolutie stel je in bij windows (dus niet in MP...) verder bepaald het bestand en je monitor/TV wat je resolutie zal zijn.
Je codecs door de war door MP lijkt mij sterk, want MP gebruikt de codecs die je al had.
(MP installeerd slechts 2 extra codecs: DScaler decoder en Gabest MPA/MPV decoder en deze zijn erg goed)
Mijn suggestie: haal alle codec eraf en installeer alleen FFDShow, werkt prima bij mij.
Dat de default player niks afspeeld komt natuurlijk doordat je codecs niet kloppen....
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 13:17 (12%)
Reg. datum: 03 maart 2002
als ik een externe player pak speelt hij wel af.
1080p is het menu etc wel
als ik met de standaard player wat wil afspelen, gooit hij de resolutie op die 720p zie ik nu
powerdvd mpeg 2 decoder heeft toch wel de voorkeur ism hardeware decoding
coreavc voor de x264
weet iemnad mischien hoe je decoders een voorkeur geeft ?
En GrapEdit om te zien welke codec/decoder er gebruikt wordt bij bestanden.
(om te zien welke Media Portal gebruikt kies in MP config 'open MP in window' en doe Ctrl-G in GrapEdit tijdens het afspelen van een bestand)
Pas wel op, maak een backup van de merits want verkeerde merits kunnen je systeem verknallen!
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 14:00 (59%)
Ik ga het weer eens proberen. Ik heb het een tijdje gehad, maar geen succes. Crashes bij TV kijken. De gids kreeg ik niet aan de praat. allemaal zaken die bij MCE wel out of the box werken.
Met een goede handleiding daarvoor wil ik het wel weer eens proberen
Wat voor TV provider en Tv-kaart heb je? dan kan ik je misschien wel even de settings geven voor TV
En het klop dat tot voor kort TV in MP niet echt lekker werkte maar met de nieuwe TVEngine3 werkt bij mij alles erg goed.
Het is nu zelfs mogelijk clients te maken door het huis met maar 1 TV verbinding.
Dus 1 signaal maar toch 2 of 3 tv's aan op verschillende kanalen.
Dit heb ik echter nog niet kunnen testen...
Maar dit zijn de specs....
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 14:16 (74%)
(terug naar startpost)
EDIT:
Even voor de duidelijkheid, ik heb het hiet over digitale televisie.
Analoog kan wel (Een bekende TV kaart is de Hauppage PVR-150), maar daar heb ik geen ervaring mee. Als iemand hiervoor een gids wil schrijven graag!
Mijn setup is: Digitale TV van Casema, Floppy DTV-C met CAM en MediaPortal TV-Server 1 (TVEngine3).
Een Fire- of FloppyDTV is een TV decoder voor in je PC, niet goedkoop maar dan zit je niet vast aan zo'n lelijk grijs kastje die je van Casema of KPN krijgt en het werkt allemaal wat mooier.
Helaas zijn ze wel erg prijzig omdat je ook een CAM nodig heb voor de kaart....
1 sluit de Fire- of FloppyDTV aan op de HTPC.
2 Download en installeer de Floppy- of FireDTV Integrated Driver and Software Setup
3 Download en installeer TVEngine3.
4 Volg deze installatie (is echt te veel om te typen
5 bij het scannen voor channels moet je de juiste symbolrate kiezen (voor Casema is dat 6875) anders worden geen zenders gevonden.
EDIT: Voor transponder lijsten van NED providers kijk hier.
Mijn provider is Casema de nieuwe 2008 lijst is hier te vinden.
EDIT: Stop de lijst in /Team Media Portal/TV Server/Transponders
6 Alle zenders kun je naar believen indelen in groepen, wissen (ik hoef geen Al Jazeera
EDIT:
7 Hier zijn vrijwel alle TV logo's.
Stop ze in \mediaportal\thumbs\tv\logos...
De namen zijn de Casema namen dus als je provider anders is en andere namen gebruikt dan moet je de namen van de logo's aanpassen.
De looks:
TV Gids

Geplande opnames

Zender overzicht

ThaClown wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:24 (171%)
Ik wist dat dit ook mogelijk was in MediaPortal, maar kon dit niet aan de praat krijgen. Maar na de foto's gezien te hebben van ThaCLown in een andere topic ben ik gisteravond toch maar met MP aan de slag gegaan.
Hoewel het even wat moeite kostte om een goede regexp te maken voor mijn series, heb ik toch alles aan de praat. Djeeeezzz... wat een verdraaid mooi stukje software icm een paar plugins en een goede skin. Ik krijg nu netjes een icoontje van de zender te zien bij de series, een icoontje met welke codec gebruikt is, een HD icoontje bij HD afmetingen, enz.
Ik ga vanavond de player volledig naar mijn wens configureren. Ik heb geen tv-kaart, dus dat scheelt veel werk.
I'm just taking care of business
Heb je de Fan Art al ontdekt?
Dan krijgt elke serie een eigen achtergrond...
zoals dit:

De TV serie uitleg volgt later....
ThaClown wijzigde dit bericht 11-12-2007 15:08 (53%)
Reg. datum: 07 december 2004
Ik heb dan ook altijd de vrees dat wanneer de enthousiaste opstarters er genoeg van hebben, het project gewoon aan de kant geschoven wordt of betalend wordt.
Goed, vooralsnog blijkbaar gratis en degelijk ontworpen (hoge kwaliteit) dus dat is alleen maar toe te juichen.
Opstarten vanuit XP gaat niet bijster snel. Veel initialiseren van vanalles en nogwat. (niet ogenblikkelijk dus).
Verder heb ik ook dat de standaard skin duidelijk niet ontworpen is voor een 16:10 scherm (standaard pc scherm tegenwoordig) waardoor de buttons niet rond zijn maar platgedrukt. De standaard skin in 'wide' versie is ook niet helemaal hoe het zou moeten. Misschien kan ik nieuwe skins zoeken met rechthoekige buttons, dan valt het minder op.
Ik heb wat video ingeladen en kan er door browsen, echter wanneer ik op een file klik gebeurt er helemaal niets. (ik heb bij de installatie geen codecs geinstalleerd omdat ik al codecs heb geinstalleerd die bij GOMplayer kwamen). Dat moet ik nog even uitzoeken dan.
Ik gebruik dit enkel omdat ik mediacenter functionaliteit wil in XP, niet de beschikking heb over XP MCE en (voorlopig) geen geld wil uitgeven aan vista (omdat ik het niet per se nodig heb). Als ik gewoon vista had dan gebruikte ik simpelweg de standaard vista mediacenter, dat is duidelijk. Gemakkelijk, ingebouwd, goed geïntegreerd, en waarom moeilijk doen als het standaard ook kan. Zeker bij multimedia wil je gewoon achterover zitten en gebruiken, niet tweaken of configgen. Maar goed, dit is zeker 'next best thing' als je niet de beschikking hebt over bovenstaande alternatieven.
Reg. datum: 18 mei 2005
Gigabyte p35-ds3r | Intel C2D e6750 @ 3.2Ghz | 2 Gb Ramm G.E.i.L 4-4-4-12 | Nvidia 8800 gts 640 Mb | earthwatts 550 Watt | Antec Sonata 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.