Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
binky_nl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:32:
[...]

Ik had het zelfde probleem , ga naar de instel pagina van de zyxel (de wizard) waar je telefoon activeert en plaats bij sip 1 ook een vinkje bij phone 2 .(hiermee activeer je de tweede phone poort , bij sip 2 alles uitlaten )

bij mij was de phone 1 uitgang brak en dit was de oplossing die telfort mij gaf en krijg binnen 5 werkdagen een nieuw modem thuis
Misschien domme vraag maar moet ik dan ook de telefoon aansluiten op de poort van phone 2?

Reg. datum: 02 augustus 2006

quote:
Madone schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:13:
[...]

Misschien domme vraag maar moet ik dan ook de telefoon aansluiten op de poort van phone 2?
Yes , anders functioneert het nog niet heb je nog steeds de zelfde situatie .
Probeer het maar eens uit en laat ff weten via dit forum of het probleem is opgelost.

Vergeet niet naar telfort te bellen en hun het probleem duidelijk te maken want zoals ik het lees en zelf heb meegemaakt heb je recht op een nieuw modem

succes :)

IMac 2.8GHz , 4Gig ram, 500 Gig HD de rest draadloos

quote:
binky_nl schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:30:
[...]

Yes , anders functioneert het nog niet heb je nog steeds de zelfde situatie .
Probeer het maar eens uit en laat ff weten via dit forum of het probleem is opgelost.

Vergeet niet naar telfort te bellen en hun het probleem duidelijk te maken want zoals ik het lees en zelf heb meegemaakt heb je recht op een nieuw modem

succes :)
Thanks... trouwens jij hebt geen problemen meer gehad?

Reg. datum: 10 februari 2006

Heb net de monteur op bezoek gehad om mijn lijn te 'testen en labellen'.
Is hij bezig bij mijn wandcontactdoos, heb ik even linesync. Hij alle chaos bij het ISRA in de meterkast opgelost (er heeft hier een echte doe-het-zelver gewoont met een voorliefde voor plakband).
En je raad het al, geen linesync meer.

Hij alles nogmaal bij langs maar zonder succes. Heeft een of ander nummer gebeld om te vragen of e.e.a. in de wijkcentrale geregeld is en dat is inderdaad allemaal geregeld, zit op het BBXL netwerk (Tiscali), aan de andere kant kon men zien dat het modem even online geweest is. Monteur adviseerde me de klantenservice maar te bellen en ging weg.

Ik bel de klantenservice, zegt die persoon aan de andere kant 'oh kan wel kloppen je abo wordt morgen pas opgeleverd' dan zal je lampje wel constant gaan branden, verder nog vragen, nee? Tot ziens. Nu zit ik in stap 4 dus e.e.a. kan natuurlijk kloppen.

Ik vraag me echter wel af, als ik even linesync had dan moet ik dat toch nu nog hebben? Is er iemand die e.e.a. kan bevestigen? Ik begin me al echt zorgen te maken dat straks e.e.a. veel problemen gaat opleveren waardoor het erg lang gaat duren voordat ik mijn ADSL kan gebruiken.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:55:
Heb net de monteur op bezoek gehad om mijn lijn te 'testen en labellen'.
Is hij bezig bij mijn wandcontactdoos, heb ik even linesync. Hij alle chaos bij het ISRA in de meterkast opgelost (er heeft hier een echte doe-het-zelver gewoont met een voorliefde voor plakband).
En je raad het al, geen linesync meer.

Hij alles nogmaal bij langs maar zonder succes. Heeft een of ander nummer gebeld om te vragen of e.e.a. in de wijkcentrale geregeld is en dat is inderdaad allemaal geregeld, zit op het BBXL netwerk (Tiscali), aan de andere kant kon men zien dat het modem even online geweest is. Monteur adviseerde me de klantenservice maar te bellen en ging weg.

Ik bel de klantenservice, zegt die persoon aan de andere kant 'oh kan wel kloppen je abo wordt morgen pas opgeleverd' dan zal je lampje wel constant gaan branden, verder nog vragen, nee? Tot ziens. Nu zit ik in stap 4 dus e.e.a. kan natuurlijk kloppen.

Ik vraag me echter wel af, als ik even linesync had dan moet ik dat toch nu nog hebben? Is er iemand die e.e.a. kan bevestigen? Ik begin me al echt zorgen te maken dat straks e.e.a. veel problemen gaat opleveren waardoor het erg lang gaat duren voordat ik mijn ADSL kan gebruiken.
Zodra de monteur komt is het signaal al opgeleverd en moet het dus werken. Grote kans dat het dus nu stuk blijft.

Reg. datum: 22 januari 2000

Ik heb vandaag een brief gekregen van de KPN omdat ik mijn Planet abbo heb opgezegd, nu staat er in de brief dat de ADSL aansluiting buiten werking gesteld gaat worden, per 31-12-2007. Nu ga ik per 21-12 over naar Telfort.

Gaat dit goed? Ze kunnen het signaal bij telfort toch "niet afpakken"?

Reg. datum: 01 november 2007

quote:
trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
[...]

Zodra de monteur komt is het signaal al opgeleverd en moet het dus werken. Grote kans dat het dus nu stuk blijft.
Dit riekt naar het probleem dat ik ook heb. Vanaf 2005 ADSL op de lijn gehad van een andere provider. Op 30 november stond de migratie naar Telfort gepland, en sindsdien is de lijn dood. Er is momenteel een 10 dagen durend netwerk-onderzoek gaande.

Vandaag de modem binnen gekregen. Meteen aansluiten natuurlijk. Nu gaat het power lampje netjes branden en het dsl lampje ook constant groen. Maar internetten kan ik nog niet (officieel pas over op 21-12 dus het kan kloppen dat het nu nog niets doet).
Heb ik gewoon pech en moet ik wachten tot de 21e?

Ik kan wel in de modem komen via het ip adres.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

quote:
anconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:15:
Vandaag de modem binnen gekregen. Meteen aansluiten natuurlijk. Nu gaat het power lampje netjes branden en het dsl lampje ook constant groen. Maar internetten kan ik nog niet (officieel pas over op 21-12 dus het kan kloppen dat het nu nog niets doet).

Ik kan wel in de modem komen via het ip adres.
als je op de status pagina van de router een extern ip adres ziet staan dan hoor je te kunnen internetten, anders heb je inderdaad pech

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
thedude0 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:17:
[...]

als je op de status pagina van de router een extern ip adres ziet staan dan hoor je te kunnen internetten, anders heb je inderdaad pech
daar is nog geen extern ip-adres. Helaas, dan nog maar even verder met mijn 3mb lijntje van IPB.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

quote:
anconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:15:
Dat is toch geen pech? Je weet toch dat de aansluitdatum de 21e is?

quote:
Slasher schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:20:
[...]

Dat is toch geen pech? Je weet toch dat de aansluitdatum de 21e is?
ja dat klopt. Maar als ik het eerder had kunnen gebruiken was het mooi geweest.

quote:
trolleystad schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:50:
[...]

Dat dacht ik ook en die #$%#$%@ helpdesk wil vandaag nog niets voor me doen. Denken daar dat de kaboutertjes het vannacht gaan fixen. Ik vermoed dat e.e.a in mijn wandcontactdoos niet goed zit, daar was hij mee bezig en toen was er linesync. Later ging hij bij ISRA bezig en het was weg. Had ook iets over ander aderpaar, ik vermoed dat daar e.e.a. in terug te vinden is maar dat zootje in mijn wandcontactdoos is niet echt duidelijk.

zie daar 2 keer oranje, een witte, een blauwe en een niet geisoleerde kabel. Geen idee wat waarbij hoort

Reg. datum: 21 november 2002

quote:
Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:44:
[...]

Helaas ook bij een 2e medewerker hetzelfde verhaal. Ik heb onderstaande mail via het klantenservice webformulier naar Telfort gestuurd.

[...]
Heb in een eerder deel een soort gelijk verhaal gelezen.
Daar had men toen het idee om een ADSL only abonnement van Het Net te nemen, want die konden wel op een adres leveren waar Telfort het niet kon.
Voordeel: je zit niet een jaar vast aan een telefoon of internet abonnement.
Het Net is per maand opzegbaar, dus na een maand vraag je gewoon Telfort aan.

Dit staat bij Het Net:
Onbezorgd internetten zonder vaste lijn en met maandcontract!
Belt u alleen mobiel en wilt u onbezorgd en voordelig internetten? Kies dan voor Instap Surfen zonder vaste telefonie. Hiermee kunt u eindeloos internetten, chatten en mailen voor een laag bedrag per maand en heeft u geen apart telefonieabonnement nodig. Nu tijdelijk 12 maanden voor slechts ¤ 18,95 per maand! Daarnaast heeft u bij Instap Surfen zonder vaste lijn geen jaarcontract maar een maandcontract en zit u dus nergens aan vast!

Laat eens weten of dit wel kan.
Wellicht kunnen dan meer mensen met het zelfde probleem hiervan mee profiteren.. :)

quote:
anconakip schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:32:
[...]

ja dat klopt. Maar als ik het eerder had kunnen gebruiken was het mooi geweest.
Nou zeker, mijn overstap staat toevallig ook gepland voor de 21e en het liefste zou ik ook vandaag het modem omprikken :)

marcel
Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:00:
[...]

Je verliest wel je telefoonnummer dat je nu hebt. Als je binnen hetzelfde netnummer gebied verhuisd tenminste, als je naar een ander netnummer gebied verhuist moest je sowieso een ander nummer natuurlijk.

Je kan wel nummers meenemen van aanbieder naar aanbieder, maar niet een nummer van een ander adres meenemen naar een nieuwe adres door een nieuwe aanbieder. Dus verhuizen van nummer en tegelijk van aanbieder wisselen kan volgens mij niet.
quote:
Snoes schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:07:
[...]
Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.

Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.

Trolleystad antwoorde:

Dan kun je het beste op je nieuwe adres Telfort aanvragen en op je huidige adres je Planet internet opzeggen. Indien je je telefoonnummer wilt porteren moet je eerst Telfort aanvragen en er voor zorgen dat ze het nummer porteren (als je via Planet IPB belt). Je hebt dan misschien een maand extra abonnementskosten, maar je hoeft geen ¤ 59,- verhuiskosten te betalen.

VRAAG:
Ik heb nog steeds niets aangevraagd of opgezegd, maar gelet op bovenstaande antwoorden komt bij mij de vraag boven; is het nu wel of niet mogelijk om het telefoonnummer over te nemen. (tussen haakjes, ik denk erover om per 1-2-2008 Telfort af te nemen in mijn nieuwe woning.)

06-08-2005
Reg. datum: 21 december 2001

Wat kan de oorzaak zijn van het verschil in download snelheid tussen normaal en newsserver?

Newsserver is meer dan 2x zo snel :*)

_-_-_

Reg. datum: 10 november 2007

Heb vandaag de Telefoon ook geactiveert gekregen
Kan wel uitbellen, maar mensen met een@Home telefoon kunnen mij niet bellen,ben dan in gesprek.Mijn abonnement is 31 december 2007 afgelopen, Zou het zo zijn, zolang de lijn nog werkt bij @home dat ze via @home mij niet kunnen bellen?
Telfort heeft mijn nummer overgenomen van @HOme.
Met een gewone KPN telefoon kunnen ze me wel bellen.
Verder werkt het allemaal goed

wolu47 wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:01 (6%)

Reg. datum: 15 december 2001

Re-reply van xs4all over opzeggen:
quote:
Geachte abonnee,

Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL. Onze excuses voor de late reactie op uw e-mail.

volgens mij is nu ook alles geregeld en wij wachten de 21ste december af.

Hebt u verder nog vragen dan vernemen we dit graag.

Met vriendelijke groet,
Raar verhaal. Kennelijk werkt zeuren toch oid?

Would you rather be right or happy?

Reg. datum: 14 november 2006

Oke nu ben ik kwaad!
2 weken geleden KPN gebeld om mijn abonnement op te heffen. Blijkbaar is dit niet gelukt want ik kreeg geen brief, blijkt het een zakelijk nummer te zijn en dat ze dus maar niets deden.
Heb zojuist KPN klantenservice (zakelijk) aan de lijn en mij werd verteld dat de lijn niet kan worden verwijderd zonder dat telfort ook eraf gaat?
Ik dit onzin en moet ik het gewoon doorzetten?

/edit
ik krijg morgen ADSL van Telfort over ISDN.

Of kan je telfort bellen aanvragen en als je dat hebt weer telfort bellen afzeggen?

Tarry wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:08 (14%)

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
R2L schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:34:
[...]
Heb in een eerder deel een soort gelijk verhaal gelezen.
Daar had men toen het idee om een ADSL only abonnement van Het Net te nemen, want die konden wel op een adres leveren waar Telfort het niet kon.
Voordeel: je zit niet een jaar vast aan een telefoon of internet abonnement.
Het Net is per maand opzegbaar, dus na een maand vraag je gewoon Telfort aan.

Dit staat bij Het Net:
Onbezorgd internetten zonder vaste lijn en met maandcontract!
Belt u alleen mobiel en wilt u onbezorgd en voordelig internetten? Kies dan voor Instap Surfen zonder vaste telefonie. Hiermee kunt u eindeloos internetten, chatten en mailen voor een laag bedrag per maand en heeft u geen apart telefonieabonnement nodig. Nu tijdelijk 12 maanden voor slechts ¤ 18,95 per maand! Daarnaast heeft u bij Instap Surfen zonder vaste lijn geen jaarcontract maar een maandcontract en zit u dus nergens aan vast!

Laat eens weten of dit wel kan.
Wellicht kunnen dan meer mensen met het zelfde probleem hiervan mee profiteren.. :)
Er is nog een andere truc, een beetje smerig maar werkt waarschijnlijk wel.
Ik ben hier 2 jaar geleden bij Demon ook mee weg gekomen.

Als je telefonisch een BelBudget abonnement aanvraagt dan wordt de lijn inclusief telefoonnummer redelijk snel in orde gemaakt (vorige keer binnen een week). Je krijgt eerst het geheel opgelevert en het contract krijg je achteraf pas opgestuurd.

Op het moment dat je je vaste nummer van KPN hebt vraag je DSL aan.
Het contract stuur je vervolgens nooit retour waardoor KPN het geheel weer ontbindt.

Ik weet niet 100% zeker of dit nog werkt en netjes is het niet maar als de procedures me geen alternatief geven...

quote:
Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:33:
[...]

Dat dacht ik ook en die #$%#$%@ helpdesk wil vandaag nog niets voor me doen. Denken daar dat de kaboutertjes het vannacht gaan fixen. Ik vermoed dat e.e.a in mijn wandcontactdoos niet goed zit, daar was hij mee bezig en toen was er linesync. Later ging hij bij ISRA bezig en het was weg. Had ook iets over ander aderpaar, ik vermoed dat daar e.e.a. in terug te vinden is maar dat zootje in mijn wandcontactdoos is niet echt duidelijk.

zie daar 2 keer oranje, een witte, een blauwe en een niet geisoleerde kabel. Geen idee wat waarbij hoort
Lol heb het nu werkend, blijkbaar zijn die monteurs ook niet allemaal getest op kennis..
Hij had e.e.a niet goed aangesloten... dan kun je wachten wat je wilt..

Snelheid valt me wel tegen (woon ver van centrale, weet niet hoever maar wel ver. Ook is ie sneller dan mijn @home en kost hetzelfde dus mag niet zeiken)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 30 db

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db

Volgens mij zou ik zo ongeveer 2,17 km van centrale zitten als ik 30 deel door 13.8. De rest van deze waardes zeggen me weinig maar mijn modem traint laag in: 3499 kbps / 810 kbps

Zou e.e.a. nog te verbeteren zijn door thuis e.e.a. aan te passen?
Situatie:
ISRA in meterkast. Daarvandaan een kabel naar de wandcontactdoos in woonkamer (ongeveer 3 meter gok ik, loopt ondergronds). Daarvandaan een standaard telefoonkabel van ongeveer 1,8meter naar het modem en daarvandaan wireless naar PC.

Gadgeteer wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:35 (25%)

Vraagje... Hoe train je je modem in? :o

pinkproject.nl

quote:
Madone schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:37:
Vraagje... Hoe train je je modem in? :o
Door 'm aan te zetten?
Wel met de juiste instellingen. :)

Zondagskindje wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:42 (9%)
Reden: ietsje aangevuld

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:57:
[...]

Niet relevant lijkt mij, over het huisnummer van mijn nieuwe adres kan geen misverstand bestaan.
Er is simpelweg niets veranderd en huisnummer toevoegingen kennen ze niet in de straat waar ik woon.

Ik schreef eerder:
Ik heb een eigen huisnummer zonder toevoeging en mijn woning is 6 jaar geleden gebouwd. De meterkast in mijn nieuwe woning is prima in orde, alle aansluitingen (inclusief KPN afmontage) zijn aanwezig. De 'boor-mal' voor het KPN Experia modem van de vorige bewoner hangt zelfs nog in de meterkast. Dat het niet mogelijk zou zijn mijn woning aan te sluiten gaat er bij mij niet in.
Misschien is er maar 1 aderpaar aanwezig in je woning en is die gewoon nog technisch of administratief bezet door de vorige bewoner?

Dan is er geen vrij aderpaar en kan er ook niet aangesloten worden natuurlijk. Er zijn meer redenen dat het niet kan, geen lijn vrij kan ook naast geen lijn aanwezig.
quote:
wolu47 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:58:
Heb vandaag de Telefoon ook geactiveert gekregen
Kan wel uitbellen, maar mensen met een@Home telefoon kunnen mij niet bellen,ben dan in gesprek.Mijn abonnement is 31 december 2007 afgelopen, Zou het zo zijn, zolang de lijn nog werkt bij @home dat ze via @home mij niet kunnen bellen?
Telfort heeft mijn nummer overgenomen van @HOme.
Met een gewone KPN telefoon kunnen ze me wel bellen.
Verder werkt het allemaal goed
Door de nummer portering die waarschijnlijk bij @home of bij KPN vandaan komt (?) kan het zijn dat je vanaf sommige aanbieders niet te bereiken bent nog. Als een nummer van aanbieder veranderd wordt dat door de nieuwe aanbieder 'rond gestuurd' zodat iedereen weet waar gesprekken voor dat nummer naartoe moeten gaan.

Als dat ergens niet direct verwerkt wordt kunnen mensen van die aanbieder je niet bereiken omdat ze het gesprek de verkeerde kant op sturen :)
quote:
Gadgeteer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:27:
[...]

Lol heb het nu werkend, blijkbaar zijn die monteurs ook niet allemaal getest op kennis..
Hij had e.e.a niet goed aangesloten... dan kun je wachten wat je wilt..

Snelheid valt me wel tegen (woon ver van centrale, weet niet hoever maar wel ver. Ook is ie sneller dan mijn @home en kost hetzelfde dus mag niet zeiken)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 30 db

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 46 db

Volgens mij zou ik zo ongeveer 2,17 km van centrale zitten als ik 30 deel door 13.8. De rest van deze waardes zeggen me weinig maar mijn modem traint laag in: 3499 kbps / 810 kbps

Zou e.e.a. nog te verbeteren zijn door thuis e.e.a. aan te passen?
Situatie:
ISRA in meterkast. Daarvandaan een kabel naar de wandcontactdoos in woonkamer (ongeveer 3 meter gok ik, loopt ondergronds). Daarvandaan een standaard telefoonkabel van ongeveer 1,8meter naar het modem en daarvandaan wireless naar PC.
Die attenuation downstream delen door 13.8 is het, dan kom je op 46 / 18.8 = 3.3km :)

bjck wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:42 (51%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: