Een half jaar geleden stond ik voor de keuze om bij Sogeti te gaan werken en heb daar (mede door dit topic!) voor gekozen. Laat ik dus eens mijn ervaringen delen omdat ik weet dat veel belangstellenden hier komen kijken voordat ze in dienst treden (het blijven ICT'ers

)
Ik vind het een superbedrijf om voor te werken (punt)
Dat is ongeveer de samenvatting van het verhaal. Ik ben in dienst getreden als professional bij A&BS, maar nog wel in de talentunit. Geen ohio voor mij, dat is alleen voor de
young professionals. Na de eerste 3 dagen intro kreeg ik direct een opdracht, deze bleek echter aardig geestdodend. Omdat het een korte opdracht was besloot ik er het beste van te maken, en dat is aardig gelukt. M.i. gaat het om je eigen houding en moet je zelf pro-actief zijn. Zo heb ik er uiteindelijk een leuke tijd van weten te maken, waarbij ik wel bij Sogeti heb aangegeven dat de opdracht niet aan mijn wensen voldeed. Dat Sogeti dit onderkende en iedereen op het project een extraatje stuurde was wel erg attent!
Na eventjes bankzitten kwam ik in een volgende opdracht die het tegenovergestelde was. Superprofessionele omgeving, uitdagend en zeer leerzaam. Wel op een aardige afstand, maar met 3 nachten p/w in een hotel is het goed te doen. Bovendien vind ik het een groot pluspunt dat dit mijn eigen keuze is geweest, Sogeti heeft mij nooit onder grote druk gezet om dit te accepteren.
Ik vind dat er veel mogelijk is bij Sogeti, je moet hierin echter je eigen verantwoordelijkheid pakken. Als de mogelijkheid wordt geboden dat de CEO bij je langskomt op kantoor, doe dat dan! Ik kan je vertellen dat het zeer leerzaam is en dat hij niet bijt!

Ook in de financiële administratie is alles op orde, alhoewel ik in het begin veel grote uitgaven heb gehad die ik pas later kon declareren. Als je je een beetje verdiept in de regelingen heb je het snel door, en anders heb je altijd nog een unitmanager die je daarbij kan helpen.
Tot slot vind ik dat je snel kan groeien. Qua salaris en inschaling ben ik (nu) zeer tevreden, maar weer geldt dat ik daar zelf achteraan ben geweest. Omdat salarisonderhandelingen niet mijn sterkste punt zijn heb ik dit later recht moeten trekken

. Met goede beoordelingen van de klant is dit echter een stuk makkelijker dan wanneer je net in dienst komt. Bovendien vind ik het logisch dat je jezelf eerst moet bewijzen.