Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:29:
[...]

budgetphone says:
Geachte heer,

De muziek komt niet uit onze apparatuur, maar uit u zyxcel ik raad u aan de instelling van u apparatuur na te zien.

heeft iemand hier ooit van gehoord?
het is al opgelost, idd een zyxel instelling 8)7

quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:33:
[...]

Die heb je zelf aangezet dan vermoed ik? Stond standaard vast niet zo ingesteld ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:33:
[...]

Ik heb al eerder gehoord dat er muziek in zit, maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen die te horen. Kun je ons vertellen wat die instelling was?

Zijn er nog dingen die je kan checken/verbeteren om je verbinding te verbeteren?

Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel jammer.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

quote:
Nomad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:11:
Zijn er nog dingen die je kan checken/verbeteren om je verbinding te verbeteren?

Ik ging er vanuit dat ik niet het maximale zou halen, maar net de helft is wel jammer.
Telfort is veel te optimistisch, waarschijnlijk zitten er marketing lui achter ...

Wat is je download attenuation (demping) en je SNRM (signaal/ruis-marge), aan de hand daarvan kan ik je wel vertellen wat realistisch is.

quote:
trolleystad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:10:
[...]

Ik heb al eerder gehoord dat er muziek in zit, maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen die te horen. Kun je ons vertellen wat die instelling was?
Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik ben ook wel benieuwd welke instelling dat is.

Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
[...]

voip>sip>advanced> caller ringing tone op enable zetten, default waarde.

Dan heeft diegene die jouw belt er een muziekje door als de tel overgaat.

quote:
rick77 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:04:
[...]

Datum van oplevering: dat is bij "stap 4", toch? Ik ben dezelfde overstap van plan (na mijn 12 maandscontract dat eind januari afloopt), dus hou ons op de hoogte. :)
ik heb ook pas in januari telfort noodig en ik sta nu al op stap 4, dus ik denk niet dat stap 4 al de oplevering is anders is het bij ons beide fout gegaan :S

quote:
[...]

quote:
RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:49:
[...]

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik ben ook wel benieuwd welke instelling dat is.
quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:52:
[...]

voip>sip>advanced> caller ringing tone op enable zetten, default waarde.

Dan heeft diegene die jouw belt er een muziekje door als de tel overgaat.
Dit is inderdaad mogelijk en de optie zit er. Let wel op dat dit afhankelijk is van je SIP/VoIP aanbieder en ook nog in combinatie met de telefonie aanbieder van de beller of het werkt.

En thefxr gebruikt hier Budgetphone volgens mij en niet Telfort voor VoIP. Het hoeft bij Telfort dus niet te werken en kan ook zo zijn dat het werkt als je belt vanaf bepaalde aanbieders alleen.

bjck wijzigde dit bericht 17-11-2007 20:17 (8%)

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
Wartopia schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:57:
[...]

ik heb ook pas in januari telfort noodig en ik sta nu al op stap 4, dus ik denk niet dat stap 4 al de oplevering is anders is het bij ons beide fout gegaan :S
Sorry, dat heb ik erg krom opgeschreven. Het ging over opzeggen van de bestaande ISP als de datum van opzegging bekend is. Wat ik bedoelde te vragen is: de datum van opzegging, die krijg je in stap 4, waarna je dus kunt opzeggen. Dit hoeft overigens volgens de KPN DirectADSL helpdesk niet, omdat ze dit automatisch doen als ze bericht van de overstap krijgen. Het is me echter nog niet duidelijk of dan een maand opzegtermijn ingaat, of dat per de datum van overstap de facturatie wordt stopgezet (mits je eerste twaalfmaandstermijn voorbij is).

(ik moet trouwens nog aanvragen)

dude..... ze hebbe nog 2 maande de tijd om je lijn goed te zette en dat duurt gewoon 3 tot 4 weeke normal :P je zegt gewoon op en dan krijg je een datum van je vorige provider per blabla heb je geen ADSL meer van ons en dan vraag je telfort aan en geef je aan dat je het op datum blabla geleverd wil hebben.

quote:
bjck schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:16:
[...]

Dit is inderdaad mogelijk en de optie zit er. Let wel op dat dit afhankelijk is van je SIP/VoIP aanbieder en ook nog in combinatie met de telefonie aanbieder van de beller of het werkt.

En thefxr gebruikt hier Budgetphone volgens mij en niet Telfort voor VoIP. Het hoeft bij Telfort dus niet te werken en kan ook zo zijn dat het werkt als je belt vanaf bepaalde aanbieders alleen.
Ik heb ook Budgetphone. Niet dat ik de optie wil gaan gebruiken, maar ik was gewoon benieuwd. :)

Reg. datum: 19 februari 2007

Ik sta sinds vandaag op stap 3. Ik dacht dat deze stap overgeslagen werd als je al een adsl verbinding hebt? Blijkbaar toch op een andere kaart in de centrale? Zijn er centrales waar gebruikt gemaakt wordt van verschillende kaarten?

Vandaag het telfort pakket binnegekregen. Half december wordt de alles overgezet. Alleen nu is mijn vraag:

Ik wil achter het zyxel modem een checkpoint firewall hangen. Dus vanaf de ethernet poort van het modem gaat die naar de wan poort van de checkpoint. Dus het adsl signaal hoeft alleen maar 1 op 1 te worden doorgegeven naar de checkpoint. Dan hoef ik toch alleen maar de firewall en nat instellingen op disable te zetten in het modem of zie ik dat verkeerd?

Gisteren ook het doe-het-zelf-pakket gekregen, alleen een vraagje: bij mij zat er geen splitter in. Niet dat ik die nodig heb, gebruik ik nu ook niet, maar hoort die er wel in te zitten? Kreeg trouwens zonder meerprijs het multi-pc modem :)

Heb alleen nog geen bevestiging van de opzegging van KPN binnen... :/

Nu wel nog de instellingen zien te achterhalen, aangezien ik m'n Speedtouch eigenlijk wil blijven gebruiken (ivm draadloos)

Reg. datum: 14 augustus 2005

quote:
Jopperd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:28:
Vandaag het telfort pakket binnegekregen. Half december wordt de alles overgezet. Alleen nu is mijn vraag:

Ik wil achter het zyxel modem een checkpoint firewall hangen. Dus vanaf de ethernet poort van het modem gaat die naar de wan poort van de checkpoint. Dus het adsl signaal hoeft alleen maar 1 op 1 te worden doorgegeven naar de checkpoint. Dan hoef ik toch alleen maar de firewall en nat instellingen op disable te zetten in het modem of zie ik dat verkeerd?
Als je het ADSL 1 op 1 wilt doorgeven moet je de zyxel er niet tussen hangen.
Als je de zyxel alleen als modem wilt gebruiken (en dus de routerfuncties uit wilt zetten) kan je hem volgens mij gewoon als bridge instellen. (Network > wan > 1e tapblad > mode (bovenaan))

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
Volkert schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:04:
[...]

Ander modem proberen, waarschijnlijk een Zyxel beperking. Je ADSL-waarden zijn bijna perfect, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb zelf een Speedtouch 716 en die haalt altijd 1024 upload, ook op ADSL1.

Sluit ik een oude Zyxel Prestige 650 aan, dan komt 'ie maar tot 832 upload wat overigens ook klopt met de specificaties van het ding.
Ik zal eens dezer dagen een speedtouch uit proberen. ;)

Pentium 4 3.06GHz 533/asus p4t-533/512rambus-pc4200/Asus FX5950ultra/creative live5.1/pineacle dv+/ricoh20x10x40/aopen52x/Nec 3200 dvd/printer:Hp930c/scanner:Hp4400c/IIyama pro410/Mouse:logitech click plus optical cordless

quote:
Rrob schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:44:
[...]

Als je het ADSL 1 op 1 wilt doorgeven moet je de zyxel er niet tussen hangen.
Als je de zyxel alleen als modem wilt gebruiken (en dus de routerfuncties uit wilt zetten) kan je hem volgens mij gewoon als bridge instellen. (Network > wan > 1e tapblad > mode (bovenaan))
Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem :') ) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.

quote:
Oewe73 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:56:
Ik sta sinds vandaag op stap 3. Ik dacht dat deze stap overgeslagen werd als je al een adsl verbinding hebt? Blijkbaar toch op een andere kaart in de centrale? Zijn er centrales waar gebruikt gemaakt wordt van verschillende kaarten?
Ook ik sta sinds gisteren op 3 en ik heb al ADSL van Wanadoo en ik heb de aansluiting per 1-1-08 aangevraagd. Fase 3 duurt 2 tot 4 weken staat er bij.
Klopt dit dat ik nu in 3 zit ?
Hoe lang duurt het voor je naar 4 gaat ?

gsm

quote:
Oewe73 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:56:
Hangt er helemaal vanaf of je van netwerk moet wisselen of niet. En daarbij is stap 3 het inplannen van de overstap, dus controleren of er geen opheffing op loopt en inplannen van de activiteiten. Bij stap 4 is alles okee en ingepland en is het wachten tot opleverdatum.
quote:
gsm schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:21:
[...]

Ook ik sta sinds gisteren op 3 en ik heb al ADSL van Wanadoo en ik heb de aansluiting per 1-1-08 aangevraagd. Fase 3 duurt 2 tot 4 weken staat er bij.
Klopt dit dat ik nu in 3 zit ?
Hoe lang duurt het voor je naar 4 gaat ?
Stap 3 kan heel verschillend zijn qua tijd. Stap je over van ADSL naar ADSL is het soms een halve dag in stap 3 en soms een paar (werk)dagen.

Gaat het om een nieuwe aansluiting zonder dat je nu KPN telefonie hebt duurt het wel een dag of 7 soms voordat je naar 4 gaat. Dan moet je immers gebeld worden voor een afspraak om de lijn te laten testen bij aanleg.

Reg. datum: 06 augustus 2001

3 vraagjes dit keer:

1) Ik heb een tijdje de 20mbit van xs4all hier gehad en haalde daarmee 18mbit per seconde ongeveer bij downloaden uit nieuwsgroepen (lijkt mij een goede manier om de snelheid te testen en dat gebruik ik naast wat browsen toch het meeste).

Kan ik er vanuit gaan dat Telfort ook 18mbit bij mij haalt?

2) En ander kort vraagje dat wellicht vaker is voorgekomen, maar ik kan geen antwoord vinden: is er naast de brief een andere manier om aan je ordernummer te komen? Ik ben dat nummer kwijt en heb na een 4tal werkdagen ook nog steeds geen brief met dat nummer gehad en wilde mijn status checken. Krijg je die brief pas na de 7 dagen bedenkperiode?

3) Ik zit bij xs4all en lees toch wat vreemde dingen over overstappen hier. Zelf ga ik per 30 januari op Telfort over (ik heb een jaarabonnement tot en met 29 januari op xs4all). Ik kan volgens mij beter nu alvast die brief opsturen omdat xs4all toch wacht totdat ze bericht van Telfort krijgen? Ik begrijp niet helemaal waarom je op stap 4 moet wachten (enige reden die ik kan bedenken is dat de huidige adsl leverancier je adsl lijn kan stopzetten en dan kan telfort hem niet meer overnemen omdat hij gesloopt wordt, maar die kans is toch minimaal)? Zit ik niet veiliger als ik die brief nu al opstuur (slopen van mijn lijn doen ze toch niet voor de 30e omdat ik een jaarabonnement heb).

snoeki wijzigde dit bericht 18-11-2007 00:10 (35%)

quote:
RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:
[...]

Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem :') ) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.
en welke poort zet je dan open? Ik wil gewoon dat het modem zich aanmeld en de telefonie regelt. Volgens mij als ik dhcp aan zet op zyxel en vervolgens de checkpoint via 'obtain an adress' een adres laat krijgen, dat ik er dan ben.

quote:
Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:28:
[...]

en welke poort zet je dan open? Ik wil gewoon dat het modem zich aanmeld en de telefonie regelt. Volgens mij als ik dhcp aan zet op zyxel en vervolgens de checkpoint via 'obtain an adress' een adres laat krijgen, dat ik er dan ben.
Wat je zegt klopt. En dan het adres wat de checkpoint heeft gekregen invullen bij NAT - Port forwarding - default server, want het modem moet weten waar hij alles heen moet sturen. Je hoeft verder geen poort open te zetten, want het modem doet zelf niks met wat er binnenkomt, maar stuurt het meteen door naar de checkpoint.

quote:
RockGirl schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:34:
[...]

Wat je zegt klopt. En dan het adres wat de checkpoint heeft gekregen invullen bij NAT - Port forwarding - default server, want het modem moet weten waar hij alles heen moet sturen. Je hoeft verder geen poort open te zetten, want het modem doet zelf niks met wat er binnenkomt, maar stuurt het meteen door naar de checkpoint.
hmm maar wordt de checkpoint niet gewoon gezien als een client? Dan hoef je niks te forwarden.

quote:
Jopperd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:36:
[...]

hmm maar wordt de checkpoint niet gewoon gezien als een client? Dan hoef je niks te forwarden.
Maar het modem weet dan niet dat het daarheen moet. Je kunt zelf idd wel poorten in de NAT-tabel invullen en die poorten doorverwijzen naar de checkpoint, maar met "default server" stuur je meteen alles door.

Het is gewoon of zelf handmatig poorten naar de checkpoint openzetten of alles laten doorsturen.

Bah, ben niet zo goed in uitleggen. :o

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws