Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last
Nieuw TopicReg. datum: 11 oktober 2006
Genoeg informatie van mensten met tele2.
Zelf even de search hierbovenaan gebruiken... je meent toch niet echt serieus dat we speciaal voor jou een samenvatting moeten maken toch
job wijzigde dit bericht 06-12-2007 23:57 (57%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
De Linksys WAG54G ondersteunt gewoon ADSL2+, ik heb hem zelf nl. ook.(Tweakdsl)quote:trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:36:
[...]
Na even googlen lees ik dat de WAG54G geen ADSL2+ modem is. Dus je haalt er maximaal 8 mbit uit. Met een firmware update kan het naar ADSL2 of misschien zelfs ADSL2+. Volgens mij custom firmware ergens. Ik zou toch de ZyXEL gaan gebruiken als ik jou was.
Zie ook deze link naar het gegevensblad van de Linksys site:
http://www-nl.linksys.com...ue&lid=7619822737B100
Ik adviseer idd ook om de firmware upgrade te doen, maar dat kan gewoon vanaf de Linksys site.
Het ziet er dus allemaal erg goed uit. Ik ga nu even testen met Nuria.
[edit]
Hmmm...Nuria meet 11-15Mb. Downloaden via Eweka gaat met +/- 20Mb...
mphilipp wijzigde dit bericht 07-12-2007 01:22 (7%)
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Bij een kennis wil ik Telfort + Bellen bestellen en als aansluitdatum halverwege Februari 2008. Maar kan dat nergens aangeven bij de aanvraag. Voor de bevestigende stap had ik maar afgesloten. Ik neem aan dat je het pas kan kiezen nadat je je aanvraag heb bevestigd.
Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II
Reg. datum: 21 november 2002
Deze truc lijkt mij redelijk risicovol.quote:Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:16:
[...]
Er is nog een andere truc, een beetje smerig maar werkt waarschijnlijk wel.
Ik ben hier 2 jaar geleden bij Demon ook mee weg gekomen.
Als je telefonisch een BelBudget abonnement aanvraagt dan wordt de lijn inclusief telefoonnummer redelijk snel in orde gemaakt (vorige keer binnen een week). Je krijgt eerst het geheel opgelevert en het contract krijg je achteraf pas opgestuurd.
Op het moment dat je je vaste nummer van KPN hebt vraag je DSL aan.
Het contract stuur je vervolgens nooit retour waardoor KPN het geheel weer ontbindt.
Ik weet niet 100% zeker of dit nog werkt en netjes is het niet maar als de procedures me geen alternatief geven...
Telefoongesprekken worden tegenwoordig vaak opgenomen en zijn dus ook rechtsgeldig...
Men zou je dus zomaar aan je jaarcontract kunnen houden ook al stuur je niets terug...
Je kunt alleen een datum kiezen als je van een ADSL provider naar ADSL provider overstapt. In alle andere gevallen wordt het z.s.m. opgeleverd, dus gewoon 2 á 3 weken voor de gewenste datum bestellen en het komt wel goed.quote:The Conman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:32:
Is het niet mogelijk een gewenste aansluit datum op te geven wanneer het gaat om een "overstap van Kabel", dus een nieuwe verbinding?
Bij een kennis wil ik Telfort + Bellen bestellen en als aansluitdatum halverwege Februari 2008. Maar kan dat nergens aangeven bij de aanvraag. Voor de bevestigende stap had ik maar afgesloten. Ik neem aan dat je het pas kan kiezen nadat je je aanvraag heb bevestigd.
Hebben huizen altijd 2 aderparen? Hoe zit dat precies?quote:mphilipp schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:44:
Ok, ik ben nu ook in de lucht via Telfort. Aanvankelijk leek het dat ik 'slechts' op 8Mb aangesloten was, maar dat bleek een restant (?) van mijn oude verbinding te zijn. Ik moest 'm op aderpaar 2 aansluiten en nu train ik op 19440, dus vrijwel de volledige 20Mb. Op zich wel raar dat ik op aderpaar 1 nog steeds aangesloten lijk op de 8Mb BBNed verbinding. Ik krijg alleen geen IP adres enzo, maar het modem identificeerde het wél als een ADSL aansluiting.
Nee niet alle huizen hebben 2 aderparen. Sommige hebben er maar 1, sommige kunnen er 1 bijkrijgen door laswerkzaamheden te laten plaatsvinden, en sommige hebben er nog veel meer, soms tot 30 aderparen.quote:Slasher schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:30:
[...]
Hebben huizen altijd 2 aderparen? Hoe zit dat precies?
Hardstyle Movements
Reg. datum: 20 mei 2007
volgens mij heb jij het nieuws niet goed gevolgd, KPN zit nu naar alle wijkverdelers glasvezel te leggen, waardoor afstand tussen het huis en KPN kleiner wordt.. dus ja we gaan er op voorruit.quote:thedude0 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:38:
[...]
Hoezo gaan we er op vooruit met VDSL ? De snelheid knalt op z'n hoge snelheid omlaag naar mate de afstand langer wordt, dan valt het met adsl2+ nog verschrikkelijk mee. Top hoor, al die 6000 dsl vormen die na zo'n korte afstand al waardeloos worden. Daar hebben ze over nagedacht!Petje af.
Op wikipedia staat nog dat KPN vanaf het vierde kwartaal van 2006 gaat testen met VDSL2 maar er is ondertussen nog geen moer gebeurd. Moedeloos word ik ervan.
KPN verwachtte in 2009(correct me if i'm wrong) klaar zijn met het aanleggen van deze glasvezel lijnen.. dus ja ze hebben er over nagedacht
Ja hoor foutje.. Ow wij dachten dat u een vaste lijn had, u had een nummer over Voice over IP? hmm das niet goed gegaan, moeten we opnieuw indienen bij KPN. Kan 10 werkdagen duren...
Jemig leek allemaal zo netjes te gaan, baal er een beetje van
ThaDude wijzigde dit bericht 07-12-2007 10:14 (10%)
Reden: typo
We're machines just like everything else in nature.
Reg. datum: 28 augustus 2007
OFF TOPIC:quote:KennieNL schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:03:
[...]
volgens mij heb jij het nieuws niet goed gevolgd, KPN zit nu naar alle wijkverdelers glasvezel te leggen, waardoor afstand tussen het huis en KPN kleiner wordt.. dus ja we gaan er op voorruit.
KPN verwachtte in 2009(correct me if i'm wrong) klaar zijn met het aanleggen van deze glasvezel lijnen.. dus ja ze hebben er over nagedacht
Gewoon nieuwsgierig.. Houdt dit in theorie in dat mensen die verder van de centrale zitten ook hogere snelheden gaan krijgen en wat kun je dan aan snelheid verwachten? Zijn daar ook mooie grafiekjes van
Reg. datum: 20 december 2004
vast bellen deed het eerst niet, bellen naar de helpdesk leverde op dat mijn account niet helemaal goed aangemaakt was (stond op hold) en na 2 dagen werkte alles goed.
de usb wireless receiver van speedtouch 121g heb ik de deur uitgedaan. Wisselvallig k.t ding dus.. ik heb een linksys wireless pci kaartje gekocht, 29.95 bij bekende winkel en deze levert mij wireless mijn maximale snelheid op.
Ik gebruik de vaste telefoon weinig dus heb nu een abo voor 5 eur per maand waar ik meer kan gaan bellen en goedkoper uitben.
Dit is wel een voordeel tov Alice, zo is het nog goedloper als je niet veel belt (en bij voipbuster heb je geen uitgaande caller ID, dat is voor mijj geen optie want vind ik onbeleefd).
Ook net gebeld door een enquete bureau in opdracht van XS4all met wat nette vragen over waarom ik wegging. Aangegeven (naar werkelijkheid) dat ik erg tevreden was over xs4all maar dat ze echt veel te duur waren geworden en dat als ze hun prijzen weer markt conform hebben ik best wel terug wil (wat waar is - had ik ook in mijn aangetekende aardige opzegbrief gezet- ik heb ook geen maand extra hoeven te betalen? misschien helpt aardig zijn wel
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
Reg. datum: 23 april 2007
vandaag pakket met modem en handleiding ontvangen. voorheen had ik IPB van planet, daarvoor ISDN met adsl. ik heb dus volgends mij een annex b lijn. Omdat ik zeker wil zijnb dat ik het juiste modem heb gekregen, probeer ik dit te achterhalen. op het modem staat P-2602r-d1a. weet iemand of deze annex a of annex b geschikt is? op de site van Zyxel kom ik er niet zo 123 uit, wel zie ik dat er ook een P-2602r-d3a is. hoop dat iemand me uit de onzekerheid kan helpen.
thanks
Robbie
Reg. datum: 20 mei 2007
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSLquote:Madone schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:22:
[...]
OFF TOPIC:
Gewoon nieuwsgierig.. Houdt dit in theorie in dat mensen die verder van de centrale zitten ook hogere snelheden gaan krijgen en wat kun je dan aan snelheid verwachten? Zijn daar ook mooie grafiekjes van
tevens is vandaag mn verbinding opgeleverd.. 1 week tevroeg maarja
volgens de afstandstesten op sites zat ik op 700-800, maar als ik het bereken met de formule zit ik op 1.3 KM.. en hier haal ik 18Mbit/1Mbit op
Reg. datum: 06 augustus 2001
Per 30 januari heb ik Telfort aangevraagd (overname van lijn en ik zit nu in stap 3).
Ik wil liever niet net als iedereen een maand teveel aan xs4all betalen (dus in februari 2 abonnementen).
Nu ben ik van plan om nu al mijn xs4all op te zeggen en niks te melden over de overname. Telfort sluit mij dan toch gewoon aan op de 30e? Of duurt het dan opeens langer of krijg ik bericht dat het niet meer kan? Telfort heb ik namelijk gemeld dat ik al adsl heb...
Ik vind het niet erg om een week geen internet te hebben, maar 3 weken of langer vind ik teveel. Is het verstandig om bovenstaande te doen en zo niet, waarom dan niet?
snoeki wijzigde dit bericht 07-12-2007 12:38 (20%)
Reg. datum: 22 november 2005
vandaag pakket met modem en handleiding ontvangen. voorheen had ik IPB van planet, daarvoor ISDN met adsl. ik heb dus volgends mij een annex b lijn. Omdat ik zeker wil zijnb dat ik het juiste modem heb gekregen, probeer ik dit te achterhalen. op het modem staat P-2602r-d1a. weet iemand of deze annex a of annex b geschikt is? op de site van Zyxel kom ik er niet zo 123 uit, wel zie ik dat er ook een P-2602r-d3a is. hoop dat iemand me uit de onzekerheid kan helpen.
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier. Bij mij staat het boven op de doos van het modem wat voor modem het is.(pots of isdn)
Als je nu een werkend POTS modem hebt (dus heb je analoog) lijkt me het raar dat Telfort je weer op ISDN gaat zetten ipv POTS? Warschijnlijk gaat juist een ISDN modem niet werken?quote:Klankima schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:54:
[quote]robbie171 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:
Ik kom van InternetPlusBellen van KPN ook ISDN en heb een annex-a (pots) modem gekregen en het werkt perfect hier. Bij mij staat het boven op de doos van het modem wat voor modem het is.(pots of isdn)
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
Het is in jouw geval verstandig om de OP te lezen. Daar staat je antwoord letterlijk in. Daarnaast is jouw vraag in de vorige delen tig keer behandeld.quote:snoeki schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:34:
KNIP
Ik vind het niet erg om een week geen internet te hebben, maar 3 weken of langer vind ik teveel. Is het verstandig om bovenstaande te doen en zo niet, waarom dan niet?
Azqi wijzigde dit bericht 07-12-2007 13:11 (7%)
Reg. datum: 07 december 2007
Moekookeh1 wijzigde dit bericht 08-12-2007 08:17 (100%)
Reg. datum: 24 oktober 2006
Je hebt 2 keuzes. Of je bestelt het draadloze modem en doet je router weg of je bestelt het basismodem en je sluit daar je router op aan.quote:Moekookeh1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:25:
Een vraagje;
Ik wil telfort adsl met bellen erbij. Welke modem moet ik nou bestellen van Telfort zodat ik middels een vaste utp kabel mijn pc kan blijven gebruiken en draadloos mijn laptop? Ga ik mijn router nog nodig hebben?En uiteraard moet ik ook kunnen bellen middels telfort ermee!
Alvast thanx voor jullie antwoord!
Reg. datum: 24 oktober 2006
Ik lees ook zoveel problemem met Planet opzeggen, terwijl ik er een paar jaar geleden geen enkel probleem mee had. Ik heb ook gezegd dat ik heel tevreden over ze was, maar dat ze gewoon te duur waren en dat het gras bij de buren net iets groener was.quote:franssie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:24:
Ook net gebeld door een enquete bureau in opdracht van XS4all met wat nette vragen over waarom ik wegging. Aangegeven (naar werkelijkheid) dat ik erg tevreden was over xs4all maar dat ze echt veel te duur waren geworden en dat als ze hun prijzen weer markt conform hebben ik best wel terug wil (wat waar is - had ik ook in mijn aangetekende aardige opzegbrief gezet- ik heb ook geen maand extra hoeven te betalen? misschien helpt aardig zijn wel).
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last
Dit topic is gesloten.