DFI Lanparty LT X48-T2R | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 4x 2GB (8GB) OCZ OCZ2P10664GK @ 1126MHz | Tijdelijk 8800GTX@621/1512/1000 | Dell 2709w 27" monitor | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicEr is 1 manier!quote:Gurneyhck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:
Ik heb een vraag betreft opzeggen van mijn Orange abonnement.
Ik heb in december 2006 een wanadoo family 20MB (toen was het nog geen orange) abo aangevraagd. Inmiddels zijn we 13 maanden verder en ben ik opzich een tevreden gebruiker. Alleen zou ik graag van die stomme KPN-lijn afwillen (vooral de kosten). Vandaar dat ik eigenlijk wil overstappen naar Telfort, want dan betaal ik maar ¤19,95 in totaal t.o.v. circa ¤34 bij KPN+Orange.
Nu heb ik zojuist gebeld naar orange en die miep beweert dat ik het pas kan opzeggen in december. Dit betekent concreet dat ze afgelopen december (2007) mijn contract met een jaar hebben verlengd i.p.v. per maand.
Mijn vraag: kan ik hier op de één of andere manier nog onderuit?
Verhuizen naar een lokatie waar ze je geen dekking kunnen bieden
"I'd suck a fart out her asshole and hold it like a bong hit"
Reg. datum: 17 september 2007
Nieuwsgroepen komen atm niet hoger als 300 kb/s, en uploaden van een 4mb foto duurt ongeveer 10 minuten...
Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
Vraag me af wat ze van plan zijn van bij Orange
Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System
Ik volg dit topic een paar keer per week, en ik heb het inderdaad langs zien komen ja. Alleen voor zover ik mij kon herinneren was dit niet altijd in de avonduren. Daarom ook mijn vraag/conclusie.quote:Prolution schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:45:
@Kleus: Ik heb zelf geen problemen met terug-lopende snelheden op bepaalde tijden, maar als je in dit forum kijkt dan zie je dat meerdere personen hetzelfde probleem als jouw hebben.
Ik heb ook nog altijd geen (effectieve) snelheidsverhoging, word toch wel een beetje moe van Orange.
Misschien dat ik binnekort er maar eens een mail aan moet spenderen, kan ik ook mooi gelijk eens vragen wanneer die misleidend aangegeven snelheidsupgrade komt
Ik geef ze tot zaterdag, anders zal er door contractbreuk alles worden stop gezet.
Nieuw dieptepunt in mijn orange avontuur!
ja want 5 maand wachten zou iedereen doenquote:Rikketick schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:14:
Helaas vandaag na 5 maand wachten nog steeds geen actieve ADSL verbinding. Zoals ik eerder hoopte en orange mij had beloofd.
Ik geef ze tot zaterdag, anders zal er door contractbreuk alles worden stop gezet.
Nieuw dieptepunt in mijn orange avontuur!
Dit trek ik echt niet meer... niet gezond...
Wat zouden ze doen als ik een brief zou sturen met het verzoek tot ontbinding van contract wegens medische redenen... zo van '' either give me my full speeds, of i shall die ''
Dit is volop stressvol... niet gezond, hoge bloeddruk...
* sterft een pijnlijke dood
Oke, misschien beetje overdreven, maar toch
Fatal Mind wijzigde dit bericht 16-01-2008 21:24 (61%)
Nieuwsgroepen van Orange of een payserver ?quote:Fatal Mind schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:21:
omfg, an all time low.... 50 kb/s van nieuwsgroepen...
Dit trek ik echt niet meer... niet gezond...
Wat zouden ze doen als ik een brief zou sturen met het verzoek tot ontbinding van contract wegens medische redenen... zo van '' either give me my full speeds, of i shall die ''
Dit is volop stressvol... niet gezond, hoge bloeddruk...
* sterft een pijnlijke dood
Oke, misschien beetje overdreven, maar toch
Ik heb ze na afloop van de redelijke termijn een tweede aangetekende brief gestuurd waarin ik ze heb medegedeeld dat er nu sprake was van wanprestatie en ik de overeenkomst als ontbonden beschouw en geen betalingen meer zal verrichten. Tegelijkertijd heb ik het modem naar een antwoordnummer van Orange gestuurd en de bank opdracht gegeven hun incasso's te blokkeren.quote:doitall schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:
(...)
Wanneer orange niet reageerd op een aangetekende brief van mij waarin ik ze in gebreke stel, een redelijke termijn geef om het op te lossen en daarna tot ontbinding overga, is het contract dan ook daadwerkelijk ontbonden? Kan ik bijvoorbeeld nu overstappen naar telfort zonder dat orange iets van zich heeft laten horen? Iemand enig idee hoe het met het telnummer zit wat geporterd moet worden? Wat gaat Orange doen wanneer ik alles terugstorneer en niks meer van mij laat horen zoals zij dit ook doen? Ik ben echt blij wanneer dit voorbij is.
Afgelopen week kreeg ik een brief waarin Orange de ontbinding bevestigde.
Hier nog 1, afgelopen dagen is het in de avonduren erg traag geworden.. (4mbit abbo, nog geen verhoging)quote:Fatal Mind schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:09:
Nog meer mensen die last hebben van ultieme traagheid... ?
Nieuwsgroepen komen atm niet hoger als 300 kb/s, en uploaden van een 4mb foto duurt ongeveer 10 minuten...
Overdag alles prima

ook hoorde ik de livebox om de haverklap tikken , dan viel de verbinding weg en even later weer een tik en de verbinding was weer terug (livebox trainde ook telkens op andere snelheden in)
ik heb daar een paar keer over geklaagd (om het mild uit te drukken)
toen was opeens de verbinding weg op een vrijdag en 5 dagen later pas weer terug (ook een verhaal apart)
sinsdien een perfecte stabiele verbinding , de livebox traint volop in en de snelheid zakt niet terug
het kan dus wel , er werd tegen mij gezegd dat ik op een nieuwe server geplaatst ben
Men neme de bevestigings e-mail en vind daar:
abonnement: Orange ADSL Extra
snelheid ADSL: 8 Mbit/s downstream
1024 Mbit/s upstream
En dan denkt men... Goh 1024 Mbit/s upstream... dat is snel :-)
Tevens staat er niets bij dat deze snelheden niet gegarandeerd zijn iets in de zin van:
snelheid ADSL: tot 8 Mbit/s downstream
ik dacht ik meld het even
A big enough hamer can usually fix anything :)
vraag me af of ze eind januari wel halen.
Eweka payserverquote:cardwizard schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Nieuwsgroepen van Orange of een payserver ?
Daarmee haal ik max 400 terwijl mensen die ook eweka hebben makkelijk 2 mbit halen. Ik heb de poort gemapt etc.quote:
Met een 4mbit verbinding haal je zowiezo niet veel hoger als 400 kb/s, dus dat lijkt me netjes.
Snelheden zijn nu op het moment gewoon rond de 350 ( me pa zal ook wel bezig zjn met dingen ), kan niet wachten tot ik weer slome zooi krijg...
In september of oktober 2006 was de adapter van de livebox doorgebrand. Nadat we dit aan orange hadden gemeld bleef het akelig stil van die kant. Na 1 week gingen we even poolsen bij orange hoe het zat met een vervanging. Daar vertelde de medewerker van de helpdesk doodleuk dat ze het probleem hadden ontvangen en dat ze het nog in onderzoek hadden (WHAT THE F*CK kun je hier nou aan onderzoeken?!). Dus maar even afwachten en ongeveer 1 week later kregen we met de post een nieuwe adapter. Dus in totaal doet orange er 2 weken over om een kapotte adapter te vervangen. Dit was voor ons de druppel (ervoor hadden we verschillende liveboxen geruild omdat die telkens kapot schijnt te gaan volgens de helpdesk, ze crashen telkens en dat denken ze op te lossen met een nieuwe livebox ipv nieuwe firmware). We kregen het idee dat Orange zijn klanten nieteens WIL helpen.
Dus de week erop gekeken voor een alternatieve provider. De keuze is gevallen op TweakDSL. Wij orange direct opzeggen en we kregen te horen dat het contract tot 31 december liep en dan dus beeindigd zou worden. Hierna hadden we ons direct bij tweakdsl aangemeld.
Toen begon de ellende. Tweakdsl liet ons halverwege november weten dat orange de lijn had opgezegd ipv een migratie had doorgegeven. Dus ik direct een e-mail naar orange sturen: hallo we willen de lijn niet opzeggen maar verhuizen naar tweakdsl. Krijgen we ineens van orange een e-mail terug dat de opzegging nog niet rond is en dat we het maar moesten afwachten, we kregen er nog wat van te horen. Nou dat hebben we geweten. Orange liet dus niets van zich horen en op 2 januari werd de lijn afgesloten. Dus ik bel 3 januari tweakdsl op of ze weten wanneer we aangesloten worden aangezien het normaal vrijwel direct gaat. Zegt die helpdeskmedewerker, we hebben hier de aanvraag nog openstaan omdat orange de lijn zou hebben opgezegd en we wachten nog steeds op het antwoord voor de migratie van orange. Huh... Orange zou toch antwoord geven daarop??? De e-mail boven water gehaald en inderdaad er staat duidelijk in dat we moesten wachten en dat het wel goed kwam enzo. Nou dat bewaren we dan mooi als bewijs voor hun onkunde. Dus maar even met orange bellen hoe het kan dat we zijn afgesloten.
De orange helpdesk was zo slim om te vermelden: we sluiten niemand af, we halen alleen het adsl signaal eraf en erna neemt de kpn het over. Pardon??? KPN??? We hebben niets meer te doen met de kpn, we hadden alles van orange. Kwaad de telefoon opgehangen en tweakdsl opgebeld: Wat nu?
De medewerker stelde voor om een brief per fax te sturen naar tweakdsl om een nieuwe lijn aan te vragen (hier hadden ze een handtekening voor nodig), de kosten zijn 125 euro en het duurt enkele weken. Vandaag kregen we een e-mail van de KPN dat onze lijn de 30e word doorgemeten (dat is schijnbaar een standaardprocedure bij een nieuwe aanvraag). Dus dan kunnen we hopelijk weer normaal internetten.
Intussen heb ik maar een t-mobile abonnement genomen (eigenlijk zou ik in februari pas van GSM abonnement wisselen, dit is dus 1 maand vervroegd) met PIT+ zodat we hier in het netwerk de komende weken nog IETS kunnen internetten. Ik kan niet zonder internet thuis omdat ik systeembeheerder ben en ook nog software engeneering studeer. Dus voor beide is internet zo ongeveer verplichtte kost.
Hoezo ellende om orange te hebben en van orange af te komen. Ik vraag me echt af wat hun beleid is qua klantvriendelijkheid.
Binnenkort gaat er een brief de deur uit richting orange met alle klachten omschreven en natuurlijk met een verzoek de nieuwe lijn te vergoedden aangezien we duidelijk hebben aangegeven dat het om een verhuizing ging en hun ons domweg gewoon helemaal hebben afgesloten.
Tevens denk ik dat de orange helpdesk de nominatie voor domste helpdesk van nederland kan krijgen. De telefoontjes die daarheen gaan zijn altijd zonde van het geld. Via e-mail krijgen we meestal een beter antwoord (lees beter, dit is lang niet goed).
Anyways, tis weer eens zover, avond uren zijn begonnen en de speeds zijn weer diep en diep triest...
Zit nu op xsnews te downen en haal 880 kilobytes /s. Zit op zo n 3000 meter van de centrale en de box traint in op 8600 kilobits/s. M.a.w...hier geen problemen.quote:Fatal Mind schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:12:
Ja al te snugger zijn ze er idd niet...
Anyways, tis weer eens zover, avond uren zijn begonnen en de speeds zijn weer diep en diep triest...
HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.09.25.23: Unsigned Hspl Olinex v1.40. HTC-Hero-rooted. Modaco 2.5.1 Apps2sd
Maarja... we moeten het er maar ff mee doen...
Lees ook dat er om de dag sync problemen zijn met de box.
Heel irritant, aangezien fax, telefoon en interenet daar aan is gesloten.
Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?
Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。
Reg. datum: 04 februari 2004
Net gebeld door Orange met de vraag of ik wou profiteren van de nieuwe snelheden voor een lagere prijs ( adsl extra ). Toch wel netjes dat ze zelf bellen, en dat ik niet hoefde te bellen ( ivm dure gesprekslijnen )..
Alleen vaag dat ze het halve gesprek opgenomen heeft maarja dat zal wel iets nieuws zijn door telefonisch bestellen oid
en denk maar niet dat de datum die ze noemen de werkelijke datum is. Wij zouden 27 december 2007 worden overgezet, maar er is nog steeds niets gebeurd.
En dat opnemen dat heeft met het contract te maken, je zet als het ware je handtekening via de telefoon volgens mij.
Jeff van Hees wijzigde dit bericht 18-01-2008 16:53 (27%)
HTC Touch Diamond met Gen.Y D2 R1.25[WM6.1 B21051][TF3D2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.