Gathering of Tweakers

Quicksearch
Sorry, edit werkt niet..

Ik heb ookit een lijntest gedaan voor een adres in Beijum, Nomad.
Hemelsbreed 1.5km. De kabel onder de grond loopt in een soort lus en is veel langer.

Even een vraag aan een aantal mensen hiero, want ik zie in de laatste serie pagina's er weinig over. Ik heb nu Alice en ga waarschijnlijk overstappen, want m'n verbinding vliegt er 's avonds regelmatig uit. Hebben mensen dat hier ook ? Dus zijn er veel gevallen bekend waar de stabiliteit slecht is?
En hebben mensen ervaring met het overstappen van Alice naar Telfort, want ik wil het liefst m'n tel.nummer behouden en het lijkt me dat dat gewoon kan?

Leondar - NE Feral Druid 70 (Guild: Unknown-Entity) & Vaelaa - Human Warlock 70 @ Sunstrider

quote:
reddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:58:
Even een vraag aan een aantal mensen hiero, want ik zie in de laatste serie pagina's er weinig over. Ik heb nu Alice en ga waarschijnlijk overstappen, want m'n verbinding vliegt er 's avonds regelmatig uit. Hebben mensen dat hier ook ? Dus zijn er veel gevallen bekend waar de stabiliteit slecht is?
En hebben mensen ervaring met het overstappen van Alice naar Telfort, want ik wil het liefst m'n tel.nummer behouden en het lijkt me dat dat gewoon kan?
Ok, ik zal het nog één keer zeggen:

Het verhaal dat het signaal van ISP X stabieler is dan van ISP Y is een fabeltje.

Er zijn veel redenen waarom je DSL signaal 'eruit vliegt'. Meestal is het gewoon brak aangesloten of je koperlijn is niet helemaal goed (meer). Om dus met mensen hier te gaan vergelijken heeft totaal geen zin omdat via een andere hun eigen koperlijntje aangesloten zijn.

Dan is er ook nog zoiets als snelheid. Aangezien zowel Telfort als Alice een wide-open abonnement aanbieden is er geen snelheidsrestrictie. De modem en de kaart in de wijkcentrale spreken samen af welke snelheid mogelijk is. Traint het modem iets te hoog in dan wat de koperlijn eigenlijk aan kan, dan kan het modem af en toe opnieuw gaan intrainen ja.

Het enige wat je zou kunnen vergelijken om de overstap te overwegen is de hardware keuze. Bij alice is dit de Copperjet 816 en bij Telfort de Zyxel 2602 serie. En persoonlijk ben ik meer te spreken over ZyXEL dan Copperjet.

Betreft overstappen: Zie startpost.

trolleystad wijzigde dit bericht 19-11-2007 09:18 (4%)

Volgens de statuspagina van mijn bestelling bevind ik me nu in Stap 4: "Technische oplevering van het abonnement"

Ik kan dus nu mijn huidige ISP opzeggen?

De lijn wordt niet anders, blijft dezelfde koperlijn bij zo'n overstap. Maar zowel apparatuur op de centrale kan per netwerk verschillen (en verschilt) als de modem verschilt. Het kan dus zijn dat het wel stabiel is opeens of juist als iets stabiel was opeens minder.
quote:
Slasher schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:39:
Volgens de statuspagina van mijn bestelling bevind ik me nu in Stap 4: "Technische oplevering van het abonnement"

Ik kan dus nu mijn huidige ISP opzeggen?
Correct, kan nu veilig. De huidige ISP kan de lijn niet eens meer slopen. Een sloop opdracht wordt afgewezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:16:
[...]

Het verhaal dat het signaal van ISP X stabieler is dan van ISP Y is een fabeltje.
Ik vind dat toch iets te simpel gezegd. Inderdaad, een downtime kan *mogelijk* worden veroorzaakt door brakke bekabeling binnen in je huis of naar je centrale, maar ook door je ISP. Een brakke DNS server kan al snel voorkomen, op zo'n moment heb je niets aan je internetverbinding. Ook kan het netwerk of een gedeelte van het netwerk van je ISP kan plat of vertraagd zijn.

Ik kan mij voorstellen dat bij goedkopere ISPs het achterliggende netwerk (incl noodzakelijke services zoals DNS) minder betrouwbaar zijn dan bij duurdere ISPs. Aangezien Telfort en Alice beiden erg goedkope ISPs zijn vind ik het vrij terecht om de betrouwbaarheid ter discussie te stellen :P

Tot nu toe kan er nog weinig over zeggen. In die twee weken dat ik Telfort heb was het gewoon stabiel :P
Reg. datum: 20 maart 2006

Morgen krijg ik dan eindelijk KPN over de vloer.
Ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aansluiting (huisnummer toevoeging verhaal, en niet in Kanvas blahblah). Hopelijk gaat het allemaal goed morgen

blijft baggeren

quote:
Datafeest schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
Ik kan mij voorstellen dat bij goedkopere ISPs het achterliggende netwerk (incl noodzakelijke services zoals DNS) minder betrouwbaar zijn dan bij duurdere ISPs. Aangezien Telfort en Alice beiden erg goedkope ISPs zijn vind ik het vrij terecht om de betrouwbaarheid ter discussie te stellen :P
slaat echt helemaal nergens op natuurlijk

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
SPR1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:22:
Morgen krijg ik dan eindelijk KPN over de vloer.
Ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben over de aansluiting (huisnummer toevoeging verhaal, en niet in Kanvas blahblah). Hopelijk gaat het allemaal goed morgen
Zou je hier over kunnen posten?
Bij mij komen ze namelijk woensdag, met hetzelfde verhaal.

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

ergens vorige maand aangevraagd. Vervolgens gebeld door KPN met het verhaal dat ze een lasopdracht hadden gekregen en dat ze t adres moeten controleren. Hebben ze huisnummer 39 doorgekregen van KPN i.p.v. 39a. Omdat die toevoeging niet in KPN Kanvas staat was het adres dus niet correct en werd de hele opdracht afgeblazen. Met telfort gebeld en de situatie uitgelegt (1 huis, afgebroken, opnieuw opgebouwt, nu twee huizen. Echter met nog 1 telefoonkabel (hoofdkabel) met twee aderparen (1 voor de buren, en 1 voor mij). Nu belde KPN ongeveer twee weken geleden met de melding dat ze wouden komen controleren en aanpassingen wouden maken (indien nodig). Zie wel wat het morgen wordt.

It's not easy being green

Zo, vanmorgen mijn modem binnengekregen. Niet het geluk helaas dat ik gratis het multi-pc modem heb gekregen :) Volgende week komt KPN Monteur 2de (nieuwe) lijn aansluiten. Eens kijken of ik maandje multiwan kan doen op mijn firewall :)

J3roen wijzigde dit bericht 19-11-2007 10:59 (36%)

JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.

quote:
RockGirl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:55:
[...]

Als je 'm op bridge zet dan werkt VoIP niet meer. Als dat toch niet wordt gebruikt dan kan het wel. Wat ik heb gedaan met m'n router (die wilde ik blijven gebruiken ivm NAS en te lui om de NAT-tabel over te nemen in modem :') ) is bij NAT -> Port forwarding -> "default server" het adres van m'n router ingevuld. Dan heb je een soort bridge zonder bridge mode, want alles wordt doorgestuurd naar wat je bij default server hebt ingevuld.
Kijk, DAT zijn nou eens goeie tips voor mensen die eigenlijk willen bridgen maar dit niet 'kunnen' vanwege het feit dat VOIP dan niet meer werkt. En die te lui zijn om de NAT tabel van hun bestaande router over te typen in de Zyxel (hoewel dat me uiteindelijk wel beter lijkt voor performance enzo) Thanx ! 8)

www.fraggle.nl

It's not easy being green

quote:
Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:56:
[...]

Kijk, DAT zijn nou eens goeie tips voor mensen die eigenlijk willen bridgen maar dit niet 'kunnen' vanwege het feit dat VOIP dan niet meer werkt. En die te lui zijn om de NAT tabel van hun bestaande router over te typen in de Zyxel (hoewel dat me uiteindelijk wel beter lijkt voor performance enzo) Thanx ! 8)
Vergeet niet dat er dan dubbele NAT plaatsvindt, en dat dat zeker problemen kan geven met bepaalde applicaties. (uPNP).

JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.

quote:
trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:16:
[...]

Er zijn veel redenen waarom je DSL signaal 'eruit vliegt'. Meestal is het gewoon brak aangesloten of je koperlijn is niet helemaal goed (meer). Om dus met mensen hier te gaan vergelijken heeft totaal geen zin omdat via een andere hun eigen koperlijntje aangesloten zijn.

Dan is er ook nog zoiets als snelheid. Aangezien zowel Telfort als Alice een wide-open abonnement aanbieden is er geen snelheidsrestrictie. De modem en de kaart in de wijkcentrale spreken samen af welke snelheid mogelijk is. Traint het modem iets te hoog in dan wat de koperlijn eigenlijk aan kan, dan kan het modem af en toe opnieuw gaan intrainen ja.

Het enige wat je zou kunnen vergelijken om de overstap te overwegen is de hardware keuze. Bij alice is dit de Copperjet 816 en bij Telfort de Zyxel 2602 serie. En persoonlijk ben ik meer te spreken over ZyXEL dan Copperjet.

Betreft overstappen: Zie startpost.
Aangezien telfort via het kpn netwerk is en alice via het bbned en beide andere modems hebben en beide anders ISPs zijn, kan het diverse oorzaken hebben dat de verbinding eruit vliegt. Hoeft niet alleen aan de bekabeling te liggen maar ook aan de rest. Aangezien ik al een aantal keer heb gehad dat ik bv niet kon mailen (smtp accepteerde blijkbaar niet elke ip range), m'n modem af en toe automatisch naar ADSL terugging ipv op ADSL2 te blijven staan en ik nu op de 2e aderpaar aangesloten ben en daarvoor zal ik op de 1e aderpaar kan het aan van alles liggen.
Ook kan het zijn dat Alice meer overboekt heeft dan Telfort of whatever... ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.

Leondar - NE Feral Druid 70 (Guild: Unknown-Entity) & Vaelaa - Human Warlock 70 @ Sunstrider

* Potjiekos *

quote:
CRiSiS schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:55:
Zo, vanmorgen mijn modem binnengekregen. Niet het geluk helaas dat ik gratis het multi-pc modem heb gekregen :) Volgende week komt KPN Monteur 2de (nieuwe) lijn aansluiten. Eens kijken of ik maandje multiwan kan doen op mijn firewall :)
Ah, dus de "basis"-modem kastjes zijn weer leverbaar.

Afgelopen weekend telfort geinstalleerd bij mijn schoonzus.
Moet zeggen het gaat behoorlijk soepel. Alleen telefonie was nog niet over vanaf KPN.
Ook het wireless geinstalleerd. Ook appeltje-eitje verhaal.

Moet zeggen dat het modem wel vrij groot is, maar ja dan heb je geen los routertje nodig zoals bij athome.

Zijn er voor dit modem ook beugels verkrijgbaar zodat je ze in een meterkast kan schroeven?

Howzit?

quote:
reddevil schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:05:
[...]

Aangezien telfort via het kpn netwerk is en alice via het bbned en beide andere modems hebben en beide anders ISPs zijn, kan het diverse oorzaken hebben dat de verbinding eruit vliegt. Hoeft niet alleen aan de bekabeling te liggen maar ook aan de rest. Aangezien ik al een aantal keer heb gehad dat ik bv niet kon mailen (smtp accepteerde blijkbaar niet elke ip range), m'n modem af en toe automatisch naar ADSL terugging ipv op ADSL2 te blijven staan en ik nu op de 2e aderpaar aangesloten ben en daarvoor zal ik op de 1e aderpaar kan het aan van alles liggen.
Ook kan het zijn dat Alice meer overboekt heeft dan Telfort of whatever... ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Telfort maakt primair gebruik van het Tiscali ADSL netwerk en alleen KPN als dat niet mogelijk is. Zie ook de startpost.
quote:
SPR1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:50:
ergens vorige maand aangevraagd. Vervolgens gebeld door KPN met het verhaal dat ze een lasopdracht hadden gekregen en dat ze t adres moeten controleren. Hebben ze huisnummer 39 doorgekregen van KPN i.p.v. 39a. Omdat die toevoeging niet in KPN Kanvas staat was het adres dus niet correct en werd de hele opdracht afgeblazen. Met telfort gebeld en de situatie uitgelegt (1 huis, afgebroken, opnieuw opgebouwt, nu twee huizen. Echter met nog 1 telefoonkabel (hoofdkabel) met twee aderparen (1 voor de buren, en 1 voor mij). Nu belde KPN ongeveer twee weken geleden met de melding dat ze wouden komen controleren en aanpassingen wouden maken (indien nodig). Zie wel wat het morgen wordt.
Zo'n situatie is vrij lastig. Wat er gebeurt is dat bij KPN in de technische administratie van lijnen alleen 39 voorkomt met een ISRA. Die 39a komt nergens voor omdat daar nooit een telefoonie abonnement is geweest waarschijnlijk. Dus op 39a zal je eigenlijk nooit een ADSL verbinding kunnen aanvragen, niet zonder eerst ook KPN telefonie aan te laten leggen.

Als je dan op 39 aanvraagt komt hij op een lijn in dat ISRA en zal je zelf de lijn naar het 2de huis daarop moeten aansluiten.

Of je verhuist sowieso al een KPN telefonie abonnement naar dat adres? Dan komt het wel goed als je daarna daarop (op dat nummer) Telfort aanvraagt :)

bjck wijzigde dit bericht 19-11-2007 11:18 (41%)

quote:
[...]
ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Daar is dit topic ook voor en mensen komen heus wel met hun verhaal als iets niet goed gaat. Om ervaringen vragen heeft dus weinig zin. Lees deel 2 eens door.

* Potjiekos *

quote:
trolleystad schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:21:
[...]

Daar is dit topic ook voor en mensen komen heus wel met hun verhaal als iets niet goed gaat. Om ervaringen vragen heeft dus weinig zin. Lees deel 2 eens door.
trolleystad...ben jij moderator van dit forum?

Howzit?

quote:
Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:27:
[...]

trolleystad...ben jij moderator van dit forum?
offtopic:
Hoeft hij toch niet te zijn? Gathering.tweakers.net is van tweakers voor tweakers. Er hoeft niet altijd een mod aan te pas te komen om iemand ergens vriendelijk op te wijzen toch?

quote:
Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:08:
[...]

Zijn er voor dit modem ook beugels verkrijgbaar zodat je ze in een meterkast kan schroeven?
Ik heb het simpeler opgelost; 2 beugeltjes in de meterkast geschroefd waar het modem los op kan staan.

Powermac G4 Gigabit Ethernet 2x 1.4 GHz

quote:
[...]
ik wil gewoon vragen wat de algemene situatie is van de mensen of ze problemen met telfort hebben met hun verbinding.
Nee - ik volg deze al een tijd en er zijn weinig problemen (wat je wel bij Alice leest). Ook is de Telfort helpdesk op zondag WEL open ;)
Als je een indruk wilt krijgen van de geleverde kwaliteit kan je denk ik het beste het 'Tiscali' topic opzoeken - Telfort is namelijk gewoon exact dezelfde dienst met een andere kleur en prijs.

offtopic:
[quote]Thombias schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:27trolleystad...ben jij moderator van dit forum?
[/quote]
Nee hij is de topicstarter :-)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

* Potjiekos *

quote:
antimute schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:52:
[...]

Ik heb het simpeler opgelost; 2 beugeltjes in de meterkast geschroefd waar het modem los op kan staan.
Aan zoiets zat ik ook te denken. Ik kan niks vinden van originele beugels.
Worden ook niet bijgeleverd, teminste niet bij het pakket van mijn schoonzus.
Het zit toch in de meterkast dus hoeft geen uiterst mooie oplossing te zijn.
Een dhz-plankje is ook de goedkoopste oplossing, btw.

Howzit?

quote:
Zo'n situatie is vrij lastig. Wat er gebeurt is dat bij KPN in de technische administratie van lijnen alleen 39 voorkomt met een ISRA. Die 39a komt nergens voor omdat daar nooit een telefoonie abonnement is geweest waarschijnlijk. Dus op 39a zal je eigenlijk nooit een ADSL verbinding kunnen aanvragen, niet zonder eerst ook KPN telefonie aan te laten leggen.

Als je dan op 39 aanvraagt komt hij op een lijn in dat ISRA en zal je zelf de lijn naar het 2de huis daarop moeten aansluiten.

Of je verhuist sowieso al een KPN telefonie abonnement naar dat adres? Dan komt het wel goed als je daarna daarop (op dat nummer) Telfort aanvraagt
Zat tot een 4/5 maanden geleden nog telefoon op.
Lijnen ligt er wel, alleen is een tijdje niet actief geweest.
Ben benieuwd wat KPN morgen zegt, laat het wel even weten wanneer ze geweest zijn...

quote:
Hachy schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:56:
[...]

8) .

RockGirl wijzigde dit bericht 19-11-2007 12:24 (28%)

Uit de topicstart:
quote:
Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd ¤ 19,95 voor internet.
Kun je ook KPN opzeggen terwijl je al Telfort ADSL hebt, of loop je dan de kans dat de lijn gekilled wordt?
quote:
KPN [ziet] een uitportering als opzegging
Stel dat ik uitporteer naar Budgetphone (ipv. Telfort), zou dat ook als opzegging gelden?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws