Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 november 2003
Geen matches

Ja, ik weet niet of hij nou Internet explorer of verkenner gebruikt. Het is gewoon een snelkoppeling in Mijn Netwerklocaties. Maar ik denk dat ik er van de week gewoon even naar toe rij, inbreek in de livebox, poort 21 open zet, en gewoon passive mode uitzet.

Reg. datum: 08 februari 2003
Geen matches

Ik heb ook problemen gehad met passive mode op m'n ftp server, het probleem komt door de NAT van de livebox (hebben andere routers ook last van overigens)
Je kan het oplossen door het ip adres van je ftp te maskeren naar je externe (publieke) ip, zoals je nu ziet wil hij connecten op je netwerk (192.168.1.5)
In mijn geval gebruik ik ubuntu met ProFTPd en dan moet je dit in de config file zetten
MasqueradeAddress xxx.xxx.xxx.xxx (je externe ip moet je dan hier zetten!)

Geen matches

Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Ook dat werkt niet. Ik begin te vermoeden dat het komt omdat mijn livebox 192.168.1.1 is, mijn router 192.168.1.2, en het netwerk achter de router 192.168.0.*. Ik zal vanmiddag is proberen alles op hetzelfde subnet te zetten.

Reg. datum: 25 januari 2000
Matched: orange, adsl

Bij mijn verhuizing had ik netjes op tijd bij KPN aangegeven dat ik mijn Orange ADSL mee wilde nemen, en via TNT bij Orange aangegeven dat ik ging verhuizen.

Een paar dagen voor de verhuizing (16 januari) blijkt dat Orange wel het TNT-verhuisbericht heeft gehad maar geen bericht van KPN, dus dat de lijn niet gelijktijdig mee kan. Orange zegt dat KPN geen berichtje heeft gestuurd, KPN beweert van wel.

Uiteindelijk krijg ik een brief waarin staat dat mijn ADSL vanaf 23 januari zal werken. Alleen werkt het niet. Na de tweede keer bellen met de helpdesk op 31 januari belooft de medewerker dat hij mijn geval nog een keer onder de aandacht van de betreffende afdeling zal brengen. Dat blijkt te helpen, dezelfde avond kan ik gebruik maken van mijn verbinding.

Niet ideaal dus, ook al omdat je ¤50 mag dokken voor het omzetten van zo'n lijn. Maar gelukkig werkt het nu goed, al is die administratie kennelijk een zootje, want gisteren (5 februari) kreeg ik nog een brief van Orange dat mjin verbinding op 23 januari "zal worden" opgeleverd...

reinouts wijzigde dit bericht 06-02-2008 11:13 (9%)

Reg. datum: 18 oktober 2006
Geen matches

quote:
hvdberg schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:04:
[...]

Die ExperiaBox is eigendom van KPN. Daarbij is dat ding zo gecrippeld met KPN firmware dat hij voor andere providers minder goed bruikbaar is (let op: niet onbruikbaar; je neemt alleen de manco's van KPN's firmware mee naar een andere provider, zoals beperkte connectie's). De wireless USB adapter is wel jouw eigendom en kun je zonder problemen gebruiken/verkopen.
Dank!
Het is inderdaad nogal storend dat als je Bittorrent hebt lopen, je ongeveer NIET meer kan surfen omdat het aantal connecties te hoog oplopen. Ik zal me even orienteren op een router/switch, dat lijkt me dan idd de beste oplossing.

Reg. datum: 04 december 2007
Matched: orange

quote:
sewer schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:04:
Vreemd, bij mij werkt WOL over wan wel gewoon goed (heb natuurlijk ook die broadcast erin moeten zetten via telnet).

Ik heb wel het probleem dat als mijn router druk bezig is (bijv. downloaden van torrents), en ik van buitenaf een pc wil benaderen via ssh of ftp, dat soms de hele router hangt. De ingebouwde switch werkt dan nog wel (pc kunnen elkaar zien), maar geen enkele pc heeft meer internet, en de webpagina's van de router zijn dan ook onbereikbaar. Dat is wel erg vervelend...
Jah dat klopt ik heb die zelfde stap uit gevoerd en dan kom ik dus na een uur met het hier voor gemelde probleem! dan na een uur mijn WOL niet meer werkt via WAN
kijk voor de stappen die ik heb gedaan op het forum van orange users
http://orange.gebruikers....ead_id=885&rowstart=0

mooi rond is niet vierkand! dus lul niet!

Reg. datum: 27 juli 2006
Geen matches

quote:
Slurpgeit schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:30:
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Ook dat werkt niet. Ik begin te vermoeden dat het komt omdat mijn livebox 192.168.1.1 is, mijn router 192.168.1.2, en het netwerk achter de router 192.168.0.*. Ik zal vanmiddag is proberen alles op hetzelfde subnet te zetten.
Als je in een andere range zit dan jouw Livebox kan het zaakje niet werken.
Vrij logisch lijkt me.
Als je de router achter de livebox als access point of switch gebruikt maakt daar het adres niet van uit.
Is alleen lastig met evt instellingen veranderen.

Geen matches

Ik kan anders wel de livebox prima bereiken. En omdat ftp via een programma wel werkt, neem ik aan dat het waarschijnlijk een windows setting is ergens.

computer says no!
Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
Spurlie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:51:
laatst kreeg ik van orange een mail over onderhoud adsl dienst. Verbinding zou mogelijk ff weg zijn,maar als je modem ff uit/aan zou zette zou dit opgelost zijn.

Sinds afgelopen nacht heb ik geen internet meer... Modem aan/uit gehad,maar helpt niet! Contact me helpdesk gehad maar kon me ook niet verder helpen...
Iemand ook dit probleem en/of een oplossing?

Ps. Ik kom uit zuid limburg. Heb LB aangesloten op wireles linksys router. Dit bericht geplaatst via gsm...
Dan lijkt het erop dat we in hetzelfde schuitje zitten, want ik heb ook sinds gisteravond geen internet meer. woon in geleen zuid limburg. gebeld met de helpdesk en ook hun gaven me te kennen vooralsnog rustig af te wachten tot de nasleep na 7 februari voorbij is.

Ik heb een linksys adsl 2+ gateway aangesloten op mijn internetverbinding. daar ik me livebox ritueel opgesloten heb in de kelder... pokkeding
Reg. datum: 31 januari 2007
Geen matches

Pffffff door die *** onderhoud werkzaamheden nu al 2 dagen geen internet, net op het moment dat ik het niet kan gebruiken....

Trouwens wel raar dat als ik in het livebox menu kijk dat deze wel gewoon aangeeft dat er verbinding is met internet... Uiteraard modem al meerdere malen van de stroom los gehad.

Maar weer eens met de helpdesk bellen dan, dat ze er maar wat vaart achter zetten!!

@hierboven: Ah ik ben gelukkig dus niet de enige. Ik zie wel dat jij ook een Linksys router hebt, zou het hier nog iets mee te maken kunnen hebben?

Spurlie wijzigde dit bericht 06-02-2008 16:06 (17%)

E4300 max @ 3.24 Ghz. 24/7 @ 2.6 Ghz

Reg. datum: 17 september 2007
Geen matches

Het lijkt me stug dat dat door de werkzaamheden komt, die werkzaamheden zouden toch alleen 'snachts gebeuren tussen 0 en 7 ofzo ?

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Ik wordt wss afgeschoten, maar ik denk dat we toch zelf ook vaak problemen veroorzaken door niet goed te kijken en te lezen.
Natuurlijk handelt Orange dingen niet goed af, maar om nu alles op Orange af te schuiven?
En lees maar es bij forums bij andere providers, overal zijn wel (capaciteits) problemen omdat het naar mijn mening veel te hard gaat in dit wereldje.Infrastructuur is gewoon niet geschikt om in 5 jaar tijd de snelheid te ver X voudigen.

Reg. datum: 01 juni 2001
Geen matches

Mijn vriendin heeft ook sinds gister rond 14 uur geen internet meer. @ lampje knipperd en er is geen lijn dus... Heeft met HD gebeld, die zeiden dat het vanmorgen opgelost zou moeten zijn, maar nu natuurlijk nog steeds geen internet.

Drive it like you stole it.

Op de site van Orange stond wel dat ze vanaf gisteren telefonie problemen hadden.

Reg. datum: 05 december 2005

Bij orange adsl geldt nu dus de aanbieding een internet aansluiting voor 8,95 p/m. Na het eerste jaar betaal je de actie prijs van 17,95.

Uit de algemene voorwaarden van Orange kan ik niet opmaken dat je verplicht bent het 2e jaar ook nog te betalen.

Mis ik iets of kan je dus 1 jaar lang profiteren van de 8,95 per maand. En om dan na dat 1e jaar het abbonement op te zeggen?

Reg. datum: 11 augustus 2003

bij orange geld een jaarcontract. Minimaal 1 maand van te voren opzeggen en maximaal 4 maand van tevoren. Gewoon 1 maand van tevoren bellen en opzeggen tenzij ze nog een mooie aanbieding hebben. En die hebben ze dan wel weer, anders zijn ze je kwijt als klant.

Geen matches

klopt precies, en vandaag stond op teletekst dat de isp's in nl onder druk van de regering het gemakkelijker moeten maken om over te stappen, en je dan maar max 24 uur zonder internet mogen laten zitten.

Reg. datum: 09 augustus 2006

quote:
vibe_line schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:23:
grappig...

heb al internet sinds de wanadoo tijd (oktober 2005)

Laatste jaar is de intrainwaarde van mijn modem langzamerhand gezakt van 16000 Kb naar 11000.pagina's laden superlangzaam, en de verbinding knalt er vaak uit..
Geen ruis op de lijn(intrainwaardes volgens Orangemedewerker waren perfect). Modem is niet verplaatst of whatsoever.

Wilde gaan overstappen naar een andere provider.. bellen met Orange helpdesk, krijg ik te horen dat mijn contract met een jaar is verlengt. Moet nu wachten tot november dit jaar voor opzeggen. Naar mijn weten heb ik dat nooit bij wanadoo afgesloten.Orange zegt dat bij hun overname mensen bericht hebben gekregen over de nieuwe voorwaarden, en dat ze binnen 2 maanden konden opzeggen. Dat is toch belachelijk. Alsof ik bij elk contract wat ik heb lopen, moet gaan controleren of er iets veranderd is. Heeft iemand de oude contract voorwaarden, of heeft iemand tips om dit toch per direct op te zeggen ?
Via Google ben ik heel wat algemene voorwaarden van Wanadoo tegengekomen. Het probleem is echter dat algemene voorwaarden mogen wijzigen. Waneer dit gebeurt ten nadele van de "klant" dan is men verplicht om een ieder op de hoogte te stellen van de verandering en tevens moet er een mogelijkheid tot ontbinding worden aangeboden. Het is nu nogal lastig te bewijzen dat je ten tijde van de wijziging niets van Wanadoo hebt vernomen. Ook moet je aanemenlijk maken dat je tot nu toe niet beter wist en hierdoor schade lijdt (je moet b.v. een aanbieding laten lopen van een andere ISP) Verder adviseer ik je om alles via aangetekende brief te doen met daarin uitdrukkelijk vermeld dat je alleen middels brief/email wenst te corresponderen (anders gaan ze bellen en daar kan jij niets mee mocht men zich verspreken)

Verder heb ik al eens in dit topic aangehaald of een schijnverhuizing geen redmiddel zou kunnen zijn. Hiermee bedoel ik dat je een verhuizing doorgeeft naar een adres (b.v. van een kennis) waar totaal geen ADSL o.i.d. te verkrijgen is. Hierdoor moet Orange je wel mogelijkheid tot opzeggen geven. (artikel 9.3 algemene voorwaarden Orange) Ik denk dat dit echt een mogelijkheid is omdat ik nergens zo vlug in de algemene voorwaarden lees dat je er zelf ook woonachtig moet zijn.

Ik wens je i.i.g succes.

leuk hè?
Reg. datum: 10 april 2002
Geen matches

Heeft iemand al gemerkt dat:

1. zijn verbinding er 's ochtends uit lag.
2. Hij het na het aan en uit zetten van de modem het weer deed.
3. de snelheidsverhoging had.

Bij mij waren 1 en 2 van toepassing echter heb ik nog steeds de lage snelheid.... :(

thejoker80 wijzigde dit bericht 07-02-2008 07:47 (4%)

Reg. datum: 16 februari 2006
Geen matches

Klopt, bij mij lag twee nachten geleden meen ik de verbinding eruit. Echter de werkzaamheden hebben indirect niets met de verhoging te maken, puur voor de stabiliteit van het netwerk. Voor de verhoging zal je vermoed ik nog steeds apart een e-mail krijgen, wanneer dat ook mag zijn.

Reg. datum: 20 november 2001

quote:
Henst schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Via Google ben ik heel wat algemene voorwaarden van Wanadoo tegengekomen. Het probleem is echter dat algemene voorwaarden mogen wijzigen. Waneer dit gebeurt ten nadele van de "klant" dan is men verplicht om een ieder op de hoogte te stellen van de verandering en tevens moet er een mogelijkheid tot ontbinding worden aangeboden. Het is nu nogal lastig te bewijzen dat je ten tijde van de wijziging niets van Wanadoo hebt vernomen. Ook moet je aanemenlijk maken dat je tot nu toe niet beter wist en hierdoor schade lijdt (je moet b.v. een aanbieding laten lopen van een andere ISP) Verder adviseer ik je om alles via aangetekende brief te doen met daarin uitdrukkelijk vermeld dat je alleen middels brief/email wenst te corresponderen (anders gaan ze bellen en daar kan jij niets mee mocht men zich verspreken)

Verder heb ik al eens in dit topic aangehaald of een schijnverhuizing geen redmiddel zou kunnen zijn. Hiermee bedoel ik dat je een verhuizing doorgeeft naar een adres (b.v. van een kennis) waar totaal geen ADSL o.i.d. te verkrijgen is. Hierdoor moet Orange je wel mogelijkheid tot opzeggen geven. (artikel 9.3 algemene voorwaarden Orange) Ik denk dat dit echt een mogelijkheid is omdat ik nergens zo vlug in de algemene voorwaarden lees dat je er zelf ook woonachtig moet zijn.

Ik wens je i.i.g succes.
top.. dank je. ik ga een aangetekende brief opstellen.En alle feiten/ongemakken en andrere bullshit op papier zet. Aangezien ik binnenkort ga verhuizen, dacht ik met een schone snelle lei te beginnen... Telfort inet dus :] Het ziet er nu naar uit dat ik de oude verbinding mee moet gaan nemen en nog eens verhuiskosten moet gaan betalen. Te belachelijk voor woorden.. maar goed.

kan je mij vertellen wat je google keywords waren?

Een schijnverhuizing lijkt me niet echt handig. Mocht het niet goed gaan, dan moet ik dubbel gaan betalen, of in het ergste geval geen internet meer... :'(

Reg. datum: 16 december 2003
Geen matches

Hier in Den Bosch trouwens nog steeds geen verbinding. @-lampje blijft knipperen... meer mensen last van?

Niks

Reg. datum: 03 juli 2007
Geen matches

ipconfig /release
en dan /renew?

I'm confused. No wait.. Maybe I'm not.

Reg. datum: 16 december 2003
Matched: adsl

ja nee, dat is alleen voor m'n lokale netwerk. De livebox krijgt geen contact met het ADSL-netwerk, ook niet na een paar keer opnieuw opstarten.

Niks

Reg. datum: 09 augustus 2006

quote:
vibe_line schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:55:
[...]

top.. dank je. ik ga een aangetekende brief opstellen.En alle feiten/ongemakken en andrere bullshit op papier zet. Aangezien ik binnenkort ga verhuizen, dacht ik met een schone snelle lei te beginnen... Telfort inet dus :] Het ziet er nu naar uit dat ik de oude verbinding mee moet gaan nemen en nog eens verhuiskosten moet gaan betalen. Te belachelijk voor woorden.. maar goed.

kan je mij vertellen wat je google keywords waren?

Een schijnverhuizing lijkt me niet echt handig. Mocht het niet goed gaan, dan moet ik dubbel gaan betalen, of in het ergste geval geen internet meer... :'(
Hier een linkje naar de algemene voorwaarden: http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av.html

Voor wat betreft dat verhuizen: Nieuw telfort aanvragen op nieuwe adres. Verhuizing doorgeven aan Orange naar een adres waar Orange echt niet kan leveren (lees waar geen vaste telefoon aansluiting is) Orange kan dan hun verplichting tot levering niet nakomen en daarmee is de overeenkomst nietig. Mocht er op het adres toch nog iets leverbaar zijn door Orange, maar het wijkt af van je huidige abonnement in negatieve zin, dan is Orange verplicht om je hiervan op de hoogte te stellen en je de mogelijkheid te geven de overeenkomst te ontbinden.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: