Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 februari 2005
Matched: orange

Net maar weer naar de helpdesk gebeld, aardige jongen aan de telefoon die mij wist te vertellen dat meer mensen last hebben van het probleem dat ik heb (wel kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, niet kunnen internetten) en dat de 3e lijn td er nu actief mee bezig is. Hij verwachtte binnen een week een oplossing, beetje jammer dat het zo lang moet duren voordat een probleem serieus wordt genomen. Het liefste zeg ik het meteen op maar dat kon niet omdat opzeggingen maar tot 5 uur beschikbaar is. Maandag kon ik terugbellen om te kijken wat de status van het probleem is en dan eventueel opzeggen. Het liefste heb ik niks meer te maken met Orange als organisatie maar aan de andere kant, ik wil zo snel mogelijk een werkende internetverbinding. Ik denk dat ik mijn principes maar aan de kant zet en als mijn contract afloopt stap ik over naar de concurrent (of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).

Reg. datum: 17 september 2007

quote:
(of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).
Ja... :P bij orange zeggen ze een week, en ze nemen rustig een maand... oftwel, switch zodra je kan...

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 14 augustus 2004
Matched: orange, adsl

quote:
Enfer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:39:
Hmmm

Net gebeld door Orange met de vraag of ik wou profiteren van de nieuwe snelheden voor een lagere prijs ( adsl extra ). Toch wel netjes dat ze zelf bellen, en dat ik niet hoefde te bellen ( ivm dure gesprekslijnen )..

Alleen vaag dat ze het halve gesprek opgenomen heeft maarja dat zal wel iets nieuws zijn door telefonisch bestellen oid :?
Waarom ze je ook graag bellen en een nieuw contract afsluiten is omdat je dan weer een jaar aan Orange vastzit natuurlijk ;)

Alles werkt.. zou het zijn opgelost of is dit weer slechts tijdelijk. Ik ben benieuwd, al haal ik momenteel slechts 140kb down per sec. Maarja beter iets dan niets.. Ik wacht af, ben benieuwd of ik een of andere vorm van coulance uit de richting van Orange mag verwachten.

Geen matches

140 is nog veel... wees er blij mee, moet je eens kijken wat voor een verbluffende snelheid ik haal:

Your current bandwidth reading is: 150.90kbps which means you can download at 18.86 KB/sec. from our servers.

Dit trek ik echt niet... dus ik bellen, zijn die slettebakken al weer gesloten, wat voor helpdesk gaat er nou zo vroeg dicht, tis gewoon achtelijk...

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Matched: adsl

quote:
Fatal Mind schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:52:
140 is nog veel... wees er blij mee, moet je eens kijken wat voor een verbluffende snelheid ik haal:

Your current bandwidth reading is: 150.90kbps which means you can download at 18.86 KB/sec. from our servers.

Dit trek ik echt niet... dus ik bellen, zijn die slettebakken al weer gesloten, wat voor helpdesk gaat er nou zo vroeg dicht, tis gewoon achtelijk...
Hah, na ruim 6,5 week zonder heb ik toch wel weer recht op iets wat op een adsl verbinding lijkt ;)

Geen matches

Vind het knap dat je zoveel geduld heb gehad :P ik had allang iets vreselijks gedaan met dat hoofdbgebouw van ze...

Anyways, hier klapte de verbinding er helemaal uit daarnet... na een reset en een klap op die kut livebox doet het het weer een beetje....

Morgen gaan we maar weer klagen...

Reg. datum: 30 oktober 2007
Geen matches

Hier looptie weer 1500 kbps, maar het is weekend :P

Reg. datum: 13 januari 2008
Geen matches

heeft er iemand een goede ervaring of een tip voor een goed access point?
ik heb zelf de WRT54G en WRT54GL gevonden.
nu kan ik de WRT54G met 25% korting krijgen maar het schijnt dat deze niet helemaal goed is?
kan ik toch beter wat meer geld uitgeven voor een L versie?
of zijn er nog andere goede?

ik heb nu alleen een livebox met 2 laptops.

het doel is om 2 laptops wireless aan te sluiten.
ik wil de draad die er nu ligt ook nog kunnen gebruiken voor downloaden/gamen.

rob87 wijzigde dit bericht 19-01-2008 21:33 (22%)

Geen matches

Het was ook te mooi om waar te zijn, verbinding en telefonie ligt er weer uit :(

Reg. datum: 29 juli 2002

De laatste tijd heb ik het probleem dat mijn Linksys WAG354G erg lage snelheden vertoont. Met downloaden kom ik niet boven de 525 kB/s uit en dit zijn de DSL Status waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DSL Status                      : Up
DSL Modulation Mode             : ADSL2+
DSL Path Mode                   : FAST
Downstream Rate                 : 5033 Kbps
Upstream Rate                   : 931 Kbps
Downstream Margin               : 7 db
Upstream Margin                 : 11 db
Downstream Line Attenuation     : 21
Upstream Line Attenuation       : 8
Downstream Transmit Power       : 0
Upstream Transmit Power         : 0

Ik heb nooit op 20 Mbit/s gezeten, maar op het begin was het tenminste nog 15000+ Kbps wat de Linksys aangaf en downloads haalde ik toen binnen met 1.7~2.0 MB/s.

Een tijdje heb ik op 11000 Kbps gezeten, wat ik nog wel acceptabel vond vanaf 15000 Kbps. Maar de zeer krappe 5000 Kbps die ik nu haal is waardeloos. Ik betaal niet voor niks 23,95 per maand voor 20 Mbit/s, dan verwacht ik ook dat ik een snelheid krijg die daar in de buurt ligt. Er zijn namelijk genoeg 9,95 abonnementen die 10 Mbit/s bieden. Als die vervolgens op 5000 Kbps bieden, kan ik wel mee leven, maar dit is echt waardeloos.

Overigens kan ik wel proberen wat de Livebox aangeeft, maar ik heb het draadloze van mijn Linksys nodig. Dus het zal alleen ter vergelijk zijn.

Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren als ik?

Edit: graag geen opmerkingen als: lees dit topic eens door, want de laatste keer dat ik hier heb gekeken (wat in mijn favorieten stond) is deel 13 en ik ga echt geen 5 threads met elk enkele honderden posts doorlezen.

MooDyBLueS wijzigde dit bericht 20-01-2008 21:22 (7%)

Copy, Rogue Leader
Reg. datum: 25 augustus 2004

Wat mij betreft tijd om de (eind)balans op te maken van de mailing actie tegen Orange richting Kassa/Radar (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans
- RRR

In totaal dus 11 man, ik vraag me alleen af of dit genoeg is om iets te bereiken bij dergelijke programma's, heeft iemand enig idee?

Ik ontving overigens afgelopen vrijdag een brief van Orange waarin stond dat mijn verhuizing (van half oktober) succesvol was doorgevoerd. Even testen, en nee hoor, nog steeds geen signaal :D

Watch your back! Fighter's above you, coming in!

Reg. datum: 24 augustus 2001

Nou ik heb 6 December 2007 een aanvraag gedaan voor een verhuizing en ik zit tot op heden te wachten op de verbinding. Ik heb meerdere malen de helpdesk gebelt, maar krijg alleen maar te horen dat ze niet precies weten wat het kan zijn. Ik heb meldingen gehad van, ja ons systeem is gecrashed en daardoor hebben we vertragingen. Later is mij zelfs nog gevraagd of ik zelf kpn kon bellen om te vragen wat er aan de hand zou zijn. Nou schijnt het zo te zijn dat de lijn nog niet actief is hier op de nieuwe locatie. Ik heb namelijk geen kiestoon wanneer ik een telefoon aansluit op de lijn. De laatste keer dat ik een medewerker hierover had gesproken zou het doorgegeven worden aan de technische dienst en zou het in een weekje wel opgelost zijn (Ik heb er een hard hoofd in).

Overigens heb ik nog meer problemen met Orange, want tijdens de inschrijving (per telefoon gedaan) zijn gegevens fout ingevuld waardoor de livebox nooit is aangekomen. Na een belletje met de helpdesk heb ik echter al snel een livebox ontvangen en kon ik genieten van de hoge snelheid (als het werkt dan is alles in orde). Dit kon ik totdat ik 2 maanden later een rekening ontving van Orange met daarop vermeld de livebox. Ik heb dus weer moeten bellen om te vragen hoe het nou zat. Na veel uitzoekerij van de medewerker heeft hij de livebox teruggetraceerd naar het magazijn in Breda. Er is mij verteld dat ik het geld terug kon krijgen en dat het verrekend zou worden. Echter een volgende keer heb ik het verhaal weer aangekaart met de vraag over de status. De medewerker vertelde echter dat de terugbetaling niet door ging aangezien de livebox toch niet gevonden was. Na aandringen om nog een keer in het systeem te kijken bleek de livebox toch weer gevonden te zijn. Er schijnt ook geen aantekening van de 1e medewerker te zijn gevonden. Het zou echter nu wel opgelost worden.

Veel personeel die ik gesproken heb schijnt er nog maar "enkele" weken te werken. Dit bespoedigd het oplossen van de problemen meestal niet en kost mij vaak meer geld doordat ik langer moet wachten aan de lijn.

Dinsdag is het weer een week geleden dat ik gebeld heb en gaan ik pols hoogte nemen.

Hopelijk dat ik snel weer van mijn 20 mbit internetlijn en telefonie kan genieten, want toen het werkte was het toppie, maar de administratie is echt drama. Ik vind het trouwens belachelijk dat er 50 euro betaald moet worden als niets duidelijk is qua oplevering.

Optimaliseren!
Reg. datum: 04 juni 2004
Geen matches

quote:
DaannO schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:46:
[...]

Daarmee haal ik max 400 terwijl mensen die ook eweka hebben makkelijk 2 mbit halen. Ik heb de poort gemapt etc. :S
400 wat? KB/s? Want dat is namelijk meer dan 2mbit, welke 256KB/s telt.
Reg. datum: 24 oktober 2005

Vandaag zou m'n ADSL Extra(van adsl lite) opgeleverd worden, sinds vrijdag lag het internet er al uit en toen ik thuiskwam vanmiddag had ik signaal op m'n livebox.
Gelijk router als switch ingesteld zodat ik ook weer draadloos had, werkt allemaal goed eigenlijk.

Het is alleen nog zo (wat ik zaterdag ook had bij een vriend van me hier vlakbij die precies dezelfde overstap heeft gemaakt) dat ik nu gewoon langzamer internet heb.
Ben van +-3500 Kb naar 2752 Kb gegaan terwijl ik toch voor een sneller abonnement heb gekozen eigenlijk. Up is wel maximaal (1024).
Volgens de test zou ik gewoon tussen 4 en 8 mbit moeten halen. Is het dan 4, tsja.. maar nu is het daar dus gewoon onder :/

Morgen is even bellen. Zullen zowiezo zeggen dat die snelheidsverhoging nog niet voltooid is in mijn regio, maar iemand een idee waarom de snelheid gewoon achteruit gegaan is? kunnen ze daar wat aan doen?

Reg. datum: 04 december 2001

quote:
Japie Gijs schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:09:
Vandaag zou m'n ADSL Extra(van adsl lite) opgeleverd worden, sinds vrijdag lag het internet er al uit en toen ik thuiskwam vanmiddag had ik signaal op m'n livebox.
Gelijk router als switch ingesteld zodat ik ook weer draadloos had, werkt allemaal goed eigenlijk.

Het is alleen nog zo (wat ik zaterdag ook had bij een vriend van me hier vlakbij die precies dezelfde overstap heeft gemaakt) dat ik nu gewoon langzamer internet heb.
Ben van +-3500 Kb naar 2752 Kb gegaan terwijl ik toch voor een sneller abonnement heb gekozen eigenlijk. Up is wel maximaal (1024).
Volgens de test zou ik gewoon tussen 4 en 8 mbit moeten halen. Is het dan 4, tsja.. maar nu is het daar dus gewoon onder :/

Morgen is even bellen. Zullen zowiezo zeggen dat die snelheidsverhoging nog niet voltooid is in mijn regio, maar iemand een idee waarom de snelheid gewoon achteruit gegaan is? kunnen ze daar wat aan doen?
Lijkt me nogal vreemd omdat Lite 3 mbit is toch? Dus 3500 kbit is sowieso al niet mogelijk. Maar je ADSL Extra zou inderdaad 4 mbit moeten zijn. Hoe meet je trouwens? Wat voor intrain snelheid heb je?

Reg. datum: 24 oktober 2005

quote:
hvdberg schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:24:
[...]

Lijkt me nogal vreemd omdat Lite 3 mbit is toch? Dus 3500 kbit is sowieso al niet mogelijk. Maar je ADSL Extra zou inderdaad 4 mbit moeten zijn. Hoe meet je trouwens? Wat voor intrain snelheid heb je?
Ik downloade iig standaard met 300/310 KBs (eweka) en dacht dat m'n router altijd 3500 Kb aangaf (kan het dus fout hebben).
Nu is dit dus max 260 KBs

Uit m'n livebox nu:
Upstream 1020 Kb
DownStream 2752 Kb
Afname Dichtbij : 35.2 (dB)
Ver weg : 18.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)

Reg. datum: 25 oktober 2007

quote:
doitall schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:38:
Net maar weer naar de helpdesk gebeld, aardige jongen aan de telefoon die mij wist te vertellen dat meer mensen last hebben van het probleem dat ik heb (wel kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, niet kunnen internetten) en dat de 3e lijn td er nu actief mee bezig is. Hij verwachtte binnen een week een oplossing, beetje jammer dat het zo lang moet duren voordat een probleem serieus wordt genomen. Het liefste zeg ik het meteen op maar dat kon niet omdat opzeggingen maar tot 5 uur beschikbaar is. Maandag kon ik terugbellen om te kijken wat de status van het probleem is en dan eventueel opzeggen. Het liefste heb ik niks meer te maken met Orange als organisatie maar aan de andere kant, ik wil zo snel mogelijk een werkende internetverbinding. Ik denk dat ik mijn principes maar aan de kant zet en als mijn contract afloopt stap ik over naar de concurrent (of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).
Je kan het wel vergeten. Had hetzelfde probleem, na 2 maanden ben ik van Orange af en ga ik naar Telfort.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Reg. datum: 14 december 2003

Jammer dat er altijd van die negatieve dingen bij provider-topics naar voren komen ... MAAR

Helaas moet ik me voor een keer erbij aan sluiten. Na gisteravond weet ik zeker dat het niet aan mij heeft gelegen.

Verhaal:
Vorig jaar November een rekening 1 week te laat betaald ... kan gebeuren, overkomt iedereen wel eens. (even het moraal ridder gedoe achterwege laten van 'automagische incasso' hoor) Niets vernomen van orange, totdat m'n vader begin december niet meer bij z'n mail kon inloggen en de volgende dag ook nog eens een brief binnen kreeg van orange, met de mededeling 'binnen 7 dagen betalen, want anders ...'

Vreemd verhaal, vader heeft met de helpdesk aan de lijn gezeten, waar hij vernam dat hij z'n mail had moeten checken betreffende de te late betaling :?
Op de simpele vraag hoe hij dat moest doen als zijn account was geblokkeerd, konden ze geen antwoord geven. Mijn vader heeft toen een kopie'tje van de betaling gefaxt bij de buren (meest vreemde verhaal ooit dit, internet werkte nog, maar telefonie en het 'account' niet meer) en weer opgebelt met de helpdesk. Hij werd beloofd dat alles in orde zou komen en het goed zou komen.

Eind december ontvangen we een brief met de mededeling dat we 105,- euro moeten betalen voor 'HER-aansluitkosten' :?
Vreemd, want we hebben nog steeds internet VIA Orange ... dus waar gaan die kosten voor het heraansluiten dan heen en wat is er mis gegaan in communicatie met de helpdesk? Weer gebeld (mobiel) weer toezegging gekregen dat ze het terug zouden draaien .... tot er afgelopen vrijdag opeens geen internet meer was :(

A fijn, kan gebeuren, vader lief had gelijk telco-telco migratie aangevraagd naar Telfort, kon niet. Lijn wordt geblokkeerd. Dus we zitten nu even met het wellus-niettus verhaal met Orange *#@()%@ af te handelen om vervolgens te migreren naar ..... (zijn we nu wat rustiger aan het uitspitten)

Nu kan een geschil met 2 partijen natuurlijk voorkomen. Maar gisteravond stond mijn BUURMAN opeens op de stoep met de vraag of bij ons wel het internet nog werkte ... dus vader (en ik) lief
'n0pe, en we hebben orange nu op de gang naar buiten gezet, we zijn het zat'

Waarop hij een vreemde blik gaf :|
Aangezien pa en zoon lief wel allebei in de woonkamer, naast het raam, zaten te internetten op een open Wi-Fi verbinding van iemand anders uit de buurt :Y)

Zal de desbetreffende meneer M. vd M. wel een briefkaartje/e-mailtje sturen als we weer nieuw internet hebben met de tip dat hij het dicht moet zetten + een paar screenshots van HOE hij dat moet doen.

Buurman lief heeft in tegenstelling tot ons WEL automagische incasso en alles netjes betaald ... zie hier het voordeel weer van als je NIET automagische incasso hebt, geen dienst = gelijk geen betaling ... hij moet maar hopen dat Orange dadelijk netjes z'n excuses aanbied en hem enigszins tegemoet komt voor de tekortkoming.
Ik ga Orange wel missen :'( ... het is een goede dienst voor een scherpe prijs en van goede kwaliteit ... zo lang het werkt :'( :'( :'(

Helaas is het administratieve / helpdesk / menselijke aspect wat ik onder de noemer 'service' kwijt wil een beetje afgezwakt. Vermoed dat er intern een orkaan gaande is door de overname en dat alle managers snel willen laten zien hoe efficient ze wel niet zijn ... wat ze erg duur komt te staan later als ze zich beginnen te realiseren hoeveel klanten ze ermee kwijt zijn geraakt.

Maar dat is maar een hersenspinsel van * LinuX-TUX ...

500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION

Reg. datum: 16 februari 2006
Geen matches

Grmbl, sinds gisteren hebben we opeens last van spookgesprekken. De telefoon is nu al twee keer overgegaan terwijl er dus geen werkelijk gesprek was.

Dat is dus op te lossen door de rode en blauwe draadjes om te wisselen in het ISRA punt? :/

Dual C2Q Q6600 Powered
Reg. datum: 23 september 2003
Matched: orange, adsl

Na een lange tijd Orange ADSL Lite gebruikt te hebben, nu overgestapt op ADSL Extra. Vooral omdat het veel sneller zou zijn dan Lite. Niet dus :(
Met downloadprogramma's als GrabIt en NewsLeecher haal ik gelijkwaardig/tragere snelheden dan voorheen. Dit is wat het modem aangeeft:
http://rez1987.nl/GoT/ADSL.jpg
22 / 13,81 ~= 1.600 meter verwijderd van de centrale. Hemelsbreed zal dit wel ongeveer kloppen :P.
Dit even vergeleken met het grafiekje uit de TS. Daaruit zou moeten blijken dat ik ongeveer 8-10 MBit down zou moeten hebben, wat klopt met de intrain-snelheid.
Helaas blijkt niets minder waar. Ik haal nu zelfs langzamere snelheden dan toen ik nog Lite (= 320 kB/sec) had! :o
http://rez1987.nl/GoT/ADSL2.jpg
Tevens fluctueert het nogal. Iemand een idee waar het aan kan liggen? :)

edit:
Hmm, de gelijkenis met "Japie Gijs" is groot.

ReZ1987 wijzigde dit bericht 22-01-2008 19:09 (3%)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Geen matches

Hey ik zie daar 8 mbit... wat krijg je als je een speed test doet via google ergens ?

Optimaliseren!
Reg. datum: 04 juni 2004
Geen matches

quote:
Fatal Mind schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:45:
Hey ik zie daar 8 mbit... wat krijg je als je een speed test doet via google ergens ?
Een nog slechtere indicatie, want die zijn -voor de 1000e keer- zo onbetrouwbaar als de pest. :O
Reg. datum: 08 juli 2006
Geen matches

quote:
DaFrenk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:17:
Grmbl, sinds gisteren hebben we opeens last van spookgesprekken. De telefoon is nu al twee keer overgegaan terwijl er dus geen werkelijk gesprek was.

Dat is dus op te lossen door de rode en blauwe draadjes om te wisselen in het ISRA punt? :/
kun je sms ontvangen op je telefoon ?
ik heb hetzelfde gehad , en dat bleken smsjes te zijn terwijl mijn telefoon dat niet kan ontvangen

Reg. datum: 16 februari 2006
Geen matches

quote:
cardwizard schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:48:
[...]

kun je sms ontvangen op je telefoon ?
ik heb hetzelfde gehad , en dat bleken smsjes te zijn terwijl mijn telefoon dat niet kan ontvangen
Uhm ja, mijn telefoon kan SMSjes ontvangen ja. Dus dat zal het niet zijn denk ik.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: