quote:
Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:33:
[...]
Dat dacht ik ook en die #$%#$%@ helpdesk wil vandaag nog niets voor me doen. Denken daar dat de kaboutertjes het vannacht gaan fixen. Ik vermoed dat e.e.a in mijn wandcontactdoos niet goed zit, daar was hij mee bezig en toen was er linesync. Later ging hij bij ISRA bezig en het was weg. Had ook iets over ander aderpaar, ik vermoed dat daar e.e.a. in terug te vinden is maar dat zootje in mijn wandcontactdoos is niet echt duidelijk.
zie daar 2 keer oranje, een witte, een blauwe en een niet geisoleerde kabel. Geen idee wat waarbij hoort
Lol heb het nu werkend, blijkbaar zijn die monteurs ook niet allemaal getest op kennis..
Hij had e.e.a niet goed aangesloten... dan kun je wachten wat je wilt..
Snelheid valt me wel tegen (woon ver van centrale, weet niet hoever maar wel ver. Ook is ie sneller dan mijn @home en kost hetzelfde dus mag niet zeiken)
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 30 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db
Volgens mij zou ik zo ongeveer 2,17 km van centrale zitten als ik 30 deel door 13.8. De rest van deze waardes zeggen me weinig maar mijn modem traint laag in: 3499 kbps / 810 kbps
Zou e.e.a. nog te verbeteren zijn door thuis e.e.a. aan te passen?
Situatie:
ISRA in meterkast. Daarvandaan een kabel naar de wandcontactdoos in woonkamer (ongeveer 3 meter gok ik, loopt ondergronds). Daarvandaan een standaard telefoonkabel van ongeveer 1,8meter naar het modem en daarvandaan wireless naar PC.
Gadgeteer wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:35 (25%)