Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
marcel
Reg. datum: 06 februari 2001

Hallo,

Ik ben ook van plan om over te stappen van internetplusbellen van planet naar Telfort. In de starttopic staat hier al erg veel over vermeld en is in de meeste gevallen zeer helder.

Maar goed, ik heb het gevoel dat ik iets lastigers wil;

Mijn contract bij IBP loopt tot eind februari. Op het moment dat dat is verlopen wil ik Telfort gaan gebruiken. IBP zal dus voor eind januari moeten worden opgezegd. Lijkt me geen probleem. Maar nu, ik ga ook verhuizen en zou graag Telfort op de overgangsdatum gelijk op mijn nieuwe adres (zelfde plaats) willen laten aansluiten. Gaat dit, of levert dit bij voorbaat al grote problemen op.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om het zo goed mogelijk te laten verlopen?

Marcel

Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
supersatan schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:18:
[...]

Op de hoofdpagina als je inlogt op het modem. Ergens rechts onder "Summary" op "voip statistics" klikken.
Welk modem en welke firmware versie heb jij? Mijn ZyXEL P-2602H-D1A met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 heeft "ergens links" geen "Summary" of "voip statistics" staan.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Snoes schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:47:
Hallo,

Ik ben ook van plan om over te stappen van internetplusbellen van planet naar Telfort. In de starttopic staat hier al erg veel over vermeld en is in de meeste gevallen zeer helder.

Maar goed, ik heb het gevoel dat ik iets lastigers wil;

Mijn contract bij IBP loopt tot eind februari. Op het moment dat dat is verlopen wil ik Telfort gaan gebruiken. IBP zal dus voor eind januari moeten worden opgezegd. Lijkt me geen probleem. Maar nu, ik ga ook verhuizen en zou graag Telfort op de overgangsdatum gelijk op mijn nieuwe adres (zelfde plaats) willen laten aansluiten. Gaat dit, of levert dit bij voorbaat al grote problemen op.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om het zo goed mogelijk te laten verlopen?

Marcel
Voordat ik antwoord de volgende vraag:

• Welke datum ga je verhuizen?
• Welke datum loopt je abonnement bij KPN af?

Seventeen Or Cow!
Reg. datum: 04 september 2003

Ik zie nergens bij mijn orderstatus staan dat het voor annex-b/isdn is.
Weten jullie of ze daar echt rekening mee houden omdat bij de aanmelding wel gevraagd werd wat je had.

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Reg. datum: 26 juni 2000

quote:
BARO schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:17:
Hmmz, lastig... heb net 10Mbit/s down / 1Mbit/s up Tele2 Compleet aangevraagd à 40 euro/maand. Krijg er een laptop bij t.w.v. 600 euro. Tweejarig contract. Als je geen laptop zou kiezen, zou je 120 euro korting krijgen. 480/24 = 20, dus komt uit op hetzelfde bedrag per maand, maar dan 10Mbit/s ende telefonie ipv 20Mbit/s.*thinks
Ik vind dat Tele2 je maar een gare modem geven (Davolink nog watte) met brakke (lees: geen admin) interface. Je kan ook geen eigen modem aansluiten meen ik, vanwege de VOIP instellingen. Standaard ligt de wireless ook open in het modem (hide ssid aan, maar die werkt niet goed.) Plus 2 jaar contract FTL :P
Reg. datum: 06 september 2001

quote:
RichieB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:48:
[...]

Welk modem en welke firmware versie heb jij? Mijn ZyXEL P-2602H-D1A met V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 heeft "ergens links" geen "Summary" of "voip statistics" staan.
V3.40(AJZ.2)
Ik internet overigens nog via m'n oude DIRECT-ADSL aansluiting, maar gebruik wel al het Telfort modem:
http://img525.imageshack.us/img525/457/zyxelmj1.jpg
Ergens RECHTS ONDER dus ;)

supersatan wijzigde dit bericht 15-11-2007 16:16 (4%)

Reg. datum: 06 september 2001

dubbel :X

supersatan wijzigde dit bericht 15-11-2007 16:19 (101%)

Reg. datum: 13 augustus 2007

quote:
RichieB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:48:
[...]

er is daar wel een nieuwe firmware voor

http://klantenservice.int...ent/Firmware.aspx#faq7981

Reg. datum: 07 juni 2000

quote:
vlabakje schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:29:
Goed, ik heb dus ook Telfort aangevraagd, in de laatste dagen van oktober. Helaas eerst naar de KPN gebeld om mijn huidige Direct ADSL zonder telefoonlijn op te zeggen (30 november), en daarna naar Telfort gebeld om de nieuwe verbinding (met overstap) aan te vragen (1 dec.). Ik ben netjes door alle statussen heen gegaan, en Telfort heeft inmiddels met de KPN bepaald dat 30 november de overgangsdatum is. Tot zover alles koek en ei.
Gisteren (13 november) ben ik door Telfort naar status 4 gezet. Sinds dat moment werkt mijn KPN adsl lijn niet meer. Aangezien ik niets veranderd heb aan mijn configuratie heb ik eerst eens Telfort gebeld om te vragen of het aan hun werkzaamheden kan liggen. Dit was volgens hen niet het geval dus ik heb contact gezocht met de KPN helpdesk. Om een lang verhaal kort te maken ben ik door de hele riedel van KPN heen gegaan (factory reset van het modem, opnieuw instellen etc.) en het werkt nog steeds niet. KPN ziet dat de lijn 100% OK is, mijn modem logt in, en krijgt een IP, maar er gaat verder geen data over de lijn heen. Ik hoor als het goed gaat vanavond meer van KPN, mijn ticket is doorgezet naar een administratieve afdeling.
Zijn er meer mensen met een soortgelijk verhaal bij een overstap?
Even een update op mijn eigen post. Na 2 dagen overleg met KPN helpdesk 2e lijns zijn ze erachter gekomen dat er "2 lijnen actief zijn" op mijn stukje koper. De helpdesk heeft het doorgezet naar een andere afdeling, en die gaan binnen 48 uur contact met me opnemen. Het gaat dus niet altijd goed, ik begin er bang voor te worden dat ik tot de overgang naar telfort (30 nov.) geen internet heb.

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

het Hardware-Hondje :]
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
vlabakje schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:16:
[...]
Even een update op mijn eigen post. Na 2 dagen overleg met KPN helpdesk 2e lijns zijn ze erachter gekomen dat er "2 lijnen actief zijn" op mijn stukje koper. De helpdesk heeft het doorgezet naar een andere afdeling, en die gaan binnen 48 uur contact met me opnemen. Het gaat dus niet altijd goed, ik begin er bang voor te worden dat ik tot de overgang naar telfort (30 nov.) geen internet heb.
Balen.. Ik hoop niet dat ik in een zelfde situatie zit. Stap namelijk ook over van ADSL Direct van KPN. Ik had al problemen met het opzeggen. Ik had doorgegeven dat ik wilde overstappen.. Ah fijn ze wilde mijn signaal vernietigen. Terug gebeld dat ik echt wil overstappen (telco -> telco). Okee zei de medewerker dan gaan we dat regelen. Krijg ik 5 dagen later een leuke brief van KPN dat ze me bedanken voor het vertrouwen in Interplusbellen en dat ik een contract voor wederom een jaar met ze ben aangegaan. Ik probeer het nu op te lossen met aangetekende brieven. Telfort heeft mijn status ondertussen ook op 3 gezet. Ben benieuwd.

Erhnam wijzigde dit bericht 15-11-2007 16:24 (31%)

Reg. datum: 30 november 2003

quote:
Madone schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:19:
[...]

Heb je een nieuw nummer of een bestaand nummer later porteren?
Bestaande IPB-nummer is geporteerd.

Trolleystad, ik ga proberen of het wel of niet lukt om het SIP-account te laten werken via verbindingen van anders ISP's.

Hardstyle Movements

Werd net gebeld door 1 van mijn collega's met wanneer de monteur kon langskomen in de woning om signaal te testen. Had ze een datum 11 december. Ik zeg ja hallo. Kan het niet wat eerder, euh even kijken zegt ze. Ja kan wel maar dan is het een dag afspraak tussen 8 en 17.00. Dus mensen laat je niet de gek aansteken :)

Hardstyle Movements

Seventeen Or Cow!
Reg. datum: 04 september 2003

quote:
boerenlater schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:52:
Ik zie nergens bij mijn orderstatus staan dat het voor annex-b/isdn is.
Weten jullie of ze daar echt rekening mee houden omdat bij de aanmelding wel gevraagd werd wat je had.
Iemand?

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Reg. datum: 27 december 2006

hai
ik ben ook van plan om dit abonnement te nemen en heb een behoorlijk stuk van dit topic gelezen.
toch heb ik een vraagje.
sinds de 6 jaar dat we hier wonen hebben we nooit iets met de lijn hier gedaan.
er zal dus een meneer de monteur langs moeten komen om alles te checken en eventuele eindjes aan elkaar te knopen.
nu is het voor mij niet zo'n groot probleem om vrij te regelen, ik vraag me eerder af of ik die meneer nog moet betalen ook, of dat dat binnen de 14,95 aansluitkosten zit.
alvast bedankt,
bas

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
basemental schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:46:
ik vraag me eerder af of ik die meneer nog moet betalen ook,
Nee hoor.

dit is mijn huisdier
Reg. datum: 02 augustus 2002

vandaag 15-11-2007

sluit men modem aan Zyxel draadloos en probeer maar wat,en wat denk je signaal adsl begint te knipperen en blijft staan. internet dus via telfort. verder nog geen bericht ontvangen dat ik aangesloten ben. vreemde zaak dus allemaal vinden jullie niet?. nou wacht ik dus nog op men telefoon gegevens. maar hoefde dus om internet te krijgen helemaal geen gebruikers naam in te vullen. had ik bij xs4all wel.

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 8a ab bc bc cc cc cd cc cc cb bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db

agaam wijzigde dit bericht 15-11-2007 19:57 (26%)

Reg. datum: 19 maart 2002

Mijn Zyxel werkt prima en in vergelijking met mijn oude Speedtouch ben ik nu blij dat ik twee SIP providers kan invullen. Maar hoe kan ik bepalen met welke provider ik uitbel ? En met bepalen bedoel ik per gesprek. Ik heb twee providers en die komen allebei op hetzelfde toestel binnen.

Ik wil binnen Nederland gewoon met mijn Budgetphone bellen (inclusief nummerweergave wel zo netjes). Maar als ik naar het buitenland bel wil ik mijn Voipbuster daarvoor gebruiken omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Een dialplan kan ik niet vinden maar er moet toch wel een code zijn per gesprek *xx# waarmee ik bepaal of ik SIP 1 of SIP 2 wil gebruiken als ik ga bellen

Voor de duidelijkheid ik gebruik maar 1 telefoonport (en wil dat ook zo houden).

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
budje schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:35:
[...]

Bestaande IPB-nummer is geporteerd.
Dan hoop ik dat het bij mij ook sneller mag gaan, nummer is (nog) steeds bij KPN en niet geporteerd. We wachten maar weer af...

quote:
CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:20:
Mijn Zyxel werkt prima en in vergelijking met mijn oude Speedtouch ben ik nu blij dat ik twee SIP providers kan invullen. Maar hoe kan ik bepalen met welke provider ik uitbel ? En met bepalen bedoel ik per gesprek. Ik heb twee providers en die komen allebei op hetzelfde toestel binnen.

Ik wil binnen Nederland gewoon met mijn Budgetphone bellen (inclusief nummerweergave wel zo netjes). Maar als ik naar het buitenland bel wil ik mijn Voipbuster daarvoor gebruiken omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Een dialplan kan ik niet vinden maar er moet toch wel een code zijn per gesprek *xx# waarmee ik bepaal of ik SIP 1 of SIP 2 wil gebruiken als ik ga bellen

Voor de duidelijkheid ik gebruik maar 1 telefoonport (en wil dat ook zo houden).
Dat kan. In het menu VoIP -> Phone -> Het eerste tabblad "Analog Phone"

Reg. datum: 19 maart 2002

quote:
RockGirl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:35:
[...]

Dat kan. In het menu VoIP -> Phone -> Het eerste tabblad "Analog Phone"
Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.

Ik wil kunnen zeggen:
- Ik bel nu naar the USA dus bel ik met SIP provider 2 (Voipbuster in mijn geval)
- Ik bel dan naar mijn oma en Groningen en bel met SIP provider 1 (budgetphone)

Kan ik dat met een prefix doen ?

quote:
CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:
[...]

Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.

Ik wil kunnen zeggen:
- Ik bel nu naar the USA dus bel ik met SIP provider 2 (Voipbuster in mijn geval)
- Ik bel dan naar mijn oma en Groningen en bel met SIP provider 1 (budgetphone)

Kan ik dat met een prefix doen ?
Oh zo, dat weet ik niet. :+

Al 7+ jaar lang....

Zijn de Telfort firmwares ook te gebruiken op Tiscali Zyxel modems?

Als ik namelijk hier kijk: http://www.tiscali.nl/hel...irmware&zoekbtn=#faq2 dan gaat het over precies dezelfde modems, op hetzelfde netwerk (Telfort = Tiscali), maar bij Telfort zijn er nieuwere firmwares.

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
flipjevandejam schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:49:
Zijn de Telfort firmwares ook te gebruiken op Tiscali Zyxel modems?

Als ik namelijk hier kijk: http://www.tiscali.nl/hel...irmware&zoekbtn=#faq2 dan gaat het over precies dezelfde modems, op hetzelfde netwerk (Telfort = Tiscali), maar bij Telfort zijn er nieuwere firmwares.
Op de Tiscali website zijn de firmware versies ook te vinden.

Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW

Reg. datum: 15 november 2007

Het lijkt erop dat de vraag bij telfort wellicht groter is dan waar ze rekening mee gehouden hadden. Vandaag een mulipc modem ontvangen terwijl ik een gewoon modem besteld had. Inclusief een mooie brief met verontschuldiging dat de gewone modems op waren en ze me niet langer willen laten wachten en de extra kosten a ¤ 30,- voor hun rekening nemen. Heb nog niet veel ervaring met Telfort klantenservice maar een +puntje hebben ze al verdiend in ieder geval. :)

Reg. datum: 06 juni 2002

Volgende week wordt internet bij mij opgeleverd.

Maar ik snap niet helemaal hoe ik de modem zou moeten aansluiten met telfort telefonie.

Kan iemand het voor mij iets duidelijker uitleggen?

Ik heb nu een ISRA punt waar 2 (eigenlijk 4) draadjes uitkomt

Opstelling nu:
Draadjes rechtstreeks uit het ISRA punt in de meterkast in de splitter, de draad die naar de telefoonaansluiting in de kamer loopt in het telefoon gedeelte (ook 2 draadjes, geen stekkertje). In de splitter komt dan natuurlijk ook nog het kabeltje naar het modem.

Zit nu nog via KPN en heb met deze opstelling een kiestoon.

Moet nu alleen nog bedenken hoe ik kan oplossen om de telefoon aan te kunnen sluiten.
Misschien een telefoondoosje monteren in de meterkast en daar dan de draadjes, die nu naar het telefoondoosje wat in de kamer zit, in monteren. En met stekkertjes het telefoondoosje in de meterkast verbinden met het modem.

Nu lees ik in de andere delen dat er geen splitter tussen hoeft als je ook telfort telefonie erbij hebt. Doe ik het dan zo goed??

Misschien een onzettende noob vraag, maar voor het eerst een ADSL aansluiting...

Alvast bedankt voor de hulp!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: