Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Sogeti Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 januari 2008

Even een ander onderwerp:)

Ik heb een aanbieding bij Sogeti gehad voor de masterclass. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu heb ik alleen een vraagje over het salaris dat je ontvangt tijdens de eerste 2 maanden. Ik heb begrepen dat je dan geen bonus ontvangt en geen mobiliteitsvergoeding, natuurlijk heel logisch. Maar kan iemand me vertellen wat je de eerste 2 maanden NETTO overhoudt? Zonder vakantiegeld en reisvergoedingen meegerekend..

alvast bedankt!

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
Q-tee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:31:

Ik heb een aanbieding bij Sogeti gehad voor de masterclass. Hartstikke leuk natuurlijk! Nu heb ik alleen een vraagje over het salaris dat je ontvangt tijdens de eerste 2 maanden. Ik heb begrepen dat je dan geen bonus ontvangt en geen mobiliteitsvergoeding, natuurlijk heel logisch. Maar kan iemand me vertellen wat je de eerste 2 maanden NETTO overhoudt? Zonder vakantiegeld en reisvergoedingen meegerekend..

alvast bedankt!
Ik heb geen idee wat je die eerste twee maanden bruto krijgt, laat staat netto ;). Maar aangezien jij bruto wel weet (neem ik aan) verwijs ik je graag naar http://www.loonwijzer.nl/brutonetto. Daar krijg je een exact antwoord! ;)

I've Got Soul
Reg. datum: 29 april 2004

quote:
Q-tee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:31:

alvast bedankt!
Netto ongeveer 1480 euro.

But I'm Not A Soldier

That's a noper...
Reg. datum: 21 februari 2001

Een half jaar geleden stond ik voor de keuze om bij Sogeti te gaan werken en heb daar (mede door dit topic!) voor gekozen. Laat ik dus eens mijn ervaringen delen omdat ik weet dat veel belangstellenden hier komen kijken voordat ze in dienst treden (het blijven ICT'ers ;) )

Ik vind het een superbedrijf om voor te werken (punt)

Dat is ongeveer de samenvatting van het verhaal. Ik ben in dienst getreden als professional bij A&BS, maar nog wel in de talentunit. Geen ohio voor mij, dat is alleen voor de young professionals. Na de eerste 3 dagen intro kreeg ik direct een opdracht, deze bleek echter aardig geestdodend. Omdat het een korte opdracht was besloot ik er het beste van te maken, en dat is aardig gelukt. M.i. gaat het om je eigen houding en moet je zelf pro-actief zijn. Zo heb ik er uiteindelijk een leuke tijd van weten te maken, waarbij ik wel bij Sogeti heb aangegeven dat de opdracht niet aan mijn wensen voldeed. Dat Sogeti dit onderkende en iedereen op het project een extraatje stuurde was wel erg attent!

Na eventjes bankzitten kwam ik in een volgende opdracht die het tegenovergestelde was. Superprofessionele omgeving, uitdagend en zeer leerzaam. Wel op een aardige afstand, maar met 3 nachten p/w in een hotel is het goed te doen. Bovendien vind ik het een groot pluspunt dat dit mijn eigen keuze is geweest, Sogeti heeft mij nooit onder grote druk gezet om dit te accepteren.

Ik vind dat er veel mogelijk is bij Sogeti, je moet hierin echter je eigen verantwoordelijkheid pakken. Als de mogelijkheid wordt geboden dat de CEO bij je langskomt op kantoor, doe dat dan! Ik kan je vertellen dat het zeer leerzaam is en dat hij niet bijt! :) Ook in de financiële administratie is alles op orde, alhoewel ik in het begin veel grote uitgaven heb gehad die ik pas later kon declareren. Als je je een beetje verdiept in de regelingen heb je het snel door, en anders heb je altijd nog een unitmanager die je daarbij kan helpen.

Tot slot vind ik dat je snel kan groeien. Qua salaris en inschaling ben ik (nu) zeer tevreden, maar weer geldt dat ik daar zelf achteraan ben geweest. Omdat salarisonderhandelingen niet mijn sterkste punt zijn heb ik dit later recht moeten trekken :). Met goede beoordelingen van de klant is dit echter een stuk makkelijker dan wanneer je net in dienst komt. Bovendien vind ik het logisch dat je jezelf eerst moet bewijzen.

De goeroe
Reg. datum: 23 juni 2000

Hmmm mis wat incentives geloof ik ;-)

Mous XP

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:
Ik ga mee met ^^

Incl. vakantiegeld is het 1561

Reg. datum: 24 december 2007

Mensen bekend met de afdeling Software Control en de functie van YP Test & Quality consultant? Ik ben bijna afgestudeerd aan de Avans Hogeschool aan de opleiding Integrale Veiligheid (afgeleide van bestuurskunde) en ben benaderd door een recruiter van Sogeti voor een kennismakingsgesprek. Dit is een ochtend in Rotterdam met een presentatie en capaciteitentest. Nu kreeg ik bij de voorbeelden van deze test al grote schrik van de stroomschema's e.d. Binnen mijn opleiding nooit met wiskunde cq statistiek te maken gehad!!

De recruiter zag wel aanknopingspunten mbt risicobeheersing binnen mijn vakgebied. Maar die zijn vooral gericht op maatschappelijke aspecten mbt veiligheid, echter dit gaat over software? Ik heb dan ook mijn twijfels of dit eigenlijk wel aansluit op mijn opleiding?

Misschien mensen die mij meer over deze functie kunnen vertellen? Wil best gaan naar het gesprek maar ben ook aan het afstuderen en wil liever niet mijn tijd verspillen indien het toch niks is voor mij :)

quote:
Falcon schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:42:
[...]

Ik ga mee met ^^

Incl. vakantiegeld is het 1561
Ik heb ook een aanbieding gekregen en ben eigenlijk benieuwd wat ik na die 2 maanden krijg?

Ik bedoel er staat wel een heel leuk bedrag onderaan de aanbieding, maar kan ik dat bedrag door de BrutoNetto calculator heen halen of moet ik gewoon door blijven rekenen met het bedrag van 1561 incl. vakantie geld?

Toet-toet

quote:
ControlFreak schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook een aanbieding gekregen en ben eigenlijk benieuwd wat ik na die 2 maanden krijg?

Ik bedoel er staat wel een heel leuk bedrag onderaan de aanbieding, maar kan ik dat bedrag door de BrutoNetto calculator heen halen of moet ik gewoon door blijven rekenen met het bedrag van 1561 incl. vakantie geld?
Ik neem aan dat je gewoon als Young Professional bent begonnen. Zonder norm-bedrag is incl vakantiegeld per maand het inderdaad 1561. Zonder is het 1480.

Voor meer info kun je mij ook even dm-en

Ars non postulat causam

[quoteWat een gezwam... Ik zit intern, dus veel Sogetisten om me heen, en heb nog nooit iemand horen klagen hierover. Misschien moeten mensen leren lezen, want er staat duidelijk onder:[/quote]

Tijdens een gesprek met de HRM van mijn divisie werd toegegeven dat die "eigen bijdrage" een fout is die veel mensen maken. Het wordt onderkend dat het een probleem is alleen niemand doet er wat aan.

Well do ya punk?
Reg. datum: 19 januari 2001

quote:
Falcon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:55:
[...]

Ik neem aan dat je gewoon als Young Professional bent begonnen. Zonder norm-bedrag is incl vakantiegeld per maand het inderdaad 1561. Zonder is het 1480.

Voor meer info kun je mij ook even dm-en
Praten over netto heeft geen zin. Bijtellingen, spaarloon, etc. Dat is bij iedereen anders. Beter wordt er over bruto bedragen gepraat.
quote:
intGod schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:33:
[quoteWat een gezwam... Ik zit intern, dus veel Sogetisten om me heen, en heb nog nooit iemand horen klagen hierover. Misschien moeten mensen leren lezen, want er staat duidelijk onder:[/quote]

Tijdens een gesprek met de HRM van mijn divisie werd toegegeven dat die "eigen bijdrage" een fout is die veel mensen maken. Het wordt onderkend dat het een probleem is alleen niemand doet er wat aan.
Tja. Ik heb er zelf geen moeite mee gehad. Volgens mij (maar dat is dus echt imho) is het een beetje 'zoeken'.. Het is, wat mij betreft, duidelijk genoeg.

FreakNL wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:39 (42%)

quote:
FreakNL schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Praten over netto heeft geen zin. Bijtellingen, spaarloon, etc. Dat is bij iedereen anders. Beter wordt er over bruto bedragen gepraat.
Ok maar er is wel een verschil tussen 2050 bruto of 2900 bruto... met welk bedrag moet ik gaan rekenen... dat is mijn vraag... :)

The problem is choice
Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
ControlFreak schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:51:
[...]

Ok maar er is wel een verschil tussen 2050 bruto of 2900 bruto... met welk bedrag moet ik gaan rekenen... dat is mijn vraag... :)
Dat is waarschijnlijk het verschil tussen "bruto maandsalaris" en "totale beloning" (incl. leasebedrag, etc...). Met die eerste kun je van bruto naar netto.

Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.

Life's what happens to yo
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
intGod schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:33:
Er wordt zeker wel wat aan gedaan. Het heeft alleen geen hoge prioriteit aangezien het, zoals al eerder gesteld, slechts een heel klein percentage is wat er moeite mee heeft. De meesten hebben er helemaal geen moeite mee.

Aangezien op dit moment alle Einstein applicaties vernieuwd worden gaat ook dit issue gegarandeert aangepakt worden.
Reg. datum: 12 maart 2008

Door mijn CV op monsterboard ben ik door Sogeti benaderd voor de kennismakingsdag.
Ik heb de testen gehaald en heb momenteel 2 aanbiedingen gekregen, één als testengineer bij divisie Software Control en na een tweede gesprek, als functioneel beheerder binnen de divisie ESE.

Ik ben echter erg aan het twijfelen. Ik heb namelijk net de studie technische bedrijfskunde (HBO) afgerond, en ik weet dan ook niet in hoeverre dit aansluit op de aangeboden functies.

Ik heb het idee dat de functie test engineer, vrij software technisch is, en dat je je voornamelijk bezig houd met het testen van software en systemen. Dit is in ieder geval niet wat ik zoek. Ik wil graag een bredere functie, waarin ik me niet alleen bezig houd met software.
Daarom heb ik vervolgens een gesprek gehad voor de functie; functioneel beheerder binnen de divisie ESE. Ik heb me laten vertellen dat je al het ware de schakel vormt, tussen de klant en de programmeurs..
Kan iemand me vertellen wat de dagelijkse bezigheden nu precies zijn van een functioneel beheerder binnen de divisie ESE? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.

En zijn er meer mensen met een niet ICT achtergrond?

Alvast bedankt, Groeten Jopheij

Life's what happens to yo
Reg. datum: 29 oktober 2001

Als functioneel beheerder zul je over het algemeen een uitgebreide kennis van een systeem moeten hebben, zowel hoe het technisch in elkaar zit als van de werking. Vervolgens zul je met gebruikers aan de slag gaan om te kijken welke functies er volgens hen verbeterd kunnen/moeten worden.

Afhankelijk van hoe groot de applicatie en organisatie is kan het zijn dat je zelf aanpassingen gaat doorvoeren. Het kan ook zijn dat je de aanpassingen alleen beschrijft en vervolgens de groep programmeurs vraagt de aanpassingen te maken (de technische beheerders) of het zelfs door geeft aan een projectgroep.
De goeroe
Reg. datum: 23 juni 2000

De functie functioneel beheerder is voor heel veel uitleg vatbaar.
Het kan zijn dat je in ee applicatie bezig bent maar het kan ook zomaar zijn dat je processen gaat inrichten over een aantal applicaties heen.

Ik werk zelf ook binnen ESE (ASM) als service coordinator en kan veel verschillende klussen doen en moet zeggen dat we elkaar altijd wel weten te vinden voor hulp enzo.

Mous XP

Reg. datum: 16 maart 2008

Even een vraagje.

Ik ga woensdag de test doen bij Sogeti. Weet iemeand of deze test schriftelijk is of via de pc? En mag je er pen en papier bij gebruiken of moet alles uit het hoofd?

Well do ya punk?

Op de PC, en je krijgt pen en papier erbij als hulpmiddel... :)

Reg. datum: 16 maart 2008

quote:
FreakNL schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:51:
Op de PC, en je krijgt pen en papier erbij als hulpmiddel... :)
Thanks. Heb paar jaar geleden analytische test gedaan bij een bedrijf. Maar dat was nog met een papieren vragenlijst.

Hoop woensdag op een positieve uitslag. Zoals ik hier lees is de test wel te doen :)

A sidekick's sidekick

Ik heb ook gesolliciteerd bij Sogeti en er ligt nu een aanbod voor me om te beginnen als Young Professional. Lijkt me op zich een geweldige kans. :) Alleen het basissalaris wat ik krijg aangeboden ligt bijna 300 euro onder wat ik nu krijg. Bovendien werk ik nu maar 38 uur en het aanbod geldt voor 40 uur.

Valt over dat bedrag nog te onderhandelen of het "take it or leave it"?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Pas op! Ik blaas je zo omver

quote:
Gods Lonely Man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:20:
Ik heb ook gesolliciteerd bij Sogeti en er ligt nu een aanbod voor me om te beginnen als Young Professional. Lijkt me op zich een geweldige kans. :) Alleen het basissalaris wat ik krijg aangeboden ligt bijna 300 euro onder wat ik nu krijg. Bovendien werk ik nu maar 38 uur en het aanbod geldt voor 40 uur.

Valt over dat bedrag nog te onderhandelen of het "take it or leave it"?
Laat ik het zo zeggen, zou je de functie aannemen voor dit lagere bedrag?
Zo nee, geef dit dan aan bij je recruiter. Ik weet zeker dat er dan een eerlijk antwoord komt met een aanbieding welke wellicht interessanter kan zijn.

Kijk, TwisteR is blij...hij kwispeld met z'n staart

Toet-toet

Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.

The problem is choice
Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
Falcon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.
Dat klopt. Daar staat tegenover dat je als YP het voordeel hebt dat je om de 6 maanden een functionele beoordeling krijgt. Bij goed presteren groeit je beloning dus snel.

Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.

Well do ya punk?

quote:
MrWilliams schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Dat klopt. Daar staat tegenover dat je als YP het voordeel hebt dat je om de 6 maanden een functionele beoordeling krijgt. Bij goed presteren groeit je beloning dus snel.
Ik ben throughout dit topic meestal positief over Sogeti, maar dit punt is niet waar, tenminste niet bij de divisie IS. Het wordt wel zo voorgespiegeld, maar bij "ons" maakt het geen verschil...

Ik ben in november 2006 begonnen met 5 andere IS-ers... Ik ben zelf zeer rap MCSE-er (met Security) geworden, en ook snel naar 2e-lijner gegroeid op mijn klus.. Er is echter ook iemand die nog steeds geen MCSA is en iemand die weliswaar bijna MCSE-er is, maar ook een hele tijd op de bank gezeten heeft, en hij heeft een klus van een halfjaar gehad heeft waar hij naar eigen zeggen alleen maar calls mocht routeren, en totaal niet technisch bezig was...

Toch hebben wij alle vijf tot tweemaal toe precies dezelfde verhoging gehad. Ik voel me niet meer dan hun, en gun ze zeker het allerbeste, maar ik weet dat ik bovenmatig presteer, dat is geen arrogantie, dat staat gewoon in mijn beoordelingen... Eén jongen is zelfs weggestuurd op zijn klus... Allemaal niet erg, en daar leer je gewoon van. Maar de verhalen zijn dus gewoon niet waar, als dat wel zo zou zijn had ik gewoonweg een hogere verhoging verdiend. Nogmaals, ik voel me niets meer dan hun, maar ik heb me wel het gevoel dat als ik geen reet uitgevoerd had afgelopen jaar ik precies dezelfde verhoging had gehad. Beetje zuur....Waar ik het dan wel voor doe? Persoonlijke en technische ontwikkeling, that's all... Voor het geld had ik ik het afgelopen anderhalfjaar net zo goed uit mijn neus kunnen gaan zitten eten, dat had geen verschil gemaakt... Jammer....

PS,
De verhoging an sich was ik wel gematigd tevreden over, dat is het probleem niet. Probleem is dat er geen verschil lijkt te zijn, of je nou bovenmatig of gewoonweg matig presteerd....

Sogeti blijft een geweldig bedrijf, en ik heb nog een paar halfjaarlijkse verhogingen te gaan. Maar ze moeten wel met pegels over de brug komen, anders ga ik toch stevig nadenken. Niets mis met laag beginnen, maar als je het dan boven verwachting doet, verwacht je wel iets terug. Het YP-salaris is geen vetpot, en ik wil ook leven... Maargoed, even kijken wat ze in mei (volgende financiele review voor mij) gaan zeggen.... En hoe zeer ze er ook op hameren dat het gras bij de buren altijd groener is, en je absoluut niet weg moet gaan omdat je daar spijt van krijgt, ben ik nog altijd niet getrouwd met Sogeti....

FreakNL wijzigde dit bericht 19-03-2008 20:08 (19%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: