[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicHad ik een tijdje terug ook, toen liet ik m'n pc testen op www.pcpitstop.com, daar kwamen ze met een oplossing om de snelheid te verhogen. Het vereist wat gerommel in het register, maar het werkte wel degelijk.quote:aleminkirali schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:32:
Weet iemand nog wel waarom ik snel download en langzaam surf???
Laat je pc maar even testen daar, die site is betrouwbaar.
Misselijkmakende tactieken dit, vorig jaar zat een opa hier ook al ineens vast aan Pretnium ofzoiets terwijl ie dat niet wist.
Wel moet ik erbij zeggen dat de effectieve snelheid op mijn pc bij speedtest.bbned.nl na 10x getest te hebben fluctueert tussen de 4000 en 6500 kpbs... iig vele malen sneller dan 1900kpbs
Don't fix something that works finequote:Billov2 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:45:
Hier eindelijk een 7245 kbps/1024kpbs verbindingHeb anderhalve week lopen klote met mijn Orange ADSL extra verbinding, waar hij eerst 1900kpbs/600kpbs liep en vele malen de helpdesk gebeld zonder resultaat. Vorige week maar direct een Livebox besteld welke deze ochtend binnen kwam, tevens loopt mijn internet nog steeds op dit moment op een Linksys WAG200G, welke perfect loopt, zonder de livebox dus. Twijfel er zelfs aan om de livebox erop aan te sluiten..
![]()
Wel moet ik erbij zeggen dat de effectieve snelheid op mijn pc bij speedtest.bbned.nl na 10x getest te hebben fluctueert tussen de 4000 en 6500 kpbs... iig vele malen sneller dan 1900kpbs
Sinds wanneer heb je die verhoging? Of werd hij in eens kant en klaar doorgevoerd?
de oorzaak van het falen van de internetverbiding is te wijten aan een defecte adsl2+ poort in de wijkcentrale. het allerallerlaatste wat ze checken
zit nu op een adsl1 poort tijdelijk totdat de definitieve aansluiting gefixed is.
jammer dat de monteurs niet eerder zijn langsgestuurd, want de oorzaak was binnen 10 minuten gevonden.
Hopelijk per 29-02-08 een goed werkende verbinding en een geporterd telefoonnummer naar telfort. Dat er eindelijk maar eens iets goed mag gaan!
Heb je Orange over het Bitstream netwerk?
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
Hij heeft het hele verhaal weer doorgestuurd naar de TD zodat hun er weer eens naar kunnen kijken...
Ik wacht af maar verwacht er niks van...
Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
Geen woord over een snelheidsverhoging. Maar het is best mogelijk natuurlijk. Hmm, wacht eens even. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met een mogelijke upgrade naar ADSL2+?quote:Geachte klant,
Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.
De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 30 januari t/m 7 februari 2008
tijdstip: in de nacht
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode
Welke regio / stad woon je ?
Ik zit in brielle atm ( in de buurt van hellevoetsluis )
Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
Op het Orange gebruikersforum zijn er nu al heel wat die deze mail hebben gekregen. Best een mogelijkheid dat het iets met de snelheidsverhoging te maken heeft. Of het is iets anders natuurlijk, maar wel opvallend dat ze zo te zien heel Nederland in die periode gaan aanpakken.
Ik heb ook eenzelfde brief ontvangen, met daarop dezelfde periode.quote:DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:16:
Hier in de buurt van Heerlen, Zuid-Limburg.
Op het Orange gebruikersforum zijn er nu al heel wat die deze mail hebben gekregen. Best een mogelijkheid dat het iets met de snelheidsverhoging te maken heeft. Of het is iets anders natuurlijk, maar wel opvallend dat ze zo te zien heel Nederland in die periode gaan aanpakken.
Regio Horst (Limburg)
Zou het dan toch......
Hehe, hier in West Zeeuws vlaanderen, ook deze brief..quote:DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:11:
Krijg net mail van Orange:
[...]
Geen woord over een snelheidsverhoging. Maar het is best mogelijk natuurlijk. Hmm, wacht eens even. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met een mogelijke upgrade naar ADSL2+?
en geloof me.
Echt geen ADSL2+ hier
A big enough hamer can usually fix anything :)
we wachten maar weer af.
Wishfull thinking perhaps, maar het zou kunnen
Hmmm, dat is ook nog een een idee ja, laten we het hopen... die snelheidsverhoging is één ding, maar een instabiele lijn is nog veel erger als je het aan mij vraagt...quote:DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:59:
Gezien het feit dat heel Nederland die mail zowat krijgt, en er de laatste tijd zoveel klachten zijn over de stabiliteit. Zou het me niks verbazen als het te maken heeft met die capaciteitsproblemen en dat dit een poging is om die op te lossen alvorens ze de verhoging kunnen doorvoeren.
Wishfull thinking perhaps, maar het zou kunnen
Fatal Mind wijzigde dit bericht 28-01-2008 20:08 (15%)
Nee, ik heb orange via het orange netwerk, dus orange extra of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, waarom als ik vragen mag?quote:JohnStaakke schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:44:
doitall: niet om het 1 of het ander; maar ik ben je voorgegaan.
Heb je Orange over het Bitstream netwerk?
Omdat als je het over het Bitstream netwerk (dus via KPN) aangeboden had gekregen, was een migratie niet mogelijk geweest (stomme KPN). Dan had je eerst je lijn moeten slopen en opnieuw op laten bouwen.quote:doitall schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Nee, ik heb orange via het orange netwerk, dus orange extra of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, waarom als ik vragen mag?
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
Zit het voor mij dan misschien toch een keer mee.. zo'n beetje alles wat er mis kan gaan met internetverbindingen gaat bij mij mis.quote:JohnStaakke schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:16:
[...]
Omdat als je het over het Bitstream netwerk (dus via KPN) aangeboden had gekregen, was een migratie niet mogelijk geweest (stomme KPN). Dan had je eerst je lijn moeten slopen en opnieuw op laten bouwen.
MacBook Pro 15,4" 2,16GHz, 2GB
Ja, telfort nemen!!quote:codeklopper schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:13:
Orange heeft het bij mij echt helemaal afgedaan. Ik zou al vanaf 23 december 2007 aangesloten worden en wacht nog steeds. Mailen, bellen en klachten indienen helpen allemaal niet. Iemand suggesties?!
Ik zou 10 januari aangesloten worden, mocht Orange mij vrijdag niet aangesloten hebben, dan heb ik het recht om heel het contract te breken.
Het schijnt namelijk te zijn dat Orange 21 dagen van de aansluitdatum mag afwijken.
28 januari zou mijn aansluiting gereed zijn, maar mooi niet dus! Net na het abbonnement aangevraagd te hebben al de nodige brieven ontvangen en ook een aantal mailtjes waarin alle administratieve zaken geregeld zouden moeten zijn.
De mooiste mail was die van 17 januari...deze begint met de zin 'je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten. In deze kennismakingsmail vind je de informatie die je nodig hebt om veilig te kunnen internetten en e-mailen' Je verbinding is opgeleverd? eeuuhhh, dacht het niet!
Afgelopen maandag toch maar eens om opheldering gevraagd, jammer genoeg moest ik zelf contact opnemen met Orange ipv dat Orange mij inlicht dat de beloofde opleverdatum niet gehaald gaat worden....het is dus weer de omgekeerde wereld
Kreeg een heel formeel berichtje terug;
Geachte,
>
>Helaas is de levering van uw ADSL verbinding enigszins vertraagd. Dit
>probleem hebben wij inmiddels doorgegeven aan onze technische afdeling.
>Echter hebben wij er op dit moment nog geen zicht op wanneer uw lijn
>definitief geleverd zal gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.
>
>Met vriendelijke groeten,
>Orange Nederland Breedband BV
Hier weer meteen op gereageerd en gevraagd om meer details waarom de lijn niet opgeleverd is en hoe lang het nog gaat duren. Ook nadrukkelijk aangegeven dat ik niet van plan ben wekenlang met Orange aan de bel te hangen over wanneer mn verbinding is een keer opgeleverd wordt.....daarop kreeg ik onderstaande bericht terug;
Geachte,
Uiteraard begrijpen we dat dit voor u geen positief begin van de
samenwerking met Orange is. Het probleem met de levering van uw ADSL
signaal is het gevolg van een kleine storing in het systeem dat de
nieuwe aanvragen normaalgesproken automatisch verwerkt. Daarom loopt van
de nieuwe aanvragen een klein deel vast en moeten deze verbindingen door
onze technische afdeling handmatig doorgevoerd worden. Omdat ook hierbij
weer complicaties kunnen ontstaan is het helaas ook erg lastig om u een
concrete termijn of datum te noemen waarop de verbinding wel geleverd
gaat worden.
Zodra deze informatie wel beschikbaar is nemen we uiteraard zo spoedig
mogelijk contact met u op. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Al met al schiet ik hier nog geen ...
Hebben meerdere mensen bovengenoemde reden van vertraging gehad? En zo ja, hoe snel werd dit opgelost? Of is dit een reden die nog niet eerder opgegeven is en dit weer een nieuwe manier is om de klant aan het lijntje te houden?!
Hoe kan Orange nu eens massaal aangepakt worden? We kunnen ons toch niet zo verder laten behandelen?!!!
Gek wordt je van dit soort bedrijven.....
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.