Gathering of Tweakers

Quicksearch
The problem is choice

quote:
velvus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:40:
Hoeveel invloed heb je bij Sogeti eigenlijk over de regio waar je gedetacheerd wilt worden? Ik woon zelf in A'dam en zit liever niet dagelijks vanuit de randstad in de file naar Eindhoven :) Valt daar iets voor te regelen?
Stiekem best veel, zeker als het nog even duurt voordat je op de bank komt te zitten. Als je gebeld wordt, vragen ze meestal of je de afstand ziet zitten. Als je nee zegt, zoeken ze verder. Tenzij ze denken dat jij echt dè persoon bent en zelfs dan nog valt er over hotel, aangepaste werktijden te praten.

Je kunt ook zelf reageren op binnengekomen aanvragen. Dit werkt voor jou, planners en managers veel beter en heeft vaak sneller en beter resultaat dan dat je af gaat wachten. Bovendien kun je hiermee zoeken op locatie en voor jou uitdagende opdrachten. Je moet er wel snel bij, want iedereen weet dat je beschikbaar bent/komt en iedereen ziet die opdrachten! Zodra je weet dat je beschikbaar komt: als een gek zoeken en bellen. (dit ervaar ik meestal als een drukkere tijd dan in de opdrachten zelf :P)

Als je al wat langer op de bank zit, dan wordt veel minder gekeken naar locatie. Inzet wordt dan belangrijker. Afhankelijk van je expertise kun je snel of langzaam ingezet worden. Met de huidige markt is het meestal niet zo'n probleem om aan t werk te komen.

MrWilliams wijzigde dit bericht 07-02-2008 14:04 (9%)

Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.

quote:
Zosas schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:43:
[...]

A'dam - Amersfoort is niet zo'n grote afstand... wel overdreven om daarvoor in in een hotel te overnachten.
A. je rijdt tegen de file in
B. je bent volgens mij binnen een uurtje in amersfoort... sterker nog 40 minuten is makkelijk haalbaar.
Ik bedoelde Hoorn, foutief getypt. Die afstand is al wat lastiger.

... ... ...

Reg. datum: 08 februari 2008

Ik ga ook per 1 maart aan de slag als YP bij SC in Den Bosch. Heb er erg veel zin in.
Kan iemand mij vertellen wanneer de eerst volgende trip naar Ohio is? Is dat vanaf 15 maart?
En is er een mogelijkheid om een hybride auto te leasen? (bv. de Honda Civic Hybrid?) Deze komt in de lease misschien net iets boven de 750 euro, maar scheelt weer veel in bijtelling.
Alvast bedankt!

De goeroe

Ohio kan ik jen iet vertellen maar leasen is helemaal vrij.
Wat je te kort komt kun je tot een bepaalde hoogte uit je bruto salaris betalen dus doe er je voordeel mee. :-)

Mous XP

Life's what happens to yo

quote:
Weasel84 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:51:
En is er een mogelijkheid om een hybride auto te leasen? (bv. de Honda Civic Hybrid?) Deze komt in de lease misschien net iets boven de 750 euro, maar scheelt weer veel in bijtelling.
Alvast bedankt!
Nog sterker! Er zijn altijd twee "speciale aanbiedingen" van de mobiliteits afdeling. De Toyota Prius is er daar op dit moment één van en die kun je voor exact je budget leasen. Geen eigen bijdrage, lage bijtelling :)

Mooi zo :) Dat wordt dus een Prius of een Civic. Scheelt al gauw 100 euri netto in de bijtelling iedere maand. Dank voor de antwoorden!

Voorsprong door techniek

Idd. Een walvis Toyota is een stuk ruimer dan een Golf/Polo, maar wel netto een stuk goedkoper. Dit is dus best een serieuze optie. Ik kan de overheid niet inschatten, maar bedenk hoe de bijtellingen zijn over 4 jaar als je een andere kunt kiezen. De leaseprijzen, etc. kunnen nl. tussentijds veranderen.

Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | AUDI-torium

Reg. datum: 17 augustus 2007

In maart wordt mijn leaseauto geleverd waar ik een stukje eigen bijdrage voor moet betalen. Dit haal ik van mijn brutosalaris weg en stort ik in mijn flex. De EB haal ik dan weer uit de flex.

Nu heb je bij mijnflexkeuzes onderaan het stuk mijn bestedingsdoelen staan.
Hier heb je een keuze "wil je de eigen leasebijdrage verlagen ja/nee"

Hierop is mijn antwoord ja.

Je minimaal gewenste netto eigen bijdrage is ¤xx,xx. Hier heb ik mijn eigen bijdrage ingevuld.

Aan de kenners de volgende vraag: Heb ik het zo goed ingevuld?

quote:
Croga schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:36:
[...]

Nog sterker! Er zijn altijd twee "speciale aanbiedingen" van de mobiliteits afdeling. De Toyota Prius is er daar op dit moment één van en die kun je voor exact je budget leasen. Geen eigen bijdrage, lage bijtelling :)
*wrong* De Prius is al een tijdje geen aanbieding meer.. :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Well do ya punk?

quote:
delaspo schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:19:
In maart wordt mijn leaseauto geleverd waar ik een stukje eigen bijdrage voor moet betalen. Dit haal ik van mijn brutosalaris weg en stort ik in mijn flex. De EB haal ik dan weer uit de flex.

Nu heb je bij mijnflexkeuzes onderaan het stuk mijn bestedingsdoelen staan.
Hier heb je een keuze "wil je de eigen leasebijdrage verlagen ja/nee"

Hierop is mijn antwoord ja.

Je minimaal gewenste netto eigen bijdrage is ¤xx,xx. Hier heb ik mijn eigen bijdrage ingevuld.

Aan de kenners de volgende vraag: Heb ik het zo goed ingevuld?
Juist niet. Dat is fout, dan ga je juist je eigen bijdrage netto betalen. Dit kan handig zijn als je je bruto loon niet wilt verlagen ivm het verkrijgen van een hypotheek ofzo.. Normaal gesproken is het echter altijd beter om netto niets te betalen, en het gedeelte wat je auto meer kost dan het mobiliteitsbudget bruto te betalen..

Bij mij staat het zo (mijn auto is 57,79 euro duurder dan het mobiliteitsbudget):

http://www.libre-net.nl/online/flex.JPG

Op deze manier is mijn bruto salaris 60 euro lager, maar ben ik voor de rest overal vanaf..

Als ik de andere keuze zou maken, zou ik bruto 60 euro meer verdienen, maar dan zou die 57,79 er netto afgaan (helemaal onder aan de streep van je salarisstrook derhalve).

Bij deze keuze hou je dus op het eind meer over... Voor de duidelijkheid, ik stort 60 euro omdat dat gewoon een mooi rond bedrag is, ik zou ook gewoon 57,79 kunnen storten natuurlijk :)

Overigens staat dit er allemaal duidelijk bij hoor, ook op het screenshot....

quote:
Empathy schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:31:
*wrong* De Prius is al een tijdje geen aanbieding meer.. :)
De aanbieding liep origineel tot eind 2007. Op dit moment is op Einstein echter te zien dat hij verlengd is tot 1 April 2008, net als de aanbieding op de 207. Het bestelformulier is niet aangepast maar op Einstein staat er wel duidelijk bij dat hij tot 1 April 2008 geld :)

Persoonlijk kan ik alleen niet leven met die "comfort" uitvoering dus voor mij wordt het toch de Honda. Ik vindt de rijkwaliteiten van de Honda iets minder maar de uitvoering is wel luxer (vooral MP3 ondersteuning vondt ik doorslaggevend)

Croga wijzigde dit bericht 10-02-2008 22:01 (21%)

Reg. datum: 17 augustus 2007

quote:
FreakNL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:55:
[...]

Juist niet. Dat is fout, dan ga je juist je eigen bijdrage netto betalen.
Overigens staat dit er allemaal duidelijk bij hoor, ook op het screenshot....
Bedankt voor je heldere en duidelijke reactie. Driewerf hulde! _/-\o_

Voorsprong door techniek

quote:
Croga schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:59:
[...]

De aanbieding liep origineel tot eind 2007. Op dit moment is op Einstein echter te zien dat hij verlengd is tot 1 April 2008, net als de aanbieding op de 207. Het bestelformulier is niet aangepast maar op Einstein staat er wel duidelijk bij dat hij tot 1 April 2008 geld :)

Persoonlijk kan ik alleen niet leven met die "comfort" uitvoering dus voor mij wordt het toch de Honda. Ik vindt de rijkwaliteiten van de Honda iets minder maar de uitvoering is wel luxer (vooral MP3 ondersteuning vondt ik doorslaggevend)
Hoe is de levertijd eigenlijk van die hybrides? Ik hoorde nl. dat de Prius een levertijd heeft van 5 maanden. Daarbij zijn ze tweedehands ook heel erg duur.

Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | AUDI-torium

Kan iemand op Einstein zien hoeveel de Honda Hybrid kost per maand op basis van 4 jaar / 160.000 km?

quote:
Weasel84 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:34:
Kan iemand op Einstein zien hoeveel de Honda Hybrid kost per maand op basis van 4 jaar / 160.000 km?
Ik heb hem vorige week opgehaald. Ik ben 799 euro kwijt incl. brandstof, leren bekleding, 1200 euro velgen 16" + andere banden, bluetooth carkit, metallic lak, vervroegd inleveren en winterbandenregeling. Excl. brandstof was het 607 euro.

Even een leuke netto kosten vergelijking met een 5drs Peugeot 207 (incl. cruisecontrol, vervroegd inleveren en winterbanden) ;)

Peugeot 207
Cat. prijs: +- 23000 euro
Leasebedrag: +- 710 euro
Netto: (23000 * 25% / 12 * 0,42) + 0,58 * (710-670) = ¤ 224,45

Honda Civic Hybrid (mijn uitvoering)
Cat. prijs: 26590 euro
Leasebedrag: 799 euro
Netto: (26590 * 14% / 12 * 0,42) + 0,58 * (799-670) = ¤ 205,11

2 tientjes goedkoper dus voor veel meer luxe en fijnere auto (persoonlijk maargoed ;))

Ja, de keuze is dan inderdaad zeer snel gemaakt :) Weet je wat de levertijd is?

Weasel84 wijzigde dit bericht 11-02-2008 10:36 (105%)

quote:
timow schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:16:
Hoe is de levertijd eigenlijk van die hybrides? Ik hoorde nl. dat de Prius een levertijd heeft van 5 maanden. Daarbij zijn ze tweedehands ook heel erg duur.
Volgens mijn lokale Honda en Toyota dealers is de levertijd heel erg afhankelijk van de kleur die je kiest. Blijkbaar heeft de fabriek de kleuren al voor een jaar van te voren bepaald dus als je een kleur kiest die veel besteld wordt kan de levertijd tot ongeveer een half jaar oplopen. Bestel je gewoon standaard wit dan kan het zijn dat de levertijd maar een week of 2 is.

Onze lokale Honda dealer besteld zelf ook een hele bak autos al op voorhand. Dit heeft als voordeel dat als ik er langs ga en zeg "ik wil kleur die, zo snel mogelijk" dan kan het zijn dat hij die een paar maanden terug al 1 in bestelling gezet heeft.

Och ja, dan rijd ik maar even in een voorloopauto....
quote:
Weasel84 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:33:
Ja, de keuze is dan inderdaad zeer snel gemaakt :) Weet je wat de levertijd is?
Mijn Civic is zwart metallic met grijs leer, levertijd was toen 5 weken, maarja, voordat je order vanuit Sogeti bij ING is en vervolgens bij de dealer ben je al 3-4 weken verder, daarbij kwam mijn auto begin januari binnen, en moest ik dus tot 1 februari wachten totdat ie uitgeleverd kon worden (Sogeti regels :()...

quote:
Martijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:03:
[...]

Ik heb hem vorige week opgehaald. Ik ben 799 euro kwijt incl. brandstof, leren bekleding, 1200 euro velgen 16" + andere banden, bluetooth carkit, metallic lak, vervroegd inleveren en winterbandenregeling. Excl. brandstof was het 607 euro.

Even een leuke netto kosten vergelijking met een 5drs Peugeot 207 (incl. cruisecontrol, vervroegd inleveren en winterbanden) ;)

Peugeot 207
Cat. prijs: +- 23000 euro
Leasebedrag: +- 710 euro
Netto: (23000 * 25% / 12 * 0,42) + 0,58 * (710-670) = ¤ 224,45

Honda Civic Hybrid (mijn uitvoering)
Cat. prijs: 26590 euro
Leasebedrag: 799 euro
Netto: (26590 * 14% / 12 * 0,42) + 0,58 * (799-670) = ¤ 205,11

2 tientjes goedkoper dus voor veel meer luxe en fijnere auto (persoonlijk maargoed ;))
Je vergelijking is niet helemaal eerlijk, je moet uitgaan van de aanbieding van Sogeti, geen willekeurige leasemaatschappij prijs pakken. En wat jij vergeet:

Contractlooptijd:

Civic: 4 jaar
Peugeot: 2 jaar (Aanbieding einstein 207 90PK XS pack) (incl. voorloop, geintegreerde
bluetooth carkit, brandstof, winterbanden)

Kostenplaatje peugeot :

Bijtelling: (22.372 * 25% / 12 * 0,42) = ¤195
Extra leasekosten: Geen (De auto valt exact binnen het leasebedrag (3-Deurs (5 deurs is ook
geen gezicht))
Optie cruisecontrol: ¤ 9,15 Bruto = ¤ 6 netto. (P.M)

Totaal is dat ¤ 201 per maand.

Overige voordelen:

* Normale velgen (heeft de hybrid niet, die heeft standaard afzichtelijke velgen)
* Niet minder luxe dan de civic (= geen voordeel, maar ok)
* Geen plastic goedkoop afgewerkt interieur
* Achterbank kan opgeklapt worden (Civic zit vast ivm met accu's)
* Standaard 16 inch velgen (scheelt weer 1200 euro t.o.v. van jouw samenstelling)
* Sogeti aanbieding heeft er ook een geintegreerde bluetooth carkit bij gedaan

Nadelen

* Geen stoelverwarming
* Geen 6cd wisselaar.

Voor mij wegen de voordelen van een 2 jarig contract met verhoudingsgewijs lage kosten op tegen de 14% bijtelling. Immers de civic is met zijn 14% nog duurder.

Dus een erg luxe wagen, precies binnen het leasebedrag en maar een looptijd van 2 jaar.

(hmm... lijk die citroën verkoper uit de reclame wel...)

mcsluis wijzigde dit bericht 13-02-2008 17:19 (10%)

... ... ...

quote:
mcsluis schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:13:
* Niet minder luxe dan de civic (= geen voordeel, maar ok)
Dus een erg luxe wagen, precies binnen het leasebedrag en maar een looptijd van 2 jaar.
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even in allebei de autos gaan zitten. En dan vooral ook achterin.

De 207 is een maat kleiner dan de Civic. De Civic is qua formaat ongeveer de 307. Als je voor nagenoeg hetzelfde geld een auto van een maat groter kunt leasen dan zie ik daar toch wel voordelen in.....
quote:
Croga schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:17:
[...]

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even in allebei de autos gaan zitten. En dan vooral ook achterin.

De 207 is een maat kleiner dan de Civic. De Civic is qua formaat ongeveer de 307. Als je voor nagenoeg hetzelfde geld een auto van een maat groter kunt leasen dan zie ik daar toch wel voordelen in.....
Ik heb de 207 in mijn bezit en idd, achterin is hij krap. Maar in mijn geval: geen kinderen, alleen een vriendin, en die zit naast mij.

Het blijft een persoonlijke keus. Ik wilde alleen even een paar andere punten aanhalen waardoor de vergelijking van Martijn niert opgaat.

... ... ...

quote:
mcsluis schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:04:
[...]

Ik heb de 207 in mijn bezit en idd, achterin is hij krap. Maar in mijn geval: geen kinderen, alleen een vriendin, en die zit naast mij.

Het blijft een persoonlijke keus. Ik wilde alleen even een paar andere punten aanhalen waardoor de vergelijking van Martijn niert opgaat.
Mja goed, is maar wat je zelf vind dan... Ik vind de Civic beduidend meer luxe hebben dan een Peugeot 207, leren bekleding etc, en zeker geen goedkoop afgewerkt dashboard. Verder zitten in de prijs die ik schets dus al die 16inch velgen, dus zeg dat het totaal even duur is als een Peugeot 207, goed.

In mijn geval, een achterbank klap ik nooit naar beneden, ik ga geen kasten bij de ikea op lopen halen met mijn lease auto ;), daarbij kan je ook met neergeklapte bank niks kwijt in een 207 ;). Verder ben ik in 3 jaar toch wel door de 160.000km heen, dus scheelt het al weer een jaar t.o.v. de 4 jaar contract ;).

Kleine edit: je gaat van een cat. prijs van 22372 uit, maar dit is zonder de metallic lak, oftewel er komt nog 500 euro cat. prijs = 5 euro per maand netto bij ;) beetje mierenneuken ;)

Martijn wijzigde dit bericht 14-02-2008 14:48 (8%)

quote:
Martijn schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Mja goed, is maar wat je zelf vind dan... Ik vind de Civic beduidend meer luxe hebben dan een Peugeot 207, leren bekleding etc, en zeker geen goedkoop afgewerkt dashboard. Verder zitten in de prijs die ik schets dus al die 16inch velgen, dus zeg dat het totaal even duur is als een Peugeot 207, goed.

In mijn geval, een achterbank klap ik nooit naar beneden, ik ga geen kasten bij de ikea op lopen halen met mijn lease auto ;), daarbij kan je ook met neergeklapte bank niks kwijt in een 207 ;). Verder ben ik in 3 jaar toch wel door de 160.000km heen, dus scheelt het al weer een jaar t.o.v. de 4 jaar contract ;).

Kleine edit: je gaat van een cat. prijs van 22372 uit, maar dit is zonder de metallic lak, oftewel er komt nog 500 euro cat. prijs = 5 euro per maand netto bij ;) beetje mierenneuken ;)
Nu we toch aan het mierenneuken zijn:

Mijn wagen heeft een fiscale waarde van 22372 (Incl alle opties die eerder zijn gepost en metallic lak dit is onderdeel van de Sogeti aanbieding)
Dit komt doordat categorie B auto's 600 euro overheidssubsidie krijgen. En jij met je categorie A waarschijnlijk nog meer. Dus die 22372 is echt mijn fiscale waarde.

Maar je hebt gelijk, de civic is op zich een mooie auto. Zeker met de velgen die jij eronder hebt gegooid. Heb eens even een foto'tje bekeken. Waar het mij om ging in mijn vorige post is dat de vergelijking ten alle tijde erg krom is.

Laten we het hier mij bij afsluiten, we komen er toch niet uit. Even goeie vrienden?? :p

... ... ...

Pas op! Ik blaas je zo omver

Ik hoop dat het onderwerp flexpot goed wordt uitgelegd tijdens de introductie, ik snap er nog steeds weinig van in combinatie met lease auto, bonus bijstorten etc.

Ook moet je zorgen voor een licht overschot in je flexpot i.v.m. een eventuele heffing vanuit je GSM kosten, anders wordt dit ook netto ingehouden?

En wanneer wordt die lijst met lease auto's nu eens bijgewerkt?

Kijk, TwisteR is blij...hij kwispeld met z'n staart

Reg. datum: 28 november 2004

Ik snap alleen niet helemaal wat de bovenstaande pagina te maken heeft met het werken bij Sogeti? Afgezien van het feit dat je die autos net als bij elk ICT dienstverlener ook bij Sogeti als keuze krijgt.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws