Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 88.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36

houthakker

Poehé

weet iemand of het mogelijk is om een niet-wifi modem uit te rusten met wifi. Firmwares zijn namelijk gewoon hetzelfde

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:23:
Ongeloofelijk...!
27 Nov. aangevraagd bij Telfort, met wensdatum 20 Febr. 2008, en vandaag ALLES al binnen!!!
De enige waar je dus niets van hoort, is natuurlijk weer Planet.

Maargoed, boeit niet: heb opgezegd voor 3 Mrt. 2008 !

Nu valt mij wel op dat Telfort in een van de brieven spreekt over "technisch opgeleverd".

Ook bij de brief die bij het modem zit, staat tot mijn verrassing "New Line".
Ik vermoed dus dat Telfort op oranje/wit (tweede aderpaar) zit. Waarom snap ik dus eigenlijk niet!!

Het modem durf ik eigenlijk niet te proberen op oranje/wit, aangezien ik dan waarschijnlijk geactiveerd wordt en de laatste 2 mnd. voor beide abbo's moet betalen.
Of heeft hier iemand een andere mening/ervaring over??

Voor de rest kan ik tot nu toe alleen maar zeggen: Providers, neem hier een voorbeeld aan.
Als je al ADSL hebt en alleen ADSL (dedicated, dus zonder KPN telefonie met een splitter) krijg je ook een NewLine pakket volgens mij.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:32
Damian schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:53:
pfff, hoe vind je deze:

KPN moet bij mij langskomen om de lijn door te meten, is standaard als je de oplevering op een kale lijn wilt hebben. Ik heb dan ook nog geen brandend DSL lampje op mijn modem branden. Opleverdatum is 21 december.

Ik zit dus te wachten tot KPN belt om een afspraak met mij te maken wanneer ze langs kunnen komen. Dit is dus nog niet gebeurd. Krijg ik tot mijn grote verbazing ineens een brief binnen van KPN, waarin ze melden dat ze op 20 december (mijn verjaardag of all days) langs komen, tussen 8:00 en 18:00 :/ Fijn dat ze dat even overlegd hebben met mij :/

Kan ik die lui bellen met de vraag of ze iets specifieker kunnen zijn over die tijd??
Nou iig beters dat je weet dat ze komen ;).

Je zou eens kunnen bellen met KPN. Zou zeggen wie niet waagt wie niet wint.

Trouwens, heb je je modem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
houthakker schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:30:
weet iemand of het mogelijk is om een niet-wifi modem uit te rusten met wifi. Firmwares zijn namelijk gewoon hetzelfde
Als je goed kan solderen enzo en je hebt alle onderdelen en het maakt je niet uit dat je geen garantie meer hebt, dan kan het vast wel ja. Maar niemand hier zal de details weten denk ik. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dolan op 17-12-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Kan ik die lui bellen met de vraag of ze iets specifieker kunnen zijn over die tijd??
Als je erachter bent laat het weten. Ik probeer de afspraak te verzetten maar niemand weet van iets af. Telfort verwijst me naar KPN door en die sturen me weer terug naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
bjck schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:41:
[...]

Als je al ADSL hebt en alleen ADSL (dedicated, dus zonder KPN telefonie met een splitter) krijg je ook een NewLine pakket volgens mij.
6 november aangevraagd voor levering 15 december.
13 november modem binnen met een brief dat ik binnen enkele dagen een adnere briegf zou ontvangen met password en login etc.etc. (nooit gehad)
Had de status op 13 december nog bekeken en daar stond deze nog op "Werkzaamheden in de telefooncentrale".
15 december nog niets, dus ik maandag maar bellen. Krijg ik 'sochtends om 11.00u een mailtje dat het dus technisch niet mogelijk is. "- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap" WTF? dat heb ik gedaan, anders kwam ik die aanmeldt procdure niet eens door. Dus ik bellen, zegt die miep aan de telefoon dat een overstap van KPN-lijn naar KPN-lijn technisch onmogelijk is?
Heb nu Scarlet welke over KPN-lijn gaat, ok maar wat als ik nu XS4ALL had of Planet, die gaan allemaal over de KPN lijn, dus dat zou dan ook niet kunnen?!?
20 december loopt mijn huidige abo bij Scarlet af en dan pas kan ik volgens hun een nieuwe aanvraag indienen wat vervolgens weer 4 weken gaat duren, lekker handig dus....4 weken zonder telefoon en geen bankzaken kunnen doen. :(

Mijn overweging voor Telfort was dat over het geheel gesproken Telfort iets goedkoper was en dat ik geen €69 voor overname hoefde te betalen (Alice wel nl), maar ik denk dat ik nu gewoon bij Alice ga, want vind dit ronduit een selchte service, pas na 4 weken melden dat het Technisch niet kan en dan ook nog eens per email (wat nou als ik geen internet had gehad, dan had ik het niet kunnen lezen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff, hoe vind je deze:

KPN moet bij mij langskomen om de lijn door te meten, is standaard als je de oplevering op een kale lijn wilt hebben.
Bij mij is er niemand langs geweest. Had gewoon ouderwets KPN belbasis en internet over de kabel. Of bedoel je met een kale lijn een KPN-lijn die nog nooit ergens voor is gebruikt? Internet is afgelopen donderdag opgeleverd en het 'vast' bellen zal (als het goed is...) uiterlijk dinsdag, dus na 4 werkdagen, worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
XenoMorpH schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:47:
[...]
15 december nog niets, dus ik maandag maar bellen. Krijg ik 'sochtends om 11.00u een mailtje dat het dus technisch niet mogelijk is. "- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap" WTF? dat heb ik gedaan, anders kwam ik die aanmeldt procdure niet eens door. Dus ik bellen, zegt die miep aan de telefoon dat een overstap van KPN-lijn naar KPN-lijn technisch onmogelijk is?
Dat is onzin natuurlijk. Als het een 'miep' was zou ik toch nog eens terugbellen en vragen naar de technische helpdesk. Die kunnen vast wel zien wat er echt aan de hand is.
XenoMorpH schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:47:
Mijn overweging voor Telfort was dat over het geheel gesproken Telfort iets goedkoper was en dat ik geen €69 voor overname hoefde te betalen (Alice wel nl), maar ik denk dat ik nu gewoon bij Alice ga, want vind dit ronduit een selchte service, pas na 4 weken melden dat het Technisch niet kan en dan ook nog eens per email (wat nou als ik geen internet had gehad, dan had ik het niet kunnen lezen)....
Als ik jou was zou ik toch even met Telfort bellen en naar de technische afdeling vragen, anders kan het bij Alice om dezelfde reden mis gaan. Ik denk dat er een andere reden is en dat de 'miep' het verkeerd geïnterpreteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Die "miep" had dit al gevraagd aan een technische medewerker, had hiervoor al 5 minuten moeten wachten voordat ze antwoord had.Had mijn ongenoegen al uitgesproken over het feit dat ik dus zolang moest wachten op een uitslag omtrent de satus van de lijn. Maar tis toch voor de zotte dat wanneer een dienst al gebruik maakt van de KPN lijn, de nieuw niets kan doen?!?...das gewoon BS.

20december loopt mijn huidige connectie af, dus ik kan gewoon weer opnieuw gaan aanvragen, het zij bij Telfort het zij bij Alice, maar ik denk niet dat Telfort na dit akkefietje nog een kans maakt.
Neem eerst ff een proef abo'tje bij @home om de tijd te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:42:
[...]

Ik ben eens op www.fiberworld.nl gaan kijken en wat zie ik?

8 mbit voor € 7,90 per maand
12 mbit voor € 8,90 per maand
20 mbit voor € 14,95 per maand

en bellen onbeperkt voor € 4,95 extra en gratis draadloze modem

Zijn wij nu allemaal zo stom dat wij naar Telfort aan het overgaan zijn? (althans de mensen met een kpn lijn aangezien die wel noodzakelijk is hiervoor)
Heb geen bbned in de centrale dus geen optie, en dat geldt voor meerderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XenoMorpH schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:23:
Die "miep" had dit al gevraagd aan een technische medewerker, had hiervoor al 5 minuten moeten wachten voordat ze antwoord had.Had mijn ongenoegen al uitgesproken over het feit dat ik dus zolang moest wachten op een uitslag omtrent de satus van de lijn. Maar tis toch voor de zotte dat wanneer een dienst al gebruik maakt van de KPN lijn, de nieuw niets kan doen?!?...das gewoon BS.

20december loopt mijn huidige connectie af, dus ik kan gewoon weer opnieuw gaan aanvragen, het zij bij Telfort het zij bij Alice, maar ik denk niet dat Telfort na dit akkefietje nog een kans maakt.
Is het niet zo dat je oude provider al een sloopopdracht heeft gegeven voor de lijn?
Dan kan Telfort inderdaad pas op het lijntje gezet worden als je daadwerkelijk bent afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:40:
[...]

Heb net nog even alle brieven erbij gepakt, maar er staat werkelijk niets in over de oplevering/activering van de telefonie. Wel over de activering van internet. Het enige wat er staat over 'vast bellen' is dat ik het besteld heb...
Bij mij duurde dat 6 of 7 werkdagen, telefonie van UPC naar Telfort.
Liquid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:58:
Portforwarden werkt hier prima. Alleen ftp is een ramp. Wat ik ook doe, het is onmogelijk om een ftp-server op te zetten. Misschien heeft telfort poort 20/21 geblokkeerd ofzo.
Nee hoor, bij mij werkte het direct. Getest met laptop op oude chello lijn. Pre-defined FTP protocol in firewall doorlaten en nieuwe NAT rule voor aanmaken. FTP bleef timeouts geven, totdat ik op 'apply' klikte in het modem en werkelijk 1 seconde later hoppa, ingelogd en full speed. Net zoals ping en ICMP rules.

Die firewall in die zyxel werkt behoorlijk goed, ik ben er erg tevreden over.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozziestroker1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 07:57:
ik heb voor mijn huidige(orange)isp tiscali gehad en heb daar van nog mijn zyxel 2602-h multi pc modem liggen.als ik nu overstap werkt dat modem dan gewoon?

of moet ik gewoon het nieuwe single/multi pc modem nemen??ik neem als m'n oude modem niet werkt het 1pc modem en hang daar achter m'n sitecom wl153 4poorts inc draadloos om mijn andere computers en consoles te voorzien van internet.

ik heb de helpdesk al gemaild en gebelt maar via de mail krijg ik geen reactie terug(al 3x gevraagd)en telefonische hoor ik: ja het is mogelijk,maar...... en: je kan het proberen en als het niet werkt dan moet je maar wat anders proberen......
mooie reply's waar je niks aan hebt!!!
De WL-153 breedbandrouter kun je als volgt inzetten:
1) De 2602 in bridged mode zetten, maar dan werkt Telfort Vast Bellen (VoIP) niet
2) De 2602 gebruiken als router en verbinden met een LAN port van de Wl-153 (deze wordt dan een switch).

Procedure voor optie 2):
Degradeer je Sitecom WL-153 tot een draadloze switch door;
I) de DHCP-server uit te schakelen op de Sitecom WL-153
II) de Sitecom WL-153 te voorzien van een IP-adres (LAN-kant) in de range van de ZyXEL-2602, maar NIET in de DHCP-range van de ZyXEL
III) de WL-153 via een van de LAN-poorten te verbinden met de ZyXEL P-2602 ipv. via de WAN-poort

N.B. II) Dit betreft dus het IP-adres waarop je de Sitecom WL-153 via je internetbrowser kan bereiken.

Tot slot zal wanneer alles juist is ingesteld je computers achter de WL-153 (is nu dus een switch) een intern IP-adres moeten ontvangen van de ZyXEL via de P-2602 DHCP-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:14:
[...]

Dat is onzin natuurlijk. Als het een 'miep' was zou ik toch nog eens terugbellen en vragen naar de technische helpdesk. Die kunnen vast wel zien wat er echt aan de hand is.

[...]

Als ik jou was zou ik toch even met Telfort bellen en naar de technische afdeling vragen, anders kan het bij Alice om dezelfde reden mis gaan. Ik denk dat er een andere reden is en dat de 'miep' het verkeerd geïnterpreteerd heeft.
Ik vrees dat het toch zo is als hij beschrijft:

quote van mezelf van vrijdag:
Net zag ik dat ik van orderstatus 3 teruggezet ben naar 1. Telfort gebeld, naar eigen zeggen door helpdeksmedewerker lopen ze daar momenteel ' als kipppen zonder kop rond' omdat er problemen zijn met migraties vanaf het KPN netwerk (ik heb overigens ADSL only van XS4all momenteel). Ze hebben geen idee hoe en wanneer het opgelost zou zijn. Ik werd aangeraden om in ieder geval mijn huidige provider te bellen om te regelen dat ik nog signaal hield (ik zou volgende week overgezet worden). Beetje minder dus allemaal

Heb nog geen mail gezien, maar dat komt omdat ik daar hier niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een drama tot nu toe met de aanvraag.
Zit al vanaf 3 december zonder internet.

Halverweg oktober had ik Orange opgezegd per 31 november.Geen telefoon nodig bij Telfort, dus gelijk KPN telefonie opgezegd per 3 december. Helpdeskmedewerker van KPN verzekerde mij nog dat mijn adsl-verbinding er ook meteen uit zou liggen dan. Ik dacht, duh, ik zie wel, kon het ook niet geloven.

Zelfde periode in oktober ook Telfort aangevraagd, gewenste overstapdatum 15 november. Dan zou ik geen dag zonder internet komen te zitten. Krijg ik 13 november een brief van TF dat het "technisch niet mogelijk is", waarschijnlijk omdat ik mijn aanvraag had gedaan als zonder telefonie van KPN, terwijl ik dit nog wel had. Opnieuw aangevraagd per 30 november, nu met dat ik wel telefonie had, 29 november weer een brief van TF dat het feest niet door kan gaan. Waarom het nu niet ging, was voor mij niet duidelijk.

Inmiddels begon ik natuurlijk behoorlijk in paniek te raken. Opnieuw aangevraag gedaan, zonder telefonie van KPN en dit keer dan niet als overstap van een andere provider.

Op 3 december was mijn Orange nog actief, maar was meteen toen de telefoon in de middag afgesloten werd ook overleden.

Sindsdien was het wachten op een bericht van Telfort van hoe en wanneer. Kreeg ik een paar dagen geleden dat ik in de week van 4 januari aangesloten zal worden. Ik zit al in stap 4 en heb de (verkeerde) modem binnen. Zit me nu af te vragen waarom het nu nog zolang moet duren? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:09
Wij hebben gisteren ook maar Telfort aangevraagd. Als het goed is wordt het 14 januari 2008 opgeleverd. Ons Planet abonnement loopt tot 15 januari 2008, kan dus net.
Ik ben alleen benieuwd of ik hier in Ommen echt 20mbit ga halen, aangezien alle andere providers niet boven de 8 mbit komen. Afwachten dus. Het is in ieder geval sneller en goedkoper dan bij Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XenoMorpH schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:23:
Ik had hier al naar gezocht, maar kan dat? (Edit: laat maar, ik heb dus UPC hier. Daar had ik al gezocht en kan het volgens mij niet).

Want dat wil ik ook doen als mijn ADSL niet tijdig opgeleverd wordt. Alleen de kabel is wat duur om er voor een jaar aan vast te zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:37:
Hier ook een drama tot nu toe met de aanvraag.
Zit al vanaf 3 december zonder internet.

Halverweg oktober had ik Orange opgezegd per 31 november.Geen telefoon nodig bij Telfort, dus gelijk KPN telefonie opgezegd per 3 december. Helpdeskmedewerker van KPN verzekerde mij nog dat mijn adsl-verbinding er ook meteen uit zou liggen dan. Ik dacht, duh, ik zie wel, kon het ook niet geloven.

Zelfde periode in oktober ook Telfort aangevraagd, gewenste overstapdatum 15 november. Dan zou ik geen dag zonder internet komen te zitten. Krijg ik 13 november een brief van TF dat het "technisch niet mogelijk is", waarschijnlijk omdat ik mijn aanvraag had gedaan als zonder telefonie van KPN, terwijl ik dit nog wel had. Opnieuw aangevraagd per 30 november, nu met dat ik wel telefonie had, 29 november weer een brief van TF dat het feest niet door kan gaan. Waarom het nu niet ging, was voor mij niet duidelijk.

Inmiddels begon ik natuurlijk behoorlijk in paniek te raken. Opnieuw aangevraag gedaan, zonder telefonie van KPN en dit keer dan niet als overstap van een andere provider.

Op 3 december was mijn Orange nog actief, maar was meteen toen de telefoon in de middag afgesloten werd ook overleden.

Sindsdien was het wachten op een bericht van Telfort van hoe en wanneer. Kreeg ik een paar dagen geleden dat ik in de week van 4 januari aangesloten zal worden. Ik zit al in stap 4 en heb de (verkeerde) modem binnen. Zit me nu af te vragen waarom het nu nog zolang moet duren? :')
Je hebt het denk ik zelf onmogelijk gemaakt door twee dingen tegelijk op te starten op je lijn. Je had KPN telefonie pas moeten opzeggen nadat je ADSL overstap afgerond was. Nu was er al een lopende verandering op de lijn en kan je er niets mee doen in die periode. Dus Telfort kon je ADSL van Orange niet overnemen en niet inplannen.

Dat het nu 4 januari wordt komt waarschijnlijk door alle feestdagen en volle planning bij KPN om lijnen om te prikken op de centrale. Een ISP kan sowieso niets inplannen voor de volgende dag ook natuurlijk, meestal inplannen voor de week erna of zelfs iets verder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Sinds 14/12 op Telfort aangesloten en zeer tevreden met het resultaat:

Met een attenuation downstream van 17 db haal ik een verbindingsscore van 18349 kbps / 1031 kbps. Looks good. Dan nu een vraag: als ik via newsreaders download is de daar getoonde snelhied 14.9 Mbps/1.9MBps. Grote vraag van mij is waar blijft het verschil tussen de modemsnelheid en de leechsnelheid. Een kwart/vijfde overhead vind ik nl. zoveel (of ben ik gewoon dom :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Heb dus heen enweer gebeld met de verschillende providers. Scarlet heeft gewoon de lijn op status "release" gegeven zegmaar. zodat andere providers deze kunnen overnemen, geen fout van die kant. Volgens zeggen heeft TF dus vrijdag geprobeerd de lijn over te zetten, maar navraag bij Scarlet is er de afgelopen week geen enkele poging geprobeerd om de boel over te nemen.
Nu moet ik dus helemaal achterin de rij aansluiten voor een FOUT van HUN kant, omdat zij een technische storing hebben, plus is er nog een kans dat ik mijn nummer mooi dus kan vergeten wanneer er niet binnen 4 weken een overname wordt geregeld. Zit strax dus 4 weken zonder internet en telefoon.
Er gaat mooi een nette brief naar de Opta met een klacht.

Heb daar ook ng gebeld met Alice, maar das ook niet wat, die vragen nogsteeds €69.- omdat ik "zogenaamd" geen analoge KPN lijn heb maar een digitale, terwijl Scarlet gewoon een analoge lijn is met voip, en dus dezelfde princiepe handteerd als Alice. (is mij verteld door Scarlet).
Heb me weer aagnemeld bij Telfort alleen om de rede dat ze veel goedkoper zijn en die verdomde 70,- er niet in zit.

En nee, een @home probeer abo'tje wordt ook pas na een week of 3 geleverd, endan zal ik alwel in de laatste periode zitten van de ADSL aansluiting.
Ik kan nu gelukkig met de buren meeliften op hun internet totdat ik weer een connectie heb. Want de lijn wordt vanaf de 20e opgezegd en zowieso vrijgegeven en kan en MAG nu gewoon niet meer mis gaan.
14januarie staat ie nu geplanned...ben benieuwd, en anders kijken wat voor een k*t smoes ze dan weer hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door XenoMorpH op 17-12-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
swiebert schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:16:
Sinds 14/12 op Telfort aangesloten en zeer tevreden met het resultaat:

Met een attenuation downstream van 17 db haal ik een verbindingsscore van 18349 kbps / 1031 kbps. Looks good. Dan nu een vraag: als ik via newsreaders download is de daar getoonde snelhied 14.9 Mbps/1.9MBps. Grote vraag van mij is waar blijft het verschil tussen de modemsnelheid en de leechsnelheid. Een kwart/vijfde overhead vind ik nl. zoveel (of ben ik gewoon dom :-).
Je hebt met ADSL een 12% ATM overhead, daarnaast nog wat protocol overhead van TCP/IP en usenet. Dus met 18348kbps lijnsnelheid is 1.9MB/s halen prima.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 17-12-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist weer met telfort aan de lijn gehangen. Het is zo dat KPN momenteel geen migraties toestaat vanaf het bitstream netwerk naar Telfort (oa Scarlett en xs4all). De reden zou zijn dat het KPN te veel werk kost.Als je toch over wilt kun je de aanvraag pas doen als je de lijn volledig vrij hebt. Dit houdt per definitie in dat je in zo'n geval een paar weken zonder internet zit als je voor Telfort wil gaan. Wellicht toch maar orange dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pfff, hoe vind je deze:

KPN moet bij mij langskomen om de lijn door te meten, is standaard als je de oplevering op een kale lijn wilt hebben. Ik heb dan ook nog geen brandend DSL lampje op mijn modem branden. Opleverdatum is 21 december.

Ik zit dus te wachten tot KPN belt om een afspraak met mij te maken wanneer ze langs kunnen komen. Dit is dus nog niet gebeurd. Krijg ik tot mijn grote verbazing ineens een brief binnen van KPN, waarin ze melden dat ze op 20 december (mijn verjaardag of all days) langs komen, tussen 8:00 en 18:00 :/ Fijn dat ze dat even overlegd hebben met mij :/

Dat is ook toevallig, ik heb precies hetzelfde verhaal:

Bestel Telfort Internet zonder Vast Bellen op 20 november, krijg alles netjes thuis, pakket etc. Datum oplevering 21 december. Donderdag de 20e staat er een monteur voor de deur tussen 8:00 uur en 13:00 uur.

Ik heb nu nog geen DSL-sync, lampje doet nog niets. :(

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:47:
Zojuist weer met telfort aan de lijn gehangen. Het is zo dat KPN momenteel geen migraties toestaat vanaf het bitstream netwerk naar Telfort (oa Scarlett en xs4all). De reden zou zijn dat het KPN te veel werk kost.Als je toch over wilt kun je de aanvraag pas doen als je de lijn volledig vrij hebt. Dit houdt per definitie in dat je in zo'n geval een paar weken zonder internet zit als je voor Telfort wil gaan. Wellicht toch maar orange dan...
En de overstappen die al ingeplanned staan? Ik stap per 21-12 over van Planet naar Telfort

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Aangezien de Zyxel modem in combinatie met mijn Apple Airport Extreme Basestation niet echt lekker werkte wat betreft NAT tabellen en het door routeren vanaf WAN naar een PC binnen mijn netwerk, heb ik mijn Zyxel in Bridge gezet en mijn AEBS in router. Dit werkt allemaal prima, maar ik kan niet nu meer naar de Zyxel op ip adres 192.168.1.254. Dit komt omdat mijn AEBS nu mijn externe ip adres heeft gekregen. Hoe kom ik nu nog op de Zyxel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Vanaf 4 februari ga ik dus ook naar telfort.
Van welk netwerk maakt telford eigenlijk gebruik?
Ik zit hier nu op een bb lijntje van tweakdsl.
Ik heb begrepen dat telfort niet via bbnet maar via kpn en babyxl loopt.
Nu zit hier dus alleen KPN en BBnet.
Dit wil dus zeggen dat ik op het KPN netwerk kom???
Kom ik dan op het adsl2+ netwerk(wat hier aanwezig is) van KPN??
Of via een bitstream lijn.
Wat is bitstream eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:04:
[...]

En de overstappen die al ingeplanned staan? Ik stap per 21-12 over van Planet naar Telfort
Ik zou ook per 21-12 overstappen, maar kreeg vandaag dus dat mailtje. Als je die niet hebt gehad dan heb jij mischien net iets eerder besteld dan ik en dus mischien geluk gehad (ik heb 20-11 besteld) . Mijn orderstatus is nooit verder gekomen dan 3 (toen naar 1 en nu foetsie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

certefied schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:09:
Vanaf 4 februari ga ik dus ook naar telfort.
Van welk netwerk maakt telford eigenlijk gebruik?
Ik zit hier nu op een bb lijntje van tweakdsl.
Ik heb begrepen dat telfort niet via bbnet maar via kpn en babyxl loopt.
Nu zit hier dus alleen KPN en BBnet.
Dit wil dus zeggen dat ik op het KPN netwerk kom???
Kom ik dan op het adsl2+ netwerk(wat hier aanwezig is) van KPN??
Of via een bitstream lijn.
Wat is bitstream eigenlijk.
- Bitstream is een andere breedbandvariant dan ADSL , eerste hit in google
- Telfort is KPN maar dat had je zelf wel door
- Als ADSL2+ aanwezig is zul je daar op komen.

Eerlijk gezegd had je dit ook makkelijk op kunnen opzoeken!

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
bjck schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:35:
[...]

Je hebt met ADSL een 12% ATM overhead, daarnaast nog wat protocol overhead van TCP/IP en usenet. Dus met 18348kbps lijnsnelheid is 1.9MB/s halen prima.
Waaaatttttt 12% overhead-wie gaat dat betalen. Tijd voor een actiegroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

stimpyrulez schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:00:
[...]

Nou iig beters dat je weet dat ze komen ;).

Je zou eens kunnen bellen met KPN. Zou zeggen wie niet waagt wie niet wint.

Trouwens, heb je je modem al binnen?
Ik ga morgen ff bellen, vandaag geen tijd voor gehad. Modem is al binnen, geeft alleen een power lampje, dus geen DSL of internet nog :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:11:
[...]

Ik zou ook per 21-12 overstappen, maar kreeg vandaag dus dat mailtje. Als je die niet hebt gehad dan heb jij mischien net iets eerder besteld dan ik en dus mischien geluk gehad (ik heb 20-11 besteld) . Mijn orderstatus is nooit verder gekomen dan 3 (toen naar 1 en nu foetsie)
Sneu voor je zeg, zelf sta ik al een geruime tijd in stap 4, en heb me iets van 9 november aangemeld, geen mail o.i.d gekregen (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Naar aanleiding van het gemekker over het moeilijk doen over een overstap even het volgende:

Als je al een toezegging hebt van Telfort dan kun je ze hier aan houden tenslotte strekt dit tot een wederzijdse overeenkomst die niet eenzijdig mag worden gewijzigd. M.a.w. KPN mag de overstap niet weigeren (alleen omdat het zoveel werk is). Kijk maar eens hier voor de overstapregels:
Consuwijzer

Tip 2: bel die mensen van Consuwijzer eens. Die kunnen wellicht helpen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41
Ja, laten we gaan klagen over de overhead van een wereldwijde standaard. Kunnen we dan ook meteen meenemen dat er niet 700 megabytes passen op een 700MB cdr? (Want de fabrikanten rekenen 700,000,000 bytes ipv 700*1024*1024.)

12% is trouwens een lage schatting. In de praktijk zal het eerder 15-20% overhead zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door RichieB op 17-12-2007 20:36 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Erwinh schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:06:
[...]
Hoe kom ik nu nog op de Zyxel???
Wat wil je nog op de ZyXEL doen als hij in bridge mode staat? Wil je 'm weer terug als router, dan moet je even een hard reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
RichieB schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:32:
Ja, laten we gaan klagen over de overhead van een wereldwijde standaard. Kunnen we dan ook meteen meenemen dat er niet 700 megabytes passen op een 700MB cdr? (Want de fabrikanten rekenen 700,000,000 bytes ipv 700*1024*1024.)

12% is trouwens een lage schatting. In de praktijk zal het eerder 15-20% overhead zijn.
Da's volgens mij iets anders dan de overhead op netwerkverkeer hoor...... Ik vergelijk nl bits met bits en bytes met bytes. Desondanks blijft het een grof schandaal dat deze overhead wordt getolereerd (tijd voor populisme :) 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Je krijgt een (maximaal) 20 mbit/s ADSL verbinding. Die is gebaseerd op ATM. Daar overheen wordt TCP/IP gepraat. Niemand beweert dat je met 20 mbit per seconde bestanden over die lijn kan sturen. Dat jij (als leek/consument) niet weet dat je met overhead te maken hebt kan je de ISP niet aanrekenen. Of je neemt gewoon internet via de kabel, dat is geen ATM en heeft veel minder overhead. Sommige ISPs (oa Tiscali) leveren trouwen een hogere ATM snelheid dan wordt geadverteerd (zo'n 10% hoger) maar met een wide-open verbinding heeft dat natuurlijk niet veel zin. De ATM snelheid wordt namelijk beperkt door de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
swiebert schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:32:
Naar aanleiding van het gemekker over het moeilijk doen over een overstap even het volgende:

Als je al een toezegging hebt van Telfort dan kun je ze hier aan houden tenslotte strekt dit tot een wederzijdse overeenkomst die niet eenzijdig mag worden gewijzigd. M.a.w. KPN mag de overstap niet weigeren (alleen omdat het zoveel werk is). Kijk maar eens hier voor de overstapregels:
Consuwijzer

Succes
KPN mag misschien de overstap niet weigeren, maar de procedure die Telfort aangeeft om over te stappen zorgt er per definitie voor dat deze klanten problemen zullen ondervinden. In de Telfort topics tot noch toe zie je veel klanten die via het kpnnetwerk aangesloten zitten waarbij de overgang naar Telfort moeilijk gaat. Probleem is dat Telfort zegt dat je op moet zeggen en dat blokkeert toevallig de overgang vanaf dit netwerk.

Grap is dat tot nu toe iedereen de latende provider de schuld in de schoenen schuift, maar is het niet de verantwoordelijkheid van de nieuwe provider om de goede instructies te geven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
swiebert schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:32:

Consuwijzer

Succes
Wilde dus al een mailtje naar ze sturen, maar ik denk idd, dat ik morgen wel ff ga bellen ja.
Al heb ik al een nieuwe aanvraag gedaan, aangezien mijn huidig connectie op 20-12 stopt...ze zullen toch echt niet meteen morgen aan de slag gaan met de lijn aangezien ze pas de vorige aanvraag 1 dag voor de uiteindelijk door mij aangevraagde overstap dag hebben geprobeerd uit te voeren...
Maar het is idd wel zo dat wanneer wij na 7 dagen toch niet bij TF wilen een boete moeten betalen, maar zij kunnen de boel zo stopzetten en ons dus met de problemen opzadelen...4 weken zodner inet en telefoon :(
Johny_B schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:42:
Grap is dat tot nu toe iedereen de latende provider de schuld in de schoenen schuift, maar is het niet de verantwoordelijkheid van de nieuwe provider om de goede instructies te geven???
Mijn oude provider heeft netjes de boel voor elkaar en heeft zelfs aangeboden om een 6 tal weken uitstel te geven zodat ik alsnog inet heb, maar daarbij loop ik dan wel weer de kans dat die migratie dus niet lukt.
Tis gewoonluiig heid van TF...1 telefoontje naar OTEL en de lijn was omgezet, maar daar waren ze teboerd voor en moet ik weer achteaan in de rij aansluiten en 4 weken w88.

[ Voor 19% gewijzigd door XenoMorpH op 17-12-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Badtothebone schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:14:
[...]

- Bitstream is een andere breedbandvariant dan ADSL , eerste hit in google
- Telfort is KPN maar dat had je zelf wel door
- Als ADSL2+ aanwezig is zul je daar op komen.

Eerlijk gezegd had je dit ook makkelijk op kunnen opzoeken!
Oke thnx voor de info. _/-\o_
Volgende keer zal ik zelf weer gaan spitten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16
verdorie heb ik weer.

leg ik net de foon neer om die afspraak te cancelen met kpn omdat alles al 4 dgn prima werkte,wil ik later gaan inetten,ligt de zooi eruit.
wel dsl verbinding geen ip.het modem is gewoon te benaderen
ze zouden me toch niet hebben afgesloten omdat ik eigenlijk per 20-10 verbinding zou hebben.
die kerel van telfort zei alleen : mooi dat alles al werkt.

raar !!!

[ Voor 4% gewijzigd door jejeh op 17-12-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Laatst online: 14:40
RichieB schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:34:
Wat wil je nog op de ZyXEL doen als hij in bridge mode staat? Wil je 'm weer terug als router, dan moet je even een hard reset geven.
Nee ok, dan weet ik voldoende. Ik hoef er inderdaad voorlopig niets. En mocht ik ooit nog Telfort Telefonie nemen, dan kan ik altijd nog een hard reset doen en de configuratie terugladen (die ik gesaved heb). Bedankt voor de verheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Johny_B schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:42:
[...]

KPN mag misschien de overstap niet weigeren, maar de procedure die Telfort aangeeft om over te stappen zorgt er per definitie voor dat deze klanten problemen zullen ondervinden. In de Telfort topics tot noch toe zie je veel klanten die via het kpnnetwerk aangesloten zitten waarbij de overgang naar Telfort moeilijk gaat. Probleem is dat Telfort zegt dat je op moet zeggen en dat blokkeert toevallig de overgang vanaf dit netwerk.

het laatste klopt natuurlijk als een bus. Otoh is het natuurlijk gewoon te gek voor woorden hoe moeilijk men de procedures maakt, mensen weer terugzet in statussen etc. Met een overlap van twee weken tussen oude en nieuwe provider, een redelijke termijn voor overgang (let's say 1 maand voor overgang) zou dit toch te reglen moeten zijn. Advies daarom: belletje trekken bij Consuwijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:57:
[...]

Je hebt het denk ik zelf onmogelijk gemaakt door twee dingen tegelijk op te starten op je lijn. Je had KPN telefonie pas moeten opzeggen nadat je ADSL overstap afgerond was. Nu was er al een lopende verandering op de lijn en kan je er niets mee doen in die periode. Dus Telfort kon je ADSL van Orange niet overnemen en niet inplannen.

Dat het nu 4 januari wordt komt waarschijnlijk door alle feestdagen en volle planning bij KPN om lijnen om te prikken op de centrale. Een ISP kan sowieso niets inplannen voor de volgende dag ook natuurlijk, meestal inplannen voor de week erna of zelfs iets verder nog.
Ik geef het toe, dit was geen slimme zet van mij. :$
Spijt, spijt, spijt heb ik nu ook wel van deze actie.

Maar is het niet zo dat als je al in stap 4 zit, dat Telfort dan alleen nog maar "een knopje hoeft om te zetten"?

Maar goed, het leed wordt een beetje verzacht door een stel aardige buren die geen beveiliging op hun draadloze netwerken hebben, 5 van 10 wel te verstaan!!! 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Psies.....heb net het probleem en klacht uitgelegd in hun online klacht/vraag formulier.
Hoop er redeliojk snel wat van te horen.....
Die van mij heeft wel beveiliging...maar ff vriendlijk vragen is geen probleem ;)

[ Voor 25% gewijzigd door XenoMorpH op 17-12-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:19
Tweak-vrienden,
Ik heb dit topic de afgelopen dagen op de voet gevolgd en heb, uit angst voor downtime, de volgende twee vragen:

Vraag 1:
Kan iemand even de “stappen” van een order noemen? Er wordt vaak gesproken over de magische “stap 4” maar ik kan hier helemaal niets over vinden. Wat is de status die hierbij hoort. En als we dan toch bezig zijn… wat zijn de stappen 1,2 en 3? Komt er nog iets na stap 4? ;-)

Vraag 2:
Ik heb momenteel IPB van KPN en denk erover na om over te stappen naar Telfort Internet + telefonie. Als ik de posts goed interpreteer dan gaat dat als volgt:

[1] Ik vraag Internet + Bellen aan van telfort, wendatum iets van 15 feb. 2008
[2] Ik wacht tot ik een brief van KPN && Telfort krijg met daarin een porteringsdatum voor m'n telefoonnummer
[3] Ik stuur een IPB-opzegbrief naar KPN (even aangeven dat het om een ADSL-telco-telco migratie gaat) en geef daar ook als opzegdatum 15 feb 2008 op (of moet hier een datum in van de portering van m’n telefoonnummer uit de brief van stap [2]?)
[4] Op dat moment is het alleen nog afwachten tot KPN de DSL lijn overhandigd aan Telfort en het telefoonnummer is geporteerd.

Klopt m’n gedachtegang? Of mis ik stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 15:12
Hitmixer schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:48:
Vraag 2:
Ik heb momenteel IPB van KPN en denk erover na om over te stappen naar Telfort Internet + telefonie. Als ik de posts goed interpreteer dan gaat dat als volgt:
Nope, zo moet het niet, het staat allemaal in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Laatst online: 14-09 23:19
Heb ik gelezen, maar de volgende zin maakt het er niet duidelijker op:
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor het stoppen van een abonnement. In principe zegt Telfort niks op maar ziet KPN een uitportering als opzegging. Controleer dus altijd zelf of een opzegging goed gaat om dubbele kosten te voorkomen!
Dus, is de portering/telfort-aanvraag nou wel of geen opzegging van m'n KPN-abbo? Telfort geeft overal op hun site aan dat zij NIETS opzeggen, dat je dat zelf moet doen omdat ze dat niet mogen.

Alleen het telefoonnummer is volgens hun een uitzondering op deze regel; de uitportering daarvan wordt gezien als een opzegging van het telefoonnummer. Voor zover ik na kan gaan heeft KPN toch echt een bericht van MIJ nodig om het contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatcoated
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 23:08
Hier een eerste bericht van een kersverse Telfort gebruiker. Inertnet & bellen.
Mijn aanvraag heb ik gedaan op 30 oktober met als streefdatum voor overstap 26 november. Mijn vorige provider was XS4all via BBned.
Het hele traject tot 26 november verliep probleemloos. Bevestigingsbrieven, modem en codes netjes op tijd binnen.

De overstap zelf ging echter minder soepel.
26 november 13.15 uur viel het DSL-signaal weg. Natuurlijk had ik dat i.v.m. de overstap wel verwacht. Wat ik niet had verwacht was dat er geen DSL-signaal meer terug kwam. Ik had inmiddels m'n Alcatel modem verwisseld voor het ZyXEL modem.
Om 17.00 maar eens de helpdesk van Telfort gebeld. De medewerker vond de downtime ook wel wat lang. Mischien was m'n modem wel kapot. Dat hadden dan dus 2 kapotte modems moeten zijn. Gelukkig was hij hier zelf ook niet zo van overtuigd. Toch kwam er die dag geen idee over hoe nu verder. Zelf ben ik nog aan het bellen geweest met de KPN en XS4all. Iedereen geeft de schuld aan een ander. Uiteindelijk kreeg ik donderdag 29 novemder de Telforthelpdesk zover dat er een technischonderzoek zou worden gedaan. Ik was toen inmiddels 60 euro verder.
Dinsdag 4 december werd ik gebeld dat er de volgende dag een monteur aan de slag ging. Hij zou om 08:00 uur in de centrale beginnen.
Woensdagmorgen 08:05 had ik een DSL-signaal en kon ik internet activeren. Na 8 dagen downtime.
Volgens de monteur zat er een defect onderdeel in de centrale.

Het modem geeft een attenuation downstream van 33db
rate ongeveer 15000 kb up
1154 kb down

Mailen werkte niet goed. Ik kon geen berichten met Oulook Express verzenden. Op een mailtje via webmail van Telfort naar de helpdesk moet ik nog steeds antwoord krijgen. Ik gebruik nu voor standaardmail m'n HCC-mail.

Dinsdag 11 december kon ik, geheel naar verwachting, de telefoon activeren. Werkte ook prima. Tot zondagmorgen 16 december. Het lampje phone-1 op het modem was uit en de boel was behoorlijk dood. Ook waren de lampjes DSL en internet erg onrustig maar ik kon wel internetten. Getracht SIP1 phone -1 en phone-2 te activeren maar zonder resultaat. Het zelfde ook met SIP-2 geprobeerd. Geen resultaat. Uiteindelijk maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Omdat ik voor nood alleen een PrePay mobieltje heb is bellen een dure geschiedenis, vooral naar de helpdesk. Het gemis van de vaste telefoon is dan ook groot. Op dit moment nog niets van de helpdesk gehoord.

Telfort heeft het internet abonnement wel gewoon op 26 november in laten gaan(de rekening dus).

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:04:
[...]

Je hoeft je geen zorgen te maken. Bij Planet wordt geen gebruik gemaakt van het KPN bitstream netwerk maar van ADSL van KPN vroeger ook wel MXStream genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een poosje geleden wat problemen gehad met mijn verbinding, bleek een slecht functionerende dslam te zijn, de monteur die ik toen langs heb gehad vertelde mij na zijn metingen dat ik op mijn lijn maximaal 10Mb kon halen, mijn vraag is nu, geldt dit dalijk ook als ik overstap naar Telfort? Is de maximale snelheid dan max 10Mb?

Andere vraag is, kan ik bij Telfort mijn eigen Linksys WAG200G blijven gebruiken of is een zyXEL noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:47:
WAT 8)7 , wat is dit voor smeerlapperij?
xs4all is tenslotte ook een KPN provider
ga je me nu vertellen dat KPN telfort gewoon dwarszit?
ze hebben het zelf toch allemaal verzonnen dit soort constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickm schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:49:
Wij hebben gisteren ook maar Telfort aangevraagd. Als het goed is wordt het 14 januari 2008 opgeleverd. Ons Planet abonnement loopt tot 15 januari 2008, kan dus net.
Ik ben alleen benieuwd of ik hier in Ommen echt 20mbit ga halen, aangezien alle andere providers niet boven de 8 mbit komen. Afwachten dus. Het is in ieder geval sneller en goedkoper dan bij Planet.
Kan dan toch net niet want de lijn moet toch vrij zijn?

Wat een gruwelverhalen over overstappen hier zeg. Heb zelf zojuist de bevestiging van KPN van de beindiging van mijn KPN Direct ADSL gehad per 17 januari 2008. Maar ik denk dat ik nu toch maar eerst een jaartje Casema (kabel) ga aanvragen want ik kan internet geen dag missen omdat ik vanuit huis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Oh yeah!! Ik zit vanaf morgen zonder ADSL internet tm de 2e week van Januari!! omdat Telfort te lui is zelf gegevens op te vragen. Heb mn abo begin november aangevraagd

Mn huisnummertoevoeging is in het gemeente register anders dan dat in het KPN register. Gemeente is een "2". Bij KPN blijkbaar een hoofdletter "i". Ik had vrolijk een 2 ingevuld want hoe moet ik nou weten wat de code van KPN is. Telfort krijgt dolleuk hiervan een error en laat het gewoon openstaan. Heb dus zelf moeten bellen naar Telfort waarom ik nog geen modem had ontvangen. Krijg je dit verhaal. Mooier is nog dat zij niet aan hun collega's van KPN vragen wat de toevoeging is (lijkt me toch logisch).

Ik mag zelf gaan bellen. En daarna weer telfort bellen om een hoofdletter i door te geven. Krijg je daarna doodleuk te horen dat het abonnement de 2e week van Januari wordt opgeleverd!!

IK vind dit echt geen stijl.. maar ja wat moet je anders. T is wel lekker cheap.....

Ga morgen nog maar eens bellen zodat ze een beetje vaart erachter zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruim één maand geleden kon ik internetten via Telfort met 6.8 Mbit.
Telefonie doet het niet. Vandaag (17 dec) is de KPN monteur langs geweest en ik heb de
handleiding van Internet weer bij gepakt en laatste stap ook uitgevoerd (activering) en hoppa, 18.7 Mbit _/-\o_

Newsleecher: 1.78 MB/s

Telefonie gaat het morgen hopelijk het ook doen (oplever datum 18 dec). Dan is alles mooi rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
thefxr schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:23:
[...]

WAT 8)7 , wat is dit voor smeerlapperij?
xs4all is tenslotte ook een KPN provider
Blijkbaar wel ja,....en de klant is de dupe. Als iedereen die hier hetzelfde probleem heeft, hierover een klacht naar de consuwijzer.nl stuurt, misschien kan er dan wat aan gedaan worden.
Door hun eigen toedoen kunnen klanten slecht overstappen en daardoor weken achterraken met hun bestelling omdat Telfort te lui is om verdere acties te ondernemen wanneer een portatie niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt deze aanname dat het nu al zou werken op tweede aderpaar en als ik aansluit en activeer ik met 2 abbo's tot 3 Mrt. zit?
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:23:

Nu valt mij wel op dat Telfort in een van de brieven spreekt over "technisch opgeleverd".

Ook bij de brief die bij het modem zit, staat tot mijn verrassing "New Line".
Ik vermoed dus dat Telfort op oranje/wit (tweede aderpaar) zit. Waarom snap ik dus eigenlijk niet!!

Het modem durf ik eigenlijk niet te proberen op oranje/wit, aangezien ik dan waarschijnlijk geactiveerd wordt en de laatste 2 mnd. voor beide abbo's moet betalen.
Of heeft hier iemand een andere mening/ervaring over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb een paar dagen geleden ook telfort aangevraagd. Overstap vanaf studenten.net adsl(geleverd door tiscali).
Kreeg op een dag 4 brieven 2 van telfort 2 van studenten.net. In de brieven van telfort stond dat ik zelf studenten.net moest opzeggen. Maar in de 2(identieke) brieven van studenten.net stond dat het al opgezegd is. Lekkere berichtgeving dus.

Omdat ik dus van mijn abo af kon(eerder dan mijn jaar termijn), vanwege de verandering in de algemene voorwaarden, ga ik dus 14januari over. Krijg via de normale aanbiedingen een nieuw modem(in mijn geval 30 euro bij betalen voor multipc modem).

Bij mijn vorige aanpassing (studenten.net 6>10) trainde opeens het modem hoger in. Niet op de vooraf gemeldde dag maar zomaar een keer. Ip bleef t zelfde, prijs ook.
Ben benieuwd hoe t nu verloopt.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 06:15:
Klopt deze aanname dat het nu al zou werken op tweede aderpaar en als ik aansluit en activeer ik met 2 abbo's tot 3 Mrt. zit?
[...]
Bij mij ging het abo(en dus de betaling) gewoon lopen vanaf t moment dat de administratieve oplevering was. Had ongeveer 2 weken ervoor al een verbinding. Maar dit was dus zoals hierboven vermeldt met studenten.net adsl(geleverd door tiscali)

[ Voor 23% gewijzigd door Def_P op 18-12-2007 06:48 ]

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

thefxr schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:23:
Er zal wel een goede reden voor zijn. KPN zit Telfort niet dwars; sterker nog: de Telfort poster hangen gewoon op het KPN hoofdkantoor in Den Haag.
Wel weer typisch Hollandsch om meteen moord en brand te schreeuwen als het niet gaat zoals het zou moeten. Alsof zo'n bedrijf dat expres doet om jou te pesten ofzo. Soms gaan dingen gewoon heel erg dom. Vooral bij een bedrijf als KPN. Dat is erg lastig, maar om nou meteen rare dingen te gaan roepen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

De discussie over de afgeblazen migraties is mij niet 100% helder.
- Die migraties die stuk lopen zijn begrijp ik alleen de KPN bitstream > Telfort via KPN netwerk migraties. Of gaat het ook om andere migraties?
- Welke ISPs leveren via KPN bitstream? (Is Telfort via KPN ook via bitstream?)
- ADSL via KPN (oude mxstream), zijn dat de PPoA verbindingen?
- Moet ik mij zorgen gaan maken over mijn migratie KPN DirectADSL > Telfort via KPN in januari (ik zit nu nog in status 1)?

[ Voor 26% gewijzigd door rick77 op 18-12-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook hetzelfde probleem. 25 november Telfort aangevraagd, zou 24 december opgeleverd worden. Kan dus 4 weken "op water en brood".
Maar nog een vraag: Als ik alles opzeg (xs4all en kpn) dan gaat het nummerbehoud toch ook niet lukken? Want je hebt dan kpn opgezegd en dus geen nummer meer.
Intussen wel gebeld met consuwijzer, wordt straks terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Alleen xs4all opzeggen dan, daarna telfort aanvragen op een analoge telefoonlijn zonder adsl. Je hebt dus een xs4all only lijn via KPN bitstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
swiebert schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:24:
[...]

Waaaatttttt 12% overhead-wie gaat dat betalen. Tijd voor een actiegroep
Het is een 11.8% eigenlijk als je naar 1500byte pakket grootte kijkt. Is standaard bij ADSL techniek omdat het nog ATM gebaseerd is. Over je ADSL lijn wordt elk IP pakket opgedeeld in 53byte ATM cellen waarvan er 48 byte maar payload (jouw data) kunnen bevatten.
RichieB schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:32:

Dat kan soms zo uitvallen, maar je moet heel goed opletten wat je meet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de snelheid in Newsleecher gebruik je verkeerde gegevens. Je moet meten hoeveel bits/s er over je netwerk kaart gaan, niet in de applicatie kijken wat die registreert. Newsleecher laat bijvoorbeeld de uiteindelijk bruikbare data zien per seconde. Daar is dus de ethernet+tcp/ip+usenet overhead al vanaf.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 18-12-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Kan iemand mij vertellen of je via de orderstatus en dan de extra gegevens ook je huisnummer toevoeging moet kunnen zien??

Heb vorige week gebeld, en ze hebben het aangepast, alleen ik zie geen toevoeging, en de vraag is dan of ze het lekker bij mijn onderbuurman gaan aansluiten |:(

En daar zit ik niet op te wachten.

Dus weet iemand dit, of kan hij dat na kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week geleverd bij mij, lijn werkte direct perfect, snelheid is prima! Vanavond even kijken of de telefoon al werkt. Erg tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Na drie weken is de boel vandaag opgeleverd. Prima als ik bekijk dat ik geen aansluiting had en dat ze ook nog de lijn gingen doormeten.

Wanneer ik nu een bestand bij BBnet (die .bin speedtest) download, zit ik op ongeveer 1.1 mb/s.

Dat vind ik prima natuurlijk maar kan ik de beoogde/geschatte snelheid van 1.8-2.5 mb/s nog halen of is de lijn in dit oude huis gewoon niet goed meer?

Ik heb zelf niet de kennis om het volgende in te kunnen schatten :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 10 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ef ff ff ff ff ee ed ba 85 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 28 db
tone  32- 63: 45 67 88 9a ab bc cd dd dd dd dd dd dd dd dd de 
tone  64- 95: de ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc dd dd cc 
tone  96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cd cc cc cc cc cc cc 
tone 128-159: cc cc cc cb cc cc bb cc bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 224-255: 2b bb bb bb aa ab bb bb ab ab ba aa aa aa bb aa 
tone 256-287: 3a ab ba bb bb aa bb ba ab bb ab ab bb ba ab ab 
tone 288-319: a9 aa aa aa ba ab a9 ba ba 9a aa 99 9a a9 9b ab 
tone 320-351: ba 99 99 99 99 aa aa ba 99 99 a9 88 98 88 89 89 
tone 352-383: 88 98 89 78 88 89 88 98 89 98 88 88 88 88 88 88 
tone 384-415: 88 88 88 88 78 88 88 88 87 88 77 88 76 68 88 88 
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 77 88 88 77 77 77 77 76 77 
tone 448-479: 77 77 77 67 66 66 65 77 66 66 66 66 66 65 56 66 
tone 480-511: 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 42 42 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Laatst online: 14:26
Agent-X schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:12:
Na drie weken is de boel vandaag opgeleverd. Prima als ik bekijk dat ik geen aansluiting had en dat ze ook nog de lijn gingen doormeten.

Wanneer ik nu een bestand bij BBnet (die .bin speedtest) download, zit ik op ongeveer 1.1 mb/s.

Dat vind ik prima natuurlijk maar kan ik de beoogde/geschatte snelheid van 1.8-2.5 mb/s nog halen of is de lijn in dit oude huis gewoon niet goed meer?

Mooier zou zijn als je je intrain waardes kan posten uiteraard.

[ Voor 50% gewijzigd door Superseb op 18-12-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stimpyrulez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:08:
Kan iemand mij vertellen of je via de orderstatus en dan de extra gegevens ook je huisnummer toevoeging moet kunnen zien??

Heb vorige week gebeld, en ze hebben het aangepast, alleen ik zie geen toevoeging, en de vraag is dan of ze het lekker bij mijn onderbuurman gaan aansluiten |:(

Hmm, goed dat je het zegt, bij mijn orderstatus zie ik ook geen huisnummer toevoeging

Edit: in een mail die ik van telfort heb staat het volgende
Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Telfort. U staat bij ons geregistreerd met als postcode '1234AB' en huisnummer '4c'.
Zou dan toch goed moeten gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 18-12-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Slasher schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:18:
[...]

Hmm, goed dat je het zegt, bij mijn orderstatus zie ik ook geen huisnummer toevoeging
dan kan het dus goed zijn... Of juist niet.... :(

Mijn vorige aanvraag strandde namelijk omdat mijn Hnr toev. noet goed was volgens de KPN.
De hebben ze nu dus veranderd, alleen ik kan niet controleren of het nu wel goed gaat.
En via orderstatus kan ik dus niet zien hoe die is opgegeven.

Heb net alweer gepoogd te bellen naar telfort, alleen na 5 min werd de verbinding verbroken. Das dus mooi ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stimpyrulez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:26:
[...]

dan kan het dus goed zijn... Of juist niet.... :(

Mijn vorige aanvraag strandde namelijk omdat mijn Hnr toev. noet goed was volgens de KPN.
De hebben ze nu dus veranderd, alleen ik kan niet controleren of het nu wel goed gaat.
En via orderstatus kan ik dus niet zien hoe die is opgegeven.

Heb net alweer gepoogd te bellen naar telfort, alleen na 5 min werd de verbinding verbroken. Das dus mooi ruk.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het goed gaat, zie mijn edit in mijn vorige post

Als je contact weet te leggen met telfort laat even de uitkomst weten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Slasher schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:32:
[...]

Ik ga er eigenlijk van uit dat het goed gaat, zie mijn edit in mijn vorige post

Als je contact weet te leggen met telfort laat even de uitkomst weten aub
ja ok, maar aangezien zij mijn huisnummer toevoeging hebben gewijzigd, dan wil ik dus eigenlijk wel effe weten of het goed gaat.
Kijk kan wel wachten, maar door dat grapje loop ik nu al een +/- een week achter (volgens mijn schema dan).
En dat was dat ik voor 1 jan het anagesloten had gehad, aangezien dan mijn @home er mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stimpyrulez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:39:
[...]

ja ok, maar aangezien zij mijn huisnummer toevoeging hebben gewijzigd, dan wil ik dus eigenlijk wel effe weten of het goed gaat.
Kijk kan wel wachten, maar door dat grapje loop ik nu al een +/- een week achter (volgens mijn schema dan).
En dat was dat ik voor 1 jan het anagesloten had gehad, aangezien dan mijn @home er mee kapt.
Had je bij aanmelding bij telfort de toevoeging vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Superseb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:14:
[...]

En waar vind ik deze?

Ik ben nog niet echt thuis in het ADSL wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Slasher schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:41:
[...]

Had je bij aanmelding bij telfort de toevoeging vergeten?
Nope, op mijn deur en alle andere post staat (en zet ikzelf) als toevoeging dus 'II' (155 II).
Alleen die was bij KPN niet bekend, en na beetje bellen blijkt het dus bij KPN '2' te zijn (155 2)

dus daarom stond ik ineens weer in status 1, en nu wel weer in 3, maar hoe weet ik of het nu wel goed gaat??

(en dat de KPN straks niet bij mijn onderburen voor de deur staat??)

[ Voor 6% gewijzigd door stimpyrulez op 18-12-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

stimpyrulez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:46:
[...]

Nope, op mijn deur en alle andere post staat (en zet ikzelf) als toevoeging dus 'II' (155 II).
Alleen die was bij KPN niet bekend, en na beetje bellen blijkt het dus bij KPN '2' te zijn (155 2)

dus daarom stond ik ineens weer in status 1, en nu wel weer in 3, maar hoe weet ik of het nu wel goed gaat??

(en dat de KPN straks niet bij mijn onderburen voor de deur staat??)
O ok, bij mij gaat het denk ik wel goed, ik sta al een maand in stap 4 en check het regelmatig.

Toch vreemd dat bij de orderstatus de huisnummer toevoeging niet vermeld staat.

Ik zit nu bij planet en daar is het altijd goed gegaan met huisnummers, planet = kpn , telfort in mij geval ook over KPN

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 18-12-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Laatst online: 04-09 22:01
Superseb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:14:
[...]

Deze bedoel je toch? Stonden gewoon in zijn post hoor, brilletje nodig? :+

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ef ff ff ff ff ee ed ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 45 67 88 9a ab bc cd dd dd dd dd dd dd dd dd de
tone 64- 95: de ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc dd dd cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cd cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cb cc cc bb cc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: 2b bb bb bb aa ab bb bb ab ab ba aa aa aa bb aa
tone 256-287: 3a ab ba bb bb aa bb ba ab bb ab ab bb ba ab ab
tone 288-319: a9 aa aa aa ba ab a9 ba ba 9a aa 99 9a a9 9b ab
tone 320-351: ba 99 99 99 99 aa aa ba 99 99 a9 88 98 88 89 89
tone 352-383: 88 98 89 78 88 89 88 98 89 98 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 88 78 88 88 88 87 88 77 88 76 68 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 77 88 88 77 77 77 77 76 77
tone 448-479: 77 77 77 67 66 66 65 77 66 66 66 66 66 65 56 66
tone 480-511: 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 42 42 22

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfy op 18-12-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
pingkiller schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:40:
Net maar eens gemailed naar de helpdesk met de vraag waar mijn logingegevens voor de website/email blijven aangezien de verbinding vrijdag word opgeleverd. Weet ik meteen hoesnel ze op maandag reageren :p
Nou,ze reageren dus niet snel op maandag.
In welke brief staan de logingegevens voor de mail? Is dat hetzelfde wachtwoord dat je gebruik voor je internetverbinding? Die heb ik namelijk al wel, alleen werkt dat nu nog niet voor (web)mail.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Rolfy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:53:
[...]

Deze bedoel je toch? Stonden gewoon in zijn post hoor, brilletje nodig? :+

[...]

veel hex getalletjes
Ze staan ergens bij je status scherm (direct na het inloggen) Ziet eruit als xxxxxDown/xxxxxUp.
Die hex getalletjes zijn wat anders.
niet gelijk brillen iedereen proberen te verkopen als je niet zeker bent van je zaak :+

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 18-12-2007 11:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
stimpyrulez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:08:

Slasher schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:18:
[...]

Edit: in een mail die ik van telfort heb staat het volgende

[...]

Zou dan toch goed moeten gaan?
Nee, daar mist de toevoeging inderdaad. Is in een eerder deel al eens voorbij gekomen. Niet schrikken :)
Agent-X schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:12:

Wat is de lijnsnelheid die je ziet in je modem aan de rechterkant (status scherm)? Die is belangrijker dan de gegevens die je net laat zien :)

Als die veel hoger is dan 11000kbps moet je even zoeken waar de rest van de snelheid zit. Misschien doe je iets met wireless wat niet sneller gaat of misschien even TCPOptimizer draaien op de PC (als het windowsXP is) voor die netwerk verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

bjck schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:49:

Nee, daar mist de toevoeging inderdaad. Is in een eerder deel al eens voorbij gekomen. Niet schrikken :)
Phew, begon hem al een beetje te knijpen.. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:49:

Wat is de lijnsnelheid die je ziet in je modem aan de rechterkant (status scherm)? Die is belangrijker dan de gegevens die je net laat zien :)

Als die veel hoger is dan 11000kbps moet je even zoeken waar de rest van de snelheid zit. Misschien doe je iets met wireless wat niet sneller gaat of misschien even TCPOptimizer draaien op de PC (als het windowsXP is) voor die netwerk verbinding.
Deze staat op 16009 kbps / 1147 kbps, de verbinding is via UTP kabel maar wel op XP.

Zou het aan XP liggen dan?

Een usenet test geeft me tegen de 1.4 MB/s trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22
Ik zou de 20e december aangesloten worden, maar het DSL- en Internetlampje op het modem branden al. Nu heb ik twee vragen:
- Gaat het administratieve abonnement in zodra je geactiveerd hebt via je browser?
- Mijn nummer wordt geporteerd vanuit een vaste kpn aansluiting, dit duurt tot 4 werkdagen. Zijn deze 4 werkdagen na activatie via internet of zijn het 4 dagen na de activatiedatum die in de brief genoemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, internet is opgeleverd zoals afgesproken in de vele brieven en mailtjes. Maar telefonie doet het niet.

Kreeg net een mailtje, gefeliciteerd blabla Internet verbinding opgeleverd.
Bestel ook telefonie en antivirus van Telfort |:( Telefonie heb ik al, maar werkt nog niet GRRR

Kan het zijn dat het vanavond pas werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, twee weken geleden aangevraagd, en de orderstatus staat nog steeds op stap 1.
Zal wel komen doordat ik een telefoonnummer meeverhuis van KPN adres A naar Telfort op adres B. Ben sowieso benieuwd wanneer ze dan gaan verhuizen, dadelijk is ons telefoonnummer eerder op ons nieuwe adres dan wij zelf. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
Hitmixer schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:48:
Tweak-vrienden,
Ik heb dit topic de afgelopen dagen op de voet gevolgd en heb, uit angst voor downtime, de volgende twee vragen:

Vraag 1:
Kan iemand even de “stappen” van een order noemen? Er wordt vaak gesproken over de magische “stap 4” maar ik kan hier helemaal niets over vinden. Wat is de status die hierbij hoort. En als we dan toch bezig zijn… wat zijn de stappen 1,2 en 3? Komt er nog iets na stap 4? ;-)

Vraag 2:

[1] Ik vraag Internet + Bellen aan van telfort, wendatum iets van 15 feb. 2008
[2] Ik wacht tot ik een brief van KPN && Telfort krijg met daarin een porteringsdatum voor m'n telefoonnummer
[3] Ik stuur een IPB-opzegbrief naar KPN (even aangeven dat het om een ADSL-telco-telco migratie gaat) en geef daar ook als opzegdatum 15 feb 2008 op (of moet hier een datum in van de portering van m’n telefoonnummer uit de brief van stap [2]?)
[4] Op dat moment is het alleen nog afwachten tot KPN de DSL lijn overhandigd aan Telfort en het telefoonnummer is geporteerd.

Klopt m’n gedachtegang? Of mis ik stappen?
Lees inderdaad de startpost. Daar staat een apart onderdeel voor overstappen van IPB naar Telfort.
Hierin staat dat je gewoon Telfort moet aanvragen en dat de rest vanzelf gaat.. DUS NIETS OPZEGGEN BIJ KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:32:
[...]

Ik ga morgen ff bellen, vandaag geen tijd voor gehad. Modem is al binnen, geeft alleen een power lampje, dus geen DSL of internet nog :/
Vandaag gebeld.

Er is niet veel te veranderen aan de afspraak helaas. Ze gaan wel de monteur vragen om mij een half uur van te voren te bellen. Ik blijf voor de zekerheid maar de hele dag thuis, en hoop dat ie wat in de ochtend komt...

Ze melden me trouwens dat inderdaad de administratieve en technische oplevering bij hun nog niet was voltooid. Daarom is er nog geen DSL signaal, staat gewoon nog niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi,

Ik heb al heel wat zitten lezen maar

kan ik mijn modem van tele 2 gebruiken dat is namelijk draadloos en heb ik nog op zolder liggen.

bedankt alvast.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:00

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Hmm.. mijn vriendin kreeg net een telefoontje dat ze 8 januari de lijn pas komen doormeten, terwijl ik de aanvraag al op 29-11 heb ingediend. Daarbij is mijn contract per 1-1 opgezegd bij @home. Hopen dat alles goed gaat, aangezien ik ook mijn nummer meeneem. Heb ook nog geen modem ontvangen. Is het normaal dat dit zo lang duurt?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 00:04

Snoes

marcel

Bij de aanvraag moet je kiezen uit het volgende;

Huidige vaste telefoonaansluiting
Normale telefoonaansluiting van KPN
ISDN-telefoonaansluiting van KPN
Geen telefoonaansluiting
Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)

Valt Planet Internetplusbellen onder VoIP ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
stickyfish schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:55:
Hmm.. mijn vriendin kreeg net een telefoontje dat ze 8 januari de lijn pas komen doormeten, terwijl ik de aanvraag al op 29-11 heb ingediend. Daarbij is mijn contract per 1-1 opgezegd bij @home. Hopen dat alles goed gaat, aangezien ik ook mijn nummer meeneem. Heb ook nog geen modem ontvangen. Is het normaal dat dit zo lang duurt?
zit dus in hetzelfde verhaal een beetje, dacht 22-9 aangevraagd, nog steeds geen modem of wat dan ook gezien. Tevens nog niks gehoord van KPN of telfort over vorderingen met mijn internet.

hoop dat het deze week toch wel wat meer uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
Snoes schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:09:
Bij de aanvraag moet je kiezen uit het volgende;

Huidige vaste telefoonaansluiting
Normale telefoonaansluiting van KPN
ISDN-telefoonaansluiting van KPN
Geen telefoonaansluiting
Anders, bijv. telefonie via internet (VoIP)

Valt Planet Internetplusbellen onder VoIP ??
Ja, aangezien geen van de anderen van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:33:
[...]

Kan dan toch net niet want de lijn moet toch vrij zijn?

Wat een gruwelverhalen over overstappen hier zeg. Heb zelf zojuist de bevestiging van KPN van de beindiging van mijn KPN Direct ADSL gehad per 17 januari 2008. Maar ik denk dat ik nu toch maar eerst een jaartje Casema (kabel) ga aanvragen want ik kan internet geen dag missen omdat ik vanuit huis werk.
Bij Telfort is me verteld dat het signaal van Planet er gewoon afgaat. We moeten nog wel doorbetalen, maar die ene dag maakt niets uit. Volgens mij kun je ook wel een half jaar voor het eind van je contract met Planet internet nemen van een andere provider. Zolang je Planet maar blijft betalen tot het eind van de contractperiode, hebben zij er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
oke ik wil naar telfort en heb nu orange.
ik heb een vaste kpn lijn waar ik ook een abb op heb omdat ik dat niet via orange wilde doen.als m'n livebox er namelijk mee zou stoppen(wat hij enkele keren ook heeft gedaan)dan zou ik nog steeds kunnen bellen en gebeld worden op de kpn lijn.

tevens gebruik ik voor uitgaand bellen als het lukt mijn orange telefonie account.

als ik nu vi telfort adsl en bellen wil wat moet ik dan kiezen het liefste hou ik zelf m'n kpn abb en porteer ik mijn orange nummer.

is dat mogelijk??of moet ik orange opgeven en iedergeval kpn opzeggen omdat ik de lijn huur al aan telfort betaal???

thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Damian schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:03:
[...]

Vandaag gebeld.

Er is niet veel te veranderen aan de afspraak helaas. Ze gaan wel de monteur vragen om mij een half uur van te voren te bellen. Ik blijf voor de zekerheid maar de hele dag thuis, en hoop dat ie wat in de ochtend komt...

Ze melden me trouwens dat inderdaad de administratieve en technische oplevering bij hun nog niet was voltooid. Daarom is er nog geen DSL signaal, staat gewoon nog niet aan...
Welk nummer heb jij gebeld? Heb Zo'n beetje alle afdelingen van KPN en Telfort aan de lijn gehad maar niemand kan de monteursafspraak terug vinden of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voipbuster instelling bij modem Zyxel P-2602HW-D1A ?
Ik heb alleen internet en geen telfort internet erbij maar wil als het kan voipbuster gebruiken

Ik heb de poort1 als volgt ingesteld:
Vinkje bij Active
SIP Number:
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Mijn Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Mijn Voipbuster wachtwoord>

Ik krijg een kiestoon,hoor de nummers kiezen maar ik krijg altijd de ingesprektoon.
Op het router status scherm kan ik ook sip1 niet registreren.
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt John

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:05:
Voipbuster instelling bij modem Zyxel P-2602HW-D1A ?

Ik heb de poort1 als volgt ingesteld:

Vinkje bij Active
SIP Number:
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Mijn Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Mijn Voipbuster wachtwoord>

Ik krijg een kiestoon,hoor de nummers kiezen maar ik krijg altijd de ingesprektoon.
Op het router status scherm kan ik ook sip1 niet registreren.
Wat doe ik fout?
Ik gebruik ook voipbuster maar dan op phone 2.
Het enige verschil is dat ik bij SIP number wel mijn telnr heb ingevuld omdat ik nr herkening laten uitsturen en het werkt goed. Als je niet kan registreren, dan werkt het ook niet. Dus zorg dat je eerst de registratie in order heb met de Wizard bijvoorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:01:
[...]

Lees inderdaad de startpost. Daar staat een apart onderdeel voor overstappen van IPB naar Telfort.
Hierin staat dat je gewoon Telfort moet aanvragen en dat de rest vanzelf gaat.. DUS NIETS OPZEGGEN BIJ KPN
Tenzij je tegen de grens van je maand opzegtermijn zit van je abo, dan moet je zelf wel even ingrijpen en opzeggen (wel liefst pas in stap 4, indien mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Polster schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:01:
[...]

Welk nummer heb jij gebeld? Heb Zo'n beetje alle afdelingen van KPN en Telfort aan de lijn gehad maar niemand kan de monteursafspraak terug vinden of wijzigen.
0900-0244

Volgens mij steeds de optie dat je een overige vraag hebt, dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
--MeAngry-- schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:45:
Hmm, twee weken geleden aangevraagd, en de orderstatus staat nog steeds op stap 1.
Zal wel komen doordat ik een telefoonnummer meeverhuis van KPN adres A naar Telfort op adres B. Ben sowieso benieuwd wanneer ze dan gaan verhuizen, dadelijk is ons telefoonnummer eerder op ons nieuwe adres dan wij zelf. :P
De vraag is misschien nog of dat wel kan, als ik het goed begrijp vraag je Telfort Internet aan op je nieuwe adres en wil je een nummer poteren (meenemen) van KPN wat op je oude adres ligt.

Misschien had je eerst KPN moeten verhuizen, daarop ADSL van Telfort aanvragen en dan aangeven dat je dat nummer wilt meenemen. Verhuizen en nummer poteren tegelijk (nummer meenemen wat op ander adres bekend is bij huidige aanbieder) klinkt als een interessante stap als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Madone schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:42:
<knip>
Mijn probleem met de ingesprekstoon is opgelost. Stond een vinkje verkeerd in mijn modem :z
Welk vinkje was dat? Ik heb iets aangevinkt van 'busy tone' maar het werkt nog niet echt.

[ Voor 33% gewijzigd door Hachy op 18-12-2007 16:57 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Voor degenen die de snelheids ontwikkelingen van Telfort in de gaten willen houden kunnen kijken op deze grafiek

De metingen zijn nog maar net begonnen en ik weet dat er kritiek is op de meetmethode, maar het gaat om het beeld.

Is het netwerk stabiel?
Wat is de hoogste en wat is de laagste waarde?
etc.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.