Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicUpdate: Vanmorgen een emailtje richting Orange gestuurd, en zonet een antwoord op gekregen:quote:ReZ1987 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:01:
Na een lange tijd Orange ADSL Lite gebruikt te hebben, nu overgestapt op ADSL Extra. Vooral omdat het veel sneller zou zijn dan Lite. Niet dus
Met downloadprogramma's als GrabIt en NewsLeecher haal ik gelijkwaardig/tragere snelheden dan voorheen. Dit is wat het modem aangeeft:
[afbeelding]
22 / 13,81 ~= 1.600 meter verwijderd van de centrale. Hemelsbreed zal dit wel ongeveer kloppen.
Dit even vergeleken met het grafiekje uit de TS. Daaruit zou moeten blijken dat ik ongeveer 8-10 MBit down zou moeten hebben, wat klopt met de intrain-snelheid.
Helaas blijkt niets minder waar. Ik haal nu zelfs langzamere snelheden dan toen ik nog Lite (= 320 kB/sec) had!
[afbeelding]
Tevens fluctueert het nogal. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
edit:
Hmm, de gelijkenis met "Japie Gijs" is groot.
Wazig bericht, er wordt niets gezegd over waar je de email heen terug moet sturen of wat dan ook.quote:Geachte O. Hoekema,
Om uw probleem grondig te kunnen onderzoeken willen wij u verzoeken om
op de volgende vragen te beantwoorden.
? Hoe is het modem (Livebox) aangesloten op de computer?
o Wifi
o Ethernet
o Usb
? Wat zijn de 'ping' tijden naar 194.134.5.5
? Staat uw netwerkkaart ingesteld op 10mbit op 100mbit of op
automatisch detecteren ?
? Wat zijn de snelheden die u werkelijk haalt? U kunt hiervoor via ftp://ftp.orange.nl/pub/test/
een bestand van 10mb, 20mb of 100MB downloaden.
? Het aantal secondes dat de bestandsoverdracht duurt is ook goed.
? Als het downloaden helemaal niet lukt kunt u dat ook invullen.
? Wanneer is de verbinding traag?
o bij het gebruik van Internet Explorer
o bij het gebruik van P2P-programma's
o bij het gebruik van nieuwsgroepen (NNTP)
o in het algemeen is de verbinding traag
U doet dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad
of door de internet browser op te starten en in de adresbalk
'192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden
Kunt u ons aangeven wat er achter de snr-marge staat?
Kunt u aangeven wat er achter de upstream/downstream staat?
* Waar komt het ISRA punt (hoofdtelefoonaansluiting) werkelijk binnen?
* Type ISRA? (raadpleeg hiervoor de handleiding op bladzijde 17)
* Zijn er meer wandcontactdozen? (Zo ja, sluit uw telefoon rechtstreeks
aan op de 'phone' ingang)
* Waar staat de Livebox?
* Lengte kabel ISRA <> Livebox?
* Waarop en hoe zijn de telefoons aangesloten?
* Heeft u een fax / alarmcentrale / splitter voor de Livebox?
Mocht u niet weten hoe u de instelling van uw netwerkkaart kunt
controleren dan kunt u de onderstaande uitleg volgen:
? klik met de rechtermuisknop op 'deze computer'
? kies 'eigenschappen'
? selecteer het tabblad 'hardware' en vervolgens 'apparaatbeheer'
? het apparaatbeheer scherm zal nu openen
? klik met de linkermuisknop op het '+ teken' dat bij netwerkadapter
staat
o Er verschijnt nu een netwerkadapter (indien je meer dan één
netwerkkaart in je computer hebt verschijnen hier meerdere keuzes)
? selecteer de juiste netwerkadapter en dubbelklik met de
linkermuisknop op deze netwerkadapter
? ga naar het tabblad 'geavanceerd'
? selecteer links in het menu 'mediumtype'
? aan de rechterkant verschijnt een nieuw menu daar kunt u zien hoe u
netwerk kaart is ingesteld.
Mocht u niet weten hoe u een ping test kunt uitvoeren dan kunt u de
onderstaande uitleg volgen:
? klik met linkermuisknop op start
? kiest uitvoeren (run)
? vul het commando CMD in en druk op enter / ok
o Er verschijnt nu een zwart Dos scherm
? Typ het volgende commando in ping 194.134.5.5
o Er zullen nu vier regels komen aan het eind van de regels
wordt de snelheid in msec aangegeven.
Zodra wij over uw antwoorden beschikken zullen wij dit doorgeven aan
onze technische dienst voor een onderzoek.
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Kwestie van "reply" drukken en braaf alles invullen en dan "send" ... ?quote:ReZ1987 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:11:
[...]
Update: Vanmorgen een emailtje richting Orange gestuurd, en zonet een antwoord op gekregen:
[...]
Wazig bericht, er wordt niets gezegd over waar je de email heen terug moet sturen of wat dan ook.
-------
Net even gedaan. Ben benieuwd naar hun antwoordquote:mjl schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:16:
[...]
Kwestie van "reply" drukken en braaf alles invullen en dan "send" ... ?
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Lijkt me niet, draadjes omwisselen heeft niets met spooktelefoontjes te maken.quote:DaFrenk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:17:
Grmbl, sinds gisteren hebben we opeens last van spookgesprekken. De telefoon is nu al twee keer overgegaan terwijl er dus geen werkelijk gesprek was.
Dat is dus op te lossen door de rode en blauwe draadjes om te wisselen in het ISRA punt?
Het is een callcenter (lees computer) die je probeert te bellen. Binnen een paar dagen kun je een telefoontje verwachten van een of andere verkoper, die dan de huid volschelden en om adres gegevens vragen voor een heuse klachten procedure, of probeer zijn meerdere aan de lijn te krijgen (lukt niet maar hou vol, kost hem weer een telefoontje met kans op een verkoop bonus), houd ook even bij wanneer/hoe laat er telkens gebeld wordt voor de bewijsvoering.
Verder kun je bij de kpn een onderzoek laten starten naar misbruik/pesten als je tenminste via kpn belt, via orange kun je het verder vergeten ...
-------
Mijn statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19588 Kb
Afname Dichtbij : 5.2 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Mijn ervaringen zijn dan ook perfect.. Heb in het begin de helpdesk moeten bellen uit nieuwsgierigheid hoe lang het leveren van respectievelijk de LiveBox en de verbinding. Ze hadden mij binnen 2 minuten geholpen sinds het oppakken van de telefoon en mij een perfecte, accurate voorspelling. Mijn internet werkte al eerder dan ze gezegd hadden
Enige waar ik over klaag is dat het draadloze signaal niet al te sterk is. Hiermee doel ik erop dat mijn laptop niet sneller dan 1.5 MB/s haalt ook al zit ik naast de LiveBox, terwijl ik op de Hogeschool met draadloos internet 2.0 MB/s kan halen. Verder vind ik het een groot probleem dat de LiveBox maar twee ethernet uitgangen heeft.
Ik internet nu precies 4 maanden met Orange.
AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300
Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
Tja, vandaag is het de derde dag op rij dat we rond 16.15 gebeld worden. Ik ben benieuwd of de telefoon morgen ook weer overgaat om precies 16.15.quote:mjl schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:01:
[...]
Lijkt me niet, draadjes omwisselen heeft niets met spooktelefoontjes te maken.
Het is een callcenter (lees computer) die je probeert te bellen. Binnen een paar dagen kun je een telefoontje verwachten van een of andere verkoper, die dan de huid volschelden en om adres gegevens vragen voor een heuse klachten procedure, of probeer zijn meerdere aan de lijn te krijgen (lukt niet maar hou vol, kost hem weer een telefoontje met kans op een verkoop bonus), houd ook even bij wanneer/hoe laat er telkens gebeld wordt voor de bewijsvoering.
Verder kun je bij de kpn een onderzoek laten starten naar misbruik/pesten als je tenminste via kpn belt, via orange kun je het verder vergeten ...
Volgens de OP zou iemand van Orange gehoord hebben dat ze die draadjes moesten verwisselen. Nadat ze dat gedaan hebben, was het probleem weg.
Verder, er staat dus echt niks op het display. Normaal als je zo'n callcenter krijgt dan staat er "Anonieme oproep", nu staat er simpelweg 'Oproep!', neem je op dan krijg je gewoon de kiestoon. Geen toon dat er is opgehangen.
Dus ergens denk ik niet dat het een callcenter is
Op het Orange gebruikersforum las ik ook weer de draadjes omwissel truuk. Dat vind ik dan wel een sterke oplossing. Maar als het werkt..
kwestie van een goede acces point en bv switch aan je livebox hangen , en je hebt meer uitgangen en een hogere draadloze snelheidquote:Ewald ! schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:33:
Raar dat iedereen blijft klagen over de snelheden van Orange... Zelf heb ik nooit problemen ondervonden van de verbinding of het LiveBox.
Mijn statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19588 Kb
Afname Dichtbij : 5.2 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Mijn ervaringen zijn dan ook perfect.. Heb in het begin de helpdesk moeten bellen uit nieuwsgierigheid hoe lang het leveren van respectievelijk de LiveBox en de verbinding. Ze hadden mij binnen 2 minuten geholpen sinds het oppakken van de telefoon en mij een perfecte, accurate voorspelling. Mijn internet werkte al eerder dan ze gezegd hadden![]()
Enige waar ik over klaag is dat het draadloze signaal niet al te sterk is. Hiermee doel ik erop dat mijn laptop niet sneller dan 1.5 MB/s haalt ook al zit ik naast de LiveBox, terwijl ik op de Hogeschool met draadloos internet 2.0 MB/s kan halen. Verder vind ik het een groot probleem dat de LiveBox maar twee ethernet uitgangen heeft.
Ik internet nu precies 4 maanden met Orange.
Ik zat meestal rond de 390 kb/s met m'n 4mbit verbinding. krijg laatste tijd opeens rond de 430 kb/s
Avonduren zijn vaak nog steeds kut, maarja...
Hiervoor had ik Speedlinq en daar kon ik met 1500KB downloaden.quote:Fatal Mind schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:01:
1 MB in de zin van ongeveer 1000 kb/s ? dan lijkt me dat prima kloppen heur
Misschien eventjes te topic doorlezen ? dan leer je een hele boel over hoe orange te werk gaat... of beter gezegd, niet te werk gaat...
Anyways, net weer 20 min met een helpdesk pikkie aan de lijn gehangen en even m'n klacht neergelegt van slome speeds in de avond uren, hij wijd het probleem aan het uitrollen van het '' nieuwe snellere '' netwerk, dit duurt lang en daarom is er veel onderhoud. ik vind het daarin tegen wel apart dat dat elke avond van de week is om precies dezelfde tijd, en dan allemaal in de centrale hier in de buurt...
Maarja, ik ben hier weer weg, ga me ff verder ergeren aan me speeds...
aangevraagt via adslwinkel.nl al vaker gedaan, nooit problemen.
casema opgezegt met 1 maand overlap.
een week voordat casema afliep naar orange gebeld waar de livebox bleef.
geen aanvraag binnen volgens orange, oftewel alsnog aanvragen en wekenlang wachten.
met kerst de livebox binnen terwijl dat al 2 maanden eerder had moeten gebeuren.
aangesloten, rode knipperende lampjes: wel bellen geen internet.
1 maand verder en orange heeft 2 keer in de centrale *iets gefixed*
al die tijd geen internet, wel rode knipperende lampjes op de livebox.
ander doosje (van kpn) voor de telefoondraadjes geprobeerd en vele instellingen geprobeerd. ook hardwarmatige resets van de livebox. niets helpt.
het moet aan ons liggen zegt orange. morgen komen er 2 monteurs die ik moet betalen als het probleem toch bij ons ligt. (ik ben niet achterlijk en ik vermoed dat de livebox kapot is oid)
wordt vervolgt!
gelukkig heb ik aardige buren
intel_478 wijzigde dit bericht 24-01-2008 23:06 (4%)
Helaas is dit snelheid sinds de overstap niet echt beter geworden.Maar ik hoop dat als de upgrade eindelijk wordt doorgevoerd dat het wel omhoog gaat. Of ik zit te ver van de centrale
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3552 Kbps
Upstream Rate: 288 Kbps
Downstream Margin: 5 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 26
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Tja..
Weet iemand wat hier de tarieven van zijn?
(er van uit gaande dat ik 5 euro extra betaal voor gratis bellen naar vaste nummers).
staat hier wel tussen:quote:Demonfreak schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:08:
Ik kan nergens terugvinden hoe het zit met 06 en 0900 nummers als je het telefonie gedeelte er bij neemt.
Weet iemand wat hier de tarieven van zijn?
(er van uit gaande dat ik 5 euro extra betaal voor gratis bellen naar vaste nummers).
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/
Maar dat moet ook wel op de website van Orange te vinden zijn.
Als je contract (bijna) is afgelopen dan moet je een telco-telco migratie aanvragen bij Telfort. Zij zeggen je Orange op; als je contract er nog niet bijna op zit zou je deze migratie kunnen overwegen en Orange melden dat Telfort je nummer/ADSL lijn overneemt en daardoor je contract wordt beeindigd. Reken er echter wel op dat Orange je voor de resterende periode gewoon een rekening stuurt; zij kunnen je immers houden aan je contract, tenzij jij Orange in gebreke hebt gesteld en ze een redelijke termijn hebt gegeven om het op te lossen.quote:doitall schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:19:
Wat een ontzettend drama is dit toch.. Net de helpdesk maar weer gebeld maar ze weten nog steeds niks. Maandag ga ik het opzeggen en overstappen naar telfort. Iemand enig idee hoe ik mijn telefoonnummer mee kan laten porteren zo eenvoudig mogelijk.![]()
![]()
Ah oke, naja is prima verderquote:--Niels-- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:22:
Volgens mij heb je bij Wanadoo / Orange altijd een jaarcontract en moet je minimaal 1 maand voor het verlopen van dat contract opzeggen, anders wordt het contract automatisch met een jaar verlengt.
Maar dat moet ook wel op de website van Orange te vinden zijn.
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.