Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
MVP Windows Live Platform

Nou, dan zal ik mijn ervaringen ook maar eens posten:

Heb sinds afgelopen weekend thuis Telfort Internet + Bellen, heb een downtime gehad van + 30 seconden. QuickNet (vorige provider) zou afgelopen zijn per 30/11 en Telfort zou pas op 3/12 gaan leveren, maar vrijdagavond (rond 1.30) was ineens de verbinding weg ("The connection to Windows Live Messenger was lost, restoring connection in 0:15")... daarna weer online. Ik merkte pas dat ik over was toen ik op een website zag "Your IP:" gevolgd door een voor mij onbekend IP-adres. Hostname die eindigde op .telfort.nl verklapte alles :+

Modem was 2,5 week eerder binnengekomen (multi-pc met VoIP), die hebben we meteen geconfigureerd en ingezet, werkte perfect met onze oude 8 Mbit-verbinding van QuickNet, we kregen zelfs een snellere verbinding (9,2 Mbit down / 1,2 Mbit up), helemaal prima dus.

De verbinding zelf is lekker snel (~1,9 MB/s down) en er zijn zo te zien geen poorten geblokkeerd. Ik kreeg mijn Exchange-server eerst niet aan de pruttel via Telfort's SMTP-server, maar uiteindelijk ontdekte ik dat mijn MX-record fout was. Zonder een juist MX-record accepteert de SMTP-server het dus niet.

Het modem heeft 2 nadelen, vind ik: trage configuratiepagina's en een korte DHCP-leasetijd (8 uur).
Zeg maar Meik...

quote:
Totaalgeflipt schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:52:
[...]
Bellen met SVN 0800-0407 aangeven dat er een monteur komt. Dan kunnen hun een opdracht vinden, en die annuleren.
Wat is dat voor nummer? KPN direct ofzo? Wat is SVN?

Ik heb gisteren dus t'fort gebeld met een vraag over die monteurs en die kwibus aan de telefoon zei dat het onmogelijk was om iets aan hen door te geven, dan wel de (eerste) afspraak te veranderen.

btw: het KPN mannetje zelf zei ook al dat ik hen niet terug kon bellen als ik onverhoopt niet kon komen. Ik moest dat via t'fort doen. Vage bende is het weer...

mphilipp wijzigde dit bericht 06-12-2007 01:20 (14%)

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Reg. datum: 25 oktober 2007

quote:
mphilipp schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:19:
[...]

Ik heb gisteren dus t'fort gebeld met een vraag over die monteurs en die kwibus aan de telefoon zei dat het onmogelijk was om iets aan hen door te geven, dan wel de (eerste) afspraak te veranderen.

btw: het KPN mannetje zelf zei ook al dat ik hen niet terug kon bellen als ik onverhoopt niet kon komen. Ik moest dat via t'fort doen. Vage bende is het weer...
t'fort scheelt wel 1 letter met telfort

die k'bus aan de t'foon zei dat het K'N m'netje bla, v'ge b'nde! :)

Qui est l'exemple?
Reg. datum: 11 november 2001

Mijn TELE2 abonnement loopt op 8 januari a.s. af. Ik heb reeds een Telfort abonnement aangevraagd en daar als opleverdatum 1 januari a.s. opgegeven.

Levert dit nu problemen op? Omdat het TELE2 abonnement nog actief is? Maak mij er ineens zorgen om...

Reg. datum: 28 april 2006

Was niet nodig geweest. Gewoon 8 januari opgeven. Tot die tijd loopt ook jouw Tele2 lijn namelijk.

Er is verder niets aan de hand hoor. Je wordt in de centrale van poort x naar poort y gezet, meer niet.

Jij krijgt het pakketje binnen van Telfort en dan hebben ze op 1 januari tot 18:00 uur de tijd om jouw verbinding om te zetten.

vr6only wijzigde dit bericht 06-12-2007 02:58 (88%)

Een onderschrift moet zinvol zijn!

Reg. datum: 11 januari 2006

quote:
Sjefke_koning schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:33:
Even een vraag. Ik heb zojuist Telfort Internet en vaste telefonie aangevraagd, deze zou geleverd kunnen worden per 7 januari 2008. Nu heb ik op dit moment nog IPB, de opzegtermijn is een maand (net zoals velen van jullie bevestigd gekregen aan de telefoon: werd ook expliciet gevraagd of ik de KPN versie had). Ik moet alleen per 7 december opzeggen om 7 januari afgesloten te zijn.

Nu lees ik dat je pas moet opzeggen als je in stap 4 bent. Dat zal voor mij te laat zijn, omdat ik uiterlijk morgen op moet zeggen bij KPN.
Zowel ik als m'n vader zaten in hetzelfde schuitje. Bij m'n vader was het net zo last minute als jij. Hij zat (naar jouw situatie omgerekend) op 7 december nog in stap 3. Ik heb toen op de deadline (bij jou dus 7 december zeg maar) telefonisch opgezegd. Dat kon dan niet, maar zeer uitdrukkelijk is er een notitie gemaakt dat hij op tijd had opgezegd. Mochten er problemen komen dan zouden we hieraan kunnen refereren, werd medegedeeld. Blijft link, bewijzen heeft hij niet, maar goed, in het ergste geval zou het niet meer dan 1 maand extra moeten kosten als het toch misgaat.

Ikzelf had het wat eenvoudiger omdat ik een paar weken extra ruimte had. Toch is mijn oplevering (19/12) ook na de 1-maand-contractopzegtermijn (10/1 einde contract, dus 10/12 moet het opgezegd zijn). Om helemaal op zeker te spelen heb ikzelf een aangetekende brief gestuurd voor de opzegging.

Reg. datum: 28 december 2004

quote:
Hutchy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 01:27:
[...]

Yep, ik had/heb ook een ISDN lijn.
De ISDN lijn blijft fysiek gewoon liggen, je hebt alleen daar geen of weinig erg meer in.
De dienst van de KPN over deze lijn wordt stopgezet en als het internet gebeuren van de oude provider stopt, het nieuwe modem inpluggen en werken.

Wel rekening houden met 4 dagen dat je geen telefoon hebt.
KPN sluit de telefoon af, en na 4 dagen gaat dat ook via het modem.

Het enigste probleem wat je waarschijnlijk kan verwachten is van je oude provider, hoe die met overstappen omgaat.
Xs4all staat wat dat betreft imho op nummer 1 van degene die hier slecht mee omgaan.
Hutchy,
Bedankt voor je antwoord, daar ben ik erg blij mee. Dacht dat ik nooit makkelijk van mijn ISDN kon
afkomen. Nog één vraagje, ik heb direct-adsl ook van KPN - is het dan niet eenvoudiger ?
(had dit al in deel-3 aan je gevraagd maar ben bang dat je dit in de massa gemist hebt ?)

Hardstyle Movements

quote:
mphilipp schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:19:
[...]

Storingsdienst Vaste Net, zij plannen dit soort monteurs in, en kunnen het ook opzeggen. Gewoon net doen of je vaste telefonie hebt, en dan het verhaal uitleggen.

Hardstyle Movements

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
mike4y schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:55:
Zo vreemd?

Morgen wordt mijn lijn officieel opgeleverd.
Als sinds het weekend al signaal en een heel behoorlijke downstream van 1610 (afstand tot centrale +/- 2400 meter).
Nu is vanochtend de KPN man langsgeweest. Ik had namelijk om een nieuwe aansluiting gevraagd op het tweede paar.
Vijf minuten voordat er aangebeld werd viel het ADSL signaal weg.
De man keek bij het ISRApunt en vroeg of alles werkte. Ik zei tot 5 minuten geleden wel!
Dat klopt dat heb ik gedaan (om te testen) zei hij. Nu dacht ik dan komt het signaal wel weer zo terug.
Hij is ondertussen al weer drie uur weg maar nog steeds geen signaal terug.
Klopt dit wel of ben ik gewoon te ongeduldig.
Dat is heel raar, gelijk de hekpdesk bellen en het melden zou ik zeggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 28 november 2004

Ik heb op het moment een Internetplusbellen abbo van de KPN (planet) met een contract tot augustug 2008. Op 1 maart ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Nu wil ik Telfort Internet aanvragen op het nieuwe adres, en IPB lozen. Ik heb geen zin om eerst mijn IPB abbo nog te verhuizen naar mijn nieuwe adres, aangezien je dan weer ¤50,- verhuiskosten betaald. Ook wil ik eigenlijk volledig van het telefoniegebeuren af. (gebruik mijn mobiel toch bijna altijd)

Is er een mogelijkheid om van dat IPB abbo af te komen wegens verhuizing, of zou ik dan een boete moeten betalen. Weet iemand mischien hoe hoog deze boete zal zijn?

Reg. datum: 29 juni 2007

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:39:
[...]

Dat is heel raar, gelijk de hekpdesk bellen en het melden zou ik zeggen.
Ondertussen ook gebeurd. Ook via KPN geprobeerd maar die kunnen niks betekenen moet via Telfort.
Telfort reageerde gisterenavond nog met antwoord KPN man heeft waarschijnlijk de lijn gedeactiveerd i.p.v. geactiveerd. Een storingsmelding wordt aangemaakt en nu maar wachten hoelang dat duurt.
Vandaag zou de officieele oplevering zijn. Gelukkig werkt op lijn 1 XS4ALL nog.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
2xdehelft schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:49:
Is er een mogelijkheid om van dat IPB abbo af te komen wegens verhuizing, of zou ik dan een boete moeten betalen. Weet iemand mischien hoe hoog deze boete zal zijn?
Verhuizen is geen optie.. ze zullen ipb waarschijnlijk ook op je nieuwe verbinding kunnen aanbieden.

De boete (afkoopsom eigenlijk) zal dan gewoon de resterende maanden * prijs zijn.
Mits kpn er mee instemd, en de boel voor je wilt opzeggen.

job wijzigde dit bericht 06-12-2007 08:53 (66%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 26 september 2003

quote:
mike4y schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:52:
[...]

Ondertussen ook gebeurd. Ook via KPN geprobeerd maar die kunnen niks betekenen moet via Telfort.
Telfort reageerde gisterenavond nog met antwoord KPN man heeft waarschijnlijk de lijn gedeactiveerd i.p.v. geactiveerd. Een storingsmelding wordt aangemaakt en nu maar wachten hoelang dat duurt.
Vandaag zou de officieele oplevering zijn. Gelukkig werkt op lijn 1 XS4ALL nog.
Ik heb ook inmiddels de modem en de brief. In de brief staat dat ik vanaf vandaag internet moet hebben. Als ik straks thuis ben ga ik dat checken. Wat mij wel dwars zit is dat er nog een afspraak staat voor een kpn monteur volgende week. Als die maar niet bij de boel komt deactiveren. 8)7

Bongo Stampede

Hier nu 1 week telfort als internet provider en telefoonprovider en moet zeggen dat het heel goed bevalt. En scheeld mij gewoon 100 euro per maand in kosten. Kom van Multikabel
Reg. datum: 20 januari 2000

100 euro?? 8)7

Reg. datum: 28 augustus 2007

Vraagje over Telfort telefonie of is daar een andere thread voor?

Het gebeurt mij met bepaalde regelmaat dat als ik bel de telefoon bij de andere partij wel overgaat maar ik hoor niks, geen toon dat ie aan het bellen is. De andere partij neemt dan op maar die hoort dus ook niks. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of de oplossing hiervoor weten?

Reg. datum: 30 maart 2000

quote:
Alex) schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:58:
[...]
Ik kreeg mijn Exchange-server eerst niet aan de pruttel via Telfort's SMTP-server, maar uiteindelijk ontdekte ik dat mijn MX-record fout was. Zonder een juist MX-record accepteert de SMTP-server het dus niet.
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te leren: mag ik vragen wat er aan de hand was met je MX-record? Heeft normaal gesproken alleen toch maar een of meerdere entries (verschillende prioriteiten) met elk een Type-A adres? Of bedoel jij SPF gegevens?

quote:
2xdehelft schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:49:
Ik heb op het moment een Internetplusbellen abbo van de KPN (planet) met een contract tot augustug 2008. Op 1 maart ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Nu wil ik Telfort Internet aanvragen op het nieuwe adres, en IPB lozen. Ik heb geen zin om eerst mijn IPB abbo nog te verhuizen naar mijn nieuwe adres, aangezien je dan weer ¤50,- verhuiskosten betaald. Ook wil ik eigenlijk volledig van het telefoniegebeuren af. (gebruik mijn mobiel toch bijna altijd)

Je verliest wel je telefoonnummer dat je nu hebt. Als je binnen hetzelfde netnummer gebied verhuisd tenminste, als je naar een ander netnummer gebied verhuist moest je sowieso een ander nummer natuurlijk.

Je kan wel nummers meenemen van aanbieder naar aanbieder, maar niet een nummer van een ander adres meenemen naar een nieuwe adres door een nieuwe aanbieder. Dus verhuizen van nummer en tegelijk van aanbieder wisselen kan volgens mij niet.

Reg. datum: 29 januari 2004

Sinds een paar dagen ook aangesloten. Had wel een iets hogere snelheid verwacht dan 14 mbit/s maar goed. Voor de ¤ 40,- per maand die ik nu uitspaar t.o.v. Casema mag ik niet klagen.

De afstand tot de centrale is toch wel iets langer als ik mijn lijnspecs moet geloven. Volgens de sites waar je de lengte kan nagaan is het 700 meter maar volgens de lijnspecs eerder iets van 1,3 Km. 700 meter leek me ook vrij laag aangezien zelfs een loodrechte lijn naar de centrale meer dan 800 meter is. Met redelijk wat bochtige wegen vanaf de centrale naar mijn huis kom je dan wel boven de kilometer uit.

Modem dichtbij het ISRA-punt plaatsen leverde nog wel wat winst op, had eerst een teleurstellende 9,5 mbit/s over een oude kabel. Helaas is de kabel naar het ISRA-punt toe ook vrij oud, denk dat ik anders nog wel wat hogere snelheden kan halen.

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
thefxr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:24:
[...]

ik denk idd de verkeerde medewerker, bel nog eens een x, totdat je iemand aan de lijn krijgt, die je meer wil helpen.
volgens mij is het zo, dat als er geen lijn ligt, dat KPN die kosteloos moet gaan aanleggen. :+
Helaas ook bij een 2e medewerker hetzelfde verhaal. Ik heb onderstaande mail via het klantenservice webformulier naar Telfort gestuurd.
quote:
Beste ontvanger,

Binnekort is mijn nieuwe woning op [postcode huisnummer] gereed en ik dacht hierop alvast handig Telfort ADSL aan te vragen om zodoende spoedig in mijn nieuwe woning te kunnen internetten.

14 Nov 07: Postcode check beschikbaarheid Telfort internet op adres
15 Nov 07: Online aanvraag Telfort internet (ordernummer [ordernummer])
04 Dec 07: Ontvangst e-mail onuitvoerbaarheid internetbestelling

Ik heb telefonisch contact gehad met Telfort over de reden van onuitvoerbaarheid.
Er is mij door Telfort verteld dat er via de netwerkleverancier (KPN) is vernomen dat er geen vaste lijn ligt naar mijn woning.

Ik heb een eigen huisnummer zonder toevoeging en mijn woning is 6 jaar geleden gebouwd. De meterkast in mijn nieuwe woning is prima in orde, alle aansluitingen (inclusief KPN afmontage) zijn aanwezig. De 'boor-mal' voor het KPN Experia modem van de vorige bewoner hangt zelfs nog in de meterkast. Dat het niet mogelijk zou zijn mijn woning aan te sluiten gaat er bij mij niet in.
KPN is naar mijn weten verplicht om een eventuele benodigde lijn te leveren!

Ik bestel bij Telfort een abonnement om te kunnen internetten en te bellen, vervolgens vereist Telfort van mij dat ik bij KPN ook maar een telefoonabonnement af moet sluiten. Door 2 callcenter medewerkers is mij verteld dat dit het de makkelijkste weg is. Vanuit het oogpunt van Telfort kan ik me dit voorstellen ja! Ik word als klant echter wel opgezadeld met een (onnodig!) jaarabonnement van E10,50 / maand en E47,- aansluitkosten.

Telfort heeft, neem ik aan, direkte contacten voor aanvragen bij de netwerkleverancier.
Ik vind het vreemd dat Telfort een nieuwe eindgebruiker zelf aan laat modderen met dit soort zaken.

Ik hoop dat u met mij eens bent dat dit een rare gang van zaken is.

Vriendelijke groet,

[knip]

Reg. datum: 02 augustus 2006

quote:
Madone schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:30:
Vraagje over Telfort telefonie of is daar een andere thread voor?

Het gebeurt mij met bepaalde regelmaat dat als ik bel de telefoon bij de andere partij wel overgaat maar ik hoor niks, geen toon dat ie aan het bellen is. De andere partij neemt dan op maar die hoort dus ook niks. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of de oplossing hiervoor weten?
Ik had het zelfde probleem , ga naar de instel pagina van de zyxel (de wizard) waar je telefoon activeert en plaats bij sip 1 ook een vinkje bij phone 2 .(hiermee activeer je de tweede phone poort , bij sip 2 alles uitlaten )

bij mij was de phone 1 uitgang brak en dit was de oplossing die telfort mij gaf en krijg binnen 5 werkdagen een nieuw modem thuis

IMac 2.8GHz , 4Gig ram, 500 Gig HD de rest draadloos

Reg. datum: 12 november 2007

Ik heb nu alle topics doorgelezen, maar ben het overzicht een beetje kwijt, dus vandaar deze vraag:

mensen die een overname hebben aangevraagd, schrijven soms dat het al eerder wordt opgeleverd. Klopt dat? Zo ja, hoeveel eerder?

Ik moest namelijk een overname-aanvraag doen omdat kl*e provider een signaal op de lijn liet staan, terwijl ik administratief al afgesloten was en ik dus al 5 weken helemaal geen verbinding heb.

MVP Windows Live Platform

quote:
Hakkie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:41:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te leren: mag ik vragen wat er aan de hand was met je MX-record? Heeft normaal gesproken alleen toch maar een of meerdere entries (verschillende prioriteiten) met elk een Type-A adres? Of bedoel jij SPF gegevens?
Ik had een fout bij het invoeren gemaakt (half gekeken, niet gecheckt):

Wat het moet zijn:
intranet.alex-media.nl MX10 intranet.alex-media.nl 3600
intranet.alex-media.nl A [mijn ip] 3600

Wat ik had ingevoerd:
intranet.alex-media.nl MX10 intranet 3600
intranet.alex-media.nl A [mijn ip] 3600

Ofwel: die MX-record kon nooit geresolved worden... toen ik het foutje ontdekte en verbeterde, werkte alles meteen :)

quote:
Kokkers schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:44:
[...]

Helaas ook bij een 2e medewerker hetzelfde verhaal. Ik heb onderstaande mail via het klantenservice webformulier naar Telfort gestuurd.

[...]
Van deze situaties hebben alle ADSL aanbieders last. Dat IPB eerst wel mogelijk was komt omdat die mensen vaste telefonie hadden via KPN en daarop (op de lijn waar dat nummer op zat) is ADSL gezet toen.

Blijkbaar staat bij KPN in de lijnen administratie (kanvas) het huisnummer, toevoeging en/of postcode van je woning anders dan jij op de voordeur hebt staan. En dus kan een nieuwe aanvraag op dat adres niet worden aangesloten omdat er op dat adres geen lijn is. De lijn is er wel, maar staat op een ander adres/notatie wellicht.

Als je dan eerst weer KPN telefonie aanvraagt gaat KPN uitzoeken welke lijn naar je woning gaat en sluit daarop je nummer aan. Dan kan een ISP weer ADSL aansluiten omdat het nummer dan als referentie dient voor de te vinden lijn.

Is een situatie die al meerdere keren in het topic naar boven is gekomen. 't Komt voor bij bijvoorbeed:

• Splitsing van een woning in meerdere appartementen met toevoegingen. Of een kavel waar eerst 1 huis stond wat er nu twee zijn geworden bijvoobeeld.
• Veranderingen dus aan de woon, nummering situatie. Andere situatie kan zijn dat een (deel)straat opeens bij een andere gemeente hoort met andere straatnaam/postcode etc.
• Woonboten zijn ook zo'n geval omdat die vaak wat verschoven/verplaatst worden of hernummerd zijn en de ISRA aansluitingen daarvan op de wal staan.
• Notatie van de huisnummer toevoeging, zo zijn bijvoorbeeld 2, II, 2H schrijfwijze van dezelfde woning. Of de onderste van een appartement kan zonder toevoeging zijn, maar ook met BG.

bjck wijzigde dit bericht 06-12-2007 13:52 (27%)

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:45:
[...]

Van deze situaties hebben alle ADSL aanbieders last. Dat IPB eerst wel mogelijk was komt omdat die mensen vaste telefonie hadden via KPN en daarop (op de lijn waar dat nummer op zat) is ADSL gezet toen.

Blijkbaar staat bij KPN in de lijnen administratie (kanvas) het huisnummer, toevoeging en/of postcode van je woning anders dan jij op de voordeur hebt staan. En dus kan een nieuwe aanvraag op dat adres niet worden aangesloten omdat er op dat adres geen lijn is. De lijn is er wel, maar staat op een ander adres/notatie wellicht.

Als je dan eerst weer KPN telefonie aanvraagt gaat KPN uitzoeken welke lijn naar je woning gaat en sluit daarop je nummer aan. Dan kan een ISP weer ADSL aansluiten omdat het nummer dan als referentie dient voor de te vinden lijn.

Is een situatie die al meerdere keren in het topic naar boven is gekomen. 't Komt voor bij bijvoorbeed:

• Splitsing van een woning in meerdere appartementen met toevoegingen. Of een kavel waar eerst 1 huis stond wat er nu twee zijn geworden bijvoobeeld.
• Veranderingen dus aan de woon, nummering situatie. Andere situatie kan zijn dat een (deel)straat opeens bij een andere gemeente hoort met andere straatnaam/postcode etc.
• Woonboten zijn ook zo'n geval omdat die vaak wat verschoven/verplaatst worden of hernummerd zijn en de ISRA aansluitingen daarvan op de wal staan.
Niet relevant lijkt mij, over het huisnummer van mijn nieuwe adres kan geen misverstand bestaan.
Er is simpelweg niets veranderd en huisnummer toevoegingen kennen ze niet in de straat waar ik woon.
quote:
Ik schreef eerder:
Ik heb een eigen huisnummer zonder toevoeging en mijn woning is 6 jaar geleden gebouwd. De meterkast in mijn nieuwe woning is prima in orde, alle aansluitingen (inclusief KPN afmontage) zijn aanwezig. De 'boor-mal' voor het KPN Experia modem van de vorige bewoner hangt zelfs nog in de meterkast. Dat het niet mogelijk zou zijn mijn woning aan te sluiten gaat er bij mij niet in.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: